همراه با چهلودومین #جشنواره_فیلم_فجر:
🎬 تصاویر جدید از انیمیشن ساعت جادویی منتشر شد
🍿 تهیه بلیت این اثر متفاوت از لینکهای زیر:
🔺 گیشه۷ 🔻 سینماتیکت
🔺 آیتیکت 🔻 ایرانتیک
📽 راهنوشت، راه عبور از سینمای سانسور🔻
🆔 @rah_nevesht_ir
همراه با چهل و دومین #جشنواره_فیلم_فجر
✍🏻 روایت پویا و فعالانه انتظار برای منجی در رویاشهر؛
نجات و آبادی زیر سایه حقیقیترین قهرمان
👤 اقما
از زمانی که انیمیشنسازان ایرانی تصمیم به حضور قوی در حوزه سینما گرفتند و به صورت جدی قدم به این عرصه نهادند، سال به سال و فیلم به فیلم، شاهد پیشرفتهای آنان هستیم.
این تکاپو، امسال و در فجر ۴۲ با حضور چهار اثر به خوبی مشهود است. در این نوشتار، از چهار انیمیشن حاضر در جشنواره، «رویاشهر» را مرور و بررسی میکنیم.
نام این اثر ممکن است در ابتدا ما را به یاد مفهوم «مدینه فاضله» و یا انیمیشن «زوتوپیا (Zootopia)» بیندازد که البته نابجا هم نیست و میتوان گفت انیمیشن #رویاشهر همین موضوع را مطابق با فرهنگ ایرانی به تصویر کشیده است.
اگر هنر را در مقامی، ارائه غیرمستقیم محتوا به مخاطب در لفافهای جذاب و خوشساخت تعریف کنیم، انیمیشن رویاشهر در انتقال مفاهیم به شیوهای هنرمندانه به خصوص کودکان، گامی بلند و رو به جلو به حساب میآید.
📝 متن کامل یادداشت:
🌐 B2n.ir/p86517
📽 راهنوشت، راه عبور از سینمای سانسور🔻
🆔 @rah_nevesht_ir
همراه با چهلودومین #جشنواره_فیلم_فجر:
📣 مخاطب انیمیشن بلند فقط کودک و نوجوان نیست/ حضور متفاوت با کلاه نمدی!
💢 به گزارش راه نوشت، نشست خبری انیمیشن #ساعت_جادویی با حضور محمدمهدی نخعیراد (تهیهکننده) محمدعلی بصیرینیک (کارگردان)، سیدمصطفی حسینی (نویسنده) و جمال یزدانی (مشاور محتوایی پروژه) برگزار شد. سازندگان ساعت جادویی از ایده ساخت این اثر و نیز مشکلات ساخت انیمیشن بلند در ایران سخن گفتند.
⛔️ عوامل این فیلم با کلاه نمدی که نماد یک قرن مقاومت فرهنگی ایران در برابر خشونت غرب و غربزدگی است، در این نشست حضور پیدا کردند.
🎥 انیمیشن ساعت جادویی که پیش از این با نام سفر به تاریکی در جشنواره کودک و نوجوان اصفهان موفق به دریافت #جایزه_ویژه_گوهرشاد شده بود، داستان پسربچهای به نام عماد است که به واسطه هدیه پدربزرگش، موفق به سفر در زمان میشود. او در این سفر، شغل خانوادگی خودشان یعنی نمدمالی را از نزدیک میبیند که در گذشته رونق بسیاری داشته است. سفر عماد مصادف با قیام گوهرشاد میشود و او بخشی از حوادث تاریخی را به چشم خود میبیند.
📝 متن کامل گزارش:
🌐 B2n.ir/g41167
📽 راهنوشت، راه عبور از سینمای سانسور🔻
🆔 @rah_nevesht_ir
همراه با چهل و دومین #جشنواره_فیلم_فجر
✍🏻 وقتی در این دوره جشنواره فجر، دومین بار دلم برای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سوخت / فاجعهای به نام دست ناپیدا
👤 امید نعیمی خرد
💢 بار اول شب افتتاحیه جشنواره فیلم فجر بود؛ همان موقعی که پرویز شیخ طادی کراوات را درآورد و مشغول ادا و اطوار شد و آن حرفهای مضحک را زد. قاب تلخی بر روی سن تالار وحدت شکل گرفت. ترکیب وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان سینمایی و دبیر جشنواره فیلم فجر و کمی جلوتر گزینه پاسداشتی که یک هدیه برایشان آورده بود.
📌 دومین باری که دلم برای آقای اسماعیلی سوخت، وقتی بود که در صبامال به تماشای فیلم #دست_ناپیدا نشستم. یاد جلسه چندوقت پیشمان با جناب وزیر افتادم. وقتی اسم کتاب «حوض خون» به میان آمد، اسماعیلی با چه ذوق و شوقی گفت که از ساخت فیلم حوض خون حمایت کرده اند و #انسیه_شاه_حسینی قرار است این فیلم را بسازد. البته ما هم خدا را شکر کردیم که بالاخره بعد از چند سال قرار است حوض خون به فیلم سینمایی تبدیل شود.
💢 از این بگذریم که این فیلم هیچ ارتباطی با کتاب #حوض_خون نداشت، در این اثنا من ماندهام و کلی سوال. البته قبلش عرض کنم که کاری درباره کارگردانی بسیار ضعیف و طراحی صحنه و لباس ندارم؛ چون ماقبل بحث است و نظر، اما آیا «بنیاد شهید و امور ایثارگران» و «بنیاد سینمایی فارابی» یک بار، فقط یک بار این فیلم نامه را خوانده بودند؟
📝 متن کامل یادداشت:
🌐B2n.ir/q25849
📽 راهنوشت، راه عبور از سینمای سانسور🔻
🆔 @rah_nevesht_ir
همراه با چهلودومین #جشنواره_فیلم_فجر
✍🏻 دلبستگیهای یک عاشق سینما / کارگردان آپاراتچی توانسته به خواسته اصلیاش دست یابد
👤 نورالهدی حیدریفر
💢 در همان ابتدا با کاراکترهای بیغلوغش و ساده فیلم درمییابیم که با یک درام کمدی مواجهیم و میبایست انتظار طنز و شوخیهای بیشتری را تا انتهای داستان داشته باشیم. وجود طنزپردازیها و شوخیهای نمکی موجود در فیلم، انگیزهای مضاعف در تماشاگر ایجاد میکند که داستان را دنبال کند. هرچند که سیر روایی پر فراز و فرود و شکستهای نقطهای، خود انگیزهای کافی به او میدهد که تا پایان فیلم، سینما را ترک نکند.
💢 فیلم #آپاراتچی، سناریویی منطقی و قابل درک برای بیننده دارد. البته قدرت این فیلمنامه را در همراه کردن مخاطبانش میتوان ناشی از اقتباس فیلم از زندگی شخصیتی حقیقی به نام #جلیل_طائفی دانست که به همت دکتر #روح_الله_رشیدی در کتاب «آپاراتچی» گردآوری شده است. غالب بینندگان فیلم آپاراتچی با این سخن موافقند که این فیلم با مخاطبانش ارتباط میگیرد و فضایی صمیمی را در سالنهای تاریک سینما به وجود میآورد. از همین رو میتوان گفت کارگردان اثر توانسته به خواسته اصلیاش از ساخت چنین فیلمی یعنی «روایت قصهای از دل مردم» دست یابد.
📝 متن کامل یادداشت:
🌐B2n.ir/u47308
📽 راهنوشت، راه عبور از سینمای سانسور🔻
🆔 @rah_nevesht_ir
همراه با چهلودومین #جشنواره_فیلم_فجر
✍🏻 باغ کیانوش؛ جایی که گرهها به دست بچهها باز میشود
👤 اقما
💢 فیلم باغ کیانوش، از کتابی با همین نام #اقتباس شده است و تعلیق موجود در خط داستانیاش، مخاطب نوجوان و حتی بزرگسال را با خود همراه کرده و به روستایی در نزدیکی همدان میبرد.
📌 #باغ_کیانوش با انتخاب روزهای #جنگ_تحمیلی بهعنوان کانسپت زمانی خود، علاوهبر مفاهیم ارزشمندی چون فداکاری و رفاقت، مشکلات و کمبودهای این برهه از تاریخ کشورمان را نیز به تصویر میکشد و رفتار و منش و شیوه فکری کودکان و نوجوانان را در این مقطع نمایش میدهد؛ به گونهای که تماشاگر نوجوان با برخی از این موقعیتها همذاتپنداری میکند و برخی از آنها را به سبب تفاوت زمانی، عجیب میبیند.
💢 فیلم باغ کیانوش با روایتهایی عجیب و غریب، گرههایی را در مسیر شخصیتهای داستان ایجاد میکند که هر کدام به دست یکی از بچههای روستا باز می شود.
📝 متن کامل یادداشت:
🌐b2n.ir/x45309
📽 راهنوشت، راه عبور از سینمای سانسور🔻
🆔 @rah_nevesht_ir
📣 مثبت سفیر ۷؛ هفتمین دوره تربیت مستندساز سفیرفیلم
⭕️ از تمامی دانشجویان پرسشگر و علاقهمند به مستندسازی و دورههای آموزشی ساخت مستند، دعوت میشود با مراجعه به سایت سفیرفیلم و مطالعه شرایط دوره جدید مستندسازی، چنانچه واجد این شرایط هستند ثبتنام کرده و در صورت قبولی وارد دورههای مستندسازی این مرکز شوند.
⏰ مهلت ثبتنام و ارسال رزومه تا ۲۳ بهمنماه
💢 ثبتنام و کسب اطلاعات بیشتر:
🌐 B2n.ir/h16972
🎬 مرکز مستند «سفیرفیلم» به همت جمعی از دانشآموختگان دانشگاه صنعتی شریف در سال ۱۳۸۹ تاسیس شد. سفیرفیلم این روزها یکی از مهمترین مراکز تولید مستند در سطح کشور است.
📽 راهنوشت، راه عبور از سینمای سانسور🔻
🆔 @rah_nevesht_ir