eitaa logo
روی خط تاریخ و تمدن...
674 دنبال‌کننده
5.3هزار عکس
1هزار ویدیو
1.1هزار فایل
📝فعالیت: رصد کارهای دانشجویی | طلبگی | تاریخی و تمدنی ارتباط با ادمین و دبیر انجمن تاریخ | تبادل : 🆔 @h_fatemirad
مشاهده در ایتا
دانلود
روی خط تاریخ و تمدن...
#اطلاعیه #تمدن_نوین_اسلامی #وبینار (رایگان) 📝انجمن علمی تاریخ و تمدن اســـلامی با هماهنگی مدیریت ا
📌برگزاری با موضوع : نقش شهید سلیمانی و نیروی قدس در فرایند تمدن نوین اسلامی 🔹 : جناب آقای دکتر محمدمصطفی اسعدی 🔸 : ۲۶خرداد ۹۹ روز دوشنبه ساعت۱۱ 📝به گزارش انجمن علمی تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی دانشگاه معارف اسلامی قم، وبیناری با موضوع "نقش شهید سلیمانی و نیروی قدس در فرآیند تمدن نوین اسلامی" برگزار گردید. جناب آقای دکتر اسعدی در ابتدای نشست با تاکید بر این نکته، که لازم است یک نگاه عمیق تری نسبت به محتوای مسائل و مولفههای تمدنی داشته باشیم فرمودند: اگر بخواهیم از فرهنگ اسلامی به تمدن اسلامی برسیم و مسالهی احیاء تمدن اسلامی را در ابعاد کامل و دقیقتری پی بگیریم و نرم افزاری که از فرهنگ اسلامی در دست داریم را بخواهیم در حیات اجتماعی بشر بدون اشتباهات گذشته تبدیل به سخت افزار تمدنی کنیم بایستی تمام پدیده های اجتماعی و بینالمللی را با نگاه تمدنی رصد کنیم و نقش مثبت و منفی آنها را در این فرایند در نظر بگیریم و صرفاً در پدیدههای تاریخی باقی نمانیم. 📝ایشان پس از بیان مقدمه، در پاسخ به این پرسش که؛ در فرایند تمدن نوین اسلامی که با انقلاب اسلامی آغاز گردیده، چه نقش تمدنی برای شهید سلیمانی و نیروی قدس قابل اثبات است؟ و آیا اساساً نقش ایشان در حوزه نظامی و غیرنظامی، ارتباطی با حوزه مسائل تمدنی دارد یا خیر؟ گفتند: در بعد نظامی و غیر نظامی در اصل و چگونگی قضیه می توان ارتباطی را با "ابعاد تمدنی" بیان کرد. با بررسیهای صورت گرفته، آشکار میگردد که نظام اسلامی و قانون اساسی، "ظرفیت تمدن سازی در عرصه بین الملل" را برای امت اسلامی به طور عام و برای رزمندگان بدون مرز جمهوری اسلامی به طور خاص فراهم آورده است. بارزترین نقش این مجموعه در عرصه درون تمدنی و برون تمدنی "تامین امنیت" است که یکی از الزامات تمدنی است و باعث حفاظت از سلامت نفوس و زیرساختهای اقتصادی، عمرانی و صنعتی تمدن نوپای اسلامی است. 📝علاوه بر این شهید سلیمانی به طور خاص به عنوان بخشی از بدنه تشکیلات حکومتی در تمدن اسلامی، با "منش انقلابی" خود، عیار دولت اسلامی را بالا برده و به کارگزاری الگو تبدیل شده است. 🔖دکتر اسعدی در پایان نشست به ویژگیهای تمدنی آن شهید بزرگوار اشاره کرده و افزودند: شاخصههای این شخصیت بزرگ در نگاه تمدنی بخشی در نظام بینشی او و بخشی در نظام منشی او بود. بخش اول شامل بینش توحیدی و روحیه معنوی، کلان نگری تاریخی، جغرافیایی و جمعیتی و کلان نگری در موضعگیریها بوده است. بخش دوم شامل عملگرایی، مردمگرایی، و ثبات روحیه جوانی بوده که همراه با خرده نقشهای عمرانی در بخشهای مختلف تمدن اسلامی بوده است. به همین جهت شخصیت و منش شهید سلیمانی هم مبانی نظری تمدن غرب را به چالش کشیده و هم سبک زندگی غربی را به چالش میکشد. 🔖کارشناس جلسه به عنوان جمعبندی به این مساله که شهید سلیمانی به عنوان یک " شخصیت تاریخ ساز و اثرگذار" در تمدن نوین اسلامی شناخته میشود پرداخته و بیان داشتند که: «نیروی قدس و رزمندگان بدون مرز به فرماندهی شهید سلیمانی، پدیدآورندگان فتوحات نوین در تمدن نوین اسلامی هستند؛ اما نه با توسعه مرزهای سیاسی بلکه با توسعه مقاومت و ظلم ستیزی از مرزهای وطنی و با گسترش امنیت در بعد منطقه ای». لذا منش این شهید بزرگوار هم قابل "الگوگیری" شخصی است و هم ظرفیت بالای ترویجی در عرصه اجتماعی و بین المللی دارد و همچنین "قابل پژوهش و استخراج الگوهای کاربردی در پیشبرد اهداف تمدنی" میباشد. ┅┅❅❈❅┅┅ 🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی 🆔 @r_kh_tarikh 🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
New Microsoft Word Document (2).pdf
3.73M
📌معرفی پایان نامه مقطع : 🔹 : سنخ شناسی دیدگاه های رائج پایان تاریخ ¶ : سرکار خانم فاطمه رنجبران مرزآباد ¶ : دکتر میرمحمدی ¶ : دکتر دانشکیا ¶ : ۱۳۹۶/۱۱/۲۸ ¶ : ۱۸/۷۵ ¶ : دانشگاه معارف اسلامی 🔸 : ✔️ عنوان پایان نامه ✔️ نمره ✔️ چکیده ✔️ فهرست ✔️ نتیجه گیری ✔️ پیشنهادات ✔️ منابع 📌 لطفا کانال را به دیگر تاریخ پژوهان و تاریخ دوستان معرفی بفرمائید...🙏🏼 ┅┅❅❈❅┅┅ 🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی 🆔 @r_kh_tarikh 🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
◾️▪️...ایام تسلیت...▪️◾️
امام صادق(ع).pdf
471K
| ◾️شهادت◾️ 📗 (بخش زندگی امام علیه السلام) ✍🏼 📝بصورت pdf (در ۱ صفحه) ┅┅❅❈❅┅┅ 🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی 🆔 @r_kh_tarikh 🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
📌 مهم 👈🏼 قابل توجه دانشجویان محترم 📝 با توجه به مصوبه هیات رئیسه دانشگاه معارف اسلامی مبنی بر بودن ؛ خوابگاه دانشگاه در ایام امتحانات تعطیل می باشد و خواهشمندیم از حضور در خوابگاه اکیدا خودداری فرمایید. 🔸دانشگاه معارف اسلامی قم🔸
4_5990147495676610516.pdf
575.8K
📌قابل توجه دانشجویان، طلاب، دانش آموزان و معلمان ♦️ دوره های مجازی و رایگان♦️ 🔸فن بیان و سخنوری 🔸روش تحقیق 🔸ترجمه انگلیسی 🔸ترجمه عربی 🔸داستان نویسی 🔸عروض و قافیه 🔸ویراستاری 🔸خوشنویسی 🔸مزاج شناسی و.... ⚠️ مهلت ثبت‌نام پایان خرداد۹۹ ┅┅❅❈❅┅┅ 🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی 🆔 @r_kh_tarikh 🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
☕️🆖 زبان آفلاین: ¶ برگزاری دوره های آزاد آموزش مجازی (آفلاین) زبان انگلیسی [دانشکده زبان و فرهنگِ مللِ دانشگاهِ ادیان و مذاهب] 🌐 https://eitaa.com/zaban_offline ┅┅❅❈❅┅┅ 🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی 🆔 @r_kh_tarikh 🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
🔖[ ویژه ایام امتحانی ] 📝روش‌هاي تقويت حافظه، روش‌هايي هستند كه توان و ظرفيت رمزگرداني و بازيابي را افزايش مي‌دهند؛ و دستيابي به مطالب ذخيره شده را راحت‌تر و سريعتر مي‌سازند. ۱– (قطعه قطعه كردن) مطالب ۲– ۳– معاني ۴– ۵– ۶– ۷–روش «» ۸– ۹– ۱۰- روش استفاده از در بهسازي ۱۱- روش در بهسازي حافظه ۱۲-روش در بهسازي حافظه 📌 دارد... ┅┅❅❈❅┅┅ 🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی 🆔 @r_kh_tarikh 🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
۲ 🔖 [ ویژه ایام امتحانی ] 1⃣ (قطعه قطعه كردن) مطالب گنجايش حافظه كوتاه مدت ۲±۷(بين ۵ تا ۹قطعه) است؛ بنابراين از طريق افزايش اندازه قطعه‌ها و نه از طريق افزايش تعداد قطعه‌ها مي‌توان ظرفيت مدت را افزايش داد. نگهداري عدد ۱۳۷۰۱۹۸۰۱۳۵۷ در حافظه كوتاه مدت غيرممكن است در حالي كه نگهداري ۱۳۵۷–۱۹۸۰–۱۳۷۰ در حافظه كوتاه مدت بسيار راحتتر است. 2⃣ مي‌شود بين موضوعات نامربوط، ارتباطات معناداري به وجود آورد و آن را مبدل به تصويري ذهني كرد. مثلاً فردي براي به خاطر سپردن اسم رمز شب كه عبارت بود از كلاغ، گوجه، باران اين رابطه و اين تصوير ذهني را برقرار كرد: كلاغ در زير باران گوجه خورد (به همراه تصويرسازي). و همچنين مي‌شود اطلاعات جديد را با چيزي كه از قبل در حافظه بوده ارتباط داد. مثلاً وقتي كه فرد نام يك نوع غذاي جديد را ياد مي‌گيرد، مي‌تواند در مورد غذاي مشابه آن فكر كند. 📌 دارد... ┅┅❅❈❅┅┅ 🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی 🆔 @r_kh_tarikh 🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
۳ 🔖 [ ویژه ایام امتحانی ] 3⃣ معاني هرچقدر موضوعات عميق‌تر بررسي شوند، بهتر در حافظه خواهند ماند. ايجاد رابطه معني دار بين مطالب مي‌تواند بسيار كمك‌كننده باشد. 4⃣ هر مطلب در محيط و شرايطي كه آموخته شده بهتر به ياد مي‌آيد. اگرچه امكان ندارد براي به ياد آوردن هر مطلبي بتوان به محيطي كه آن مطالب در آنجا ياد گرفته شده برگشت نمود؛ ولي مي‌توان آن محيط را در ذهن زنده و بازسازي كرد. مثلاً براي به ياد آوردن اسامي همكلاسي‌هاي دوران دبستان بهتر است به مدرسه‌اي كه رفته مي‌شده، فكر كرد. 📌 دارد... ┅┅❅❈❅┅┅ 🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی 🆔 @r_kh_tarikh 🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
۴ 🔖[ ویژه ایام امتحانی ] 5️⃣ منظم بودن و طبقه‌بندی موضوعات در حافظه، بازیابی و یادآوری آن‌ها را آسان‌تر می‌سازد. 6️⃣ «تکرار مادر دانایی است» شرط نتیجه گرفتن از این روش این است که تکرار به نحو مفید و مثبتی انجام گیرد، باید در هر بار که مطلب تکرار می‌شود، نکته جدیدی را پیدا کرد و از تکرار ماشینی خودداری کرد. 7️⃣روش «» این روش از بهترین و معروف‌ترین فنون تقویت حافظه است. نام این روش از شش حرف اصلی ۶ مرحله این روش اقتباس شده‌است: مطالعات انجام شده در دانشگاه کیوتو نشان می‌دهد، شامپانزه‌ها دارای حافظه تصویری می‌باشند. ۱)پیش خوانی ۲)سوال کردن ۳)خواندن ۴)تفکر ۵)از حفظ گفتن ۶)مرور و تکرار این روش به هر سه اصل اساسی تقویت حافظه مبتنی است: ۱)سازماندهی مطالب ۲)معنایابی مطالب ۳)تمرین بازیابی. 📌 دارد... ┅┅❅❈❅┅┅ 🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی 🆔 @r_kh_tarikh 🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir