eitaa logo
راهبر مربی
1.6هزار دنبال‌کننده
570 عکس
150 ویدیو
344 فایل
💠هم اندیشی جهت تبلیغ دانش آموزی 💠 ارائه طرح درس ها و نکات تبلیغ دانش آموزی و دانشجویی 💠 بررسی چیستی، چرایی و چگونگی کار تربیتی 💠 تجربه نگاری راه ارتباطی: @Derakhshani72 تبادل: @er_ma_313
مشاهده در ایتا
دانلود
راهبر مربی
در ضمن تا الان قرارداد ۱۴ اتوبوس منعقد شده🌸🌸🌸 چی بشه یه دورهمی نوجوانانه از سراسر استان... چقدر رفیق
واقعا خداقوت خودتون برید کارهاشون رو رصد کنید قبلا هم چند نمونه از برنامه هاشون رو اینجا گذاشتیم.
چه کنیم تا ارتباطمان موثر باشد؟ هماهنگی پیام های کلامی و غیرکلامی ارتباط: ١- کلامی: انتقال پیام توسط کلمات و جملات - می‌تواند گفتاری یا نوشتاری باشد. ٢- غیرکلامی: بدون کلمه و جمله منتقل می‌شود. مثل: نگاه، حالت چهره، تن و لحن صدا، وضعیت بدن، تماس بدنی، پوشش، آرایش، فاصله، زاویه و سکوت نگاه: اولین کانال ارتباطی نگاه است. ‼️نگاه پیام می‌رساند. مثلا پیامبر در جمع به همه نگاه می‌کرد. پیام میداد: من همتون رو دوست دارم! حالت چهره: تنها عضوی که به راحتی حس دورانی مارا آشکار می‌کند، چهره است. 🔓تمرین: ایموجی هارا نگاه کن و تک به تک حدس بزن چه پیامی دارند و جلوی آینه اداشو دربیار، جوری که خودت هم باورت شود. 🔴 نتیجه: تسلط به حالت چهره مردم. ❗️نکته: عصبانیت از روی تعجب و خشم متفاوت است. (چشم ها گشاد می‌شود) تن و لحن صدا: 🔓 تمرین: یک جمله را به حالات مختلف بگو و ضبط کن. ببین بقیه هم متوجه حالتت می‌شوند؟ مثلا رادیو نمایش، تنها یک راه ارتباطی برای انتقال حالتشان دارند. وضعیت بدن: منظور از وضعیت بدن، قرار گرفتن و حرکت کردن اعضای بدن است. مثال: وقتی آقای خونه وارد خونه میشه، خانم هایی که همسرانشون رو دوست دارند، منقبض میشوند(حس چروک)، اما آقایون در جای امن، شل می‌شوند! مثال: مخاطب اگر در صندلی فرو رود، به حرف شما اصلا گوش نمی‌دهد. مخاطب اگر جلوی صندلی آمد، می‌خواهد چیزی بگوید. تماس بدنی: نوع دست دادن ها در رفیق و غیر رفیق متفاوت است. رفیق: میخواهی سطح تماس بدنی را افزایش بدهی. اگر اینطور نباشد، تماس بیشتر از روی اضطراب است. 📘: پنج زبان عشق ❗️نکته: ممکن است آدمی، لمسی باشد. بعضی آدم ها بصری اند، بعضی سمعی. چنانچه اینها را یاد بگیری، میتوانی در ارتباط گیری با افراد، بهره بگیری. پوشش و آرایش: مثلا عمامه و محاسن آشفته، پیام دارد. داستان زندان: به آخوندهای معمم و کت و شلواری توجه ویژه داشتند. تأثیرگذاری استاد رحیم پور ازغدی و دکتر رفیعی متفاوت است، چرا؟ بخاطر لباس و معمم بودن. در فصلی مذهبی، معمم بودن خیلی تاثیرگذار تر است. مردم پذیرفته اند. فاصله و زاویه: زاویه من، نشانگر میزان توجه من به مخاطب است. 90 به 90، دونفر رو به رو را نگاه می‌کنند، ارتباط جدی نیست. زاویه صفر، صمیمی اند، پس به سمتش بچرخ. 45 به 45، مثلا در تلویزیون، هم مهمان را دارند هم مخاطب را. مثلا در منبر ها زاویه صفر است. در منبر ها نگاهت را تقسیم کن. ‼️ عرض را زیاد کن! ❗️نکته: نسبت به کسی که حس خوبی داری، بهش نزدیک می‌شوی. به همین علت سفرهای استانی مسئولین، محبوبیت می آورد. میز هم میتواند باعث فاصله شود. در آسانسورها علاقه داری نسبت به فرد غریبه دوری شوی و اصلا نگاهش نکنی. اما وقتی بیرون میروی به او نگاه میکنی،بخاطر حس بد است! به همین خاطر زمانی که به سراغ بچه غریبه می‌روی از دستت فرار میکند و فریاد می‌زند. ‼️ اول ارتباط بگیر، اولین یخ ها آب شود بعد ارتباط و فاصله نزدیک. نکته: برای داشتن منبر خوب هم اول پای منبر نرو، یه خورده بشین تا مردم تورو بشناسند سپس برو روی منبر و سخنرانی را شروع کن. سکوت: همیشه سکوت علامت رضا نیست. بلکه می‌تواند: ١- ناامنی جو ٢- بی ثمر بودن صحبت ‼️همیشه از سکوت مخاطب، خوشحال نباش! ⁉️ سوال: علائم ارتباط کلامی مهم تر است یا غیرکلامی؟ ⭕ نکته ١: غیرکلامی، اولا بخاطر گستردگی اش دوما صادقانه تر بنظر میرسد. حتی اگر خالصانه هم نباشد، پیام غیرکلامی تاثیر دارد. ⭕نکته ٢: افزایش ذخیره لغات و اصطلاحات. ١- دست آدم را در انتخاب باز می‌گذارد. ٢- ذهن را خلاق می‌کند. ‼️ شعر و کتاب های ادبیات ‼️ سوال: چرا رهبری ساعت ها سخنرانی می‌کند و جذاب است؟ پرخوان اند. 📗: کتب مسعود لعلی داستان های مثنوی معنوی تمثیلات آیت الله حائری تمثیلات آقای قرائتی کتب رضا امیرخانی ⭕نکته ٣: توجه به تفاوت ها: الف) فرهنگی: در هر فرهنگی براساس ارزش ها و پیشینه هر فرهنگ، پیام های کلامی و غیرکلامی مفهوم خاص خود را داراست. مثال داستان کاروان و روضه برای حضرت زهرا (بی بی بگیم یا خانم؟) معرفی: آقای راستگو⬅️ تبلیغ دانش آموزی ‼️نکته: فرهنگ هر فضایی رو درک کن، درغیر این صورت ارتباطتان قطع می‌شود. مثلا بیمارستان میری، در بین پرستارها اصطلاحات مخصوص دارند و اگر یادنگیری ارتباطتان قطع می‌شود. ب) تفاوت در جنسیت: مثلا تفاوت احساس جای امن زنان و مردان و چگونگی برخوردشان در جای امن. 📕: تفاوت های جنسیتی را جدی بگیرید. نوشته: جانبزرگی و پناهی ج) تفاوت در سن کودک ماب: ✅لذت طلب ✅به آخر عاقبت هیچ کاری فکر نمی‌کنند. ساده اندیشه نسبت به آینده ✅خیلی زود فریب می‌خورند. ✍ادامه دارد... https://eitaa.com/rahbar_morbbi
والدگر: ✅فکر می‌کنند عقل کل اند. ✅اگر نقد کنی کل سیستمشان بهم می‌ریزد. ⭕والد اغواگر: یک جوری کاری میکنه که نفهمی داری دقیقا کاری که اون میخواسته انجام میدی، شاید با محبت شاید با.... بالغ : ✅هم فهم خودشون رو قبول دارند هم فهم خودشان ❗فلذا اهل مشورت اند ✅نقد پذیرند اما منجر به عدم اعتماد به نفسشان نمی‌شود. ⭕تذکر: شناسایی تیپ شخصیتی افراد در نگاه اول. ‼️تیپ شخصیتی همه ما از این سه دسته تشکیل شده. بسته به محیط و... هرکدام بیشتر یا کمتر می‌شود. حتی در لحظه ممکن است یک کدام رو بیاید. مثل حس شوخ طبعی استاد در اول جلسه و بالا آمدن قسمت کودک مآب مخاطبین ⭐️ اولین نشانه: زبان بدن و علائم غیر کلامی والدگر: ✔️والدگر ها به دنبال تسلط اند. ✔️ هرگز چروک نمی‌نشیند. ✔️معمولا با وقارند. روی صندلی وول نمیخورند. ✔️نوع حرف زدنشان مفهموم من خیلی میفهمم را داراست. ✔️در تماس بدنی هم دنیال تسلط است. مثلا در دست دادن طوری دست میده تا همه تحت کنترلش باشد، یا دست را روی شانه می‌گذارد. کودک مآب ها: ✔️معمولا بی قرار و پرتحرک ✔️بی برنامه، همراه با سرعت تصمیم‌گیری تصمیم هاشون سریع تغییر می‌کند. بالغ : ✔️گرم و صمیمی اند. ✔️زاویه قائمه کمتر در آنها دیده میشود. ✔️بالغ ها راحتن ✔️خوب گوش می‌کنند. برعکس دوتای دیگه ⭕فقط کودک مآب ها را میتوانی در 5 دقیقه اول تخلیه اطلاعاتی کنی. ❗نوجوان ها کودک مآب هستند. حتی معمولا در دبیرستان ها آن دسته کسانی که مفهموم من بیشتر میفهمم رو عیان می‌کنند، کودک مآب اند. ⭕فضای مجازی نمی‌گذارد افراد بالغ شوند. کودک مآب محصول تربیت غلط اند. ⁉️عدم توانایی غربی ها در پس انداز بخاطر چیست؟ کودک مآبی غرب می‌خواهد افراد را کودک مآب بار بیاورد. فایده اش چیست؟ به راحتی قابل کنترل اند. با یک فیلم می‌شود طرف را کنترل کرد. حتی آدم هایی که دانشمند اند تحت برنامه والدگرهای جامعه غربی اند. 📙 کتاب: اریک برن، کتاب تحلیل روابط متقابل 4- گوش دادن فعال 📘 کتاب: کریس کول، کتاب کلیدهای طلایی ارتباطات ❗وقتی داری گوش میکنی ذهنتو خالی کن. به این فکر نکن که چی بگم، به پاسخ فکر نکن. ‼️تذکر: اگر به کسی فعال و همدلانه گوش بدهی، خودش خلاقانه جواب خودش را پیدا می‌کند. از موضع من نمی‌دانم گوش بده. البته همه جا سکوت نکنی ها، مثل مثال سپاهی و اغتشاشگر و عدم سکوت در برابر طرف که گفته سپاهی ها هم در اغتشاش ظلم کردن. 5- همدلی کنید. درک افکار و احساسات طرف مقابل. همدلی مساوی با تحقیر نیست و صرفا درک و فهم است. طرف وقتی حرف حق میزنه، بپذیر. 6- شناسایی و حذف موانع ارتباط هرچیزی که انتقال پیام و دریافت صحیح آن را با مشکل مواجه کند، مانع نامیده می‌شود. مثل مزاحمات محیطی. مزاحمت محیط مثل جهاد تبیین در وضعیت هوای سرد در سالن. مزاحمت درونی شخصی، مثلا گرسنه ای، عصابت خورده. 📙 کتاب: روانشناسی ارتباطات مردمی حمیدرضا سهرابی انتشارات رشد (جلدش ابیه) رابرت بلتون. ☑️زمینه سازی ارتباط برای آنکه انسان ها به ما اجازه شروع ارتباط بدهند، این موارد مناسب است: 1- همجواری و دردسترس بودن همجواری علاقه می‌آورد روانشناسی اجتماعی با نگرش به منابع اسلامی گروهی از نویسندگان 2- پاسخگویی به نیاز ها هرکس یا هرچیزی که به نیاز های انسان پاسخ بدهد(نیاز را ارضا کند) محبوب انسان می‌شود. موقعی انسان را نسبت به نیازش، آگاه میکنی یه موقع نیاز ایجاد میکنی مهم ترین نیاز انسان، نیاز به دانستن است پس، سوال ایجاد کن نیاز به کفایت است(من بدرد میخورم) یکی از اشتباهاتی که مبلغین قدیمی می‌کنند، استفاده نصفه و نیمه تکنیک فرعون است. اگر شما بتونید قوم یا آدمی را به استخفاف بکشانید، اون قوم یا آدم آویزون شما میشه. اگر کامل انجام بدید، طرف آویزون شما میشه اما اگر نصفه و نیمه انجام بدی نسبت به شما متنفر میشه. نیاز به شادی و خوشحالی مثل این جلسه به مخاطب حس خوب منتقل کن. نیاز به پذیرفته شدن. @rahbar_morbbi
شبهات فاطمیه.pdf
653.9K
پاسخ به 9 شبهه مهم و شایع از 9 سال زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها در 19 صفحه 1-چرا حضرت علی(ع) سکوت کردند و از همسرشان دفاع نکردند؟ 2- چرا حضرت علی(ع) خودشان پشت در نرفتند و همسرشان را فرستادند؟ 3- شهادت حضرت زهرا از سال 1374 وارد تقویم ایران شد وگرنه قبل از آن وفات گفته می شد نه شهادت 4-چرا تاریخ شهادت حضرت زهرا مشخص نیست؟ و.... ✍ حجت الاسلام عیسی معلم؛ دانش پژوه دکترای گروه کلام و فلسفه دين مؤسسه امام خمینی ره ❇️ تهیه شده در تشکل فرهنگی _ تبلیغی یاوران اندیشه دینی 🆔@meshkatnoor
🔸🔸 از دنیای روایت تا دنیای واقعیت 🔸🔸 فعالیت های دانش آموزی این روزهای فاطمیه در کنار جمعی از دوستان خوبم، فرسنگ ها فاصله بین دهه هشتادی ها و دهه نودی ها با را از میان برداشت. لذا چند نکته کوتاه از مشاهدات و تجارب میدانی عرض می کنم؛ 🔰 برچسب هایی که به نوجوانان و جوانان زده می شود، دشمن برای تصویر سازی های کاذب و آدرس غلط دادن است تا از یک سو؛ هویت پروژه ای را به آنها تحمیل کنند و از سوی دیگر؛ مصلحان فرهنگی را منفعل سازند که نمی توانید با این نسل به زبان مشترک برسید و موثر باشید. 🔰 بعد از فرمان جهاد تبیین ولی امر و تاکید بر تبلیغ به عنوان اولویت اول حوزه های علمیه و مراجع فرهنگی، رویکردها و کنش های سازمانی همچنان هستند اما عملیات نظیر حلقه های میانی و گروه های تبلیغی - جهادی، می تواند این ظرفیت ها را بالفعل نماید. لذا باید این تشکل های چابک را در عرصه فرهنگ تکثیر نمود. 🔰 در بین نسل سوم و چهارم انقلاب، سخنان پدرانه، عالمانه و استراتژیک رهبر معظم انقلاب در جمع های دانش آموزی و دانشجویی را تفسیر میکند؛ اینکه چرا رهبری، اندیشه های تمدنی و مولفه های نظم نوین جهانی یعنی کلان ترین، راهبردی ترین و مهمترین مسائل را در این جمع ها بیان می نمایند. 🔰 ، یک ادعای واهی و آدرس غلط است؛ بله باید دنیای نسل جدید و اقتضائاتش را شناخت، آنها را فهم کرد و با زبان خودشان به گفتگو پرداخت.(لزوم تخصص) و دهها نکته دیگر... ✧؛🇮🇷؛✧ ✍️ مهدی رشید eitaa.com/sin_syasat_Rashid