🔻سیدابراهیم رئیسی در اجتماع حوزویان تهران:
بعضی ها نمی خواهند روحانیت در کنار مردم بوده و برای رفع مشکلات آنان تلاش کند!
💡 حوزویان نقش ویژه ای در تبیین بیانیه گام دوم انقلاب دارند.
🔹روحانیت انقلابی از جنس مردم هستند، روحانیت اصیل و انقلابی همواره در کنار مردم زندگی می کنند؛ از این رو دغدغه مردم همان دغدغه روحانیت محسوب می شود.
🔹امروز به برکت انقلاب اسلامی امت جهان اسلام بیدار شدند و می خواهند هویت بازیافته خود را که همان اسلام زندگیساز، اسلامساز، انسانساز و #تمدنساز است دنبال کنند و در یک کلمه مسلمان زندگی کنند.
🔹سرنوشت روحانیت و انقلاب به هم گره خورده است، زیرا مبدا انقلاب اسلامی از حوزه بود و یک مرجع تقلید که مورد قبول امت اسلامی بود، انقلاب را رهبری کرد.
#گام_دوم_انقلاب
#چهل_سالگی_انقلاب
#تلنگر
#رسالت_حوزه_انقلابی
#رحا
#بصیرت
#جریان_انقلابی
#طلبه_انقلابی
@resalathozehenghelabi
🔸مجمع تشخیص برای بررسی لوایح #FATF تجربه #برجام را ببیند
حجتالاسلام والمسلمین #محمدیان رئیس شورای نمایندگان مقام معظم رهبری در دانشگاهها:
🔹رهبر معظم انقلاب خیلی صریح در رابطه با این مسئله نظر خود را بیان کردند.
🔹نمیدانم حضرت آقا دیگر صریحتر از این چگونه باید سخن بگویند که آقایان توجه کنند.
🔹انتظار جامعه خصوصا جریانات انقلابی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام این است که تجربه برجام را ببینند.
🔹برجام جدیدترین تجربه برای ماست و اگر با وجود این تجربه، اعضای مجمع بخواهند در تصمیمگیری نسبت به منافع کشور کوتاهی کنند باید به درگاه خدا پاسخگو باشند.
#گام_دوم_انقلاب
#چهل_سالگی_انقلاب
#تلنگر
#رسالت_حوزه_انقلابی
#رحا
#بصیرت
#امام_خامنه_ای
#دشمن_شناسی
@resalathozehenghelabi
رحا مدیا
💠مفهوم شناسی سکولاریسم #بخش_سوم برای شناخت سکولاریسم در حوزه علمیه نیازمند پرداختن به تعریف ، پیشی
💠مفهوم شناسی سکولاریسم
#بخش_چهارم
برای شناخت سکولاریسم در حوزه علمیه نیازمند پرداختن به تعریف ، پیشینه، مبانی و بنیادهای سکولاریسم می باشیم، که هربار به صورت مختصر وسلسله وار به قسمتی از آن پرداخته می شود.
📜تاریخچه سکولاریسم:
نخستین بار، واژه «سکولاري زاسیون» در اواخر قرن سده سوم، براي توصیف روحانیونی بـه کـار رفـت کـه گوشه نشینی رهبانی را به سمت زندگی در دنیا ترك می گفتند.
در کلیسا در سده هاي میانه (قرن 16 ) روحانیون به دودسته تقسیم می شدند:.
الف- رهبانی
ب- دنیوي (سکولار)
روحانیون گروه دوم چون در دنیا خدمت می کردند و به زنـدگی مـردم نظم و ترتیب می دادند به این نام خوانده می شدند، کشیش هاي روستا، اُسقُف ها، کاردینـال هـا، پـاپ هـا در جرگـه روحانیون دنیوي (سکولار) بودند ( هنري لوکـاس،1366 : 498). و پس ازآن کلمه سکولار شدن با معنایی نزدیک به کـاربرد امـروزي آن، مورد استعمال قرار گرفت.
در جریان مذاکرات صلح وستفالیا بود (قرن 16) در آنجا نمایندگان فرانسـه، ایـن واژه را که به انتقال کنترل املاك و دارایی هاي کلیسا به دولت دلالت داشت، وضع کردند .... در قرن هجـدهم، گروهـی مدعی بودند که اصولاً کلیه دارایی هاي کلیسا باید به دولت منتقل گردد. البته در جریان انقلاب فرانسه، این اصـل به همه ي حوزه هاي زندگی تسرّي داده شد.
در قرن نوزدهم، مشهورترین کاربرد شناخته شده اصطلاح سکولار شدن به معناي ستیزه جویانه آن، توسـط هولیـک (1817 – 1906) و ســازمان آزادانـدیش اش بــه نـام«جامعــه سـکولار» مطــرح شـد، او برنامــه اش را «سکولاریسم» Secularism می خواند و آن را «فلسفه اي ملی براي مردم» می دانست که هدف آن تنظـیم امـور زندگی، بدون استعانت از ماوراي طبیعت بود. در کنار این معنا، معناي برنامه اي و تهاجمی از سکولاریسم، معنـاي دیگر هم پدید آمد که سکولاریسم را دیدگاهی میانه می دانست که نسبت به نهادها و مناسک دینی خنثی است رسوب تاریخی بیشتر این معانی مربوط به گذشته را، می تـوان در اصـطلاحات «سکولاریسـم» و «سـکولار شدن» به صورتی که امروز متداول است ملاحظه کرد. بـا وجود این، مفـاهیم غالـب ایـن دو اصـطلاح، کـه بازنمـاي مبارزه علیه حاکمیت کلیسا و جهان بینی مسیحی است، لاقید، ضد روحانی و غیردینی هستند.
«ماکس و بر» و«ارنست تروخ» اولـین بـار «سـکولار شـدن» را بـه صـورت واژه اي توصـیفی و تحلیلـی بـه کاربردند. این کاربرد به زودي توسط تاریخ شناسان، متداول گردید، علیرغم اینکه واژه سـکولار شـدن در تـاریخ و جامعه شناسی معنی خنثایی داشت، در اوایل قرن بیستم، ازنظر متألهین هنوز، نشانگر نیروي تهاجمی علیـه دیـن بود، که می بایست مهار گردد.
جوادی حسین آبادی ، و محمود صابر (1397) «تبیین مبانی و اصول سکولاریسم؛ با تأکید بر تأثیر آن در نظامهاي حقوقی اروپایی و ایران » مجله علمی تخصصی حقوقی دانشگاه اصفهان، بهار.
#حسین_کاظمی
#سکولاریسم
#مرجعیت_انقلابی
#امام_خامنه_ای
#رسالت_حوزه_انقلابی
#رحا
#گام_دوم_انقلاب
هشتک زیر را دنبال کنید:
#از_سکولاریسم_غربی_تا_سکولاریسم_حوزوی
@resalathozehenghelabi
آیتالله نوری همدانی:
🔹در بیانیه گام دوم رهبر انقلاب ابعاد و احتیاجات آینده اقتصادی، سیاسی، علمی، فرهنگی، و مذهبی کشور مطرح شده است.
🔹هریک از این مسائل نیازمند ساعتها کار علمی از سوی نخبگان و متخصصان است.
🔹استقبال از این بیانیه در این روزهای اخیر خصوصا در مجامع علمی کشور اعم از حوزه و دانشگاه بسیار بود؛ و این تجمعات در واقع یک نوع پشتیبانی از این منشور پرمحتوا میباشد.
#گام_دوم_انقلاب
#رحا
#رسالت_حوزه_انقلابی
#مرجعیت_انقلابی
#چهل_سالگی_انقلاب
#تلنگر
#صلوات
#تجمع
@resalathozehenghelabi
#امام_خامنه_ای:امروز موضع روحانیت چه باید باشد و کجا قرار بگیرد؟ حقیقت این است که امروز در جهات مختلف، روحانیت باید در موضع حراست و دفاع از نظام قرار بگیرد؛ این را هرگز نباید فراموش کرد. امروز هیچ عاملی نباید بتواند روحانیت شیعه را از دفاع از نظام جمهوری اسلامی منفک کند. هر شرایطی که پیش بیاید، اینگونه است1370/08/20
#گام_دوم_انقلاب
#رحا
#رسالت_حوزه_انقلابی
#چهل_سالگی_انقلاب
#صلوات
@resalathozehenghelabi
🌄 لوح | ریشهای ترین جهاد
📝نخستین توصیهی من امید و نگاه خوشبینانه به آینده است. بدون این کلید اساسیِ همهی قفلها، هیچ گامی نمیتوان برداشت. در خود و دیگران نهال امید به آینده را پرورش دهید. این نخستین و ریشهایترین جهاد شما است. ۹۷/۱۱/۲۲
#گام_دوم_انقلاب
#رحا
#رسالت_حوزه_انقلابی
#امام_خامنه_ای
#چهل_سالگی_انقلاب
#تلنگر
#بصیرت
@resalathozehenghelabi
◀️ اجتماع عظیم علماء، اساتید و طلاب حوزه علمیه قم در لبیک به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با عنوان (جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی بزرگ) برگزار می گردد.
✅ زمان: یک شنبه ۱۲ اسفند ۹۷ ساعت ۱۰ صبح
✅ سخنران: آیت الله سیداحمد خاتمی
✅ مکان: مدرسه مبارکه فیضیه
#گام_دوم_انقلاب
#رحا
#رسالت_حوزه_انقلابی
#امام_خامنه_ای
#چهل_سالگی_انقلاب
#تلنگر
#جریان_انقلابی
#طلبه_انقلابی
#فیضیه
@resalathozehenghelabi
💢 مهم 💢
آغاز تجمع عظیم علما اساتید و طلاب انقلابی حوزه علمیه قم
👈هم اکنون مدرسه فیضیه
پ.ن: از طلاب انقلابی دعوت میشود در این اجتماع انقلابی حضور به هم رسانید
#رحا
#رسالت_حوزه_انقلابی
#گام_دوم_انقلاب
#تجمع
#فیضیه
@resalathozehenghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥رئیسFATF:
🔹ایران بزرگترین حامی تروریسم در جهان است.
🔹آنها به تامین مالی گروههایی مانند حزب الله، حماس و رژیم سوریه که مردم خود را میکشند ادامه میدهد و همزمان برنامه موشکی خود و بیثباتسازی منطقه را پیش میبرند.
🔹قابل توجه خودباخته های مدافع FATF
#رحا
#رسالت_حوزه_انقلابی
#گام_دوم_انقلاب
#سکولاریسم
#تلنگر
#بازی_در_زمین_دشمن
#خیانت
#دشمن_شناسی
@resalathozehenghelabi
🔴انتقاد شدید آیتالله آملی لاریجانی از اظهارات اخیر روحانی درباره مجمع تشخیص
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام :
🔹 نهادهای برآمده از قانون اساسی همه باید محترم باشند.
🔹این تعبیر که " ده ، بیست نفر نشستهاند و برای مردم تصمیم میگیرند!" هم سخنی هضمناپذیر است.
🔹چه کسی گفته که نهادهای قانونی برآمده از رای مردم نیستند؟ فقهای شورای محترم نگهبان منصوب رهبر معظم انقلاب هستند، اما رهبری هم با تعیین مجلس خبرگان که منتخب مردم هستند برگزیده شده است و در تمام دنیا هم همین طور است که برخی نهادها و افرادی که مسئول هستند با واسطه توسط مردم تعیین میگردند.
🔹چرا مسئول عالی مقام نظام جمهوری اسلامی، که سوگند خورده پاسدار قانون اساسی باشد، باید این طور صحبت کند؟
🔹اولا اعضای مجمع، ده بیست نفر نیستند و این یک سخن خلاف است، دوم آنکه اگر یک نفر در قانون اساسی اختیارات و مسئولیت هایی دارد مانند خود رئیس جمهور، آیا در هر موردی به آرای عمومی مراجعه میکند؟
🔹 تعجب میکنم از آقای رئیس جمهور که نسبت به مسائل حقوقی هم مطلع است، چرا اینگونه سخن میگوید؟
🔹مقام معظم رهبری در نامه شان به مجمع تاکید کردهاند که این مساله با امعان نظر بررسی شود
🔹در هر حال مجمع تشخیص مصلحت وظیفه خودش را انجام میدهد و ما امیدوارم اینگونه نباشد که مسئولان عالی رتبه کشور، هر وقت باب میلشان مطلبی گفته میشود، بپذیرند و هر وقت خلاف میل ایشان باشد، بگویند ده بیست نفر نمیتوانند تصمیم بگیرند
🔹 مسئولین باید سعی کنند، معیشت مردم را اصلاح کنند و مشکلات اقتصادی را برطرف نمایند و از ایجاد حاشیههای غیر لازم بپرهیزند.
#رحا
#رسالت_حوزه_انقلابی
#گام_دوم_انقلاب
#تلنگر
@resalathozehenghelabi
4_6039784540090664361.apk
5.3M
🌷اپلیکیشن «گام دوم انقلاب»
اگه بیانیه مهم رهبری معظم انقلاب بعد از ۲۲بهمن رو نخوندید با این اپلیکیشن میتونید این بیانیه رو به صورت بخش بندی شده بخونید.
@resalathozehenghelabi
❓چرا نشست دوره ای اساتید در اجتماع عظیم طلاب انقلابی در فیضیه حضور نداشتند
روز گذشته در حالی اجتماع عظیم طلاب برای لبیک به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با عنوان (جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی بزرگ) در مدرسه فیضیه برگزار شده بود که هرچه به هر سو نگریستیم در بین طلاب و اعاظم و اساتید، خبری از آقایان نشست دوره ای اساتید نبود و در آنجا حضور نداشتند! نه خبری از جناب علوی بروجردی بود نه خبری از جناب هادوی تهرانی نه خبری از آقایان علیدوست و یثربی.
به راستی چه زمانی مسئولین و اتاق فکر نشست دوره ای اساتید وارد تجمعات طلاب انقلابی می شوند؟ البته شاید هم چنین تجمعات مربوط به انقلاب و تحول در حوزه انقلابی را قبول ندارند! چرا که برخی از مواضعشان در مقابل حوزه و طلاب انقلابی است.
واقعاً چرا ما طلاب از خودمان سوال نمی کنیم که این نشست دوره ای اساتید هیچ وقت از مبانی امام و رهبری حرف نمیزند و سکوت می کند اما زمانی که اصلاح طلبان یا سکولارهای حوزوی حرفی میزنند و موضعی می گیرند، چنان در رسانه های خود( شفقنا و اجتهاد وجماران و ..) سیاه نمایی می کنند که اگر کسی در جریان نباشد احساس میکند مگر چه اتفاق بدی افتاده که چنین جوّ رسانه ای راه افتاده است!
در این تجمع با همه وجودی که بعضی علما و اساتید حال جسمی خوبی نداشتند (مثل آیت الله مصباح یزدی و آیت الله یزدی و...) در جلسه حضور داشتند و درس و بحث خود را تعطیل کردند و اهمیت جلسه و مبانی رهبری را درک کردند، انقلابی بودن خود را علاوه بر بیانیه های مختلف در عمل هم ثابت کردند. در حالیکه از لحاظ سنی، آقایان نشست دوره ای اساتید از این علما جوانتر هستند ولی آنها در هیچ تجمعی حضور ندارند. انتظار می رود طلاب انقلابی تفاوت حرف و عمل نشست دوره ای اساتید را بعینه ببینند.
#علی_ابراهیمی
#به_کجا_دارید_میرید
#ماذا_فاذا
#تلنگر
#گام_دوم_انقلاب
#رسالت_حوزه_انقلابی
#رحا
#سکولاریسم
#چهل_سالگی_انقلاب
#نشست_اساتید
#سکولارهای_معمم
#بازی_در_زمین_دشمن
@resalathozehenghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨هشدار هشت ماه پیش رهبر انقلاب به دولت
⚠️ #معطل_اروپا_نمانید
🔻حضرت آیتالله خامنهای در تیر ماه ۱۳۹۷ در دیدار هیئت دولت، با انتقاد از گرهزدن مشکلات اقتصادی کشور به اموری که خارج از اختیار کشور خودمان است -مانند برجام و بسته اروپایی- چنین کاری را خلاف منافع کشور دانستند.
🔹️ایشان همچنین ضمن اشاره به دشمنی و خباثت اروپا در مقابله با ایران، رفتار اروپا و معطل کردن کشورمان در ارائه بسته اروپایی را پیشبینی کرده بودند.
#چهل_سالگی_انقلاب
#رحا
#رسالت_حوزه_انقلابی
#گام_دوم_انقلاب
#امام_خامنه_ای
@resalathozehenghelabi
#امام_خامنه_ای: امروز علاوه بر اینکه باید به مسائل اعتقادی اسلام پرداخت و اعتقاد به اسلام را در ذهنها و دلها راسخ نمود، باید اعتقاد به حاکمیت اسلام را هم راسخ کرد. 1377/02/02
#چهل_سالگی_انقلاب
#رحا
#رسالت_حوزه_انقلابی
#گام_دوم_انقلاب
#تلنگر
#امام_خامنه_ای
@resalathozehenghelabi
رحا مدیا
💠مفهوم شناسی سکولاریسم #بخش_چهارم برای شناخت سکولاریسم در حوزه علمیه نیازمند پرداختن به تعریف ، پیش
💠مفهوم شناسی سکولاریسم
#بخش_پنجم
#سکولاریسم_در_حوزه
برای شناخت سکولاریسم در حوزه علمیه نیازمند پرداختن به تعریف ، پیشینه، مبانی و بنیادهای سکولاریسم می باشیم، که هربار به صورت مختصر وسلسله وار به قسمتی از آن پرداخته می شود.
#فرایند_شکل_گیری_سکولاریسم
سکولاریسم دستاورد تحولات فکری است که پس از نهضت فکری در پهنه اروپا ایجاد شد. این تحولات فکری واکنشی بر سیر تحولات قرون وسطی در اروپا بود که به اعتقاد بسیاری از مورخان، از سال 476م آغاز و تا سال 1492م تداوم یافت. لذا، هریک از مشخصه های سکولاریسم بازتابی از واکنش ها و تحرکاتی است که در قرون وسطی توسط اربابان کلیسا و به اسم آیین مسیحیت صورت می پذیرفت :
الف: سیر تحول تاریخی سکولاریسم
سکولاریسم نتیجه منطقی درگیری و تنازع فرهنگی اروپا پس از عصر روشنگری است. طی چهار قرن درگیری، در اروپا فرهنگ جدیدی شکل گرفت که امروز آن را به نام «سکولاریسم » می شناسیم. اما این تحولات ریشه در قرون وسطی داشت. از این رو، نگاهی اجمالی به تحولات دوره پس از شکوفایی علم خواهیم داشت .
در یک نگرش کلی، قرون وسطی دارای ویژگی هایی است: به لحاظ سیاسی، حقوق خصوصی و عمومی مختلط و به هم ریخته و به لحاظ فکری، بارزترین مشخصه این دوره عبارت از فقدان دو بعد انتقاد و درک تاریخ، فقدان یا نقصان روحیه بررسی و مشاهده و احترام بیش از اندازه به قدرت است. خصوصیت دیگر این دوره، یکسان انگاشتن دولت با میراث خصوصی یک خانواده با تمام نتایجی است که بر این اصل مترتب می شود.(1) از دیگر ویژگی های این دوره، قدرت کلیساست.
کلیسا روابط و عقاید سیاسی را با اوضاع سیاسی و اجتماعی قرون وسطی نسبت به هر دوره دیگری، چه قبل و چه بعد از آن، نزدیک تر ساخت به لحاظ فرهنگی نیز قرون وسطی با اشکال گوناگونی از دوگانگی مواجه است: دوگانگی میان روحانیان و عامه مردم، دوگانگی میان فرهنگ لاتینی و فرهنگ نیوتونی، دوگانگی میان حکومت آسمانی و حکومت زمینی و دوگانگی میان روح و جسم و همه اینها در اختلاف نهایی پاپ و امپراتور خلاصه می شود. این دوگانگی ها هر یک منشا متفاوتی دارد و هر کدام ملهم از فرهنگ خاصی است(2) عصر روشنگری و تحولات واپسین آن به این دوگانگی ها و اختلاف های دیگر خاتمه داد .
در دو قرن اولیه قرون وسطی، مسیحیت به تدریج، رشد کرد. در ابتدا، مسیحیان به قدرت مادی بی علاقه بودند. این امربرخاسته از متن انجیل بود که به این نکته اشعار داشت که آنچه را متعلق به قیصر است به قیصر واگذار و آنچه را که متعلق به خداست به کلیسا و پاپ. اما این بی علاقگی دیری نپایید و وقتی که بیشتر مردم و حتی امپراتورها به دین حضرت مسیح علیه السلام گرویدند، دوام نیافت .
.............
موسکا ،گائتانا و گاستون بوتو(1370)، تاریخ عقاید و مکتب های سیاسی، ترجمه حسین شهیدزاده، چاپ دوم، مروارید، تهران.
راسل، برتراند ( 1373)تاریخ فلسفه غرب، ترجمه نجف دریابندری، چاپ ششم، پرواز، تهران.
#حسین_کاظمی
#سکولاریسم
#مرجعیت_انقلابی
#امام_خامنه_ای
#رسالت_حوزه_انقلابی
#رحا
#گام_دوم_انقلاب
هشتک زیر را دنبال کنید:
#از_سکولاریسم_غربی_تا_سکولاریسم_حوزوی
@resalathozehenghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تحفه ای نخواهند آورد
سخنانی که باید با طلا نوشت!امام خمینی (ره) غرب هیچ تحفه ای که به نفع ما باشد برایمان نخواهد آورد !اری رهبری که سخنانش خاک میخورد باید هم اقای روحانی و ظریف .عراقچی بیان با برجام غربی ها مردم را فریب بدن ! و هنوز بوی گند برجام بلنده میگویند FATF غربی ها گلستان میکنه کشورمان را!وقاحت تاکجا؟
#گام_دوم_انقلاب
#رحا
#رسالت_حوزه_انقلابی
#استکبار_ستیزی
@resalathozehenghelabi
رحا مدیا
💠مفهوم شناسی سکولاریسم #بخش_پنجم #سکولاریسم_در_حوزه برای شناخت سکولاریسم در حوزه علمیه نیازمند پرد
💠مفهوم شناسی سکولاریسم
#بخش_ششم
برای شناخت سکولاریسم در حوزه علمیه نیازمند پرداختن به تعریف ، پیشینه، مبانی و بنیادهای سکولاریسم می باشیم، که هربار به صورت مختصر وسلسله وار به قسمتی از آن پرداخته می شود.
#سیر_تحول_تاریخی_سکولاریسم
با مسیحی شدن کنستانتین، امپراتور روم، مسیحیت رشد قابل توجهی کرد. در امپراتوری روم، قدرت دنیایی و قدرت دینی با هم آمیخته بود و امپراتور پیشوای مذهبی نیز به شمار می رفت، ولی تشکیلات کلیسا این آمیختگی را نمی پذیرفت. مسیحیت ویژگی جهانشمولی داشت و می خواست تا فراسوی حدود امپراتوری نشر و اشاعه یابد. پیشوایان و سلسله مراتب روحانی این مذهب یعنی اسقف ها و کشیش ها از سوی امپراتور تعیین نمی شدند. بر همین اساس، مسیحیت از بدو پیدایش، نسبت به دولت یا حکومت به خودمختاری گرایش داشت(.(1
هنگام فرمانروایی کنستانتین و در زمان جانشینان وی، کلیسا نظارت دولت را تحمل کرد. در امپراتوری روم شرقی نیز به علت اینکه وحدت حکومت دوام بیشتری یافت، این سنت بر جای ماند، اما در روم غربی، کلیسا به زودی به استقلال رسید و در صدد برتری جویی برآمد . در پایان قرن پنجم، مساله جدایی این دو قدرت از جانب کلیسا مطرح شد و پاپ ژلازاول قلمرو روحانیت را مافوق امپراتور اعلام داشت و امپراتور را در امور دنیایی برتر از اسقف دانست
سال های 600تا 1000م را به «عصر ظلمت » تعبیر کرده اند. در اواخر قرن نهم، نظریه برتری قدرت کلیسا بر قدرت غیر دینی به درجه تکامل خود رسید. از قرن یازدهم به بعد در اروپا پیشرفت هایی حاصل شد که به کلیسا نیز سرایت کرد و منجر به نضج فلسفه مدرسی گردید. در این قرن، بر قدرت فوق العاده پاپ افزوده شد. در قرن دوازدهم، فلسفه مدرسی به رشد خود ادامه داد و تعارض امپراتور و دستگاه پاپ نیز تداوم یافت. در نظریاتی که از برتری قدرت غیر دینی حکایت می نمود و نظراتی که از استقلال هر دو قدرت دفاع می کردند و هر دو قدرت را منبعث از اراده الهی می دانستند چالش ایجاد شد. بدین سان، نه تنها در عمل، بلکه در زمینه افکار و عقاید نیز تعارض ایجاد کرد. در این قرن، جنگ های صلیبی نیز اتفاق افتاد. این جنگ ها به لحاظ فرهنگی برای اروپا از اهمیت والایی برخوردار است; زیرا موجب انتقال فرهنگ مشرق زمین به اروپا و آشنایی آنان با این فرهنگ شد(2).
.............
(1) موسکا ،گائتانا و گاستون بوتو(1370)، تاریخ عقاید و مکتب های سیاسی، ترجمه حسین شهیدزاده، چاپ دوم، مروارید، تهران.
(2) راسل، برتراند ( 1373)تاریخ فلسفه غرب، ترجمه نجف دریابندری، چاپ ششم، پرواز، تهران.
#حسین_کاظمی
#سکولاریسم
#مرجعیت_انقلابی
#امام_خامنه_ای
#رسالت_حوزه_انقلابی
#رحا
#گام_دوم_انقلاب
هشتک زیر را دنبال کنید:
#از_سکولاریسم_غربی_تا_سکولاریسم_حوزوی
@resalathozehenghelabi
🔴امام خامنه ای :
♦️دکتر مصدّق به آمریکاییها اعتماد کرد؛ برای اینکه بتواند خود را از زیر فشار انگلیسها نجات بدهد، به آمریکاییها متوسّل شد؛ آمریکاییها به جای اینکه به دکتر مصدّق که به آنها حسن ظن پیدا کرده بود کمک کنند، با انگلیسها همدست شدند، مأمور خودشان را فرستادند اینجا و کودتای ۲۸ مرداد را راه انداختند.
♦️مصدّق اعتماد کرد، کتکش را [هم] خورد؛ حتّی کسانی که با آمریکا میانهشان هم خوب بود و به آمریکا اعتماد کردند، ضربهاش را خوردند.
🗓۱۴ اسفند سالروز فوت مصدق
#رحا
#رسالت_حوزه_انقلابی
#گام_دوم_انقلاب
#چهل_سالگی_انقلاب
#ساده_لوح
#عبرت_تاریخ
@resalathozehenghelabi