eitaa logo
راه نوشت - رسانه آنلاین سینما و تلویزیون
1.1هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
339 ویدیو
5 فایل
🅾️ نقد و بررسی آثار سینمایی و تلویزیونی 🅾️ 🎬 آخرین اخبار از سینمای جبهه فرهنگی انقلاب ✍🏻 سایت سینمایی راه نوشت (بلاگ عماریار): 🌐 AmmarYar.ir/blog 🥳آدرس ما در شبکه‌های اجتماعی: 🌐 zil.ink/rahnevesht_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
7.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📣بغض همسر شهید رضایی‌نژاد، پس از دیدن فیلم «هناس» ⭕️از فیلمی که ساخته شد رضایت کامل دارم 🔷، همسر دانشمند شهید داریوش رضایی‌نژاد و سوژه فیلم «هناس»، به تماشای این فیلم در خانه جشنواره فیلم فجر نشست. 🎤شهره پیرانی: 🔹هر بار فیلم را می‌بینم تا مدت‌ها درگیر آن هستم. قطعا خیلی برای من سنگین است، چون لحظات ترور همسرم را تداعی می‌کند. 🔹هیچ نقطه‌ای از فیلم نیست که نسبتی با واقعیت نداشته باشد. به طور مرتب با سناریست‌ها در ارتباط بودم. 🔹در همه مراحل فیلم آقای شفاه (تهیه‌کننده) و آقای دارابی (کارگردان) من را در جریان می‌گذاشتند و نظر من را می‌خواستند. 🔹حرکات دست و میمیک صورت خانم خیلی شبیه به من بود و من کاملا راضی بودم. 🔹از فیلمی که ساخته شد رضایت کامل دارم و حضور من در اینجا برای اعلام حمایت از فیلم است. ✅مطالعه کامل خبر: 🌐b2n.ir/a88888 📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻 https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
📣در فیلم «پرده آخر» با سبک اکسپرسیونیسم مواجهیم / چرا با وجود فردوسی در راس هنر جهان نیستیم 🔴، کارگردان و مدرس دانشگاه، نشست بررسی فیلم به کارگردانی واروژ کریم‌مسیحی تحت عنوان «از تراژدی تا ملودرام»: 💬فیلم «پرده آخر» از بابت پیشرفت در ژانر کار موفق بوده و نتیجه به خوبی و با ظرافت رقم خورده است و پایان‌بندی کاملا شاد است. ما در این فیلم صرفا با ژانر مواجه نیستیم و با سبک مواجهیم. این یک فیلم اکسپرسیونیسم است. 💬به جهت تحصیلات کریم‌‌مسیحی و تسلط او به تئاتر، ژانر، سبک، ساختار، موضوع و کار در پایان خوش، همه حقایقی را که ما لحظه به لحظه پیگیری کرده‌ایم، آشکار می‌کند. شهرت او و موفقیتش در سینما از عرصه نمایش پایه‌گذاری و با دید تئاتری و علمی و هنری نشأت گرفته است. 💬گفته می‌شود واقعه عاشورا تراژدی است در حالی که حماسه است و حماسه یک ژانر است. ما این ژانر را نداریم و به آن فکر نشده است. 💬حافظ و سعدی و مولوی را این فرهنگ خلق کرده اما این فرهنگ جدی گرفته نشده است. ما چرا در راس هنر جهان نباشیم وقتی فردوسی داریم. اگر بین هومر و فردوسی مقایسه کنید فردوسی غالب می‌شود و ما حتی در روخوانی آثار فردوسی مشکل داریم چه برسد به ادراک آن. ✅مطالعه کامل گفتگو: 🌐b2n.ir/k18994 📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻 https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
🎥حسرت منِ قدرتمند 💢از یتیم نوش‌آفرین در سوادکوه تا کودتا برای پادشاهی 🗓به مناسبت انقلاب اسلامی ✍🏻علیرضا حسن‌تبار 🔺 مجموعه مستندی تاریخی-تحلیلی ست که علاوه بر تمام مجموعه، هر قسمت نیز دارای آغاز، نقطه‌ی اوج و پایان خطّی و سیر داستانی می‌باشد. 🔺 از مهم‌ترین ویژگی‌های اثر این است که نه در هر واقعه‌ی تاریخی غرق می‌شود و نه کلّی‌گویی می‌کند. 🔺پژوهش کامل و قلم نویسنده، هیچ واقعه‌ای را از برای تحلیل شخصیت رضاخان از دست نداده‌اند: نداشتن سایه‌ی پدر و ازدواج مجدد مادر، بزرگ شدن در محله قزاق‌ها، دیده‌ی حسرت به مدال‌ها و قدرت آن‌ها و ... از جمله وقایعی‌ست که در قسمت دوم روزگار رضاخانی یعنی مشاهده می‌شود. 🔺«تولد پرماجرا» نشان می‌دهد که حسرت‌های رضا، پسربچه‌ی یتیمی که مجبور به کار و نگاه‌های از پایین به بالا بوده است، او را به سوی یک منِ قدرتمند تا کودتا و پادشاهی رسانده است. ✅مطالعه کامل یادداشت: 🌐b2n.ir/j74401 ✅تماشای اثر: 🌐b2n.ir/g14318 📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻 https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
📣برای انتخاب بازیگران «نگهبان شب» از ۵۰۰ نفر تست گرفتیم / این فیلم شرح‌حال جامعه است نه نقد ♦️نشست رسانه‌ای فیلم با حضور عوامل فیلم در برج میلاد برگزار شد. 🎤، کارگردان: 🔸به نظر من ریتم فیلم کشدار نبود. من از گرافیک وارد سینما شدم و کنترل فضای بصری فیلم در طراحی میزانسن‌ها برایم اهمیت ویژه‌ای دارد. 🔸این ایده نعل‌به‌نعل از جایی نیامده است اما فکر می‌کنم کاراکترها، شخصیت و فضاهای قصه به شدت واقعی هستند. 🔸برای این فیلم یک سایت طراحی کردم که ۱۳ هزار نفر ثبت نام کردند. از ۵۰۰ نفر به صورت حضوری تست گرفتیم و در نهایت به تورج الوند و لاله مرزبان و آقای اصانلو رسیدم. 🔸این فیلم یک شرح حال و تبادل احساس به مسائل جامعه است و من نام آن را نقد نمی‌گذارم. 🎤محمد داوودی، نویسنده: 🔸این فیلم ساختاری خرده پی‌رنگ‌وار دارد و باید بگویم که چنین فیلمی با الگوهای ثابتی که در بسیاری از آثار سینمایی دارند، متفاوت است. ✅مطالعه کامل خبر: 🌐b2n.ir/f79395 📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻 https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
🎥هناس؛ در ستایش زاویه دید 💢راهنمای فیلم – هناس ✍🏻محمدرضا پورصفار 📝مهم‌ترین کار یک هنرمند در مواجهه با یک اتفاق یافتن زاویه دید است؛ کاری که دارابی در به عاشقانه‌ترین شکل انجام داده است. روایت یک ترور از زاویه دید یک همسر. کارگردانی دارابی در هناس از فیلم قبلی‌اش عقب‌تر نیست اما آن چنان هم مخاطب را به وجد نمی‌آورد. ریتم آرام و فضاسازی و رنگ و نورهای هناس و همه و همه در خدمت خلق یک قصه عاشقانه بود. پاشنه‌آشیل کار فیلمنامه است که قدری شتابزده به نظر می رسید؛ دقیق در جزئیات و رها شده در کلیات و کماکان پایان‌بندی‌های نه چندان دلچسب در کارگردانی. ✅مطالعه مطلب در راه نوشت: 🌐b2n.ir/b95767 📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻 https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
📣«موقعیت مهدی» را با قلبم ساختم ⭕️خیلی از لباس‌های تن ما در فیلم مربوط به دوران دفاع مقدس بود 🔷در هفتمین روز از برگزاری جشنواره نشست فیلم با حضور عوامل این فیلم و اهالی رسانه برگزار شد. 🔹، کارگردان: 💬نزدیک به دوسال است که درگیر این کار هستیم. دوازده‌ بار کار متوقف شد اما بچه‌ها پای کار ماندند. 💬از اول هم بنای ما ساخت نسخه‌ای سینمایی بود. خیلی از سکانس‌هایی که شاهد بودید تنها برای نسخه سینمایی کار است و در سریال به شیوه‌ای دیگر فیلمبرداری شده است. 💬برای ۴۰۰ دقیقه‌ای که ضبط کردیم، ۳۰ میلیارد بودجه داشتیم که از آن ۱۰ میلیارد هزینه ادوات جنگی بود. جزیره خیبر را کاملا بازسازی کردیم. عوامل حتی کمتر از دیگر آثار دستمزد گرفتند. از این بودجه حتی یک ریال را هم اسراف نکردیم. 💬تحقیقات کاملی درباره موضوع کار انجام شد و من کاملا به تمامی اتفاقات وفادار بودم. موقعیت مهدی را با قلبم و اعتقاد کامل ساختم؛ از همان ابتدای کار، به بچه‌های گریم و صحنه گفتم که من یک سند تصویری از دو عملیات بدر و خیبر می‌خواهم. 💬خیلی از لباس‌های تن ما در سکانس‌های جبهه، واقعی و مربوط به دوران دفاع مقدس بودند. ✅مطالعه کامل خبر: 🌐b2n.ir/y82003 📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻 https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
🎥 شب طلایی؛ دکمه برای کت 💢راهنمای فیلم – شب طلایی ✍🏻محمدرضا پورصفار 📝همیشه پس از تماشای فیلم‌های بزرگ دوست داشتم بدانم اولین بار ایده فیلمنامه در ذهن فیلمساز چگونه شکل گرفته و چگونه بسط یافته؟ این کنجکاوی در فیلم‌های ضعیف هم مصداق می‌یابد. با ارفاق زیاد شاید یک فیلم کوتاه خوب می‌شد اما واقعا این فیلمنامه و یک فیلم سینمایی چرا و چگونه ؟؟؟ فیلم عملا از دقیقه ۵ به بعد جلو نمی‌رود و دست و پا زدن‌های کارگردان هم بیشتر غرقش می‌کند. شب طلایی می‌توانست یک درام اجتماعی باشد اما بیشتر خاله زنک بازی شده. بازی‌ها و کارگردانی هم چیزی در حد متوسط. ✅مطالعه مطلب در راه نوشت: 🌐b2n.ir/y70797 📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻 https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
18.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
برای دانه دانه فشنگ‌های فیلم التماس کردم ⭕️درد و دل‌های هادی حجازی‌فر از مصائب ساخت «موقعیت مهدی» 🔹، کارگردان: 🎙کل قرارداد ما برای ساخت ۴۰۰ دقیقه سریال و فیلم سینمایی، ۳۰ میلیارد تومان بوده است. از این مقدار فقط ۱۰ میلیارد تومان هزینه ادوات جنگی و کارهای عمرانی شده. جزیره مجنونی که در عملیات خیبر می‌بینید ما کاملا آن را بازسازی کردیم. 🎙عوامل کار یک دهم دستمزد معمولی که در یک کار راحت‌تر می‌توانستند بگیرند را نگرفتند. هنوز هم به بعضی بدهکاریم. 🎙دوستان می‌توانند شهادت بدهند؛ من برای دانه دانه فشنگی که در این کار استفاده کردیم، دویدم، خواهش کردم و التماس کردم. 🎙من به شما قول می‌دهم که اجازه ندادیم یک ریال اسراف یا غیب بشود و تمام مسئولیت قانونی و شرعی‌اش را هم به عهده می‌گیرم. 🎙کارشناسان می‌توانند تصدیق کنند که امکان تولید چنین اثری زیر ۶۰ - ۷۰ میلیارد تومان نیست. ✅مطالعه کامل خبر: 🌐b2n.ir/h06947 📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻 https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
✴️هناس، روایتی تازه از یک ماجرای شنیده شده 🔸اثری جذاب با وجود پایانی مشخص ✍🏻فاطمه حجتی 🔺با فاش شدن راز فیلم، پایان آن مشخص خواهد شد اما زاویه دید و سبک نو، دیالوگ‌ها، درگیری نقش‌ها با موضوعاتی جدید، همه و همه باعث می‌شوند علیرغم دانستن پایانِ کار، حتی فکر خروج از سالن هم به ذهن بیننده خطور نکند. 🔺از نظر محتوا، ویژگی بارز و کارگردانش نگاه متفاوت و برداشت آزاد در مورد موضوعی خاص است. علاوه بر آثار محدود ساخته شده درآن حوزه، حتی توجه خیل کثیری از مردم هم در نگاه اول به این قسمتِ مهم ماجرا جلب نمی شود. ✅مطالعه کامل یادداشت: 🌐b2n.ir/j75840 📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻 https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
📣ما انسان‌ها چیزی جز اجرای ایدئولوژی نیستیم / وظیفه سینما در برابر دنیای حقیقت چیست 💢در هفتمین روز از برگزاری جشنواره فیلم فجر، نشست تخصصی تحت عنوان «سینما، جامعه (آرمان‌ها، واقعیت‌ها)» با حضور دکتر مصطفی مهرآیین (جامعه‌شناس) در خانه جشنواره برگزار شد. 🎤، جامعه‌شناس: 🔺کار دنیای فرهنگ تعریف آرمان و اهداف است. دنیای فرهنگ باید آرمان را تعریف کند و اگر آرمان‌ها اینجا تعریف شوند، اقتصاد پول فراهم می‌کند و اجتماع روابط انسانی را تعریف می‌کند اما فرهنگ در کشور ما کار خود را نمی‌کند. 🔺ما انسان‌ها چیزی جز اجرای ایدئولوژی نیستیم. این فضای ایدئولوژی تمام قلمروهای زندگی اجتماعی ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد و این کار را از طریق فرم انجام می‌دهد. دنیای سینما می‌تواند تحت‌تاثیر ایدئولوژی، خود را استیضاح شده بداند یا دنیای آزادی باشد. ایدئولوژی نامرئی و عام تمام جامعه ما را تحت تاثیر قرار داده و سعی دارد همه را در وضعیت خاصی قرار دهد. 🔺سینما با وجود همه مشکلاتی که در آن وجود دارد، هنوز یکی از اموری است که می‌تواند در ما ترک ایجاد کند. 🔺وظیفه هنر بازتاب جامعه است اما وظیفه دنیای حقیقت این است که نظم موجود، دارای سلطه نشود زیرا فقر و ظلم و پوچی نیز وجود دارد‌. دنیای سینما در پیوند با دنیای حقیقت وظیفه دارد که اجازه تام شدن ندهد و با ایجاد شکاف اجازه دهد که هوا بچرخد. باید هم خود و هم مخاطبش را دچار بحران کند. ✅مطالعه کامل خبر: 🌐b2n.ir/q63411 📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻 https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe