eitaa logo
مدرسه راه آسمان
476 دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
85 فایل
ارتباط با ادمین @farhadi68
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بینش روزه ۲۸ فروردین.m4a
29.55M
بینش سوم: عبودیت و بندگی از جمله مولفه های ساختار معنایی عبادات و از جمله روزه بایستگی فرهنگ عبودیت و بندگی در زندگی است . اگر هر موجودی در این خلقت عبد وجودی است از اینرو در توافق با عبدانیت وجودی ، می بایست با اراده و اختیار خود عبد سلوکی باشد و سلوک الی الله را در سراسر زندگی خود حاکم گرداند . کسی که به فهم بایستگی حاکمیت فرهنگ عبودیت در زندگی دست یافت ، روزه برای اش معنادار می شود . چون روزه به طور ویژه به او کمک خواهد کرد که بتواند عبودیت در زندگی را محقق سازد . حجت الاسلام و المسلمین استاد مهدی منصوری جلسه سوم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨ بعضى وقت‏ها ابرى مى‌‏آيد، امّا نمى‌‏بارد. برق مى‌‏زند، امّا نمى‌‏بارد. فرصت‏ها را مى‌‏دهند، امّا ما بهره نمى‌‏گيريم. رمضان ‏‌ها آمده و رفته، اما جز خيس خوردن چرك‌‏ها چيزى برايمان باقى نمانده است. بايد مواظب باشيم و به خودمان فكر كنيم، مانند كسى هستيم كه به حمام آمده است، ولى نه براى ، كه براى بازى.گ وقتى بچه بوديم، نزديك عيد كه مى‌‏شد، ما را به حمام مى‌‏فرستادند. چند تا بچه بوديم، بدجنس وبازی‏گوش. گاهى سه ساعت در حمام مى‌‏مانديم؛ آن هم حمام‌‏هاى قديمى كه خزينه داشت. . همديگر را مى‏‌زديم و پوست همديگر را مى‏‌كنديم اما وقتى مى ‏آمديم خانه، پشت گوش‏ها و پاهامان همه كثيف مانده بود. مادر ما هم كه خيلى دقيق بود، پشت گوش‏ها و آرنج‏هاى ما را نگاه مى‏‌كرد و مى‌‏پرسيد: اينها چيه؟! ما را تنبيه مى‌‏كرد و گريه مى‌‏كرديم. . ما حمّام رفته بوديم، اما بازى كرده بوديم. در مقام تطهير نبوديم. رمضان‏ها آمده و رفته، امّا ما لَعْبِ به رمضان داشته‏ ايم و جدّى نبوده‌‏ايم. -علی‌صفایی‌حائری؛اخبات-🌾
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بینش ۲۹ فروردین.m4a
21.07M
بینش چهارم : بایستگی حاکمیت بخشی اندیشه سلوک در زندگی خدای اول و آخر و ظاهر و باطن در عالم وجود ، می بایست با اراده و اختیار سلوکی انسان اول و آخر و ظاهر و باطن زندگی قرار بگیرد و تمامی زندگی انسان را پر نماید . چنین انسانی می تواند در چارچوب اندیشه سلوکی هر چیزی را با مولفه سلوک بسنجد و بر طبق آن به پیش برد . حجت الاسلام و المسلمین استاد مهدی منصوری جلسه چهارم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❤️ ‌ اُردیبهشتی✨ گویا خدا هم میدانست که تو از همان اول بهشتی هستی...🌸🍃 پروردگارم از همان اول تو را فرشته ی بهشتی آفرید، فرشته ای که زمین برای وسعتِ قلبِ بزرگ و پاکش کوچک بود...❤️ ‌‌ فرشته ای که در اوج جوانی سبک بالانه پر کشید...🕊 ‌‌ از ماه تولدت پیداست که تو از همان اول هم زمینی نبودی و از اهل بهشت بودی...🌾 ‌‌ از نامَت که ابراهیم است پیداست که آتَشِ افتاده بر زندگیِ گمراهان را گلستان خواهی کرد...🌳 ‌‌ از نامِ خانوادگی ات پیداست که هادیِ هدایت کننده بودی و همواره هستی...🎊 ‌‌ از چشمانت پیداست که آنها کارِ یک خلقتِ معمولی نیستند، چشمانِ گیرا و هدایت گر نصیبِ هرکَس نمی‌شود، همان چشم ها که معادله ی هر گناهی را بر هم میزنند... ‌‌ و چه زیبا که در سال ۳۶ که پای به دنیا نهادی، آن زمان هم ماه مبارک رمضان بود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
005_1400.1.30 ببنش پنجم ادبیات نیاز به بندگی.mp3
18.18M
◀️بینش پنجم: نیاز انسان به تکلیف و محور نبودن سود و ضرر خدای متعال در تکالیف ✅خدای متعال در تکالیف بر انسان ها به دنبال سود و ضرر نیست و انسان نیازمند به تکلیف هستند . ✅خدای غنی ، به جهت کمالش است که کار می کند نه اینکه به کمال برسد . ✅از اینرو راه رسیدن به خدای عالی و عظیم و رفیع ، برای انسان ، تکالیفی است که به عهده اش می باشد تا بتواند در پرتو آن قرب الی الله به عظمت و علو دست یابد . ✅می بایست ادبیات بدهکاری در نسبت به تکلیف و نیاز به تکلیف برای انسان شکل بگیرد . ✅با وجود چنین مولفه ای در ساختار معنایی روزه ، انسان می تواند به روزه ای که زحمت هایی را برای نفسانیت انسان ایجاد می کند ، رغبت بسیار بالایی نشان‌دهد و در استقرار در حیطه عقلانیت آن را به لذت تبدیل نماید . حجت الاسلام و المسلمین استاد مهدی منصوری جلسه پنجم