#رسم_عاشقی
انس هر روز با کلام محبوب حقیقی؛ به نیت توفیق عمل و تعجیل در فرج امام مهربانی ها مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه
صفحه 184 قرآن
@mqurani
#رسم_زندگی
🌹امیرالمؤمنین عليه السلام:
اگر خواستى از برادرت ببرى، ته مانده اى از دوستى خود براى او باقى گذار كه اگر روزى به فكرش رسيد كه آشتى كند به آن بازگردد
إنْ أرَدْتَ قَطِيعةَ أخيكَ فاستَبْقِ لَهُ مِن نفسِكَ بَقيّةً يَرجِعُ إليها إن بَدا لَه ذلكَ يوما مّا
نهج البلاغه، از نامه31
@mqurani
#یک_جرعه_تدبر
💠#انعام_آیه_103
🌺《لا تُدْرِكُهُ الْأَبْصارُ وَ هُوَ يُدْرِكُ الْأَبْصارَ وَ هُوَ اللَّطِيفُ الْخَبِيرُ》«103»
1- خداوند، جسم مادّى نيست. «لا تُدْرِكُهُ الْأَبْصارُ»
2- هيچ كس از ذات خداوند آگاه نيست. «هُوَ اللَّطِيفُ»
3- هيچ پرده و مانعى جلوى علم خدا را نمىگيرد. «هُوَ اللَّطِيفُ الْخَبِيرُ»
4- با اين كه خدا زشتىهاى ما را مىداند باز به ما لطف دارد. «وَ هُوَ اللَّطِيفُ الْخَبِيرُ»
5- خداوند به همهى لطائف و رموز هستى آگاه است. «هُوَ اللَّطِيفُ الْخَبِيرُ»
@mqurani
#والدین_قرآنی
کودک هر چقدر هم که کم سن و سال باشد درباره ضعف هایش جلوی روی او صحبت نکنید.
تصور کنید کنار پدر یا مادرتان ایستاده اید و او با کسی جملات زیر را می گوید:
"پسرم کمی خجالتیه" ، یا "دخترم وقتی کلاس اول بود خواندن برایش سخت بود ولی حالا بهتر شده"
کودکان وقتی می شنوند که والدینشان درباره آنها اینگونه صحبت میکنند، خود را مانند اشیایی تصور می کنند که تحت تملک والدینشان هستند.
@mqurani
#معلمی_یعنی_مهربونی
انواع روش های ارزشیابی دانش آموزان
#قسمت_چهارم
.نکات قیاسی
هر از چند گاه برای دانش آموزان یک نکته قیاسی بیان کنید: «مفهومی که به آن پرداختیم شبیه ….. است چون ……».
.تکرار و تمرین
یکی از ساده ترین روش های ارزشیابی از آموخته های دانش آموز این است که در هر درس حداقل سه بار یادگیری دانشآموز را بسنجید.
@mqurani