🎥ملاقات خصوصی؛ نفسگیر تا تیتراژ
💢راهنمای فیلم – ملاقات خصوصی
✍🏻محمدرضا پورصفار
📝امید شمس کارگردانی است که تواناییاش در قصهگویی و کارگردانی را در فیلمهای کوتاه خود نشان داده بود و با نخستین کار بلند خود، شگفتی جشنواره چهلم تا به امروز بوده است.
فیلمنامه #ملاقات_خصوصی آهسته و با ریتم کند آغاز میشود و رفته رفته اوج میگیرد.
همه چیز به اندازه در فیلم گنجانده شده، از فضاسازی و طراحی صحنه بسیار خوب تا رنگ و نور نشسته در کار.
ضربه اصلی را ملاقات خصوصی از شخصیتپردازی های ضعیف بازیگران مکمل خورده است؛ حتی گاهی از بازیگران اصلی.
✅مطالعه مطلب در راه نوشت:
🌐b2n.ir/a24750
#فجر_چهلم
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
📣برگزاری نشست اقتباس و بومیسازی متون غیرفارسی
⭕️علت موفقیت تقوایی در اقتباس، توجه ویژه او به دیالوگ است
🔷«نشست #اقتباس و بومیسازی متون غیرفارسی» با بررسی فیلم سینمایی #ناخدا_خورشید اثر #ناصر_تقوایی و با حضور مهدی سجادهچی فیلمنامه نویس و یکی از داوران چهلمین جشنواره فیلم فجر در خانه جشنواره برگزار شد.
🎤#مهدی_سجاده_چی:
🔹تقوایی در تیتراژ فیلم «ناخدا خورشید» اشاره کرده که این فیلم اقتباس آزادی از کتاب «داشتن و نداشتن» اثر ارنست همینگوی است. فیلمهای دیگری هم از این کتاب ساخته شد ولی ناخدا خورشید بهترین آنها بود.هرچند «داشتن و نداشتن» خیلی کتاب محبوبی نبود
🔹تقوایی در فیلمسازیش به دیالوگ توجه ویژهای دارد. دایی جان ناپلئون دیگر اثر تقوایی خط به خط دیالوگ دارد. این فیلم با تکیه کلامهایش مشهور شده است. این هنر تقوایی باعث شده در اقتباس موفق باشد. اگر دیالوگ خوب نباشد، بخشهایی از داستان در خودِ کتاب میماند
🔹دو ژانر اجتماعی و کمدی در ایران حکمفرماست. ما فیلمنامهنویسانی داریم که در زمینه فیزیک مدرن تحقیقاتی دارند. فیلم «بین ستارهای» اثر نولان که درام است از مفاهیم فیزیک مدرن استفاده کرده است. چه کارگردانی است در کشورمان از این ظرفیتها استفاده کند؟
🔹شرط لازم و کافی برای اقتباس شناخت فرهنگ خود است. ناصر تقوایی در «ناخدا خورشید» انقدر جغرافیا،فرهنگ و آداب و رسوم فضای فیلم را می شناسد که زمان اقتباس از یک اثر آمریکایی، چیزی از داستان کم نمیکند
✅مطالعه کامل گفتگو:
🌐b2n.ir/t61778
#فجر_چهلم
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
📣انتقاد فرزاد مؤتمن از مخفی بودن هزینه پروژههای سینمایی
⭕️ارزیابی سینمای ایران غیرواقعی است
🔹#فرزاد_مؤتمن، کارگردان سینما و تلویزیون در پستی نوشت:
بودجه و مدت فیلمبرداری پروژههای سینمایی را علنی کنید.
تا زمانی که این ارقام مخفی میمانند، هر گونه ارزیابی از سینمای ایران غیرواقعی است.
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
🎤سینما صرفا تکنیک نیست؛ تفکر است / بررسی عنصر زمان در آثار شهید آوینی
💢در ششمین روز از برگزاری جشنواره فیلم فجر، نشست تخصصی تحت عنوان «سینما، تاریخ و تمدن» با حضور دکتر بهروز فرنو (پژوهشگر فرهنگی) و دکتر امیررضا مافی (مجری) در خانه جشنواره برگزار شد.
♦️#بهروز_فرنو:
🔺از رنسانس عصر جدیدی در عالم آغاز شد و رنسانس اتفاق سیاسی نیست بلکه اتفاقی فکری و نظری است. با لبخند ژکوند رنسانس آغاز شد و ما نمیتوانیم این تاثیر را در هنر منکر شویم.
🔺مرحوم عالمی معتقد بود که سینما صرفا تکنیک نیست که از ابزار استفاده کنیم و سینمای اسلامی داشته باشیم؛ سینما تفکر است. ما ناگزیریم که از تاریخ پرسش کنیم تا مفهوم درست را پیدا کنیم. تاریخ امری جاری است و جزئیاتی در گذشته نیست.
🔺در سینمای عالم بعد از مدرنیته خدایگانی بشر به تزلزل رسیده است. موضوعیت نفسانی و خودبنیانی مطرح است و تحقق رویای بشر جدید را در سینمای تجاری امروز میبینیم و در مقابل برای اهل تفکر پرسش ایجاد میشود و سبکهای مختلف سینمای آوانگارد و صاحب تفکر با پرسشهایی مواجه شدند.
🔺#شهید_آوینی سه زمان را در آثارش مطرح کرده یکی زمانی که نویسنده متن نریشن میگوید، دیگری زمان فیلم و دیگری معطوف به زمانی باقی است. فتوحاتی که در روایت فتح آمد بخشی ظاهری است و بخشی مشترک بین نویسنده متن و رزمنده در جبهه است و در واقع در سه تاریخ روایت میشود اما آیا در آثار دیگر سراغ این روش رفتهایم؟
✅مطالعه کامل گفتگو:
🌐b2n.ir/b32873
#فجر_چهلم
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
📣از پایان تلخ اجتناب کردیم / هناس یک فیلم عاشقانه و بیوگرافی است نه جاسوسی
💢نشست رسانهای فیلم سینمایی #هناس با حضور عوامل فیلم در خانه جشنواره برگزار شد.
🎤#حسین_دارابی، کارگردان:
♦️ما از زاویه دید #شهره_پیرانی به فیلم نگاه کردیم و چون در تشویش و گنگی به سر میبرد، خواستیم این حس را تقویت کنیم، تا اینکه فیلم جاسوسی بسازیم. «هناس» یک فیلم عاشقانه و بیوگرافی است.
♦️من هم قبول دارم که این فیلم چند پایان دارد ولی این موضوع به ماهیت تلخی قصه برمیگردد. ما از این که پایان تلخ داشته باشیم اجتناب کردیم.
♦️سعی ما این بود که نقش وحید رهبانی ضد قهرمانی دوست داشتنی نباشد و خدا را شکر وحید رهبانی با هوشی که داشت توانست به این مهم نزدیک شود.
🎤#مریلا_زارعی، بازیگر:
♦️خانم پیرانی بیش از حد تصور به ما عشق دادند و حتی او دست من را باز گذاشت تا هر زمانی که سوالی داشتم از او بپرسم.
♦️من اولین بار بود که این فیلم را میدیدم ولی با اشکهای خانم پیرانی اشک ریختم و خوشحال شدم که صاحب این کاراکتر از فیلم راضی باشد.
🎤#محمدرضا_شفاه، تهیه کننده:
♦️فیلم «هناس» داستانی برگرفته از زندگی واقعی است. هدف ما رسیدن به حقیقت عشق جاری در دل این داستان است. این داستان ریشه در واقعیت داشت اما پرداخت ما بود.
✅مطالعه کامل خبر:
🌐b2n.ir/h29051
#فجر_چهلم
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
🎥دسته دختران؛ فیلمسازی با تیر و تفنگ
💢راهنمای فیلم – دسته دختران
✍🏻محمدرضا پورصفار
📝هر ۱۵ دقیقه از فیلم که میگذشت با خودم میگفتم کاش #دسته_دختران از اینجا شروع میشد و این روند تا تیتراژ پایانی ادامه داشت.
افت بسیاری از فیلمهای جنگی همین است، جایگزینی صحنههای تیر و خمپاره به جای درام و قصه.
شخصیتپردازیها و دیالوگها در دسته دختران چیزی در حد فاجعه است.
#قیدی خواسته بود در شخصیتپردازیِ شخصیتهای میانه میدان جنگ کمی خط شکنی کند، اما در تلاشش ناکام بود و حتی در سکانسهایی به ضد خودش تبدیل شده بود.
خط غلط، معنی غلط، املا غلط، انشا غلط ...
✅مطالعه مطلب در راه نوشت:
🌐b2n.ir/k50809
#فجر_چهلم
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
🎥بی مادر؛ ناتوان در خلق همه چیز
💢راهنمای فیلم – بیمادر
✍🏻محمدرضا پورصفار
📝هیچ چیزی در #بی_مادر ساخته نمیشود.
فیلمساز تلاش داشته اختلاف طبقاتی را در جای جای فیلم خطکشی شده به خورد مخاطب دهد که در دام کمدی ناخواسته افتاده است.
گره افکنیها و گرهگشاییها در بیمادر همگی باسمهای و بیمنطق در روایت صورت میگیرد.
بازیها در این گرداب کارگردان ناچار به بد بودن هستند.
✅مطالعه مطلب در راه نوشت:
🌐Blog.ammaryar.ir
#فجر_چهلم
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
⭕️ جدول امتیاز دهی و راهنمای تماشای آثار چهلمین جشنواره فیلم فجر #منتقدین_راه_نوشت
📋این جدول به مرور با تماشای فیلمهای روزهای آینده تکمیل میشود.
#فجر_چهلم
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣بغض همسر شهید رضایینژاد، پس از دیدن فیلم «هناس»
⭕️از فیلمی که ساخته شد رضایت کامل دارم
🔷#شهره_پیرانی، همسر دانشمند شهید داریوش رضایینژاد و سوژه فیلم «هناس»، به تماشای این فیلم در خانه جشنواره فیلم فجر نشست.
🎤شهره پیرانی:
🔹هر بار فیلم را میبینم تا مدتها درگیر آن هستم. قطعا خیلی برای من سنگین است، چون لحظات ترور همسرم را تداعی میکند.
🔹هیچ نقطهای از فیلم نیست که نسبتی با واقعیت نداشته باشد. به طور مرتب با سناریستها در ارتباط بودم.
🔹در همه مراحل فیلم آقای شفاه (تهیهکننده) و آقای دارابی (کارگردان) من را در جریان میگذاشتند و نظر من را میخواستند.
🔹حرکات دست و میمیک صورت خانم #مریلا_زارعی خیلی شبیه به من بود و من کاملا راضی بودم.
🔹از فیلمی که ساخته شد رضایت کامل دارم و حضور من در اینجا برای اعلام حمایت از فیلم است.
✅مطالعه کامل خبر:
🌐b2n.ir/a88888
#هناس
#شهید_رضایی_نژاد
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
📣در فیلم «پرده آخر» با سبک اکسپرسیونیسم مواجهیم / چرا با وجود فردوسی در راس هنر جهان نیستیم
🔴#تاجبخش_فنائیان، کارگردان و مدرس دانشگاه، نشست بررسی فیلم #پرده_آخر به کارگردانی واروژ کریممسیحی تحت عنوان «از تراژدی تا ملودرام»:
💬فیلم «پرده آخر» از بابت پیشرفت در ژانر کار موفق بوده و نتیجه به خوبی و با ظرافت رقم خورده است و پایانبندی کاملا شاد است. ما در این فیلم صرفا با ژانر مواجه نیستیم و با سبک مواجهیم. این یک فیلم اکسپرسیونیسم است.
💬به جهت تحصیلات کریممسیحی و تسلط او به تئاتر، ژانر، سبک، ساختار، موضوع و کار در پایان خوش، همه حقایقی را که ما لحظه به لحظه پیگیری کردهایم، آشکار میکند. شهرت او و موفقیتش در سینما از عرصه نمایش پایهگذاری و با دید تئاتری و علمی و هنری نشأت گرفته است.
💬گفته میشود واقعه عاشورا تراژدی است در حالی که حماسه است و حماسه یک ژانر است. ما این ژانر را نداریم و به آن فکر نشده است.
💬حافظ و سعدی و مولوی را این فرهنگ خلق کرده اما این فرهنگ جدی گرفته نشده است. ما چرا در راس هنر جهان نباشیم وقتی فردوسی داریم. اگر بین هومر و فردوسی مقایسه کنید فردوسی غالب میشود و ما حتی در روخوانی آثار فردوسی مشکل داریم چه برسد به ادراک آن.
✅مطالعه کامل گفتگو:
🌐b2n.ir/k18994
#فجر_چهلم
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
🎥حسرت منِ قدرتمند
💢از یتیم نوشآفرین در سوادکوه تا کودتا برای پادشاهی
🗓به مناسبت #دهه_فجر انقلاب اسلامی
✍🏻علیرضا حسنتبار
🔺#روزگار_رضا_خانی مجموعه مستندی تاریخی-تحلیلی ست که علاوه بر تمام مجموعه، هر قسمت نیز دارای آغاز، نقطهی اوج و پایان خطّی و سیر داستانی میباشد.
🔺 از مهمترین ویژگیهای اثر این است که نه در هر واقعهی تاریخی غرق میشود و نه کلّیگویی میکند.
🔺پژوهش کامل و قلم نویسنده، هیچ واقعهای را از برای تحلیل شخصیت رضاخان از دست ندادهاند: نداشتن سایهی پدر و ازدواج مجدد مادر، بزرگ شدن در محله قزاقها، دیدهی حسرت به مدالها و قدرت آنها و ... از جمله وقایعیست که در قسمت دوم روزگار رضاخانی یعنی #تولد_پرماجرا مشاهده میشود.
🔺«تولد پرماجرا» نشان میدهد که حسرتهای رضا، پسربچهی یتیمی که مجبور به کار و نگاههای از پایین به بالا بوده است، او را به سوی یک منِ قدرتمند تا کودتا و پادشاهی رسانده است.
✅مطالعه کامل یادداشت:
🌐b2n.ir/j74401
✅تماشای اثر:
🌐b2n.ir/g14318
#پهلوی
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
📣برای انتخاب بازیگران «نگهبان شب» از ۵۰۰ نفر تست گرفتیم / این فیلم شرححال جامعه است نه نقد
♦️نشست رسانهای فیلم #نگهبان_شب با حضور عوامل فیلم در برج میلاد برگزار شد.
🎤#رضا_میرکریمی، کارگردان:
🔸به نظر من ریتم فیلم کشدار نبود. من از گرافیک وارد سینما شدم و کنترل فضای بصری فیلم در طراحی میزانسنها برایم اهمیت ویژهای دارد.
🔸این ایده نعلبهنعل از جایی نیامده است اما فکر میکنم کاراکترها، شخصیت و فضاهای قصه به شدت واقعی هستند.
🔸برای این فیلم یک سایت طراحی کردم که ۱۳ هزار نفر ثبت نام کردند. از ۵۰۰ نفر به صورت حضوری تست گرفتیم و در نهایت به تورج الوند و لاله مرزبان و آقای اصانلو رسیدم.
🔸این فیلم یک شرح حال و تبادل احساس به مسائل جامعه است و من نام آن را نقد نمیگذارم.
🎤محمد داوودی، نویسنده:
🔸این فیلم ساختاری خرده پیرنگوار دارد و باید بگویم که چنین فیلمی با الگوهای ثابتی که در بسیاری از آثار سینمایی دارند، متفاوت است.
✅مطالعه کامل خبر:
🌐b2n.ir/f79395
#فجر_چهلم
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
🎥هناس؛ در ستایش زاویه دید
💢راهنمای فیلم – هناس
✍🏻محمدرضا پورصفار
📝مهمترین کار یک هنرمند در مواجهه با یک اتفاق یافتن زاویه دید است؛ کاری که دارابی در #هناس به عاشقانهترین شکل انجام داده است.
روایت یک ترور از زاویه دید یک همسر.
کارگردانی دارابی در هناس از فیلم قبلیاش عقبتر نیست اما آن چنان هم مخاطب را به وجد نمیآورد.
ریتم آرام و فضاسازی و رنگ و نورهای هناس و همه و همه در خدمت خلق یک قصه عاشقانه بود.
پاشنهآشیل کار فیلمنامه است که قدری شتابزده به نظر می رسید؛ دقیق در جزئیات و رها شده در کلیات و کماکان پایانبندیهای نه چندان دلچسب در کارگردانی.
✅مطالعه مطلب در راه نوشت:
🌐b2n.ir/b95767
#فجر_چهلم
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
📣«موقعیت مهدی» را با قلبم ساختم
⭕️خیلی از لباسهای تن ما در فیلم مربوط به دوران دفاع مقدس بود
🔷در هفتمین روز از برگزاری جشنواره نشست فیلم #موقعیت_مهدی با حضور عوامل این فیلم و اهالی رسانه برگزار شد.
🔹#هادی_حجازی_فر، کارگردان:
💬نزدیک به دوسال است که درگیر این کار هستیم. دوازده بار کار متوقف شد اما بچهها پای کار ماندند.
💬از اول هم بنای ما ساخت نسخهای سینمایی بود. خیلی از سکانسهایی که شاهد بودید تنها برای نسخه سینمایی کار است و در سریال به شیوهای دیگر فیلمبرداری شده است.
💬برای ۴۰۰ دقیقهای که ضبط کردیم، ۳۰ میلیارد بودجه داشتیم که از آن ۱۰ میلیارد هزینه ادوات جنگی بود. جزیره خیبر را کاملا بازسازی کردیم. عوامل حتی کمتر از دیگر آثار دستمزد گرفتند. از این بودجه حتی یک ریال را هم اسراف نکردیم.
💬تحقیقات کاملی درباره موضوع کار انجام شد و من کاملا به تمامی اتفاقات وفادار بودم. موقعیت مهدی را با قلبم و اعتقاد کامل ساختم؛ از همان ابتدای کار، به بچههای گریم و صحنه گفتم که من یک سند تصویری از دو عملیات بدر و خیبر میخواهم.
💬خیلی از لباسهای تن ما در سکانسهای جبهه، واقعی و مربوط به دوران دفاع مقدس بودند.
✅مطالعه کامل خبر:
🌐b2n.ir/y82003
#فجر_چهلم
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
🎥 شب طلایی؛ دکمه برای کت
💢راهنمای فیلم – شب طلایی
✍🏻محمدرضا پورصفار
📝همیشه پس از تماشای فیلمهای بزرگ دوست داشتم بدانم اولین بار ایده فیلمنامه در ذهن فیلمساز چگونه شکل گرفته و چگونه بسط یافته؟ این کنجکاوی در فیلمهای ضعیف هم مصداق مییابد.
#شب_طلایی با ارفاق زیاد شاید یک فیلم کوتاه خوب میشد اما واقعا این فیلمنامه و یک فیلم سینمایی چرا و چگونه ؟؟؟
فیلم عملا از دقیقه ۵ به بعد جلو نمیرود و دست و پا زدنهای کارگردان هم بیشتر غرقش میکند.
شب طلایی میتوانست یک درام اجتماعی باشد اما بیشتر خاله زنک بازی شده.
بازیها و کارگردانی هم چیزی در حد متوسط.
✅مطالعه مطلب در راه نوشت:
🌐b2n.ir/y70797
#فجر_چهلم
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برای دانه دانه فشنگهای فیلم التماس کردم
⭕️درد و دلهای هادی حجازیفر از مصائب ساخت «موقعیت مهدی»
🔹#هادی_حجازی_فر، کارگردان:
🎙کل قرارداد ما برای ساخت ۴۰۰ دقیقه سریال و فیلم سینمایی، ۳۰ میلیارد تومان بوده است. از این مقدار فقط ۱۰ میلیارد تومان هزینه ادوات جنگی و کارهای عمرانی شده. جزیره مجنونی که در عملیات خیبر میبینید ما کاملا آن را بازسازی کردیم.
🎙عوامل کار یک دهم دستمزد معمولی که در یک کار راحتتر میتوانستند بگیرند را نگرفتند. هنوز هم به بعضی بدهکاریم.
🎙دوستان میتوانند شهادت بدهند؛ من برای دانه دانه فشنگی که در این کار استفاده کردیم، دویدم، خواهش کردم و التماس کردم.
🎙من به شما قول میدهم که اجازه ندادیم یک ریال اسراف یا غیب بشود و تمام مسئولیت قانونی و شرعیاش را هم به عهده میگیرم.
🎙کارشناسان میتوانند تصدیق کنند که امکان تولید چنین اثری زیر ۶۰ - ۷۰ میلیارد تومان نیست.
✅مطالعه کامل خبر:
🌐b2n.ir/h06947
#موقعیت_مهدی
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
✴️هناس، روایتی تازه از یک ماجرای شنیده شده
🔸اثری جذاب با وجود پایانی مشخص
✍🏻فاطمه حجتی
🔺با فاش شدن راز فیلم، پایان آن مشخص خواهد شد اما زاویه دید و سبک نو، دیالوگها، درگیری نقشها با موضوعاتی جدید، همه و همه باعث میشوند علیرغم دانستن پایانِ کار، حتی فکر خروج از سالن هم به ذهن بیننده خطور نکند.
🔺از نظر محتوا، ویژگی بارز #هناس و کارگردانش نگاه متفاوت و برداشت آزاد در مورد موضوعی خاص است. علاوه بر آثار محدود ساخته شده درآن حوزه، حتی توجه خیل کثیری از مردم هم در نگاه اول به این قسمتِ مهم ماجرا جلب نمی شود.
✅مطالعه کامل یادداشت:
🌐b2n.ir/j75840
#فجر_چهلم
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
📣ما انسانها چیزی جز اجرای ایدئولوژی نیستیم / وظیفه سینما در برابر دنیای حقیقت چیست
💢در هفتمین روز از برگزاری جشنواره فیلم فجر، نشست تخصصی تحت عنوان «سینما، جامعه (آرمانها، واقعیتها)» با حضور دکتر مصطفی مهرآیین (جامعهشناس) در خانه جشنواره برگزار شد.
🎤#مصطفی_مهرآیین، جامعهشناس:
🔺کار دنیای فرهنگ تعریف آرمان و اهداف است. دنیای فرهنگ باید آرمان را تعریف کند و اگر آرمانها اینجا تعریف شوند، اقتصاد پول فراهم میکند و اجتماع روابط انسانی را تعریف میکند اما فرهنگ در کشور ما کار خود را نمیکند.
🔺ما انسانها چیزی جز اجرای ایدئولوژی نیستیم. این فضای ایدئولوژی تمام قلمروهای زندگی اجتماعی ما را تحت تاثیر قرار میدهد و این کار را از طریق فرم انجام میدهد. دنیای سینما میتواند تحتتاثیر ایدئولوژی، خود را استیضاح شده بداند یا دنیای آزادی باشد. ایدئولوژی نامرئی و عام تمام جامعه ما را تحت تاثیر قرار داده و سعی دارد همه را در وضعیت خاصی قرار دهد.
🔺سینما با وجود همه مشکلاتی که در آن وجود دارد، هنوز یکی از اموری است که میتواند در ما ترک ایجاد کند.
🔺وظیفه هنر بازتاب جامعه است اما وظیفه دنیای حقیقت این است که نظم موجود، دارای سلطه نشود زیرا فقر و ظلم و پوچی نیز وجود دارد. دنیای سینما در پیوند با دنیای حقیقت وظیفه دارد که اجازه تام شدن ندهد و با ایجاد شکاف اجازه دهد که هوا بچرخد. #سینما باید هم خود و هم مخاطبش را دچار بحران کند.
✅مطالعه کامل خبر:
🌐b2n.ir/q63411
#فجر_چهلم
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
🎥فرار را بازی کن
⭕️انیمیشنی از انقلاب برای نسل پس از انقلاب
🗓به مناسبت #دهه_فجر انقلاب اسلامی
✍🏻فاطمه محجوبی
🔹«آیه» و «روزبه» برای نجات «امیر» باید وارد یک بازی شوند و سومین نفر را توی اغما به تماشای فرار خود بنشانند، راه متفاوتی که حداقل شاید کمتر دیده باشید یا حتی اصلا ندیده باشید.
🔹از انقلاب داستان گفتن راحت سختی است که به چشم نمیآید و همیشه به خاطر ساده دیدنش با کلیشهها مخلوط میشود و بعد هم اسمش را میگذارند اثر هنر انقلابی، اما #دم_جنبونک_ها هم حرف دارد، هم ایده دارد و هم مخاطب را خسته نمیکند.
🔹موسیقی به کار نشسته، کاراکترهای درست، دیالوگهای خوب، صدای هماهنگ دوبلورها و حرکات به اندازه کاراکتری، همه شما را به دیدنش ترغیب میکند و جدا از همهی اینها قصهی کار که مخاطب نوجوان را پای خودش مینشاند.
🔹در سه پرده با سه آدم قصه پیش میرود و تا لحظه آخر منتظرید تا بفهمید راز پشت این بازی چیست و در نهایت وقتی ناباورانه به صفحه نمایشتان خیره شدید موسیقی کار این انیمیشن را توی ذهنتان ماندگار میکند.
✅مطالعه کامل یادداشت:
🌐b2n.ir/r48931
✅تماشای انیمیشن:
🌐b2n.ir/a49443
#انیمیشن
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
🎥نگهبان شب؛ تلاش موفق در خلق فضا
💢راهنمای فیلم – نگهبان شب
✍🏻محمدرضا پورصفار
📝#میرکریمی در ادامه دنیای فیلمسازی خود این بار هم به سراغ خلق فضا رفته است؛ فیلم تلاش دارد تا یک جهان طبقاتی فقیر و غنی خلق کند و هر چه در خلق طبقه فقیر موفق بوده در خلق طبقه غنی ناموفق بوده و بدمنهایش کلیشهای و نچسب در آمده است.
همچنان میرکریمی را میتوان از موفقترین کارگردانان در بازی گرفتن جهت ساخت اتمسفر مطلوبش دانست.
#نگهبان_شب از سندروم فقر درام رنج میبرد و به خلق خردهپیرنگ پناه برده است اما در بخشهایی همان خردهپیرنگها نمیتواند از پس جلو بردن فیلم برآید.
✅مطالعه مطلب در راه نوشت:
🌐b2n.ir/x38571
#فجر_چهلم
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe