eitaa logo
قرارگاه رفع شبهات و ابهامات مجازی و شناخت فتنه ها
5.6هزار دنبال‌کننده
8.6هزار عکس
8.3هزار ویدیو
136 فایل
۴ رکن جهاد تبیین از لسان مقام معظم رهبری: -فریضه -قطعی -فوری -عینی است تشکیل سه شنبه۱۲ مهر۱۴۰۱ قرارگاه_رفع_شبهات_وشناخت_فتنه_ها @rafeshobahatemajazi زیر نظر استاد امیرعلی حیدرِ امیری آیدی ادمین ارشد کانال و پذیرش تبلیغات👇 @f_aaha
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺نظر مراجع تقلید در مورد کار های تفرقه افکنانه غیر شرعی از جمله روایت که به گفته اهل فن همچین روایتی در منابع معتبر موجود نیست ✍نظرات مراجع عظام رو با دقت بخونید مخصوصا نظر مرحوم آیت الله بهجت رحمة الله علیه رو.... 🔹در مورده حدیث رفع قلم هم سرج بزنید متوجه میشید چه مطلب مضحکی رو به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام نسبت میدن... _________________________________. 🇮🇷 قرارگاه رفع شبهات و ابهامات مجازی و شناخت فتنه ها @rafeshobahatemajazi 👈آیدی پذیرش تبلیغات @f_aaha 🔻حتی المقدور با لینک ارسال شود
❌ ۲۰ بیست دلیل بر غلط بودن عمرکشون ❌ ⛔️ عیدالزهرا ( ۹ ربیع ) دروغه⁉️ (پاسخ: مرتضی کهرمی ) . # 🇮🇷 قرارگاه رفع شبهات و ابهامات مجازی و شناخت فتنه ها @rafeshobahatemajazi 👈آیدی پذیرش تبلیغات @f_aaha 🔻حتی المقدور با لینک ارسال شود
⛔️ دروغی به نام ابطال سحر با نگاه به گنبد رضوی! توی این کلیپ ۳ تا ، از ۲ گوینده جدا، گفته میشه: ⭕️ دروغ اول عدد خشتهای گنبد رضویه. با یه سرچ ساده اینترنتی میشه تعداد دقیق خشتها و دروغ بودن عدد ۸۸۸۸ رو فهمید. در این لینک، شرح کامل ساخت گنبد آورده شده و تعداد خشت‌ها رو طبق اسناد مکتوب، ۷۷۴۰ اعلام کرده: https://www.astanehonar.ir/article_96426.html ⭕️ دروغ دوم و البته مشترک هر دو گوینده اینه که: شیخ‌ بهایی این گنبد رو ساخته و پشت هر خشتش یه حرز و طلسم نوشته که باطل السحر هم هست!! اولا گنبد در زمان شاه تهماسب ساخته شده، ثانیا شیخ بهایی هم مطلقا پشت خشت‌هاش چیزی کار نگذاشته! اگر چنین کاری بدست شیخ بهایی انجام شده بود، در کتابهای خودش یا شاگرداش یا جاهای دیگه ثبت و ضبط می‌شد‌. تراشیدن چنین فضیلتی برای شیخ بهایی، اونم بعد از ۵۰۰ سال، از کارِنکرده شیخ، بالاتر نباشه، کمتر نیست!! ⭕️ و اما دروغ سوم اینه که طرف میگه: بیشترین معنویت حرم امام رضا(ع)، کنار ضریح نیست و در فلان صحنِ، چون از اونجا گنبد کامل معلومه! باید پرسید با چه فرمولی به این رسیدی؟ چرا ملت رو از ضریح امام رئوف دور می‌کنی؟ چرا پاس میدی به صحن؟ ندیدی که در روایات چقدر به نزدیکی و قرب به مضجع شریف و قبر مطهر تاکید شده؟ ⭕️ از همه اینا عجیب‌تر، ملت ماست! اینکه خود ِامام رو رها کنی و بچسبی به گنبدش، یه ! این یعنی طلسم شیخ بهایی رو از امام بالاتر می‌دونی!! ⭕️ چقدر مقام امامان رو میشناسیم ما.. 👇👇👇 🇮🇷 قرارگاه رفع شبهات و ابهامات مجازی و شناخت فتنه ها @rafeshobahatemajazi آیدی پذیرش تبلیغات @f_aaha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻تعجب نکنید، «خوک‌درمانی» یکی از صدها «نسخه حیوان‌پایه» در روان‌پزشکی و روان‌درمانی اومانیستی است! 🔻حیوان‌سازی انسان، سرنوشت محتوم اومانیسم و بریدگی از معنویت و دین الهی است! 🔻اگر باور دینی و روح خدایی انکار شود، زندگی حیواناتی مثل خوک و سگ و گربه، به مدل زندگی آرمانی انسان تبدیل خواهد شد! 🔸مع‌الاسف، بعضی از مدعیان و مقلدان و سرسپردگان غرب در ایران، فقط این قبیل امور را «علم» می‌دانند و هر سخنی خلاف اینها را با چماق خیال‌پردازی و ایدئولوژی‌زدگی و ... طرد می‌کنند! 🖋محمدحسین شریفی 👇👇👇 🇮🇷 قرارگاه رفع شبهات و ابهامات مجازی و شناخت فتنه ها @rafeshobahatemajazi آیدی پذیرش تبلیغات @f_aaha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سیدجواد هاشمی دخترم هم بیحجاب بود نمیگفتم حجاب داشته باشه من عروسم حجاب نداره هرگز یادم نمیاد بچه هام رو به زور برای نماز بیدار کرده باشم قرآن: وَأَنْذِرْ عَشِيرَتَكَ الْأَقْرَبِينَ(شعرا/۲۱۴) نزديك ترين بستگانت را هشدار ده. وَأْمُرْ أَهْلَكَ بِالصَّلَاةِ وَاصْطَبِرْ عَلَيْهَا(طه/۱۳۲) وخانواده ات را به نماز فرمان ده و بر آن پايدار باش إِنَّا كُنَّا قَبۡلُ فِيٓ أَهۡلِنَا مُشۡفِقِينَ (طور/۲۶) مردان خدا در مورد خانواده دغدغه دارند و بى تفاوت نيستند (تفسیرنور_قرائتی) يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا قُوا أَنفُسَكُمْ وَأَهْلِيكُمْ نَاراً وَقُودُهَا النَّاسُ وَالْحِجَارَةُ(تحریم/۶) اى كسانى كه ايمان آورده ايد! خود و خانواده خود را از آتشى كه هيزم آن مردمان (گنهكار) و سنگ ها هستند، حفظ كنيد. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🇮🇷 قرارگاه رفع شبهات و ابهامات مجازی و شناخت فتنه ها @rafeshobahatemajazi آیدی پذیرش تبلیغات @f_aaha
9.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
به عنوان یک روانشناس میگم اینستاگرام رو بذارید کنار زندگی‌تون رو نابود میکنه 👇👇👇 🇮🇷 قرارگاه رفع شبهات و ابهامات مجازی و شناخت فتنه ها @rafeshobahatemajazi آیدی پذیرش تبلیغات @f_aaha
نقدی بر حسن آقامیری در مورد برخورد با دشمن از روی فضل !!! ▫️در کلیپی که اخیرا از حسن آقامیری منتشر شده است , او در انتقاد از انتقام گیری ایران از جنایات اسرائیل متذکر می شود که امیر مومنان خطاب به امام حسن علیهما السلام فرمودند که باید با دشمن از روی فضل برخورد شود , استناد او به این فراز از نهج البلاغه است که حضرت فرمود : " «با دشمن خود با فضل و كرم رفتار كن كه در اين صورت از ميان دو پيروزى (پيروزى از طريق خشونت و پيروزى از طريق محبّت) شيرين‏ترين را برگزيده‏اى»؛ (وَخُذْ عَلَى‏ عَدُوِّكَ بِالْفَضْلِ فَإِنَّهُ أَحْلَى‏ الظَّفَرَيْنِ). 📚نهج البلاغه نامه 31 👌بر اساس بیان فوق گفتنی است که اصل اولی در برخورد حتی برخورد با دشمن , برخورد با مدارا و فضل و بزرگواری است , چنانچه که در شرح کلام فوق می خوانیم : "اين جمله در واقع تاكيدى است بر آنچه در توصيه‏هاى قبل آمد؛ ولى با تعبيرى دلپذير مى‏فرمايد: تو ممكن است از طريق شدت و خشونت بر دشمنت پيروز شوى و نيز ممكن است از طريق ابراز محبّت و دوستى؛ به يقين دومى شيرين‏تر است و عاقبت بهترى دارد، چرا كه در آينده بيم خشونتى نخواهى داشت در حالى كه اگر با خشونت پيروز شوى هر زمان انتظار خشونت جديدى از سوى دشمن خواهى داشت و به تعبير ديگر در روش اوّل دشمن همچنان دشمن باقى مى‏ماند در حالى كه در روش دوم، دشمن مبدل به دوست مى‏گردد. در كتاب مقاتل الطالبيين ابوالفرج اصفهانى داستان جالبى در اين زمينه از موسى بن جعفر عليهما السلام نقل مى‏كند كه مردى از خاندان عمر چون حضرت موسى بن جعفر عليه السلام را مى‏ديد، به امير المؤمنين على عليه السلام دشنام مى‏داد تا حضرت را ناراحت كند. يكى از دوستان امام عليه السلام عرض كرد اجازه دهيد آن مرد ناصبى را به قتل برسانيم. امام عليه السلام فرمود: نه سپس سوار شد و به سوى مزرعه آن مرد ناصبى‏ رفت و با مركب خود مقدارى از زراعت او را پايمال كرد. مرد ناصبى فرياد برآورد: زراعت ما را پايمال نكن. امام عليه السلام (به خاطر مصالحى) گوش به حرف او نداد و همچنان پيش آمد تا نزد او رسيد و با او به شوخى و مزاح پرداخت سپس فرمود: چقدر هزينه كشت اين زراعت تو شده است عرض كرد: صد دينار. فرمود: چقدر اميد دارى كه سود كنى؟ عرض كرد: نمى‏دانم. امام عليه السلام فرمود: (نگفتم چقدر سود مى‏كنى) گفتم: چقدر اميد دارى سود كنى؟ عرض كرد: صد دينار. امام عليه السلام سيصد دينار در آورد و به او بخشيد. آن مرد برخاست و سر امام عليه السلام را بوسيد. هنگامى كه امام عليه السلام بعد از اين ماجرا وارد مسجد شد آن مرد ناصبى برخاست سلام كرد و گفت: «اللَّه اعلم حيث يجعل رسالته؛ خدا مى‏داند رسالت و نبوّت خود را در چه خاندانى قرار دهد» ياران آن مرد ناصبى برخاستند و او را نهى كردند و گفتند: اين چه كارى است كه مى‏كنى؟ مرد ناصبى به آنها دشنام داد. در اينجا امام عليه السلام به يارانش فرمود: كدام يك بهتر بود آنچه را شما مى‏خواستيد يا آنچه را من مى‏خواستم؟ " 📚مقاتل الطالبيين، ص 332. مرحوم علامه مجلسى همين داستان را به صورت مشروح‏تر در بحارالانوار، ج 48، ص 102، ح 7 آورده است. ( به نقل از پیام امام امیر المومنین , ج 9 ص 654 ) ❗️بنابراین انسان باید حتی با دشمن هم از روی مدارا و فضل و بزرگواری رفتار کند اما این اصل استثناء هم دارد و استثناء آنجایی است که دشمن از مدارا و رفتار فاضلانه انسان سوء استفاده کند و در دشمنی کردن جسور تر شود , چنانچه که در همان نامه 31 نهج البلاغه , امیر مومنان در چندجا متذکر این استثناء شده است و مثلا در فرازی پیرامون مدارای با دشمن می فرماید : " «اما بر حذر باش از اينكه اين كار را در غير محلش قرار دهى يا درباره كسى كه اهليت ندارد به كار بندى»؛ (وَ إِيَّاكَ أَنْ تَضَعَ ذَلِكَ فِي غَيْرِ مَوْضِعِهِ، أَوْ أَنْ تَفْعَلَهُ بِغَيْرِ أَهْلِهِ). 📚نهج البلاغه نامه 31 ❗️در شرح کلام فوق می خوانیم : " تفاوت جمله «وَ إِيَّاكَ أَنْ تَضَعَ ...» و جمله «أَوْ أَنْ تَفْعَلَهُ ...» در اين است كه جمله دوم به افراد نااهل و لجوج و كينه‏توز اشاره دارد كه نيكى در برابر بدى آنها سبب جرأت و جسارتشان مى‏شود و مانند «ترحم بر پلنگ تيز دندان» است؛ ولى جمله اوّل ناظر به كسانى است كه چنين حالتى ندارند؛ اما نيكى‏هاى مكرر در برابر بى‏مهرى‏هاى آنها اى بسا سبب اشتباهشان مى‏شود و خيال مى‏كنند كار خوبى انجام داده‏اند. " 📚پیام امام امیر المومنین ج 9 ص 650 ▫️ادامه 👇 👇👇👇 🇮🇷 قرارگاه رفع شبهات و ابهامات مجازی و شناخت فتنه ها @rafeshobahatemajazi آیدی پذیرش تبلیغات @f_aaha
▫️ادامه 👇 ❗️همینطور حضرت در فرازی دیگر هم متذکر استثناء مذکور شده و می فرماید : " در آنجا كه رفق و مدارا سبب خشونت مى‏شود خشونت مدارا محسوب خواهد شد؛ چه بسا داروهايى كه سبب بيمارى گردد و بيمارى‏هايى كه داروى انسان است " "إِذَا كَانَ الرِّفْقُ خُرْقاً كَانَ الْخُرْقُ رفْقاً رُبَّمَا كَانَ الدَّوَاءُ دَاءً، وَ الدَّاءُ دَوَاءً " 📚نهج البلاغه نامه 31 ❕در شرح کلام فوق می خوانیم : " اصل و اساس در برنامه‏هاى زندگى، نرمش و مداراست؛ ولى گاه افرادى پيدا مى‏شوند كه از اين رفتار انسانى سوء استفاده كرده بر خشونت خود مى‏افزايند در مقابل اين افراد خشونت تنها طريق اصلاح است. جمله بعد در واقع به منزله علت براى اين جمله است، زيرا مواردى پيدا مى‏شود كه دوا، درد را فزون‏تر مى‏سازد و تحمل درد، دوا محسوب مى‏شود همان گونه كه شاعر گفته است: هر كجا داغ بايدت فرمود چون تو مرهم نهى ندارد سود اشاره به اينكه زخم‏هايى است كه تنها درمان آن در گذشته داغ كردن و سوزاندن بود، به يقين در آنجا مرهم نهادن بيهوده و گاه سبب افزايش بيمارى و به عكس گاه بيمارى‏هايى عارض انسان مى‏شود كه سبب بهبودى از بيمارى‏هاى مهم‏ترى است. " 📚پيام امام امير المومنين عليه السلام، ج‏9، ص: 637 ❕امیر مومنان علیه السلام در بیان دیگری فرمود : "مادام كه مدارا كردن بهتر است مدارا كن؛ اما در آنجا كه جز شدت عمل تو را بى‏نياز نمى‏كند تصميم به شدّت بگير " " وَارْفُقْ مَا كَانَ الرِّفْقُ أَرْفَقَ، وَاعْتَزِمْ بِالشِّدَّةِ حِينَ لَاتُغْنِي عَنْكَ إِلَّا الشِّدَّةُ " 📚نهج البلاغه نامه 46 ❕باز در شرح کلام فوق می خوانیم : "به اين ترتيب اصل و اساس در مناسبات ميان حاكميّت و مردم، بلكه در تمام مديريت‏ها رفق و مداراست؛ ولى اگر كسانى از مدارا كردن مدير خواستند سوء استفاده كنند، جز برخورد شديد چيز ديگرى كارساز نيست. امروز هم مشاهده مى‏كنيم كه بهترين راه براى مبارزه با مفاسد اجتماعى و امر به معروف و نهى از منكر استفاده از برخوردهاى محبّت‏آميز و منطق توأم با ادب و مداراست كه اكثريت افراد از اين طريق رام مى‏شوند؛ ولى گروه اندكى هستند كه جز با شدت عمل دست از اعمال خلاف برنمى‏دارند. " 📚پيام امام امير المومنين عليه السلام، ج‏10، ص: 253 ❕همینطور امیر مومنان در موارد دیگری نیز متذکر استثناء در مدارا شده اند و فرمودند : " اين امر (خروج ناكثين) را تا زمانى كه قابل مهار كردن باشد، مهار مى‏كنم، و هر گاه ناچار شدم، آخرين چاره، داغ كردن است (و با آنها مى‏جنگم‏ ) _ كسى كه احترام نهادنْ اصلاحش نكند، بى‏احترامى كردنْ اصلاحش مى‏كند _ كسى كه احترام نهادن درستش نكند، بى‏احترامى [به او]، درستش مى‏كند _ هر گاه ارج نهادن، سود نبخشد، خوار داشتن، كارگرتر است، و هر گاه تازيانه كارگر نباشد، شمشير، مؤثرتّر است _ احترام نهادن، به همان اندازه كه فرومايه را فاسد مى‏كند، بزرگوار را اصلاح مى‏كند _ كسى كه زيبايىِ مدارا اصلاحش نكند، بدىِ مجازات، اصلاحش مى‏كند. " "سَامسِكُ الأَمرَ مَا استَمسَكَ، وإذا لَم أجِد بُدّاً فَآخِرُ الدَّواءِ الكَيُ _ مَن لَم تُصلِحهُ الكَرامَةُ، أصلَحَتهُ الإِهانَةُ _ مَن لَم تُقَوِّمهُ الكَرامَةُ، قَوَّمَتهُ الإِهانَةُ _ إذا لَم تَنفَعِ الكَرامَةُ فَالإِهانَةُ أحزَمُ، وإذا لم يَنجَعِ السَّوطُ فَالسَّيفُ أحسَمُ. _الكَرامَةُ تُفسِدُ مِنَ اللَّئيمِ بِقَدرِ ما تُصلِحُ مِنَ الكَريمِ _ مَن لَم يُصلِحهُ حُسنُ المُداراةِ أصلَحَهُ سوءُ المُكافاةِ. " 📚دانشنامه قرآن و حدیث ج 2 ص 301 به نقل از کتابهایی چون نهج البلاغه , تاریخ طبری , بحار الانوار , غرر الحکم و .... 👌بنابراین اگر چه اصل اولی در برخورد با دشمن , برخورد همراه با فضل و مدارا و خویشتن داری است اما این اصل در برابر دشمنان لجوج که مدارا کردن سبب گستاخ تر شدنشان می شود , استثناء خورده است . 👈ما به حسب تجربه معتقدیم که مدارا و کوتاه آمدن در برابر جنایات اسرائیل سبب گستاخ تر شدن این دشمن خون آشام می شود و باید پاسخ جنایات این رژیم جعلی را به گونه ای داد که سبب تنبیه او و ایجاد بازدارندگی لازم در برابرش شود ( مانند حذف کردن چهره های شاخص اطلاعاتی و نظامی رژیم و الا صرف موشک باران کردن نقطه ای ممکن است آن انتقام و بازدارندگی مطلوب را حاصل نکند ) .👉 👇👇👇 🇮🇷 قرارگاه رفع شبهات و ابهامات مجازی و شناخت فتنه ها @rafeshobahatemajazi آیدی پذیرش تبلیغات @f_aaha
6.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⛔️آقامیری: با اسرائیل با محبت برخورد کنيد و انتقام نگیرید ⛔️ 🔺پاسخ دندان شکن مرتضی کهرمی به آقامیریِ مدافع اسرائیل 🔺 ‏▬▬▬▬▬  📱  ▬▬▬▬▬ 🇮🇷 قرارگاه رفع شبهات و ابهامات مجازی و شناخت فتنه ها @rafeshobahatemajazi آیدی پذیرش تبلیغات @f_aaha