eitaa logo
🔹رفیق
192 دنبال‌کننده
277 عکس
64 ویدیو
35 فایل
و حسن اولئک رَفیقا
مشاهده در ایتا
دانلود
✳ امروز برگردی، آسان‌تر است تا فردا 🔻 باید از همین حالا شروع کنیم. امروز آسان‌تر از فردا و فردا آسان‌تر از پس‌فرداست. هرقدر که در غرق شده باشی و در ادای خدا کوتاهی کرده باشی و هرقدر خیره‌سری کرده باشی، فورا بازگرد. امروز برگردی، آسان‌تر است تا فردا. نگو از شنبه شروع می‌کنم. این کار دانش‌آموز تنبل است. دانش‌آموز تنبل تکالیفش را تا آخرین روز تعطیلی انجام نمی‌دهد. از همین لحظه و همین امشب شروع کن. از فضای مسموم دور شو؛ فضایی که تو را به می‌کشد و از و بازمی‌دارد. سعی کن که باشی، باشی و هیچ کاری برایت سخت نباشد. همه چیز آسان می‌شود. در هر کاری هرچه زودتر شروع کنیم، کار برایمان آسان‌تر می‌شود. به‌خصوص این‌که نمی‌دانیم آیا می‌توانیم کنیم یا قبل از توبه می‌میریم. 📚 ص107و108 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
بهار ۹۵ 🔸از یکی از اساتید بسیجی راهنمایی خواسته بودند که برای در چکاری میتوانند انجام دهند. او هم پیشنهاد داد: . آنها ۶ نفر بودند و همه دانشجوی دانشگاه تربیت معلم رسالت(سیستان و بلوچستان) 🔹گروهی در فضای مجازی راه انداختند که شده بود اتاق فکرشان برای وقتهایی که جلسه حضوری ممکن نبود. سراغ افراد مطلع میرفتند برای شناسایی منابع مطالعاتی. و جست‌وجو هرچه جلو میرفت، آسیبهای مدارس خصوصی برای‌شان بیشتر نمایان می‌شد و آنها را در راهی که قدم گذاشته بودند مصمم‌تر میکرد. جلسات حضوری را هم جلو میبردند؛ چه وقتی که همه ۶ نفر حاضر بودند و چه زمانی که تنها ۲ نفر می‌آمدند و مطالب را به غایبان میرساندند. 🔸حالا و بعد از این جلسات احساسشان این بود که حرفی متقن برای گفتن دارند و ‌نتیجه‌اش شد بیانیه‌ای خطاب به و ؛ بیانیه‌ای که دغدغه‌اش ملی بود. را دو خبرگزاری کشوری منتشر کردند. یکماه گذشت ولی هیچ مسئولی هیچ واکنشی نشان نداد. 🔹بیانیه دوم را خطاب به نمایندگان استان، کمیسیون آموزش و فرهنگی نوشتند و علاوه بر دغدغه ملی، مشکلات ویژه استان را نیز مطرح کردند. یک سازمان جوابشان را داد؛ . جوابیه هر چند دانشجویان را قانع نکرد اما ادامه راه بعلت گرفتاری‌های شخصی اعضا بدون متولی مانده بود؛ ادامه راهی که شاید قدمهای زیادی تا اثرگذاری فاصله نداشت. 📚 از تجربیات تاثیرگذار (مجموعه ۵جلدی کنشگر) راضیه ادیبی 🔰 قصد، اراده، تفکر و تا 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
🔰 روحانی؛ فداکار؛ روشنفکر 🔻 شهید محمد مفتح از روحانیون مبارز و روشنفکری بود که در جریان مبارزات به تبیین فکری نهضت مشغول بود. از خصوصیات ایشان آگاهی به نیازهای زمان و قدرت ارتباط گیری با نسل جوان و دانشجو بود. ایشان بعد از انقلاب، سرپرستی دانشگاه تهران را عهده‌دار شد و در ۲۷ آذر ۱۳۵۸ به دست گروه منحرف به شهادت رسید، به همین دلیل این روز را روز نامیدند. 👈 مرور گزیده‌ای از بیانات درباره‌ی ایشان http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=44426 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
💢با شروط ضمن عقد، اقتدار مرد را از بین نبرید 🔰حجت‌السلام محمدرضا رییس پژوهشکده زن و خانواده 🔸امروزه الگو‌هایی مانند «اَلرِّ‌جَالُ قَوَّامُونَ عَلَى النِّسَاءِ» نه تنها رعایت نمی‌شود، بلکه تبدیل به ضد ارزش شده و به خصوص در جوامع شهری و حتی میان زن و شوهر متدین در بسیاری مواقع یک توافق تا اطلاع ثانوی شده است! 🔹تاکنون دستگاه فقاهتی ما حتی در موضع راهبری اجتماعی خیلی به بازنمایی و تصویر‌های ثانویه‌ای که شکل می‌گیرد، توجهی نمی‌کرده است. 🔸موقعی که در منصب می‌نشیند، دیگر با رساله عملیه و تحریرالوسیله نمی‌تواند امور را اداره کند. 🔹اگر دین بگوید باید حفظ و تقویت شود، پس حق ندارید با آن را تضعیف کنید. 🔸در ادبیات نظر کنیم، رکن اول بودن پدر و تأکید بر مادری زن در زیاد است. 👈 گزارش کامل نشست مواجهه فقه با تحولات اجتماعی خانواده https://b2n.ir/zanan2 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
💫 سرّ علیه السلام 🍃 در تمام عالم بشريّت غير از علىّ بن أبى طالب و اولاد طاهرينش و غير از دخت رسول الله فاطمة زهراء و دختر برومندش سرّ أمير المؤمنين: زينب كبرى، در زير اين آسمان نيلى‏فام چه ميزانى افضل و اشرف براى مردان و زنان سر برآورده است؟ 📚 ج ۸ ص ۱۷۷ آیةالله حاج سیدمحمدحسین حسینی طهرانی 💐 میلاد باسعادت حضرت زینب (س) و روز پرستار را به جهادگران عرصه سلامت را تبریک و تهنیت عرض مینماییم. 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
🔅🔅🔅 علیه السلام همرزم حسین علیه السلام است. در میدان حسین است؛ ، ، امام هشتم(علیهم السلام)،‌ همرزم حسین هستند. در میدان حسین و دوشادوش حسین. 🔻همرزمان حسین علیه السلام، علیه السلام،‌ پا در رکابان پیکار با ظلم، طلاق دهندگان دنیا، زندگی‌ها، آرامش‌ها، راحتی‌ها،‌ آسودگی‌ها،‌ عافیت‌ها،‌ پول‌ها و مقام‌ها. امام صادق در کنار حسین است و با همان دشمن می‌جنگد و مبارزه می‌کند؛ با همان دستی که حسین علیه السلام را کردند،‌ او را هم شهید کردند؛ منتهی در دو میدان و مهم این است. 📚 علیه السلام حضرت 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
مقاله الگوی مردم‌سالاری دینی.اساس مهندسی سیاسی نظام اسلامی.pdf
1.01M
الگوی مردم‌سالاری دینی، اساس مهندسی سیاسی نظام اسلامی 📌 این درصدد است تا تاثیر مردمسالاری دینی بر بهبود نظام اسلامی را بررسی نماید. بدین‌منظور با روش توصیفی- تحلیلی، پیوند «ولایت امام، ولایت ولی‌فقیه و ولایت مردم» به‌مثابه جوهره‌، سه عرصه‌ی «قدرت سیاسی، فرهنگی و اقتصادی» به‌عنوان گستره، و «اعتماد، مشارکت و اقتدار» در جایگاه ثمرات معرفی شده‌اند. هم‌چنین وضعیت «تولید، توزیع و بهره‏مندی» از قدرت در نظامات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی مورد ارزیابی قرار گرفته و اهم قوت‌ها و ضعف‌ها در این رابطه واکاوی شده‌اند. 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
🔹رفیق
🔅🔅🔅 #امام_صادق علیه السلام همرزم حسین علیه السلام است. در میدان حسین است؛ #موسی‌بن‌جعفر، #امام_جواد
🔰 چرا در تبیین شخصیت رهبران دینی نباید صرفاً به بیان سن و سال و تاریخ ‌و محل تولد و نام پدر و مادر آنها پرداخت؟ 💠 شناسایی "ع" به نام و نشان و پاره‌ای از خصوصیات، حرف‌تازه‌ای نیست، این را که امام سوم در سال چندم هجرت، یا امام ششم در زمان کدام قدرت یا دیده به جهان گشود؟! یا می‌دانیم، یا اگر هم نمی‌دانیم، لازم نداریم. آنچه در زمینه‌ی شناخت این بزرگ‌مردان الهی برای ما لازم است، شناخت سیمای واقعی آنهاست. آنچه امروز به آن می‌گویند: بیوگرافی. بیوگرافی یک انسان را چه چیزهایی تشکیل می‌دهد؟ آیا تاریخ ولادت او و تاریخ وفات او و عدد فرزندان او و نام زنان اوست؟ یا نه، عناصر و عوامل تشکیل‌دهنده‌ی شخصیت او است؟ چه چیزهایی شخصیت این رجل مورد نظر را تشکیل می‌دهد؟ وقتی که کسی درباره‌ی یک چهره‌ی معروفی مثل حرف می‌زند یا کتاب می‌نویسد، اگر بپردازد به اینکه گاندی در چه سالی و چه ماهی از آن سال و چه روزی از آن ماه و از پدری به چه نام و از مادری به چه خصوصیت و در کدام شهر و در چه ساعت و در چه طالعی متولد شد و کِی مُرد و چند زن گرفت و چند فرزند پیدا کرد، آیا شما که نه شیعه‌ی گاندی هستید، نه گاندی امام شما است، با خواندن یک چنین کتابی قانع خواهید بود که گاندی را شناخته‌اید؟ یقیناً نه. آنچه در زمینه‌ی شناخت شخصیتی مثل گاندی برای شما قانع کننده است، این است که بدانید گاندی در چه کرد؟ با کدام دشمن روبرو بود؟ انگیزه‌ی او در مخالفت با این دشمن چه بود؟ برای اجرای این عمل از چه برنامه‌ها و از چه وسائلی استفاده کرد؟ روابط او با دیگر شخصیت‌ها و چهره‌های معروف هند به چه صورت بود؟ اینها برای شما مهم است و شما نگاه کنید به این بیوگرافی‌های معروفی که نویسندگان بیوگرافی‌نویسِ معروف عالَم -مثل رومن رولان- درباره‌ی چهره‌های معروف نوشته‌اند؛ ببینید چطور نوشته‌اند. بعد که آن‌ها را نگاه کردید، به سمت قفسه‌ی آن طرف کتاب‌خانه‌تان برگردید نگاه کنید به آنچه که به عنوان بیوگرافیِ امامان اهل‌بیت"ع" دوستان آنها و آنها درباره‌ی این بزرگ‌مردان به سِلک تحریر درآورده‌اند، نگاه کنید. در اینجا شما بسی حیرت زده خواهید شد؛ زیرا خواهید دید که در این نوع دوم از کتاب‌ها، چیزی که وجود ندارد، همین مسائل است. 📚 (ع) گفتار سوم حضرت 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
📚 ✍ نویسنده ۲۰ داستان را به‌ شکل هدفمند انتخاب کرده و کوشیده است با هر داستان، را با یک زاویه از شخصیت آشنا کند. 🔹 نگارنده برای نهادینه‌سازی پیام‌ هر داستان تمرینی را ذیل آن طراحی کرده تا مخاطب را به تفکر وا دارد و الگوگیری از سردار را در او نهادینه کند. تصویرسازی جداگانه برای هر داستان بر جذابیت کتاب افزوده است. 👨‍👧‍👦 کتاب برای ۸ تا ۱۳ سال مناسب میباشد. (۴۸ صفحه رنگی) ✂️ گزیده ای از متن کتاب👇 برای شدن نیازی نیست حتما نظامی شویم. برای اینکه مثل بشویم، باید اخلاق ها و رفتار های او را یاد بگیریم و سعی کنیم همیشه مثل او رفتار کنیم. 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
🌀 برای هیچوقت یا یا یا را ندیده بودند ولی معروف و مشهور بین متخصصین مثل دکتر این هست که شهید مطهری خیلی خوب نظر فلاسفه غرب را تبیین و شرح داده اند. ولی نمی شود به شهید مطهری ایراد گرفت که شما شاگرد مستقیم مکاتب فلاسفه غرب نبودید پس حق ندارید بگویید که نظر این فلاسفه هستم. هیچیک از مفسرین کریم مستقیما بهشون وحی نشده و یا شاهد نزول وحی به حضرت رسول(ص) نبوده اند ولی تفسیر قرآن می کنند و نمی توان به مفسرین ایراد گرفت که مگه به شما وحی شده که آیات را تفسیر می کنید؟ هیچ یک از علمای متاخر مثل شیخ اعظم و یا مراجع فعلی شاگرد مستقیم متقدمینی مثل و ابن ادریس و شهید اول و ثانی و سید مرتضی نبوده اند ولی به وفور شاهدیم که هم شرح نظرات قدما می کنند و هم تبیین و نقد و بررسی می کنند و هیچوقت این ایراد گرفته نمی شود که مگر شما شاگرد و بوده اید که نظرشان را بررسی می کنید؟ اگر بر این استدلال بنای نقد بگذاریم نسل های بعد از ایده پردازان و فقها و اصولیون و فلاسفه هیچ کدام جرات شرح و تببین نظرات قدما را ندارند و این گونه شاهد رکود علمی خواهیم بود. مثل رکودی که مدت ها بعد از در فقه و اصول و بعد از در فلسفه و کلام شاهد بودیم. 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
🔻دو یک ملت برای از بین بردن قهرمانان ملتها 1⃣ به سپردن نام آن قهرمان و ممنوع کردن یاد او 🔸 مثل روش در زمان حکومتش. از طرف شام یک بخشنامه ای به تمام مناطق قلمرو اسلامی صادر شد: "الآ برئت الذّمّه ممّن روی فی آل ابی تراب" هر کس که جمله ای را درباره ی و علیه السلام نقل کند من ذمّه ی اسلام را از او برداشتم. یعنی او مسلمان نیست و با او باید معامله ی کافر حربی شود. 🔹ولی این جور از بین بردن چقدر موثر است؟ خیلی کم تأثیر دارد 2⃣ چهره ی آن قهرمان توضیحات در آینده... 📚 علیه السلام حضرت 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
مناجات . نریمانی.mp3
19.39M
🎙| 🏴 السَّلاَمُ عَلَیْکِ أَیَّتُهَا الصِّدِّیقَةُ الشَّهِیدَةُ یا عج سلام‌الله علیها به روایت ۷۵ روز 🗓آذر ‌۱۳۹۹ 💠 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
goftare_aval.mp3
28.23M
🎙| 📚 گویای "علیه‌السلام" : گونه های مختلف بحث درباره ی مسئله ی امامت 🔹نقش دوازده امام شیعه در اجتماع اسلامی چه بوده و چرا وجودشان لازم بوده است؟ انسان وقتی که امام را شناخت و وقتی که دانست راه و خط سیر امام در زندگی چه بوده، میتواند از ایشان پیروی کند. 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 و میثاق امت با ولایت 🔸 یک روز حزبی نیست، ملی است. حول محور منافع ملی و قانون اسلامی و بیرق علیه‌السلام جمع شدند. 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
▪️چگونگی بهره برداری کامل از 🏴 عزای ائمه را ما فقط به اشک خلاصه نکنيم فهميدن کمتر از گريه کردن ثواب ندارد. 🔸 دو جور ميشود از بهره برد: يکي آن حضرت را درسي کرد و خواند و فهمید و بعد گريه کرد، يکي فقط گريه کرد؛ 🔹 فرق است بين دو جور بهره‌برداري کردن از فاطميه سلام‌الله‌عليها: يکي آن رواياتي که مي‌آيد و مطالب را مي‌گويد را مي‌خواند و گريه مي‌کند ولو کسي برايش مدّاحي نکند؛ 🔸يکي تا کسي برايش مدّاحي نکند گريه نمي‌کند. خيلي فرق است. فرمود شما مي‌توانيد اين جوري باشيد، اگر این درجات براي انسان ممکن است، چرا به درجه واحده اکتفا کند؟ 🔹اين خطبه، نه خطابه، اين خطبه نوراني ، درسی، يعني درسی است! کسي نمی تواند ادّعا ‌کند که من اين خطبه را بدون استاد مي‌فهمم! کسي که با فقه و اصول آشنا باشد مسئله را و مسئله نحله را بداند می تواند بخشی از مسئله فدک را درک کند که حضرت در آنجا به خوبی تبيين کرد که بينه مال کيست؟ شاهد سوگند مال کيست؟ 🔸 اينها را کساني که فقه و اصول خواندند مي‌توانند بفهمند؛ اما آن پنج شش سطر خطبه را، نه خطابه! آن را اگر کسي ادعا بکند که من بدون استاد مي‌فهمم، بيايد يک امتحاني بدهد! اين است که اين خطبه نورانی بايد درسي بشود. حضرت جلسه ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ سلام‌الله‌علیها 📀 عرضه لوح فشرده مجموعه آثار حفظه الله 🌐 Nashresra.ir 🔰با مراجعه به این سایت، قسمت محصولات، جستجوی کتابخانه دیجیتال، ثبت سفارش نمایید. 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
🇮🇷 ✉️ 🇮🇷 ✉️ ۱۱ دی ۱۳۶۷ (آغاز سال ۱۹۸۹) ،  و  به نمایندگی از حضرت نامه‌ای را خطاب به میخائیل گورباچف آخرین دبیرکل حزب   تسلیم او کردند. 🔻 کبیر در این نامه نسبت به مرگ  هشدار داده و فرمودند: 🖋 جناب آقای ، برای همه روشن است که از این پس کمونیسم را باید در موزه‌های تاریخ سیاسی جهان جستجو کرد؛ چرا که مارکسیسم جوابگوی هیچ نیازی از نیازهای واقعی انسان نیست؛ چرا که مکتبی است مادی، و با مادیت نمی‌توان بشریت را از بحران عدم اعتقاد به معنویت، که اساسی‌ترین درد جامعه بشری در غرب و شرق است، به درآورد. 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
وَ بَشِّرِ اَلصّٰابِرِينَ، اَلَّذِينَ إِذٰا أَصٰابَتْهُمْ مُصِيبَةٌ، قٰالُوا إِنّٰا لِلّٰهِ وَ إِنّٰا إِلَيْهِ رٰاجِعُونَ﴿البقرة، 156﴾ 🏴 قال علی بن ابیطالب(ع): إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِي الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا يَسُدُّهَا شَيْءٌ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ. در سالروز شهادت سلیمانی حضرت هم آسمانی شد ▪️ عرض تسلیت رحلت این خدمت حضرت بقیه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف و نایب بر حق ایشان مقام معظم رهبری و عموم شاگردان و ارادتمندان 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
نماز شب.pdf
1.07M
🔰 بی‌شک از پایه‌های جوان مؤمن انقلابی و شاخصه‌های ، است. براساس آنچه تقریباً تمام علمای اخلاق فرموده‌اند و حضرت نیز به آن اشاره دارند؛ از مهم‌ترین عوامل رشد معنویت، در و اقامۀ نماز شب است. 🔻همزمان با شهادت سردار آسمانی حاج ، از مجموعه بیانات را منتشر کرده است. در این گفتار فرازهایی از تأکیدات ایشان دربارۀ نماز شب گردآوری و تنظیم شده است. انتهای گفتار مزیّن است به تصویر دو نمونه دستخط از توصیۀ سردار سلیمانی به خواندن . ✅ شخصیت سیدالشهدای مقاومت، ، نمونۀ عملی تأکیدات و توصیه‌های در مورد نماز شب 🗓 ۱۳ دی سالروز شهادت 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
🔰 برخی از آرا و دیدگاههای برجسته حضرت (ره) در باب مباحث ۱_ اثبات اصالت وجود و اعتباریت ماهیت از راه ۲_ اعتقاد به باقی ماندن رسوبات ذهنی تفکر اصالت الماهوی در مباحث متعدد فلسفی با وجود اعتقاد به و اعتباریت ماهیت ؛ مانند تعریف وجود ذهنی و اعتقاد به وجود کلی طبیعی در خارج و تعریف معقولات اولی و مبحث ذات و ذاتیات و... ۳_ منحصر دانستن رابطه تشکیکی میان علل و معالیل طولی و اعتقاد به تباین ذاتی میان موجودات دیگر ۴_ تفسیر جدید از قضیه معروفه الماهیه من حیث هی لیست الاهی... ۵_ انکار مقوله بودن مقولات عشر ۶_ انکار موجودیت هیولای اولی به عنوان یکی از جواهر ۷_ انکار معقول اول بودن مفاهیم به کار رفته در مقولات عشر و اعتقاد به معقول ثانی فلسفی دانستن آنها جز کیف نفسانی و کیف محسوس(البته با تردید درباره کیفیت محسوس) ۸_ انکار وحدت شخصی عالم ۹_ اعتقاد به تراکب صورت ها و تطبیق آن بر مصادیق فراوان ۱۰_ انکار وجود خارجی وجود رابط در قضایا و ذهنی دانستن آن ۱۱_ تبیین دقیق از رابطه علی و معلولی طولی و ایجادی ۱۲_ نادرست دانستن قاعده الواحد ۱۳_ نادرست دانستن اثبات وحدت صادر اول از راه قاعده الواحد ۱۴_ اثبات وحدت صادر اول از راه قاعده امکان اشرف با تبیین خاص خویش ۱۵_ اثبات معلولیت جهان طبیعت با عالم ماده از راه قاعده امکان اشرف با تبیین خاص ۱۶_ نادرست دانستن نظریه و ادله ملاصدرا در بحث اتحاد عقل و عاقل و معقول. و تبیین جدید آن با مبانی و ادله دیگر ۱۷_ اتقن البراهین دانستن برهان زمان برای اثبات و ناتمام و ناکافی دانستن ادله دیگر ۱۸_ ناتمام و مخدوش دانستن تقاریر مختلف برهان صدیقین و تبیین جدید آن با تکیه به مبانی فلسفی ۱۹_ ناتمام دانستن ادله اثبات عقول عشره طولی ۲۰_ تبیین فلسفی فلسفه ی آفرینش جهان و از راه حب ذاتی خداوند به ذات خویش ۲۱_ ناتمام دانستن دیدگاه در جسمانیه الحدوث و روحانیه البقاء دانستن نفس و اعتقاد به افاضه نفس و خلق آن در ماده با فراهم شدن قابلیت در آن ۲۲_ ناتمام دانستن دیدگاه و دلیل ملاصدرا درباره ✍استاد 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
تعجب می کنید که آقای مصباح را تمجید میکنم؟ 🔻شیخ محمدجواد از منتقدان قدیمی در روزنامه اطلاعات نوشت: 🔸آقای مصباح فضائل علمی اخلاقی بسیاری داشت، و خوشرو و خوش مجلس و خوش‌سخن بود. در ایام تدریس هیچگاه از کسب علم و تعلیم و تربیت نیاسود. مبانی و مبادی و و را به خوبی آموخته بود و به خوبی می‌آموخت. 🔹بیان نرم و گرم او همراه با روی خوش و لبخند همیشگی، محفل درس او را شاداب می‌داشت و شاگردان را بر سر شوق می‌آورد. آقای مصباح از همان آغاز در وادی سلوک عرفانی گام نهاد. اهل گعده و وقت‌گذرانی تفریحی طلبگی نبود و معاشرانی اندک داشت. در جلسات مرحوم حاج شیخ عباس تهرانی که هر صبح جمعه در بخش قدیمی مدرسه حجتیه مشهور به پارک تشکیل می‌شد حضور دائمی داشت. 🔸وی از ‌آغاز نهضت روحانیت به رهبری همیشه در خفا یار و یاور انقلاب بود. نگارنده به یاد دارد شب‌هایی را که آقای مصباح به حجره برادرم مرحوم علی حجتی کرمانی در مدرسه مراجعه می‌کرد و چند نسخه از نشریه «بعثت» را که توسط مرحوم ، مرحوم هادی ، مرحوم علی حجتی کرمانی و آقای دعائی مخفیانه منتشر می‌شد، می‌گرفت و زیر عبا پنهان می‌کرد تا در نشر مخفیانه آن شرکت فعال داشته باشد. 🔹خاطرات من از آن مرحوم به سال‌هایی بر می‌گردد که کلاس های درس شبانه‌ای در دبیرستان دین و دانش قم برقرار کرده بود و به ما دروس جدید از قبیل فیزیک، زبان، فلسفه علمی و… تدریس می‌کرد که استاد مصباح برجسته‌ترین علم آموز آن کلاس‌های فراموش نشدنی بود.در این کلاس‌ها بجز حقیر، استاد محمد مجتهد شبستری، ، حاج شیخ محمدعلی موحدی کرمانی، حاج شیخ زین‌العابدین قربانی، سیدعلی محقق داماد، مرحومان: سیدهادی خسروشاهی، ، شیخ حسین حقانی زنجانی و سیدحسن طاهری خرم‌آبادی شرکت داشتند. 🔸نگارنده در جلساتی که با استاد فقید با هم داشتیم، از جمله در مناظره‌های قلمی و شفاهی منجمله مناظره (به پندار من ناموفق) تلویزیونی و نیز در هنگام اجتماع پیش خطبه‌های نماز جمعه ایشان یا پخش تلویزیونی جلسات درس تفسیر و فلسفه و اخلاق آن فقید سعید خاطره کلاس‌های درس شهید بهشتی در ذهنم تجدید می‌شد. 🔹خوانندگان ارجمندی که مناظرات و مباحثات حضوری و قلمی اینجانب را با آن عالم بزرگوار به یاد دارند، شگفت زده نشوند که اینجانب که در مناظرات و مقالات، نظریات سیاسی و اجتماعی آقای مصباح یزدی را به بوتة نقد می‌کشیدم، اکنون در فضیلت آن مرد علم و تقوی قلم می‌زنم. من به این بزرگوارانِ مخالف و موافق نظرات حقیر و آقای مصباح عرض می‌کنم که حساب اختلاف‌نظر و اندیشه را در پاره‌ای از مسائل سیاسی و اجتماعی با وحدت نظر در امّهات مسائل کلامی و اخلاقی نباید مخلوط کرد. و نیز نباید فضائل انسان‌های عالم و متفکری چون استاد فقید مصباح را هر چند با ما هم‌نظر و هم‌عقیده نباشند (حتی نظر و عقیده‌ای صددرصد برخلاف ما داشته باشند) منکر شویم. من علیرغم همة اختلاف‌نظرهای بیّن و روشنی که با آن فقید علم و فضیلت داشتم، پیش از برگزاری همان مناظرات تلویزیونی، پشت سر ایشان نماز خواندم. ایشان را عادل، فاضل، متخلق به اخلاق و پاسدار راستین دین و قرآن و اخلاق و روحانیت می‌دانستم و اکنون که این سطر را می‌نویسم نیز چنینم. خدایش با اولیائش محمد و آل محمد(ص) محشور فرماید. 🔸در اینجا با اغتنام از این فرصت، به یک و دائم‌التّزاید و بنیان کَن و کنونی در ایران که برخلاف انتظار پس از ۴۰ سال که از می‌گذرد و روز به روز در حال گسترش است، اشاره می‌کنم: و آن بیماری یکسونگری و خلط مقولات عقیدتی و اخلاقی با مواضع سیاسی و اجتماعی و بدتر از آن طرد و نفی دگراندیشان و تهمت و افترا و اشاعة دروغ و ریا و نفاق در سطوح بالا و پایین جامعه ماست (که ابتدا این رذائل از بالا به پایین می‌ریزد و متقابلاً هم از پایین به بالا اثر می‌کند). شما را به خدا بس کنید! ما باهم برادریم و اهل یک ملت و دین و مذهبیم. این دشمنی‌های بی‌حد و حصر و این کینه‌توزی‌های شگفت‌انگیز و باورنکردنی، آن هم از مدعیان پیروی از (ص) و ، آینده‌ای خطرناک در حد سقوط نظام اسلامی در پی دارد که آثار آن از در و دیوار و منبر و محراب و رسانه‌های حقیقی و مجازی و ارکان دولت و حاکمیت پیداست. 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
🔰 مراحل نگارش در یک نمودار خلاصه 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha