📑 #برشی_از_مقاله | نظریه مدرنیته سیال در نگاه «باومن»
🖇 رویکردهای نظری پست مدرن نگاه جدیدی را برای تحلیل جامعه و فرهنگ ارائه میکنند. این زاویه دید جدید، بستر مناسبی فراهم میکند تا بتوان مسئله سیالی مثل فضای مجازی را فهم و تحلیل کرد نظریه مدرنیته سیال، «باومن» یکی از این نظریات است که جهان جدید را جهانی در حال تغییر معرفی میکند که فقدان گزینههای روشن و عدم یقین از ویژگیهای آن است.
🖇 برای فهم نظریه باومن لازم است ابتدا نگاه وی به پست مدرنیته را دریابیم. از نظر وی پست مدرنیته «حالتی از ذهن» است که بیش از هر چیز به واسطه «ویرانگر» بودنش مشخص می شود؛ ویرانگریای که همه چیز را به سخره میگیرد و میفرساید(باومن، ۱۳۸۴، ص۸). در این فضای متغیر، اجتماعات تخیلی شکل میگیرد که فضای مجازی نمونه بارز آن است.
🖇 افراد میکوشند اجتماعاتی را که به تصور آوردهاند، مقتدرتر از اجتماعاتی کنند که دیگران تصور کردهاند و این کار شدنی نیست؛ مگر با کشیدن این اجتماعات به مرکز توجه عموم.در همین پارادایم فکری است که بودریار میگوید حادثه ۱۱ سپتامبر «تروریسم نمایش» بود، نه نمایش تروریسم (لافی، ۲۰۰۷، ص۱۵۴).
🖇 بنابراین در این اجتماعات تخیلی، نفس الأمری برای حقیقت وجود ندارد بلکه حقیقت هر مفهومی است که تماشاییتر باشد و بتواند برای مدتی توجهات را بیشتر به خود جلب کند.
📚 تکنیکهای اقناعی شبکه اجتماعی تلگرام در مقابله با نقشهای جنسیتی زن «مطالعه موردی نقش همسری»
🔗 @r_esmaeili
هدایت شده از دیدهبان اندیشه
#نشست_علمی
🔔 نشریه دیدهبان اندیشه با همکاری شورای فرهنگ عمومی کشور برگزار مینماید:
|تقنین و زیست عمومی|
🖇 با سخنرانی
#روحالله_ایزدخواه
#سید_مجید_امامی
#مرتضی_جابری_مقدم
#امیرحسین_بانکیپور
#میثم_ظهوریان
#مسعود_براتی
#زهرا_عباسپور
#عاطفه_صادقی
#حسین_مهدیزاده
#اسماعیل_نوده_فراهانی
#علی_سعیدی
#یزدان_حبیبی
🔸شیوه برگزاری: حضورے
🔸 سهشنبه ۱۷ بهمنماه، ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲:۳۰
🔸تهران، میدان بهارستان، خیابان کمالالملک، پلاک ۱۸، روبروی وزارت ارشاد، شورای فرهنگ عمومی کشور
🔰 جهت شرکت حضوری در نشست، به آیدی @m110614 پیام دهید؛ ظرفیت بسیار محدود است.
⚠️ پخش مجازی نشست در لایو کانال «دیدهبان اندیشه» در ایتا انجام خواهد شد.
📌آدرس کانال؛
🆔 @Didebane_andisheh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬ترویج اسلامهراسی در دستور کار اینترنشنال؛ وحشت شبکه صهیونیستی اینترنشنال از گسترش اسلام در دنیا!
🖇گویا شبکه اینترنشنال بعد از ناکامی در پروژه براندازی در ایران به سمت اسلامهراسی روی آورده تا شاید از این طریق بتواند جبران مافات کرده و یک خوش خدمتی به اربابان اسرائیلی خود کرده باشد.
🔗 @r_esmaeili
📘غلبه اراده و برنامه بر ظواهر توسعه؛ حالا حال زیباکلامها را چه کنیم؟!
🔹هرجور که نگاه کنید با آن محاسباتی که به ما دیکته میکنند این وضعیت جام ملتهای آسیا نمیخواند؛ تا اینجا هم ژاپن حذف شده، هم کره جنوبی و هم استرالیا و هم عربستان و هر کشور دیگری که توسعه یا پولش را توی سر ما میزدند.
🔹و حالا ایران مانده و اردن و قطر! از قضا هر سه هم این سمت آسیا، یعنی غربش هستند!
🔹بالاخره یکی از اینها قهرمان میشود، اما هرچه هست، کره و ژاپن و استرالیا و عربستان دیگر رخ چنین مقامی را نمیبینند.
🔹خب حالا اینهمه تحقیرها و خودتحقیریها را چه کنیم؟ مگر نمیگفتند که با این وضعیت دیگر با گرد پای ژاپن و کره و ... هم نمیرسیم؟! بد شد که! مگر نمیگفتند یا ژاپن قهرمان است یا کره، و بقیه هم آمده اند اردو؟! خب حالا آب و صابون از کجا برای شستن صورت این تحلیلها بیاوریم؟
🔹پیشرفت بد است؟ حتماً نه؛ آنچه بد است، خودتحقیری و انفعال است و این تصور که اگر در ظواهر توسعه عقب افتادی، پس انسان مادونتر و ضعیفتری هم هستی و اراده و همتت هم مثل توسعهات عقب مانده!
🔹انسان مساوی اراده است؛ اراده و برنامه که باشد، میشود ضعفهای توسعه را دور زد و از دیگران جلو زد؛ به شرط اینکه اسیر تحقیرگران و ذهن های استعمارزده نشویم.
#فوتبال
#خود_تحقیری
#ایران
🔗 @r_esmaeili
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 چرخش 180 درجهای شبکه اینترنشنال در وقتهای اضافه؛ از تیم جمهوری اسلامی به تیم ملیایران!
🔶 شبکه اینترنشنال همزمان با پیروزی تیم ملی ایران در اظهاراتی عجیب و غیر منتظره شروع به تعریف و تمجید از بازیکنان تیم ملی ایران پرداخت و بر خلاف تمام سمپراکنیهایی که این سالهای اخیر علیه تیم ملی فوتبال داشت، این تیم را متعلق به ایران توصیف کرد.
#فوتبال
#ایران
🔗 @r_esmaeili
📜 #برشی_از_مقاله | نظریه استعمار فضای مجازی
🖇 این نظریه برآمده از تحلیل ماهیت قدرت در فضای مجازی است که زیرساخت ها، ظرفیت ها و کارکردهای قدرت مجازی را تبیین میکند. عاملی معتقد است: قدرت نرم در فضای مجازی منجر به بسط امپراطوری آمریکا در این فضا شده که فرهنگ و نظام رفتاری خاص خود را به مخاطب تحمیل میکند. به عبارتی فضای مجازی ابزار قدرت نرم و قدرت نرم، مرجع تولید فضای مجازی شده است.
🖇 جنگ نرم در میدانی عمل میکند که نوعی تخمیر و استعمار صورت میگیرد که این بار کاربران بیشماری در جهان فاعل اصلی تولید قدرت هستند. قدرت نرم نوعی مکانیزم نفوذ در ترجیحات اجتماعی یک جامعه است که به گفته جوزفنای بر جذب مبتنی است و از آنجایی که هیچکس دوست ندارد احساس کند افکارش دستکاری شده، قدرت نرم بدون اینکه در ظاهر مشخص باشد عمل میکند.
🖇 جوامع مجازی بر مبنای ارزشهای مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی خاص خود، مفاهیمی چون «دوست»، «ارتباط»، «خانواده» و حتی مسائلی جزئی مانند نحوه احوال پرسی کردن را بازتعریف کرده اند. هرچند کاربران در ساخت این جوامع نقش فعال،دارند اما گفتمان حاکم بر این جوامع مجازی در تأثیرگذاری و شکلدهی هویت اعضای خود نقش مهمی ایفا میکنند.
📚 تکنیکهای اقناعی شبکه اجتماعی تلگرام در مقابله با نقشهای جنسیتی زن «مطالعه موردی نقش همسری»
🔗 @r_esmaeili
ويژگى ها و معيارهاى عفاف و حياى شخصيت زن در جامعه اسلامى.PDF
396.4K
📖 #مقاله | ویژگیها و معیار های عفاف و حیای شخصیت زن «در جامعه اسلامی»
🖇 اگرچه زن و مرد در جوهر و ماهیت انسانیت یکسانند و تمایزی در حقیقت و نوع آنها نیست، ولی تفاوت هایی نیز با یکدیگر دارند که به ویژگیهای جسمانی و روانی آنها باز میگردد، به گونه ای که تفاوت طبیعی و تکوینی میان زن و مرد مطلبی غیر قابل انکار است.
🖇 دین اسلام با حضور زن در جامعه مخالف نمیباشد اما برای حضور زن در جامعه شرایطی براساس ویژگی های طبیعی زن (جسمی، روحی و...) و نوع کشش و ارتباطی که میان مرد و زن وجود دارد معین کرده است. هدف از این پژوهش، به دست آوردن ملاکها و معیارهایی است که اسلام درباره حضور اجتماعی زن بیان کرده است.
🖇 بنابراین این پژوهش تلاش دارد با روش اسنادی و مطالعه آیات و روایات، به بیان ویژگی ها و ملاکهای حضور اجتماعی زنان بپردازد. در این تحقیق به چهار معیار اصلی (پوشش و لباس زنان، حفظ حریمها و فاصله ها، عدم تبرج و کنترل نگاه برای حضور اجتماعی زنان) پرداخته شده است که هر کدام دارای مؤلفه هایی میباشند.
🔗 @r_esmaeili
✨پیامبر خدا صلی اللّه علیه و آله میفرمایند:
«بُعِثتُ بِمَکارِمِ الأخلاقِ و مَحاسِنِها»
«من برای [احیای] مکارم و نیکیهای اخلاقی مبعوث شدم.»
📜 بحار الانوار؛ ج ۱۶، ص ۲۸۷
#مبعث
#عید_مبعث
🔗 @r_esmaeili
📖 #برشی_از_کتاب | مردم از نگاه پهلوی ها
🔹 فارغ از عرصه عمل و برگزاری انتخابات مردمی، حکام پهلوی حتی در گفتار خود نیز نشان میدادند که کم ارزش ترین موضوع در نزد آنها نظر و رأی مردم است. شاه چنان خود را از مردم بی نیاز میدید که گاه به صراحت به آنان توهین میکرد؛ از جمله دربارۀ مردم ایران میگفت: این مردم قادر به انجام هیچ چیز نیستند؛ مثل گوسفندان میمانند.
🔸 روحیۀ نخوت و تحقیر مردم ایران، نه فقط در رضاشاه و محمدرضاشاه ریشه زده بود، بلکه اغلب درباریان هم به این بیماری مبتلا شده بودند. ملکه مادر، مردم ایران را مردمی حسود و مُذَبذَب میدانست که حتی حکومت کردن بر آنان افتخار نداشت.
🔹 فرح هم که
سعی میکرد، خود را تافته جدابافتهٔ دربار نشان بدهد، از این امر مستثنا نبود. به روایت علی شهبازی، سرتیپ محافظ شاه فرح مردم جنوب تهران را کمتر از حیوان میدانست.
📚 گام تمدن ساز صفحه ۶۷ و ۶۸
🔗 @r_esmaeili
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تعبیر جالب تحلیلگر عمانی:
پیروزی انقلاب در ایران باعث طوفان فکری شد!
👤 «علیبنمسعود المعشنی» تحلیلگر عمانی:
بازگشت امام خمینی (رحمةاللهعلیه)به تهران نقطه عطفی ماندگار در تاریخ امت اسلامی بود!
🔺پیروزی انقلاب سرآغاز بازگشت مجدد همه ملتها به دین شد و تحول غیر عادی اتفاق افتاد.
🔗 @r_esmaeili
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #ببینید | تفاوت سینما با دیگر هنرها و تأثیر آن بر هنر ایران
🔖 دوره دین و سینما انجمن سواد رسانه طلاب
#سینما
🔗 @r_esmaeili
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 پاسخ کوبنده کارشناس برنامه به مجری بیبیسی:
🖇 انقلاب اسلامی، ایران را به یکی از آرزوهای دیرین تاریخی خود که استقلال است رسانده؛ آقای خمینی به زنان آزادی بخشید و آنان اکنون در صحنههای علمی و... هستند.
🔗 @r_esmaeili
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حس غروری که هیچ زنی غیر از یک زن ایرانی نمیتونه تجربه کنه
🖇این دختر بعد از بازدید از مجموعه نیروی دریایی سپاه دیدگاهش نسبت به بسیجیها عوض شده.
🔗 @r_esmaeili
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌱 ما و چهل منزل ایمان
ما و چهل عهد و پیمان
با روح الله..
چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران مبارک باد.
🔗 @r_esmaeili
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 توصیف راهپیمایی 22 بهمن توسط شبکه آمریکایی؛ نمایشی خیرهکننده از قدرت!
🖇 راهپیمایی 22 بهمن از قاب دوربین شبکه آمریکایی"ABC News":
🖇 "گردهمایی صدها هزار پیر و جوان در تهران همراه با نمایشی کامل از سختافزارهای نظامی ایران!
🔗 @r_esmaeili
جریان شناسی سینمای پس از انقلاب اسلامی ایران.pdf
576K
📜 #مقاله | جریان شناسی سینمای پس از انقلاب اسلامی ایران
🖇 هر جریان فکری و هنری برای حیات خود، نیازمند استفاده از ابزارهای فرهنگی ایدئولوژیک است تا عناصر اصلی خود را در میان مخاطبان خویش درونی سازد. جایگاه جریانهای غالب و مغلوب نیز به مقدار زیادی وابسته به عملکرد ابزارهای فرهنگی و مهمتر از آن، برنامه ریزیهای فرهنگی و اجتماعی است.
🖇 پس از گذشت سه دهه پرفراز و نشیب از انقلاب اسلامی ایران، ترسیم جریانهای سینمایی موجود و ارزیابی آنها، با جریان هنری مطلوب انقلاب اسلامی، میتواند بـه درک هنر انقلاب کمک کند. این پژوهش با روش تحلیل نشانه شناسی جریانی بر آن است که میتوان با بازخوانی سینما بر اساس دو جهان اجتماعی اسلام و سکولار، مبنایی نظری برای تحلیل جریانهای فرهنگی سینما در ایران فراهم آورد.
🖇 پس از بازخوانی سینمایی این دو
جهان خرده جریانات و فراز و فرودهای سینمای پس از انقلاب تحلیل شده است. در پایان تلاش شده است با انتخاب فیلمهای متناسب با هر جریان تحلیلی از آثار شاخص هر جریان در هر دوره فرهنگی ـ سیاسی پس از انقلاب اسلامی ارائه شود.
🔗 @r_esmaeili
💢سلسله نشست های تخصصی سواد رسانه«چهارشنبه های سواد رسانه ای» با حضور اساتید برجسته کشوری
🔹 " جریان شناسی سینمای پس از انقلاب اسلامی ایران "
➖با حضور:
🔻 دکتر رفیع الدین اسماعیلی
«مسئول مؤسسه رسانه ای استاد محمد حسین فرج نژاد و استاد دانشگاه»
📌 پنج شنبه ۲۶ بهمن ماه
🕗 ساعت ۱۹
🌐 لینک حضور در نشست:
https://www.skyroom.online/ch/nasra1401/idea-114640
#سواد_رسانه
#سینما
@r_esmaeili
دعوای بین دین و تکنولوژی از کجا شروع شد؟.mp3
2.31M
🎙 #بشنوید | دعوای بین دین و تکنولوژی از کجا شروع شد؟
🔗 @r_esmaeili
📜 #برشی_از_مقاله | جهان های مختلف و ارتباط آنها
🖇 آنچه مسلم است جهانهای مادی و غیرمادی وجود دارد، مثل جهان جمادات جهان گیاهان، جهان حیوانات، جهان انسانی هر یک از این جهانها ویژگیهای مخصوص به خود را دارند البته وجود جهان های مختلف، به معنای گسستگی کامل آنها از یکدیگر نیست بلکه در عین، تغایر در رابطه با یکدیگر و متداخل هستند.
🖇 همان گونه که مرکبات از عناصر پدید میآیند واقعیت نوپدید در وجود مرکبات نیز جهان عناصر را تحت سیطره و نفوذ خود قرار میدهد و مانع بروز آثار آن عناصر میشوند. نفس نباتی و حیوانی نیز به همین نحو، با آنکه عین سلولهای تشکیل دهنده گیاه و حیوان نیستند، در متن آنها حضور داشته بر آنها احاطه و اشراف دارد و از نوعی وحدت و یگانگی با آنها برخوردار است.
🖇 جهان انسانی پس از حیات حیوانی پدید میآید و در طول آن قرار میگیرد همان گونه که حیات حیوانی در طول حیات گیاهی پدید آمده و محیط بر آن است واقعیتی که موجب امتیاز جهان انسانی از جهان حیوانات و مادون آن میشود نوع یا سطح اراده و آگاهی انسانی است.
📚جریان شناسی سینمای پس از انقلاب اسلامی ایران
🔗 @r_esmaeili
📷 #گزارش_تصویری | جریان شناسی سینمای پس از انقلاب اسلامی ایران
🔗 @r_esmaeili
32.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #ببینید | تغییر نگرش رمز پیروزی در جبهه حق و باطل
🖇 به همین دلیل است که سالهاست #رسانه های استکباری به «#جنگ_شناختی» با ملت ایران مشغولند.
🖇 با روشهای مختلف، شناخت مردم را جهتدهی میکنند تا نگرش آنها را نسبت به #تواناییها و #پیشرفتهای کشور، مسؤولین کشور و... بدبین کنند.
🔗 @r_esmaeili
👤 شناخت روشهای عملیاتی دشمن
🖇 عملیاتهایی که درحال حاضر توسط دشمن استفاده میشود در سه نوع عملیات روانی، عملیات اقناعی و عملیات شناختی قرار میگیرد.
1⃣ عملیات روانی کوتاه مدت است و موضوعات اقتضایی دارد. برای مثال امروز کامیوندارها اعتراض میکنند، هدف عملیات روانی این است که بتواند جوّ را تغییر داده و احساسات مردم را جریحهدار کند.
2⃣ علمیات شناختی بلند مدت است و موضوعات راهبردی دارد. همچنین به دنبال راهبردهای بلندمدت و اجرایی کردن آنها است.
3⃣ عملیاتهای اقناعی بینابین این دو است. اکثر روزنامهها، مطبوعات، خبرگزاریها و... به دنبال تحلیل و اقناع هستند و از عملیاتهای اقناعی استفاده میکنند.
🎙 دکتر رفیعالدین اسماعیلی
🔗 @r_esmaeili
📖 چرا باید ما سواد رسانهای داشته باشیم؟
🖇 منظور از سواد رسانه این است که ما میخواهیم راه نفوذ را ببندیم. یعنی زمانی که ما میگوییم آب وارد خانه شد متوجه نشدهایم از کجا نفوذ پیدا کرده است. بنابراین ما باید یک آموزشی ببینیم، یک سوادی پیدا کنیم که بتواند جلوی نفوذ را بگیرد.
🖇 سواد رسانه اینگونه تعریف میشود که ما بتوانیم با دید شفاف مرز بین دنیای واقعی و دنیایی که رسانه ها میسازند را تشخیص بدهیم. در حقیقت سواد رسانه مثل یک نقشه میماند. این نقشه بدیها و خوبیها را از همدیگر تفکیک میکند و این تفکیک کردن است که به ما کمک میکند.
🗣 دکتر رفیعالدین اسماعیلی
🔗 @r_esmaeili