✖️زمانی که رهبر انقلاب به پهنای صورت اشک ریخت!!
✍️ #جواد_موگویی:
▪️یکی از شاعران بنام انقلاب برایم نقل میکرد:
شاید اواسط دهه هفتاد بود. درست خاطرم نیست.
شام مهمان رهبر بودیم. برخی رجل سیاسی و مسئولان لشگری و کشوری هم بودند.
جلسه که تمام شد، آقا رو به من کرد و گفت:
«آقای فلانی! امشب شما چه کارهاید؟ منزل مهمان ندارید؟ حال دارید بریم شبگردی؟»
گفتم در خدمت شما هستم آقا.
رفتیم دیدار خانواده شهیدی؛ در محلهای در پایین شهر تهران.
سوار ماشین پیکان شدیم. آقا جلو نشسته بود و من عقب. در راه موتورسواری ناگهان با آقا چشم در چشم شد. باورش نمیشد که رهبری را آن وقت شب در پیکانی در خیابان ببینید! آنقدر محو شده بود که به بیراه رفت! نزدیک بود بخورد زمین.
رسیدیم منزل یکی از شهدا.
از قبل بهشان گفته بودند که یکی از مسیولین به دیدارشان خواهد آمد. اما نمیدانستند که رهبریست.
وارد خانه که شدیم، از شدت ذوق دستپاچه شدند. ناگهان مادر شهید گفت: حاج آقا! اجازه هست همسایه را هم خبر کنم؟
آقا قبول کرد.
مادر و دختر همسایه آمدند. دختر رنگ به چهره نداشت. چهرهاش زرد بود. مادر گفت ما مدتهاست که توان خرید گوشت نداریم. برخی از شبها حتی گرسنه میخوابیم...
✖️آقا ناگهان رنگ از چهرهاش برگشت. اما خودش را جمع و جور کرد و سعی کرد لبخند به صورتش باقی بماند. از دختر احوالپرسی کرد. محافظان هم نام و نشانی دختر و مادرش را یادداشت کردند.
جلسه که تمام شد تا آقا نشست در ماشین، به من گفت: «میبینی آقای فلانی! آن وقت میگوید در کشور کسی شب گرسنه نمیخوابد! بخدا باید آن دنیا جواب بدهیم...»
منظورشان آقای هاشمی رفسنجانی، رییسجمهور وقت بود.
دقت که کردم، دیدم آقا به پهنای صورت دارد اشک میریزد...
✍ای کارگزار سالک این گونه اشک را اشک جذبه ای گویند "جذبه من جذبات الرب تعدل عبادت الثقلین" باید باید برای مردم مثل شمع با همه وجود سوخت و گریست...(م،ص)✍
@rah_neshan
هدایت شده از راه نشان
العبد صانعی کرمانی:
نکته بیست و دوم( از راه نشان های سیر بر مبنای معراج ) : ﻳﺎ ﺃﺣْﻤَﺪُ! ﺇﻥﱠﱠ ﺍﻟْﻌِﺒﺎﺩَﺓَ ﻋَﺸْﺮَﺓُ ﺃﺟْﺰﺍﺀ. ﺗِﺴْﻌَﺔٌ ﻣِﻨْﻬﺎ ﻃَﻠَﺐُ ﺍﻟْﺤَﻠﺎﻝِ ﻓَﺈﻥْ ﻃَﻴﱠﱠﺒْﺖَ ﻣَﻄْﻌَﻤَﻚَ ﻭَﻣَﺸْﺮَﺑَﻚَ ﻓَﺄَﻧْﺖَ ﻓِﻲ ﺣِﻔْﻈِﻲ ﻭَﻛَﻨَﻔِﻲ.
- سیر عبادی واقعیتی است دارای اجزا و مهمترین جزء آن که معادل نه دهم است عبارت از طلب حلال
اما بعد از طلب و اختیار حلال و اجتناب از حرام و شبهه
اولین سیر عبادی و سلوک بر حسب خطاب یا احمد خدای سبحان در حدیث معراج روزه است که چه بسا اولویت آن از این جهت است در بدایات سیر همگان عزم و اراده را گوشزد کرده اند و روزه در اینباره از مهمترین عوامل تقویت اراده است از طرفی در ماه روزه موقعیت شب قدر است که نقش طلب و اختیار در آن شب به مقدرات سالانه کالجبر؛ وجهه فعل اخلاقی عرفانی اختیاری را می دهد که به اختیار و انتخاب است کمال اخلاقی عرفانی و فعل ارزشی محقق میشود . (م ص)
العبد صانعی کرمانی:
نکته بیست و سوم( از راه نشان های سیر بر مبنای معراج ) : ﻳﺎ ﺃﺣْﻤَﺪُ! ﺇﻥﱠﱠ ﺍﻟْﻌِﺒﺎﺩَﺓَ ﻋَﺸْﺮَﺓُ ﺃﺟْﺰﺍﺀ. ﺗِﺴْﻌَﺔٌ ﻣِﻨْﻬﺎ ﻃَﻠَﺐُ ﺍﻟْﺤَﻠﺎﻝِ ﻓَﺈﻥْ ﻃَﻴﱠﱠﺒْﺖَ ﻣَﻄْﻌَﻤَﻚَ ﻭَﻣَﺸْﺮَﺑَﻚَ ﻓَﺄَﻧْﺖَ ﻓِﻲ ﺣِﻔْﻈِﻲ ﻭَﻛَﻨَﻔِﻲ.
- سیر عبادی واقعیتی است دارای اجزا و مهمترین جزء آن که معادل نه دهم است عبارت از طلب حلال
اما بعد از طلب و اختیار حلال و اجتناب از حرام و شبهه
اولین سیر عبادی روزه است با حکمت و فلسفه های عقلی و نقلی فراوان ( تقویت اراده فردی و جمعی، مساوات بین فقیر و غنی گرسنه و سیر ، اخلاص مدت دار ، استراحت معده ، خود کنترلی در باره شکم و شهوت، گسترش رحمت و رافت، استقامت و ریاضت شرعی، سلامت و عافیت، قناعت و بردباری، ادای تکلیف و مسئولیت پذیری، برون رفت از جهنم و رهنمون به بهشت و زمینه سازی برای تحصیل رضایت بهشت آفرین، هموار شدن خود کنترلی بر چشم و زبان و شکم و شهوات ، ....) در روزه گرفتن وقتی از حلال خدا هم به دستور خدا اجتناب می شود به طریق اولی انسان سالک می تواند از حرام الهی اجتناب کند و در نتیجه وقتی خوردن و آشامیدن و...طیب و پاک شد اثر وضعی آن این است سالک تحت حمایت الهی قرار می گیرد{ انت فی حفظی و کنفی}. (م ص)
هدایت شده از راه نشان
العبد صانعی کرمانی:
نکته بیست و سوم( از راه نشان های سیر بر مبنای معراج ) : ﻳﺎ ﺃﺣْﻤَﺪُ! ﺇﻥﱠﱠ ﺍﻟْﻌِﺒﺎﺩَﺓَ ﻋَﺸْﺮَﺓُ ﺃﺟْﺰﺍﺀ. ﺗِﺴْﻌَﺔٌ ﻣِﻨْﻬﺎ ﻃَﻠَﺐُ ﺍﻟْﺤَﻠﺎﻝِ ﻓَﺈﻥْ ﻃَﻴﱠﱠﺒْﺖَ ﻣَﻄْﻌَﻤَﻚَ ﻭَﻣَﺸْﺮَﺑَﻚَ ﻓَﺄَﻧْﺖَ ﻓِﻲ ﺣِﻔْﻈِﻲ ﻭَﻛَﻨَﻔِﻲ.
- سیر عبادی واقعیتی است دارای اجزا و مهمترین جزء آن که معادل نه دهم است عبارت از طلب حلال
اما بعد از طلب و اختیار حلال و اجتناب از حرام و شبهه
اولین سیر عبادی روزه است با حکمت و فلسفه های عقلی و نقلی فراوان ( تقویت اراده فردی و جمعی، مساوات بین فقیر و غنی گرسنه و سیر ، اخلاص مدت دار ، استراحت معده ، خود کنترلی در باره شکم و شهوت، گسترش رحمت و رافت، استقامت و ریاضت شرعی، سلامت و عافیت، قناعت و بردباری، ادای تکلیف و مسئولیت پذیری، برون رفت از جهنم و رهنمون به بهشت و زمینه سازی برای تحصیل رضایت بهشت آفرین، هموار شدن خود کنترلی بر چشم و زبان و شکم و شهوات ، ....) در روزه گرفتن وقتی از حلال خدا هم به دستور خدا اجتناب می شود به طریق اولی انسان سالک می تواند از حرام الهی اجتناب کند و در نتیجه وقتی خوردن و آشامیدن و...طیب و پاک شد اثر وضعی آن این است سالک تحت حمایت الهی قرار می گیرد{ انت فی حفظی و کنفی}. (م ص)
عوالم_چهارگانه_در_دعای_قنوت_عید.ogg
8.99M
صانعی کرمانی در مسجد امام علی علیه السلام رودسر
العبد صانعی کرمانی:
نکته بیست و چهارم ( از راه نشان های سیر بر مبنای معراج ) : ﻳﺎ ﺃﺣْﻤَﺪُ! ﺇﻥﱠﱠ ﺍﻟْﻌِﺒﺎﺩَﺓَ ﻋَﺸْﺮَﺓُ ﺃﺟْﺰﺍﺀ. ﺗِﺴْﻌَﺔٌ ﻣِﻨْﻬﺎ ﻃَﻠَﺐُ ﺍﻟْﺤَﻠﺎﻝِ ﻓَﺈﻥْ ﻃَﻴﱠﱠﺒْﺖَ ﻣَﻄْﻌَﻤَﻚَ ﻭَﻣَﺸْﺮَﺑَﻚَ ﻓَﺄَﻧْﺖَ ﻓِﻲ ﺣِﻔْﻈِﻲ ﻭَﻛَﻨَﻔِﻲ.
- سیر عبادی واقعیتی است دارای اجزا و مهمترین جزء آن که معادل نه دهم است عبارت از طلب حلال
اما بعد از طلب و اختیار حلال و اجتناب از حرام و شبهه
اولین سیر عبادی روزه است چه روزه سی روزه قطعی ماه مبارک یا روزه سی روزه حکمی و الحاقی سایر ماه ها که با روزه گرفتن سه روز پنجشنبه اول و آخر ماه قمری و چهار شنبه وسط و محاسبه عند الله به ده برابر همه ماه ها و همه سال تحت پوشش دستور العمل ریاضتی روزه قرار می گیرد که شاگردان سالک رسول خدا صلی الله علیه و آله مثل سلمان بدان تقید داشتند
زیرا نقش روزه و جوع و یا دو وعده خوری و حذف نهار موجب تضعیف بعد حیوانی سالک و تقویت بعد روحی و معنوی وی می گردد
چه این که در روایات به حیث شباهت به بهائم با اکل به بیش از دو وعده تصریح شده و به عکس آن در منابع روایی به راهکار تشابه به ملائکه از رهگذر جوع و صیام نیز اشاره شده است.(م ص)
هدایت شده از راه نشان
العبد صانعی کرمانی:
نکته بیست و چهارم ( از راه نشان های سیر بر مبنای معراج ) : ﻳﺎ ﺃﺣْﻤَﺪُ! ﺇﻥﱠﱠ ﺍﻟْﻌِﺒﺎﺩَﺓَ ﻋَﺸْﺮَﺓُ ﺃﺟْﺰﺍﺀ. ﺗِﺴْﻌَﺔٌ ﻣِﻨْﻬﺎ ﻃَﻠَﺐُ ﺍﻟْﺤَﻠﺎﻝِ ﻓَﺈﻥْ ﻃَﻴﱠﱠﺒْﺖَ ﻣَﻄْﻌَﻤَﻚَ ﻭَﻣَﺸْﺮَﺑَﻚَ ﻓَﺄَﻧْﺖَ ﻓِﻲ ﺣِﻔْﻈِﻲ ﻭَﻛَﻨَﻔِﻲ.
- سیر عبادی واقعیتی است دارای اجزا و مهمترین جزء آن که معادل نه دهم است عبارت از طلب حلال
اما بعد از طلب و اختیار حلال و اجتناب از حرام و شبهه
اولین سیر عبادی روزه است چه روزه سی روزه قطعی ماه مبارک یا روزه سی روزه حکمی و الحاقی سایر ماه ها که با روزه گرفتن سه روز پنجشنبه اول و آخر ماه قمری و چهار شنبه وسط و محاسبه عند الله به ده برابر همه ماه ها و همه سال تحت پوشش دستور العمل ریاضتی روزه قرار می گیرد که شاگردان سالک رسول خدا صلی الله علیه و آله مثل سلمان بدان تقید داشتند
زیرا نقش روزه و جوع و یا دو وعده خوری و حذف نهار موجب تضعیف بعد حیوانی سالک و تقویت بعد روحی و معنوی وی می گردد
چه این که در روایات به حیث شباهت به بهائم با اکل به بیش از دو وعده تصریح شده و به عکس آن در منابع روایی به راهکار تشابه به ملائکه از رهگذر جوع و صیام نیز اشاره شده است.(م ص)