eitaa logo
روابط عمومی پلیس سربيشه(خراسان جنوبی)
282 دنبال‌کننده
16.2هزار عکس
8.6هزار ویدیو
210 فایل
کانال فرهنگی، اجتماعی، سیاسی،
مشاهده در ایتا
دانلود
🇮🇷🇵🇸 ﷽ 📝 در یک روز اتفاق افتاد... 🍃🌹🍃 1⃣ ایران سه ماهواره خود را در مدار ۱۱۰۰ کیلومتری قرار داد 2⃣ عربستان بعد ۷۲ سال ممنوعیت الکل رو برداشت 3⃣ مغز اصلاح‌طلب: عربستان الگوی توسعه | ✅با روابط عمومی فرماندهی انتظامی شهرستان سربیشه همراه شوید 👇👇👇👇 https://eitaa.com/r_f_e_khj_sarbishe
💢نتيجه ترك دعا براى پدر و مادر شخصى به حضور على (عليه السلام) آمد و عرض كرد: (من خود را در معاش زندگى ، در تنگنا مى بينم ). حضرت فرمودند: گويا با قلم گره خورده چيزى مى نويسى ؟ او عرض كرد: نه امام فرمود: گويا با شانه شكسته ، (موى سر و صورتت ) را شانه مى كنى ؟ او عرض كرد: نه امام فرمود: شايد جلوى شخص كه سنش از تو بيشتر است راه مى روى ؟ او عرض كرد: نه امام فرمود: آيا بعد از فجر آغاز نماز صبح مى خوابى ؟ او عرض كرد: نه امام فرمود: گويا دعا براى پدر ومادر را ترك مى كنى ؟ او عرض كرد: آرى اى امير مؤمنان امام فرمود: پدر و مادر را در دعا به ياد آور، زيرا من از رسول خدا (صلى الله عليه و آله ) شنيدم كه مى فرمود: ترك الدعاء للوالدين يقطع الرزق دعا نكردن براى پدر و مادر، موجب قطع رزق و روزى مى گردد. اينك توجه كنيد كه اگر ترك دعا براى پدر و مادر، اين چنين نتيجه شوم داشته باشد، آزار آنها چه نتيجه ای خواهد داشت . ✅با روابط عمومی فرماندهی انتظامی شهرستان سربیشه همراه شوید 👇👇👇👇 https://eitaa.com/r_f_e_khj_sarbishe
🔴هر وقت خبر پرتاپ ماهواره ایرانی رو میشنوم یاد این عکس می افتم، ما از زیر صفر شروع کردیم تا رسیدم به فضا.🇮🇷 ✅با روابط عمومی فرماندهی انتظامی شهرستان سربیشه همراه شوید 👇👇👇👇 https://eitaa.com/r_f_e_khj_sarbishe
28.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فتوکلیپ انتخابات - ✅با روابط عمومی فرماندهی انتظامی شهرستان سربیشه همراه شوید 👇👇👇👇 https://eitaa.com/r_f_e_khj_sarbishe
13.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
رای می دهم برای حفظ نظام و ادامه راه شهیدان ✅با روابط عمومی فرماندهی انتظامی شهرستان سربیشه همراه شوید 👇👇👇👇 https://eitaa.com/r_f_e_khj_sarbishe
یادداشت سیاسی؛ عنوان: هجمه به نگهبان انقلاب تهیه و تدوین: روحانی صمد بابائی ع س ف ا ش سربیشه شورای نگهبان قانون اساسی، از جمله نهادهای انقلابی است که از زمان شکل‌گیری تا کنون، مورد شدیدترین هجمه‌ها قرار گرفته است. البته در این نوشتار، منظور از مهاجمان به شورای نگهبان، کسانی نیستند که در مواقعی به نقد عالمانه و منصفانه عملکرد این شورا در موضوع خاص به صورت دلسوزانه همت می‌گمارند؛ بلکه منظور کسانی هستند که به لحاظ جریانی، گروهی یا فردی، این نهاد نگهبان قانون اساسی را مانع اصلی سر راه مقاصد سیاسی خود می‌دانند. در تبارشناسی و ماهیت‌شناسی کسانی که شورای نگهبان را تخریب می‌کنند، یک نقطه مشترک وجود دارد. تخریب‌کنندگان نهاد محافظ قانون اساسی را می‌توان در سه گروه دسته‌بندی کرد: ۱‌ـ دشمنان و مخالفان نظام جمهوری اسلامی. ۲‌ـ کسانی که از یک‌سو با آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی فاصله داشته، اما از دیگر سو به ورود به ساختار قدرت در جمهوری اسلامی میل دارند. ۳ـ دسته سوم از مهاجمان به شورای نگهبان، کسانی هستند که از ابتدا انقلابی یا انقلابی‌نما بوده و چه بسا به دلیل همین ویژگی‌ها، بارها با تأیید همین شورا و از طریق انتخابات به ساختار قدرت وارد شده‌اند، اما در گذر زمان با آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی فاصله گرفته یا فاصله آنان و بی‌اعتقادی‌شان به این ارزش‌ها آشکار شده و صلاحیت‌های خود را برای تصدی مسئولیت در جمهوری اسلامی از دست داده‌اند. با توجه به رسالت ذاتی و جایگاه حساس و حیاتی این شورا در نگهبانی از قانون اساسی و حیات جمهوری اسلامی، چرایی هجمه و تخریب این شورا، بسیار روشن و قابل فهم است. طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی، احراز صلاحیت کسانی که می‌خواهند وارد عرصه رقابت‌های انتخاباتی شوند، با شورای نگهبان است. بنابراین، کسانی که صلاحیت آنان تأیید نشود، نسبت به عمل شورای نگهبان به مخالفت دست زده، خود را محق دانسته و اقدام شورای نگهبان را خلاف قانون یا اقدامی جناحی و سیاسی توصیف می‌کنند. گروه سوم به دلیل سابقه خود، بیش از گروه اول و دوم قدرت به چالش کشیدن شورای نگهبان را دارند. البته کار شورای نگهبان در اقناع افکار عمومی، در قبال عملکردش در برابر اقدامات تخریبی گروه سوم، کاری بسیار دشوار است. برای نمونه، کسی که در چندین دوره از انتخابات، با تأیید همین شورا، به پست‌های کلیدی نظام دست یافته و اکنون صلاحیتش از سوی همین شورا رد می‌شود، به راحتی می‌تواند موضع شورا را حداقل در ذهن بخشی از جامعه با چالش مواجه کند. این چالش‌سازی برای شورای نگهبان و متهم‌سازی آن به رفتار جناحی و سیاسی حزبی، آن‌گاه جدی‌تر می‌شود که افراد ردّ صلاحیت شده، با محدودیت‌های شرعی و قانونی این شورا در انتشار اسناد و مدارک آشنا باشند. در چنین مواردی چه بسا افراد ردّ صلاحیت شده، با اصرار و تأکید بر اینکه شورا دلایل ردش را به مردم بگوید، می‌خواهند خود را واجد صلاحیت دانسته و عملکرد شورا را فاقد وجاهت قانونی و شرعی معرفی کنند. در چنین مواردی، هم شورای نگهبان باید برای تنویر افکار عمومی نهایت تلاشش را داشته باشد و هم بر اصحاب رسانه و صاحبان قلم و جایگاه سخن لازم است در این زمینه ورود کرده و نگذارند شورای نگهبان بی‌جهت در افکار عمومی تخریب شود. در این نوشتار، با توجه به فضا و شرایط انتخابات پیش رو و هجمه‌ها به شورای نگهبان، دو نکته بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد. نکته اول اینکه، هجمه‌ها و فشارها بر شورای نگهبان برای گرفتن تأیید و مجوز ورود به انتخابات، خود دلیل و نشانه آن است که نظام رأی مردم را حق‌الناس دانسته و آن را محافظت کرده، مردم به هر شخصی رأی دهند، این رأی خوانده می‌شود و بر اساس قانون، افراد یا فرد با بیشترین آرا، منتخب مردم اعلام می‌شود. در واقع، این نکته از سلامت انتخابات در ایران حکایت دارد. نکته دوم به نقش مرجعیت قانونی شورای نگهبان در احراز صلاحیت‌ها بر می‌گردد. به هر حال، شورای نگهبان با شش فقیه و شش حقوقدان، در پیشگاه خداوند متعال و ملت ایران مسئولیت دارد و اگر کسی صلاحیت لازم را ندارد یا اگر هم در گذشته داشته و اکنون از دست داده، باید طبق قانون به وظیفه‌اش عمل کند. مردم با اعتماد به شورای نگهبان، رأی می‌دهند. برای نمونه، کسی که در دوره مسئولیت خود نشان داده است به هر دلیل، تحت فشارها یا جریان نفوذ یا انگیزه‌های شخصی، حاضر است روی قدرت دفاعی کشور معامله کند و به خلع سلاح کشور تن بدهد، آیا صلاحیت لازم برای تصدی دوباره مسئولیت در سطوح بالا را دارد؟ ✅با روابط عمومی فرماندهی انتظامی شهرستان سربیشه همراه شوید 👇👇👇👇 https://eitaa.com/r_f_e_khj_sarbishe
شهادت، یعنی وارد شدن در حریم خلوت الهی، و میهمان شدن بر سر سفره‌ی ضیافت الهی. ✅با روابط عمومی فرماندهی انتظامی شهرستان سربیشه همراه شوید 👇👇👇👇 https://eitaa.com/r_f_e_khj_sarbishe
یادداشت سیاسی ؛ عنوان: جایگاه مجلس شورای اسلامی در نظام اسلامی تهیه و تدوین: روحانی صمد بابائی ع س ف ا ش سربیشه از مهمترین بحث‌هایی که در افزایش میزان مشارکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه امسال، اثرگذار است، آشنایی تفصیلی شهروندان با وظایف و اختیارات مجلس شورای اسلامی است؛ زیرا در صورتی که آحاد مردم نسبت به اهمیت وظابف و اختیارات این نهاد مهم آشنایی داشته باشند، با حساسیت و دغدغه بیشتری در انتخاب اعضای آن نقش‌آفرینی خواهند کرد. در واقع، وقتی افکار عمومی بداند که مجلس شورای اسلامی چه نقش و جایگاه مهمی در اداره کشور و حل مشکلات موجود دارد، به طور طبیعی، با رغبت و حساسیت بیشتری در انتخابات مجلس شرکت خواهد کرد. از این نظر، پرداختن نسبتاً تفصیلی به این موضوع اهمیت دارد. وظایف و اختیارات مجلس شورای اسلامی نیز به طور کلی منحصر به دو حوزه تقنینی (قانون‌گذاری) و نظارتی (نظارت بر اجرای درست قوانین) است که در ادامه به هر یک از آن‌ها اشاره می‌شود. وظایف و اختیارات تقنینی مجلس شورای اسلامی قوانین کشور از لحاظ سلسله مراتب شامل قانون اساسی، قوانین عادی و مقررات دولتی است. در این میان، تصویب قوانین عادی در حدود شرع و قانون بر عهده مجلس شورای اسلامی است. بر این اساس، مجلس مقام صالح برای شناخت نیاز‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و... است که اجابت هر کدام از آن‌ها مستلزم وضع قوانینی روشن و کارآمد است. وضع قوانین با همکاری قوه مجریه (از طریق تقدیم لایحه از سوی دولت به مجلس) صورت می‌گیرد، اما تغییر، رد یا تأیید آن لوایح در اختیار مجلس شورای اسلامی است ضمن اینکه خود مجلس نیز می‌تواند رأساً اقدام به قانون‌گذاری کند؛ این مهم با پیشنهاد حداقل ۱۵ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و در قالب ارائه «طرح» امکان‌پذیر است. در همین چارچوب، مطابق اصل ۱۷۳ قانون اساسی، شرح و تفسیر قوانین عادی نیز در صلاحیت مجلس شورای اسلامی است. همچنین، مطابق با اصل ۸۵ قانون اساسی، ایجاد مؤسسات عمومی و دولتی که منوط به تصویب دولت است، پس از تصویب در هیئت وزیران، باید به اطلاع رئیس مجلس شورای اسلامی برسد. وظایف و اختیارات نظارتی مجلس شورای اسلامی علاوه بر وظایف و اختیارات تقنینی، مجلس شورای اسلامی وظایف و اختیارات نظارتی نیز دارد. نظارت مجلس شورای اسلامی به چند شیوه است: الف) نظارت تأسیسی این نوع نظارت معطوف به تشکیل دولت (هیئت وزیران) است که با معرفی وزرای پیشنهادی به مجلس و رأی اعتماد به آنان از سوی نمایندگان اجرایی می‌شود. در همین زمینه، علاوه بر رأی اعتماد مجلس به تک تک وزرا، مطابق اصل ۸۷ قانون اساسی، هیئت وزیران پس از تشکیل باید از مجلس رأی اعتماد بگیرد. همچنین، اگر پس از ابراز اعتماد مجلس به دولت، نیمی از هیئت وزیران تغییر کند، رئیس‌جمهور باید مجدداً از مجلس شورای اسلامی برای هیئت وزیران تقاضای رأی اعتماد کند. ب) نظارت اطلاعی با توجه به جایگاه مجلس به عنوان خانه ملت، دریافت اطلاعات مردمی و به کارگیری آن‌ها به منظور نظارت بر قوای دیگر نیز از طریق مجلس شورای اسلامی صورت می‌گیرد. اطلاعات دریافتی مجلس از چند طریق است: ۱. شکایت مردم از طرز کار قوای سه گانه (مطابق اصل ۹۰ قانون اساسی) که بر این اساس، در صورت هر گونه شکایت از سوی مردم، کمیسیون اصل ۹۰ مجلس موظف به رسیدگی می‌باشد. ۲. کسب اطلاع از سوی نمایندگان که این موضوع از طریق تذکر به مسئولان یا دستگاه‌های مربوطه یا سؤال از آن‌ها امکان‌پذیر است. ۳. تحقیق و تفحص از سوی مجلس که براساس اصل ۸۶ قانون اساسی، تمام امور کشور را دربرمی‌گیرد. پ) نظارت استصوابی مطابق با این نوع نظارت، برخی از اعمال و اقدامات دولت، صرفاً با اجازه و تصویب مجلس قابل اجرا است: نظارت بر معاهدات و قرارداد‌های بین‌المللی، نظارت بر تغییر خطوط مرزی، نظارت بر برقراری حالت فوق‌العاده و محدودیت‌های ضروری مانند دادن اختیارات ویژه به رئیس‌جمهور و...، نظارت بر دعاوی مالی دولت یا ارجاع آن‌ها به داوری، نظارت بر برخی دیگر از اعمال دولت مانند قرض و استقراض کمک بلاعوض، استخدام کارشناسان خارجی، فروش بنا‌ها و اموال دولتی و...، نظارت بر دادن امتیاز تشکیل شرکت‌ها و مؤسسات به خارجیان و.... ت) نظارت مالی این نوع نظارت از سوی مجلس در قالب رسیدگی و تصویب لایحه بودجه اجرایی می‌شود. در همین چارچوب، مجلس از طریق دیوان محاسبات، بر نحوه اجرای قانون بودجه نیز نظارت می‌کند. مطابق با اصل ۵۵ قانون اساسی، دیوان محاسبات وظیفه رسیدگی و حسابرسی به کلیه حساب‌های وزارت‌خانه‌ها، مؤسسات، شرکت‌های دولتی و سایر دستگاه‌های استفاده‌کننده از بودجه کل کشور را بر عهده دارد.
ث) نظارت سیاسی این نوع نظارت به مسئولیت سیاسی وزرا، رئیس‌جمهور و هیئت وزیران در برابر مجلس اشاره دارد که در صورت عدم‌تفاهم میان مجلس و آنها، در قالب‌هایی، چون استیضاح و سؤال از سوی مجلس اجرا می‌شود. این مسئولیت هم متوجه تک تک وزرا و رئیس‌جمهور است و هم همه آن‌ها در قبال تصمیمات هیئت وزیران، مسئولیت جمعی دارند. بر اساس نکته اخیر، ولو وزیری به مصوبه‌ای از هیئت دولت رأی منفی یا ممتنع داده باشد، باز در قبال آن مسئولیت دارد. به طور خلاصه و کلی، مهمترین وظایف و اختیارات قانونی مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است: ۱. وضع قانون در عموم مسائل در حدود مقرر در قانون اساسی ۲. شرح و تفسیر قوانین عادی ۳. بررسی لوایح دولت و ارائه‌ی طرح‌های قانونی به پیشنهاد حداقل پانزده نفر از نمایندگان و همچنین اعطای رأی اعتماد به وزرا، حق سؤال و استیضاح وزرا و رئیس‌جمهور ۴. حق تحقیق و تفحص در تمام امور کشور ۵. تصویب عهدنامه‌ها، مقاوله‌نامه‌ها، قرارداد‌ها و موافقت‌نامه‌های بین‌المللی ۶. تصویب هر گونه تغییر در خطوط مرزی. البته این امر ممنوع بوده مگر اصلاحات جزئی با رعایت مصالح کشور، به شرط این که یک طرفه نباشد و به استقلال و تمامیت ارضی کشور لطمه نزند و به تصویب چهار پنجم مجموع نمایندگان مجلس شورای اسلامی برسد. ۷. تصویب برقراری حکومت نظامی و محدودیت‌های ضروری موقت در حالت جنگ و شرایط اضطراری نظیر آن. ۸. تصویب گرفتن و دادن وام یا کمک‌های بدون عوض داخلی و خارجی از طرف دولت. ۹. تصویب و صدور مجوز استخدام کارشناسان خارجی از طرف دولت در موارد ضروری.
یادداشت سیاسی ؛ عنوان: باطل السحر حضور... تهیه و تدوین: روحانی صمد بابائی ع س ف ا ش سربیشه رهبر معظم انقلاب دوم دی ماه درباره اهمیت حضور و مشارکت مردم تعبیر به معجزه کرده‌اند؛ یعنی کار فوق‌العاده‌ای که از ابزارهای بسیار مهم پیامبران الهی در اثبات حقانیت خویش بوده است. معجزه افزون بر گرایش مردم به سمت دین الهی، فراعنه و جبهه باطل را مغلوب می‌کرد. حضرت موسی کلیم‌الله با عصای خود قوم بنی‌اسرائیل را نجات داد و لشکریان فرعون را به همراه شخص فرعون غرق کرد. معجزه رسول اکرم(ص)، یعنی قرآن همه را به تحدی فرا می‌خوانند و از جامعه جاهلی یک مدینه فاضله می‌سازد و معارف بلندش تا ابد نظیری نخواهد داشت و انقلاب اسلامی که قوام و پرتو نهضت رسول اکرم(ص) است و خود از معجزات الهی بوده، با حضور معجزه‌گون مردم به پیروزی رسید و حوادثی، مانند شکل‌گیری ارکان نظام و خنثی‌سازی انواع و اقسام توطئه‌ها از ترورها گرفته تا فتنه‌های داخلی از سوی گروه‌ها و جریان‌ها و جنگ بی‌امان هشت ساله و فتنه تیر 1378 و فتنه 1396، 1388 و 1398 و فتنه چند لایه و خطرناک 1401 با معجزه حضور مردم ناکام ماند و آیا می‌شد حوادث طوفان زا را با برخی اقدامات امنیتی و نظامی چاره‌ای کرد؟ پاسخ روشن است؛ میدان‌داری مردم در قالب مردم‌سالاری دینی در جمهوری اسلامی ایران به صورت مشخص معجزه الهی بوده چرا که: 1ـ باطل السحر تمام دسیسه‌ها پس از پیروزی انقلاب تا به امروز بوده و این همان دستور قرآن است. «يا أَيُّهَا النَّبِيُّ حَسْبُک اللهُ وَ مَنِ اتَّبَعَک مِنَ الْمُؤْمِنينَ.» ای پیامبر، خداوند و مؤمنانی که از تو پیروی می‌کنند برای حمایت تو کافی است. (انفال/64) 2ـ بسترساز امنیت بی‌نظیر در منطقه بحرانی و جنگ‌زده غرب آسیا بوده است؛ چنانکه قرآن می‌گوید: «أَوَلَمْ يَرَوْا أَنَّا جَعَلْنَا حَرَمًا آمِنًا وَيُتَخَطَّفُ النَّاسُ مِنْ حَوْلِهِمْ أَفَبِالْبَاطِلِ يُؤْمِنُونَ وَبِنِعْمَةِ اللَّهِ يَکفُرُون.»؛ آیا ندانسته‌اند که ما (شهرستان مکه را)حرم امنی قرار دادیم در حالی که مردم از اطراف آنان ربوده می‌شوند؟ پس آیا به باطل می‌گروند و به نعمت خدا کفران می‌ورزند؟ (عنکبوت/67) 3ـ پیشرفت شگفت‌انگیز با وجود همه دشمنی‌ها و موانع و تحریم‌های ظالمانه در ابعاد گوناگون علمی، فناوری، زیرساخت، نظامی، صنعت، کشاوزی و... . 4ـ گسترش روح انقلاب در سراسر عالم و شکل‌گیری محور مقاومت و ایجاد عمق راهبردی برای جمهوری اسلامی و ده‌ها نمونه دیگر معجزه‌های ملت ایران بوده و به حتم تأثیرگذاری انقلاب اسلامی در داخل و خارج در عرصه‌های مختلف نیازمند حضور توده‌های مردم در میادین گوناگون، ازجمله انتخابات با معناست؛ یعنی انتخابات رقابتی، گسترده، سالم و همراه با امنیت کامل و طبیعی است نتایج حضور مردم در انتخابات روشن است هیچ ملتی حاضر نمی‌شود آسایش و آرامش خود را فدای برخی مشکلات کرده و خود را از صندوق رأی که علامت دلبستگی به داشته‌های خویش به ویژه مردم‌سالاری و امنیت و روند رو به رشد است، محروم کند و به درستی تجربه نشان داده است ملت ایران همیشه در حفظ و نگهداری داشته‌های خود مصمم بوده و هست. ان‌شاءالله. ✅با روابط عمومی فرماندهی انتظامی شهرستان سربیشه همراه شوید 👇👇👇👇 https://eitaa.com/r_f_e_khj_sarbishe
جهاد تبیین و بصیرت افزایی سیاسی توسط روحانی صمد بابائی رئیس عقیدتی سیاسی فا.شهرستان سربیشه در جمع جوانان و فرزندان کارکنان در مسجد صاحب الزمان (عج) شهر درح شهرستان سربیشه ✅با روابط عمومی فرماندهی انتظامی شهرستان سربیشه همراه شوید 👇👇👇👇 https://eitaa.com/r_f_e_khj_sarbishe