eitaa logo
🔹رفیق
192 دنبال‌کننده
277 عکس
64 ویدیو
35 فایل
و حسن اولئک رَفیقا
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌿🌿🌿 📌 مخصوص انتشار ✨ الْحَمْدُ لِلّٰهِ الَّذِی جَعَلَنا مِنَ الْمُتَمَسِّکینَ بِوِلایَةِ أَمِیرِالْمُؤْمِنِینَ وَالْأَئِمَّةِ عَلَیْهِمُ السَّلامُ 🔗 در هِرَم هستی، فقط با این طناب می‌توانی خودت را بالا بکشی... 🌺 بزرگ و حضرت علی علیه‌السلام «متصل کننده‌ی عالَم کثرت و وحدت» تبریک و تهنیت باد. 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
هدایت شده از برای غدیر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روایت بزرگان اهل سنت از واقعه بزرگ غدیر 📌 امام صادق(ع): شگفتا از آنچه علی بن ابی طالب(ع) با آن مواجه شد! او با ده هزار شاهد و گواه (در روز غدیر) نتوانست حق خود را بگیرد، در حالی که هر کسی با دو شاهد می تواند حق خود را بگیرد. بحار الانوار: 37، 140. @ghadir_yar
✨ ✨ ✨ گفته ام و باز تکرار می‌کنم که انسانِ امروز به نیازمند است نه به محبت و عشق به او، زیرا که عشق و محبت نه تنها هیچ ارزشی ندارد بلکه سرگرم کننده و تخدیر کننده و معطل کننده نیز خواهد بود. کسانی که به نام محبت علی و عشق به مولی، بدون شناختن مولی و فهم دقیق و درست سخن و راه و او، مردم را معطل و سرگردان می کنند، نه تنها انسانیت و آزادی و عدالت را نابود می کنند بلکه خود این چهره های عزیز را نیز تباه می سازند و شخصیت خود علی را در زیر این تجلیلهای بی ثمر مجهول نگه می دارند و باعث می شوند کسانی که تا آخر عمر در محبت مولی وفادار می مانند، هرگز از سخن و راهنمایی های او بهره ای نگیرند و متوقف و منحط بمانند و آنهایی هم که کمی آگاه می شوند و با جهان امروز آشنا، اصولاً این گونه علیِ بی ثمر را و این محبت بی نتیجه را رها کنند و به دنبال شخصیت های دیگر، الگوهای دیگر، رهبران دیگر بروند. و علی بعد از اوست که به عنوان عامل نجات انسانیت می تواند نقش خود را بازی کند. 📚 ، ص ۱۳۰ علی 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
💠 💠 💠 🔸 نتیجۀ عملی دادن، دلیل بر صحت یک فرضیه و مطابقت آن با واقع نمی شود؛ زیرا ممکن است یک فرضیه، صددرصد غلط باشد ولی در عین حال، بتوان از آن عملاً نتیجه گرفت. 🔹 شاید پرسیده شود که چگونه ممکن است یک نظریۀ غلط، نتیجۀ صحیح به دنبال داشته باشد؟ 🔻پاسخ این است که: گاهی دو چیز یا بیشتر، یک خاصیت و نتیجۀ مشترک و مشابه دارند. حال اگر در موردی، یکی از آن دو‌ چیز وجود داشت، اما پژوهشگر، آن دیگری را که موجود نیست، موجود و علت پنداشت، قهراً چون هر دو، معلول و نتیجۀ مشترک دارند، عملاً اشکال و نقصی در میان نخواهد بود. 📚 براساس ج ۱ 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
🏴 🏴 🏴 السَّلامُ عَلَیْکَ یا وِتْرَ اللّهِ المَوْتُورَ فِی السَّماواتِ وَالأَرْضِ 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
✂️ همه خطر در این است که عاشورا فقط به یادبودهایی بدل شود و واقعه کربلا تنها برای کتاب ها و سیره نویسی و یا ذکر آن برای اجر و ثواب اُخروی باشد. بیم آن می رود که این حادثه از ظرف زمانی خود فراتر نرود و مقتل حسین و یارانش در همان سال ۶۱ مدفون شود؛ حسینی بود، کشته شد و همه چیز پایان یافت. 📚 سفر شهادت، ص ۳۴ 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
🏴 🏴 🏴 السَّلام عَلیٰ طِفْلَ الرَّضیع..! 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
1_1664883649.mp3
19M
▪️وقتی هوای شهر نفس گیر می شود ▪️با های حسین نفس تازه می کنیم 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
🏴 🏴 🏴 اَعْظَمَ اللهُ اُجُورَنا بِمُصابِنا بِالْحُسَيْنِ عَلَيْهِ السَّلام وَجَعَلَنا وَاِيّاكُمْ مِنَ الطّالِبينَ بِثارِهِ مَعَ وَلِيِّهِ الاِْمامِ الْمَهْدِيِّ مِنْ آلِ مُحَمَّد عَلَيْهِمُ السَّلامُ 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
🏴 🏴 🏴 علیه السلام: القتل لنا عاده و کرامتنا الشهاده. ▪️کشته شدن عادت ما و کرامت ماست. 📚 ، ج۴۵، حدیث۱۱۸ 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
🏴 🏴 🏴 ⚫️ دردناکترین روضه از نظر علیه السلام 🔅 حاج ملاسلطان علی روضه خوان تبریزی که از جمله عباد و زهاد بود، نقل کرد: « در عالم رؤیا به حضور حضرت بقیة الله ارواحنا فداه مشرف شدم و خدمت ایشان عرض کردم: مولای من، آیا آنچه در زیارت ناحیة مقدسه با این عبارت ذكر شده، درست است كه می‌فرماید: 🔺 فَلَاَنْدُبَنَّكَ صَباحاً وَ مَساءً وَ لَاَبْكِیَّنَ عَلَیْكَ بَدَلَ الدُّمُوعِ دَماً (پس صبح و شب بر شما ندبه كرده و به جای اشك خون می‌گریم) صحیح است؟ فرمودند: بلی 🔹 عرض کردم: آن مصیبتی که در آن بجای اشک خون گریه می کنید، کدام است؟ آیا مصیبت حضرت علی اکبر است؟ فرمودند: نه، اگر علی اکبر زنده بود، در این مصیبت او هم خون گریه می کرد. 🔹 گفتم: آیا مصیبت حضرت عباس است؟ فرمود: نه؛ بلکه اگر حضرت عباس علیه السلام در حیات بود، او هم در این مصیبت خون گریه می کرد.  🔹 عرض کردم: لابد مصیبت حضرت علیه السلام است. فرمود: نه، حضرت سیدالشهداء هم اگر در حیات بود، در این مصیبت، خون گریه می کرد. 🔸 عرض کردم: پس این کدام مصیبت است که من نمی دانم؟ فرمودند: ▪️آن مصیبت، مصیبت علیها سلام است. زینب همان کسی ست که در راه عفتش عباس می دهد نخِ معجر نمی دهد 📚 شیفتگان ج ۲ ص ۱۴۴ 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍀 ☘ 🍀 🔸 به کسانی که میگن: 🔹آقا رو دیگه سیاسی نکنید! یک رو برای ما بذارین میخوایم باهاش حال کنیم! @mj_khajevand 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نَسْأَلُ اللَّهَ مَنَازِلَ الشُّهَدَاءِ وَ مُعَايَشَةَ السُّعَدَاءِ وَ مُرَافَقَةَ الْأَنْبِيَاءِ 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
📝درباره ! 📌چرا اگر زاهد زمان هم می‌شد حکمش مرگ بود؟ 🔻۲۵ بهمن ۱۳۶۷ در اطلاعیه‌ای گفتند: «إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَيْهِ راجِعُونَ‏ به اطلاع مسلمانان غيور سراسر جهان مى‏‌رسانم مؤلف كتاب كه عليه اسلام و پيامبر و قرآن، تنظيم و چاپ و منتشر شده است، همچنين ناشرين مطلع از محتواى آن، محكوم به اعدام مى‌‏باشند. از مسلمانان غيور مى‌‏خواهم تا در هر نقطه كه آنان را يافتند، سريعاً آنها را اعدام نمايند تا ديگر كسى جرأت نكند به مقدسات مسلمين توهين نمايد و هر كس در اين راه كشته شود، شهيد است ان شاء اللَّه. ضمناً اگر كسى دسترسى به مؤلف كتاب دارد ولى خود قدرت اعدام او را ندارد، او را به مردم معرفى نمايد تا به جزاى اعمالش برسد.» 🔹۴ روز بعد دفتر امام در اطلاعیه‌ای درباره نظر امام خمینی گفت: «سلمان رشدى اگر توبه كند و زاهد زمان هم گردد، بر هر مسلمان واجب است با جان و مال تمامى همّ خود را به كار گيرد تا او را به دَرک واصل گرداند.» این مساله ناشی از فتوایی است که اصل آن بین اکثریت فقهای مسلمان به رسمیت شناخته شده است و آن هم اینکه اگر شخصی بعد از پذیرش اسلام، کافر شد، استحقاق مرگ دارد. و از منظر بسیاری از فقهای مسلمان مخصوصاً فقهای شیعه، اگر شخص مرتد فطری باشد توبه هم بکند، توبه او پذیرفته شده نیست و باید آن شخص را اعدام کرد. این فتوا ریشه در روایات زیادی دارد. (نک: وسائل الشیعة، ج۲۸، ص۳۲۳) 🔸این فتوا به اظهار کفر صریح محدود نمی‌شود و به فتوای اکثر فقها اگر کسی مطلبی بگوید که مستلزم کفر است، باز هم حکم ارتداد را دارد. از این مطلب به انکاری ضروری دین تعبیر می‌شود و بسیاری از احکام ارتداد ناشی از این مبنا بوده است. مثلاً در پایان رساله حرمت مشروطه نوشته بود: «هرکس از حمایت کند، چه عارف باشد و چه عامی، احکام چهارگانه قتل مرتد بر او جاری می‌شود.» چون از نگاه او با وجود قانون خدا، مسلمان حق قانون‌گذاری ندارد و مشروطه به دنبال پذیرش این معناست. 🔻در ماجرای غیر انسانی خواندن لایحه قصاص نیز امام خمینی درباره گفت: «اینكه كسی بگوید حكم خدا غیر انسانی است، اسلام غیر انسانی است، این كافر است.» ایشان سپس خطاب به نهضت آزادی‌ها گفتند: «جدا كنید حساب [خودتان] را از مرتدها. اینها مرتدند. جبهۀ ملی از امروز محكوم به ارتداد است.» 🔹البته اینگونه نیست که هر فردی که اسلام را انکار کند، به راحتی حکم به ارتداد او شود. مثلاً تاکید می‌کند: «در سخنرانی‌های مختلف بنده به این نکته تاکید کرده‌ام که هیچ وقت فکر را با آتش و گلوله نمی‌شود جواب داد. وقتی فکر غلطی مطرح شد – یا به صورت شبهه و تشکیک و یا به صورت انکار پاسخش را ما باید با جواب منطقی و استدلالی بدهیم. بله، حرکت خشونت‌آمیز و توطئه علیه نظام را که علائم خاصی دارد و تحقیق و روشنگری نیست، باید پاسخ مناسب خودش را داد.» (روزنامه کیهان، ۱۴ شهریور ۱۳۷۸) 🔸اما این رویکرد در قبال افرادی بود که از منظر آقای مصباح صرفاً قصد ارائه فکر خود را ندارند. مثلاً وقتی که زمزمه نقض حکم اعدام آقاجری به گوش رسید، آقای مصباح گفت: «چرا وقتى در کشور اسلامى ما شخصى به نام هاشم آقاجرى به مقدسات دینى و امامان معصوم ما جسارت مى‌‌کند و در دادگاه انقلاب اسلامى محاکمه و به اعدام محکوم مى‌‌شود، کسانى این حکم را ننگین مى‌‌دانند؟ اى کسانى که دل به حمایت بیگانگان و دشمنان خدا خوش کرده‌‌اید، چرا شرم نمى‌‌کنید؟ این شخص با سلمان رشدى چه فرقى دارد؟» (نقش تقلید در زندگی انسان، ص ۷۵ و نک: یادداشت مدرسه آزادفکری با عنوان: تصمیم گرفتم بت نفی مطلق خشونت را بشکنم) 🔻همچنین ۱۸ آذر ۸۱ آقای مصباح گفت: «بازار ارتداد در ایران روز به روز رونق بیشتر می گیرد.» آیت الله مصباح با اشاره به سخن شخصی می گوید: «این فرد صریحا اعلام می کند دین باید عوض شود و می گوید دین افیونی است و از طرف دیگر خودش را مجاهد هم می داند. نماینده مجلس می رود سخنرانی می کند و می گوید اگر این شخص مرتد هست همه ما مرتد هستیم و همه ما همین عقیده را داریم!» 🔹آقای مصباح با ابراز تاسف تاکید می‌کند: «اینکه در یک جامعه اسلامی مخصوصا در یک شهر دینی در کشور اسلامی کسی بلند شود و علیه اسلام سخن بگوید بدتر از آن است که کسی مواد سمی وارد منبع اصلی آب شهر بکند و سلامت همه را به خطر بیندازد. کشتن یک انسان تنها ۵۰ سال زندگی را از یک فرد می گیرد اما کافر کردن یک انسان بی نهایت حیات و سعادت را از او می گیرد و خطرش به مراتب بیشتر از کشتن آدم است.» 🔺اما این مطالب به مورد قبول همه فقها و اندیشمندان مسلمان نیست. 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فرمایش علیه السلام در در لسان (روحی فداه): 🔸از جمله چیزهایی که مردم را به بهشت نزدیک می‌کند، بهبود مردم است. 🔹جامعه‌ای که در آن و و مشکلات معیشتی غیر قابل حل و اختلاف و تبعیض و شکاف طبقاتی باشد، آن جامعه حالت آرامش ایمانی پیدا نمی‌کند 🔸فقر انسان‌ها را به فساد و کفر می‌کشاند! 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
▪️بانویی که هیچ بیماری را دست خالی برنمیگرداند ✨ بانو سیده شریفه کیست؟ بانویی ست که کمتر از ایشان در مجالس عزای علیه السلام یاد میشود. بانو شریفه سلام الله علیها دختر علیه السلام و خواهر حضرت قاسم و حضرت عبدالله بن حسن است 🏴 مسیر طولانی و پرپیچ و خم جاده های خاکی و آسفالت را میان نخلستان ها و از روی انشعاب های تا رسیدن آستان مقدّس مزارش طی می کنیم. از ابتدای کوچه و بازاری که به مرقد مطهّرش منتهی می شود، فضای خالی ای روی دیوارها پیدا نمی شود که روی آن بنر، پلاکارد یا پارچه ای که روی آن، از حضرتش تقدیر و تشکر شده، نصب نباشد. آوازه و شهرتش هنوز به کشورهای مجاور نرسیده است. کمتر زائری غیر از عراقی در حرمش دیده می شود؛ ولی در اینجا به شهرت دارد. هیچ بیمار و گرفتاری نیست که مراجعه به آستانش کند و دست خالی و ناامید برگردد. ❓کافی است از یک عراقی بپرسید سیده شریفه کیست؟! ◀️ از آنجایی که دختر کریم اهل بیت، امام حسن مجتبی علیه السلام است و داغ و مصیبت و سختی های زیادی در زندگی، خصوصاً در راه تا و از کوفه در مسیر دیده است، طاقت ندارد هیچ بیمار و گرفتار و درمانده ای را ببیند و با آبرویی که پیش حق تعالی دارد، بلافاصله بیماریش را شفا می دهد. سیده شریفه دختر امام حسن مجتبی علیه السلام است؛ بانوی جلیل القدری که همراه اسرای کربلا بعد از واقعه از کربلا به کوفه آورده شد و در مسیر کوفه به شام، در نزدیکی شهر *حِلِّه* در فاصله 30 کیلومتری از کربلا، از شدّت مصائب و سختی هایی که دید، از ادامه سفر با اسرا بازماند و به شهادت رسید و در میان نخلستان های اطراف شهر آرمید. ♦️نحوه ی شهادت این بانوی بزرگوار: در نقل قول آمده که هنگام جابجایی زنان و کودکان اهل بیت پیامبر، از کوفه به شام، این بانو که در اثر آزار و اذیت های سپاه ملعون یزید و ابن مرجانه لعنت اللّه و سختیهای اسارت بیمار شده بودند، در مسیر از روی ناقه ی شتر بر زمین میوفتند و بعد از ساعاتی حضرت ام کلثوم و سلام الله علیها متوجه میشوند که بانو شریفه در کاروان نیستند هنگامی که به جستجوی بانو شریفه می‌روند، این خانم را در مسیر، روی خاک داغ بیابان پیدا میکنند. طبق نقل قول راوی گفته میشود این بانو زیر دست و پای شتران به شهادت رسیدند. 🔅ان شاء الله امسال به زیارت این بانو ميرويم. 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
✂️ تو هنوز از گناه تصور نداری، فقط از ها و ها و... رنگی دیده ای... هنوز نمی دانی که چشم تو در هر لحظه چه کارها داشته و نکرده و پای تو و دست تو و یک یک اعضا و جوارح و یک یک نیروهای درونی تو چقدر بیکار و ماندگار بوده اند، اگر تو این همه را می دیدی، لابد می مُردی. 📚 ، ص ۱۶ استاد 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
🏴 🏴 🏴 علیه السلام: ▪️شادمانى و راضى بودن به سخت ترین مقدّرات الهى، از عالى ترین مراتب و  خواهد بود. 📚مستدرک الوسائل، ج ۲، ص۴۱۳ 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
⚡️از نظر مدرسه فقهی هدایت، تمدن ضاله و معیوب ، چهار بزرگ را بر زندگی بشر تحمیل کرده است و بالتبع برای ساخت مواجهه روشمند با این چهار انحراف یک ضرورت است: 1⃣ انحراف اول تمدن مدرنیته، ایجاد اختلال در روابط انسانی و گسترش فردگرایی و تنهایی در جوامع مختلف است. 2⃣ انحراف دوم تمدن مدرنیته، ارائه یک الگوی غلط و همراه با تالی فاسد فراوان -در حوزه های سلامت، محیط زیست و اخلاق- برای تصرف در طبیعت است. مبنای اصلی این الگوی غلط، ارائه توصیف ناقص و غلط از عناصر تشکیل دهنده عالم است. 3⃣ انحراف سوم تمدن مدرنیته، ارائه یک تصویر مبهم و همراه با انکار از اسباب باطنی عالم است. انسانهای مدرن گزارشی دقیق از اسباب باطنی عالم در اختیار ندارند و بالتبع از این اسباب موثر در زندگی خود استفاده نمی کنند. 4⃣ انحراف چهارم مدرنیته، معرفی ناقص خداوند متعال و نادیده گرفتنِ نقش تام مقام ربوبی در اداره عالم است. مدرنیته عملاً خداوند را به عنوان یک مهندس بازنشسته معرفی می کند و بشر را از تکیه دادن به حضرت غنیِ حمید محروم کرده است. 📌 - پنجم محرم الحرام ۱۴۴۴ ( ۱۲ مرداد ۱۴۰۱) کرج 🗞منبع: https://nro-di.blog.ir/1401/05/13 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
💠 فَفِرُّوا إِلَى اللَّهِ ✨ پس به سوی خدا بگریزید. سوره ذاریات / ۵۰ 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
💠 افشای اسرار مردم ❖ مرحوم آیةالله‌ حاج سید احمد زنجانی در «اربعینیات» درباره‌ی «حفظ حرمت مؤمن» و «خودداری از افشای امور پنهانی و اسرار مردم» می‌نویسد: 🔹 ... أبوبَرْزه گفت: «حضرت رسول با ما نماز خواند و بعد تند برگشت و دست خود را به در مسجد نهاد و بعد به آواز بلندش ندا کرد که ای جماعتی که ایمان با زبان آورده و به دلش ایمان خالص نرسیده! عورات مؤمنین را تتبّع نکنید؛ (یعنی اسراری را که پنهان دارند، جستجو از آن‌ها نکنید) چون هر کسی که عورات مؤمنین را تتبّع کند، خداوند نیز عورت [لغزش و زشتی رفتار] او را تتبّع می‌کند و هر کسی که خدا، عورتش را تتبّع کند، رسوایش می‌کند، ولو در توی خانه‌اش باشد.» 🔸 مراد از عورات در حدیث شریف، امور پنهانی و اسرار نهانی است که نمی‌خواهند مردم به آن‌ها اطّلاع یابند. خداوند هم ستّار العیوب و سِرّپوش است. رأفتش اقتضا کرده که به پیغمبر امر فرموده که نهی از جستجو کردنِ اسرار نماید. این است که شدیداً نهی فرمود. و در حدیث دیگر فرمود که «هر کس کار زشتی را بشنود و آن را افشاء و پراکنده کند، او مثل همان کسی است که آن کار زشت را مرتکب شده باشد.» 🔹 و در حدیث دیگر، از حضرت رسول روایت شده که فرمود: «در مدینه، طایفه‌ای بودند که دارای عیوب بودند. چون از عیوب مردم ساکت شدند، خداوند نیز مردم را از عیوب آنها ساکت گردانید تا اینکه مُردند، در حالتی که نزد مردم عیوب‌دار نبودند و - به عکس این- در مدینه طایفه‌ای بودند که دارای عیوب نبودند. چون از عیوب مردم سخن گفتند، خداوند عیوبی از آنها اظهار کرد که همیشه با آن معروف بودند، تا اینکه مُردند.» 🔸 پس اگر کسی عیب تو را جستجو کرده، پیش مردم فاش کند، چه‌قدر تو از او بدت می‌آید و تنفّر از او می‌کنی! اکنون تو نیز اگر سرّ کسی را فاش و عیب او را آشکار کنی، از خودت هم بدت آید. پس، پیرامون این کار برنگرد تا خداوند نیز پرده از روی کار تو برندارد. خداوند ما را از فضاحت و رسوایی دنیا و آخرت حفظ کند. 📚 ؛ ص ۳۰۲ 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha