eitaa logo
گروه فرهنگی تبلیغی رائد اردکان_یزد
107 دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
2.1هزار ویدیو
784 فایل
‼مطالب کانال با لینک ارسال شود‼ آیدی گروه : @raede_ardakan آیدی مدیر : @Khatibyazdi110amirebayanyazdi
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ این سالها زیاد از "اشرافیت مذهبی" و ابعادش در این کانال مطلب گذاشته شد. دعوت به دیدن این ویدئو بهانه شد یکبار فهرست برخی از آن مطالب را تقدیم کنیم تا محققان یکجا و کامل ملاحظه اش کنند: 🔺سخنرانی "امام خمینی و اشرافیت مذهبی" https://t.me/m_ghanbarian/1296 🔺هردم از این باغ بری میرسد(مسجدی روی آب) https://t.me/m_ghanbarian/1463 🔺آدرس غلط! https://t.me/m_ghanbarian/1677 🔺تقاضایی از برادران و خواهران ایمانی ام! https://t.me/m_ghanbarian/1688 🔺بودجه حوزه در سال ۹۷ https://t.me/m_ghanbarian/1653 🔺گزارشی فقهی از طلاکاری قرآن https://t.me/m_ghanbarian/1693 🔺پاسخ به سخنان آیت الله اراکی در دفاع از قرآن مطلا https://t.me/m_ghanbarian/1700 🔺نقد موضع آیت الله جزایری درباره حرم امام https://eitaa.com/m_ghanbarian/13 🔺پرسش و پاسخی درباره نقد موضع آیت الله جزایری ۱ https://eitaa.com/m_ghanbarian/10 🔺پرسش و پاسخی درباره نقد موضع آیت الله جزایری ۲ https://eitaa.com/m_ghanbarian/14 🔺پرسش و پاسخی درباره نقد موضع آیت الله جزایری ۳ https://eitaa.com/m_ghanbarian/17 🔺پرسش و پاسخی درباره نقد موضع آیت الله جزایری ۴ https://eitaa.com/m_ghanbarian/20 🔺جمکران مطلوب https://eitaa.com/m_ghanbarian/23 🔺باز حرم امام! https://eitaa.com/m_ghanbarian/205 🔺تعمیر و توسعه مزار معصومین در فقاهت انقلابی امام https://eitaa.com/m_ghanbarian/212 🔺کبیره! https://eitaa.com/m_ghanbarian/294 🔺اتاق های خالی جای اتاق های فکر در ساختمان جدید بعثه https://eitaa.com/m_ghanbarian/351 🔺آیت الله جوادی آملی و طلاکاری حرم و قرآن https://eitaa.com/m_ghanbarian/561 🔺قرآن مطلا و قرآن اسیر! https://eitaa.com/m_ghanbarian/563 🔺مسئولین و پدیده های اعتقادسوز https://eitaa.com/m_ghanbarian/590 🔺زکات یا کفاره؟! https://eitaa.com/m_ghanbarian/647 ☑️ @m_ghanbarian
فیلم های تولید شده برای جشنواره فیلم فجر و تولیدهای دیگر آیا نشان از تغییر تمایلات و طرز فکر مردم ایران است یا درصدد تغییر تمایلات مردم هستند آیا آثار سینمایی بویژه جشنواره دهه فجر نشانه فرهنگ و تمایلات فکری فعلی جامعه ایران نیست؟؟؟ کانال بصیرت @basirat1397
#تلنگر #حوزه_انقلابی #دهه_فجر اگرروحانیت نبود، این انقلاب تاصدسال دیگرهم پیروز نمی شد. 🎤موسسه تخصصی خطابه #امیربیان_یزد🎤 @amirbayanyazd
💠 شبهه‌ی «مرجعیت سیاسی» امام خمینی (1) ـ🇮🇷 به‌مناسبت آغاز دهه‌ی فجر 1️⃣ آیا آیت‌الله خمینی (ره)، در زمان فوت آیت‌الله بروجردی (۱۰ فروردین ۱۳۴۰)، در جایگاه نبود و اقبال پسینِ مردم و مرجعیت ایشان رویکردی «سیاسی» بود نه «فقهی»؟! 2️⃣ این شبهه را پیش از انقلاب هیچ‌گاه نشنیدم. در فضای استان فارس و شهر شیراز اواخر سال‌های چهل شمسی، که فعال سیاسی- مذهبی بودم، افراد متدینی که می‌شناختم عموماً یا مقلّد آیت‌الله خمینی بودند یا آیت‌الله حکیم. مقلدین آیت‌الله خویی و سایر مراجع را بسیار اندک دیدم. بخشی از بازاریان ثروتمند شیراز از آیت‌الله شیخ بهاءالدین محلاتی تقلید می‌کردند که در مسجد مولیٰ، چسبیده به بازار وکیل، نماز می‌خواند. ولی در بازار شیراز نیز، در میان کسبه و بازاریان متوسط، مقلدین آیت‌الله خمینی کم نبودند. 3️⃣ بسیاری از این مقلدین مردم غیرسیاسی بودند ولی خطر تهیه رساله آیت‌الله خمینی را، بیشتر بدون درج نام صاحب رساله بر روی کتاب، می‌پذیرفتند. آن زمان رساله آیت‌الله خمینی در فهرست جزو «کتب ضاله» تلقی می‌شد و داشتن این کتاب می‌توانست به آزار سیاسی، و حتی زندان و شکنجه برای کشف منشأ تکثیر آن، منتهی شود ولی این امر کاهش مقلدین ایشان را در میان مردم عادی سبب نشد. 4️⃣ آیت‌الله سیدمحسن حکیم، که به‌سان آیت‌الله خمینی بیشترین مقلدین را در شیراز داشت، در ۲۷ ربیع‌الاول ۱۳۹۰/ ۱۲ خرداد ۱۳۴۹ فوت کرد. روحانیون برجسته شیراز، و در رأس آنان آیت‌الله سیدعبدالحسین دستغیب، در حیاط مسجد نو شیراز مجلس ختمی برای ایشان برگزار کردند. مسجد نو (مسجد جامع نو یا مسجد اتابک) با ۲۰ هزار مترمربع (دو هکتار) مساحت بزرگ‌ترین مسجد ایران است و بنایی است تاریخی که در سال ۵۹۰ ق. به فرمان اتابک سعد بن زنگی احداث شد. در خرداد ۱۳۴۹ این مسجد هنوز حال و هوای قدیمی داشت و در محوطه و بنای اطراف آن دستکاری‌های زشت کنونی انجام نگرفته بود. 5️⃣ حیاط عظیم مسجد نو انباشته از جمعیت بود. سخنران مراسم سیداحمد پیشوا بود و در کنار منبر علمای سرشناس شیراز، و در رأس آنان آقایان طاهری و دستغیب، نشسته بودند. گروهی متشکل از چند جوان و نوجوان متنی کوتاه نوشته و با ماشین تایپ تکثیر کرده بودیم دال بر رجوع مقلدین آقای حکیم به آقای خمینی، و با امضای «جامعه روحانیت شیراز». وظیفه من رسانیدن این متن به آقای پیشوا بود که بر سر منبر بخواند. از منبر بالا رفتم و متن را به دست ایشان دادم ولی منوط کرد به تأیید علمای حاضر در مجلس. سرانجام، در دقایق پایانی مجلس، آیت‌الله سیدعبدالحسین دستغیب متن را از دستم گرفت و تأیید کرد و آقای سیدعلی‌محمد دستغیب، که آن زمان معممی جوان بود، در پله اول منبر ایستاد و خواند. جمعیت عظیم حاضر در حیاط مسجد نو با شنیدن نام آیت‌الله خمینی با صدای بلند سه بار صلوات فرستاد و با هجوم نیروهای ساواک و شهربانی مجلس بهم ریخت. این ماجرا به بازداشت و زندانی شدن من و بازداشت و تبعید آقای سیدعلی‌محمد دستغیب انجامید. خاطره فوق را نوشتم تا میزان محبوبیت مردمی آیت‌الله خمینی را در زمان فوت آیت‌الله حکیم نشان دهم. 6️⃣ سال‌ها بعد به سندی دست یافتم با امضای سرهنگ قُلقُسِه، رئیس دایره ایلات و مذاهب سازمان تازه تأسیس‌شده ساواک، به تاریخ ۲۲ اسفند ۱۳۳۵. این سند جایگاه رفیع آیت‌الله خمینی را در میان اساتید و مدرسین و فضلای حوزه علمیه قم نشان می‌دهد در اوج مرجعیت آیت‌الله بروجردی. 7️⃣ طبق گزارش فوق، حوزه درس خارج آیت‌الله خمینی با ۵۰۰ طلبه «حائز اهمیت است» و از نظر تعداد طلاب درس خارج دومین حوزه بزرگ پس از آیت‌الله بروجردی (با حدود ۱۳۰۰ طلبه) به‌شمار می‌رفت. در آن زمان، در درس خارج آقایان گلپایگانی و شریعتمداری حدود ۳۰۰ نفر و در حوزه درس خارج آقای مرعشی نجفی حدود ۱۰۰ نفر حضور می‌یافتند. این سند را با عنوان «حوزه علمیه قم در سال ۱۳۳۵: نخستین سند تحلیلی ساواک» در جلد دوم مجموعه مقالاتم با عنوان «مطالعات سیاسی» (پائیز ۱۳۷۲، صص ۳۹۳- ۴۰۰) منتشر کردم. ✍️ عبدالله شهبازی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
💢 اقتصاد دوره هویدا یک توهم و تاریخی برای نسل بعد از ایجاد کرده اند که در گرانی نبود، ملت در بودند، خوشی زیر دلشان را زد و ریختند به خیابانها! امام به مردم وعده آب و و مجانی داد، آنها هم حاضر شدند رفاه را کنار بگذارند و بروند در روز و شبهای حکومت نظامی راهپیمایی کنند، کشته بدهند، جلوی تانک بایستند، تبعید بشوند، در زندانِ ساواک شکنجه بشنوند! بعد هیچ کس نمیپرسد اگر مردم ایران که در آن دوره زیر ۳۰ میلیون نفر بودند رفاه و آسایش داشتند چرا با وعده قیام کردند!؟ کسی که رفاه دارد چه نیازی به این وعده ها دارد!!! اولین کسی که در تاریخ ایران پروژه ای شبیه همین را مطرح کرد همین جناب بود اما بعد در روزنامه اطلاعات گفت ما آنقدر آهن و سیمان برای ساخت این تعداد مسکن نداریم! در دوره بطور بی سابقه میزان قیمت نفت پیدا میکند، درآمد دولت رشد می باید، ولخرجی ها شروع میشود. پرویز ثابتی از سران ساواک در خاطرات خود که در خارج منتشر کرده میگوید: مدام به شاه گزارش میدادیم که این طرز خرج کردن نفت باعث تورم و بحران خواهش شد! همین هم شد، حلبی آبادها، جنوب شهری ها، مستضعفین، مهاجرت کنندگان به شهرها وقتی بحران آغاز شد دیگر تحمل نکردند. بارها شاه به همین هویدا در مورد کنترل تذکر میدهد. این فیلم بخش کوچکی از بحران اقتصادی در دوره به روایت داماد شاه است. اردشیر زاهدی از ماجرای گران شدن بلیط و تظاهرات دانشجویان در دوره هویدا و سرکوب شدید آنها حرف میزند. تا جاییکه زاهدی در جلسه هیات دولت با هویدا دست به یقه میشود و نخست وزیر از داماد به شاه گله میکند و او ناچار به میشود. برای مطالعه علمی درباره اقتصادِ دوره پهلوی کتاب مهم اقتصادسیاسی دکتر کاتوزیان را بخوانید(ترجمه شده است). http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢انقلاب برای و مجانی! میگویند: خوب بود، مردم را فریب دادند تا خودشان به حکومت برسند. چگونه مردم را دادند؟ سلطنت طلبها می آورند: آیت الله خمینی به مردم آب و مجانی، مسکن و اتوبوس رایگان داد و مردم طبقه ضعیف و پایین شهر فریب خوردند! در مجموع وعده های این چنینی را فریب مردم و انقلاب میدانند. ✅اولا بار این وعده در تاریخ ۸ اسفند ۱۳۵۷ توسط موقت، عباس امیر انتظام با قیدی قابل تأمل اعلام می گردد:" برای کم درآمدها آب و برق مجانی می گردد." یعنی بعد از پیروزی انقلاب این مجانی شدن مطرح شد. خنده دار نیست که اول مردم در ۲۲ بهمن میکنند و بعد تازه فریب شعاری را میخورند که ۱۶ روز بعد در ۸ اسفند داده شده است!!!!!! ✅ثانیا؛ به دروغ میگویند امام، اولین بار در ۱۲ بهمن سال۵۷ در بهشت زهرا(س) این وعده را داد اما با این حال این نیز یک چون مردم حدود یکسال از ۱۹ دی ۵۶ در خیابان بودند. ✅اما امام اولین بار چه زمانی این حرف را مطرح میکند: در پیام ۱۴ ماده‌ای نهم اسفند سال ۵۷، قبل از ترک تهران به مقصد قم با توجه به وضعیت حاکم بر کشور و بالا رفتن انتظارات مردم و قول و قرارهای بعضی سران و رهبران انقلاب بعد از اعلام دولت موقت، خطاب به ملت ایران می‌فرمایند: «من به دولت راجع به کردن آب و برق و بعضی چیزهای دیگر برای کم‌بضاعتی که در اثر تبعیضات خانمان‌ برانداز رژیم شاهنشاهی دچار محرومیت شده‌اند و با برپایی حکومت اسلامی به امید خدا این محرومیت‌ها برطرف خواهد شد، سفارش اکید نمودم که عمل خواهد شد.» 📚صحیفه امام، ج۶، ص۲۶۲ نخستین بار امام هم پس از پیروزی انقلاب این مساله را مطرح میکنند و در خود از کلمه (فعلا و طبقات کم بضاعت) استفاده میکنند؛ یعنی این یک وعده عمومی برای همه نبود که امروز اینگونه جلوه میدهند. ✅ در مجموع در دو تاریخ دیگر؛ یعنی ۱۰ و ۱۱ اسفند ۵۷ (بعد از پیروزی انقلاب) در قم مجددا امام به این موضوع میپردازند؛ آدرس جهت مطالعه: 📚صحیفه امام، ج۶، ص ۲۷۳ 📚صحیفه امام، ج۶، ص ۲۹۷ ✅ از طرف دیگر؛ باوجود اسناد بالا، میکنیم، امام و انقلابیون چنین وعده ای داده باشند، که مدام میگویند مردم در زمان شاه در رفاه زندگی میکردند و فی المثل گرانی نبود، چقدر پایین شهری و فقیر داشت که حاضر شدند آب، برق، اتوبوس یا مسکن مجانی خون بدهند تا یک نظام سرنگون شود؟ این وعده اگر مورد پذیرش آن دوره قرار گرفته است، در نتیجه خودتان ناخواسته اعتراف میکنید که وضعیت زندگی مردم خوب نبوده است. ✅ یک نظام سیاسی قوی بود. ارتش، ساواک، پشتوانه نفت، دربار و آمریکا پایه ها و بازوان قوی این رژیم بودند، چنین نظامی با این وعده ها نمیشود، عمق فاجعه در جامعه عصر پهلوی فراتر از این ساده انگاری هاست. @mobahelegharn_21
#چرا_انقلاب_شد 💢 مردم الان آگاه و با #اطلاعات شدن زمان انقلاب اکثر #مردم سواد نداشتن، سطح مردم #پایین بود، گول خوردن!! اگر فرض کنیم مردم بیسواد بودند و #گول وعده ها را خوردند: اولا: باید پرسید چرا #پهلوی در ۵۳ سال حکومت نتوانست جامعه ایران که فقط ۳۵ میلیون #جمعیت داشت را #باسواد کند؟ اینکه الان در جامعه ۸۰ میلیونی جمعیت غالب #باسواد هستند دستاورد نیست؟ ثانیا: مردم #فریب چه وعده هایی را خوردند؟ آب و #برق و مسکن مجانی؟ خب مگر نمیگویید مردم در #رفاه بودند!!! جامعه ای که در رفاه باشد دیگر دغدغه اولیات زندگی مانند آب و برق را نباید داشته باشد! ثالثا: سطح مردم‌ #پایین بود؟ مردم‌نمیفهمیدند؟ خب چرا متفکران بزرگی مثل #شریعتی و یا مطهری با پهلوی مخالف بودند؟ علت مخالفت #روشنفکران و #دانشجویان چه بود؟ علت مخالفت مصدق، فاطمی، جلال آل احمد چه بود؟ اینها هم‌نمیفهمیدند؟ تاریخ زنده است، حیات دارد، تاریخ را تحریف نکنید. #علیرضا_زادبر @mobahelegharn_21
9.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #اختصاصى | لحظه فرود هلیکوپتر امام خمینی (ره) در بهشت زهرا @EMAM_COM @Drsalaam
aa72199da3cab1799b2a650a3092ecbb63044327.mp3
زمان: حجم: 4.8M
گزیده ای از سخنرانی "یمن غریبانه می جنگد" استاد رحیم پور ازغدی ✅ کانال نشر مردمی آثار استاد رحیم پور ازغدی👇 @Ostad_Rahimpour_Azghadi
✔️✔️✔️گزیده ای از سخنرانی "یمن غریبانه می جنگد" 📒📒📒افتخارات یمنی ها در صدر اسلام↪️↪️ 📘اصیل ترین و نجیب ترین نژاد عرب متعلق به یمنی هاست. 📘اوس و خزرج دو قبیله تعیین کننده در مدینه؛ که بدون کمک آنها اسلام در مدینه استقرار نمی یافت ریشه یمنی داشتند. 📘خالد بن ولید در ماموریتش شکست خورد و نتوانست یمنی ها را مسلمان کند اما حضرت علی(ع) در سفر تبلیغی به یمن توانست یمنی ها را مسلمان کند، در واقع یمن با عشق،اخلاص و اخلاق علی(ع) اسلامی شد. 📘پیامبر(ص) پیش از سفر حضرت علی(ع) به یمن فرمودند:یا علی،اگر دستاورد سفر تو به یمن تنها هدایت یک نفر باشد،ارزشش از تمام آن چه آفتاب بر آن می تابد بیشتر است. 📘از عوامل جذب یمنی ها به اسلام،دادگاه های حضرت علی(ع) در آنجا بود. 📘آخرین حاکم یمن پیش از اسلام جناب "بازان" بود که با آغوش باز اسلام را پذیرفت و حتی باغش را وقف کرد تا مسجد بسازند. 📘یمنی ها همواره طرفدار اهل بیت و خط مشی اصیل اسلام یعنی اسلام اهل بیتی بودند. 📘نصف شهدای کربلا(34 نفر) ریشه یمنی دارند. 📘40 نفر از کارگزاران درجه اول حکومت حضرت علی(ع) از قبیله حمدانی متعلق به یمن بودند. 📘در جنگ صفین بخش مهمی از سپاه حضرت علی(ع) از حمدانی ها بودند و حضرت درباره آن ها فرمود:((اگر من دربان بهشت بودم به حمدانی ها می گفتم به سلامت وارد بهشت شوید.)) 📘عدی فرزند حاتم طایی،مالک اشتر،عمار یاسر،هانی بن عروه،اویس قرنی و...که جزو یاران اهل بیت به شمار می آیند، همگی ریشه های یمنی داشتند. 📘یمنی ها پای ثابت قیام های پس از عاشورا بودند و در هر سه قیام توابین،مختار و زید بن علی حضور داشتند.قبیله نخعی بعنوان یکی از ارکان قیام مختار ریشه یمنی داشت. 📘ابن طباطبا از امامان زیدی، در کوفه علیه مامون قیام کرد و مدتی تصرف شهر را به دست گرفت. 📘امامان زیدی همواره "قائم به سیف" بودند و تا همین الآن یمنی ها خنجرهایی به کمر می بندند که نشانه مجاهد بودن آنان است. ✅ کانال نشر مردمی آثار استاد رحیم پور ازغدی👇 @Ostad_Rahimpour_Azghadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آب و برق مجانی؛ امام خمینی گفت یا نگفت؟ این که امام قبل از پیروزی انقلاب «وعده» آب و برق مجانی ندادند، سخن درستی است اما این که هیچ گاه و پس از انقلاب هم نگفتند نادرست است. چون در اسفند ۵۷ با قید «طبقه مستمند» سفارش اکید داشتند. به گزارش ایسنا، عصر ایران نوشت: «برنامه تلویزیونی «خندوانه» سه‌شنبه شب میزبان رسول صدرعاملی، کارگردان سرشناس سینما بود که همچنان خود را روزنامه‌نگار می‌داند و به سابقه روزنامه‌نگاری خود می‌بالد و از این حیث همکار نازنین و با صفای ماست. رسول صدرعاملی در زمره معدود خبرنگاران ایرانی بود که مدت زمان قابل توجهی در سال ۱۳۵۷ در نوفل‌لوشاتو همراه امام‌ خمینی، رهبر فقید انقلاب به سر برد و عکس و گزارش می‌فرستاد و با پرواز انقلاب و در کنار چهره‌هایی چون صادق طباطبایی، ابوالحسن بنی‌صدر، ابراهیم یزدی، سیدمحمود دعایی، سیدمحمد موسوی خویینی‌ها، هادی غفاری و حسن ابراهیم حبیبی در همان هواپیمای حامل امام خمینی در روز ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ به تهران بازگشت. از این رو خاطرات بسیاری دارد؛ هر چند که در جامعه بیشتر به عنوان کارگردان سینما شناخته می‌شود و فیلم‌های خاطره‌ساز و پر فروشی چون «گل‌های داوودی» در کارنامه او به ثبت رسیده و شماری از مشهورترین بازیگران کنونی با فیلم‌های او به دنیای بازیگری معرفی شده‌اند. از جمله می‌توان به ترانه علیدوستی، بازیگر اصلی سریال «شهرزاد» اشاره کرد که با فیلم «من ترانه ۱۵ سال دارم» معرفی شد و اسم خود بازیگر را هم بر عنوان فیلم نشاند. با این حال او به جز سینما یادآور ۱۱۸ روز تاریخی نوفل لوشاتو است و اتفاقا یکی از کسانی که می‌تواند درباره خاطرات دکتر ابراهیم یزدی در جلد سوم «شصت سال صبوری و شکوری» نظر دهد و چه بسا نام او هم در این کتاب آمده باشد. غرض از این نوشته اما تنها این اشارات نیست. هر چند که اقدام رامبد جوان را باید ستود چون دعوت از چنین چهره‌هایی چند حُسن دارد: اول این که از درغلتیدن فضای برنامه «خندوانه» به فانتزی بیش از حد جلوگیری می‌کند. ثانیا نسل جدید با اهداف اولیه انقلاب آشنا می‌شوند و شنیدن این حکایت از زبان کسی که با ادبیات رسمی فاصله دارد، شیرین‌تر است. او همراه امام بوده و در جنگ به جبهه رفته و در عملیات فتح بُستان شرکت داشته و برادرش هم شهید و دیگری جانباز شده است اما نحوه لباس پوشیدن و حرف زدن او با هنرمندان و مردم دیگر تفاوت ندارد و نان عمل و هنر خویش را می‌خورد. او بی‌اختیار آدم را وادار به قیاس با انقلاب‌ندیده‌ها و جنگ‌ندیده‌ها و امام‌ندیده‌های مدعی می‌سازد که بر آنند اقیانوس انقلاب را درون پیاله‌های کوچک ذهنی خود جای دهند و عرصه را چنان بر دیگران تنگ کنند که تنها برای خودشان جا باقی بماند. حُسن دوم هم این که در تلویزیون رسمی ایران از امام خمینی ِ نوفل لوشاتو کمتر سخن گفته می‌شود و تا سالگرد انقلاب و دهه فجر یا ایام سالروز درگذشت رهبر فقید انقلاب فرامی‌رسد سراغ سخنرانی‌های عتاب‌آلود امام در سال ۶۰ می‌روند که تحت تأثیر تشدید اختلافات اولین رییس‌جمهور و حزب جمهوری اسلامی ایراد می‌شد و به خاطر اولویت جنگ نزد امام از این اتفاق ناخرسند بودند. در این برنامه اما از «آیت‌الله خمینی»ِ نوفل لوشاتو گفته می‌شد. حُسن سوم هم این که صداوسیما سعه صدر نشان داد و در بازپخش برنامه بخش‌های مربوط به «آب و برق مجانی» یا «حجاب» را سانسور نکرد. انگیزه اصلی این گفتار اما اشاره به آن بخش است که رسول صدرعاملی تأکید کرد امام از آب و برق مجانی نگفت و این ادعا دروغ است. درباره این بخش از سخنان او چند نکته را می‌توان توضیح داد چون ممکن است سوءتفاهم ایجاد کند. ۱- امام خمینی هرگز نه در نجف و نه در پاریس وعده آب و برق مجانی نداد. این حرف درست است. ۲- از ابتدا تا انتهای سخنرانی امام در بهشت زهرا در ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ یک کلمه هم درباره آب و برق مجانی نیست و این تصور که این بخش سانسور می‌شود نادرست است. اتفاقا اگر بنا بر سانسور باشد باید بیشتر به این بخش حساسیت نشان دهند که «پدران ما چه حقی داشتند که سرنوشت ما را تعیین کنند. سرنوشت هر ملتی به دست خودش است.» ۳- اما این که امام «هیچ گاه» از «آب و برق مجانی» نگفته، درست نیست؛ چرا که سه بار به این موضوع اشاره کرده‌اند منتها نه در نوفل لوشاتو و نه در ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ و در بهشت زهرا بلکه اول بار: در پیام ۱۴ ماده‌ای نهم اسفند سال ۵۷، قبل از ترک تهران به مقصد قم: «من به دولت راجع به مجانی کردن آب و برق و بعضی چیزهای دیگر فعلا برای طبقات کم‌بضاعتی که در اثر تبعیضات خانمان‌‌برانداز رژیم شاهنشاهی دچار محرومیت شده‌اند و با برپایی حکومت اسلامی به امید خدا این محرومیت‌ها برطرف خواهد شد، سفارش اکید نمودم که عمل خو