📕 نشریه الکترونیک و پویای رشدآوند
الگوهای تقویت تعامل خانواده با مسجد و مدرسه
▫️ ۵۹ صفحه | ۱۲ مگابایت
📥 دریافت: m8r.ir/roshdavand
🔻 #تبلیغ_نیوز مرجع رسمی اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی:
🔺 @tablighnews
💢 کارگاه تخصّصی مهارتهای تبلیغ دانشآموزی
📌 ویژه طلّاب برادر (حضوری)
🗓 یکم و دوّم آذر ماه - ساعت ۸ الی ۱۸
📝 همراه با صدور گواهی
📍 قم، چهارراه شهدا، جنب بوستان کتاب، معاونت فرهنگی و تبلیغی، سالن رضوان
✍ ثبتنام و آشنایی بیشتر با سرفصلها در سایت مرکز آموزشهای کاربردی:
🌐 el.balagh.ir/doreh/7281
🆔 @balagh_ir
بعد از مدت ها چهارشنبه دوباره توفیق حضور در مدارس تهران دست داد
با توجه به اینکه این روزها دوستان زیادی به مدارس اعزام می شوند
ابتدا تجربیات قبلی را مرور کنیم بعد بیان نکات تکمیلی بپردازیم ان شاء الله برای دوستان مفید واقع شود.
تجربه حضور در مدارس سه استان خراسان شمالی، تهران و قم دربازه زمانی اول مهر تا وسط آبان ماه 1401 به همراه چند نفر از دوستان طلبه:
بخش اول: توصیف وضع موجود
بنده از سال 1392 تبلیغ دانش آموزی را شروع کردم و تا الان ادامه دارد.
1- در کلاس های امسال تفاوت خاصی با کلاس های سال های قبل نبود دانش آموزان مثل سابق پر انرژی و
و پر سوال هستند و شیطنت های خاص خودشان را نیز دارند و هرچقدر سن بالاتر می رود شیطنت ها بیشتر می شود.
اما تفاوت با سال های قبل:
- با توجه به فضای عمومی کشور سوال ها بیشتر جنبه اجتماعی پیدا کرده است در حالی که در سالهای قبل سوالات بیشتر متوجه مسائل فردی و نیازهای فردی افراد بود.
-با توجه به دو سال تعطیلی بچه ها چندین برابر قبل درگیر فضای مجازی شدند و بالتبع سواد اینستاگرامی آنها هم رشد قابل توجهی داشته است یعنی انبوهی از اطلاعات درست و غلط بدون دسته بندی و خط و ربط مشخص در ذهن بچه هاست.
-شبهات زیادی در ذهن بچه ها وجود دارد و مثل عموم مردم تعداد زیادی از این شبهات را پذیرفتند.
-جرات و جسارت بچه ها کمی از قبل بیشتر شده است ولی قابل توجه نیست و فضا همچنان آرام است.
2-با وجود هجمه های زیاد و تصویر سازی غلط که در فضای رسانه ای صورت می گیرد استقبال کادر مدرسه و دانش آموزان از کلاس های گفتگو خیلی خوب بود و متقاضی حضور مجدد و مستمر در مدارس بودند که برای ما مقدور نبود و بخاطر این مسئله عذرخواهی می کردیم.
3- همانطور که مقام معظم رهبری اشاره داشتند قوه ی تحلیل و سطح فهم نسل جدید بسیار بالاست و به راحتی می توانید مباحث سطح بالا را در کلاس مطرح کنید و دانش آموزان نیز همراه می شوند و می فهمند.
4- در مدت حضور در مدارس چالش خاصی نداشتیم چالش هایی مثل کشف حجاب و ... خیلی کم بود که عموما بعد از گذشت یک ربع از کلاس همه چیز به حالت عادی بر می گشت و همراهی صورت می گرفت البته آمادگی شنیدن تیکه و مواجه شدن با چالش را داشته باشید مدارس و دانش آموزان مثل هم نیستند ولی اگر مبلغ توانمند باشد در چند دقیقه اول کلاس تمام این مسائل را مدیریت می کند و یک گفتگوی خوب را رقم می زند.
آنچه در عموم کلاس ها مشاهده می شد این بود که بعد از کلاس نگاه بچه ها به خیلی از مسائل تغییر می کرد و از اینکه برخی شبهات برای آنها حل شده است احساس رضایت می کردند و این مسئله ضرورت حضور و ارتباط گیری بیشتر را می طلبد تا در این نبرد نابرابر این بچه ها را مقاوم سازی کنیم و الا انتظار نداشته باشیم که بدون پشتیبان در برابر این جنگ شناختی نابرابر ثابت قدم بمانند.
5-مدارس زیادی متقاضی حضور ثابت روحانی (طرح امین) در مدارس بودند ولی ظاهرا نیرو به اندازه کافی برای اینکار وجود ندارد و متولیان امر پاسخگوی تمام درخواست ها نیستند.