4_5990147495676610516.pdf
575.8K
#توسعه_فردی
#مهارت_افزایی
#کارگاه_رایگان
📌قابل توجه دانشجویان، طلاب، دانش آموزان و معلمان
♦️ دوره های مجازی و رایگان♦️
🔸فن بیان و سخنوری
🔸روش تحقیق
🔸ترجمه انگلیسی
🔸ترجمه عربی
🔸داستان نویسی
🔸عروض و قافیه
🔸ویراستاری
🔸خوشنویسی
🔸مزاج شناسی
و....
⚠️ مهلت ثبتنام پایان خرداد۹۹
┅┅❅❈❅┅┅
🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی
🆔 @r_kh_tarikh
🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
روی خط تاریخ و تمدن...
📌 #اطلاعرسانی 📌 #زبان ☕️🆖آموزش زبان #انگلیسی برای #طلاب (زیر نظر حوزه علمیه امام کاظم علیه السلا
تا حالا یک دوره زبان انگلیسی معرفی کردیم👆🏼 این هم یک دوره ی زبان انگلیسی دیگه👇🏼
#اطلاعرسانی
#زبان
☕️🆖 زبان آفلاین:
¶ برگزاری دوره های آزاد آموزش مجازی (آفلاین) زبان انگلیسی [دانشکده زبان و فرهنگِ مللِ دانشگاهِ ادیان و مذاهب]
🌐 https://eitaa.com/zaban_offline
┅┅❅❈❅┅┅
🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی
🆔 @r_kh_tarikh
🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
#دانستنی
#مهارت_افزایی
#تقويت_حافظه
🔖[ ویژه ایام امتحانی ]
📝روشهاي تقويت حافظه، روشهايي هستند كه توان و ظرفيت رمزگرداني و بازيابي را افزايش ميدهند؛ و دستيابي به مطالب ذخيره شده را راحتتر و سريعتر ميسازند.
۱–#روش_تقطيع (قطعه قطعه كردن) مطالب
۲–#رمزگرداني_تصويري
۳–#ژرف_نگاري معاني
۴–#زمينه_سازي
۵–#طبقهبندي_مطالب
۶–#مرور_و_تكرار_ذهني
۷–روش «#پس_ختام»
۸–#آرام_سازي
۹–#جلوگيري_از_تداخل
۱۰- روش استفاده از #بافت در بهسازي #حافظه
۱۱- روش #سازمان_دهي در بهسازي حافظه
۱۲-روش #تمرين_بازيابي در بهسازي حافظه
📌 #ادامه دارد...
┅┅❅❈❅┅┅
🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی
🆔 @r_kh_tarikh
🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
#دانستنی
#مهارت_افزایی
#تقويت_حافظه ۲
🔖 [ ویژه ایام امتحانی ]
1⃣ #روش_تقطيع (قطعه قطعه كردن) مطالب
گنجايش حافظه كوتاه مدت ۲±۷(بين ۵ تا ۹قطعه) است؛
بنابراين از طريق افزايش اندازه قطعهها و نه از طريق افزايش تعداد قطعهها ميتوان ظرفيت #حافظه_كوتاه مدت را افزايش داد.
نگهداري عدد ۱۳۷۰۱۹۸۰۱۳۵۷ در حافظه كوتاه مدت غيرممكن است در حالي كه نگهداري ۱۳۵۷–۱۹۸۰–۱۳۷۰ در حافظه كوتاه مدت بسيار راحتتر است.
2⃣ #رمزگرداني_تصويري
ميشود بين موضوعات نامربوط، ارتباطات معناداري به وجود آورد و آن را مبدل به تصويري ذهني كرد.
مثلاً فردي براي به خاطر سپردن اسم رمز شب كه عبارت بود از كلاغ، گوجه، باران اين رابطه و اين تصوير ذهني را برقرار كرد:
كلاغ در زير باران گوجه خورد (به همراه تصويرسازي). و همچنين ميشود اطلاعات جديد را با چيزي كه از قبل در حافظه بوده ارتباط داد.
مثلاً وقتي كه فرد نام يك نوع غذاي جديد را ياد ميگيرد، ميتواند در مورد غذاي مشابه آن فكر كند.
📌 #ادامه دارد...
┅┅❅❈❅┅┅
🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی
🆔 @r_kh_tarikh
🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
#دانستنی
#مهارت_افزایی
#تقويت_حافظه ۳
🔖 [ ویژه ایام امتحانی ]
3⃣ #ژرف_نگاري معاني
هرچقدر موضوعات عميقتر بررسي شوند، بهتر در حافظه خواهند ماند. ايجاد رابطه معني دار بين مطالب ميتواند بسيار كمككننده باشد.
4⃣ #زمينه_سازي
هر مطلب در محيط و شرايطي كه آموخته شده بهتر به ياد ميآيد. اگرچه امكان ندارد براي به ياد آوردن هر مطلبي بتوان به محيطي كه آن مطالب در آنجا ياد گرفته شده برگشت نمود؛ ولي ميتوان آن محيط را در ذهن زنده و بازسازي كرد.
مثلاً براي به ياد آوردن اسامي همكلاسيهاي دوران دبستان بهتر است به مدرسهاي كه رفته ميشده، فكر كرد.
📌 #ادامه دارد...
┅┅❅❈❅┅┅
🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی
🆔 @r_kh_tarikh
🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
#دانستنی
#مهارت_افزایی
#تقويت_حافظه ۴
🔖[ ویژه ایام امتحانی ]
5️⃣ #طبقهبندي_مطالب
منظم بودن و طبقهبندی موضوعات در حافظه، بازیابی و یادآوری آنها را آسانتر میسازد.
6️⃣ #مرور_و_تكرار_ذهني
«تکرار مادر دانایی است» شرط نتیجه گرفتن از این روش این است که تکرار به نحو مفید و مثبتی انجام گیرد، باید در هر بار که مطلب تکرار میشود، نکته جدیدی را پیدا کرد و از تکرار ماشینی خودداری کرد.
7️⃣روش «#پس_ختام»
این روش از بهترین و معروفترین فنون تقویت حافظه است. نام این روش از شش حرف اصلی ۶ مرحله این روش اقتباس شدهاست:
مطالعات انجام شده در دانشگاه کیوتو نشان میدهد، شامپانزهها دارای حافظه تصویری میباشند.
۱)پیش خوانی ۲)سوال کردن ۳)خواندن ۴)تفکر ۵)از حفظ گفتن ۶)مرور و تکرار این روش به هر سه اصل اساسی تقویت حافظه مبتنی است: ۱)سازماندهی مطالب ۲)معنایابی مطالب ۳)تمرین بازیابی.
📌#ادامه دارد...
┅┅❅❈❅┅┅
🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی
🆔 @r_kh_tarikh
🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
جغرافیای تشیع.pdf
6.68M
#دانلود_رایگان
✍🏻نام کتاب: #جغرافیای_تشیع (تشیع در جهان معاصر)
[نویسنده: سید ابوالحسن #نواب]
📌 لطفا کانال را به دیگر تاریخ پژوهان و تاریخ دوستان معرفی بفرمائید...🙏🏼
┅┅❅❈❅┅┅
🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی
🆔 @r_kh_tarikh
9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#دانستنی
#کتابها در آینده ، تلفیقی از تکنولوژی و متن خواهند بود!!!
📌 لطفا کانال را به دیگر تاریخ پژوهان و تاریخ دوستان معرفی بفرمائید...🙏🏼
┅┅❅❈❅┅┅
🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی
🆔 @r_kh_tarikh
#دانستنی
#تمدن_غرب
#وحشیگری
🔞 #تفتیش_عقاید: (۶)
📌دوران قرون وسطی یکی از ظالمانه ترین مقاطع در تاریخ بشر بشمار میآید؛ دورانی که با خلاقیّت در شکنجه و ابزار شکنجه (به دلائل بسیار احمقانه) زیر نظر کلیسای مسیحی (که الآن داعی مهر و محبت و صلح است!!) شناخته میشود. در دورانی که ابن سینا و ابن هیثم ها در تاریخ اسلام درحال رشد بودند ، یکی از ابزارهای شکنجه در اروپا برای کسانی که اختراع یا کشف جدیدی میکردند و در واقع طبق نظر کلیسا «در کار خدا دخالت میکردند» راک بود:👇🏼
💥 #راک (نوعی وسیله شکنجه که از چند سیخ یا میله نوک تیز تشکیل شده است):
راک وسیله ای است که برای جابه جا کردن هر یک از مفاصل بدن قربانی طراحی شده است. طناب هایی را به مچ دست و قوزک های پای قربانی وصل میکنند و سپس بدن قربانی را در جهت های مخالف میکشند؛ این کار با چرخش غلطک هایی انجام میگیرد که در چهار سوی وسیله قرار دارند. اگر از من سوال کنید، میگویم روش مناسبی برای تسکین کمردرد است. البتّه، درد ناشی از این جابه جایی های متعدد خود داستانی دیگر است
📝 ثبت شده در موزه آمستردام هلند
📝 و کتاب تفتیش عقاید دبورا بکراش
┅┅❅❈❅┅┅
🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی
🆔 @r_kh_tarikh
🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
32.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#دانستنی
#پاورپوینت
#فعالیت_کلاسی
#کلیپ
📌(آیا تا بحال وادی #غدیر خم را دیده اید؟) جایی که یکی از بزرگترین اتفاقات عالم در آن رخ داد!
📝از جمله درسهای شیرینی که توی رشته تاریخ و تمدن اسلامی دانشگاه معارف میگذرونیم ، واحد درسی ای مرتبط با جغرافیاست!!!
👈🏼 که حقیقتا بسیار واحد درسی شیرینیه و دیده یک دانش جوی تاریخ و تمدن را وسعت میبخشه !
✍🏼این فایل تصویری ، در واقع پاورپوینت و تحقیق این درس بود (که بنابر فرمایش استاد (جناب آقای دکتر #واعظی )قرار شد راجع به #منطقه_جغرافیایی_غدیر خم تحقیق بشه )
الحمدلله به نکات خوبی در این تحقیق رسیدیم ، شاید برای ایام غدیر خم کامل مناسب باشه و مفید واقع بشه.
┅┅❅❈❅┅┅
🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی
🆔 @r_kh_tarikh
🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
جغرافیای وادی غدیر خم.pdf
13.61M
#دانستنی
#پاورپوینت
#فعالیت_کلاسی
#پی_دی_اف
📌(آیا تا بحال وادی #غدیر خم را دیده اید؟) جایی که یکی از بزرگترین اتفاقات عالم در آن رخ داد!
📝از جمله درسهای شیرینی که توی رشته تاریخ و تمدن اسلامی دانشگاه معارف میگذرونیم ، واحد درسی ای مرتبط با جغرافیاست!!!
👈🏼 که حقیقتا بسیار واحد درسی شیرینیه و دیده یک دانش جوی تاریخ و تمدن را وسعت میبخشه !
✍🏼این فایل pdf ، در واقع پاورپوینت و تحقیق این درس هست (که بنابر فرمایش استاد (جناب آقای دکتر #واعظی ) قرار شد راجع به #منطقه_جغرافیایی_غدیر خم تحقیق بشه )
📌🔹الحمدلله به نکات خوبی در این تحقیق رسیدیم ، شاید برای ایام غدیر خم کامل مناسب باشه و مفید واقع بشه.
┅┅❅❈❅┅┅
🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی
🆔 @r_kh_tarikh
🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir