eitaa logo
روابط عمومی انتظامی شهرستان سربيشه
260 دنبال‌کننده
9.3هزار عکس
4.2هزار ویدیو
121 فایل
کانال فرهنگی، اجتماعی، سیاسی،
مشاهده در ایتا
دانلود
یادداشت سیاسی ؛ عنوان: آشوب را «جنبش» نامیدند... از کژواره‌های مفهومی درباره آشوب‌های پاییز سال ۱۴۰۱ که به‌تدریج از سوی برخی رسانه‌ها مطرح شد، جنبش نامیدن این آشوب‌ها با عنوان «جنبش زن، زندگی، آزادی» بود. این در حالی است که آنچه در پاییز ۱۴۰۱ در ایران رخ داد، نه یک آشوب، بلکه حرکتی ضدنظم بود. درواقع، جنبش نامیدن این آشوب‌ها حداقل از چند منظر اساسی دارای ایراد جدی است: ۱. هر جنبشی، برخاسته از متن مطالبات اجتماعی است. بر این اساس، آنچه در آشوب‌های ۱۴۰۱ رخ داد، مطالبات اجتماعی را نمایندگی نمی‌کرد، زیرا در حالی که مهم‌ترین مطالبه اجتماعی کشور در آن برهه و هم‌اکنون، مسائل اقتصادی – معیشتی است، آنچه در خلال این آشوب‌ها رخ داد، نسبتی با این کلان مسئله اجتماعی نه تنها نداشت، بلکه در تعارض با تأمین آن نیز قرار داشت. ۲. شکل‌گیری جنبش‌های برانداز اگرچه پدیده‌ای طبیعی است، اما این قبیل جنبش‌ها صرفاً ضدنظام سیاسی حاکم هستند و با جامعه و چارچوب‌های کلی و مألوف آن کمتر در تضاد هستند، یعنی تعارض جنبش‌های براندازانه بیشتر با حوزه سیاست است و کمتر با موجودیت جامعه در ابعاد مختلف، به‌ویژه در بعد سرزمینی در تعارض هستند. این در حالی بود که در آشوب‌های پاییز ۱۴۰۱ از تمامی مرز‌ها عبور شد و برخی فعالان آن حتی خواستار حمله به ایران و تجزیه آن بودند. فراتر از این، با محوریت یافتن «نمایش تن و هرزگی» در این آشوب‌ها، مرز‌های اخلاقی و هویت انسانی نیز مورد خدشه واقع شد. از این نظر، آشوب‌های ۱۴۰۱، فاقد هرگونه سویه ایجابی بود و بیشتر تجلی واکنش‌های هیجانی و غیرمنطقی بود که با شدت تخریب هم همراه بود. ۳. جنبش دارای ایدئولوژی و رهبران دارای صلاحیت است. در آشوب‌های پاییز ۱۴۰۱، هیچ ایدئولوژی منطقی و نظام‌واری که بتواند هم راهنمای عمل باشد و هم تصویری از جهان مطلوب ارائه کند، عرضه نشد. علاوه بر این، در این آشوب‌ها، هیچ چهره باصلاحیت و باقابلیتی در مقام رهبری و هدایت آشوب ظاهر نشد. همراهی برخی سلبریتی‌ها با آشوب‌گران نیز در حالی بود که فاقد هیچ درکی از جامعه ایران، مطالبات مردم و معادلات مختلف سیاسی و اقتصادی نداشتند. بنابراین، بیش از آنکه پرچم‌دار مطالبات مردمی باشند، در تحریک آشوب و تخریب نظم و نظام تلاش کردند. در همین زمینه قابل ذکر است که جنبش‌هایی که علیه یک نظم سیاسی شکل می‌گیرند و سودای تغییر دارند، معمولاً از حمایت یک بدنه نخبگانی قوی نیز برخوردارند که آشوب‌های پاییز ۱۴۰۱ فاقد این ویژگی هم بود. ۴. جنبش‌های اصیل معمولاً در تلاش هستند تا برای اثبات اصالت خود هم از شائبه وابستگی به قدرت‌های خارجی خود را مبرا کنند و هم خود را متمایز از اقدامات تروریستی و کور تعریف کنند. این در حالی بود که در آشوب‌های ۱۴۰۱ نه تنها با حرکت‌های تروریستی با محوریت گروهک‌ها در کردستان و سیستان و بلوچستان، تمایزی ایجاد نشد، بلکه فراتر از این، فعالان این آشوب‌ها، به هر نحو ممکنی درصدد جذب حمایت‌های خارجی بودند. ۵. جنبش‌ها از حمایت مردمی هم برخوردار هستند. منظور از حمایت مردمی آن است که درصد قابل‌توجهی از مردم با جنبش همراه بوده و علاوه بر حمایت ایستاری از جنبش، در تظاهرات عینی و عملی آن نیز مشارکت می‌کنند. آشوب‌های ۱۴۰۱ فاقد این ویژگی بسیار مهم بود، زیرا کمتر از یک درصد جامعه ایران با آن همراه بود. بنا به برخی برآوردها، جمعیت آشوب‌گران در سراسر کشور، همواره زیر ۵۰۰ هزار نفر بوده است. برای درک این موضوع کافی است که این موضوع در مقایسه با تظاهرات عظیم مردمی در جریان شکل‌گیری انقلاب‌ها در نظر گرفته شود مانند اجتماعاتی که در حمایت از جنبش‌های اسلامی در سال ۲۰۱۱ در دنیای عرب شکل گرفت.
🔴 سردار رادان در قرارگاه هجرت (ساماندهی اتباع): 🔹 جمع آوری و طرد اتباع بيگانه فاقد مجوز از برنامه‌های ويژه و دستورکار جدی پليس می‌باشد. 🔹تاکيد بر تکريم و حفظ شان اتباع بيگانه 🔹لزوم تسریع در شناسايي سکونت‌گاه‌های غيرمجاز و نقاط هدف 🔹پيگیری بحث اصلاح قوانين، بروزرسانی تجهيزات و آماده سازی زيرساخت‌های لازم با استفاده از ظرفيت‌های درون و برون سازمانی درخصوص اتباع بیگانه
🔻وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِّلْمُؤْمِنِينَ ۙ وَلَا يَزِيدُ الظَّالِمِينَ إِلَّا خَسَارًا 🔻و از قرآن، آنچه شفا و رحمت براى مؤمنان است، نازل مى کنیم; ولى ستمکاران را جز خسران (و زیان) نمى افزاید. "آیه ۸۲ اسراء" 🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴
🔻بمناسبت هفته وحدت جهت یادآوری 🔻امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده کل نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران 🔸یه کشور اهل رو پیدا کن که یک رو به اینچنین منصبی نصب کرده باشه.
🔻چرایی هفته وحدت: آیا می‌دانید هفته وحدت چیست و چرا به این اسم نامگذاری شده است؟ در این باره باید بدانید که فاصله بین ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول که دو روایت مختلف برای میلاد پیامبر اسلام میان مسلمانان سنی و شیعه است، توسط حضرت امام خمینی (ره) برای از بین بردن تفرقه میان مسلمانان، به نام هفته وحدت نامگذاری شده است. هفته وحدت اسلامی به فاصله زمانی بین ۱۲ ربیع‌الاول‎ ‎که سالگرد ولادت پیامبر اکرم ‏‏(ص) بنا بر روایات اهل سنت‎ ‎است تا ۱۷ ربیع‌الاول که تاریخ ولادت آن حضرت بنا بر ‏روایات شیعه‎ ‎است، گفته می‌شود. ‏در ادامه با ایده اولیه، علت نامگذاری هفته وحدت و این که هدف از برگزاری هفته وحدت چیست، همچنین با آیات و روایات متناسب با هفته وحدت آشنا شوید. ایده نامگذاری هفته وحدت: نخستین بار آیت الله خامنه‌ای در سال ۱۳۵۶ شمسی و پیش از انقلاب، هنگامی که در سیستان و بلوچستان تبعید بود، به علمای اهل سنت آن منطقه پیشنهاد داد که در فاصله میان ۱۲ ربیع‌الاول سالگرد ولادت پیامبر اکرم (ص) بنابر روایات اهل سنت، تا ۱۷ ربیع‌الاول تاریخ ولادت حضرت محمد (ص) بنابر روایات شیعه مجالس جشن برگزار شود.
در محضر شیخ رجبعلی خیاط: 🤍نكته 1: اگر به قدر ترسيدن از يك عقرب، از عِقاب خدا بترسيم، عالَم اصلاح مي شود. 🤍نكته 2: تو براي خدا باش، خدا و همه ملائكه اش براي تو خواهند بود. «مَن كانَ لله، كان الله لَه». 🤍نكته 3: سعي كنيد صفات خدايي در شما زنده شود؛ خداوند كريم است، شما هم كريم باشيد. رحيم است، رحيم باشيد. ستاّر است، ستار باشيد. 🤍نكته 4: دل جاي خداست، صاحب اين خانه خداست. آن را اجاره ندهيد. 🤍نكته 5: كار را فقط براي رضاي خدا انجام دهيد، نه براي ثواب يا ترس از جهنّم. 🤍نكته 6: اگر انسان علاقه اي به غير خدا نداشته باشد، نفس و شيطان زورشان به او نمي رسد. 🤍نكته 7: اگر كسي براي خدا كار كند، چشم دلش باز مي شود. 🤍نكته 8: اگر مواظب دلتان باشيد و غير خدا را در آن راه ندهيد، آنچه را ديگران نمي بينند شما مي بينيد. و آنچه ديگران نمي شنوند، شما مي شنويد. 🤍نكته 9: هركاري مي كنيد نگوييد: "من كردم"، بگوييد: «لطف خداست». همه را از خدا بدانيد.
🔸🔸جشن بزرگ امت رسول الله ص با حضور میهمانان ویژه کشوریحاج ابوذر روحی ( خواننده سرود سلام فرمانده ) و قاری بین المللی جناب حجت الاسلام والمسلمین محمدی و هنرمندان شهرستان زمان: چهارشنبه ۲۸ شهریور ماه ساعت ۹ صبح مکان: شهر سربیشه بوستان لاله 🔸🔸منتظر حضور گرم و پرشور شما به صورت خانوادگی هستیم.
🔸️ برگزاری جشن وحدت با حضور جمعی از مسئولین شهرستان ،جمعی از علمای شیعه و سنی و مردم روستای ماخونیک در محل مسجد جامع اهل سنت روستای ماخونیک
🔘 انعکاس حمله موشکی انصارالله به تل‌آویو در رسانه ها 🗞گاردین: این نخستین بار است که موشک بالستیک به تل‌آویو رسیده و اصابت می‌کند. نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل اعلام کرده است که ما بهای سنگینی را به هر کسی که به ما آسیب بزند تحمیل خواهیم کرد. 🗞واشنگتن پست: اصابت موشک به تل‌آویو، تلفات و مجروحی نداشت. اما ۹ نفر حین رفتن به سمت پناهگاه زخمی شدند. پیش از این، غالب موشک‌های حوثی‌ها در دریای سرخ رهگیری و منهدم می‌شد؛ اما این بار حمله آنها موفق بود. 🗞نیویورک تایمز: به گفته یحیی سریع، سخنگوی انصارالله، اسرائیل باید منتظر حملات و عملیات‌های کیفی بیشتری باشد. نصرالدین عامر، دیگر سخنگوی انصارالله بیان داشت که هدف این حمله، فشار به اسرائیل برای پایان دادن به جنگ در غزه است. مسئله و راه‌حل آن در غزه نهفته است. 🔹کانال ۱۳ عبری: به گفتۀ «ارتش اسرائیل» سامانه پدافندی چندین بار به موشک بالستیک پرتاب‌شده از سمت انصارالله شلیک کرد. تنها یکی از تیرهای پدافند به موشک برخورد کرد؛ اما نتوانست کلاهک انفجاری را در هوا نابود کند. با این حال ارتش اعلام کرد که تحقیقات نشان می‌دهد موشک شلیک‌شده هایپرسونیک نبوده است. 🗞هاآرتص: این دومین بار است که حوثی‌ها توانسته‌اند از سیستم دفاعی اسرائیل عبور کنند. موشک طی ۱۵ دقیقه، مسافت یمن تا تل‌آویو را طی کرد و در چند کیلومتری فرودگاه بن‌گوریون اصابت کرد. در صورت تداوم ناتوانی پدافند اسرائیل در برابر حملات حوثی‌ها، صنعت گردشگری اسرائیل با خطر مواجه خواهد شد. 🗞یدیعوت آحارونت: پس از حمله پهبادی حوثی‌ها به اسرائیل در ژوئیه که به کشته‌شدن یک اسرائیلی منجر شد، آنها توانستند این بار به اسرائیل حمل موشکی بکنند. حوثی‌ها تهدید وجودی برای اسرائیل نیستند؛ اما در حال تبدیل‌شدن به یک مسئلۀ استراتژیک هستند. با تداوم جنگ در غزه، اسرائیل نمی‌تواند از جنگ با دیگر پروکسی‌های ایران بیرون بیاید. 🔸موسسه مطالعات امنیت ملی اسرائیل: پرتاب موشک از یمن به سمت مرکز اسرائیل یادآوری است که تهدید حوثی‌ها از بین نرفته است. با این حال، با ‏توجه به چالش‌های امنیتی اسرائیل، به‌ویژه در جبهه شمالی، عاقلانه است که به ائتلاف بین‌المللی اجازه داده شود ‏این تهدید را مدیریت کند.‏ 🔹خبرگزاری آناتولی: ارتش اسرائیل اعلام کرد که موشک بالستیک پرتاب شده از یمن در زمینی بایر در منطقه مرکزی این کشور سقوط کرده، آژیرهای خطر به صدا درآمده و صدای انفجار به گوش رسید. به دلیل سقوط قطعات موشک در زمینی در نزدیکی منطقه‌ای در حومه فرودگاه بین‌المللی بن‌گوریون اسرائیل، آتش‌سوزی رخ داد. 🔸الجزیره: یحیی سریع، سخنگوی انصارالله، اعلام کرد که هدف از این حمله موشکی، محل استقرار نظامیان اسرائیلی در یافا بوده است. این حمله با موشک‌های هایپرسونیک جدیدی انجام شد که برای نفوذ به سیستم دفاع هوایی اسرائیل طراحی شده بودند. حماس نیز در بیانیه‌ای، از حمله موشکی انصارالله تقدیر کرد. 🔹المیادین: سید عبدالملک الحوثی بیان داشت که حملات و عملیات‌های آینده انصارالله بزرگ‌تر خواهند بود. این عملیات بخشی از فاز پنجم تشدید تنش با اسرائیل است. او همچنین اعلام کرد که حملات موفق ما در دریای سرخ علیه کشتی‌های اسرائیلی، آمریکایی و انگلیسی ادامه خواهد یافت.
❤️🍃❤️ 💞چندتا سیاست مردونه برای آقایون: 🎯عشقت را مخفی نکن 🎯گذشت داشته باش 🎯همه حرفهایت را برای محل کار نگه ندار 🎯همیشه مخالف نباش 🎯یک گوش شنوا برای درد و دلهای همسرت باش 🎯در کارها کمکش کن 🎯در عصبانیت خودت را کنترل کن 💕💕💕
💠 خمس پولِ پیش پرداخت (رهن خانه) 💬 سؤال: آیا پولی که مستأجر ناچار است برای اجاره خانه به مُوجر قرض (رهن) دهد، خمس دارد؟ ✅ پاسخ: اگر مستأجر توان پرداخت اجاره کامل را ندارد یا مُوجر نمی‌پذیرد، به مقدار پولی که برای اجاره مسکن مطابق شأن، باید طبق قرارداد اجاره به مُوجر قرض دهد، خمس تعلق نمی‌گیرد و احکام مَئونه را دارد.[1] ✅ نکته: منظور از مَؤونه در خمس: به مخارجى گفته مى‌‏شود که در زندگى، هزینه مى‏‌گردد و شامل موارد ذیل است: 1️⃣. هزینه‏‌هاى زندگى شخصى؛ مانند: خوراک و پوشاک، خانه مسکونى، وسایل زندگى، وسایل نقلیه، وسایل تحصیلى، رایانه، هزینه ازدواج و...؛ 2️⃣. هدایا و بخشش‌‏ها؛ مانند: خیرات، صدقات، جوایز و...؛ 3️⃣. مخارج سفر حج (واجب و مستحب)، سفر زیارت، گردش و تفریح؛ 4️⃣. حقوقى که بر عهده شخص است؛ مانند: دیه، غرامت و کفاره. ❇️در شأن انسان بودن یعنی اگر دیگران آن مقدار هزینه کردن ما را مشاهده کنند، تعجب نمی‌کنند؛ البته باید مشروع هم باشد؛ یعنی شرعاً اسراف نباشد.[2] 📚 پی‌نوشت: [1]. بخش استفتائات پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر آیت‌الله خامنه‌ای. [2]. عروه الوثقى، ج‌2، کتاب الخمس، م61. ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈