📚معرفی کتاب:
📋عنوان: رسانه و آموزه مهدویت
✍نویسنده: امیرمحسن عرفان
📒انتشارات: بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود عج
این کتاب پژوهشی است با هدف بازنمایی الگوی مطلوب رسانه در عرصه فرهنگ مهدوی. نویسنده، نظریه «همگرایی رسانه و آموزه مهدویت» را اثبات کرده و مهمترین رسالت رسانه را در این زمینه، «تحقق جامعه منتظر قبل از ظهور» دانسته و برای گذر از رسانه منفعل به رسانه فعال در باب گفتمان مهدوی به آسیبشناسی رسانه پرداخته است
نویسنده پیشفرض خودش را در این کتاب، توانایی رسانهها بر تغییر ارزشهای اجتماعی و اخلاقی دانسته و افزوده است: رسانه میتواند با بهرهگیری از تکنیک ارتباطی بر ایدهها، رفتارها و نگرش مردم در خصوص آموزه مهدویت تأثیر مثبت برجای گذارد.
نگارنده با تأکید بر شناسایی آسیبهای رسانهها در زمینه گسترش و تعمیق فرهنگ مهدویت، یادآور شده است: طرح مطالبات فرهنگی و بازخواست از کوتاهی و بیتوجهی مسئولان امور فرهنگی در جهت تحقق آرمانها و ارزشهای مهدوی از مصادیق بارز دعوت به خیر و امر به معروف است که همگی باید آن را انجام دهند. به نظر او عمده فعالیتهای مهدویتستیزی در قالب راهبرد اسلامهراسی صورت میگیرد.
مدخل حضرت زهرا سلام الله.pptx
5.13M
📽 پرده نگار
📋 عنوان: بررسی انتقادی مدخل حضرت زهرا سلام الله علیها در دائره المعارف اسلامی لایدن هلند
✍به کوشش: محمدقاسم روشن ضمیر
# دانشجوی ارشد رشته مدرسی تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی/ دانشگاه معارف اسلامی