5.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘پای همستر به صداوسیما باز شد
▪️توضیحات المیرا شریفی مقدم درباره همستر
▫️حکم بازی #همستر_کامبت
▪️سوال:
بازی کردن و کسب درآمد از بازی #همستر_کامبت چه حکمی دارد؟
▫️ جواب:
انجام این بازی فی نفسه اشکالی ندارد
▪️اما کسب درآمد از این بازی حکم درآمد از ارزهای دیجیتال نظیر #بیت_کوین،#تتر،#نات_کوین و... را دارد:
▫️نظر مراجع عظام تقلید در مورد خرید و فروش #ارز_دیجیتالی:👇
▪️مقام معظم رهبری:
دفتر رهبری در مورد ارز دیجیتالی اظهارنظری نداشتهاند و حکم به حرام بودن آن نداده اند و اجازه فعالیت در این زمینه را هم صادر نکردند، لذا مقلدین ایشان میتوانند با رعایت الاعلم فالاعلم به مجتهد جامعالشرایط دیگری رجوع کنند. (اگراعلم بعدی گفت جایز نیست، جایز نمیباشد)
▪️آیت الله صافی گلپایگانی:
فعالیت و معاملات در ارزهای دیجیتال نظیر بیت کوین و ... حرام است.
▪️آیت الله شبیری زنجانی:
اگر اعتبار دریافتی در مقابل کار حلال داده شود و خلاف قانون نباشد اشکال شرعی ندارد.
▪️آیات عظام مکارم شیرازی، نوری همدانی:
با توجه به ابهامات زیادی که در مورد معاملات ارزهای دیجیتال نظیر بیت کوین و... وجود دارد، معامله آنها اشکال دارد.
▪️آیت الله وحید خراسانی:
خرید و فروش آن باطل است.
▪️آیت الله سیستانی:
فعالیت و معاملات در ارزهای دیجیتال نظیر بیت کوین و ... بنابراحتیاط واجب جایز نیست.
#همستر
👤 @r_esmaeili
▪️رشد اینترنت بدون زمینهسازی چه تبعات منفی در پی دارد؟
🔸پیش از تهیه زیرساختهای دسترسی به اینترنت بایستی زمینههای اجتماعی و نهادی را فراهم کرد.
🔸امروزه بیش از ۶۰ درصد جمعیت جهان کاربر شبکه اینترنت هستند. اینترنت به شکل بیسابقهای تمام ابعاد زندگی ما را تحت تأثیر قرار داده است.
🔸دسترسی به اینترنت پرسرعت شیوه زندگی، کار و ارتباط ما با دیگران را تغییر داده و به جزئی جداییناپذیر از زندگی روزمره افراد و جوامع تبدیل شده است. با این حال باید دانست که استفاده از اینترنت در کنار فرصتها و امکانات جدیدی که فراهم آورده تهدیدات جدیدی را نیز علیه رشد و ثبات هر جامعه ایجاد کرده است.
🔸امروزه رشد و سرایت سریع اخبار جعلی تبدیل به تهدیدی جهانی شده و گسترش شبکههای اجتماعی جهانی فرهنگهای بومی کشورها را در خطر تضعیف و نابودی قرار داده است. اینها نمونههایی از تأثیرات مخرب اینترنت در جهان امروز هستند.
#اینترنت
#رسانه
#جنگ_رسانه
👤 @r_esmaeili
📺 مجموعه تلویزیونی «فراری» با هدف معرفی شهدای مدافع حرم در قالب یک مجموعهی ۳۰ قسمتی، جایگزین مجموعه «رخنه» خواهد شد.
#رسانه
#سریال
👤 @r_esmaeili
7.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 پاسخ قاطع مهمان برنامه به کارشناس بیبیسی که خواهان تحریم انتخابات بود؛ تحریم راه به جایی نخواهد برد
🔶 رامین پرهام در گفتگو با بیبیسی: نقطه مشترک اپوزیسیون، از رضا پهلوی گرفته تا مصی علینژاد، فرج سرکوهی و... تحریم، تحریم و تحریم بوده است که به هیچ جایی نرسیده است.
#انتخابات
👤 @r_esmaeili
🔎تیپ های سه گانه در مصرف پیام رسانهای
🔻مخاطب مطبوعات و رسانه در نوع مواجهه با پیام رسانهای به سه دسته کلی تقسیم می شوند که سطح هوشمندی و تاثیر یا ضعف و آسیب پذیری هر دسته را تعیین میکند؛
1⃣ رسانه خوانها: این دسته در نسبت با رسانه در نقش #مصرف_کننده عمل میکنند و سریعا تحت تاثیر پیام های رسانه ای از هرنوعش(خبر و فیلم و مطبوعات و...) قرار گرفته و به تعبیری نسبت به محتوا و حتی فرم رسانه، شرطی میشوند. این تیپپولوژی عادت به مصرف خبر دارد و به دلیل ابتلای شدید به رسانه دچار #شرطی_سازی و انفعال شده است.
2⃣ رسانهدانها: این گروه از اهالی رسانه ولی در مصرف رسانهای هوشمندانه عمل کرده و به چرایی ها و چگونگی های پیام میپردازند. اهل تحلیل بوده و #مواجهه_پرسشگرانه با پیام های خبری و سریالی و ...برقرار میکنند. لاک دفاعی ندارند ولی خوش بین هم نیستند و به #فرایند_پنجگانه (۱.چه کسی، ۲.چه پیامی را، ۳.چگونه و با چه تکنیک و ابزاری ۴.برای کدام تم و زمینه و مخاطبی و ۵.با چه هدف و سطح تاثیری) ملتزم هستند. این تیپ از افراد اگر مراقبت نورزند و حس و حال کنشگری نداشته باشند، به سمت تفکر انتقادی مطلق و پایگاه رفتاری سلبی سوق پیدا میکنند.
3⃣ رسانهبانها: این گونه از افراد علاوه بر تحلیل و #دروازهبانی_پیام (Gatekeeping) و برخورد فعال با محصولات رسانهای، اهل تبیین و روشنگری و دیدهبانی هم هستند. در واقع وجه تمایز این طیف از اهالی رسانه با نوع دوم در حس مسئولیت پذیری و گره زدن فاز تحلیل به #تبیین و نهایتا جریان سازی است. این تیپ از افراد بلحاظ نظام رفتاری از تعادل و ثبات بیشتری برخوردارند و دانش و #کنش را در موقعیتی گره میزنند.
#پیام_رسانه_ای
👤 @r_esmaeili
8.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘فیک نیوز و راههای مقابله با آن
▫️مطالعات نشان میدهد که ۷۵ درصد مردم اخبار جعلی را باور میکنند!
▪️فیک نیوز یا خبر جعلی که به صورت سازمانی و حرفهای اغلب در بستر رسانههای اجتماعی و شبکههای ماهوارهای، جهت فریب کاربران و انحراف جامعه ساخته و پرداخته میشود، به یکی از تهدیدات مهم رسانهای در جوامع امروز تبدیل شده است.
#رسانه
👤 @r_esmaeili
🚨 #مهم| دادگاه کانادا، سهل انگاری شرکت #هواپیمایی_اوکراین را مسئول سانحه سقوط در ایران دانست.
⭕️ دادگاه عالی استان انتاریو دیروز رأی داد که هواپیمایی بینالمللی اوکراین (UIA) از نظر قانونی مسئول پرداخت غرامت کامل به خانوادههای قربانیان سرنگونی پرواز PS752 این شرکت در ایران در ژانویه ۲۰۲۰ است.
⭕️ طی اطلاعات بررسی شده توسط تیم تشکیل شده توسط سه کشور کانادا اوکراین و ایران و شنود جعبه سیاه و گزارشهای دادگاه داخلی ایران و صحبتهای پرسنل پدافندی، مشخص شد:
⭕️ هواپیما بر خلاف تایید دستگاههای امنیتی ایران و با فشار خلبان پرواز کرده و در طول پرواز از مسیر مشخص شده پروازی به دلیل نقص فنی به ادعای خلبان خارج شده است.
⭕️ در این زمان اپراتور پدافندی با هواپیما به عنوان پرنده ناشناس نزدیک شونده ارتباط گرفته و یک بار هم توسط مرکز پدافند خاتم الانبیا با هواپیما ارتباط برقرار شده که مشخص شد خلبان با توجه به اینکه پیامها را دریافت کرده اما پاسخی به آن ها نداده است.
⭕️ سپس اپراتور که به دلایل نامشخصی ارتباط خود را با مرکز پدافندی از دست داده بوده طبق قوانین بین المللی در زمان ۱۰ ثانیه از ۱۵ ثانیه مقرر اقدام به پرتاب دو فروند موشک پدافندی کرده است.
⭕️ در این پرونده شرکت هواپیمایی اوکراینی به دلیل عدم بررسی فنی هواپیما و خرابی سیستم فرستنده هواپیما مقصر و محکوم شده است.
#رسانه
#هواپیما_اوکراینی
@r_esmaeili
3.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ نظرسنجیهای فیک در فضای مجازی چطور پدید میآیند؟
#فضای_مجازی
👤 @r_esmaeili
18.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥ضرغامی: سیمرغ بلورین رو جابجا کردم
🎤عزتالله ضرغامی از سیمرغ بلورینی میگوید که با وجود مخالفت مرحوم طالبزاده به فیلم سینمایی «گبه» تعلق داشت اما مخملباف در اختتامیه حاضر نشد و سیمرغ به فیلم دیگری رسید!
#رسانه
#سینما
👤 @r_esmaeili
هدایت شده از فیلمشناخت | نقد و تحلیل📺
📚نگاه اجمالی به کتاب؛
روایت و روایتگری در سینما از مجموعهی شورتکاتزِ انتشارات دانشگاه کلمبیاست. وارن باکلند، نویسندهی این کتاب، با تکیه بر این ایده که روایت و روایتگری عامل اصلی ساماندهی انواع فیلمهاست، نسبت و ارتباطِ روایت و سینما را بررسی میکند. او میکوشد از اصطلاحات پیچیده و نظریههای مبهم فاصله بگیرد و به زبانی ساده، فهمیدنی و روشن، با کمک مثالهایی از فیلمهای معروف، تصویری از چگونگی کار روایتگری و قصهگویی در سینما پیش چشم خواننده بگذارد.
📖کتاب روایت و روایتگری در سینما میگوید موفقیت یا شکستِ فیلمها به کارایی و اثربخشیِ داستانگوییِ آنها وابسته است. باکلند، برای اثبات این نظریه، اجزای اصلیِ داستانگویی سینمایی را در میان چندین شیوهی مختلفِ فیلمسازی شناسایی میکند و توضیح میدهد که این اجزا چطور، بهتنهایی یا در ترکیب با هم، در شکلگیری نقشهی کلی فیلم نقش ایفا میکنند.
🔗لینک مطالعه نسخه الکترونیک
📌 علاقهمندان میتوانند برای دسترسی به دنیایی از مطالب تخصصی در حوزه سینما به
بانک کتاب و مقالات سایت ما مراجعه کنند.
#معرفی_کتاب
#کتاب_سینمایی
✨فیلم شناخت، پایگاه نقد و تحلیل فیلم ایرانی✨
📱https://eitaa.com/joinchat/3557687541Cc11908004c