🔻دستور کار صریح رهبر انقلاب به همهی فعالین فرهنگی و رسانهای و سیاسی
«همهی کسانی که در زمینههای تبلیغاتی مخاطبی دارند، حرف میتوانند بزنند، زبان گویایی دارند، یکی از بزرگترین و اوّلیترین اهدافشان بایستی این باشد که #امید را در دلها زنده کنند. حرف ناامیدکننده بر زبان جاری نکنند...
امروز کار اساسی، کار مهم برای دستگاههای تبلیغاتی ما، برای دستگاههای فرهنگی ما، تبلیغات ما، وزارت ارشاد ما، صداوسیمای ما، فعّالان فضای مجازی ما، کار اساسی این است که پردهی توهّم اقتدار دشمن را پاره کنند، بشکنند، نگذارند تبلیغات دشمن بر روی افکار عمومی اثر کند.» ۱۴۰۳/۱۰/۱۹
#رزمایش_اقتدار
#همیشه_مقتدر
#مازندران
⭕️جزییاتی مهم از خودکشی یک متهم جاسوسی در زندان سمنان
🔹همزمان با حمله تروریستی رژیم صهیونسیتی به برخی اماکن کشور از جمله در شاهرود، یکی از اتباع کشور سوئیس حین جمعآوری اطلاعات در یکی از شهرهای استان سمنان توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) دستگیر شد.
🔸این تبعه کشور سوییس حین جمع آوری اطلاعات و نمونه برداری از خاک در کویر مرکزی ایران توسط سازمان اطلاعات سپاه دستگیر شده بود.
🔹تلاش سرویسهای جاسوسی برای جمع آوری اطلاعات از مراکز نظامی در عمق ایران دارای سابقه بوده است تا جایی که سربازان گمنام سازمان اطلاعات سپاه در سال۱۴۰۱ نیز یک عامل انگلیسی را حین جمعآوری اطلاعات در استان سمنان دستگیر کرده بودند.
🔸 دستگیری عناصر جاسوسی پیش و حین ارتکاب جرم نشانه رصد و اشراف دقیق از شبکههای جاسوسی و سر پلهای منطقهای دشمن دارد.
🔹پس از دستگیری این عنصر جاسوسی و شبکه همکار و همچنین شناسایی لینکهای ارتباطی؛ این شخص برای ادامه روند قضایی به زندان سمنان منتقل شده بود و در یک سوئیت مناسب نگهداری میشده است.
🔸روز گذشته این شخص در یک فرصت خاص با استفاده از آموزشهای قبلی سرویس جاسوسی، خودکشی کرد.
🚫 رسانههای ما و یک میدان خالی!
▫️در سال 1969، آمریکا در اوج جنگ سرد با شوروی، مأموریتی تاریخی را آغاز، و جهان را مسحور کرد.
ناسا سه فضانورد را با سفینه فضایی آپولو 11 به فضا فرستاد تا نخستین انسانها را بر سطح ماه فرود آورد.
این مأموریت، بهعنوان پیروزی فناوری و دانش آمریکایی بر رقیب شوروی، نمادی از قدرت این کشور در دوران جنگ سرد بود.
⁉️اما آیا این ماجرا آنطور که برای جهانیان روایت شد، واقعاً رخ داد؟
💢فیلمی تازه با نام "مرا به ماه ببر" (Fly Me to the Moon) در سال 2024 به نمایش درآمده که با نگاهی طنزآمیز به بخشی پنهان از این ماجرا میپردازد.
داستان فیلم در زمانی روایت میشود که ناسا با جدیت مشغول ساخت تجهیزات و برنامهریزی مأموریت سفر به ماه است. در این میان، دولت آمریکا یک نابغهی تبلیغات را مأمور میکند تا با کمپینهای رسانهای وسیع، افکار عمومی را به نفع این پروژه جلب کند.
❗️این نابغه تبلیغات، با اختیارات گستردهای که از دفتر رئیسجمهور دریافت کرده، شروع به کار میکند. مأموریت او تنها #اقناع مردم آمریکا برای تحمل هزینههای سرسامآور این پروژه نیست! بلکه باید جهان را متقاعد کند که آمریکا اولین کشوری است که انسان را بر روی ماه فرود آورده، آنهم در رقابت با روسها❕
‼️معاون رئیسجمهور به او میگوید که در این مأموریت، هرقدر لازم باشد میتواند گزافهگویی کند و حتی دروغ ببافد، زیرا هدف چیزی فراتر از واقعیت است: اعتبار و حیثیت جهانی آمریکا.
در ادامه، معاون رئیسجمهور که اهمیت حیثیتی این پروژه را درک کرده، طرحی موازی را پیشنهاد میدهد: اگر ناسا به هر دلیلی نتواند انسان را به ماه برساند، باید تظاهر کنند که این کار را انجام دادهاند.
بر اساس شعار معروف
If you can’t make it fake it
"اگر نمیتوانی انجامش دهی، تظاهر کن که انجامش دادهای"، یک پروژه محرمانه آغاز میشود: ساخت یک صحنه کاملاً شبیه به سطح ماه در انباری بزرگ، استفاده از فناوری روز فیلمسازی، و طراحی صحنهای که در آن #فضانوردان_قلابی از یک #سفینه_قلابی بر روی #ماه_قلابی فرود بیایند. و فارغ از اینکه در ماه واقعا چه اتفاقی میافتد، این صحنه به صورت زنده برای امریکا و دنیا پخش شود. ➖البته این ماجرا در سال 1977 در فیلمی بنام "کاپری کورن1" به نمایش گذاشته شد و این شبهه را بیان داشت که آیا آن زمان واقعا تصویر فضانوردانی که به ماه رفته بودند به مردم دنیا مخابره شد یا یک فیلم ساختگی که روی زمین و با تکنیکهای سینمایی درست شده بود؟
⚠️غرب بهویژه آمریکا، همواره از ابزار رسانه و تبلیغات بهره برده تا افکار عمومی را در داخل و خارج از مرزها جهت دهد. در بسیاری از موارد، پایه این تبلیغات بر دروغ بنا شده است؛ اما این دروغها با چنان ظرافت و مهارتی ارائه میشوند که مخاطب بیچونوچرا آنها را میپذیرد.
💢جهموری اسلامی ایران پس از انقلاب اسلامی در بسیاری از حوزهها پیشرفتهای عظیمی داشته است. اما این پیشرفتها نهتنها تبلیغ نشدهاند، بلکه حتی برای بسیاری از ایرانیان ناشناخته باقی ماندهاند.
▪️از سوی دیگر، رسانههای معاند با سیاهنمایی و برجستهکردن کاستیها، ذهن مخاطب را به سمت یأس و ناامیدی سوق میدهند. رسانههای داخلی نیز با ضعف در تبلیغات حرفهای، عملاً این میدان را به رقبا واگذار کردهاند.
❗️اگر از بسیاری از ایرانیان تحصیلکرده بخواهید چند دستاورد بزرگ کشور را نام ببرند، اغلب قادر به پاسخ نخواهند بود. این در حالی است که #رهبر_معظم_انقلاب بارها بر اهمیت فعالیت رسانهای تأکید کردهاند. ایشان در سخنرانیهای متعدد، از ضرورت روایتگری صحیح و تبلیغات مؤثر سخن گفتهاند و خواستار استفاده بهینه از ابزارهای رسانهای شدهاند.
🚫برای مقابله با جنگ رسانهای و بازنمایی واقعی دستاوردهای ایران، باید نگرش جدیتری به رسانهها و تبلیغات داشت.
❗️زمانی که دروغ میتواند چنان مؤثر باشد، #حقیقت با #روایتگری_درست، قدرتی بینهایت دارد.
این یک میدان نبرد است که اگر جدی گرفته شود، میتواند تحولی اساسی در تصویر ایران و ایرانیان ایجاد کند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨🎬اتفاقی عجیب دو روز قبل از آتشسوزی گسترده لسآنجلس؛ عجب ...
🌐 به کانال روابطعمومی ف.انتظامی شهرستان درمیان بپیوندید 👇👇
🆔https://eitaa.com/r_fe_darmyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کودکان در غزه..
▫️ بهجا مانده از حمله شب گذشته صهیونیستها.
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
5.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تنها ملیتی که بلاگرهاش توالتهای بینشهری خارجی رو نشون مردم میدن، و احساس ناکافی بودن بهشون میدن، بلاگرهای احمق کشورمون هستند
🌐 به کانال روابطعمومی ف.انتظامی شهرستان درمیان بپیوندید 👇👇
🆔https://eitaa.com/r_fe_darmyan
#آتش_سوزی
مساله این نیست که با اثبات ناکارآمدی آمریکا در حل بحران آتش سوزی بگوییم پس ما خوبیم و هیچ مساله ای نداریم! خیر! مساله نقد رفتار است. رفتار نخبگان ما، جامعه ما، سلبریتی و رسانه ما در لحظه بحران در ایران است.
مساله تصویر بی عیب و نقص از غرب است که همه چیز مثل ساعت کار میکند و فقط ما بی عرضه ایم! بحران طبیعی و انسانی در هر لحظه امکان وقوع در هر جای جهان را دارد. موضوع نوع مواجهه با با بحران است. مساله تصویر هالیوودی از غرب است که ابرقدرت بی عیب میتواند بر هر مشکلی فائق آید. چند استاد و جامعه شناس که مدام مدیریت آمریکا را بر سر جوان ایرانی می کوبد حالا حاضر است این ناکارآمدی را سر کلاس نقد کند و بگوید آمریکا هم بله....
✍ علیرضا زادبر
🔴🌐 به کانال روابطعمومی ف.انتظامی شهرستان درمیان بپیوندید 👇👇
🆔https://eitaa.com/r_fe_darmyan
❌ بایکوت سوختن کدخدا
روزنامه های دولت و جریان غربگرا امروز که در همه رسانه های دنیا خبر سوختن شهرهای بزرگ آمریکا تیتر اول است ،اما ترجیح دادند سوختن کدخدا و ارباب غربزده ها و آمریکا پرست های عالم را بایکوت کنند . اینها باید خبر بیچارگی و درماندگی آمریکا را بایکوت کنند تا بتوانند بنام مذاکره و حل مشکلات مملکت با گردن کج کردن پیش کدخدا را به مردم غالب کنند....
🔴 🌐 به کانال روابطعمومی ف.انتظامی شهرستان درمیان بپیوندید 👇👇
🆔https://eitaa.com/r_fe_darmyan