دوستان عزیزی که در سطح یک و دو حوزه مشغول تحصیل هستید ازین فرصت نهایت استفاده را داشته باشید و مهارتهای لازم برای تبلیغ مثل خطابه و کلاسداری و ... را یاد بگیرید.
بر خلاف تصور رایج که فکر میکنیم بستر تبلیغ محدود است و فضایی برای کار کردن نیست امروزه به شدت با مسئله ی کمبود مبلغ مواجه هستیم
ظرفیت های بسیار خوبی برای تبلیغ وجود دارد که بدلیل کمبود مبلغ متاسفانه از دست می رود و پاسخ مناسب داده نمی شود.
دوستانی که شرایطش را دارند حداقل هفته ای یک روز و اگر نمی توانند در ماه دو روز را برای تبلیغ اختصاص دهند تا اندکی خلأ مبلغ پر شود.
و در پایان توجه به این نکته ضروری است که مخاطب امروز دنبال کار قوی هست و با مشهورات فضای مجازی نمی توان مخاطب را اقناع و جذب کرد لذا لازم است وقت بیشتری جهت تولید محتوی گذاشته شود.
#تبلیغ
آیتالله حائری شیرازی
انسان مثل کمربند ایمنی است. کمربند را که یواش یواش میکشی همراهت میآید. اگر یک دفعه کشیدی و شوک به آن دادی، مقاومت میکند. ندیدهاید گاهی کسی با زبان نرم حرفی میزند و امر به معروفش موفق میشود. یکی دیگر میرود و هیچ نتیجه نمیگیرد، بعد میگوید مردم قبول نمیکنند. مردم قبول میکنند اما تو بلد نیستی کمربند را بکشی!
حالا بعضی کمربندها حساسترند و با شوک کمی محکم میشوند، اما بعضیها نیاز به شوک بیشتری دارند تا مقاومت کنند. اتفاقاً همان کسی که نسبت به شوکِ کم، مقاومت میکند، کمربند بهتری است. چون برای روز مبادا اگر یک ذره شوک آمد، فوری سفت میشود و میایستد. هرچه حساستر باشد بهتر است. بچهها هم همینطورند، وقتی شما با آنها با تحقیر صحبت کنید، با استخفاف حرف بزنید، مقاومت میکنند و مثل کمربند محکم میشوند.
📖 راه رشد، جلد سه، صفحه ۶۵
❤️در محضر استاد
@m_shahid
هدایت شده از موسسه به سوی ملکوت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دوره مهارت تولید محتوا از ایده تا محصول
ــــــــــــــــــــــــ
✅کاملا کاربردی
📎در این دوره خواهید آموخت 👇
⁉️منابع تولید محتوا چیه ؟
⁉️چطور موضوعات به روز و جذاب رو پیدا کنیم؟
⁉️برای تولید از قرآن و سایتها چطور استفاده کنیم؟
⁉️محتوا رو چگونه مهندسی کنیم که موثر باشه؟
⁉️از ابزارهای جدید مثل هوش مصنوعی چطور استفاده کنیم؟
✅همراه با تبیین ایده ای نو و جذاب برای فاطمیه
با عنوان : فریادهای مقدس
✅کاملا مجازی
دوره به صورت ۲۰ جلسه فیلم ۲۰ دقیقه ای آفلاین در اختیار شما قرار خواهد گرفت
و سه جلسه هم به صورت لایو پرسش و پاسخ خواهیم داشت
✅کاملا رایگان
دوره کاملا رایگانه و هیچ هزینه ای برای
آموزش ها
کارگاهها
مشاوره ها
و لایوها
گرفته نخواهد شد
⁉️این دوره به درد چه کسانی میخوره؟
◀️ائمه جمعه
◀️ائمه جماعات
◀️خطبا و وعاظ
◀️عموم مبلغین
◀️اساتید حوزه و دانشگاه
◀️فعالین فضای مجازی
◀️مربیان تربیتی
◀️معلمان و دانشجویان
هم خواهر و هم برادر
⁉️این دوره چه امتیازاتی داره؟
◀️تولید محتوای ناب در کوتاهترین زمان
◀️گواهی رسمی پایان دوره
◀️شرکت رایگان در دوره تکمیلی
◀️استفاده از برترینها به عنوان استاد
◀️افزایش ظرفیت تبلیغی
ــــــــــــــــــــــــ
🔻جهت ثبتنام به سایت مدرسهٔ شمع مراجعه کنید:
https://lms.shabaketabligh.ir/educations/faryadhaye-moghadas
🙏لطفا این پست رو برای کسانی که درگیر مسأله تولید محتوا هستند بفرستید و واسطه خیر بشوید
ــــــــــــــــــــــــ
@ahmad_saberi110
راهبر مربی
دوره مهارت تولید محتوا از ایده تا محصول ــــــــــــــــــــــــ ✅کاملا کاربردی 📎در این دوره خوا
اعضای این تیم از رفقای کاربلد هستند
سعی کنید حتما ازین دوره استفاده کنید
ازون دوره هایی هست که ارزش دارد وقت ویژه ای به آن اختصاص داده شود.
#پیشنهاد_ویژه
#آموزشی
#محتوی
هدایت شده از دفتر ارتباطات فرهنگی
🎬پخش زنده ایتا
⭕️اسرائیل و ایجاد ناامنی در منطقه
🎙حجت الاسلام دکتر علی درخشانی
کارشناس مسائل سیاسی
⏰یکشنبه ۱۴ آبان | ساعت۲۰
🖇کانال دفتر ارتباطات فرهنگی
👇
❁✧═┅┄┄┄
🌐 @difqom
تبدیل صدای استاد به جزوه
• برای اندروید:
Speechnotes
in Type
Speech to text notepad
Speech texter
برنامه بگو فارسی مینویسه
• برای آیفون:
Speech to text:voice to text
Rev voice recorder
Temi
Evernote
حساسیت این اپلیکیشنها ۱۰۰٪ نیست و باید خودتون هم حواستون باشه، ولی تا حدی کمک کنندست.
@rahbar_morbbi
هدایت شده از MD.Ask
💠 جشنواره نوآوریهای تبلیغی «جنّات»
🔻 محورهای جشنواره:
▪️تبلیغ عمومی و سنّتی
▪️تبلیغ تخصّصی
▪️تبلیغ اجتماعی
▪️بخش ویژه جشنواره: خانواده، زیست عفیفانه و هویت نوجوان و جوان
🎁 جوایز:
▪️۳ فعالیت برگزیده اول هر کدام ۳۰ میلیون تومان
▪️۳ فعالیت برگزیده دوم هر کدام ۲۰ میلیون تومان
▪️۳ فعالیت برگزیده سوم هر کدام ۱۵ میلیون تومان
▪️۱۰ فعالیت منتخب هر کدام ۵ میلیون تومان
⏳ ثبتنام تا آخر آذر ماه ۱۴۰۳
🌐 اطّلاعات بیشتر: jannatt.ir
🆔 @jannatt_ir
📕 نشریه الکترونیک و پویای رشدآوند
الگوهای تقویت تعامل خانواده با مسجد و مدرسه
▫️ ۵۹ صفحه | ۱۲ مگابایت
📥 دریافت: m8r.ir/roshdavand
🔻 #تبلیغ_نیوز مرجع رسمی اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی:
🔺 @tablighnews
💢 کارگاه تخصّصی مهارتهای تبلیغ دانشآموزی
📌 ویژه طلّاب برادر (حضوری)
🗓 یکم و دوّم آذر ماه - ساعت ۸ الی ۱۸
📝 همراه با صدور گواهی
📍 قم، چهارراه شهدا، جنب بوستان کتاب، معاونت فرهنگی و تبلیغی، سالن رضوان
✍ ثبتنام و آشنایی بیشتر با سرفصلها در سایت مرکز آموزشهای کاربردی:
🌐 el.balagh.ir/doreh/7281
🆔 @balagh_ir
بعد از مدت ها چهارشنبه دوباره توفیق حضور در مدارس تهران دست داد
با توجه به اینکه این روزها دوستان زیادی به مدارس اعزام می شوند
ابتدا تجربیات قبلی را مرور کنیم بعد بیان نکات تکمیلی بپردازیم ان شاء الله برای دوستان مفید واقع شود.
تجربه حضور در مدارس سه استان خراسان شمالی، تهران و قم دربازه زمانی اول مهر تا وسط آبان ماه 1401 به همراه چند نفر از دوستان طلبه:
بخش اول: توصیف وضع موجود
بنده از سال 1392 تبلیغ دانش آموزی را شروع کردم و تا الان ادامه دارد.
1- در کلاس های امسال تفاوت خاصی با کلاس های سال های قبل نبود دانش آموزان مثل سابق پر انرژی و
و پر سوال هستند و شیطنت های خاص خودشان را نیز دارند و هرچقدر سن بالاتر می رود شیطنت ها بیشتر می شود.
اما تفاوت با سال های قبل:
- با توجه به فضای عمومی کشور سوال ها بیشتر جنبه اجتماعی پیدا کرده است در حالی که در سالهای قبل سوالات بیشتر متوجه مسائل فردی و نیازهای فردی افراد بود.
-با توجه به دو سال تعطیلی بچه ها چندین برابر قبل درگیر فضای مجازی شدند و بالتبع سواد اینستاگرامی آنها هم رشد قابل توجهی داشته است یعنی انبوهی از اطلاعات درست و غلط بدون دسته بندی و خط و ربط مشخص در ذهن بچه هاست.
-شبهات زیادی در ذهن بچه ها وجود دارد و مثل عموم مردم تعداد زیادی از این شبهات را پذیرفتند.
-جرات و جسارت بچه ها کمی از قبل بیشتر شده است ولی قابل توجه نیست و فضا همچنان آرام است.
2-با وجود هجمه های زیاد و تصویر سازی غلط که در فضای رسانه ای صورت می گیرد استقبال کادر مدرسه و دانش آموزان از کلاس های گفتگو خیلی خوب بود و متقاضی حضور مجدد و مستمر در مدارس بودند که برای ما مقدور نبود و بخاطر این مسئله عذرخواهی می کردیم.
3- همانطور که مقام معظم رهبری اشاره داشتند قوه ی تحلیل و سطح فهم نسل جدید بسیار بالاست و به راحتی می توانید مباحث سطح بالا را در کلاس مطرح کنید و دانش آموزان نیز همراه می شوند و می فهمند.
4- در مدت حضور در مدارس چالش خاصی نداشتیم چالش هایی مثل کشف حجاب و ... خیلی کم بود که عموما بعد از گذشت یک ربع از کلاس همه چیز به حالت عادی بر می گشت و همراهی صورت می گرفت البته آمادگی شنیدن تیکه و مواجه شدن با چالش را داشته باشید مدارس و دانش آموزان مثل هم نیستند ولی اگر مبلغ توانمند باشد در چند دقیقه اول کلاس تمام این مسائل را مدیریت می کند و یک گفتگوی خوب را رقم می زند.
آنچه در عموم کلاس ها مشاهده می شد این بود که بعد از کلاس نگاه بچه ها به خیلی از مسائل تغییر می کرد و از اینکه برخی شبهات برای آنها حل شده است احساس رضایت می کردند و این مسئله ضرورت حضور و ارتباط گیری بیشتر را می طلبد تا در این نبرد نابرابر این بچه ها را مقاوم سازی کنیم و الا انتظار نداشته باشیم که بدون پشتیبان در برابر این جنگ شناختی نابرابر ثابت قدم بمانند.
5-مدارس زیادی متقاضی حضور ثابت روحانی (طرح امین) در مدارس بودند ولی ظاهرا نیرو به اندازه کافی برای اینکار وجود ندارد و متولیان امر پاسخگوی تمام درخواست ها نیستند.
بخش دوم: چند پیشنهاد
1- دوستانی که با دانش اموزان کار می کنند حتما با امادگی کامل در بین دانش آموزان حاضر شوند.
اگر تمایل به اینکار دارید ولی الان آمادگی لازم را ندارید برای کسب آمادگی های لازم تلاش کنید در دوره های متناسب با تبلیغ دانش آموزی و کار تربیتی شرکت کنید هرچقدر آموزش بیشتری ببینید آزمون و خطای کمتری خواهید داشت لذا کسب مهارت را در اولویت بگذارید.
2- بدون طرح درس در کلاس حاضر نشوید یک طرح درس منسجم، قوی و جذاب متناسب با فضای دانش آموزی داشته باشید و در کلاس ارائه کنید در این زمینه پیشنهاد می شود حتما چند طرح درس داشته باشید چون ممکن است در ابتدای کلاس به این نتیجه برسید که طرح درسی که در نظر داشتید برای این کلاس مناسب نیست و باید برنامه دوم یا سوم را اجرا کنید.
- در مواردی که دوستان بدون طرح درس خوب و قوی در کلاس حاضر می شدند متاسفانه کنترل کلاس از دست خارج می شد و عملا کلاس بدون نتیجه تمام می شد.
-سعی نکنید تمام شبهات و سوالات را در یک جلسه پاسخ دهید و به شدت از کشکولی صحبت کردن و پراکنده گویی خودداری کنید. اگر تازه کار هستید اصلا با پرسش و پاسخ کلاس را شروع نکنید چون نمی توانید کلاس را جمع کنید بلکه در ابتدای کلاس سوالهای هدفمند بپرسید و به سمت بحث مورد نظر خود جهت دهی کنید سپس به ارائه بحث بپردازید و در ضمن بحث به سوالات پاسخ دهید تا انسجام کلاس از دست شما خارج نشود.
- طرح درس ها را به نحوی تنظیم کنید که به مخاطب اندیشیدن را یاد بدهد و به مسائل ریشه ای تر پرداخته شود تا با آگاهی از آن مخاطب خودش قادر باشد به شبهات دیگر پاسخ دهد. این کار کمی سخت است ولی کار تبلیغی را پایدار می کند برای اثر گذاری بیشتر می توانید از تکنیک های هویت سازی نیز استفاده کنید.
3-برای شروع تبلیغ دانش آموزی از مدارس متوسطه اول یا همان راهنمایی قدیم شروع کنید چون هرچه سال تحصیلی بالاتر می رود چالش های موجود در کلاس هم بیشتر می شود.
4-اگر امکان حضور مستمر برای تبلیغ و ارتباط گیری دارید ترجیحا در مدارس مشخص و ثابتی حضور پیدا کنید و بر اساس سیر تربیتی کار را پیش ببرید کار مستمر چندین برابر از کار مقطعی اثرگذاری بیشتری دارد.
4- در نهایت از حضور در فضاهای مختلف خودداری نکنید و تحت تاثیر فضاسازی رسانه ها قرار نگیرید بروید بین جوانان و از کار کردن در این فضا لذت ببرید وقتی وارد میدان بشوید مشاهده می کنید که آنطور که تصویرسازی می شد نیست و خیلی راحت می شود کار کرد.
متاسفانه شاهد بودیم بخاطر فضاسازی های صورت گرفته بعضی از حضور فعال در مدارس و ... خودداری می کردند در حالی که ما شاهد بودیم مطالبه بود ولی نیرویی که در میدان باشد نداشتیم.
با توسل و توکل در میدان حاضر باشیم و بدانیم که هدایت بدست خداست و اگر خدا توفیق دهد ما صرفا ابزاری برای انتقال پیام هستیم و اگر کوتاهی کنیم رحمت الهی از زندگی ما رخت بر می بندد و دچار خسران می شویم.
ارادتمند همه دوستان علی درخشانی
#تجربه_نگاری
#تبلیغ_دانش_آموزی
@rahbar_morbbi
هدایت شده از راهبر مربی
اینبار که مدارس رفتم چندتا اتفاق جالب افتاد که خیلی قابل توجه بود.
چند روز پیش با مدیران مدارس قم جلسه ای داشتیم که آنها هم همین مسائل را تایید می کردند...
هدایت شده از راهبر مربی
مشاهده ۱:
قبل از کرونا در مدارس وقتی بحث از روابط دختر و پسر می شد عموم دخترها می گفتند هدف ما از رابطه صرفا ازدواج است ولی الان ادبیات غالب دوستی اجتماعی هست.
می گفتند ما صرفا می خواهیم دوست باشیم و آقایون را بشناسیم اصلا به ازدواج و تعهدات عاطفی و ... فکر نمی کنیم.
هرچند برای مواجه این حالت از قبل آمادگی داشتم ولس احساس کردم طرح درس های بروز تری باید برای پاسخ به این مسائل آماده بشود تا نگاه دانش آموزان کمی اصلاح شود.
مشاهده۲:
نمیدانم بخاطر حضور چند ساله در جمع دانشجویان بود یا اینکه سطح اطلاعات مخاطب بسیار پایین بود... در موارد بسیاری حجم بی اطلاعی دانش آموزان بسیار زیاد بود و هرچه گفته می شد اینها نشنیده بودند و گویا در دنیای بی خبری سیر می کردند!!!
این فضای بی خبری از یک طرف و بمباران شبهات از طرف دیگر را فقط با کار جهادی و حضور مستمر می توان شکست و نیازمند یک حرکت جدی در زمینه روایت گری هستیم.
#تجربه_نگاری
هدایت شده از راهبر مربی
مشاهده سوم اما تکراری بود😔
گلایه معلمین و مدیران از حضور دوستان بدون آمادگی در کلاس بود و می گفتند زنگ زدیم گفتیم لطفا از این افراد نفرستند مدرسه چون نه تنها شبهات را پاسخ ندادند بلکه شبهات جدیدی هم ایجاد کردند😒
رفقا طرح درس و مطلب قوی چیزی نیست با یک ساعت وقت گذاشتن بشود آن را جمع کرد بعضی وقت ها برای یک طرح درس، چندماه تا چند سال باید زمان بگذارید.
واقعا مایه تعجب است بعضی دوستان حاضر نیستند چند ساعت آموزش ببینید و سطح مهارت و محتوای خود را ارتقا دهند اما با اعتماد به نفس کامل سر کلاس می روند.
دوران کشکولی حرف زدن و پراکنده گویی گذشته است باید یاد بگیریم در چارچوب و روشمند صحبت کنیم و از قبل اشکالاتی که متوجه مطالب و روش ما هست اصلاح کنیم.
نه بچه ها و نه کادر آموزشی مدارس با کسی تعارف ندارند از مربیان خوب استقبال می کنند و مربیان ضعیف را پس می زنند.
پ.ن: مبلغ خوب نسبت به آموزش حریص هست
#تجربه_نگاری
هدایت شده از راهبر مربی
مشاهده چهارم:
در بعضی از مدارس بجای اقناع بچه ها از آنها تعهد گرفته شده بود که سکوت کنند.
کادر آموزشی مدارس می گفتند سوالات بچه ها زیاد و جدید است و ما توانایی پاسخگویی به سوالات آنها را نداریم لذا ترجیح دادیم تا با تعهد گرفتن مسئله را حل کنیم.
در واقع مسئله حل نشد فقط صورت مسئله پاک شد😔
به طور کلی ما شاهد هستیم که افراد زیادی دنبال جواب سوالات خود هستند و گوش هایی آماده ی شنیدن هستند ولی کسی برای پاسخ دادن نیست
دوستانی که در اعتکاف و مدارس حضور داشتند با ادبیات مختلف این مطلب را تایید می کردند.
✍بنابراین ضروری است مهارت های لازم را کسب کنیم و با نور علم وارد میدان شویم.