روی خط تاریخ و تمدن...
#اطلاعیه #تمدن_نوین_اسلامی #وبینار (رایگان) 📝انجمن علمی تاریخ و تمدن اســـلامی با هماهنگی مدیریت ا
#گزارش
📌برگزاری #وبینار با موضوع : نقش شهید سلیمانی و نیروی قدس در فرایند تمدن نوین اسلامی
🔹 #استاد_نشست : جناب آقای دکتر محمدمصطفی اسعدی
🔸 #تاریخ_برگزاری : ۲۶خرداد ۹۹ روز دوشنبه ساعت۱۱
📝به گزارش انجمن علمی تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی دانشگاه معارف اسلامی قم، وبیناری با موضوع "نقش شهید سلیمانی و نیروی قدس در فرآیند تمدن نوین اسلامی" برگزار گردید.
جناب آقای دکتر اسعدی در ابتدای نشست با تاکید بر این نکته، که لازم است یک نگاه عمیق تری نسبت به محتوای مسائل و مولفههای تمدنی داشته باشیم فرمودند: اگر بخواهیم از فرهنگ اسلامی به تمدن اسلامی برسیم و مسالهی احیاء تمدن اسلامی را در ابعاد کامل و دقیقتری پی بگیریم و نرم افزاری که از فرهنگ اسلامی در دست داریم را بخواهیم در حیات اجتماعی بشر بدون اشتباهات گذشته تبدیل به سخت افزار تمدنی کنیم بایستی تمام پدیده های اجتماعی و بینالمللی را با نگاه تمدنی رصد کنیم و نقش مثبت و منفی آنها را در این فرایند در نظر بگیریم و صرفاً در پدیدههای تاریخی باقی نمانیم.
📝ایشان پس از بیان مقدمه، در پاسخ به این پرسش که؛ در فرایند تمدن نوین اسلامی که با انقلاب اسلامی آغاز گردیده، چه نقش تمدنی برای شهید سلیمانی و نیروی قدس قابل اثبات است؟ و آیا اساساً نقش ایشان در حوزه نظامی و غیرنظامی، ارتباطی با حوزه مسائل تمدنی دارد یا خیر؟ گفتند: در بعد نظامی و غیر نظامی در اصل و چگونگی قضیه می توان ارتباطی را با "ابعاد تمدنی" بیان کرد. با بررسیهای صورت گرفته، آشکار میگردد که نظام اسلامی و قانون اساسی، "ظرفیت تمدن سازی در عرصه بین الملل" را برای امت اسلامی به طور عام و برای رزمندگان بدون مرز جمهوری اسلامی به طور خاص فراهم آورده است. بارزترین نقش این مجموعه در عرصه درون تمدنی و برون تمدنی "تامین امنیت" است که یکی از الزامات تمدنی است و باعث حفاظت از سلامت نفوس و زیرساختهای اقتصادی، عمرانی و صنعتی تمدن نوپای اسلامی است.
📝علاوه بر این شهید سلیمانی به طور خاص به عنوان بخشی از بدنه تشکیلات حکومتی در تمدن اسلامی، با "منش انقلابی" خود، عیار دولت اسلامی را بالا برده و به کارگزاری الگو تبدیل شده است.
🔖دکتر اسعدی در پایان نشست به ویژگیهای تمدنی آن شهید بزرگوار اشاره کرده و افزودند: شاخصههای این شخصیت بزرگ در نگاه تمدنی بخشی در نظام بینشی او و بخشی در نظام منشی او بود. بخش اول شامل بینش توحیدی و روحیه معنوی، کلان نگری تاریخی، جغرافیایی و جمعیتی و کلان نگری در موضعگیریها بوده است. بخش دوم شامل عملگرایی، مردمگرایی، و ثبات روحیه جوانی بوده که همراه با خرده نقشهای عمرانی در بخشهای مختلف تمدن اسلامی بوده است. به همین جهت شخصیت و منش شهید سلیمانی هم مبانی نظری تمدن غرب را به چالش کشیده و هم سبک زندگی غربی را به چالش میکشد.
🔖کارشناس جلسه به عنوان جمعبندی به این مساله که شهید سلیمانی به عنوان یک " شخصیت تاریخ ساز و اثرگذار" در تمدن نوین اسلامی شناخته میشود پرداخته و بیان داشتند که: «نیروی قدس و رزمندگان بدون مرز به فرماندهی شهید سلیمانی، پدیدآورندگان فتوحات نوین در تمدن نوین اسلامی هستند؛ اما نه با توسعه مرزهای سیاسی بلکه با توسعه مقاومت و ظلم ستیزی از مرزهای وطنی و با گسترش امنیت در بعد منطقه ای». لذا منش این شهید بزرگوار هم قابل "الگوگیری" شخصی است و هم ظرفیت بالای ترویجی در عرصه اجتماعی و بین المللی دارد و همچنین "قابل پژوهش و استخراج الگوهای کاربردی در پیشبرد اهداف تمدنی" میباشد.
┅┅❅❈❅┅┅
🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی
🆔 @r_kh_tarikh
🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
New Microsoft Word Document (2).pdf
3.73M
#معرفی_پایان_نامه
#دانلود_رایگان
📌معرفی پایان نامه مقطع #ارشد :
🔹 #موضوع:
سنخ شناسی دیدگاه های رائج پایان تاریخ
¶ #نویسنده:
سرکار خانم فاطمه رنجبران مرزآباد
¶ #استاد_راهنما:
دکتر میرمحمدی
¶ #استاد_مشاور:
دکتر دانشکیا
¶ #تاریخ: ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
¶ #نمره: ۱۸/۷۵
¶ #محل_دفاع: دانشگاه معارف اسلامی
🔸 #فایلpdf :
✔️ عنوان پایان نامه
✔️ نمره
✔️ چکیده
✔️ فهرست
✔️ نتیجه گیری
✔️ پیشنهادات
✔️ منابع
📌 لطفا کانال را به دیگر تاریخ پژوهان و تاریخ دوستان معرفی بفرمائید...🙏🏼
┅┅❅❈❅┅┅
🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی
🆔 @r_kh_tarikh
🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
امام صادق(ع).pdf
471K
#دانلود_رایگان
#مناسبتی | ◾️شهادت◾️
📗 #حیات_فکری_و_سیاسی
(بخش زندگی امام #صادق علیه السلام)
✍🏼 #رسول_جعفریان
📝بصورت #نموداری pdf (در ۱ صفحه)
┅┅❅❈❅┅┅
🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی
🆔 @r_kh_tarikh
🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
4_5990147495676610516.pdf
575.8K
#توسعه_فردی
#مهارت_افزایی
#کارگاه_رایگان
📌قابل توجه دانشجویان، طلاب، دانش آموزان و معلمان
♦️ دوره های مجازی و رایگان♦️
🔸فن بیان و سخنوری
🔸روش تحقیق
🔸ترجمه انگلیسی
🔸ترجمه عربی
🔸داستان نویسی
🔸عروض و قافیه
🔸ویراستاری
🔸خوشنویسی
🔸مزاج شناسی
و....
⚠️ مهلت ثبتنام پایان خرداد۹۹
┅┅❅❈❅┅┅
🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی
🆔 @r_kh_tarikh
🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
روی خط تاریخ و تمدن...
📌 #اطلاعرسانی 📌 #زبان ☕️🆖آموزش زبان #انگلیسی برای #طلاب (زیر نظر حوزه علمیه امام کاظم علیه السلا
تا حالا یک دوره زبان انگلیسی معرفی کردیم👆🏼 این هم یک دوره ی زبان انگلیسی دیگه👇🏼
#اطلاعرسانی
#زبان
☕️🆖 زبان آفلاین:
¶ برگزاری دوره های آزاد آموزش مجازی (آفلاین) زبان انگلیسی [دانشکده زبان و فرهنگِ مللِ دانشگاهِ ادیان و مذاهب]
🌐 https://eitaa.com/zaban_offline
┅┅❅❈❅┅┅
🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی
🆔 @r_kh_tarikh
🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
#دانستنی
#مهارت_افزایی
#تقويت_حافظه
🔖[ ویژه ایام امتحانی ]
📝روشهاي تقويت حافظه، روشهايي هستند كه توان و ظرفيت رمزگرداني و بازيابي را افزايش ميدهند؛ و دستيابي به مطالب ذخيره شده را راحتتر و سريعتر ميسازند.
۱–#روش_تقطيع (قطعه قطعه كردن) مطالب
۲–#رمزگرداني_تصويري
۳–#ژرف_نگاري معاني
۴–#زمينه_سازي
۵–#طبقهبندي_مطالب
۶–#مرور_و_تكرار_ذهني
۷–روش «#پس_ختام»
۸–#آرام_سازي
۹–#جلوگيري_از_تداخل
۱۰- روش استفاده از #بافت در بهسازي #حافظه
۱۱- روش #سازمان_دهي در بهسازي حافظه
۱۲-روش #تمرين_بازيابي در بهسازي حافظه
📌 #ادامه دارد...
┅┅❅❈❅┅┅
🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی
🆔 @r_kh_tarikh
🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
#دانستنی
#مهارت_افزایی
#تقويت_حافظه ۲
🔖 [ ویژه ایام امتحانی ]
1⃣ #روش_تقطيع (قطعه قطعه كردن) مطالب
گنجايش حافظه كوتاه مدت ۲±۷(بين ۵ تا ۹قطعه) است؛
بنابراين از طريق افزايش اندازه قطعهها و نه از طريق افزايش تعداد قطعهها ميتوان ظرفيت #حافظه_كوتاه مدت را افزايش داد.
نگهداري عدد ۱۳۷۰۱۹۸۰۱۳۵۷ در حافظه كوتاه مدت غيرممكن است در حالي كه نگهداري ۱۳۵۷–۱۹۸۰–۱۳۷۰ در حافظه كوتاه مدت بسيار راحتتر است.
2⃣ #رمزگرداني_تصويري
ميشود بين موضوعات نامربوط، ارتباطات معناداري به وجود آورد و آن را مبدل به تصويري ذهني كرد.
مثلاً فردي براي به خاطر سپردن اسم رمز شب كه عبارت بود از كلاغ، گوجه، باران اين رابطه و اين تصوير ذهني را برقرار كرد:
كلاغ در زير باران گوجه خورد (به همراه تصويرسازي). و همچنين ميشود اطلاعات جديد را با چيزي كه از قبل در حافظه بوده ارتباط داد.
مثلاً وقتي كه فرد نام يك نوع غذاي جديد را ياد ميگيرد، ميتواند در مورد غذاي مشابه آن فكر كند.
📌 #ادامه دارد...
┅┅❅❈❅┅┅
🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی
🆔 @r_kh_tarikh
🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
#دانستنی
#مهارت_افزایی
#تقويت_حافظه ۳
🔖 [ ویژه ایام امتحانی ]
3⃣ #ژرف_نگاري معاني
هرچقدر موضوعات عميقتر بررسي شوند، بهتر در حافظه خواهند ماند. ايجاد رابطه معني دار بين مطالب ميتواند بسيار كمككننده باشد.
4⃣ #زمينه_سازي
هر مطلب در محيط و شرايطي كه آموخته شده بهتر به ياد ميآيد. اگرچه امكان ندارد براي به ياد آوردن هر مطلبي بتوان به محيطي كه آن مطالب در آنجا ياد گرفته شده برگشت نمود؛ ولي ميتوان آن محيط را در ذهن زنده و بازسازي كرد.
مثلاً براي به ياد آوردن اسامي همكلاسيهاي دوران دبستان بهتر است به مدرسهاي كه رفته ميشده، فكر كرد.
📌 #ادامه دارد...
┅┅❅❈❅┅┅
🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی
🆔 @r_kh_tarikh
🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
#دانستنی
#مهارت_افزایی
#تقويت_حافظه ۴
🔖[ ویژه ایام امتحانی ]
5️⃣ #طبقهبندي_مطالب
منظم بودن و طبقهبندی موضوعات در حافظه، بازیابی و یادآوری آنها را آسانتر میسازد.
6️⃣ #مرور_و_تكرار_ذهني
«تکرار مادر دانایی است» شرط نتیجه گرفتن از این روش این است که تکرار به نحو مفید و مثبتی انجام گیرد، باید در هر بار که مطلب تکرار میشود، نکته جدیدی را پیدا کرد و از تکرار ماشینی خودداری کرد.
7️⃣روش «#پس_ختام»
این روش از بهترین و معروفترین فنون تقویت حافظه است. نام این روش از شش حرف اصلی ۶ مرحله این روش اقتباس شدهاست:
مطالعات انجام شده در دانشگاه کیوتو نشان میدهد، شامپانزهها دارای حافظه تصویری میباشند.
۱)پیش خوانی ۲)سوال کردن ۳)خواندن ۴)تفکر ۵)از حفظ گفتن ۶)مرور و تکرار این روش به هر سه اصل اساسی تقویت حافظه مبتنی است: ۱)سازماندهی مطالب ۲)معنایابی مطالب ۳)تمرین بازیابی.
📌#ادامه دارد...
┅┅❅❈❅┅┅
🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی
🆔 @r_kh_tarikh
🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir