7.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 رقاصی و روسپیگری؛ عمدهترین شغل زنان در فیلمهای قبل از انقلاب
▪️ توصیف جذاب و بیپرده روابط نامشروع و فحشای میان زن و مرد مهمترین شاخصه بسیاری از فیلمهای عصر پهلوی بهشمار میآید. برخی آثار سینمایی این دوره بهطرز شرمآوری به نمایش سنتشکنیها و خیانت میپرداختند و اساسا مسئله خیانت موضوع اصلی این فیلمها بوده است. در این فیلمها وقتی مرد خیانت میکرد، زن هم به مقابله به مثل میپرداخت و به مردش خیانت میکرد؛ جالب اینکه هر دو با هم به زندگی ادامه میدادند.
🔚 هر چند این روند پس از انقلاب با یک تغییر اساسی روبهرو شد و موانع بسیاری پیش روی خود یافت، اما بهمرور طرفداران این جریان که عمدتا سینماگران و سرمایهگذاران بودند، نفوذ خود را در سینمای پس از انقلاب محکم کرده و به این مسیر ادامه دادند.
🔗 @r_esmaeili
📽 پرداختن به واقعیتهای جامعه، یکی از مهمترین کارکردهای سینما
🔸 یکی از مهمترین کارکردهای سینما، پرداختن به واقیعتهای محض اجتماعی، از معضلات سیاسی گرفته تا خصیصهها و عادات روزمره و مشکلات اقتصادی است. یعنی در واقع به تصویر کشیدن واقیعتها به صورت واقعی؛ البته با در نظر گرفتن محدودیتهای هنری، سینمایی و زیباشناختی برای انجام دادن این کار.
📕سینما، دین و سیاست صفحه ۳۳
🔗 @r_esmaeili
امروزه رسانههای اجتماعی تنها یک ابزار نیستند، بلکه بیان ملموس تعهد سازمانی به #اعتماد و #ارزش در روابط جامعه هستند که «قلب اصیل اجتماعی» نامیده میشود.
🔗 @r_esmaeili
12.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🪴 لحظهای چشم از تو برنداشتیم؛ درماندهایم و دست تمنایما دراز...
ولادت با سعادت هشتمین اختر تابناک آسمان ولایت، حضرت علی ابن موسی الرضا المرتضی مبارکباد.
#ولایت_عشق
#امام_رضا
🔗 @r_esmaeili
💠 دال و مدلول، دوجزء سازنده نشانهها
🔹 دالّ و مدلول، دوجزءِ سازنده زبان یا به تعبیری عامتر همهی انواع نشانهها هستند؛ دو جزئی که در مجموع باعث شکلگیری پیکرهای در ورای خود میشوند.
🔸 دال همان علامت موجود، اصوات مربوط به یک کلمه یا صورت مادی نشانه است و مدلول مفهومی است که دالّ بدان اشاره دارد؛ مثل کلمه و صوت اسب در مقام دال و تصور ذهنیای که ما از کلیتی به نام اسب داریم که همان مدلول است.
📕 سینما، دین و سیاست، صفحه۴۱
🔗 @r_esmaeili
تبلیغ یک شرکت مواد غذایی که دال و مدلولهایش حاوی پیام توهینآمیز نسبت به مردم جنوب کشور میباشد و زن را یک ابزار تبلیغاتی قرار داده است.
#نشانه_شناسی
🔗 @r_esmaeili
تکنیکهای پلیدی که رسانه معاند برای دور کردن ذهن مخاطب از جنایتهای اشرار و ضد انقلاب به کار میبرند. آنها حتی حاضرند به آنچه قبول ندارند نظیر اسلام و پیامبر اسلام استناد کنند تا به اهداف و مطامعشان برسند.
#تکنیکهای_عملیاتروانی
🔗 @r_esmaeili
🧩 اهمیت همذاتپنداری مخاطب با شخصیتهای فیلم
🔸 همذاتپنداری از خصیصههای فیلم است که در حوزه روانشناسی سینما قرار میگیرد. این مفهوم به معنای همدلی و سمپاتی با شخصیتها و البته عموما با قهرمانهای شکستناپذیر فیلم است.
🔹 گونههای روایت نیازهای ریشهدار و پنهانی مخاطب را برآورده میسازند و به همین سبب، همذاتپنداری با نوع داستان از اهمیت فراوانی برخوردار میشود.
🔸این امر باعث میگردد مخاطب برای پارهای شکلهای داستانی، مثل فیلمهای جنگی، وسترن، موزیکال یا فیلمهای عاشقانه و رمانس، اولویت بیشتری قائل شود و پیوندهای عمیقی با آنها برقرار سازد.
📕 سینما، دین سیاست، صفحه۳۳
🔗 @r_esmaeili
🔰 شرایط اجتماعی تاثیرگذار در پساساختارگرایی
🔘 در شکلگیری اندیشههای مرتبط با پساساختارگرایی و پست مدرنیسم شرایط اجتماعی، اشخاص و نحلههای متعددی تأثیرگذار بودهاند.
🔘 اما از میان زمینههای گوناگون تأثیرگذار بر این اندیشه، شاید بتوان چنین گفت که نارساییهای موجود در تبیینهای اگزیستانسیالیستی، مارکسیستی و ساختاری از شرایط نوظهور جوامع جدید، مهمترین دلیل اتفاقی [به تعبیری فوکویی] شکلگیری پساساختارگرایی است.
📕 سینما، دین و سیاست، صفحه۵۴
🔗 @r_esmaeili
7.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 فرایند و شرایط اقناع سازی
#تحلیل
🔗 @r_esmaeili