eitaa logo
روابط عمومی انتظامی شهرستان سربيشه
266 دنبال‌کننده
9.6هزار عکس
4.4هزار ویدیو
127 فایل
کانال فرهنگی، اجتماعی، سیاسی،
مشاهده در ایتا
دانلود
🔘بسم الله الرحمن الرحیم 📖روزمان را با قرآن عطرآگین کنیم، هر روز قرائت یک صفحه از قرآن کریم ▫️ صفحه 60 قرآن کریم
📷 در آغاز هفته وحدت، جمعی از علما و بزرگان اهل سنت کشور ساعتی پیش با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند. ۱۴۰۳/۶/۲۶
9.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📢 | نترسیدن از موانع در کارها ✏️ رهبر انقلاب، در دیدار اخیر: هیچ کار بی‌مانعی وجود ندارد؛ هیچ برنامه‌ای که مانعی سر راهش قرار نگیرد شما پیدا نمیکنید؛ همیشه یک موانعی وجود دارد. بعضی‌ها وقتی به مانع برخورد میکنند، اوّلین گزینه‌شان عقب‌نشینی است؛ این خطا است. ✏️ سعی کنید از مانع عبور کنید، سعی کنید مانع را دُور بزنید. بعد از اینکه همه‌ی کارها را کردید، یک وقت هم انسان عقب‌نشینی تاکتیکی میکند ــ حرفی نیست ــ لکن این‌جور نباشد که ما تا به یک مانعی برخورد کردیم، فوراً از حرفمان، از رأیمان، از برنامه‌مان برگردیم. از مانع نهراسید. ۱۴۰۳/۶/۶
📌کفویت چیست؟ ✨در روایتی آمده است: روزی رسول خدا(صلی الله علیه و آله) بالای منبر رفت و مردم را به ازدواج دخترانشان ترغیب کرد. کسی از حضرت پرسید: «دخترانمان را به ازدواج چه کسی در بیاوریم؟». 🔆حضرت فرمود: «به کفوها». مردی گفت: «کفو چه کسی است؟». حضرت فرمود: «مؤمنان کفو همدیگرند، مؤمنان کفو همدیگرند». 🍃این روایت، کفویت را در یک بیان کلّی تعریف می‌کند؛ امّا در روایات دیگر، تبیین بیشتری برای کفویت آمده است. مثلاً در روایتی از پیامبر رحمت، رسول خدا(صلی الله علیه و آله) آمده است: ✨هر گاه کسی که اخلاق و دینش را می‌پسندید، برای خواستگاری نزد شما آمد، به او زن بدهید که (اگر چنین نکنید، فتنه و فساد بزرگی پدید می‌آید.) ✅با توجّه به این روایت می‌توان گفت: کفویت به معنای همسویی در عقاید و اخلاق است. عقاید، نوع نگاه انسان به زندگی است و اخلاق هم روحیّات انسان را تشکیل می‌دهد. 📛اگر یکی از دو پایۀ کفویت؛ یعنی همسویی در اخلاق یا عقاید، استحکام لازم را نداشته باشد، ساختمان زندگی دچار تزلزل خواهد شد. ❌وقتی زن و شوهر خُلقیات متفاوتی داشته باشند، بنای سازگاری با هم را نخواهند داشت. موافق بودن در عقاید و اخلاق، موجب می‌شود بسیاری از دغدغه‌های زاید، از زندگی انسان بیرون رود و آرامشی را که حاصل ازدواج است، به راحتی درک کند. ⚠️خلقیات متفاوت یعنی این‌که آنچه مرا عصبانی می‌کند، در همسرم حالت خاصّی ایجاد نکند و یا حتّی حالتی متضاد تولید کند. اگر من نسبت به مسئله‌ای حسّاسیت مثبت دارم، همسرم نسبت به آن بی‌قید باشد و یا حسّاسیت منفی داشته باشد. اگر چیزی به من احساس خوش‌بختی می‌دهد، به همسرم احساس خاصّی ندهد و یا حتّی احساس بدبختی بدهد و ... . 📚نیمه دیگرم، کتاب اول،ص ۱۵۵ ‎‌‌
5.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فائزه هاشمی نامه‌ای از زندان نوشته که نکته‌‌های جالبی توش پیدا میشه، از دیکتاتور بودن مخالفان نظام حتی در حبس تا مخالفت با رأی دادن بقیه
✅️ امام جمعه سربیشه با صدور پیامی هفته وحدت را تبریک گفت 🔸️امام جمعه سربیشه طی پیامی فرا رسیدن هفته وحدت را تبریک گفت. ◀️ به گزارش روابط عمومی نهاد امامت جمعه سربیشه، در پیام حجت‌الاسلام سیدحسین کاظمی امام جمعه سربیشه آمده است؛ بسم‌الله الرحمن الرحیم ✍️ربیع الاول، بهار پر طراوتی است که نام نورانی رسول اخلاق حضرت محمد مصطفی (ص) زینت زمین شده است و یادآور میلاد آخرین رسول خدا و پیامبر صلح و دوستی است و هفته وحدت نیز در حقیقت فرصتی ارزشمند برای عمل به سیره آن مقام آسمانی بوده و بی‌تردید نماد و پیام صلح و دوستی برای پیروان راستین و حقیقی دین و مکتب انسان ساز اسلام است. ✍️حضرت امام خمینی (ره) با درایت و تدبیری دوراندیشانه، به تأسی از آیات نورانی کتاب وحی، و با اعلام ایام سالروز ولادت باسعادت حضرت ختمی مرتبت، نبی مکرم اسلام، محمد مصطفی (ص) بنام "هفته وحدت"، انسجام و همدلی را برای مسلمانان به ارمغان آورده و الگویی ماندگار و ارزشمند به یادگار گذاشتند تا مسلمانان در تمامی مسائل پیش رو در جهان اسلام، طریق وحدت را نصب العین خود قرار دهند. ✍️وحدت و برادری یکی از زیباترین واژه ها و ارمغان پیامبر رحمت برای جوامع بشری است و وحدت مسلمانان مانند چتری از رحمت خداوند بر سر امت اسلام است که از بین برنده کینه‌ها و خودخواهی‌ها و موجب صفای قلوب خواهد بود. ✍️اینجانب فرارسیدن ولادت خجسته ختم المرسلین، فخر عالم و آدم، پیام‌آور عزت، رحمت و سعادت کلّ بشر حضرت محمد (ص) و هفته وحدت و نیز ولادت فرخنده امام جعفر صادق (ع) را به همه امت اسلامی به‌ ویژه مردم شریف و متدین دیار ایمان و اندیشه شهرستان سربیشه تبریک و تهنیت عرض نموده و آرزوی توفیقات روزافزون نظام اسلام اسلامی را از خداوند منان مسئلت می‌نماییم. سید حسین کاظمی امام جمعه سربیشه
ایران؛سرزمین برادری 🔻هفته وحدت گرامی باد
كشف 2 هزار ليتر سوخت قاچاق در"سربيشه" فرمانده انتظامي شهرستان "سربيشه" از کشف 2هزار و 100 ليتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزيع فراورده هاي نفتي در اين شهرستان خبر داد. به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ" محمودرضا صالحي" اظهار داشت: ماموران انتظامي شهرستان سربيشه در راستاي اجراي طرح مبارزه با قاچاق سوخت، هنگام کنترل خودروهاي عبوري در محور اصلي به 3دستگاه سواري مشکوک شدند و جهت بررسي بيشتر خودروها را متوقف کردند. وي افزود: ماموران پس از هماهنگي با مقام قضائي در بازرسي از خودروها، مقدار2 هزار و 100 ليتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزيع فراوردهاي نفتي کشف کردند. فرمانده انتظامي شهرستان سربيشه بيان داشت: مأموران در اين خصوص 3دستگاه خودرو توقيف و 3 نفر متهم دستگير کردند که متهمان دستگير شده با تشکيل پرونده جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضائي معرفي شدند. سرهنگ صالحي خاطرنشان کرد: شهروندان مي توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشكوك با مرکز فوريت‌هاي پليسي 110 تماس و يا از طريق پيامك با سامانه 11056 موضوع را به پليس اطلاع دهند.
📢 رهبر انقلاب در دیدار جمعی از علما، امامان جمعه و مدیران مدارس علمیه اهل سنت سراسر کشور: موضوع «امت اسلامی» به هیچ وجه نباید فراموش شود ✏️ رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از علما، امامان جمعه و مدیران مدارس علمیه اهل سنت سراسر کشور، حفاظت از هویت گران‌سنگ «امت اسلامی» را ضروری خواندند و با تأکید بر اهمیت وحدت اسلامی و تلاش‌های بدخواهان برای مخدوش کردن آن، گفتند: موضوع «امت اسلامی» به هیچ وجه نباید فراموش شود. ✏️ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار که به مناسبت آغاز هفته وحدت و ایام سالروز ولادت با سعادت نبی اکرم(ص) برگزار شد، گفتند: مسئله هویت امت اسلامی، مسئله‌ای اساسی و فراتر از ملیت است و مرزهای جغرافیایی، حقیقت و هویت امت اسلامی را تغییر نمی‌دهد. ✏️ ایشان با اشاره به تلاش‌های خصمانه برای بی‌تفاوت کردن مسلمانان به هویت اسلامی خود، افزودند: این خلاف تعالیم اسلامی است که یک مسلمان از رنج مسلمانی دیگر در غزه یا دیگر نقاط جهان غافل باشد. ✏️ رهبر انقلاب اسلامی، علمای اهل سنت را به تکیه بر هویت اسلامی و امت اسلامی فراخواندند و با اشاره به طراحی‌ها و فعالیت‌های سابقه‌دار بدخواهان برای دامن زدن به اختلاف‌های مذهبی در جهان اسلام بویژه در ایران، خاطرنشان کردند: آنها با استفاده از ابزارهای فکری، تبلیغی و اقتصادی به دنبال جداسازی شیعه و سنی در کشور ما و هر منطقه دیگر اسلامی هستند و با اقداماتی همچون وادار کردن افرادی از طرفین به بدگویی به لجاجت و اختلاف دامن می‌زنند. ✏️ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، علاج و راه مقابله با این توطئه‌ها را تکیه بر وحدت خواندند و تاکید کردند: موضوع وحدت نه یک تاکتیک بلکه یک اصل قرآنی است. ✏️ رهبر انقلاب اسلامی با ابراز تأسف از برخی اقدامات دانسته یا نادانسته برای مخدوش کردن وحدت شیعه و سنّی گفتند: البته با وجود انبوه توطئه‌ها، جامعه اهل سنت ما مجدانه با این انگیزه‌های خصمانه مقابله کرده است که گواه آن ۱۵ هزار شهید اهل سنت در دفاع مقدس و مقاطع دیگر و شهادت جمع زیادی از علمای اهل سنت در راه حق و انقلاب است. ✏️ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دستیابی به هدف مهم عزت امت اسلامی را جز از راه اتحاد میسّر ندانستند و گفتند: امروز یکی از واجبات قطعی حمایت از مظلومان غزه و فلسطین است و اگر کسی از این تکلیف سرپیچی کند، قطعاً نزد پروردگار مورد سؤال قرار خواهد گرفت. 🔹در این دیدار، مولوی عبدالرحمن چابهاری از علمای اهل سنت استان سیستان و بلوچستان و امام جمعه چاربهار، مولوی عبدالرحیم خطیبی از علمای اهل سنت استان هرمزگان و امام جمعه قشم، و ماموستا عبدالسلام امامی از علمای اهل سنت آذربایجان غربی و امام جمعه مهاباد، با تقدیر از رویکردهای وحدت‌آفرین جمهوری اسلامی و رهبر انقلاب و حمایت‌های ایشان از جامعه اهل سنت، بر تقویت زمینه های وحدت‌زا و استفاده از ظرفیت‌های بومی بخصوص در مناطق سنی‌نشین برای پیشرفت کشور تأکید کردند و موضوع مقابله با جریان‌های تکفیری و افراط‌گرا را نیز یک ضرورت دانستند. ۱۴۰۳/۶/۲۶
یادداشت سیاسی ؛ عنوان: آشوب را «جنبش» نامیدند... از کژواره‌های مفهومی درباره آشوب‌های پاییز سال ۱۴۰۱ که به‌تدریج از سوی برخی رسانه‌ها مطرح شد، جنبش نامیدن این آشوب‌ها با عنوان «جنبش زن، زندگی، آزادی» بود. این در حالی است که آنچه در پاییز ۱۴۰۱ در ایران رخ داد، نه یک آشوب، بلکه حرکتی ضدنظم بود. درواقع، جنبش نامیدن این آشوب‌ها حداقل از چند منظر اساسی دارای ایراد جدی است: ۱. هر جنبشی، برخاسته از متن مطالبات اجتماعی است. بر این اساس، آنچه در آشوب‌های ۱۴۰۱ رخ داد، مطالبات اجتماعی را نمایندگی نمی‌کرد، زیرا در حالی که مهم‌ترین مطالبه اجتماعی کشور در آن برهه و هم‌اکنون، مسائل اقتصادی – معیشتی است، آنچه در خلال این آشوب‌ها رخ داد، نسبتی با این کلان مسئله اجتماعی نه تنها نداشت، بلکه در تعارض با تأمین آن نیز قرار داشت. ۲. شکل‌گیری جنبش‌های برانداز اگرچه پدیده‌ای طبیعی است، اما این قبیل جنبش‌ها صرفاً ضدنظام سیاسی حاکم هستند و با جامعه و چارچوب‌های کلی و مألوف آن کمتر در تضاد هستند، یعنی تعارض جنبش‌های براندازانه بیشتر با حوزه سیاست است و کمتر با موجودیت جامعه در ابعاد مختلف، به‌ویژه در بعد سرزمینی در تعارض هستند. این در حالی بود که در آشوب‌های پاییز ۱۴۰۱ از تمامی مرز‌ها عبور شد و برخی فعالان آن حتی خواستار حمله به ایران و تجزیه آن بودند. فراتر از این، با محوریت یافتن «نمایش تن و هرزگی» در این آشوب‌ها، مرز‌های اخلاقی و هویت انسانی نیز مورد خدشه واقع شد. از این نظر، آشوب‌های ۱۴۰۱، فاقد هرگونه سویه ایجابی بود و بیشتر تجلی واکنش‌های هیجانی و غیرمنطقی بود که با شدت تخریب هم همراه بود. ۳. جنبش دارای ایدئولوژی و رهبران دارای صلاحیت است. در آشوب‌های پاییز ۱۴۰۱، هیچ ایدئولوژی منطقی و نظام‌واری که بتواند هم راهنمای عمل باشد و هم تصویری از جهان مطلوب ارائه کند، عرضه نشد. علاوه بر این، در این آشوب‌ها، هیچ چهره باصلاحیت و باقابلیتی در مقام رهبری و هدایت آشوب ظاهر نشد. همراهی برخی سلبریتی‌ها با آشوب‌گران نیز در حالی بود که فاقد هیچ درکی از جامعه ایران، مطالبات مردم و معادلات مختلف سیاسی و اقتصادی نداشتند. بنابراین، بیش از آنکه پرچم‌دار مطالبات مردمی باشند، در تحریک آشوب و تخریب نظم و نظام تلاش کردند. در همین زمینه قابل ذکر است که جنبش‌هایی که علیه یک نظم سیاسی شکل می‌گیرند و سودای تغییر دارند، معمولاً از حمایت یک بدنه نخبگانی قوی نیز برخوردارند که آشوب‌های پاییز ۱۴۰۱ فاقد این ویژگی هم بود. ۴. جنبش‌های اصیل معمولاً در تلاش هستند تا برای اثبات اصالت خود هم از شائبه وابستگی به قدرت‌های خارجی خود را مبرا کنند و هم خود را متمایز از اقدامات تروریستی و کور تعریف کنند. این در حالی بود که در آشوب‌های ۱۴۰۱ نه تنها با حرکت‌های تروریستی با محوریت گروهک‌ها در کردستان و سیستان و بلوچستان، تمایزی ایجاد نشد، بلکه فراتر از این، فعالان این آشوب‌ها، به هر نحو ممکنی درصدد جذب حمایت‌های خارجی بودند. ۵. جنبش‌ها از حمایت مردمی هم برخوردار هستند. منظور از حمایت مردمی آن است که درصد قابل‌توجهی از مردم با جنبش همراه بوده و علاوه بر حمایت ایستاری از جنبش، در تظاهرات عینی و عملی آن نیز مشارکت می‌کنند. آشوب‌های ۱۴۰۱ فاقد این ویژگی بسیار مهم بود، زیرا کمتر از یک درصد جامعه ایران با آن همراه بود. بنا به برخی برآوردها، جمعیت آشوب‌گران در سراسر کشور، همواره زیر ۵۰۰ هزار نفر بوده است. برای درک این موضوع کافی است که این موضوع در مقایسه با تظاهرات عظیم مردمی در جریان شکل‌گیری انقلاب‌ها در نظر گرفته شود مانند اجتماعاتی که در حمایت از جنبش‌های اسلامی در سال ۲۰۱۱ در دنیای عرب شکل گرفت.
🔴 سردار رادان در قرارگاه هجرت (ساماندهی اتباع): 🔹 جمع آوری و طرد اتباع بيگانه فاقد مجوز از برنامه‌های ويژه و دستورکار جدی پليس می‌باشد. 🔹تاکيد بر تکريم و حفظ شان اتباع بيگانه 🔹لزوم تسریع در شناسايي سکونت‌گاه‌های غيرمجاز و نقاط هدف 🔹پيگیری بحث اصلاح قوانين، بروزرسانی تجهيزات و آماده سازی زيرساخت‌های لازم با استفاده از ظرفيت‌های درون و برون سازمانی درخصوص اتباع بیگانه
🔻وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِّلْمُؤْمِنِينَ ۙ وَلَا يَزِيدُ الظَّالِمِينَ إِلَّا خَسَارًا 🔻و از قرآن، آنچه شفا و رحمت براى مؤمنان است، نازل مى کنیم; ولى ستمکاران را جز خسران (و زیان) نمى افزاید. "آیه ۸۲ اسراء" 🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴