eitaa logo
دانشکده علوم قرآنی قم
1.2هزار دنبال‌کننده
5.3هزار عکس
522 ویدیو
419 فایل
👈 کانال اطلاع رسانی دانشکده‌ علوم قرآنی قم 👉 ارتباط با مسئول روابط عمومی دانشکده: @mahdavi038
مشاهده در ایتا
دانلود
۴۳ سلام علیکم .من خانمی هستم 40 ساله که به لطف خدا الان به جز 21 سوره لقمان رسیدیم اما دو جز 17 و18 چون کلاسمون ادغام شد نتونستم حفظ کنم الان به خاطر اینکه این دو جز رو ندارم توی مسابقات مجبورم ده جز شرکت کنم بخاطر همین ده جز دومم ضعیف شده میشه یک راهکار هم برای حفظم بهم بدین وهم برای مرور متشکرم تا الان در هفته دو صفحه حفظ داشتم و تقریبا یک جزو نیم مرور اما از این هفته قرار شده علاوه بر اون دو صفحه جز 21 یک صفحه هم از جز 17 حفظ کنم هر هفته دو روز کلاس دارم 🌼🍁🌼🍁🌼🍁🌼🍁🌼 سلام علیکم و رحمةالله بسیار خرسندیم که به لطف الهی موفق به حفظ بخش اعظم از آیات قرآن کریم شده اید. ☝️اجازه ندهید جاافتادگی چند جزء در میان محفوظات، موجب ضعف سایر اجزاء شود. ☝️گرچه شرکت در مسابقه موجب تقویت آن بخش از محفوظات است اما بالعکس، ارائه ندادن بخش دیگر در مسابقه نباید موجب ضعف حفظتان بشود. 👈پس گرچه ۱۰ یا ۱۵ جزء اول را برای مسابقه آماده میکنید، در عین حال نباید از سایر اجزاء غافل شوید و رهایشان کنید. بلکه باید طبق برنامه، آن ها را هم مرور بفرمایید. 🌻شما در حال حاضر حافظ حدود ۱۹ جزء از قرآن کریم هستید و باید برنامه ای مثل یک حافظ نوزده جزء داشته باشید. 🔸از محفوظاتتان روزانه ۲جزء مرور داشته باشید. 🔹برنامه حفظ و ده درس را در جزء۲۱ هماهنگ با کلاس انجام دهید. 🔸آهسته و پیوسته این دو جزء جامانده را جبران کنید. هرجلسه علاوه بر یک صفحه حفظ جزء۲۱، نیم صفحه از جزء ۱۷ راحفظ کنید. تعطیلات هم فرصت مناسبی برای جبران حفظ عقب افتاده هستند. 🔹برای درس هایی که از جزء۱۷ هم حفظ میکنید حتما برنامه ده درس داشته باشید و هرروز آن را بخوانید. 🔸هرمقدار از این حفظیات جبرانی که از محدوده ده درس هم خارج شد جزو برنامه مرورتان قرار میگیرد . طوری برنامه ریزی کنید که این بخش ها حداکثر هر ۵ روز یکبار مرور شوند. 🔹با استاد یا همبحث خود هماهنگ کنید که تکالیف اجزاء جبرانی را هم از شما تحویل بگیرند. 💐 توفیقاتتان در مسیر حفظ و عمل به قرآن کریم روزافزون💐 @mqurani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#رسم_عاشقی انس هر روز با کلام محبوب حقیقی؛ به نیت توفیق عمل و تعجیل در فرج امام مهربانی ها مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه صفحه 109 قرآن @mqurani
109.mp3
642K
صوت دلنشین قرآن صفحه 109 #ترتیل #استاد_منشاوی @mqurani
109.mp3
1.45M
صوت دلنشین قرآن صفحه 109 #تحقیق_آموزشی #استاد_حصری @mqurani
#رسم_زندگی امام صادق عليه السلام : 🔶اى مفضّل!به شيعيان ما بگو: با خويشتندارى از حرامهاى خدا و دورى از گناهان و در پى [جلب] خشنودى خدا بودن، دعوتگر (مردم) به سوى ما باشيد؛ زيرا اگر چنين باشند مردم، خود به جانب ما میشتابند. 📙دعائم الإسلام ، ج1 ، ص58 @mqurani
Baghare_58L.mp3
6.01M
#تفسیر ⏪ آیت الله #جوادی_آملی 🌼 جلسه 58 آیه 23 و 24 💠 سوره مبارک بقره @mqurani
💠 🌺《وَ مِنْهُمْ مَنْ يَسْتَمِعُ إِلَيْكَ وَ جَعَلْنا عَلى‌ قُلُوبِهِمْ أَكِنَّةً أَنْ يَفْقَهُوهُ وَ فِي آذانِهِمْ وَقْراً وَ إِنْ يَرَوْا كُلَّ آيَةٍ لا يُؤْمِنُوا بِها حَتَّى إِذا جاؤُكَ يُجادِلُونَكَ يَقُولُ الَّذِينَ كَفَرُوا إِنْ هذا إِلَّا أَساطِيرُ الْأَوَّلِينَ》«25» 1- پيامبران و رهبران الهى بايد از روحيات كفّار و مخالفان و ترفندهاى آنان آگاه باشند. «وَ مِنْهُمْ مَنْ يَسْتَمِعُ» 2- از همه‌ى كفّار مأيوس نباشيد، بعضى از آنان لجوجند. «وَ مِنْهُمْ» 3- كفّار بر انكار خود اصرار دارند و پرده افكنى خداوند بر دل كفار، به خاطر همين عناد و اصرار خود آنان است. «إِنْ يَرَوْا كُلَّ آيَةٍ لا يُؤْمِنُوا» 4- لجاجت، درد بى درمان است و مثل آينه‌ى موج دار، بهترين صورت‌ها را هم زشت نشان مى‌دهد. «إِنْ يَرَوْا كُلَّ آيَةٍ لا يُؤْمِنُوا» 5- اگر كسى به قصد جدال و با سوء ظن و روح منفى و موضعگيرى قبلى، حتّى با پيامبر هم ملاقات كند، بهره‌اى نخواهد برد. جاؤُكَ يُجادِلُونَكَ‌ ... @mqurani
4_5827781853393717233.mp3
229.5K
صوت دلنشین سوره مبارکه انعام آیه 25 #استاد_پرهیزگار #مقام_صبا @mqurani
#والدین_قرآنی کودکان در فضائی رشد می کنند که روزانه حدود ۲۰۰تعامل گرم را تجربه کنند تعامل گرم ساده ترین کار و با ارزش ترین کار والدین برای کودکانشان است مانند بازی، هیجان، شادی و... @mqurani
#معلمی_یعنی_مهربونی نشانه‌های عمومی دانش آموزان #_بیش فعال هنگام آموزش : ◽️ عدم اتمام تکالیف و وظایف ◾️ بی‌توجهی به سخنان و تدریس معلم ◽️ حواس‌پرتی ◾️ عدم تمرکز طولانی ◽️ خستگی زودرس در کارها ◾️ حوصله دانش آموزان بیش فعال زود سر می‌رود ◽️ تغییر در فعالیت‌های مورد علاقه ◾️قطع مکرر سخنان معلم و والدین ◽️ عدم رعایت نوبت در کلاس ◾️ دویدن دائم و راه رفتن‌های بی‌اجازه در کلاس ◽️ بالا رفتن از ارتفاعات و کارهای خطرناک در مدرسه @mqurani
#با_شهدا پرچمی که نسوخت!👆 قسمتی از #دلنوشته❤️ مادر #شهید امیر اشرفی از شهدای هواپیمای #اکراینی 👇 ...«سلام امیرم! خوش آمدی به خانه، خوش آمدی به #وطن، خوش آمدی به #اصفهان. دل نگرانت بودم مادر! امیرم! عزیز دل مادر! راستی لحظه مرگ، امام حسین به استقبالت آمدند؟ همان که به همراه همسر مهربانت، در غربت و در اولین شب محرم در خانه‌تان برایشان روضه گرفتید. راستی حضرت زهرا( س) چطور؟ ایشان هم لحظه رفتنت از این دنیا آمدند؟ چه سؤالی است که من می‌پرسم. مگر می‌شود برای کسی که می‌خواست نام‌شان و یادشان را در آن سر دنیا زنده نگه دارد نیامده باشند.  یادت هست چقدر با حوصله پرچم‌های عزای #حضرت_زهرا (س) را در چمدانت جا می‌دادی. همان پرچمی که تنها چیزی بود که بعد از سقوط هواپیما نسوخته بود و سالم پیدا شد... @mqurani
تهدیدهای دستگاه ابلیس.mp3
4.56M
#سلوک_قرآنی #شیطان #ابلیس #پیشرفت_دستگاه_شیطانی دست بر خاطر آگاه ندارد شیطان گرگ در گله ز تقصیر شبان می آید 🌹امام باقر علیه السلام: يَخْرُجُ بَعْدَ غَيْبَةٍ وَ حَيْرَةٍ لايَثْبُتُ فيها عَلي دينِه اِلا الُْمخْلِصُونَ الْمُباشِرُونَ لِرُوحِ الْيَقينِ، اَلَّذيـنَ اءَخـَذَ اللّهُ مـيـثـاقـَهـُمْ بـِوِلايـَتـِنـا وَ کـَتـَبَ فـي قـُلُوبـِهـِمُ الْايـمـانَ وَ اَيَّدَهـُمْ بـرُوح مِنْهُ بعد از غيبت و حيرت ظاهر مي شود، در اين دوران، تنها كساني بر دين خود ثابت مي مانند كه در ايمان خود مخلص و با روح يقين همراه باشند و آنها كساني هستند كه خداوند از آنها دربارة ولايت ما پيمان گرفته، و ايمان را در دل آنها مستقرّ ساخته و آنها را با روحي از خود تأييد نموده است (بحار الانوار ج 51 ص 110) (شاعر: صائب تبریزی) @mqurani
1_173568192.mp3
5.79M
#هدیه_ویژه_کانال 🌼 #صوت 🌼 💠 خطبه دوم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در نماز جمعه تهران 🗓 جمعه ۹۸/۱۰/۲۷ #نماز_جمعه_تاریخ‌ساز @mqurani
#رهیافته_قرآنی ♦یولی(سمیه) تازه مسلمانی از چین از خواندن قرآن به شوق آمده بودم . شک نداشتم این کسی که در کتاب حضور دارد خود سلطان آسمانهاست... @mqurani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#رسم_عاشقی انس هر روز با کلام محبوب حقیقی؛ به نیت توفیق عمل و تعجیل در فرج امام مهربانی ها مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه صفحه 110 قرآن @mqurani
110.mp3
602.9K
صوت دلنشین قرآن صفحه 110 #ترتیل #استاد_منشاوی @mqurani
110.mp3
1.36M
صوت دلنشین قرآن صفحه 110 #تحقیق_آموزشی #استاد_حصری @mqurani
#رسم_زندگی 🌹امیرالمؤمنین عليه السلام 🔺اِستَعِدّوا لِيَومٍ تَشخَصُ فيهِ الأَبصارُ ، وتَتَدَلَّهُ لِهَولِهِ العُقولُ ، وتَتَبَلَّدُ البَصائِرُ. 🔰خود را آماده سازيد براى آن روزى كه در آن ، چشم ها خيره مى گردند و از هراس آن ، خِرَدها از كف مى روند و دل ها سرگردان مى شوند . 📙غرر الحكم، ح 2573 @mqurani
Baghare_59L.mp3
5.71M
#تفسیر ⏪ آیت الله #جوادی_آملی 🌼 جلسه 59 آیه 23 و 24 💠 سوره مبارک بقره @mqurani
💠 🌺《وَ همْ يَنْهَوْنَ عَنْهُ وَ يَنْأَوْنَ عَنْهُ وَ إِنْ يُهْلِكُونَ إِلَّا أَنْفُسَهُمْ وَ ما يَشْعُرُونَ》«26» 🌺 " وآنان، مردم را از آن (پيامبر و قرآن) باز مى‌دارند و خود نيز از آن دور و محروم مى‌شوند، (ولى بدانند كه) جز خودشان را هلاك نمى‌سازند، (ولى) نمیفهمند. 1- كفّار و مشركان، همواره در تلاش براى كارشكنى و بازداشتن مردم از گوش‌دادن به قرآن بودند. وَ هُمْ يَنْهَوْنَ عَنْهُ‌ ... 2- دورى از پذيرفتن حق، سبب به هلاكت انداختن خود انسان مى‌شود. «وَ إِنْ يُهْلِكُونَ إِلَّا أَنْفُسَهُمْ» 3- شعور واقعى، يافتن راه حقّ است و گم كردن راه حقّ و رهبر حقّ، از سوى هر كه باشد، بى‌شعورى است. «وَ ما يَشْعُرُونَ» @mqurani
4_5830387717426382635.mp3
82K
صوت دلنشین سوره مبارکه انعام آیه 26 #استاد_پرهیزگار #مقام_صبا @mqurani
#معلمی_یعنی_مهربونی یک برگ از کتاب تربیت دینی کودک آیت الله حائری شیرازی(رحمت الله علیه) ✅ تعیین کردن ملاک برای کودک @mqurani
#والدین_قرآنی سه سالگی اوج لجبازی کودک است، اما این لجبازی با قصد و غرض نیست بلکه شخصیت "من" و مستقل کودک در حال شکل گیری است. والدین باید کمی صبوری کنند و از تنبیه کردن خودداری کنند. @mqurani
۴۴ سلام و خدا قوت خدمت شما اساتید گرامی بنده معلم روخوانی خردسالان هستم برادرزاده ای دارم ۷ ساله که باهاش حفظ کار می کنم جزء ۳۰ و یک و ۷ صفحه از جزء دو رو حفظ کرده اما هر قدر جلوتر میریم آیه های مشابه رو مشکل داره از مهر ماه بخاطر تکالیف مدرسه تقریبا یک آیه به محفوظاتش اضافه کردیم و تو مرور هم مشکل داریم روزانه ۵ صفحه از جز یک و ۴ صفحه از جزء ۲ مرور می کنیم ولی زود خسته میشه لطفا بنده رو راهنمایی کنین درسته روخوانی بلده ولی آیه هایی رو که حفظ کردیم و مشکل داره رو موقع روخوانی هم اشتباه می خونه چون عسل ۷ سالشه نمی تونم زیاد بهش فشار بیارم مثلا وقتی یه صفحه رو مرور می کنیم و بهش گوش میدم زیر کلماتی که اشکال داره خط میکشم بعد ازش می خوام به صفحه نگاه کنه و ایراداش رو برطرف کنه اینکارو نمی کنه😔 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 عرض سلام و ادب و احترام خدماتتان در مسیر آموزش قرآن کریم مقبول حضرت حق.💐 این که در این کار به برادرزاده خردسالتان سخت نگرفته اید و کار را سبک پیش برده اید تصمیم بسیار درستی است.👌 هدف ما از آموزش قرآن به خردسالان، نابغه پروری نیست. هدف ایجاد عشق به قرآن کریم در دل کودکان است تا زمینه انس و عمل در آینده فراهم شود. اگر این هدف همیشه مدنظرمان باشد قالب ها صحیح شکل میگیرند.👌 آموزش در کودکان فقط به شرط نشاط و آمادگی و پذیرش روحی انجام میشود. پس آموزش شما باید لحظه به لحظه اش همراه با نشاط و شوق و حرکت و بازی باشد و هروقت کودک پذیرش نداشت کاری را به او تحمیل نکنید. اول زمینه شوق را ایجاد کنید و وقتی همراه شد به آموزش را دنبال کنید. 👈این که توقع داشته باشیم کودک ۷ساله مثل یک بزرگسال بنشیند و اشکالاتش را مشخص کند و بعد اصلاحشان کند و مدت طولانی بدون تحرک باشد خلاف ویژگی های طبیعی اوست. 👈 همه مراحل را با بازی و تحرک همراه کنید. 🔅گاهی شما بخوانید و از او بخواهید اشکالاتتان را بگیرد. 🔅گاهی با او مباحثه کنید. 🔅گاهی با او مسابقه بدهید. 🔅با خلاقیت خود کارت ها و بازی های کمک آموزشی درست کنید و حین بازی، اشکالاتش را در محفوظاتش برطرف کنید. 🔅در خانه محفل انس با قرآن برپا کنید و در این نمایش محفوظاتش را مرور کنید و محک بزنید. 🔅از نرم افزارهای آموزشی کودکانه استفاده کنید. 🔅با او همراه شوید. لازم نیست همیشه دعوت به حفظش کنید. اگر خودتان در فضای منزل اهل تلاوت و حفظ باشید، اشتیاق او هم صدچندان میشود. 🔆در یک کلام کاری کنید لحظه های قرآنی برای کودکتان شیرین ترین و دوست داشتنی ترین لحظه های زندگی اش باشند، بقیه راه را خودش خواهد رفت.🔆 👈کودکان دریافت شنیداری بسیار خوبی دارند.میتوانید میزان مرورش را کمتر کنید(مثلا روزانه ۶_۷ صفحه) و هربار بخشی از مرورش را به صورت مرور استماعی قرار دهید. 👈 برنامه هایش را در طول روز، در بخش های کوچک و در حد حوصله کودکانه اش تقسیم کنید. 👈در خصوص آیات مشابه در این سن میتوانید 🔸از روش رمزگذاری استفاده کنید. (البته افراط نکنید) 🔸نقطه جداشدن هرآیه از مشابهش را برایش مشخص کنید و با تأکید بر آن هر دو آیه را در کنار هم تکرار و مقایسه کنید. 🔸تصویر مکتوب مشابهات را با هم مقایسه کنید. مثلا میتوانید تصویر دو آیه را در قالب بازی پیدا کردن تفاوت ها در اختیارش بگذارید و بخواهید تفاوت ها را مشخص کند. 🔸مهارت روخوانی اش را تقویت کنید و از استماع حین حفظ بسیار بهره ببرید تا آیات را به درستی حفظ کند. 🌹خداوند توفیقات هردو شما بزرگواران را در سایه قرآن روزافزون گرداند.🌹 @mqurani