eitaa logo
رادیو فکرت
1.6هزار دنبال‌کننده
544 عکس
139 ویدیو
29 فایل
💠 #رادیو_فکرت محلی برای اندیشیدن 🔻 با آخرین صوت‌ها در حوزه‌های: 🔸️اسلام‌شناسی 🔹️ اخلاقی 🔸️ علوم سیاسی 🔹️ فلسفه 🔸️ تاریخ 🎙 در رادیو فکرت همراه شما هستیم 📩 ارتباط با ادمین : @moosavi1380
مشاهده در ایتا
دانلود
motali-8.MP3
10.11M
🎧 فایل صوتی سلسله جلسات 🎙 دکتر سید مهدی امامی جمعه ⏰ 20 فروردین‌ماه 1396 ♻️آدرس کانال: 🆔https://eitaa.com/Roshanye_Vagheeyat
📖 ✍️ استاد یزدانپناه 💢بخش بیست و ششم ◾️ مراتب هستی در متافیزیک نوری (5) 2️⃣ نور اقرب 🔘 کیفیت افاضۀ نور اقرب از نورالانوار 🔺 سهروردی در تبیین چگونگی افاضه نور اقرب از نورالانوار، اساساً در پی تحلیل «علیت» است. وی در این بحث به دو واژۀ «انفصال» و «انتقال» اشاره می کند و هیچ یک را در تبیین چگونگی صدور نور اقرب از نورالانوار نمی پذیرد.وی می گوید: مراد از «انفصال» جدا شدن یک جوهر از جوهر دیگر است. چنین واقعیتی تنها در اجرام و جواهر مادی معنا دارد و نمی توان صدور نور اقرب از نورالانوار را این گونه تحلیل کرد. چنان که مراد از «انتقال» انتقال عَرَض از جوهری به موطن دیگر است. 🔺 تحلیل او از علیت همان اشراق و اضافۀ اشراقیه است. در اضافۀ اشراقی، پرتو برآمده از منبع نور، تنها و تنها قائم به منبع نور است و بس. نه چیزی از منبع نور جدا شده، نه چیزی منتقل شده و نه چیزی از منبع نور کاسته می شود. چنین تحلیلی از علیت بعدها با استقبال صدرالمتألهین مواجه شده است. 🔘 چگونگی انتشاء کثرت از نور اقرب 🔺 چنان که براساس قاعدۀ «الواحد» نمی توان کثرت عالم را به طور مستقیم به نورالانوار نسبت داد، به همان دلیل هم نمی توان این کثرت را به نور اقرب مُنتسب ساخت. 🔺 نور اقرب مشتمل قوت و ضعف است؛ جهت قوت نور اقرب مشاهدۀ نورالانوار است که همان جهت غنا و وجوب بالغیر اوست و جهت ضعف آن، نقص و ظلمتی است که در مقایسه با نورالانوار در خود مشاهده می کند. 🔺 در چنین وضعیتی و با رعایت همۀ قواعد سنخیت و علیت و الواحد، نور اقرب به لحاظ جنبۀ قوت خود نور مجرد دوم را به عنوان نور و ضوء و اشراقی از خود، و به لحاظ جنبۀ ضعف و کدورتش منشأ شکل گیری فلک نهم به عنوان سایه اش می شود و بدین ترتیب، وجود در ادامۀ خود در دو شاخه مجردات و مادیات سامان می یابد. 📚 منبع: کتاب آموزش حکمت اشراق ص 88_90 ♻️آدرس کانال: 🆔https://eitaa.com/Roshanye_Vagheeyat
35.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❇️ ۱۲ تفاوت اساسی میان پیشرفت اسلامی و توسعه غربی 🎙دکتر رضا غلامی: رئیس شورای سیاست‌گذاری مجمع عالی علوم انسانیِ اسلامی 🔻با توجه به اینکه « توسعه» در تلقی مدرن آن، یکی از مؤلفه های «تجددگرایی» است و تجددگرایی مدرن، محصول و میوه ی علوم تجربی جدید است و علوم تجربی نیز در کندوکاو خود ابتنا و اتکا بر حس و تجربه دارد و حس و تجربه نیز با محسوسات و طبیعت مادی سر کار دارد، پس توسعه در تلقی مدرن و غربی آن، یک سمت و سوی مادی و طبیعی دارد. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• ♻️آدرس کانال: 🆔https://eitaa.com/Roshanye_Vagheeyat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📻 حکمت و 🔹فقه و اصول اعتقادی بر این باور است که ائمه (ع) نور واحدند و اگر هر کدام از این بزرگواران به‌جای دیگری بودند، همان رفتار و منش را بروز می‌دادند، اما به سبب اقتضائات هر دوره یا علل دیگر معنوی که از عقل ما خارج است، ظهور برخی صفات برای برخی از این بزرگواران بیشتر بوده‌است؛ 🔹به‌عنوان نمونه (ع) اسوه فداکاری، ایثار، شهادت و بندگی خدا است و در مورد (ع) طبق روایات تاریخی و همچنین بیانات علمای ربانی علمشان و مهربانیشان بیش از بقیه صفات به چشم می‌آید؛ 🔹امام کاظم (ع) می‌فرمایند: رسول‌الله را در خواب دیدم و فرزندم علی را این‌گونه برایم وصف کرد: پسرت علی با نور الهی می‌بیند و از علم و حکمت الهی لبریز است. . . . . .
28.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎧 آیا را می‌توان به شکل درآورد؟ تردیدی نیست که عملکرد تحت تأثیر مستقیم هنجارها و ساختارهای قانون گذاری است. ساختارها و هنجارهای جوامع مختلف متناسب با ، اقلیم، تاریخ و مذهب هر کشوری متفاوت خواهد بود. در نتیجه بعید است تمامی کشورها از قوانین یکسانی پیروی کنند. از طرف دیگر «» از مهم ترین اصول مطرح و مورد قبول قوانین اساسی همه کشورهای جهان است و مضمون این اصل، حاکمیت قوانین موجود در یک کشور می باشد که در نتیجه آن، همگان در برابر قوانین، مساوی خواهند بود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 حکمت و 🔹پیدایش « برای کودکان و نوجوانان» بدون مقدمه نبوده است. این برنامه بر اساس رهنمودهای جان دیویی و مربی روسی لیو ویگوتسکی به وجود آمده‌است که بر ضرورت تعلیم تفکر و تأمل و نفی آموزشِ صرفِ «حفظ کردن» تأکید می‌کردند. برای کودکان کافی نیست که فقط آنچه را که به آن‌ها گفته‌می‌شود به حافظه سپرده و سپس به یاد بیاوردند، بلکه آن‌ها باید موضوع مورد نظر را آزموده و تجزیه تحلیل کنند. درست همان‌طور که فرایند تفکر، پردازش اموری است که کودکان درباره جهان و از طریق حواسشان یاد می‌گیرند، آن‌ها نیز باید درباره آنچه در مدرسه یاد می‌گیرند، بیندیشند. 🔹 آزمایشی کوچک اما فشرده که به‌واسطه این طرح به عمل آمد، نشان داد که امکان آن وجود دارد به کودکان قیاسی و اصلاح‌شده‌ای را یاد داد، بدون اینکه این‌کار «آموزش» برای امتحان باشد. این آزمایش نشان داد که با ارائه این برنامه می‌توان به آن‌ها یاد داد تا در مسائل مربوط به استدلال‌های صوری، ۲۷ هفته سن هوشی بالاتری داشته‌باشند؛ و آزمایش‌های بعدی نشان داد که این اختلاف سن یا پس از بیست سال نیز حفظ می‌شود. •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🔻 کانال رادیو فکرت: 🆔 https://eitaa.com/radiofekrat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧خطاهای تحلیلی در مواجهه با 🎙درست است که بی‌حجابی، ریشه‌های مختلفی دارد و باید به‌جای معلول‌ها با علّت‌ها برخورد کرد و به اصلاح‌های اساسی روآورد، امّا این سخن به آن معنی نیست که مواجهۀ حاکمیّتی با را به «متغیّرهای متعدّد» متوقف کنیم و به این ترتیب، این برنامه را دچار «تعلیق» نماییم. 🎙اگر مواجهه با بدحجابی را به ، اشتغال و تربیت جنسی و ... «مشروط» سازیم و این‌طور استدلال کنیم که با سامان‌یافتن این امور، وضع حجاب نیز اصلاح خواهد شد؛ با این کار «یک مسأله» را به «مسأله‌های فراوانی» گره زده‌ایم. حال‌آن‌که باید هم به «مسألۀ بی‌حجابی» پرداخت و هم به «مسأله‌های دیگر». چنین تعلیقی، به معنی «توقف» خواهد بود و وضع را بدتر و پیچیده‌تر خواهد کرد. 🎙منطق معقول این است که در عین برخورد با ریشه‌ها، در این سطح نیز فعّال بود. برای مثال، نمی‌توان گفت که چون فقر در دزدی و ضعف دیانت و طمع و ... ریشه دارد، پس باید به‌جای برخورد با دزدها، با این سرچشمه‌ها برخورد کرد. •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🔻 کانال رادیو فکرت: 🆔 https://eitaa.com/radiofekrat
هدایت شده از فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 روایتی تاریخی از «محمد رسول‌الله» 🔺فیلم «محمد رسول‌الله» فیلمی کاملاً به‌روز و از دل روایتی تاریخی، گویی با زبان حال است. فیلم، هوشمندانه با وقایع شعب ابوطالب و مسئلۀ تحریم آغاز می‌شود؛ مقوله‌ای که دیری است برای مردم ما آشناست. مسلمانان براساس عهدنامه‌ای میان سران مشرک قریش، در تحریم قرار دارند و هرگونه معامله و خریدوفروش با آنان منع شده است. 🎞 تماشای فایل باکیفیت در آپارات •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
هدایت شده از فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 قانون اساسی؛‌ حاصل درک تاریخی مردم ♨️ دکتر حسین کچوئیان، عضو هیات علمی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران: این قانون اساسی که الآن در کشور داریم ثمره مجاهدت‌های بسیاری از افراد و درک تاریخی مردم است. ♨️ وی می‌گوید قانون اساسی و انقلاب اسلامی قرار نیست به این سادگی تغییر کند و دلیل آن، پشتوانۀ محکم تاریخی است. •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 💠 فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
هدایت شده از فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 💢 هنرمندان دیروز یا سلبریتی‌های امروز؟‌! کدام واقعی و اصیل‌اند؟! ❇️ سلبریتی‌ها به عنوان بازیگران فرهنگی امروز ایران در تقویت هویت ملی چه نقشی را ایفا می‌کنند؟ هویت ملی در گرو تاریخ، کتاب، اسطوره و... است یا در گرو سلبریتی‌ها؟ ❇️ آیا نهادهای فرهنگی در ایران، توانسته‌اند مفاخر ملی ایران را که به‌عنوان هویت ملی قلمداد می‌شوند، به مردم خصوصاً جوانان و نوجوانان معرفی کنند؟ ⏮ تماشای باکیفیت از آپارات •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📻 آیا آیه «لا اکراه فی الدین...» با اجباری تناقض دارد؟ ❇️ امری فطری، فراملی و فرامذهبی است؛ در همه تمدن‌های کهن و ادیان الهی پوشش و حجاب زنان، جایگاه خاصی داشته و مورد توافق همه مذاهب اسلامی است. ❇️ پوشش اجتماعی و از آنجا که موضوعی اجتماعی و حقی الهی است و نه فردی، حاکم اسلامی مکلف است تا در راستای حفظ ، برقراری و حفظ امنیت، منع از اشاعه فحشا و دفع مفاسد اجتماعی، تأمین منافع مادی و سعادت اخروی، برمبنای اصل امر به‌ معروف‌ و نهی‌ از منکر و قاعده فقهی تعزیر، این واجب الهی را در سطح اجتماع پیاده سازد و با افراد بدحجاب یا ، که مرتکب حرام اجتماعی شده‌اند، برخورد مناسب نماید. •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🔻 کانال رادیو فکرت: 🆔 https://eitaa.com/radiofekrat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنرانی آقای عبدالکریم سروش درباره وضعیت اپوزیسیون خارج نشین و کسانی که سال‌هاست با جریان فکری ایشون و امثالهم همراه بودند: "من وقتی به اپوزیسیون، نگاه می‌کنم می‌بینم ما یک قدم، یک اینچ، یک سانتیمتر جلو نیامدیم. ما همانیم؛ همه‌مان لاف زن، همه‌مان یقه‌بگیر، همه‌مان بی‌گذشت و همه‌مان بی‌حرمت نسبت به انسان. اینها بالاترین رذایل است دیگر، شما ببینید دو نفر وقتی سر یک مسئله ساده‌ای به هم می‌افتند، لباس زیر همدیگر را به قول معروف هوا می‌دهند، رحم به یکدیگر نمی‌کنند. از هیچ چیزی برای تخریب دیگری فروگذار نیستند، این همان استبداد است دیگر، مگر چیست؟ منتهی در یک کشور قانونی زندگی می کنیم چاقو نمی گذاریم و سر طرف را نمی بریم. این خلق و خوی ما رسوبات آن استبداد ۲۵۰۰ ساله است" @cafe_fekr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📻 ، و خیابان 🛑اکنون اعتراض سیاسی یک مسئله برای جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود. این پدیده سیاسی-اجتماعی در ابعاد مختلف ثبات سیاسی را به چالش کشیده است. ایران از یک سو در سطوح مختلف و متعدد درگیر روندی اعتراضی می باشد و از سوی دیگر ایران خواهان حفظ ثبات سیاسی خود به منظور حکمرانی است. 🛑از این رو یکی از مسائل اصلی جمهوری اسلامی تعارض بین دوگانه سیاسی و ثبات سیاسی می باشد. •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🔻 کانال رادیو فکرت: 🆔 https://eitaa.com/radiofekrat
هدایت شده از فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 قانون، جامعِ شرع، عقل و عرف 💢 دکتر علیرضا شجاعی‌زند، جامعه‌شناس ایرانی و دانشیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه تربیت مدرس گفت: بدون شک قانون، از دل ضرورت‌ها و نیازها بر می‌آید. نه فتوا و شرع به تنهایی برای اداره جامعه کفایت دارد، نه عقل و منطق و نه فرهنگ؛ همه با هم دخیل‌اند. 💢 شجاعی‌زند در جواب سوال «چرا جمهوری اسلامی به مساله حجاب آن‌قدر حساس است؟‌» گفت: من می‌خواهم بگویم که بیشتر از آن که جمهوری اسلامی نسبت به مساله حجاب حساس باشد،‌ دیگران در مورد حجاب حساس هستند. دیگران در بی‌حجابی تلاش دارند و در برهنگی می‌دمند. 💢 وی گفت: نظام جمهوری اسلامی تحت فشار دیگران هست و مشکلات مضاعفی از طرف دیگران بر ما وارد می‌شود. این نشانه زنده‌بودن و پویایی ماست و متقابلاً هزینه این زنده‌بودن را نیز می‌پردازیم. •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📻 کوروش کیست؟ 💠 ایران یکی از ارکان مهم جهان اسلام است و برای رهایی از عقب ماندگی احیای کوروش که هیچ دسترسی به آن نیست راه پیشروانه نیست. 💠 به عقیده برخی صاحبنظرانکوروش یا همان ذوالقرنین یکی از انبیاء الهی بوده است و در سنت توحیدی جایگاه رفیعی دارد ولی کوروشی که اورینتالیست ها برای افکار عمومی برساخته اند یک برساختی دوگانه است در برابر افسانه های مصری و اساطیر بابلی است تا امت اسلامی تجربه های تاریخی و زیسته خود را مزخرف بپندارد و گوش به سخنان کاهنان شرقشناس بدهد و هویت ناسیونالیستی خود را در قالب های اساطیری برسازد. 💠 و این جاعلان هویت وطنی در نشریات زنجیره ای کوروش را بر جای محمد(ص) و علی(ع) می نشانند بی آنکه آگاه باشند هیچ مرزبانی در شب های سرد و برفی در کوه های کردستان و آذربایجان و روزهای گرم بلوچستان با یاد کوروش اورینتالستی به پاسبانی از این مرز و بوم نپرداخته است. •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🔻 کانال رادیو فکرت: 🆔 https://eitaa.com/radiofekrat
هدایت شده از فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 سلبریتی، خودِ ایده‌آل ما 💢 در بخشی از مستند باشگاه شهرت آمده است: ستاره به عنوان اصلی ترین هدف هواداران در می‌آید. و او را به عنوان خدایی انسان نما تبدیل می شود و هوادار افراطی برای او جان هم می دهد. ما با همیشه زندگی ایده ال که در سر می پروریم فاصله داریم. سلبریتی ها خود ایده آل ما هستند. •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
هدایت شده از Light Media
46.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▶️ برشی از فیلم بادیگارد ؛ ماجرای نیمروز ؛ درخت گردو ... ⏯ مثل دشمنت عمل نکن صبور باش ... _ رحیم جان مردم رو تو خیابون می بندند به رگبار ؛ بخدا شرمم میاد اسلحه دستمه هیچ غلطی نمیتونم بکنم !! ┈┉┅━❀▶️❀━┅┉┈ 🆔 @lightmedia
هدایت شده از فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 نگاه ترجمه‌ای به فعالیت سیاسی ♦️ دکتر میثم مهدیار، جامعه‌شناس و معاون پژوهشی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات در برنامه تلویزیونی شیوه از سابقه طولانی مشارکت و فعالیت جمعی از قبیل یاری‌گری اجتماعی و دفاع مقدس می‌گوید. ♦️وی اشاره می‌کند زمانی که خواستیم مساله تشکل و دموکراسی را در ایران راه‌اندازی کنیم، آن سابقه را کنار گذاشتیم و الگوهای ترجمه‌ای و شاخص‌های غربی را به کشور را وارد کردیم. و متاسفانه شکست آن را به گردن حاکمیت یا مردم انداختیم. •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 یا فرهنگ ایرانی؟! گاهی اوقات و توجه به ملی گرایی با هدف الگوگیری از دوران باستان و چهره‌های صرفا ملی در راستای نظام سازی و ساخت تمدن صرفا ملی صورت می گیرد اما متاسفانه در زمان کنونی جریان قالب طرفدار باستانگرایی به دنبال : 1️⃣ باستان گرایی معمولا بیشتر در قالب توجه به نمادها ، اسطوره ها و نیز آثار تاریخی برجای مانده از دوران باستان همچون تخت جمشید ، کوروش ، خاک ایران و ... صورت می گیرد و فاقد هر گونه ا ندیشه الگوسازی می باشد 2️⃣ تلاش برای گسست میان ملت و ایجاد چند پارگی در میان آنها از طریق قوم گرایی با وجود اینکه امروزه عامل مهم وحدت بخش میان تمامی اقوام و طوایف ایرانی بوده است . 3️⃣ جداکردن ایران از جهان اسلام و برجسته کردن ماهیت باستانی آن به منظور جلوگیری از الگوشدن آن برای کشورهای اسلامی دیگر به ویژه در شرایطی که ایران اسلامی با پیشرفت هایی که با اتکا به روحیه جهادی و ایمانی در زمینه های مختلف به ویژه زمینه های علمی ، اقتصادی و سیاسی به دست آورده است . •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🔻 کانال رادیو فکرت: 🆔 https://eitaa.com/radiofekrat
هدایت شده از فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 فرهنگ ایرانی، سلبریتی یا قهرمان؟ 🎙هوشنگ امیراحمدی؛ مدیر مرکز مطالعاتی خاورمیانه در آمریکا ♦️در فرهنگ ایران به جای سلبریتی، قهرمان و جوانمرد داریم. تختی‌ها و نامجوها هیچ وقت سلبریتی نیستند بلکه قهرمان‌اند. ♦️ در ایران خیلی ساده می‌شود سلبریتی شد اما در غرب اینگونه آسان نیست. سلبریتی علاوه بر زیبایی و شهرتی که دارد، در امور خیریه هم شرکت می‌کند و باید دستاوردهایی داشته باشد. تماشای کامل گفتگو در آپارات فکرت •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
هدایت شده از فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 هالیوود با سلبریتی‌ها چگونه رفتار می‌کند؟! 💢 امروز جوهره ،‌ زیبایی ظاهر و جذابیت است. اما سلبریتی‌های غرب، از هر گونه رفتار خارج از میل کمپانی‌های هالیوود محروم هستند. 💢 در ایران، اکثریت سلبریتی‌ها بخاطر نبود هنر و قابلیت‌های هنری‌شان، نمی‌توانند سر زبان‌ها بیفتند،‌ بلکه راه دیگری برای پیدا می‌کنند. 💢 در ایران هیچ پروتکلی برای مشخص کردن حد و مرز برای رفتار سلبریتی‌ها وجود ندارد. آنها در ایران به جایی رسیده‌اند که خودشان را بالاتر از سازمان و قانون می‌دانند. •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
هدایت شده از فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 کارکرد دین در ساحت زیست مردم 🎙دکتر جبار رحمانی، انسان‌شناس و عضو هیئت‌علمی پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی 💢 مردم ایران تا اطلاع ثانوی دیندارند. داده‌ها نشان می‌دهند که دینداری و اخلاق مردم قابل قبول است. 💢 رابطه قدرت و جامعه دچار تزلزل است و علوم اجتماعی به دنبال حل این مساله باید باشد. •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
هدایت شده از فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 ممنتو، فراموشی بزرگ ♦️بسیاری از ما انسان‌ها، با خاطراتمان زندگی می‌کنیم و با آنها در ادامه زندگی‌مان قدم برمی‌داریم و هدف‌گذاری می‌کنیم و در صورت نداشتن آن، انگار زندگی برای‌مان معنی نمی‌دهد. بله‌، داریم قدم در فراموشی وحشتناکی می‌گذاریم‌. ترسی که در تمام وجود اشباع شده است و ما با دست‌و‌پا زدن در آن، همانند فرد تنهایی که در باتلاقی فرو رفته است، می‌باشیم و در نهایت در سکوت باتلاق و در اوج تنهایی، چشمانمان بسته می‌شود. Memento همان فراموشی بزرگ است. آیا می‌شود از آن فرار کرد؟ آیا می‌شود بدون کمک کسی، نجات پیدا کرد؟ ♦️در این فیلم، کریستوفر نولان یکی از مضامین مورد علاقه‌اش یعنی اصالت یا عدم اصالتِ حقیقتِ خارج از ذهن را مطرح می‌کند که بعدها در فیلم «تلقین» نیز روی آن مکث کرده است. لئونارد در پاسخ به چالش مطرح شده از سوی ناتالی، اِبراز می‌کند که اگر چشم‌هایمان را ببندیم، جهان همچنان وجود دارد. منظور او این است که حتی اگر نتواند به خاطر بیاورد که از قاتل همسرش انتقام گرفته، این حقیقت در جهان خارج از ذهنش اصالت دارد. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net