eitaa logo
پایگاه راضیه
54 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
680 ویدیو
117 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از S ربانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 «نارضایتی این حقیر از کارکرد عدالت در کشور نباید به این معنی گرفته شود که برای استقرار عدالت کار انجام نگرفته است. واقعیّت آن است که دستاوردهای مبارزه با بی‌عدالتی در این چهار دهه، با هیچ دوره‌ی دیگر گذشته قابل مقایسه نیست.» مقام معظم رهبری ۱۳۹۷٫۱۱٫۲۲ 🔹-🔸🌹🔹-🔸 🌀 💠موضوع: چی بودیم و چی شدیم ... یا زهرا: 💠مشروعیت من و شما وابسته به مبارزه با فساد، مبارزه با تبعیض و عدالت خواهی است. رهبر معظم انقلاب ۱۳۸۲/۰۶/۰۵ 🔹-🔸🌹🔹-🔸 ✅ 💠موضوع: عدالت و مبارزه با فساد @yazahra5687
هدایت شده از S ربانی
••••─━━⊱✦🇮🇷✦⊰━━─•••• ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌ 💢 امام خامنه‌ای مدظله العالی: «عدالت لازم است باید با فساد و ظلم مبارزه شود، البته خیلی سخت است، فساد مثل اژدهای هفت سر افسانه‌هاست. یک سرش را که میزنی با شش سر دیگر حرکت میکند. از بین بردنش آسان نیست. آن کسانی که منتفع از فساد هستند برخورد با اینها کار بسیار سختی است ولی حتما باید انجام بگیرد.» ۱۳۹۶/۱۱/۱۹ ••••─━━⊱✦🇮🇷✦⊰━━─•••• ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎👉‌‌‌‌‌اطلاعیه نشست بصیرتی مجازی 🌷ان شاءالله شنبه ۲۴ آبان ماه،، برنامه ی ویژه ای با موضوع ، از همین کانال قابل مشاهده خواهد بود.🌷 🍃🌼لطفا پس از برگزاری نشست سوالات خود را در مورد موضوع نشست به آی دی زیر ارسال نمایید: 🌼🍃 @alamdar_montazer یا زهرا: 💠مشروعیت من و شما وابسته به مبارزه با فساد، مبارزه با تبعیض و عدالت خواهی است. رهبر معظم انقلاب ۱۳۸۲/۰۶/۰۵ 🔹-🔸🌹🔹-🔸 ✅ 💠موضوع: عدالت و مبارزه با فساد @yazahra5687
-----------🥀🍃🥀🍃🥀🍃🥀---------- نشست بصیرتی همراه اساتید روشنگری همراه ما باشید ساعت ۱۴ با نشست روشنگری #عدالت ----------🥀🍃🥀🍃🥀🍃🥀---------
درنشست بصیرتی همراه اساتید روشنگری همراه ما باشید. 🔰موضوع: عدالت و مبارزه با فساد در بیانات امام خامنه ای مدظله العالی چیست؟ عدالت را برقرار کنیم ؟ و مفهوم عدالت عدالت خواه باشیم # چگونگی تحقق عدالت ها و نباید های عدالت خواهی نظام در عرصه ی عدالت امام خامنه ای مدظله العالی در حوزه عدالت 🔰با هادی سیاسی حوزه کوثر سرکار خانم معین 🔰در ساعت ۱۴ با ما همراه شوید . سوالات خود را به آیدی بنده ارسال نمایید: 🔰@m_rashed56 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
580.8K
صوت دوم 🔊🔊🔊🔊🔊
660.7K
صوت سوم 🔊🔊🔊🔊
1.14M
صوت چهارم 🔊🔊🔊🔊
861.1K
صوت پنجم 🔊🔊🔊🔊🔊🔊
آیا داشتن سهمیه اعضای هئیت علمی که برای فرزندان خود (برای ورود به دانشگاه)دارند بر اساس عدالت است؟ چرا باید این گونه باشد؟ مگر چه فرقی بین فرزندان اعضای هیئت علمی و دیگران وجود درد؟ جواب ما از قوانین و مقررات مربوط به ورود فرزندان اعضای هیئت علمی به دانشگاه ها اطلاعی نداریم . در این خصوص با مراکز و نهاد های مربوطه تماس بگیرید . در ضمن این گونه نیست که فرزندان اعضای هیئت علمی بدون شرایط و مقررات وارد دانشگاه شوند. جمهوری اسلامی در این خصوص شرایط و مقررات دارد . شاید یکی از مقررات و شرایط این باشد - که جهت ارج نهادن به جایگاه علم در جامعه - ورود فرزندان اعضای هیئت علمی به دانشگاه ، اولویت داشته باشد.
عدالت فردی به چه معناست عدالت امری دوسويه است که به سه دسته تقسيم می شود: 1- عدالت ميان خدا و خلق ؛ 2- عدالت ميان بندگان ؛ 3- عدالت ميان زندگان و مردگان اول: عدالت ميان خالق و مخلوق، حقى واجب از براى خدا بر بندگان ثابت است، كه بايد به ازاى آن، عدالت ‏فى الجمله حاصل شود، زيرا كه: از هر كه فيضى و نعمتى به ديگرى رسد، و او درمقابل نوع مكافاتى (10) به عمل نياورد، البته ظالم خواهد بود، و ليكن مكافات ‏نسبت ‏به اشخاص مختلف مى‏شود. بر بندگان واجب است كسب معرفت و تحصيل محبت او، و سعى در بجاآوردن فرمان، و تلاش در اطاعت پيغمبران او. و گردن نهادن احكام شريعت و امتثال آداب ‏دين و ملت، هر چند كه توفيق اينها نيز از جمله نعمتهاى اوست. از دست و زبان كه بر آيد كز عهده شكرش به در آيد (پس عدالت ميان خدا و بندگان آن است که خدا به اندازه توان بندگان آنان را مواخذه نمايد و بندگان نيز او را به خاطر نعمتهای وی، به قدر توانش شناخته، اطاعت نموده و محبت ورزد) دوم: عدالتى كه در ميان مردم است، از ادا كردن حقوق و رد امانات، و انصاف دادن در معاملات، و تعظيم بزرگان، و احترام پيران، و فرياد رسى مظلومان و دستگيرى ضعيفان. و مقتضاى اين قسم از عدالت، آن است كه: آدمى به حق خود راضى بوده و ظلم به ‏احدى روا نداشته باشد، و به قدر استطاعت و امكان، حقوق برادران دينى خود را بجا آورد، و بداند كه هر كسى را از جانب پروردگار حقى لازم است، و به اداى آن بشتابد. و در حديث «نبوى‏» وارد شده كه: از براى برادران مؤمن بر يكديگر سى حق است كه آدمى برى‏ءالذمه نمى‏شود مگر با بجا آوردن آنها، و يا آنكه از او عفو نمايد و از تقصير او در اداء حقش در گذرد. (پس عدالت ميان همنوعان را می توان همان آداب معاشرت و رعایت حقوق شهروندی دانست که مهترين آنها همان 30 موردی بود که در کلام پيامبر بدان اشاره شد.) سوم: از اقسام عدالت، عدالتى است كه ميان زندگان و ذوى الحقوق ايشان است ازاموات، مثل اينكه قروض مردگان خود را ادا كنند، و وصيتهاى ايشان را به جا آورند وايشان را ياد كنند به تصدق و دعا. (پس عدالت میان خود و درگذشتگان آن است که به سفارشهای آنان عمل کنمی و برایشان خیرات کرده، آنها را یاد از یاد نبریم. )
سوال *بیمارستانها لبریزند و مساجد خالی!* *کدام یک ارزش هزینه کردن را داشت؟!* پاسخ 1️⃣در شبهات دینی که مطرح می شود، نکته مهمی که باید توجه کرد، این است که، مبنای فکر افراد ضددین که شبهات را مطرح می کنند این هست که، فقط ظاهر، مادیت و جسم را نگاه میکنند و کاری به باطن، معنویت و روح ندارند و به دنبال آن، فقط به دنیا توجه دارند و کاری به آخرت ندارند. درحالیکه در اسلام اصل بر روح، معنویت و آخرت هست، وقتی شبهه های این افراد رو نگاه میکنیم کاملا این نکات مشهود است. 2️⃣فارغ از اینکه این شبهه اطلاعات غلط می دهد چرا که مساجد تعطیل نشده بلکه آن ها در حال فعالیت های جهادی و حل مشکلات مردم هستند؛ این شبهه به امور ظاهری و دنیایی توجه کرده. چرا که هیچ کس در هیچ زمانی مسجد را به عنوان بیمارستان معرفی نکرده و مسجد اصلا برای مسائل مادی نیست، بلکه اصل کارکرد مسجد برای معنویت است و از دیدگاه اسلام و انسان های دیندار، اصل بر معنویت و توجه به روح هست. 3️⃣بله بیمارستان تعطیل شود، مردم میمیرند، خیلی بیمارستان مهم هست، ولی مقایسه مسجد و بیمارستان یک قیاس مع الفارق هست. هر دو مهم هستند و وجود هرکدوم منافاتی با وجود دیگری ندارد، هرکدام کارکرد خودشان را دارند. بیمارستان برای درمان بیماری جسمی هست و مسجد و حرم برای مسائل روحی. برای همین کسی که فقط به دنیا و ماده توجه دارد مشخص است که متوجه کارکرد اماکن مقدس نمی شود. البته اگر تعطیلی اماکن مقدس طولانی شود کم کم خلا وجودی آن ها نیز در جامعه مشخص خواهد شد وقتی که جامعه کم کم از اخلاق و معنویت خالی شود آن وقت دیگر امنیت اخلاقی و روانی لازم برای زندگی اجتماعی از بین خواهد رفت. 4️⃣متدینین ذهن خود را درگیر این *«این بهتر است یا آن»،* یا *«این به جای آن»* نمی‌کنند و فریب شیاطین را برای انجام دادن کار خیر نخواهند خورد و سعی می‌کنند با اخلاص و بصیرت، از هر صوابی (کار خیری) بهره‌ای ببرند؛ چه برای کمک به مسجد و حسینیه و سفر حج و اربعین باشد، و چه برای کمک به مدرسه و دانشگاه و درمانگاه و بیمارستان و راه و جاده و آبسرد کن و حمام و توالت عمومی و غیره.