📣نشست بررسی فیلم «نیاز» علیرضا داوودنژاد / علم بهتر است یا ثروت؟
🔷نشست «سینما و آموزههای اخلاقی» با بررسی فیلم سینمایی #نیاز ساخته #علیرضا_داوودنژاد و با حضور حبیب احمدزاده (نویسنده و فیلمنامهنویس) در خانه جشنواره فیلم فجر برگزار شد.
🔸#حبیب_احمدزاده:
💬از بچگی از ما سوال میکنند که علم بهتر است یا ثروت. این سوال از اساس غلط است؛ چرا که هر دو وسیله هستند. این فیلم به ما یادآوری میکند که مهم نیست که در موقعیتی هستی یا نه مهم این است در هر صورت انسان باشی.
💬جهان «نیاز» کاملا رئال و واقعی است. ما در فیلم و سریالهایی که درباره گذشته میسازیم همیشه یک خانواده را با کم و کاستی نشان میدهیم. یکی از حسنهای فیلم «نیاز» این است که به هیچ یک از مفاهیم اینگونه تن نمیدهد.
💬این فیلم روشنگری میکند و مفاهیم درست انسانی را به مخاطب میدهد. فیلم مانند دوی امداد، چوبی که دوندگان در دست دارند را به دست مخاطب میدهد و به او میگوید راه را ادامه دهد.
✅مطالعه کامل گفتگو:
🌐b2n.ir/d93418
#فجر_چهلم
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
📣زمان اکران فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» و پخش سریال «عاشورا» / همه چیز درباره پروژه تصویری شهید باکری
♦️پروژه تصویری #شهید_باکری هم در قالب فیلم و هم سریال تولید شده و به گفته حجازیفر خیلی از سکانسها برای هر یک از این مدیومها جدا و با مختصات همان مدیوم فیلمبرداری شده است.
♦️نسخه سریالی این پروژه که نامهای مختلفی را به خودش دید نهایتا تحت عنوان #عاشورا در تلویزیون به نمایش درخواهد آمد. نسخه سینمایی آن نیز #موقعیت_مهدی، یکی از فیلمهای در حال اکران در حال اکران چهلمین جشنواره فیلم فجر است.
♦️حبیب والینژاد، تهیه کننده موقعیت مهدی: بهترین زمان اکران این فیلم، سالگرد شهادت شهیدان باکری یعنی اسفند ماه است.
♦️حمید خواجهنژاد روابط عمومی سیما: قرار است این سریال ۷ قسمتی بعد از اکران عمومی نسخه سینماییاش روی آنتن برود.
♦️#سریال_عاشورا به داستان زندگی شهید باکری در دوران نوجوانی و بزرگسالی میپردازد و به ویژه بخش عمده فیلم در دو عملیات بدر و خیبر سپری میشود.
✅مطالعه کامل خبر:
🌐b2n.ir/f42241
🎥سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
📣نوع کارگردانی فیلم «دستنوشتهها» برگرفته از هیچکاک است
⭕️انتقادناپذیری؛ علت ساخته نشدن فیلمهای سیاسی
🔹نشست فرهنگی «#سینمای_سیاسی، فقدان فیلمنامه» با سخنرانی «مجتبی راعی»، کارگردان، با نمایش فیلم #دست_نوشته_ها اثر مرحوم مهرزاد مینویی در مرکز همایشهای برج میلاد برگزار شد.
🎤#مجتبی_راعی، کارگردان:
🌀مرحوم مهرزاد مینویی علت پیشرفت سینما در آمریکا را سوادشان میدانست.
🌀«دستنوشتهها» پختگیهای زیادی داشت و مبتنی بر کلیشه نبود. این فیلم هیچ سکانس اضافی ندارد، وقت مخاطب را تلف نمیکند و حجم سکانسها بهقاعده است. «دستنوشتهها» اثر شسته رفتهای بود.
🌀کارگردانی و نوع فیلمبرداری این فیلم برگرفته از کارگردانی هیچکاک است و به نوعی ادای احترام به فیلم «سرگیجه» است. این فیلم نشان داد که مینویی هیچکاک را خیلی خوب فهمیده است.
🌀قصد داشتم در دورهای، فیلمی با حضور موافقان و مخالفان مضمون بانکداری و شیوه اجرایی آن بسازم. اجازه این کار به من داده نشد. حتی درباره مجموعه خودروسازی نیز این پروژه به سرانجام نرسید.
🌀من به آینده سینمای سیاسی امیدوار نیستم. چراکه فکر میکنم هنوز تفکر غالب برای انتقادپذیری در قدرت وجود ندارد.
✅مطالعه کامل گفتگو:
🌐b2n.ir/f02619
#فجر_چهلم
#سینما_و_سیاست
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
🎤در هنگام تماشای «موقعیت مهدی» سینما را فراموش کردم
💢صحبت های #مسعود_فراستی در ستایش فیلم #موقعیت_مهدی در برنامه هفت
✅مطالعه مطلب در راه نوشت:
🌐Blog.ammaryar.ir
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
🎥بیرویا؛ رها شده در سطح
💢راهنمای فیلم – بیرویا
✍🏻محمدرضا پورصفار
📝آرین وزیردفتری در نخستین تجربه فیلم بلند خود به سراغ درامی روانشناسانه رفته است و تلاش کرده به زیست یک بیمار اسکیزوفرنی نزدیک شود.
فیلمساز هر چه در کارگردانی و طراحی فضا موفق بوده اما فیلمنامهاش نتوانسته به کمک طراحی دنیای پیچیده یک بیمار اسکیزوفرنی نزدیک شود و موقعیتها و کاشتهایی را در درام مشاهده میکنیم که سطحی و دم دستی هستند و ربطی به آن دنیای پیچیده ندارند.
✅مطالعه مطلب در راه نوشت:
🌐b2n.ir/k59949
#بی_رویا
#فجر_چهلم
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
🎥بدون قرار قبلی؛ پختگی در کارگردانی
⭕️راهنمای فیلم – بدون قرار قبلی
✍🏻محمدرضا پورصفار
📝آدم بعد از تماشای #بدون_قرار_قبلی و آن کارگردانی حیرتانگیز و حس ناب برخی لحظات فیلم، در یک رودروایسی گیر میکند و خجالت میکشد از میان آن همه فضا و قابهای دلنواز بگوید پس قصهگویی و شخصیتپردازی چه شد؟
سفر، اصالت و بازگشت به خویشتن و خیلی کلید واژههای دیگر را برای این فیلم میتوان به کار برد اما اتفاقات روی داده در سفر شخصیت اول، تحول درونی او را برای مخاطب باورپذیر نمیکند و تصاویر توریستی و کارت پستالی ابدا چنین چیزی را نمیدهد.
بدون قرار قبلی از خیل فیلمهای بدون فیلمنامه امسال چندین قدم جلوتر است و میتواند با تمام ضعفهایش جزء پنج فیلم برتر جشنواره چهلم فجر قرار گیرد.
✅مطالعه مطلب در راه نوشت:
🌐b2n.ir/p56841
#فجر_چهلم
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
📣عکس منتشر شده از بیعت همافران با امام آن حادثه را ماندگار کرد
⭕️وظیفه رسانه ها در جهاد تبیین چیست؟
🎤#رهبر_معظم_انقلاب:
🔹آن روز که این حرکت تاریخی نوزدهم بهمن در برابر امام انجام گرفت، اگر آن عکسی که از این واقعه منتشر شد منتشر نمیشد، این حادثه نه این جور ماندگار میشد، نه اثرگذار میشد؛ تبیین، این است، مسئلهی «روایت درست» این است.
🔹جهاد تبیین یک فریضهی قطعی و یک فریضهی فوری است و هر کسی که میتواند[باید اقدام کند].
🔹امروز هر چیزی و هر کلمهای که در ارتباط با سیاستهای غرب، معارض آن باشد یا همراه آن نباشد، ممنوعالتّصویر و ممنوعالانتشار است. آن وقت از همین فضا برای بزرگنمایی مشکلات در جمهوری اسلامی یا دربارهی اسلام، برای تخریب اینها حدّاکثر استفاده را میکنند و این یک واقعیّت تلخی است، و وظیفهای را بر دوش همه میگذارد.
🔹متولّیان رسانهها در درجهی اوّل مسئولند؛ چه رسانهی ملّی و چه سایر رسانههای گوناگون، چه فضای مجازی، چه مجموعهی مطبوعات، همه موظّفند در این زمینه وارد این میدان بشوند و هر کسی که یک مرکزی و منبری برای حرف زدن با افکار عمومی جامعه دارد، در این زمینه موظّف است.
🔹زمینههای اجتماعی، زمینههای فعالیتهای اقتصادی، فعالیتهای دیپلماسی و سیاسی، فعالیتهای عمرانی؛ این همه کار عمرانی در کشور- هر کدام از این سرفصلها میتواند یک عنوانی باشد برای فعّالیّت #جهاد_تبیین.
✅مطالعه کامل خبر:
🌐b2n.ir/b70139
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe