eitaa logo
رحا مدیا
6.7هزار دنبال‌کننده
7هزار عکس
1.4هزار ویدیو
165 فایل
رحا: رسانه حوزه انقلابی 🎞 تولیدکننده محتوای چندرسانه 🌐 پایگاه تحلیلی حوزه 📚 نقد و بررسی جریان‌های حوزوی آدرس وب سایت: https://rahamedia.net/ ارتباط با ادمین: @Adminraha ادمین مدرسه رحا: @adm_schl
مشاهده در ایتا
دانلود
#امام_خامنه_ای:هرچه احساس تعهد و مسئولیت و كار در بین قشر عظیم و میلیونی جوانان دانش‌آموز، دانشجو و طلبه بیشتر باشد، ارزش جوان بالاتر می رود1383/12/24 #حوزه_انقلابی #رسالت_حوزه_انقلابی #رحا #بصیرت #جریان_انقلابی #طلبه_انقلابی @resalathozehenghelabi
قدمت سکولاریسم در مدارس علمیه قم قسمت اول: مدرسه معصومیه 👇👇👇
قدمت سکولاریسم در مدارس علمیه قم قسمت اول: مدرسه معصومیه وجود تفکر و روحانیون سکولار در حوزه های علمیه مسئله تازه و جدیدی نمی باشد. چنین تفکری قبل از انقلاب نیز وجود داشته و پس از آن هم در دهه های بعد به صورت آرام و زیرپوستی و گاهی علنی ادامه پیدا کرده و به نقطه فعلی رسیده است. در حال حاضر این تفکر به عنوان خطری بزرگ برای حوزه های علمیه و نظام جمهوری اسلامی محسوب می گردد و دشمنان انقلاب هم به شدت بر روی آن تمرکز کرده تا به فرموده رهبر معظم انقلاب، آنتی تز انقلاب را از حوزه علمیه قم که خود، مادر انقلاب می باشد، علیه انقلاب اسلامی عَلَم نمایند. متنی که در ذیل می آید بخشی از مشاهدات نگارنده در مدرسه علمیه معصومیه در ابتدای دهه 80 می باشد: در اوایل دهه 80 که وارد مدرسه علمیه معصومیه شدم ، متوجه فضای سنگین و جو خفقان این مدرسه که توسط مدیریت مدرسه و مسئولین آن بوجود آمده بود، شدم. علیرغم اینکه بسیج مدرسه علمیه معصومیه به عنوان یکی از شاخص ترین تشکلات حوزوی در سطح کشور در زمینه فعالیت های انقلابی و حضور در صحنه های بزرگی همچون جریان آقای منتظری 1376 و تحصن سال 1379 بر علیه مهاجرانی وزیر ارشاد دولت اصلاحات، نقشی مهم و اثر گذار داشت، اما در داخل مدرسه تحت فشارشدید مدیریت مدرسه که شخصی به نام آقای ف بود، قرار داشت . ایشان دارای چنان نفوذی در برخی از بیوت علما و مراجع عظام داشت که توانسته بود 14 سال از سال 1369 تا 83 مدیریت مدرسه را در دست داشته باشد و تفکر سکولاری خود را به همراه بقیه مسئولین مدرسه به اجرا بگذارد. مدیریت مدرسه به شدت معتقد به این مسئله بود که تنها وظیفه طلاب مدرسه تحصیل می باشد و دیگر هیچ کاری به نظام و انقلاب نباید داشته باشد. پایه های یک تا سه را در ساختمان هایی جدا قرار داده و هیچ طلبه پایه بالاتری حق حضور و دیدن آنان را نداشت. اساتید این پایه ها غالبا هیچ اعتقادی به مبانی انقلاب نداشتند و همیشه تفکرات سکولاری خود را در گوش طلاب می خواندند. از بسیاری از جلسات و محافل انقلابی جلو گیری می شد. طلاب بسیجی به شدت تحت فشار قرار می گرفتند و اذیت می شدند و گاهی تا پای اخراج نیز پیش می رفت. در سال 82 و 83 مدیریت مدرسه چنان فضا را بسته نگه داشته بود که رسما دستور کتبی بر ممنوعیت فعالیت های بسیج و کارهای انقلابی داد. طلاب انقلابی هم که از چنین فضا و جو خفقانی خسته شده بودند و مدیریت 14 ساله ایشان را تحمل کرده بودند، بر علیه او اعتراض و تحصن کردند. نهایتا بعد از چندین دوره اعتراض در سالهای مختلف، در سال 83 با اعتراض اکثر طلاب انقلابی مدرسه علمیه معصومیه که چندین ماه هم به طول انجامید، شورای عالی حوزه های علمیه برای چندمین بار در طول سالهای مختلف، به این مسئله ورود کرده و هیئتی تحقیقاتی از مدیران دیگر مدارس را به نمایندگی از شورای عالی حوزه علمیه مأمور به ورود به این قضیه کرد، که پس از تحقیقات صورت گرفته توسط این هیئت، حرف و سخن طلاب انقلابی به تایید این هیئت رسید و در نهایت ایشان (مدیر) و بقیه مسئولین مدرسه برکنار شدند. در بسیاری دیگر از مدارس حوزه علمیه قم و شهرستان ها هم چنین فضا و تفکری وجود داشته، دارد و متاسفانه در حال رشد می باشد. طلاب انقلابی باید هوشیارانه و آگاهانه با ایستادگی در خط انقلاب و انقلابی گری فرمایشات حضرت امام خمینی و مقام معظم رهبری را سرلوحه ی خود قرار داده و نسبت به این مسائل بی تفاوت نباشند که خدای نکرده ضربه جبران ناپذیری بر نظام مقدس جمهوری اسلامی وارد نگردد. یکی از طلاب مدرسه معصومیه @resalathozehenghelabi
#امام_خامنه_ای:آنچه که برای علمای دین لازم است که به آن توجه کنند، این است که به زمان و مکان خودشان عالم باشند. ما علمای دین، سالهای طولانی فریب خوردیم؛ دیگر بس است! بایستی به این کلام نبی‌اکرم (صلّی‌اللَّه‌علیه‌واله‌وسلّم) توجه کنیم که فرمود: «العالم بزمانه لاتهجم علیه الّلوابس». بایستی این علمِ به زمان را پیدا کنیم و پیش برویم. من به تجربه به این آیه‌ی شریفه رسیده‌ام که می‌فرماید: «والّذین جاهدوا فینا لنهدینّهم سبلنا». امیدواریم که ان‌شاءاللَّه خداوند همه‌ی ما را هدایت کند.1370/11/14 #حوزه_انقلابی #رسالت_حوزه_انقلابی #رحا #بصیرت #جریان_انقلابی #طلبه_انقلابی @resalathozehenghelabi
🔴 فرق تشکل با نشست!! ⏪ اینکه تشکل اساتید می خواهد زبان حاکمیت باشد موجب افتخار این مجموعه است و هزار احسنت که توانسته است محور و مبنای فکری و جریانی خود را مشخص کند. ⏪ اما نگران نشست اساتید هستیم که از محکومین فتنه گرفته تا سایت شفقنا و نزدیکان دولت های اصلاحات و اعتدال همگی نشست را از آن خود می دانند. 🔴 روزی با شعار احترام به مرجعیت رساله عملیه چاپ و نشر می دهند و روزی علی رغم سر دادن شعار استقلال حوزه با آشنایان و .... دیدارهای رسمی و غیر رسمی دارند. #دم‌خروس‌یا‌قسم‌حضرت‌عباس #نشست‌اساتیدپالرمو #حوزه_سکولار #افشاگری #استکبار_ستیزی #سکولاریسم_حوزوی @resalathozehenghelabi
🏳نتیجه مدیریت انقلابی، به صفر رسیدن زیان و ضرر اقتصادی است. 🏴نتیجه مدیریت غیر انقلابی و برجامی، به صفر رسیدن اقتصاد کشور است. #حوزه_انقلابی #رسالت_حوزه_انقلابی #رحا #بصیرت #جریان_انقلابی #طلبه_انقلابی @resalathozehenghelabi
حمایت صریح #bbc از #نشست_اساتید 🔻🔻🔻 در بخشی از یادداشت #رسانه_ملکه٬ ضمن تخریب مستقیم #تشکل_اساتید٬ از #نشست_دوره‌ای_اساتید با #تمجید یاد شده است: 🔸تشکل اساتید گروهی است که درانتخابات ریاست جمهوری از ابراهیم رئیسی حمایت کرد. در مقابلِ این گروه، "نشست دوره ای اساتید سطوح عالی حوزه علمیه قم" قرار دارد که بر حفظ استقلال حوزه علمیه تاکید دارند و آیت الله محمدجواد علوی بروجردی، نوه آیت الله بروجردی، ازجمله چهره های شاخص آن است. 🔹برخلاف نشست دوره ای اساتید که روحانیون شاخصی در آن حضور دارند، در گروه تشکل اساتید کمتر چهره شاخص حوزوی را می توان یافت. 🔻متن کامل یادداشت در لینک ذیل: 👇 http://www.bbc.com/persian/blog-viewpoints-45314044 #حوزه_سکولار #افشاگری #استکبار_ستیزی #سکولاریسم_حوزوی #نفوذ #خیانت #رسالت_حوزه_انقلابی @resalathozehenghelabi
جوان گرایی همچنانی که غالب فعالان اجتماعی می دانند، نظر امام خمینی و رهبر معظم انقلاب به صورت قاطع، استفاده از جوانان در همه ی حلقه ها و لایه های مدیریتی نظام می باشد ، و تنها نهادی که به صورت نسبی در زمان جنگ 8 ساله و بعد از آن، به این راهبرد مدیریتی عمل کرده، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده است و در موضوع امامت جمعه، به خصوص استفاده از جوانان در جایگاه های حساس ساختار شورای سیاست گذاری و شهر های بزرگ از ضرورت ها و فوریت ها می باشد که البته نیاز به جسارت و شجاعت بالایی دارد. لزوم توجه به مؤلفه سن و سال و تفکیک امکان انسانی، به بزرگان و جوانان و استفاده از معمرین و با تجربه های این عرصه به عنوان ظرفیتی مهم برای برنامه‌ریزی و مشورت دهی و استفاده از جوانان به عنوان کسانی که توان و نشاط حضور در میان اقشار مردم و آمادگی لازم را برای کارهای بزرگ دارند، از جمله کارهای بر زمین مانده سیاست گذاران این امر می باشد. @resalathozehenghelabi
🔴فوری و مهم بیانیه «رحا» در خصوص فرافکنی های دولت و اغراض پشت پرده! آقای روحانی اخیرا در مورد فضای مجازی، فیلترینگ ، فناوری ارتباطات، حجاب و دین و ... سخن فراکنی کرده و سعی کرده است با این اظهارات ذهن مردم و منتقدین را به سمتی ببرد که از اتفاقات مهم این روزهای دولت و مجلس و مجمع تشخیص به دور با شند. اما باید توجه داشت: 1. فرافکنی در موضوعات دینی و مهمی که مردم نسبت به آنها حساسیت دارند مثل فیلترینگ، محدودیت، امور اجتماعی یکی از شیوه های دولت یازدهم و دوازدهم در به انحراف کشیدن افکار عمومی و رسانه ها از موضوعاتی است که در آنها یا جوابی ندارد و یا مشغول بودن مردم و رسانه ها و منتقدین به آن موجب می شود نتواند آنها را به سرانجام برساند. 2. اظهارات اخیر روحانی در این روش نخ نما شده، برای انحراف افکار و رسانه ها و گروه های فعال مطالبه گر از مسئله کنوانسیون (پیمان و تعهد) هایی مثل پالرمو، CFT، FATF است. 3. تلاش دولت در این است که نامه وزیران به رهبری که از آن بوی جام زهری دیگر به مشام میرسد، مورد غفلت واقع شده و با فشار های دمادم دولت به مجمع تشخیص و رهبری عزیز، آنچه که نباید اتفاق بیفتد. 4. جوانان انقلابی هشیار باشند که مطالبه گری از مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص کنوانسیون های مذکور را همچنان محکم و پر شور ادامه دهند. مجموعه رسالت حوزه انقلابی رحا #حوزه_سکولار #افشاگری #استکبار_ستیزی #سکولاریسم_حوزوی @resalathozehenghelabi
🔴 فوری و مهم: نامه طلاب انقلابی به رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خامنه ای دام ظله بسم الله الرحمن الرحیم اماما اخیرا که متوجه شدیم برخی از وزیران دولت دوازدهم ضمن نامه ای به محضرتان درباره لوایح مرتبط با FATF درخواست تسریع در بررسی و تصویب این لوایح داشته اند، این امر بر ما گران آمده و بر آن شدیم تا ضمن نامه ای خدمتتان عارض شویم: ما طلاب انقلابی حامی زعیم و ولی فقیه مقتدر و مظلوم خویش بوده و تا پای جان منویات جنابتان را سر نهاده و با جدیت پیگیری خواهیم کرد و در این راه با چشمی باز تمام تحرکات جبهه نفاق و دشمن داخلی و خارجی را رصد کرده و از آن آگاهیم. لذا قلب و جانمان را برای تعالی انقلاب اسلامی و ترویج اسلام ناب محمدی و حفظ نظام اسلامی مخصوصا حوزه های علمیه از گزند خیانت ها و دشمنی ها، در دست گرفته و در حمایت از ولایت بیش از گذشته جان بر کفیم. طلاب انقلابی حوزه علمیه قم #حوزه_انقلابی #رسالت_حوزه_انقلابی #رحا #بصیرت #جریان_انقلابی #طلبه_انقلابی @resalathozehenghelabi
🔻واکنش آیت‌الله‌العظمی مکارم به سخنان رئیس‌جمهور: ⭕️ سخنان رئیس‌جمهور درباره #حجاب و #فضای_مجازی زننده بود ⭕️ شما رئیس جمهوری اسلامی هستید؛ نه رئیس جمهوری دموکراتیک #سکولار ➖مسئله حجاب جزو مسائل ضروری است، رئیس جمهوری که قسم خورده است که ارزش های اسلامی را حفظ کند، باید به قسم خود پایبند باشد؛ ما اگر این همه شهید دادیم، برای ارزش های اسلامی بوده است. ➖اگر به قول غربیها در منطقه اولین قدرت هستیم، آن هم بر اثر اسلام است؛ این را باید حفظ کرد، شما رئیس جمهوری اسلامی هستید؛ نه رئیس جمهور کشور دموکراتیک سکولار. ➖ کسی نمیگوید فضای مجازی را حذف کنید؛ بلکه باید این فضا را اصلاح کرد؛ رئیس جمهور در سخنان خود می گوید: «وقتی مردم همه چیز را خواستند، نباید جلوی خواست آنان را گرفت» که در پاسخ باید گفت: اگر مردم همه چیز را می فهمند، پس درب دادگستری و تعزیرات را هم ببندید؛ یقینا یک عده خطاکار در کشور وجود دارند که باید جلوی آنان را گرفت. ➖رئیس جمهور باید اشتباهات خود را اصلاح کند، یکی از اصول سیاست این است که اگر در یک جا مسئله بغرنجی پیدا کردید، به سراغ مسائل #حاشیه‌ای بروید؛ حالا هم که این مشکلات اقتصادی وجود دارد، مسئولان سراغ مباحث حاشیه‌ای می‌روند؛ سرگرم کردن مردم با این مسائل کار درستی نیست. #حوزه_انقلابی #رسالت_حوزه_انقلابی #رحا #بصیرت #جریان_انقلابی #طلبه_انقلابی @resalathozehenghelabi
🔻آیت الله العظمی سبحانی: ⭕️مسائل شرعی را برای حوزه بگذارید 💠 آیه‌ای که می‌فرماید «لا إِکْراهَ فِی الدِّینِ»، ناظر به عقیده است؛ عقیده با اکراه درست نمی‌شود؛ عقیده، جذب قلب می‌شود و قلب انسان اگر بخواهد قلب چیزی را جذب کند، نیازمند دلیل و برهان است. 🔹باید منبری‌ها، رسانه‌ها و مؤلف‌ها عقائد را برهانی بیان کرده تا مردم آرام آرام معتقد شوند. 🔹احکام جنبه اجرایی دارد، حجاب از قبیل مسائل تکلیفی است؛ حجاب، چماقی بر سر زنان نیست؛ بلکه مرتبط با عفاف آنان است. ⚠️ آقایانی که در رأس کار هستند، یک مقدار از مسائل را برای حوزه بگذارند؛ شما که عقل کل نیستید؛ اقتصاد، سیاست و ... برای شما؛ ولی احکام شرعی را برای حوزه بگذارید. 🔹 #حجاب تنها با نصیحت درست نمی‌شود؛ 50 درصد با نصیحت است؛ اما 50 درصد دیگر اجرا می خواهد، امر به معروف می خواهد، نهی از منکر می خواهد. 🔹باید جنبه‌های اجرایی برای اجرای احکام حجاب در جامعه عاقلانه باشد. #حوزه_انقلابی #رسالت_حوزه_انقلابی #رحا #بصیرت #جریان_انقلابی #طلبه_انقلابی #ماذا_فاذا @resalathozehenghelabi
💢به جای حاشیه‌سازی به مردم خدمت کنید #حوزه_انقلابی #رسالت_حوزه_انقلابی #رحا #بصیرت #جریان_انقلابی #طلبه_انقلابی #مرجع_انقلابی @resalathozehenghelabi
ضرغامی خطاب به اعضای مجمع تشخیص: نسبت به انتساب بلاوجه نظرات شخصی به رهبری حساسیت نشان دهید. @resalathozehenghelabi
حمایت طلاب جامعة الزهرا از #مرضیه_هاشمی خبرنگار #پرس‌_تی‌_وی #حوزه_انقلابی #رسالت_حوزه_انقلابی #رحا #بصیرت #جریان_انقلابی #طلبه_انقلابی #جامعة_الزهرا #حوزه_علمیه_خواهران #حمایت @resalathozehenghelabi
🔴#شفقنا چه پروژه ای را دنبال می کند؟ 🔸سایت #شفقنا که خود را خبرگزاری شیعیان جهان معرفی می کند، در یکی دیگر از اقدامات خود، و در قالب پرونده ای با عنوان #سلوک_مراجع، به نشر ابعاد علمی و اجتماعی آقای #یوسف_صانعی پرداخته است. با توجه به مواضع مشخص آقای صانعی، خصوصا در حوادث فتنه 88 و پس از آن، این اقدام شفقنا تأمل بر انگیز بوده، و احتمالاتی را مبنی بر تلاش این خبرگزاری، در جهت مطرح نمودن تفکری خاص در حوزه را تداعی می کند. اعضای این خبرگزاری چندی قبل نیز برای دیدار با آقای صانعی به نزد ایشان رفته بودند. 🔸 ضروری است که سایت شفقنا - که اطلاعات دقیق و روشنی نیز از آن در فضای مجازی دسترس نیست- توضیحات روشنی را درباره خط مشی و حامیان مالی و معنوی خود را ارائه کند. #حوزه_سکولار #افشاگری #استکبار_ستیزی #سکولاریسم_حوزوی @resalathozehenghelabi
44 عضو دارد. 🔰بعلاوه، رؤسای سه قوه، فقهای معزّز ، رئیس ، دبیر ، وزیر و رئیس مربوطه نیز می توانند در جلسه مجمع شرکت کنند. ♻️ برای تصویب لایحه ای که شورای نگهبان آنرا رد کرده است، موافقت دو سوم اعضا یعنی حدود 30نفر، ضروری است. بنابراین اگر 18 نفر از نیروهای خوب و انقلابی، رای مخالف خود را ارائه کنند، تصویب نمی شود. این 19نفر عبارتند از:👇👇 ۱- 2- 3- 4- ۵- ۶- ۷- ۸- ۹- ۱۰- ۱۱- ۱۲- ۱۳- ۱۴- ۱۵- ۱۶- ۱۷- ۱۸- 🚩اگر همین تعداد بزرگواران نسبت به خسارت های پالرمو آگاه باشند، کافی است. @resalathozehenghelabi
#امام_خامنه_ای:این لباس ما و شأن ما، همیشه دارای مسؤولیت بوده است. نه این‌که ما فرض کنیم زمانی را می‌شود پیدا کرد که در آن، عالم دینی از مسؤولیتهای خطیری که فوق مسؤولیتهای مردم معمولی بوده، فارغ بوده؛ نه، همیشه این‌طور بوده است. این به خاطر طبیعت علم است که «صنفان من امّتی اذا صلحا صلحت امّتی و اذا فسدا فسدت امّتی»؛که اولش فقهاست، بعد هم اُمَراست1370/10/11 #حوزه_انقلابی #رسالت_حوزه_انقلابی #رحا #بصیرت #جریان_انقلابی #طلبه_انقلابی @resalathozehenghelabi
📢 فوری 📢 ⛔️ #فاجعه #خود_تحریمی⛔️ 👈 #تجمع_عظیم_مردم_انقلابی_قم در #مخالفت با فشار برای تصویب خود تحریمی و تشدید تنگناهای معیشتی مردم. #حوزه_انقلابی #رسالت_حوزه_انقلابی #رحا #بصیرت #جریان_انقلابی #طلبه_انقلابی @resalathozehenghelabi
🌀 حوزه قابل اصلاح است؛ بهانه نیاورید! بعضی، تا گفته میشود که «حوزه را اصلاح کنید» میگویند: «آقا! این حوزه اصلاح بردار نیست» و دلیلی هم برایش میسازند. مثلاً میگویند: چون اینها مخالفند، یا آنها اقدام نمیکنند؛ و مانند این بهانه‌ها. نه آقا! چرا این حرفها را میزنید؟! کدام مجتمع علمی، رؤسایی به این خوبی، طهارت و نزاهت، یا بزرگانی به این قداست و باتقوایی دارد؟! کجا جوانانی با این انگیزه، زهد، بی‌توقّع و با این شور و شوق دارد؟ چرا ما مأیوس باشیم؟! این حوزه علمیّه میتواند نابسامانیهایش را خودش سامان دهد و باید اصلاح را از درونِ خودِ حوزه آغاز کند. این نابسامانیها، انواع و اقسامی دارد؛ مانند زمینه‌های محتوایی، شکلی، سازماندهی، نظام آموزشی، کتابهای درسی و امثال اینها. ۱۳۷۴/۹/۱۶ #امام_خامنه_ای #حوزه_انقلابی #حوزه_پویا #حوزه_مستقل #استقلال_حوزه @resalathozehenghelabi
یادداشت خواندنی آقای #حسین_شریعتمداری در نقد آقای #حسن_روحانی 👇👇
یادداشت خواندنی آقای در نقد آقای آقای روحانی! اینجا که واتیکان نیست! در کجای دنیا و با کدام عقل سلیم گرداب‌های خطرناک را که ظاهری فریبنده دارند، پیش پای مردم قرار می‌دهند و مسئولیت مقابله با آن را از دوش خود برمی‌دارند! به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، « حسین شریعتمداری» در سرمقاله شماره امروز روزنامه «کیهان» با نقد سخنان حسن روحانی درباره فضای مجازی و فیلترینگ، نوشت: ۱- « انگار ما اختیاری از آسمان داریم که می‌توانیم بر زمینیان هر فرمانی را صادر کنیم، نه اینطور نیست، چنین چیزی وجود ندارد. اینطور نیست که ما اختیار داشته باشیم. خداوند به پیغمبرش می‌گوید: «وَ ما أَنْتَ عَلَیْهِمْ بِوَکِیلٍ، تو وکیل مردم نیستی، تو چکار به کار مردم داری؟ «و َمَا عَلَیْنَا إِلَّا الْبَلَاغُ»؛ تو باید پیام برسانی، حالا مردم یا گوش می‌کنند و هدایت می‌شوند یا گوش نمی‌دهند... مردم باید انتخاب کنند، اگر انتخاب نکنند که دین نمی‌شود، با تحمیل که نمی‌شود دین درست کرد. «لا اکراه فی‌الدین». اساس دین باید با فهم و درک و پذیرش باشد. بقیه مسائل هم همینطور است». این، بخشی از سخنان دیروز رئیس‌جمهور محترم در جمع مدیران وزارت ارتباطات است که سخن حق و بایسته‌ای است چرا که دین یک باور قلبی است و باور قلبی افراد را نمی‌توان با توسل به زور تغییر داد. اما این نکته که بدیهی نیز هست از مسئولیت مسئولان در قبال دین مردم نمی‌کاهد چرا که ابلاغ دین در آیه شریفه «وَمَا عَلَیْنَا إِلَّا الْبَلَاغُ» تنها ابلاغ زبانی و بیان مبانی دینی نیست بلکه مقابله با موانعی که از فهم دین و رسیدن پیام اسلام به مردم جلوگیری می‌کند نیز بخشی از همان ابلاغ دین است. جناب رئیس‌جمهور یک شخصیت روحانی است و به یقین می‌دانند که آیات قرآن را باید در ضرب با آیات دیگر تفسیر کرد. مثلا در آیه شریفه «یدالله فوق ایدیهم... دست خدا بالای دست آنهاست» نمی‌توان «ید» را به معنای «دست» گرفت! زیرا خداوند تبارک و تعالی منزه از جسم و ماده است. «ید» هم به معنای دست است و هم به معنای «قدرت» و در آیه مورد ‌اشاره معنای قدرت مورد نظر بوده است چرا که در آیه دیگری می‌فرماید «لیس کمثله شیء... هیچ چیز مانند او-خدا- نیست». حال اگر مفهوم آیه شریفه «وما علینا الا البلاغ» و یا «وَ ما أَنْتَ عَلَیْهِمْ بِوَکِیلٍ» رها کردن امور به حال خود باشد! ضمن آنکه با سیره رسول خدا(ص) و ائمه هدی(ع) در تناقض آشکار است، با آیات فراوان دیگر قرآن نیز مغایرت و تضاد جدی دارد و این در حالی است که به مصداق «وَ لَوْ کانَ مِنْ عِنْدِ غَیْرِ اللَّهِ لَوَجَدُوا فِیهِ اخْتِلافاً کَثِیراً... اگر(قرآن) از جانب غیر خدا بود در آن اختلافی بسیار می‌یافتند». در قرآن اختلاف و تناقضی نیست بنابراین، چنانچه منظور جناب روحانی از استناد به آیات یاد شده، رفع مسئولیت از دولت و مسئولان باشد، با عرض پوزش باید گفت برداشت و تفسیر نا‌صواب و خطایی داشته‌اند! به عنوان مثال: در آیه‌ای که زینت‌بخش آرم سپاه پاسداران نیز هست، آمده است؛ «وَأَعِدّوا لَهُم مَا‌استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ وَ مِن رِباطِ الخَیلِ تُرهِبونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّکُم... هر چه نیرو در توان دارید، برای مقابله با آنها [= دشمنان]، آماده سازید! و (همچنین) اسب‌های ورزیده (برای میدان نبرد)، تا به وسیله آن، دشمن خدا و دشمن خویش را بترسانید». بدیهی است که این آیه شریفه با آیه «و َمَا عَلَیْنَا إِلَّا الْبَلَاغُ» مغایرتی ندارد بلکه به وضوح نشان می‌دهد که تهیه ساز و برگ جنگی برای مقابله با دشمنان نیز بخشی از همان ابلاغ است. 🔸در خاتمه، این گلایه دوستانه از عالمان دینی در میان است که چرا در مقابل این نظرات و دیدگاه‌های انحرافی تلاش چندانی نمی‌کنند تا ورود افرادی نظیر نگارنده به این وادی ضرورتی نداشته باشد؟! متن کامل یادداشت را اینجا بخوانید: 👇 http://kayhan.ir/fa/news/152902 @resalathozehenghelabi
بالا بردن قدرت تحليل سياسى حوزويان مسئولان و اكابر و شخصيتها و رهبران حوزه مثل مراجع تقليد و مدرّسان بزرگ و شوراى مديريت و امثال اينها بايد كارى كنند كه در داخل حوزه علميه، درك از مسائل جارى عالم و قدرت تحليل و فهم اين مسائل، در عالى ترين سطح خودش در كشور وجود داشته باشد. يعنى ما بايد كارى بكنيم كه حوزه علميه قادر باشد به وسيله يكايك اغلب افرادش_نمى گوييم همه افراد_ در فضاى عمومى كشور، بينش درست سياسى و فهم مسائل جارى را در اختيار ديگران بگذارد و مردم را هدايت كند و پيش ببرد. #امام_خامنه_ای #حوزه_انقلابی بیانات در دیدار با نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، 4/11/69. #حوزه_انقلابی #رسالت_حوزه_انقلابی #رحا #بصیرت #جریان_انقلابی #طلبه_انقلابی @resalathozehenghelabi
حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرباقری در نشست «الگوی بانک در اقتصاد اسلامی»👇👇