فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ پاسخ رهبر انقلاب به روحانی که عامل مشکلات کشور را فشارهای آمریکا میداند؛
آقای روحانی، مشکلات کشور عمدتا به مدیریت جنابعالی برمیگردد نه تحریمها!
✍ جوانان انقلابی
کانال رسمی جوانان انقلابی👇
✅ @naslechaharome
5.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 نخستین مصاحبه مرضیه هاشمی بعد از ورود به ایران
مرضیه هاشمی پس از تحمل چندین روز اسارت در زندانهای آمریکا چهارشنبه شب در میان استقبال پرشور مردم به ایران بازگشت.
کانال رسمی جوانان انقلابی👇
✅ @naslechaharome
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 برجام تقصیر خدا بود؟!
📌جواب کوبنده #استاد_مومني به روحاني...
کانال رسمی جوانان انقلابی👇
✅ @naslechaharome
14.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥لحظه تاریخی ورود حضرت امام خمینی (ره) به ایران در ١٢ بهمن ١٣۵٧
کانال رسمی جوانان انقلابی👇
✅ @naslechaharome
💎 مبارزه با گرانی به سبک رژیم پهلوی‼️
🔵 در تصویری که مشاهده می کنید بجای مبارزه واقعی با گرانی کالاهای ضروری مردم، دستور ارزان کردن کاباره ها صادر می شود😳😂
⛔️ شباهت جالبی میان این نوع سیاستها یعنی ارزان کردن کاباره ها، با سرگرم کردن مردم با مسائلی مانند ورود زنان به ورزشگاهها دیده می شود🚶🚶
#فریبکاری
🚩 مدرسه انقلاب 👇👇👇👇
http://eitaa.com/joinchat/3679322117C664392fd9f
⭕️ ۱۲ هزار قانون در کشور داریم که بسیاری از آنها در تضاد باهم هستند
👤 محمد باقر قالیباف، عضو مجمع تشخیص نظام:
🔹توطئه های متعددی طی سال های گذشته علیه کشور از سوی دشمنان اجرا شده که اگر یکی از آنها در کشورهای منطقه اتفاق می افتاد حکومت آنها تغییر می کرد.
🔹نمی شود در حل مشکلات اسم جمهوری اسلامی را داشته باشیم اما با روش های غربی عمل کنیم و ارزش ها را نادیده بگیریم.
🔹در موضوع فیلترینگ همه کشورها آن را اجرا می کنند و ما در کشور آن را به یک موضوع سیاسی تبدیل و از مسئولیت فرار می کنیم.
🔹در حوزه اقتصادی در بخش مالیات، نقدینگی و سیستم بانکی تصمیم نمی گیریم و مشخص نیست ما به دنبال اقتصاد دولتی، خصوصی، تعاونی و یا مقاومتی هستیم.
🔹امروز در کشور ۶ خزانه پولی داریم که هرکدام از آنها دریافت و پرداخت جداگانه دارند و به همین دلیل سیاست درست اقتصادی نداریم و نتیجه آن مشکلات امروز مردم در ساده ترین موضوعات شده است.
🔹بیش از ۸۵ درصد سود سپرده های بانکی به کمتر از ۲ درصد صاحبان سهام تعلق می گیرد.
🔹۱۲ هزار قانون در کشور داریم که بسیاری از آنها در تضاد باهم هستند و قانون دانان قانون شکن با استفاده از این خلأها وام های میلیاردی می گیرند.
🔹اف.ای.تی.اف یک تشکل غیر دولتی در خارج از چارچوب نظام بین الملل است که توسط ۷ کشور با محوریت آمریکا و انگلیس تشکیل شده است.
🔺آنها بعد از ۱۱ سپتامبر متوجه شدند با استفاده از شورای امنیت و قدرت سخت نمی توانند به اهداف خود برسند و به همین دلیل FATF را ایجاد کردند تا هر رابطه بانکی در هر جای دنیا را سازماندهی کنند.
🔹ما که در حال مبارزه با سلطه جهانی هستیم باید بدانیم FATF مقابل هر کشوری که بخواهد خواسته های سرمایه داری را نادیده بگیرد می ایستد و تفاوتی ندارد آن کشور ایران، چین یا یک کشور اروپایی باشد.
🔹باید عاقلانه موضوع را بشناسیم و حل کنیم و نمی توانیم بدون آگاهی و آینده نگری در خصوص FATF تصمیم بگیریم./ مهر
#اقتصادی | #سیاسی | #FATF
@Rasad_tahlil
معمای ۴۰ ساله دلایل پیروزی انقلاب اسلامی در ذهن متفکران غربی
🔹انقلاب اسلامی ایران به تعبیر "میشل فوکو" فیلسوف فرانسوی روحی تازه در جهان قرن بیستم محسوب می شد.
🔹روحی که توانست بسیاری از معادلات حاکم بر دنیای دوقطبی جنگ سرد را تغییر دهد.
🔹با گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز بررسی ریشه های این رخداد عظیم به عنوان یکی از دلمشغولی های صاحب نظران و تاریخنگاران غربی مطرح است.
📝در لینک زیر بخوانید:
👉 fna.ir/brdrqc
@falsafeh_nazari
✅ این سالها زیاد از "اشرافیت مذهبی" و ابعادش در این کانال مطلب گذاشته شد.
دعوت به دیدن این ویدئو بهانه شد یکبار فهرست برخی از آن مطالب را تقدیم کنیم تا محققان یکجا و کامل ملاحظه اش کنند:
🔺سخنرانی "امام خمینی و اشرافیت مذهبی"
https://t.me/m_ghanbarian/1296
🔺هردم از این باغ بری میرسد(مسجدی روی آب)
https://t.me/m_ghanbarian/1463
🔺آدرس غلط!
https://t.me/m_ghanbarian/1677
🔺تقاضایی از برادران و خواهران ایمانی ام!
https://t.me/m_ghanbarian/1688
🔺بودجه حوزه در سال ۹۷
https://t.me/m_ghanbarian/1653
🔺گزارشی فقهی از طلاکاری قرآن
https://t.me/m_ghanbarian/1693
🔺پاسخ به سخنان آیت الله اراکی در دفاع از قرآن مطلا
https://t.me/m_ghanbarian/1700
🔺نقد موضع آیت الله جزایری درباره حرم امام
https://eitaa.com/m_ghanbarian/13
🔺پرسش و پاسخی درباره نقد موضع آیت الله جزایری ۱
https://eitaa.com/m_ghanbarian/10
🔺پرسش و پاسخی درباره نقد موضع آیت الله جزایری ۲
https://eitaa.com/m_ghanbarian/14
🔺پرسش و پاسخی درباره نقد موضع آیت الله جزایری ۳
https://eitaa.com/m_ghanbarian/17
🔺پرسش و پاسخی درباره نقد موضع آیت الله جزایری ۴
https://eitaa.com/m_ghanbarian/20
🔺جمکران مطلوب
https://eitaa.com/m_ghanbarian/23
🔺باز حرم امام!
https://eitaa.com/m_ghanbarian/205
🔺تعمیر و توسعه مزار معصومین در فقاهت انقلابی امام
https://eitaa.com/m_ghanbarian/212
🔺کبیره!
https://eitaa.com/m_ghanbarian/294
🔺اتاق های خالی جای اتاق های فکر در ساختمان جدید بعثه
https://eitaa.com/m_ghanbarian/351
🔺آیت الله جوادی آملی و طلاکاری حرم و قرآن
https://eitaa.com/m_ghanbarian/561
🔺قرآن مطلا و قرآن اسیر!
https://eitaa.com/m_ghanbarian/563
🔺مسئولین و پدیده های اعتقادسوز
https://eitaa.com/m_ghanbarian/590
🔺زکات یا کفاره؟!
https://eitaa.com/m_ghanbarian/647
#محسن_قنبریان
☑️ @m_ghanbarian
💠 شبههی «مرجعیت سیاسی» امام خمینی (1)
ـ🇮🇷 بهمناسبت آغاز دههی فجر
1️⃣ آیا آیتالله خمینی (ره)، در زمان فوت آیتالله بروجردی (۱۰ فروردین ۱۳۴۰)، در جایگاه #مرجعیت نبود و اقبال پسینِ مردم و مرجعیت ایشان رویکردی «سیاسی» بود نه «فقهی»؟!
2️⃣ این شبهه را پیش از انقلاب هیچگاه نشنیدم. در فضای استان فارس و شهر شیراز اواخر سالهای چهل شمسی، که فعال سیاسی- مذهبی بودم، افراد متدینی که میشناختم عموماً یا مقلّد آیتالله خمینی بودند یا آیتالله حکیم. مقلدین آیتالله خویی و سایر مراجع را بسیار اندک دیدم. بخشی از بازاریان ثروتمند شیراز از آیتالله شیخ بهاءالدین محلاتی تقلید میکردند که در مسجد مولیٰ، چسبیده به بازار وکیل، نماز میخواند. ولی در بازار شیراز نیز، در میان کسبه و بازاریان متوسط، مقلدین آیتالله خمینی کم نبودند.
3️⃣ بسیاری از این مقلدین مردم غیرسیاسی بودند ولی خطر تهیه رساله آیتالله خمینی را، بیشتر بدون درج نام صاحب رساله بر روی کتاب، میپذیرفتند. آن زمان رساله آیتالله خمینی در فهرست #ساواک جزو «کتب ضاله» تلقی میشد و داشتن این کتاب میتوانست به آزار سیاسی، و حتی زندان و شکنجه برای کشف منشأ تکثیر آن، منتهی شود ولی این امر کاهش مقلدین ایشان را در میان مردم عادی سبب نشد.
4️⃣ آیتالله سیدمحسن حکیم، که بهسان آیتالله خمینی بیشترین مقلدین را در شیراز داشت، در ۲۷ ربیعالاول ۱۳۹۰/ ۱۲ خرداد ۱۳۴۹ فوت کرد. روحانیون برجسته شیراز، و در رأس آنان آیتالله سیدعبدالحسین دستغیب، در حیاط مسجد نو شیراز مجلس ختمی برای ایشان برگزار کردند. مسجد نو (مسجد جامع نو یا مسجد اتابک) با ۲۰ هزار مترمربع (دو هکتار) مساحت بزرگترین مسجد ایران است و بنایی است تاریخی که در سال ۵۹۰ ق. به فرمان اتابک سعد بن زنگی احداث شد. در خرداد ۱۳۴۹ این مسجد هنوز حال و هوای قدیمی داشت و در محوطه و بنای اطراف آن دستکاریهای زشت کنونی انجام نگرفته بود.
5️⃣ حیاط عظیم مسجد نو انباشته از جمعیت بود. سخنران مراسم سیداحمد پیشوا بود و در کنار منبر علمای سرشناس شیراز، و در رأس آنان آقایان طاهری و دستغیب، نشسته بودند. گروهی متشکل از چند جوان و نوجوان متنی کوتاه نوشته و با ماشین تایپ تکثیر کرده بودیم دال بر رجوع مقلدین آقای حکیم به آقای خمینی، و با امضای «جامعه روحانیت شیراز». وظیفه من رسانیدن این متن به آقای پیشوا بود که بر سر منبر بخواند. از منبر بالا رفتم و متن را به دست ایشان دادم ولی منوط کرد به تأیید علمای حاضر در مجلس. سرانجام، در دقایق پایانی مجلس، آیتالله سیدعبدالحسین دستغیب متن را از دستم گرفت و تأیید کرد و آقای سیدعلیمحمد دستغیب، که آن زمان معممی جوان بود، در پله اول منبر ایستاد و خواند. جمعیت عظیم حاضر در حیاط مسجد نو با شنیدن نام آیتالله خمینی با صدای بلند سه بار صلوات فرستاد و با هجوم نیروهای ساواک و شهربانی مجلس بهم ریخت. این ماجرا به بازداشت و زندانی شدن من و بازداشت و تبعید آقای سیدعلیمحمد دستغیب انجامید. خاطره فوق را نوشتم تا میزان محبوبیت مردمی آیتالله خمینی را در زمان فوت آیتالله حکیم نشان دهم.
6️⃣ سالها بعد به سندی دست یافتم با امضای سرهنگ قُلقُسِه، رئیس دایره ایلات و مذاهب سازمان تازه تأسیسشده ساواک، به تاریخ ۲۲ اسفند ۱۳۳۵. این سند جایگاه رفیع آیتالله خمینی را در میان اساتید و مدرسین و فضلای حوزه علمیه قم نشان میدهد در اوج مرجعیت آیتالله بروجردی.
7️⃣ طبق گزارش فوق، حوزه درس خارج آیتالله خمینی با ۵۰۰ طلبه «حائز اهمیت است» و از نظر تعداد طلاب درس خارج دومین حوزه بزرگ پس از آیتالله بروجردی (با حدود ۱۳۰۰ طلبه) بهشمار میرفت. در آن زمان، در درس خارج آقایان گلپایگانی و شریعتمداری حدود ۳۰۰ نفر و در حوزه درس خارج آقای مرعشی نجفی حدود ۱۰۰ نفر حضور مییافتند. این سند را با عنوان «حوزه علمیه قم در سال ۱۳۳۵: نخستین سند تحلیلی ساواک» در جلد دوم مجموعه مقالاتم با عنوان «مطالعات سیاسی» (پائیز ۱۳۷۲، صص ۳۹۳- ۴۰۰) منتشر کردم.
✍️ عبدالله شهبازی
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter