#اطلاعرسانی
#اخبار_دانشگاه
🎓 دانشجویان گرامی
📝 برای طرح مسائل آموزشی و پژوهشی با #مدیر محترم گروه آموزشی تاریخ و تمدن اسلامی، دکتر #دانشکیا می توانید هر هفته #شنبهها ساعت ۱۰.۱۵ تا ۱۲ در جلسه آنلاین ایجاد شده در سامانه علم سنجی اساتید شرکت نمایید.
🔹لینک ورود:
🌐https://integrate.maaref.ac.ir/ProfessorResume/1012
┅┅❅❈❅┅┅
🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی
🆔 @r_kh_tarikh
🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
#اطلاعرسانی
#گزارش_انجمن
📌جلسه ي #هم_انديشي اعضاي محترم انجمن تاریخ و تمدن اسلامی دانشگاه معارف اسلامی (از ساعت ۱۲.۳۰ روز ۱ دی ماه ۱۳۹۹) با حضور استاد مشاور انجمن جناب آقاي دكتر #عرفان برگزار گرديد.
در اين جلسه، علاوه بر پيگيري پيشنهادات و ايده هاي دانشجويان گرامي، برنامه هايي جهت ارتقاي سطح كيفي و مهارتي دانشجويان محترم #تصويب شد.
✍🏼پ ن: جا دارد از استاد ارجمند جناب آقاي دكتر #عرفان كه علي رغم مشغوليت هايي كه داشتند جلسه را شركت نمودند، تشكر و قدرداني نماييم.
┅┅❅❈❅┅┅
🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی
🆔 @r_kh_tarikh
🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
#اطلاعرسانی
#معرفی_کتاب | مناسبتی
#تاریخ_اسلام
🗓 ۶جمادیالاولی | #شهادت حضرت جعفر طیار علیهالسلام
📌در سال هفتم هجرت در چنین روزی جنگ موته به وقوع پیوست. تعداد مسلمین در این جمگ سه هزار نفر و تعداد کفار صد هزار نفر بود. این جنگ از آنجا آغاز شد که حارث بن امیر ازدی که حامل نامهای از پیامبر (ص) به قیصر روم بود، در زمینهای موته به دستور شرحبیل بن عمرو سردار لشکر روم دستگیر شد و دستهای او را بستند وگردنش را زدند. پیامبر (ص) از شنیدن این خبر بسیار ناراحت شدند ولشکری به موته روانه فرمودند. در این جنگ پیامبر (ص) وامیر المؤمنین (علیه السّلام) حضور نداشتند و آن حضرت سه امیر به ترتیب بر لشکر قرار دادند و فرمودند: هر یک شهید شدند دیگری امیر لشکر باشد. جعفر بن ابی طالب، زید بن حارثه، عبدالله بن رواحه. هر سه این بزرگواران شهید شدند.
📌در جنگ موته جناب #جعفر بن ابیطالب (علیه السلام) به میدان آمد و بعد از مبارزه دلیرانهای دو دست آن حضرت را قطع کردند، و با اینکه جراحتهای زیادی بر بدن جناب جعفر وارد شده بود، اما بواسطه هیبت و شجاعتهای آن حضرت در میدان، کسی جرأت جدا کردن سر آن حضرت را نمیکرد. لذا دشمن دفعه حمله کرد و بدن آن حضرت را با نیزه از زمین بلند کردند. در همان لحظه پیامبر (ص) در مدینه بر فراز منبر تشریف داشتند و ماجرا را برای مردم بیان میفرمودند. ناگهان صورت مبارک را به طرف آسمان بلند کردند و در حق جعفر دعا فرمودند. خداوند دو بال به آن بزرگوار عنایت فرمود که با ملائکه در بهشت پرواز میکند.
┅┅❅❈❅┅┅
🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی
🆔 @r_kh_tarikh
🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
روی خط تاریخ و تمدن...
🔰 دومین نشست علمی همایش بین المللی حضرت ابوطالب(ع) 🔸پنداره تکفیر حضرت ابوطالب؛ چالش ها و پیامدها 🔹
🌐 https://www.mehrnews.com/news/5100815/%D8%A8%D9%86%DB%8C-%D8%A7%D9%85%DB%8C%D9%87-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AC%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%AF%D9%86%D8%A7%D9%85%DB%8C-%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D8%AE%D9%88%D8%AF-%D8%A8%D9%87-%D8%AA%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%A8-%D8%A7%D8%A8%D9%88%D8%B7%D8%A7%D9%84%D8%A8-%D8%B1%D9%88%DB%8C-%D8%A2%D9%88%D8%B1%D8%AF
📝گزارش خبري اين نشست را از طريق لينك فوق، ميتوانيد مطالعه بفرماييد.👆🏼
✅ نحوه برگزاری امتحانات غیرحضوری (مجازی) پایانترم مقطع دکتری
ضمن آرزوی توفیق و سلامتی برای دانشجویان و باتوجه به شرایط کرونایی موجود، روشهای پیشنهادی ارزشیابی نهایی دانشجو در نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۰ ـ ۱۳۹۹ به اطلاع استادان محترم رسیده شده است.
جهت اطلاع از روشهای ارزشیابی استاد، از طریق نماینده کلاس یا کارشناسان آموزش ( مقطع دکتری ۳۲۱۱۰۲۰۱ ـ ۰۲۵ آقای مهربخش و واحد امتحانات با شماره تلفن ۳۲۱۱۰۲۲۴ ـ ۰۲۵ آقای حسینعلیپور) پیگیری لازم به عمل آید.
لازم است که استادان محترم برای ارزشیابی تحصیلی دانشجو هر دو محور را (حداقل یک بند از «محور الف» و حداقل دو بند از «محور ب» ) جهت ارزشیابی نهایی دانشجو در نظر بگیرند.
«محور الف»
۱. طراحی سؤالهای تحلیلی (مبتنی بر نقد و تحلیل خود دانشجو) ـ امتحان در منزل.
۲. طراحی سؤالهای OpenBook (مبتنی بر نقد و تحلیل یک دیدگاه، نقد و تحلیل یک مسئله مرتبط با رشته و گرایش) ـ امتحان در منزل.
«محور ب»
۱. برگزاری آزمون شفاهی (مصاحبه) از طریق تماس تلفنی.
۲. برگزاری آزمون شفاهی با استفاده از نرمافزار Adobe Connect در صورت فراهم بودن زیرساخت هم برای استادان و هم برای دانشجویان و یا از طریق نرمافزارهای مشابه.
۳. برگزاری کنفرانس علمی و ارائه سمینار از طریق نرمافزار Adobe Connect در صورت امکان و یا از طریق نرمافزارهای مشابه.
۴. درخواست ارائه مقاله از دانشجویان.
۵. ارزیابی مقالات، تحقیقات کلاسی، تلخیص کتاب خواستهشده از دانشجویان.
۶. ارزیابی فعالیتهای کلاسی دانشجویان (حضور و شرکت در مباحث کلاسی، انجام تکالیف خواستهشده، ارائه سمینار، تقریر مباحث کلاسی و…)
✅ نحوه برگزاری امتحانات غیرحضوری (مجازی) پایانترم مقطع کارشناسیارشد
ضمن آرزوی توفیق و سلامتی برای دانشجویان و باتوجه به شرایط کرونایی موجود، روشهای پیشنهادی ارزشیابی نهایی دانشجو در نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۰ ـ ۱۳۹۹ به اطلاع استادان محترم رسیده شده است.
جهت اطلاع از روشهای ارزشیابی استاد، از طریق نماینده کلاس یا کارشناسان آموزش (در مقطع کارشناسیارشد با شماره تلفن ۳۲۱۱۰۲۱۲ ـ ۰۲۵ آقای روستا و واحد امتحانات با شماره تلفن ۳۲۱۱۰۲۲۴ ـ ۰۲۵ آقای حسینعلیپور) پیگیری لازم به عمل آید.
لازم است که استادان محترم برای ارزشیابی تحصیلی دانشجو هر دو محور را (حداقل یک بند از «محور الف» و حداقل دو بند از «محور ب» ) جهت ارزشیابی نهایی دانشجو در نظر بگیرند.
«محور الف»
۱. طراحی سؤالهای تحلیلی (متناسب با سطح ارشد) ـ امتحان در منزل.
۲. طراحی سؤالهای OpenBook (ناظر به طبقهبندی دیدگاهها و مرجعبندی دیدگاههای موجود ناظر به رشته گرایش) ـ امتحان در منزل.
«محور ب»
۱. برگزاری آزمون شفاهی (مصاحبه) از طریق تماس تلفنی.
۲. برگزاری آزمون شفاهی از طریق نرمافزار Adobe Connect در صورت امکان و یا از طریق نرمافزارهای مشابه.
۳. درخواست ارائه مقاله (در حد کارشناسیارشد) و یا تحقیق و تلخیص.
۴. ارزیابی فعالیتهای کلاسی دانشجویان (حضور و شرکت در مباحث کلاسی، انجام تکالیف خواسته شده، ارائه سمینار، تقریر مباحث کلاسی و…).
✅ زمانبندی مصاحبه پذیرفتهشدگان آزمون اختصاصی دکتری سال ۱۳۹۹
به اطلاع میرساند مصاحبه علمی کلیه پذیرفتهشدگان مرحله اول آزمون ورودی اختصاصی دکتری سال ۱۳۹۹ (دوره روزانه) دانشگاه معارف اسلامی که مدارک مصاحبه را در وقت مقرر تحویل داده و ثبتنام نمودهاند، طبق جداول زمانبندی ارائه شده در سایت دانشگاه برگزار خواهد شد. داوطلبان میبایست طبق برنامه زمانبندیشده در محل دانشگاه به شرح بند ۹ (بخش تذکرات مهم)، برای انجام مصاحبه حاضر شوند. بدیهی است عدم حضور در زمان اعلام شده به منزله انصراف از آزمون تلقی خواهد شد و نام داوطلب حذف میگردد و هیچگونه اعتراضی نیز وارد نخواهد بود.
مشاهده خبر:
https://maaref.ac.ir/زمانبندی-مصاحبه-پذیرفته-شدگان-آزمون-ا/
معاونت آموزشی دانشگاه معارف اسلامی
#اطلاعرسانی
#لایو_اینستاگرامی | عکس باز شود 🔺
📌معرفی بایگانی باروی تخت جمشید با تمرکز بر زبان های به کار رفته در آن
🗓 #چهارشنبه ۱۰ دی ماه
┅┅❅❈❅┅┅
🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی
🆔 @r_kh_tarikh
🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
#اطلاعرسانی
#معرفی_کتاب
#تازههای_نشر | عکس باز شود 🔺
📌جایگاه و نقش #تمدنی سادات در خراسان
✍🏼دکتر اسماعیل #رضایی_برجکی
🔖 چاپ اول ۱۳۹۹
┅┅❅❈❅┅┅
🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی
🆔 @r_kh_tarikh
🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
#اطلاعرسانی
#نشستعلمی | عکس باز شود 🔺
📌 #میترائیسم و ایران
🗓 ۴ دیماه ۱۳۹۹ | ساعت ۱۹ ™
┅┅❅❈❅┅┅
🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی
🆔 @r_kh_tarikh
🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
#اطلاعرسانی
#علمتاریخ
📌خط حزبالله، اهمیت مطالعه #تاریخ و کسب بصیرت تاریخی برای جوانان انقلابی را در بیانات رهبر انقلاب اسلامی بررسی میکند. (به سایت خط حزب الله مراجعه کنید)
📝 از این موضوع رنج میبرم...
این جملات رهبر انقلاب را با دقت بخوانید:
🔖«یکی از راههای فریب و اغواگری، تحریف تاریخ است که امروز متأسفانه این کار بهوفور صورت میگیرد. ... من از اینکه میبینم جوانان ما از این قضایا بیاطّلاعند، رنج میبرم.» ۸۰/۸/۲۰
🔖«یکی از چیزهایی که بنده نگران آن هستم، این است که این نسل جوانِ بالندهی ما که بحمدالله، هم آگاه و با بصیرت است، هم دارای انگیزه است، آماده بهکار است، وسط میدان است، انقلابی است، بتدریج این حوادث مهم را، این عبرتهای بزرگ دوران معاصر را از یاد ببرد.»
۱۳۹۴/۶/۱۸
┅┅❅❈❅┅┅
🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی
🆔 @r_kh_tarikh
🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir