eitaa logo
قرارگاه رفع شبهات و ابهامات مجازی و شناخت فتنه ها
5.5هزار دنبال‌کننده
8.5هزار عکس
8.1هزار ویدیو
136 فایل
۴ رکن جهاد تبیین از لسان مقام معظم رهبری: -فریضه -قطعی -فوری -عینی است تشکیل سه شنبه۱۲ مهر۱۴۰۱ قرارگاه_رفع_شبهات_وشناخت_فتنه_ها @rafeshobahatemajazi زیر نظر استاد امیرعلی حیدرِ امیری آیدی ادمین ارشد کانال و پذیرش تبلیغات👇 @f_aaha
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 سلسله نشستها و سخنرانی‌های استاد امیری، (مدیر اولین مؤسسه جهاد تبیین و سواد رسانه ای در کشور) ✳️در جمع خواهران و برادران در مساجد و محلات(مسجد امام خمینی ره) 🇮🇷بمناسبت ایام الله دهه فجر و ۴۴ سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران 2⃣بخش دوم 🔺اشاره به همجنسگرایی و آمار زنا زادگی برخی کشورهای غربی 🔺سران جی بی(۲۰کشور صنعتی دنیا) و حضور همسر مرد رئیس جمهور لوگزامبورگ 🔺 حدیثی از مولا امیرالمؤمنین مبنی بر حکومت زنا زادگان 🔺 ازدیاد پس مانده های قوم لوط بطوری که قید شدن نام پدر در شناسنامه ها ممنوع هست و فقط نام مادر نوشته میشود ✅ جهاد تبیین را جدی بگیرید ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ 🎤 پایگاه نشر آثار استاد امیری https://eitaa.com/aasarostad 🔴 اینجا دریچه ای برای افزایش سواد رسانه ای و بصیرت افزایی می باشد 👨‍👩‍👧‍👦فرزند آوری وافزایش جمعیت را جدی بگیرید
♦️ امیر علی‌حیدر امیری: 💬نور انقلاب با توطئه دشمن خاموش نمی‌شود 🔵مدیر مؤسسه جهاد تبیین و سواد رسانه‌ای لرستان با اشاره به اینکه امروز دشمن به رهبران و اعتقادات و کتاب دینی ما توهین می‌کند، گفت: انقلاب اسلامی به ملت عزت داد و نور آن با توطئه دشمن خاموش شدنی نیست. ⬅️به گزارش ایکنا از لرستان، امیر علی‌حیدر امیری، مدیر مؤسسه جهاد تبیین و سواد رسانه‌ای لرستان چهارشنبه، ۱۹ بهمن‌ماه در نشست بصیرتی با موضوع «وقایع‌شناسی پیروزی انقلاب اسلامی و بررسی جایگاه جمهوری اسلامی در جهان معاصر» که به مناسبت گرامیداشت دهه فجر در جمع طلاب مدرسه علمیه رضویه خرم‎آباد برگزار شد، اظهار کرد: برای تبیین چرایی و جایگاه انقلاب، باید دستاوردهای آن را نسبت به گذشته، تبیین کرد. ⬅️وی با اشاره به جایگاه انقلاب اسلامی از بُعد سیاسی نسبت به دوران پهلوی، گفت: در دوران پهلوی، فقر بیداد می‌کرد و ما را با سیاست فقیر نگه داشته بودند به طوری‌که در زمانی که فروش ایران ۶ میلیون بشکه نفت بود، ۶۰ درصد مردم زیر فقر بودند. ⬅️امیری با بیان اینکه در دوران طاغوت از لحاظ بهداشتی بیماری‌هایی چون اسهال، حصبه و سرخک به سبب نبود یک آنتی‌بیوتیک موجب مرگ افراد می‌شد و شاخصه‌های بهداشتی زیر صفر بود و پزشکان خارجی بودند، اضافه کرد: در دوران پهلوی دو رصد پزشکان خانم بودند اما امروز ۴۲ درصد اطبای ما از بانوان بودند. مشروح در 👇👇 https://lorestan.iqna.ir/fa/news/4120841/ 🎤 پایگاه نشر آثار استاد امیری https://eitaa.com/aasarostad 🔴اینجا دریچه ای برای افزایش سواد رسانه ای و بصیرت افزایی می باشد 👨‍👩‍👧‍👦فرزندآوری و افزایش جمعیت را جدی بگیرید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 چرا رهبری به مسئولین هیچ تشری نمیزند؟ بااین تشر فقط دل شما خنک خواهد .... 🇮🇷 قرارگاه رفع شبهات و شناخت فتنه ها با جهاد تبیین @rafeshobahatemajazi 🔴اینجا دریچه ای برای افزایش سواد رسانه ای و بصیرت افزایی می باشد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 سلسله نشستها و سخنرانی‌های استاد امیری، (مدیر اولین مؤسسه جهاد تبیین و سواد رسانه ای در کشور) ✳️در جمع خواهران و برادران در مساجد و محلات(مسجد امام خمینی ره) 🇮🇷بمناسبت ایام الله دهه فجر و ۴۴ سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران 3⃣بخش سوم 🔺بیان حدیثی از مولا امیرالمؤمنین درباره مبارزه با رژیم غاصب صهیونیستی و عاقبت آن 🔺فرموده رهبر معظم انقلاب ندیدن ۲۵ سال اینده اسرائیل غاصب ❌ادامه در بخشهای بعدی ✅ جهاد تبیین را جدی بگیریم ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ 🎤 پایگاه نشر آثار استاد امیری https://eitaa.com/aasarostad 🔴 اینجا دریچه ای برای افزایش سواد رسانه ای و بصیرت افزایی می باشد
روشنگری👇 🔷همکاری توییتر با ترکیه بعد از فیلترینگ 🔹‏فخرالدین آلتون، رئیس مرکز ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه: مقامات توئیتر متعهد شدند از تلاشهای ترکیه برای مبارزه با دروغ‌پراکنی در فضای مجازی حمایت کنند. 🔹وی ضمن قدردانی از مقامات توییتر بابت این وعده، ابراز امیدواری کرد که آنها با ترکیه در روزهای آینده همکاری نزدیک‌تری داشته باشند. حالا همین شبکه های اجتماعی ۳ ماه اموزش کوکتل مولوتف و شورش میدادن به هیچ کس هم پاسخ گو نبودند . 🇮🇷 قرارگاه رفع شبهات و شناخت فتنه ها با جهاد تبیین @rafeshobahatemajazi 🔴اینجا دریچه ای برای افزایش سواد رسانه ای و بصیرت افزایی می باشد
❌ شبهه درسته تو این چهل سال پیشرفت داشتیم ، اما هر حکومت دیگری هم بود پیشرفت می‌کردیم، پهلوی هم بود پیشرفت میکردیم ✅ پاسخ اولا به قول قدیمی‌ها «اگه را کاشتند هیچی سبز نشد» این یک فرافکنی قدیمی و نخ‌نما شده است که کسی ادعا کند «اگه من بودم همینطور یا بهتر بودم» هیچ عاقلی قضاوت خودش را به «اگر» گره نمی‌زند ثانیاً همین ادعای واهی برای کسانی قابل طرح است قبلاً فرصت قابل توجهی در اختیار نداشته‌اند. حکومت پهلوی بیش از پنجاه و سه سال (حدود ده سال بیشتر از الان جمهوری اسلامی) فرصت داشته در یک فرصت طلایی ایران را آباد کند: جمعیت کم و جوان، فروش عالی نفت، نبود جنگ و تحریمی و... اگر حکومت پهلوی هنری داشت در این پنجاه و سه سال انجام می‌داد (جالب است بدانید یکی از دلایلی که برای غیبت امام زمان علیه‌السلام بیان شده همین است که بعداً کسی نگوید اگر ما هم بودیم همین رفاه و عدالت را فراهم می کردیم) البته این بدان معنا نیست که در دوره پهلوی هیچ اقدامی صورت نگرفته است، ساخت و ساز همه جای دنیا بوده و هست. مقایسه ای بین وضعیت کنونی عقب مانده ترین کشورها با ۴۰-۵۰ سال گذشته آنها نشان می‌دهد پل و جاده و اینترنت و... در همه جا ایجاد شده است. دوران پهلوی هم از این قاعده مستثنا نیست، یعنی ابتدای دوره پهلوی با انتهای آن وضع کشور ما یکسان نبوده و اگر بر فرض عمر این رژیم ادامه داشت، باز هم اقداماتی صورت می‌گرفت. مهم این است که آیا اقدامات صورت گرفته اولا متناسب با ظرفیت کشور بوده؟ و ثانیا سرعت قابل توجهی داشته است؟ و ثالثا به چه قیمتی؟ و از همه مهمتر اینکه متاسفانه هیچ نشانه‌ای مبنی بر تکیه یا سرمایه گذاری بر دانش و نیروی بومی برای صنایع مهم و استراتژیک مشاهده نمی‌شد. اما امروز علوم و فناوری‌های مهم تر مانند نانو، سلول‌های بنیادی، هسته‌ای، موشکی، هوا و فضا، پزشکی و... کاملا بومی و در سطح اول جهانی است. حتی فولاد مبارکه اصفهان که در ابتدا از نیروی خارجی کمک گرفته، ظرف یکی دو سال به خوداتکایی کامل رسید. از دیگر دلایلی که نشان می دهد اوضاع به هیچ عنوان رو به بهبودی نبوده است، مراجعه به شاخص‌های مهمی مانند ضریب جینی (ملاک سنجش توزیع عادلانه ثروت و امکانات) است. طبق آمار (قابل رویت در سایت بانک جهانی)، ضریب جینی تا سال آخر دوره پهلوی در حال افزایش بود ولی در جمهوری اسلامی کاهش پیدا کرده است. (اگرچه هنوز تا رسیدن به نقطه آرمانی فاصله داریم) 🔹 دلیل دیگر سرعت شتابان و بالاتر از متوسط جهانی است که در این سال‌ها وجود دارد. یعنی همانطور که گفته شد، چه بسا و شاید در دوره پهلوی هم پزشکی رشد می‌کرد، اما در کوران رقابت جهانی، سرعت کم پیشرفت، هیچگاه جایگاه ایران را ارتقاء نمی‌بخشید ولی پس از انقلاب سرعت رشد ما باعث شد تا نه تنها از کشورهای مشابه، بلکه از بسیاری از کشورهای پیشرفته نیز سبقت بگیریم. نمونه‌هایی از سرعت چشم‌گیر رشد از این قرار است: ✅ فناوری نانو: از رتبه ی۵۸ به ۱۶ رسیدیم. ✅ هوافضا: از ۴۵ به ۱۱ ✅ فیزیک: از ۵۶ به ۱۳ ✅ داروسازی: از ۴۹ به ۱۱ ✅ ثبت اختراع: از ۳۸ به ۷ ✅ علم انرژی: از ۵۵ به ۱۲ ✅ علم انرژی هسته ای: از ۷۷ به ۱۲ ✅ تولید علم: از بالای ۵۰ به ۱۶ ✅ ژنتیک و سلولهای بنیادی :رتبه‌ی دوم ✅ قدرت هشتم نظامی مستقل دنیا ✅ و... این آمار نشان می‌دهد که سرعت پیشرفت ایران پس از انقلاب بیشتر از متوسط جهانی بوده که باعث شده رتبه‌های ایران افزایش یابد، و الا با سرعت یکسان رتبه‌های جهانی تغییر نمی‌کرد. 🔹 بله متاسفانه در امر اقتصاد هنوز کاستی‌های زیاد و غیر قابل انکاری وجود دارد، اما دو نکته را نباید فراموش کرد: ریشه اقتصاد بیمار ما در سیاست‌های غلط و جبران ناپذیر گذشته است. (توضیح در مطالب قبلی آمده است) دوم اینکه با وجود تورم مزمن و مداوم، افزایش قدرت خرید مردم افزایش یافته که با مقایسه بین سرانه مصرف گوشت و مرغ و درصد افرادی صاحب خودرو در پیش و پس انقلاب قابل اثبات است.
❌ شبهه آیا خداوند زمان و ساعت گناه بندگان را می داند ؟ اگر می داند پس آن فرد گناهکار نیست و اگر نمی داند پس علم خدا ناقص است؟ ✅ پاسخ 🔹 این حرف مغالطه ای بیش نیست زیرا در این سؤال و اشکال یکی از اجزاء علت که همان اختیار بندگان است نادیده گرفته شده است. برای روشن شدن مطلب در قالب چند نکته، به ارتباط «علم خدا» با «اختیار یا اجبار بندگان» می پردازیم. 1. علم خداوند به سرنوشت و چگونگی تعاملات و رفتارهای موجودات، موجب جبر آنها بر خطاکاری نمی شود. مثلا: اگر شما با استفاده از موقعیتی همانند ساختمان یا مکانی مرتفع، شاهد رانندگی دوستتان باشید و ببینید که با این طرز رانندگی، حتما سقوط می کند و نسبت به عاقبت ناخوشایند رفتار خارج از ضابطه و عقلانیت او، علم و آگاهی کامل داشته باشید، و پس از دقایقی هم وی به اثر طبیعی کار خود برسد، آیا شما مقصرید؟ آیا شما باعث سقوطش به دره شده اید؟ آیا علم شما به سرنوشت «انتخاب نادرست وی در شیوه رانندگی» او را مجبور به سقوط کرده؟ آیا دولت ها و مهندسین راه و سازندگان اتومبیل که یقیناً می دانند، بسیاری از تصادفات به خاطر سوارکاری، اتومبیل رانی و استفاده نادرست و نابجا از اتومبیل و جاده است، عامل جبری سوانح جاده ای اند؟ 2. در حقیقت نقش علم خداوند این است که می داند چه کسی از اسباب و زمینه های هدایت بهره گرفته و چه کسی به آن پشت پا می زند! و آن عذاب، بازتاب کردار اختیاری مردم در استفاده نکردن از اسباب هدایت است. همانند معلمی ورزیده که روز آغاز درس، عوامل موفقیت تحصیلی را می گوید و نیک می داند که چه کسانی، حرف گوش می کنند و چه کسانی سر به هوا هستند. طبیعتاً نمره ها و جوایز خوب برای اهلش است و نمرات منفی و دردسرهای آن برای کسی است که با کردار خود، همین عاقبت را طلب می کرده است! پس همان گونه که آگاهی معلم، از کردار دانش آموزان پرده برمی دارد و به هیچ وجه موجب اجبار آنها بر تنبلی نمی شود، علم خداوند نیز موجب اجبار بندگان بر گناه نمی شود. در حقیقت"خدا به طاعت و معصیت بندگان علم دارد و این علم کاشف و تابع آن کردار بندگان است". 3. خداى بزرگ که خالق و مالک همه موجودات است اراده کرده است که انسان در کارهاى اختیاریش با اراده خود منشاء اثر باشد؛ یعنى اگر براى تحقق یک حادثه مثلاً پنج شرط و علت نیازمند باشد، یکى از آن علت‏ها اختیار و اراده انسان است، بر فرض براى روشن شدن یک چراغ باید تمام وسایل لازم، سالم و مهیا باشد از جمله: کلید، سیم، لامپ، کنتور برق، اتصال سیم به کارخانه و منبع تولید برق و جریان برق در سیم‏ها. حال یکى از علت‏هاى روشن شدن چراغ، فشار دادن کلید برق است که در این مثال در کارهاى اختیارى ما وقتى همه شروط مهیا است، زدن کلید همان اختیار ماست و خداوند خواسته است که انسان با اختیار خودش کلید برق حادثه‏اى را نزند. ولی خداوند می داند که اراده این انسان به چه چیز تعلق می گیرد انجام یا عدم انجام را؟ اما این علم هیچ منافاتی با اختیار بندگان ندارد. علاوه بر اینکه خدا برای هدایت انسان پیامبر درونی (عقل سالم و فطری) و پیامبر بیرونی (انبیاء و ائمه (ع) و کتاب و علمای ربانی) را تدارک دیده است. با این حال مقصر کیست؟ آنکه صدها چراغ دارد و بیراهه می رود؟ یا آنکه از عاقبت کار چنین افرادی آگاه است؟ بنا بر این زندگی در این دنیا زندگی در مدرسه اراده است و سعادت و شقاوت هر کس بدست خود اوست. و اوست که باید حرکت کند و از خدا طلب هدایت و توفیق بیشتر نماید. و از این جهت مسؤولیت گناه انسان متوجه خود اوست و باید پاسخ گو باشد.
5.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌ شبهه ۱۱۱۷ [کلیپ] حاج آقا فرحزاد: «مردم زلزله زده نباید از دولت توقع کمک داشته باشند، چون حال و روزشان باید درس عبرت بقیه شود!! ما هم دعاگوی‌شان هستیم!!» ✅ پاسخ صحبت‌های حاج آقا فرحزاد مربوط به زلزله ورزقان در سال ۱۳۹۱ هست که تقطیع شده و پس از هر زلزله‌ای بازنشر می‌شود! بدون هرگونه توضیح اضافه، افراد با وجدان را به ملاحظه صحبت‌های کامل و بدون تقطیع ایشان دعوت می‌کنیم. امید است، ساده‌لوحی در برخی از ایرانیان ریشه کن گردد 🙏🙏 🇮🇷 قرارگاه رفع شبهات و شناخت فتنه ها با جهاد تبیین @rafeshobahatemajazi 🔴اینجا دریچه ای برای افزایش سواد رسانه ای و بصیرت افزایی می باشد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ شایعه حقوق دلاری جمهوری اسلامی ایران به نیروهای حزب‌الله لبنان ✅ واقعیت ایران بار‌ها اعلام کرده که در اعلام حمایت از جبهه مقاومت هیچ ابایی ندارد و هرجا کمک کرده با افتخار و صراحت اعلام میکند، اما اینکه به نیروهای حزب‌الله حقوق ماهیانه پرداخت کند شایعه ای بیش نیست و هیچ منشأ و منبع معتبری حتی در حد احتمال نیز ندارد. 🇮🇷 قرارگاه رفع شبهات و شناخت فتنه ها با جهاد تبیین @rafeshobahatemajazi 🔴اینجا دریچه ای برای افزایش سواد رسانه ای و بصیرت افزایی می باشد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ شبهه ۱۱۱۸ ✅ پاسخ حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی به شبهه چرایی جواز تعدد زوجات در اسلام 👌👌 🇮🇷 قرارگاه رفع شبهات و شناخت فتنه ها با جهاد تبیین @rafeshobahatemajazi 🔴اینجا دریچه ای برای افزایش سواد رسانه ای و بصیرت افزایی می باشد 👨‍👩‍👧‍👦فرزندآوری را جدی بگیرید
🇮🇷امشب همه باهم ساعت ۹شب به کوری چشم بدخواهان نظام و انقلاب به کوری دشمنان داخلی و خارجی امشب همصدا همه با هم ندای الله اکبر سر خواهیم داد. پ ن : دوستان امشب کاملا متفاوت از سالهای گذشته است . امشب هر کس را میشناسید دعوت کنید به این اقدام ارزشمند. از الان شروع کنید به تبلیغ برای این کار. 📖 موسسه جهاد تبیین و سواد رسانه ای @jahadetabiinvasavaderesanehei 🔴اینجا دریچه ای برای افزایش سواد رسانه ای و بصیرت افزایی می باشد