🔴 تذکری و کنایه که رهبر انقلاب به اردوغان زدند
↩️ در آخرین دیداری که رهبر انقلاب در تیر ماه سال ۱۴۰۱ با اردوغان داشتند، ظاهراً ایشان همین مسأله کمک ایران در کودتای ترکیه و نجات اردوغان را خاطرنشان کرده و فرمودند:
«ما همواره از دولت شما در مسائل داخلی و در مقابل دخالتها دفاع کردهایم»
🔸و نسبت به مسأله نزاع با سوریه، تجارت با صهیونیسم و بستن مرز ایران و ارمنستان تحت عنوان کریدور جعلی زنگزور تذکر دادند.
✍ اما اردوغان جواب خوبی را چنین داد...
#ابونفاق
ـــ ـ ـ ـــ ـ ــ ـ
🇮🇷 قرارگاه رفع شبهات و ابهامات مجازی و شناخت فتنه ها
@rafeshobahatemajazi
آیدی پذیرش تبلیغات
@f_aaha
15.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید| اعتراف کانال قدس تی وی ترکیه، به اینکه حاج قاسم این کشور را از کودتایی که با حمایت آمریکا بود نجات داد.
✍اما در عوض اردوغان مثل کردستان عراق نمک نشناس...
ـــ ـ ـ ـــ ـ ــ ـ
🇮🇷 قرارگاه رفع شبهات و ابهامات مجازی و شناخت فتنه ها
@rafeshobahatemajazi
آیدی پذیرش تبلیغات
@f_aaha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ شایعه یا واقعیت⁉️‼️
⁉️متن شبهه👇👇👇
☀️ شکاف برداشتن دیوار مسجد کوفه که از علامات ظهوره ...
✅ پاسخ اجمالی👇👇👇
♻️اولا
حالا معلوم نیست این همون شکافه معروفه یا نه؟
♻️دوما
نمیشود به این استناد کرد
به این دلیل که این علامت از علائم قطعی و حتمی ظهور نیست
و علائم غیر حتمی را هم نمیشود تطبیق داد چون بدا پذیر هستند.
اتفاقا هر جا از این دسته پیام ها میبینید تذکر بدهید که از انتشار پیامهای این چنینی خودداری کنند چون باعث میشود مردم تطبیق بدهند و با صورت نگرفتن ظهور دچار یاس و ناامیدی بشوند.
♻️سوما
طبق روایات موجود کلمه هدم بمعنای خرابی در روایت هست نه ترک
👇👇👇
🇮🇷 قرارگاه رفع شبهات و ابهامات مجازی و شناخت فتنه ها
@rafeshobahatemajazi
آیدی پذیرش تبلیغات
@f_aaha
شکاف دیوار مسجد کوفه و علامات ظهور
💠قسمت اول
اخیرا اخباری در باره ایجاد شکاف در دیوار مسجد کوفه و ارتباط آن با ظهور منتشر شده است که در این پست به این مساله می پردازیم:
دو روایت با این مضمون در مجامع روایی شیعی آمده است به قرار ذیل:
عَنِ الْحُسَیْنِ بْنِ الْمُخْتَارِ عَنْ خَالِدٍ الْقَلَانِسِیِّ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع أَنَّهُ قَالَ: إِذَا هُدِمَ حَائِطُ مَسْجِدِ الْکُوفَةِ مِنْ مُؤَخَّرِهِ مِمَّا یَلِی دَارَ ابْنِ مَسْعُودٍ فَعِنْدَ ذَلِکَ زَوَالُ مُلْکِ بَنِی فُلَانٍ أَمَا إِنَّ هَادِمَهُ لَا یَبْنِیهِ. (الغیبه/نعمانی)
مُحَمَّدُ بْنُ سِنَانٍ عَنِ الْحُسَیْنِ بْنِ الْمُخْتَارِ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ إِذَا هُدِمَ حَائِطُ مَسْجِدِ الْکُوفَةِ مِمَّا یَلِی دَارَ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ مَسْعُودٍ فَعِنْدَ ذَلِکَ زَوَالُ مُلْکِ الْقَوْمِ وَ عِنْدَ زَوَالِهِ خُرُوجُ الْقَائِمِ عج.(الارشاد/شیخ مفید)
1) هدم در لغت عرب، ضد بناء و به معنای خراب یا ویران شدن است (لسان العرب/هدم) و با صرف ترک برداشتن هدم، صدق نمی کند مگر این که مجازگویی در کار باشد که در این دو روایت شریف قرینه ای بر مجازگویی نیست.
2) از انتهای روایت دوم فهمیده می شود که این خراب شدن خود به خودی نیست و خراب کننده ای دارد که مثلا قصدش بازسازی دیوار است ولی موفق به آن نمی شود. (آگاه باشید که ویران کننده دیوار مسجد(دوباره) آن را نخواهد ساخت: اما ان هادمه لا یبنیه))
3) این علامت از لحاظ جهت خرابی به علامت مکانی دیگری به نام خانه ابن مسعود گره خورده (خراب شدن دیوار در سمتی که طرف خانه عبدالله بن مسعود است) و طبیعتا چون امام(ع) در مقام بیان علامت برای کسانی بوده اند که بتوانند آن را بر واقعه خارجی که در آینده اتفاق خواهد افتاد تطبیق کنند، باید گفت این علامت در ظرفی اتفاق افتاده که محل خانه ابن مسعود مشخص بوده نه زمان ما که آثاری از این مکان در بین نیست.)
4) بر فرض این که علامت مربوط به زمان ما باشد، با وجود جهل به مکان خانه ابن مسعود، روایت مجمل شده وقابل استناد نیست، چرا که معلوم نیست ویران شدن کدام ضلع از دیوار منظور بوده است؟)
5) در تایید مورد سوم و این که چنین علامتی قبلا واقع شده کلام مرحوم رضی الدین حلی(برادر علامه حلی و از علمای قرن هفتم و هشتم هجری) در العدد القویه، ص 77 دلالت دارد که خراب شدن دیوار مسجد کوفه به وقوع پیوسته است.
ادامه در پست بعد👆👇
🇮🇷 قرارگاه رفع شبهات و ابهامات مجازی و شناخت فتنه ها
@rafeshobahatemajazi
آیدی پذیرش تبلیغات
@f_aaha
ادامه پاسخ بالا👆👇
⁉️آیا این روایت مبین علامات ظهور است؟👇
✅ پاسخ 👇👇
به نظر می رسد این روایت اولا در مقام بیان علامت انتهای پادشاهی سلسله مقارن با حیات امام صادق (ع) یعنی بنی العباس است که در روایت از باب تقیه از آنان به بنی فلان تعبیر شده و در صورتی که منظور حضرت(ع)، حاکمانی بود که سالیان درازی بعد از حیات ایشان به حکومت می رسند(مثلا در زمان حاضر) جایی برای تقیه نبود.
اما این که پایان پادشاهی بنی العباس مقارن ظهور است، می تواند مبنی بر این نکته باشد که بداء هر چند در اصل ظهور ممکن نیست، در وقت ظهور ممکن است و بلکه بر طبق برخی روایات بارها در وقت ظهور بداء حادث می شود . امر فرج به تاخیر می افتد. بنابر این می توان گفت که در امر ظهور با پایان حکومت بنی العباس بداء حاصل شده و اتفاق نیفتاده است.
در جریان تشرف علی بن مهزیار در اوایل غیبت کبری به گزارش شیخ صدوق(ره) نیز، وقتی ابن مهزیار از حضرت ولی عصر(عج) درباره نزدیک بودن ظهور پرسیدند، پاسخ حضرت(عج) مثبت بود که ظاهرا در آن بداء واقع شده است. والله العالم
تکمله:
در نقل مرحوم نعمانی –ره- از روایت آمده است: اذا هدم حائط مسجد الکوفه من موخره...
اگر ضمیر در " موخره" به مسجد باز گردد، معنای روایت این است که دیوار پشتی مسجد ویران می شود. در این صورت، موخره، علامتی جدای از علامت خانه ابن مسعود، برای روشن شدن جهت خراب شدن دیوار است. عرب به قسمت جلوی سر، مقدم الراس می گوید و به بخش پشتی آن موخر الراس (لسان العرب/اخر). لذا جلوی مسجد قسمتی است که از آن ورود صورت می گیرد و نقطه مقابل آن، پشت مسجد است. روشن است که بنابر این فرض، اجمال روایت برطرف شده و نقطه خرابی دیوار مشخص می شود. هر چند در عکس های منتشر شده، شکاف مذکور در ستون ها یا مناره های کنار درب ورودی مسجد روی داده که طبعا " موخر المسجد" نیست. (علاوه بر این که گفتیم بر صرف شکاف برداشتن، "هدم" صدق نمی کند و این که خرابی علامت ظهور، طبق روایت، خود به خود اتفاق نمی افتد و ... )
و چنانچه ضمیر در "موخره"، به " حائط" بر گردد، یعنی خرابی در قسمت پشت دیوار مسجد به وقوع می پیوندد. پشت دیوار را نیز طبق عرف باید از دید کسی دید که داخل مسجد است نه فرد بیرونی چون اگر فردی بگوید پشت دیوار خانه من، منظور بیرون خانه است، هر چند که فرد در حال گفتگو، خارج از خانه باشد. اما این احتمال، با "هدم" سازگار نیست، زیرا هدم عبارت است از سقوط دیوار و ویرانی آن که در صورت وقوع آن، فرقی بین دو طرف دیوار نیست و هر دو طرف با هم فرو می ریزد و معنا ندارد که پشت دیوار خراب شود و جلوی آن سالم بماند.
👇👇👇
🇮🇷 قرارگاه رفع شبهات و ابهامات مجازی و شناخت فتنه ها
@rafeshobahatemajazi
آیدی پذیرش تبلیغات
@f_aaha
«سواد دیجیتال» را با «سواد رسانهای» اشتباه نگیرید!
قسمت اول
⁉️ سوال👇👇
«سواد رسانهای» چه تفاوتها و شباهتهایی با «سواد دیجیتال» دارد؟ مرز بین دو دنیای «سواد رسانهای» و «سواد دیجیتال» کجاست؟
✅ پاسخ👇👇👇
خبرگزاری فارس-گروه رسانه: بارها پیش آمده که بعضی رسانهها عکسهایی را به مطلبشان پیوست کردهاند که مربوط به واقعهٔ دیگری بوده است. مثلاً مدتی پیش، یکی از آنها عکسی را در اعتراض به یک موضوع روز، به اسم کودکان سیستان و بلوچستان در فضای مجازی منتشر کرد، درحالیکه عکس مربوط به پاکستان و ۱۰ سال قبل بود!
در رسانههای دروغپرداز و سیاهنما، این یک اتفاق پرتکرار است. اما چطور گول نخوریم؟ در مثالی که آوردیم میتوانیم با جستوجو بر مبنای عکس، منبع اصلی آن را پیدا کنیم و بفهمیم مربوط به چه تاریخ و رویدادی بوده است. اما کدام بخش از این جستوجو به سواد رسانهای برمیگردد و کدام به سواد دیجیتال؟ بهطورکلی مرز بین «سواد رسانهای» و «سواد دیجیتال» کجاست؟
در این گزارش مرز بین دو دنیای «سواد رسانهای» و «سواد دیجیتال» را شفاف میکنیم.
✍ دکتر «سید مرتضی موسویان» عضو هیئتعلمی دانشگاه و رئیس هیئتمدیرهٔ انجمن سواد رسانهای
🇮🇷 قرارگاه رفع شبهات و ابهامات مجازی و شناخت فتنه ها
@rafeshobahatemajazi
آیدی پذیرش تبلیغات
@f_aaha
«سواد دیجیتال» را با «سواد رسانهای» اشتباه نگیرید!
قسمت دوم
از تحلیل پیام تا تولید محتوا در سواد رسانهای
سواد رسانهای قدمتی از قرن بیستم تا کنون دارد. در اوایل قرن بیستم وقتی به ترتیب با صنعت چاپ، رادیو و بعد تلویزیون روبهرو شدیم نیاز داشتیم بتوانیم اطلاعات دریافتی از این رسانههای جمعی را تجزیهوتحلیل کنیم. در دههٔ هشتاد و نود میلادی با شروع فعالیت اینترنت و بعد رسانههای اجتماعی روبهرو بودیم. سواد رسانهای در این زمان نیاز به ارتقا داشت. لازم بود فرد شبکهها را بشناسد، نوع دیالوگها در این شبکهها را تشخیص دهد و بتواند با دنیای شبکهای ارتباط برقرار کند.
در دههٔ آخر قرن بیستم با رشد رسانههای اجتماعی و بهموازات آن، فناوریهای ارتباطی مواجه شدیم. از ابتدای قرن بیستویکم با مفهوم جدیدی از سواد رسانهای آشنا شدیم.
دکترموسویان با این مقدمه دربارهٔ سواد رسانهای میگوید:
«از لحاظ مفهومی پوستاندازی خاصی که در سواد رسانهای اتفاق افتاده از تفسیر و تحلیل اطلاعات شروع شده، به مهارتهای تولید محتوا رسیده و بعد به برخورد منصفانه و مسئولانه با اطلاعات انجامیده. قدرت تشخیص اطلاعات نادرست و تحریفشده از فواید و مفاهیم سواد رسانهای است.»
#سواد_رسانه
#سواد_دیجیتال
🇮🇷 قرارگاه رفع شبهات و ابهامات مجازی و شناخت فتنه ها
@rafeshobahatemajazi
آیدی پذیرش تبلیغات
@f_aaha
«سواد دیجیتال» را با «سواد رسانهای» اشتباه نگیرید!
قسمت سوم
پای هوش مصنوعی به میان میآید👇
ادبیات جنگ روانی بعد از جنگ جهانی دوم توسعه پیدا کرد. اما جنگ روانی با کمک رسانههای نوین شکل جدیدی به خود گرفت. قدرتها تکنیکهای مختلفی را برای برپایی پویشهای مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و... در کشورهایی که قصد تهاجم یا نفوذ به آنها را داشتند، تعریف کردند.
با ورود به عرصهٔ جنگ شناختی کار باز هم مشکلتر شد. چون دستاندرکاران شبکههای مختلف اجتماعی بر آن شدند که از ناحیهٔ احساسی مغز انسانها به ناحیهٔ ادراکی وارد شوند و در تصمیمگیری افراد دخالت مستقیم داشته باشند.
رئیس هیئتمدیرهٔ انجمن سواد رسانهای ایران با تشریح این سیر میگوید
«در دههٔ سوم هزارهٔ سوم با پیچیدگیهای بسیار زیادی در فهم محتوا، تجزیهوتحلیل آن و یافتن اهدافی که محتوا دنبال میکند روبهرو هستیم. این پیچیدگی به شکلی است که در ادامهٔ مسیر بدون استفاده از هوش مصنوعی نمیتوانیم اطلاعات یا مستند درست را از نادرست تشخیص دهیم.»
سواد دیجیتال کمقدمتتر از سواد رسانهای
قدمت سواد دیجیتال کمتر از سواد رسانهای است. با ظهور رایانههای دستی در دههٔ هشتاد مهارتهای اولیهای مثل آشنایی با استفاده از رایانه، زبان برنامهنویسی متداول غیرحرفهای «DOS» و بعد استفاده از سیستمعامل تحت DOS که نسخههای اولیهاش بسیار ساده بودند، نیاز به مهارت دیجیتال داشت.
در دههٔ نود اینترنت ظهور یافت و ابتدا تابلوهای الکترونیک اطلاعرسانی و بعد وبگاهها خودنمایی کردند. آن موقع باید مهارت جستوجو در وب را پیدا میکردیم تا به اطلاعات موردنظرمان برسیم.
پس از وبگاهها، موبایلهای نسل یک بودند که وارد زندگی روزمره شدند. اینکه از طریق آنها بتوانیم پیامهایمان را ارسال کنیم از مهارتهای اولیه برای استفاده از تلفنهای همراه بود. با آمدن نرمافزارهای کاربردی تحت سیستمعامل اندروید و ios (که رایجتر از بقیه هستند) آنها رفع نیازهای روزمرهٔ بشر را برعهده گرفتند.
👇👇👇
🇮🇷 قرارگاه رفع شبهات و ابهامات مجازی و شناخت فتنه ها
@rafeshobahatemajazi
آیدی پذیرش تبلیغات
@f_aaha
15.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
‼️ میگن: امامعلی گفته:" از دری که فقر بیاد ، از در دیگه ایمان میره" پس علت اغتشاشات، فقر و گرونیها بوده؟
❌ میگن: شکم گرسنه دین و ایمون نمیشناسه! پس مردم حق دارن، بیدین بشن!!
پس فقرا بیایمان و پولدارا دیندارترن‼️
📛 عامل اغتشاشات، فقر بوده و فقرا تو خیابونا ریختن؟
(پاسخ : مرتضی کهرمی )
🇮🇷 قرارگاه رفع شبهات و ابهامات مجازی و شناخت فتنه ها
@rafeshobahatemajazi
آیدی پذیرش تبلیغات
@f_aaha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔵 پیش بینی قرآنی شیخ احمد یاسین، رهبر شهید حماس: اسرائیل در سال ۲۰۲۷ وجود نخواهد داشت
#وعده_صادق
#حزب_الله_زنده_است
🇮🇷 قرارگاه رفع شبهات و ابهامات مجازی و شناخت فتنه ها
@rafeshobahatemajazi
آیدی پذیرش تبلیغات
@f_aaha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌توهین بلاگرها به دین ، مذهب و دینداران در قالب شعر و دکلمه فقط در زیر سایه ولنگاری و رهاشدگی فضای مجازی رخ میده و این غفلت مسئولینه که جرات بیشتری به این افراد برای عبور از خط قرمزها میده
👈نظر شما چیه؟
🇮🇷 قرارگاه رفع شبهات و ابهامات مجازی و شناخت فتنه ها
@rafeshobahatemajazi
آیدی پذیرش تبلیغات
@f_aaha
هدایت شده از واقعیت غرب و جهان
💥غرب شامل چه کشورهایی میشود؟
💥آیا خبر از واقعیاتِ پشت پرده غرب دارید؟
💥آیا میدانید در غرب، چه دیدی نسبت به انسان ها دارند؟
💥آیا خبر از آمار ازدواج و طلاق های وحشتناک، در کشورهای غربی دارید؟
💥آیا خبر از آمار سقط جنین در غرب دارید؟
💥آیا خبر از آمار زنازاده ها در غرب دارید؟
💥آیا خبر از میزان خودکشی در غرب دارید؟
💥آیا خبر از میزان مصرف انواع موادمخدر، مشروبات الڪلی و....در کشورهای غربی دارید؟
💥آیا میدانید غربیان چقدر به حفظ، نگهداری و سلامت خانواده اهمیت میدهند؟
💥چرا فرهنگ غرب، انسان ها را به لجن کشیده است؟
💥چه میزان معنویت در غربیان وجود دارد؟
جواب سؤالات بالا و ده ها سوال دیگر را در کانال زیر ببینید و بخوانید👇👇👇👇
😈👿 واقعیت غرب
@vagheiategharb313
🙀 هر آنچه که، از پشت پرده غرب باید بدانیم!!