eitaa logo
روی خط تاریخ و تمدن...
677 دنبال‌کننده
5.3هزار عکس
1.1هزار ویدیو
1.1هزار فایل
📝فعالیت: رصد کارهای دانشجویی | طلبگی | تاریخی و تمدنی ارتباط با ادمین و دبیر انجمن تاریخ | تبادل : 🆔 @h_fatemirad
مشاهده در ایتا
دانلود
📝 موزه یکی از روستاهای استان مازندران واقع در شهرستان نوشهر و بخش کجور که موزه 👈🏼 در جهان است سوژه های منحصر به فردی را در خود جای داده نظیر: 📌سند شهر سمنگان محلی که رستم فردوسی با تهمینه ازدواج میکند 📌کتاب خارستان سعدی 📌صدای مظفر الدین شاه و فونو گراف و نظایر آن 📌کتابهای خطی 📌نقاشیهای پشت شیشه 📌اشیاءفلزی 📌ظروف سفالی 📌سکه های باستانی و بافته های مردم روستاها بخشی از این مجموعه میباشد. ┅┅❅❈❅┅┅ 🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی 🆔 @r_kh_tarikh 🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
📌عیار تمدنی جمهوری اسلامی ایران 🗓شنبه ۱۸ بهمن | ساعت ۱۴ ┅┅❅❈❅┅┅ 🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی 🆔 @r_kh_tarikh 🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
🔻 سخنرانی های آنلاین؛ 🔶 هر یکشنبه با همکاری پژوهشگاه و بنیاد مطالعات اسلامی روسیه 📌 درآمدی بر پژوهش در شیعیان با تاکید بر تاریخ زندگی روزانه؛ 🎙 سخنران: دکتر 🗓 یکشنبه ۱۹ بهمن ماه ۹۹ ساعت ۱۶٫۳۰ ⚠️ سخنرانی به دو زبان فارسی و روسی 🔸 بصورت مجازی : 🌐 meets.islamfond.ru/ch/iran-russia/l/en 🔹اطلاعات بیشتر : ۰۹۱۲۷۶۰۹۰۳۴ (آقای کریمی) ┅┅❅❈❅┅┅ 🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی 🆔 @r_kh_tarikh 🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
📝 درآمدی بر بایسته‌‌های تدریس تحول‌‌محور در دروس معارف اسلامی ✍️ دکتر امیرمحسن عرفان (عضو هیئت علمی دانشگاه معارف اسلامی) 🔸 طلیعه توانمندسازی استادان معارف به لحاظ نقش مهمی که در ارتقای کیفی نگرش معارفی دانشجویان دارد از اهمیت بالایی برخوردار است؛‌ چرا که عدم توجه به این مهم آسیب‌‌هایی را به دنبال خواهد داشت. نباید از نظر دور داشت که در صورت به تأخیر افتادن شناخت نقاط ضعف و دلایل نارضایتی دانشجویان و عدم کنترل نقاط ضعف اساتید معارف در حوزه تدریس، نارضایتی‌‌ بین دانشجویان به وجود خواهد آمد و واحدهای تحلیل بیشتری آسیب خواهند دید. چون ژرف بنگریم به شدت نیازمند ارزیابی و تحول علمی در تدریس دروس معارف اسلامی در دانشگاه‌‌ها هستیم. باید ضمن تبیین کلان نظام ارزشی آموزش دروس معارف درصدد آسیب‌شناسی و بر طرف کردن آسیب‌ها نیز بود و در نهایت با ارتقای سطح کارآیی این دروس به آفاق جدید گام نهاد. 🔸 بایسته‌‌های تدریس تحول‌‌محور در دروس معارف اسلامی برای رقم‌‌زدن نظام آموزشی مطلوب و خلّاق در عرصه تدریس دروس معارف اسلامی تمهیداتی اساسی لازم است. در این زمینه مدیران آموزش عالی باید درصدد بررسی جامع «وضعیت گذشته» و «وضع موجود» در قالب یک طرح کلان تحقیقاتی باشند. برخی از مهم‌‌ترین بایسته‌‌های تدریس تحول‌‌محور در دروس معارف اسلامی عبارتند از: 👈یک. تدریس مبتنی بر تفکر خلاق یکی از عوامل مهم سبب‌‌ساز برخی از کاستی‌‌ها در حوزه تدریس دروس معارف اسلامی در دانشگاه‌‌ها، آگاهی نداشتن از نقش کلیدی خلاقیت فکری در انتقال پیام معارفی به دانشجویان است. توانایی «فکر خلاق» به مراتب بیشتر از «فناوری آموزشی» در کیفی‌‌سازی تدریس نقش دارد. باید بر این نکته تأکید داشت که به جای انتقال پر حجم اطلاعات به مخاطب رویکرد و نگرش دانشجویان به مسائل معرفتی را تغییر داد. مدرسان این حوزه نیازمند کسب مهارت‌‌های تفکر خلاق، قابل انعطاف و دقیق هستند تا بتوانند راه‌‌حل‌‌هایی برای پیشبرد هرچه بهتر کلاس داشته باشند. لزوماً در حوزه تدریس با اصلاح رفتار مربی نمی‌‌توان به اهداف رسید. مدرس در حوزه تدریس نیازمند تفکر عمیق در اهداف و چگونگی تصمیم‌‌گیری و برنامه‌‌ریزی خود و یک نگاه کیفی به مسائل خود است. به همین دلیل، تفکر سطح بالاترین ویژگی انسانی برشمرده می‌‌شود. توانمندسازی اساتید معارف در سه حوزه «فردی»، «سازمانی» و «دانشی» قابل بررسی است. تفکر خلاق، ارتقای قدرت انگیزشی، نوآوری و عزت نفس در حوزه توانمندسازی فردی می‌‌گنجند. طراحی برنامه‌‌های کیفی در عرصه مدیریت مشارکتی و سازمانی و غنی‌‌سازی قواعد تشویقی به توانمندسازی اجتماعی مربوط است. معرفت‌‌افزایی و مهارت‌‌افزایی اساتید معارف به توانمدسازی آنان در عرصه دانشی کمک می‌‌کند. ادامه مطلب در سایت نشریه معارف👇 http://maarefmags.ir/node/3423 📕 منبع: نشریه الکترونیکی معارف، شماره ۲ دی و بهمن ماه ۱۳۹۹. ┅┅❅❈❅┅┅ 🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی 🆔 @r_kh_tarikh 🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
ویژه دهه فجر 👆🏼