🌐عدالت در بیانیه #گام_دوم_انقلاب
#بخش_اول
⭕️اشاره
رهبری در بخش اول بیانیه(مقام توصیف)، انقلاب را "موجب سنگین کردن کفه ی عدالت در تقسیم امکانات عمومی کشور و جابجایی خدمات و ثروت از مرکز به همه جای کشور" می شمارد.
در بخش دوم(بایسته های ۷گانه) در بخش عدالت: "تبعیض در توزیع منابع عمومی و میدان دادن به ویژه خواری و مدارا با فریبگران اقتصادی را بشدت ممنوع" اعلام می دارند.
شاه بیت عدالت خواهی نزد پژوهشگران اقتصاد اسلامی و فقهاء عدالت خواهی مثل شهید صدر همین است که: "توزیع ثروت ملی" مقدم بر "توزیع درآمد ملی" باشد.(۱)
به حسب واقعیت میدانی نیز جابجایی های ناروای حاصل از فساد و اختلاس و... در اقتصاد ملی بسیار ناچیزتر از تبعیض های ظاهرا قانونی است که موجب تملّک سرمایه ها و منابع عمومی در دست افراد و گروه های خاص می شود و بالتبع توزیع ناعادلانه درآمد و فاصله طبقاتی راهم موجب میشود.
از اینرو تأکید بیانیه #گام_دوم بر این مهم و حتی مقدم کردنش بر مبارزه با #فساد دقت عالمانه و استمرار خط فقاهت عدالتخواه اصیل را خبر می دهد.
❓اما برای پیش برد انقلاب در این عرصه و تقسیم عادلانه امکانات و منابع عمومی کشور بین همه مردم و جلوگیری از "تبعیض در توزیع ثروتهای ملی" -که مادر همه بی عدالتی هاست- چه می توان کرد؟!
⭕️خوانشی تاریخی و کوتاه از ۲دوره مهم:
1⃣دوره پیروزی انقلاب تا سال۶۸:
غلبه فضای چپ گرایی و تمرکز دولتی در جوامع بلوک شرق و ایران معاصر انقلاب باعث شد که دولت بزرگ و گسترده هم در قانون نویسی ها و هم در سیاستها و برنامه ریزی ها تئوریزه و اجرا شود.
با وجودی که فقه اسلامی صراحتا سه نحوه مالکیت: حاکمیتی(مثل انفال)/مردمی(مثل اراضی فتح شده با جهاد و مباحات عامه و برخی معادن)/خصوصی(املاک خصوصی) را به رسمیت می شمارد و بین این سه در منابع، مصرف و عوائد و امکان تبدیل شدن یا نشدن به هم فرق می گذارد(۲)؛ اما می بینیم سهم مالکیت حاکمیتی و دولتی در قانون اساسی ۵۸ بیشتر و غالبی است.
نمونه واضحی را می توان در اموال مصادره شده اول انقلاب مشاهده کرد.
روشن است تنها گزینه ی اسلامی، دولتی کردن آنها نبود و می شد در مقابل خصوصی سازی آنها(با فروش یا واگذاری به افراد یاگروه خاص)، آنها را مردمی و عمومی کرد. لکن چون نهاد مردمی در اقتصاد آن روز شناخته شده و مأنوس نیست به استناد اصل۴۵ قانون اساسی همه در اختیار دولت قرار می گیرد(البته در این اصل تصریح به مالکیت دولت در همه اقسام نشده اما عملا معامله مالکیت میشود)!
به حسب آمار در سال۵۶ فقط ۱۲۸شرکت دولتی وجود داشت اما در سال ۶۸ به ۲۷۰ شرکت دولتی افزایش می یابد یعنی رشد ۱۱۱درصدی! عمده این رشد بعلت واگذاری شرکتهای مصادره شده به بخش دولتی است که حواشی و توالی خاص آن تا کنون باقی است!
دراین دوره به مرور آثار منفی دولت بزرگ در ایران به تبع سایر دنیا مورد توجه قرار می گیرد؛ آثاری مثل کاهش کارآمدی، کسربودجه، رانتی شدن اقتصاد و فساد و...
2⃣دوره پس از رحلت امام و امواج خصوصی سازی:
از سال ۱۹۹۱موج های سه گانه خصوصی سازی در دنیا برخاسته و عمده متفکرین و برنامه ریزان کشور مارا هم بدان سو می برد. روز به روز از چپ گرایان کاسته و بسیاری دچار دگردیسی می شوند به گونه ای که در اصل واگذاری های دولتی تقریبا اتفاق نظر شکل می گیرد و اختلافات در نحوه ها و روندها و...باقی می ماند.
کار بجایی می کشد که مجمع تشخیص با زعامت آقای هاشمی (والبته در خود داشتن عناصر کلیدی چپ مثل میرحسین و خویینی ها و...) از اختیارات ولایت مطلقه فقیه مطالبه می کند که حتی منابع و بخشهای بزرگ اقتصادی مصرح در اصل ۴۴قانون اساسی را هم از ملکیت واختیار دولت خارج و خصوصی سازی کنند. رهبری انقلاب درابتدا ماحصل ۴سال کار مجمع(۷۷تا۸۱) را با رهنمودهایی عودت می دهد. مجمع در بازنگری ۲ساله سال۸۳ دوباره سیاستها را به رهبری ارائه وایشان ۴بند از ۵بند را پذیرفته و با طرح ۴پرسش اساسی درباره خصوصی سازی بند ج را عودت می دهد و دست آخرسال ۸۵بند ج ابلاغ میشود نکته حائز اهمیت این است که در همه مراحل و ابلاغها بر "گسترش مالکیت عموم مردم" تاکید شده است(۳)
ادامه دارد..
✅ به کانال #گام_دوم_انقلاب (در ایتا، تلگرام و اینستاگرام) بپیوندید👇
🇮🇷 @gam_dovvom 🇮🇷
Fars.pdf
170.7K
📑گزارش فوق محرمانه از سوی مرکز تحقیقات پیشرفته ضدتروریسم (جاسوسی 24 ساعته آمریکا و انگلیس از جوانان ایرانی)
📄سازمانهای پنج چشم خصوصا سرفرماندهی ارتباطات دولتی انگلیس و آژانس امنیت ملی آمریکا سالهاست که در پروژهای مشترک از تمامی ایرانیان به صورت 24 ساعته و در 7 روز هفته جاسوسی میکنند.
🆔 @magazihaa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬#کلیپ انیمیشن قرآنی ابراهیم بت شکن
#کارتون
لینک دانلود با کیفیت بالا از آپارات👈 aparat.com/v/kcghx
💠آموزش قرآن به کودکان و نوجوانان
┏━━━✨
@quran_for_kid
🆔 @razedaneh
🔻حجتالاسلام مسائلی در دیدار طلاب با رهبر انقلاب:
⭕️ حضرت آقا؛ امروز وضع معیشت طلاب بسیار سخت است
🔹حوزههای علمیه پس از انقلاب اسلامی رشد و پیشرفت بسیار خوبی داشتهاند اما توقع از حوزه نیز به واسطه انقلاب به مراتب افزون شده است و مسیر کنونی پاسخگوی مطالبات دولت و ملت نیست.
🔹 حضرتعالی از #تحول سخن گفتید، اما آیا باید تحول در حوزه آن هم با چشمانداز طلبه تراز انقلاب اسلامی، به کم کردن سالهای تحصیل و یا تغییر برخی متون فرو کاسته شود؟
🔹امروز طلاب از تغییر شتابزده و پیدر پی متون و زمانبندیهای آموزشی، احساس سردرگمی و اضطراب میکنند. بسیاری از برنامهها به سرعت نوشته شده و بدون هیچ آزمایشی یک شبه اجرایی میشوند.
🔹امروز وضع #معیشت طلاب بسیار سخت است باید درباره مهارتها یا حتی شغلهای متناسب با طلبگی با صراحت بیشتری سخن گفت.
❓آیا طلبهای که در معاش خود مشکلات فراوانی دارد میتواند به شغل دیگری در کنار طلبگی بپردازد یا خیر؟
متاسفانه حوزه علمیه راهکاری برای وسعت دادن به معاش طلاب ممحض در حوزه ندارد، شهریه به رغم اصلاحات صورت گرفته بر اساس کارکرد تحصیلی و پژوهشی و تبلیغی طلاب تقسیم نمیشود.
🔹برنامهریزی مشخصی برای مقابله علمی و عملی با جریانی که اصل و اساس حوزه انقلابی را دستخوش تغییر میکند، وجود ندارد و پیام منشور روحانیت امام راحل همچنان مهجور است.
متنکامل:👇
http://hawzahnews.com/detail/News/491608
☑️ @HawzahNews| خبرگزاریحوزه
🔰 پیشنهادهای طلبه فعال عرصه بینالملل در حضور رهبر انقلاب
سید هادی ساجدی، دانش آموخته سطح چهار حوزه و دکتری فلسفه علوم اجتماعی به عنوان فعال و نخبه #بین_الملل، در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی به ایراد سخن پرداخت که متن این سخنان بدین شرح است:
🔹حوزه های علمیه در طول عمر بیش از هزار ساله خود همیشه مهمترین نهاد علمی و پژوهشی جهان اسلام از سویی و اصلیترین پایگاه حفاظت و تبلیغ دین مبین اسلام بوده است. اما با ظهور اندیشه های سکولار غربی و سیطره و سلطه ی فرهنگی آنها بر جوامع اسلامی روز به روز به حاشیه رانده شد و کارکردهای اصیل و بی بدیل آن یکی پس از دیگری از آن گرفته شد و به مراکز و نهادهای دیگر تقدیم گردید.
🔹این داستان پر از غم در دوران پهلوی به اوج خود رسید تا اینکه انفجار نور انقلاب اسلامی توانست فشارها، تنگناها و بی رحمیهای تحمیلی بر این نهاد مردمی را بردارد و به آن فرصت دوباره ای برای تنفس و حیات ببخشد.
🔹از جمله نقشهای فراموش شده که حوزههای علمیه توانسته است در سالهای اخیر فصلی نو برای آن باز کند، نقش آفرینی فعال و کارآمد در عرصه بینالملل است.
▫️راه اندازی مراکز آموزش زبانهای زنده دنیا برای طلاب،
▫️دعوت از اندیشمندان بینالمللی و رهبران ادیان و مذاهب،
▫️ظرفیتسازی بین المللی برای حضور حوزویان در کنفرانسها،
▫️همایش ها و مجامع علمی دنیا بخشی از این تلاش های در حال توسعه است.
اما با همه این وجود، همچنان نارساییها و نقصانهای چشمگیری وجود دارد که حل آنها نیاز به عنایت ویژه و همت والاتری دارند که در ادامه به برخی از کاستی ها و پیشنهادات و همچنین ظرفیت ها اشاره خواهم کرد:
🔻مشکلات و کاستیها در عرصه بینالملل:
➖ فقدان بسترهای لازم جهت حضور نظاممند و نخبگانی حوزه های علمیه
➖ وجود نهادهای متعدد و گاه #موازی در عرصه بین الملل که از سویی باعث هدررفت منابع مالی و نیروی انسانی شده و از سوی دیگر اتخاذ رویکردهای متناقض و حتی خنثی کننده در عرصه بین الملل می باشند.
➖ تقدم #روابط بر ضوابط در غالب نهادهای بین المللی در مقام اعطای فرصت های همکاری و گشودن زمینه های حضور موثر بین المللی از دیگر رنج های این عرصه است.
🔻و اما پیشنهادها:
دو پیشنهاد ناظر به فقدان بسترهای حضور حوزه در عرصه بینالملل:
✔️ اصلاح #نوعنگاه به حوزه با رویکرد بین الملل:
پذیرفتن حوزه های علمیه به عنوان نهادی فعال و کارآمد در عرصه های بین المللی و توانمند در ارائه راه حل و ایجاد گفتگوی بین ادیانی و نخبگانی، از سوی خود حوزویان و زعمای حوزه در درجه ی اول و سپس توسط مسئولین و نخبگان جامعه و همچنین در نگاه عموم مردم ایران.
✔️ تدوین #نظام_نامه کلان حضور حوزه در عرصه های بین الملل که نه تنها ابعاد حوزوی در آنها لحاظ شده باشد، بلکه نسبت و ظرفیت دیگر سازمانها و نهادهای بین المللی نیز به روشنی در آن ترسیم شده باشد.
🔻یک پیشنهاد ناظر به تعدّد نهادهای عرصه بین الملل:
✔️ایجاد یک #شورایعالیبینالمللی با حضور نمایندگان همه نهادهای درگیر که علاوه بر تعیین وظایف و مرزهای فعالیت غیر متداخل و مکمل برای هر مجموعه، به نظارت و بازخواست جدی از آنها در انجام وظایف محوله خواهد پرداخت و باید مراقب بود که خود به مرور زمان به یک نهاد موازی تبدیل نشود.
🔻دو پیشنهاد ناظر به تقدم روابط بر ضوابط:
✔️ ایجاد ساختارهای واقعی و #کارآمد و نه فرمایشی و دستوری جهت شناسایی نخبگان واقعی و افراد توانمند
✔️ فرصت دادن به طلاب جوان و #نخبه که خود را همه جانبه مهیا و مسئول تحقق گام دوم انقلاب اسلامی می دانند.
🔻دیگر ظرفیتهای بین المللی حوزه های علمیه:
✔️ #نقش_آفرینی عالمان حوزوی و هیئتهای دینی در حل و فصل مناقشات و چالشهای منطقه ای و بین المللی بین کشورها
✔️ #عرضه نوآوری های علمی پژوهشی حوزه در مجامع بین المللی، چراکه حوزه های علمیه در کنار تبلیغ دین مبین اسلام و تقدیم انواع مختلف خدمات اجتماعی به عموم مردم، در ذات خود یک نهاد علمی و پژوهشی است و هم اکنون آمادگی خوبی جهت ورود و ایجاد گفتگوهای دقیق علمی در مراکز دانشگاهی و پژوهشی و کنفرانس های بین المللی را دارد که باید مقدمات و تمهیدات لازم برای این حضور فعال فراهم گردد.
✔️ توجه ویژه به #توریسم_مذهبی که یکی از جاذبه های حضور خارجیان در ایران است و چند سالی است که گروه های متعددی در میان طلاب جوان زباندان به این امر اهتمام ورزیده که صد البته نیازمند حمایت، سازماندهی کلان و ارتقای بیشتر هستند.
متنکامل:👇
http://hawzahnews.com/detail/News/491605
•┈┈••✾••┈┈•
📲 آخرین رویدادهای دینی و فرهنگی را در خبرگزاری رسمی حوزه دنبال کنید:
eitaa.com/joinchat/415432704C8ae17cca99
منشور روحانیت حضرت امام خمینی (قدس سره).pdf
324.4K
🔵متن کامل منشور روحانیت امام خمینی (قدس سره)🔵
🔆روز هجدهم اردیبهشت، طلاب حوزه علمیه قم دیداری به یادماندنی با رهبر معظم انقلاب داشتند که در آن همچون گذشته مطالب ارزشمندی مطرح شد. از ترسیم چیستی و #هویت_حوزه تا پاسخ به برخی شبهات غیرعلمی و کارشناسی نشده معدود محافل و تشکلهای #سکولار_حوزوی .
نکته جالب توجه این دیدار، چندبار اشاره و تأکید ایشان نسبت به خوانش مجدد و مکرر #منشور_روحانیت حضرت امام خمینی (قدس سره) بود ایشان در این زمینه فرمودند:
❇️« منشور روحانیّت را بخوانید، مکرّر بخوانید. امام به معنای واقعی کلمه حکیم بود -حکیم فقط آن کسی نیست که فلسفه بلد است- حکمت در رفتار او، در گفتار او، در نوشتار او موج میزد. »
🗞به همین مناسبت، متن این منشور گهربار را به اشتراک میگذاریم. گرچه وظیفه اصلی نهادینهسازی و ترویج علمی و عملی آن بر عهده مدیران محترم حوزه علمیه است و جامعه طلاب با امیدواری هرچه تمام منتظر تحقق میدانی آن به دست #مسؤولان_انقلابی و شایسته حوزه علمیه خواهد بود.
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
«فرازهایی از بیانیه گام دوم»،۲۲
توصیه ها:
۳) اقتصاد: اقتصاد یک نقطهی کلیدیِ تعیینکننده است. اقتصاد قوی، نقطهی قوّت و عامل مهمّ سلطهناپذیری و نفوذناپذیری کشور است و اقتصاد ضعیف، نقطهی ضعف و زمینهساز نفوذ و سلطه و دخالت دشمنان است. فقر و غنا در مادّیّات و معنویّات بشر، اثر میگذارد. اقتصاد البتّه هدف جامعهی اسلامی نیست، امّا وسیلهای است که بدون آن نمیتوان به هدفها رسید. تأکید بر تقویت اقتصاد مستقلّ کشور که مبتنی بر تولید انبوه و باکیفیّت، و توزیع عدالتمحور، و مصرف بهاندازه و بیاسراف، و مناسبات مدیریّتی خردمندانه است و در سالهای اخیر از سوی اینجانب بارها تکرار و بر آن تأکید شده، بهخاطر همین تأثیر شگرفی است که اقتصاد میتواند بر زندگی امروز و فردای جامعه بگذارد.
انقلاب اسلامی راه نجات از اقتصاد ضعیف و وابسته و فاسد دوران طاغوت را به ما نشان داد، ولی عملکردهای ضعیف، اقتصاد کشور را از بیرون و درون دچار چالش ساخته است. چالش بیرونی تحریم و وسوسههای دشمن است که در صورت اصلاح مشکل درونی، کماثر و حتّی بیاثر خواهد شد. چالش درونی عبارت از عیوب ساختاری و ضعفهای مدیریّتی است.
مهمترین عیوب، وابستگی اقتصاد به نفت، دولتی بودن بخشهایی از اقتصاد که در حیطهی وظایف دولت نیست، نگاه به خارج و نه به توان و ظرفیّت داخلی، استفادهی اندک از ظرفیّت نیروی انسانی کشور، بودجهبندی معیوب و نامتوازن، و سرانجام عدم ثبات سیاستهای اجرائی اقتصاد و عدم رعایت اولویّتها و وجود هزینههای زائد و حتّی مسرفانه در بخشهایی از دستگاههای حکومتی است. نتیجهی اینها مشکلات زندگی مردم از قبیل بیکاری جوانها، فقر درآمدی در طبقهی ضعیف و امثال آن است.
راهحلّ این مشکلات، سیاستهای اقتصاد مقاومتی است که باید برنامههای اجرائی برای همهی بخشهای آن تهیّه و با قدرت و نشاط کاری و احساس مسئولیّت، در دولتها پیگیری و اقدام شود. درونزایی اقتصاد کشور، مولّد شدن و دانشبنیان شدن آن، مردمی کردن اقتصاد و تصدّیگری نکردن دولت، برونگرایی با استفاده از ظرفیّتهایی که قبلاً به آن اشاره شد، بخشهای مهمّ این راهحلها است. بیگمان یک مجموعهی جوان و دانا و مؤمن و مسلّط بر دانستههای اقتصادی در درون دولت خواهند توانست به این مقاصد برسند. دوران پیشِرو باید میدان فعّالیّت چنین مجموعهای باشد.
جوانان عزیز در سراسر کشور بدانند که همهی راهحلها در داخل کشور است. اینکه کسی گمان کند که «مشکلات اقتصادی صرفاً ناشی از تحریم است و علّت تحریم هم مقاومت ضدّ استکباری و تسلیم نشدن در برابر دشمن است؛ پس راهحل، زانو زدن در برابر دشمن و بوسه زدن بر پنجهی گرگ است» خطایی نابخشودنی است. این تحلیل سراپا غلط، هرچند گاه از زبان و قلم برخی غفلتزدگان داخلی صادر میشود، امّا منشأ آن، کانونهای فکر و توطئهی خارجی است که با صد زبان به تصمیمسازان و تصمیمگیران و افکار عمومی داخلی القاء میشود.
https://eitaa.com/gharar_at/4928
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
چرا گفتیم روحانی در رقص ها مبتذل اخیر در مدارس نقش داره؟
این کلیپ از استاد ازغدی ببینید تا پاسخ را متوجه بشید!استاد ازغدی: قوانین اسلامی حقوق کودک در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده اما رئیس جمهور امضا و ابلاغ نمیکند اما کنوانسیون حقوق کودک که توسط سازمان ملل نوشته شده را هم ابلاغ و هم اجرا کردهاند!
وقتی اقای روحانی به قوانین حقوق کودک طبق دستور اسلام اهمیت نمیزاره اون ور هم چراغ سبز به دشمن میده که طبق قوانین انها باید حقوق کودک اجرا بشه! باید هم منتظر رقص های مبتذل کودکان معصوم همراه نفوذی ها در مدارس باشیم!
@AntiBBC
✅#آنتی_آمد_نیوز
👉 http://eitaa.com/joinchat/2654732298C5cf9e46afa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
توصیههای رهبر انقلاب به ائمهی جمعه
شاخصهای امام جمعه #انقلابی
@video_khamenei
@t_manzome_f_r
✅ ترک نماز جمعه و بی برکتی در زمان
اعمال روز و شب جمعه، تاثیر شایانی در نشاط معنوی و برکت وقت در هفته ی پیش رو دارد. به تعبیر استاد بزرگوارمان مرحوم آیت الله حائری شیرازی (رحمه الله علیه):
«اعمال شب و روز جمعه به منزله ی شارژ برای باتری است. اگر کسی می بیند در بین هفته، شارژ معنوی اش تمام می شود باید اشکال کار را در اعمال شب و روز جمعه اش جستجو کند» (نقل به مضمون).
«نماز جمعه» از مهمترین اعمال روز جمعه است که عدم اهتمام به آن، باعث بی برکت شدن اوقات در طول هفته خواهد شد. چرا در طول هفته مدام وقت کم می آوریم؟ چرا نشاط معنوی نداریم؟ یکی از مهمترین عواملش ممکن است ترک یا بی توجهی به نماز جمعه باشد.
روایات هم مؤید این معنا هستند:
🔸 روی عن رسول الله: ان الله تعالى فرض علیکم الجمعه فمن ترکها فى حیاتى او بعد موتى استخفافا بها او جحودا لها فلا جمع الله شمله، و لا بارک له فى امره:
طبق این روایت، ترک نماز جمعه از روی استخفاف (سبک شمردن)، دو اثر دارد:
1- پریشانی و در هم ریختگی در زندگی
2- بی برکت بودن وقت و عمر (به کارهایمان نمی رسیم، با کار زیاد، نتیجه ی کم می گیریم، برای یک کار ساده، مجبوریم وقت زیادی صرف کنیم، تلاش هایمان ثمره و فایده زیادی برای خود و دیگران ندارد و ...)
آیدی گروه :
@raede_ardakan
masjed h.lite.mp3
26.39M
🔈 #کلیپ_صوتی
🎙 سخنرانی استاد #حسن_عباسی
🔹موضوع: #گام_دوم و پروژه ایران ۱۴۱۴
📆زمان: ۹ اردیبهشت ۹۸
مکان: رشت، نقرهدشت، مسجد حبیبزاده
✅ به کانال #گام_دوم_انقلاب (در ایتا، تلگرام و اینستاگرام) بپیوندید👇
🇮🇷 @gam_dovvom 🇮🇷
🔴 اعمال فشار دیپلماتیک یا حراج اعتبار فرهنگی؟!!
🔹 اظهار نظر نادرست عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه در مورد برادران عزیز افغانی (مهاجرین ساکن ایران) و پیوند زدن آن به مساله تنشهای دیپلماتیک ما با اروپا؛ محل انتقاد و تامل جدی است.
🔻۱. این اظهارنظر ناپسند موضع نظام جمهوری اسلامی نیست و پشتوانه اجماع تصمیمگیری در سطوح بالا را ندارد. از طرف دیگر نظر شخص رهبر معظم انقلاب انقلاب اسلامی در این موضوع با توجه به رویکرد سراسر برادرانه و مشفقانه ایشان نسبت به مهاجران افغانی(که در مواردی صراحتا بیان شده است)؛ روشن و بلاتشکیک است.
🔻۲. نظام جمهوری اسلامی با اصالت دهی و محور قراردادن امت اسلامی؛ رسالت و نقشی برای خود قائل است که صرفا با حصار مرزهای جغرافیایی تحدید نمیشود. مرزهای هویتی نظام جمهوری اسلامی با منویات حضرت امام (ره) و رهبری معظم؛ کاملا تعریف شده و شفاف است.
🔻۳. کشور افغانستان با ما مشترکات فرهنگی، تاریخی، تمدنی و دینی گستردهای دارد و در چهل سال اخیر بعد همگرایی انقلابی (التزام و دلبستگی به اصول فرامرزی انقلاب اسلامی) نیز به آن اضافه شده است. حضور مخلصانه مجاهدان افغانی در جبهههای دفاع مقدس هشت ساله، رشادت بینظیر و پردامنه در قالب مدافعان حرم (لشگر فاطمیون) و... همه نشانههایی از این امر است. مولفه های امنیتی محور مقاومت _که اینک قدرتمندترین بازیگر صحنه غرب آسیا است_ با اتکا به مولفههای ارزشی بناشده است و مجموعه این اقدامات مکتبی؛ طراز قدرت ملی را به نحو بیسابقهای ارتقاء داده است.
🔻۴. اظهار نظر مورد اشاره؛ با کرامت انسانی و اصول اخلاقی مغایرت دارد. هم چنین اعتبار فرهنگی ایران اسلامی را به حراج میگذارد و البته با ملاحظات امنیتی نیز ناهمخوان است چرا که زمینهای برای اختلاف و تنش در درون/برون مرزها به وجود میآورد. با قطع و یقین میتوان گفت دستگاه تبلیغاتی دشمن (به طور مثال بی بی سی فارسی) برای اینگونه اظهارات خوشحال میشوند و انگارههای خبیثانه رسانهای برای ایجاد تنفر متقابل را پیگیری مینمایند.
🔻۵. از لحاظ تاکتیک دیپلماتیک؛ این اظهارات بسیار کوتاه اندیشانه و مبتدیانه است و اتفاقا کارکرد معکوسی دارد. چرا که طرف اروپایی را به این برداشت غلط میرساند که مشکل اقتصادی ایران بسیار حاد است.(مهم)
👈 راهبرد قطعی و همیشگی دشمن: ایجاد اختلاف در میان امت اسلامی + تنفرپراکنی میان ما و همسایگان
@tabyin
✅با #بدون_سانسور متفاوت بیاندیشید 👇
http://eitaa.com/joinchat/404946944Ceab6f2b794
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴چقدر نجیبانه در این سرود از ما تشکر میکنند.
اف بر کسانی که بخواهند به برادران افغانستانی ما جسارتی کنند.
گل بر دهان یاوه گویانی که بدون پشتوانه بالادستی، سیاست های دشمن رو به زبان میآوردند.
سرود مهاجران افغانستانی برای سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی
پ.ن:همین یاوه گویی های امثال #عراقچی است که منجر به اقدامات نژادپرستانه از جمله در یزد علیه خانواده شهدای فاطمیون میشود.
✅با #بدون_سانسور متفاوت بیاندیشید 👇
http://eitaa.com/joinchat/404946944Ceab6f2b794
⭕️ پناهیان: ممنوع دانستن ازدواج زیر ۱۸ سال نهایت نفهمیدن دین است
👤 علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه:
🔹وقتی یک حکومت به رشد معنویت نیاندیشد و تدبیر نکند برای آن، طبیعتاً برای کاستن معنویت در جامعه تدبیر کرده است، چون بازار تقابل بر سر معنویت بازاری است که نیاز به قدرت و حکومت دارد و اگر جهت قدرت در جامعه به گونهای نباشد که عدالت و انصاف به نفع حق را پیاده کند، ظلم غلبه.
🔹چه دلیلی دارد که ما افراد را تا هجده سالگی دانشآموز و کودک تلقی میکنیم.
🔹برخیها هم میخواهند پای قانون را وسط بیارند و ازدواج افراد زیر هجده سال را جرم تلقی کنند. این نهایت نفهمیدن دین است.
🔹فرد هفده ساله میتواند والی یمن شود، امّا بسیاری از مسئولینی که حاضر نیستند میز خودشان را رها کنند در همین سنین کم مسئولیت گرفتهاند ولی الان هفده هجده سالهها را پشت نیمکتها مینشانند و به آنها دانشآموز میگویند.
🔹مردم به مدیران جامعه شبیه تر هستند تا به پدر و مادرهایشان.
🔹مسئولین کشور در زمان امام زمان(ع) آنقدر مقدس و خوب هستند که مردم خاک کف پای آنها را به تبرک برمیدارند.
🔹مسئولان بایند طوری باشند که اگر مردم بچههایشان مریض شد، به مسئولان التماس دعا بگویند.
🔹فردی که در اوج معنویت و تقوا نیست چرا باید به عرصه سیاست وارد شود. چنین مسئولی جامعه را هلاک خواهد کرد./ فارس
⭕️ مردم حاضرند هزینه مقاومت را بدهند اما نباید هزینه #سوءتدبیرها و تنبلیها را بدهند
🔻حجتالاسلاموالمسلمین حاجعلیاکبری، خطیب نماز جمعه تهران:
🔹دشمن آرایش جنگی گرفته و سعی میکند با ایجاد #جنگروانی القا کند که وضعیت جامعه بحرانی است و چیزی شبیه به وضعیت شعب ابی طالب است و البته این خود مغالطهای تاریخی است، زیرا ما الان در شرایط #جنگ_احزاب هستیم که هرچند دشوار، اما #امیدبخش است.
🔹در جنگ احزاب دشمن رجزخوانی میکرد و ارعاب، شایعه پراکنی و هراس افکنی از شیوه هایش بود و جریان نفاق با بزرگنمایی لشکر دشمن، فضا را پر التهاب تر میکرد و کار را برای مومنان سخت تر می ساخت.
🔹 جبهه استکبار به سرکردگی آمریکا منحنی رو به #افولی را نشان میدهد که هر روز درحال تضعیف شدن است. رفتارهای احمقانه ترامپ اعتبار آمریکا را در سطح جهانی کاهش داده که یکی از آن ها بیرون آمدن از تعهدات بین المللی مانند برجام است.
🔹 در برجام اروپا باید بین منافع خودش که به ایران گره خورده و آمریکا یکی را انتخاب کند؛ اروپا قارهای پیر و خسته است که مردم آن کشش زورآزماییهای آمریکا را ندارند.
🔹 فرمول #مقاومت و آزادگی را انقلاب اسلامی به دیگر جوامع داده و نمونه آن را در ونزوئلا میبینیم که کودتای آمریکایی در آن کشور شکست خورد و مقاومت مردم پیروز شد. و حتی با اینکه در یمن یک فاجعه انسانی در حال رخ دادن است مردم آن چهار سال است که درحال مقاومت کردن هستند و دست از تلاش برنمیدارند.
🔹 ایران پرچمدار مقاومت است و ما چهل سال پر افتخار را گذراندهایم مردم حاضرند هزینه مقاومت را بدهند اما نباید هزینه #سوءتدبیرها و تنبلیها را بدهند.
http://hawzahnews.com/detail/News/491688
▶️ @HawzahNews
پنجاه برگه رنگ آمیزی قرآنی.rar
18.86M
☘پنجاه برگه رنگ آمیزی قرآنی با موضوع آداب زندگی 🌼
💥آن چه در زیر می آید برگه های رنگ آمیزی ویژه کودکان با موضوع آداب زندگی است . که اگر امکان چاپ کردن داشته باشید آن ها راچاپ کنید ودراختیار کودکتان قرار دهید تا رنگ آمیزی کند .🎨
🖌ودرحین این که او مشغول رنگ آمیزی است شما آیه مربوط به تصویری که او مشغول رنگ زدن است و بالای برگه آمده است را همراه ترجمه برایش میخوانید تا او بتواند آیه را حفظ کند. ، و بعد از پایان رنگ آمیزی اش در مورد آنچه رنگ زده و موضوع آن توضیحی کوتاه دهد 🌺
#ویژه_نامه_ماه_رمضان
#رنگ_آمیزی
👇مخزن ایده و تجربیات تربیتی
http://eitaa.com/joinchat/2713321473C16bd184605