eitaa logo
خط رهبری
2.4هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
1.4هزار ویدیو
97 فایل
🔰«خط رهبری»: صفحه ویژه تولیدات مربوط به رهبر انقلاب در خبرگزاری #فارس ✔️ تبیینِ شخصیت، مواضع، مطالبات و نظام فکری حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 | رهبر معظم انقلاب: حوزه‌های علمیه باید روزآمد شود و برای مسائل مهم جامعه نظر داشته باشد 🔸 رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر امروز در دیدار جمعی از مدیران، اساتید و طلاب جامعةالزهرا(س)، این مجموعه اثرگذار را از پدیده‌های بی‌نظیر برآمده از انقلاب اسلامی و موجب افزایش سطح معلومات دینی و اثرگذاری زنان دانستند و با اشاره به ضرورت تحول و روزآمدی حوزه‌های علمیه همپای تحولات جامعه، گفتند: حوزه های علمیه باید برای مسائل مهم جامعه از جمله مسائل اقتصادی، حکمرانی و خانواده نظر داشته باشد. 🔹 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار، تشکیل جامعة‌الزهرا(س) را مرهون ابتکار امام بزرگوار خواندند و گفتند: نفس تشکیل مجموعه‌ای با مأموریت ارتقاء معرفت و آگاهی دینی جمع زیادی از زنان و دختران کشور، بسیار ارزشمند است چرا که تا قبل از آن، زنان در تاریخ کشور از چنین امکانی برخوردار نبوده‌اند. 🔸 ایشان با اشاره به صدمات فراوان ناشی از گسترش فرهنگ غربی به جامعه زنان در دوره رضاخانی از جمله عوارض ناشی از سطح پایین معلومات دینی زنان و نبود مجموعه مختص ارتقاء معرفت دینی آنان، افزودند: امروز جامعةالزهرا(س) متکفل این مأموریت مهم است بنابراین هر چه بتوانید دانشجویان بیشتری جذب کنید و معلومات دینی آنها را بالاتر ببرید، کاری ارزشمند است. 🔹 رهبر انقلاب، لازمه حرکت به سمت تمدن اسلامی را گسترش معارف اصیل دینی در میان عموم مردم خواندند و با توجه به این ضرورت، گفتند: تبلیغ و تبیین معارف اسلامی و احیاء دین، مأموریت مهم دیگر جامعةالزهرا(س) است که باید برای اثرگذاری تربیتی و پیش‌بُرد معنوی زنان که نیمی از جامعه هستند، هدفگذاری و برنامه‌ریزی انجام شود. 🔸 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تحول را امری طبیعی و قهری در عالَم خواندند و گفتند: چنانچه زمام تحول به دست افراد عاقل و متدیّن باشد جامعه و بشریت اعتلاء پیدا می‌کند اما بدون آن، تحول رو به گمراهی و انحطاط می‌رود همچنانکه امروز در جوامع غربی، منکرات عقلی به معروف تبدیل شده است. 🔹 ایشان حوزه‌های علمیه را نیز همچون سایر مجموعه‌ها نیازمند تحول دانستند و افزودند: حوزه علمیه برای مردم و تبلیغ و پیش‌بُرد دین و ایجاد حاکمیت دینی است که با توجه به در حال تحول بودن جامعه، حوزه علمیه هم باید برای انجام صحیح وظایف خود روزآمد شود. 🔸 رهبر انقلاب، به‌روزرسانی کتاب‌ها و شیوه‌های درسی در حوزه‌های علمیه و ورود به مسائل مورد نیاز جامعه از جمله مسائل پولی و مالی، حکمرانی، خانواده و مسائل جدید همچون رمز ارزها را از جمله الزامات تحول در حوزه علمیه خواندند و افزودند: مخالفت با تحول حوزه علمیه، مخالفت با پیشرفت دین در کشور است البته کسانی باید تحول را ایجاد کنند که صلاحیت آن را داشته باشند. 🔹 حضرت آیت الله خامنه ای، با اشاره به لزوم حضور زنان دارای سطح بالای معارف دینی در رسانه‌ها و اجتماعات بین‌المللی و نقش جامعةالزهرا(س) در این خصوص، افزودند: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، زنان فاضل پرشماری در جامعه حضور دارند که باید برای بیان مسائل مرتبط با زن و خانواده در رسانه‌ها آماده شوند و همچنین باید بتوانند در مجامع بزرگ جهانی و اسلامی با استناد به آیات و روایات و نهج‌البلاغه، مطالب عالی دینی را بیان کنند که این کار هم در پیشرفت و شناساندن کشور در دنیا و هم در ایجاد امت اسلامی تأثیرگذار خواهد بود. 🔸 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، برنامه‌ریزی برای تهذیب و پیشرفت روحی و معنوی زنان در جامعةالزهرا(س) را در کنار آموزش‌های علمی ضروری دانستند و گفتند: بانوی برخوردار از اخلاق اسلامی و تهذیب نفس می‌تواند نسل آینده را متحول و تربیت کند. 🔹 در ابتدای این دیدار، خانم برقعی مدیر جامعةالزهرا(س) گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های این مجموعه بیان کرد. ۱۴۰۳/۸/۳۰ @rahbari_plus
🔰 | رهبری، دیده‌بان انقلاب و مانع ارتجاع 🔸 رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر خود با نمایندگان رهبری اهمیت جایگاه رهبری در نظام اسلامی را تشریح کرده و به شکل‌گیری ارتجاع و انحراف در برخی انقلاب‌های بزرگ دنیا اشاره کردند. رهبر انقلاب در این زمیه تأکید کردند: «یک عاملی لازم است برای اینکه جلوی این [عقبگرد] را بگیرد؛ در نظام اسلامی این عامل «» است؛ بایستی جلوی این انحراف به وسیله‌ی رهبری گرفته بشود؛ این خیلی اهمّیّت دارد؛‌ خیلی اهمّیّت دارد!» ۱۴۰۳/۰۸/۱۷ 🔹 به همین مناسبت «خط رهبری» در این یادداشت روایی - تبیینی با بازخوانی و انحراف رخ داده در دو انقلاب فرانسه و روسیه به تبیینِ عوامل و مولفه‌های حفظ و استمرار جهت‌گیری‌های اصولی براساس بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پرداخته است. ➕ اینجا بخوانید @rahbari_plus
🖼 | مجموعه سخن نگاشت درباره بیانات رهبر معظم انقلاب در زمینه کتاب و کتابخوانی @rahbari_plus
📷 | تصاویری از برپایی شهر بازی و تهیه اسباب بازی برای کودکان جنگ زده لبنانی با حمایت 🔸 برای مشارکت در پویش کمک به مردم مظلوم فلسطین و لبنان از اینجا وارد شوید. @rahbari_plus
خط رهبری
🔰 #یادداشت | انس با کتاب به سبک آیت‌الله خامنه‌ای - ۲ #ادامه_یادداشت 🔸«هیچ بیانی نمی‌تواند تاریخ ر
🔰 | انس با کتاب به سبک آیت‌الله خامنه‌ای - ۳ 🔸 طلاب با وجود یادگیری ادبیات عرب، الفاظ و لغاتی که در طول سال‌های طلبگی فرامی‌گیرند، بسیار اندک و عمدتاً در محدوده‌ی اصطلاحات فقه و اصول است. "اما آقای خامنه‌ای که ‌افق‌هایی به وسعت جهان اسلام داشت، به این اکتفا نکرد و تصمیم گرفت عربی روز و نگارش آن را نیز بیاموزد. اتفاقاً در میان طلاب خوزستانی ادیب فاضلی بود به نام «کرمی» که در ادبیات عرب معاصر دستی داشت. به درخواست آقای خامنه‌ای و دوستانش او صبح‌های روزهای پنج‌شنبه و جمعه جلسه‌ای را برای این منظور برقرار کرد و به شکل کارگاهی بعضی کتاب‌های پرمخاطب روز جهان عرب را موضوع بحث قرار داد. حاصل این جلسات برای آقای خامنه‌ای ترجمه‌ی کتابی شد از نویسنده و شاعر نامدار لبنانی، جبران خلیل جبران به نام «اشک و لبخند» از کتاب «دمعة و ‌الإبتسامة». این نخستین گام او در حوزه‌ی ترجمه و نویسندگی بود. ترجمه‌های بعدی ایشان در حوزه‌ی دین و تفکر بود و انتشار نخستین آن برایش حکم زندان را به ارمغان آورد!" (گزارشی کوتاه از زندگی ادبی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای – محسن مومنی شریف) 🔹 دوره‌ی اول تألیفات ایشان مربوط به دوران مبارزات است؛ یعنی از آغاز فعالیت‌های مبارزاتی ایشان تا ۲۲ بهمن ۱۳۵۷. ایشان در این دوران کتاب‌های «آینده در قلمرو اسلام»، «مسلمانان در نهضت آزادی هندوستان»، «گزارشی از سابقه‌ی تاریخی و اوضاع کنونی حوزه‌ی علمیه‌ی مشهد»، «صلح امام حسن علیه‌السلام»، «طرح کلی اندیشه‌های اسلامی در قرآن»، «گفتاری در باب صبر» و برخی مکتوبات دیگر را به نشر سپردند. هرکدام از این آثار در چهارچوب کلی اندیشه‌ی ایشان، پاسخگوی برخی نیازهای آن روزگار بوده است. (جزئیاتی از ۶ کتاب آیت‌الله خامنه‌ای در دوران مبارزه) جزوات و کتاب‌های دیگری نیز بوده‌اند؛ مانند «ادعانامه‌ای علیه تمدن غرب»، «پیشوای صادق»، «از ژرفای نماز» و نیز مکتوباتی دیگر. * توصیه به کتاب‌خوانی در سخت‌ترین شرایط 🔸علاقه‌ی ایشان به کتاب و مطالعه چنان بود که حتی در زمان تبعید در ایرانشهر، کتابخانه‌ای یافته و رمان‌ها را از آنجا گرفته و مطالعه می‌کردند. نمونه‌ی دیگرِ پیگیری و توصیه به کتاب باز می‌گردد به زمانی که ترور شدند. وقتی بعد از ترورشان، تعدادی از نویسندگان و هنرمندان به عیادت ایشان می‌روند، با دیدن نویسندگان آنها را به مطالعه انواع رمان‌ها تشویق می‌کنند و از حضار می‌پرسند: "کدامیک از شما کتاب «دل سگ» را خوانده‌اید؟ و جالب است که در آن جمع ده پانزده نفری که همه نویسنده بودند، کسی یادش نبود و ابراز نکرد که من خوانده‌ام و بعد خود ایشان ادامه دادند که این کتاب «دل سگ» برای میخائیل بولگاکوف است که درواقع او زمانی که حکومت کمونیستی شوروی مسلط می‌شود، او این کتاب را می‌نویسد. و بعد توصیه کردند که بروید و این کتاب را بخوانید." (با محسن چینی‌فروشان در کتابخانه شخصی رهبرانقلاب) 🔹 توصیه جدی ایشان درباره مطالعه رمان این است که: «خواندن رمان به‌صورت کنترل شده چیز بسیار خوبی است. البته رمان مثل آبی که در خاک نرم نفوذ می‌کند و همه جا را می‌گیرد، وقت را پر خواهد کرد. به‌شدت باید با این حالت مبارزه بشود. خواندن رمان به-صورت کنترل شده. کنترل که می‌گویم، به دو معنی است؛ یکی این‌که چه رمانی را بخوانیم، دیگر این‌که چقدر بخوانیم. چون همه‌ی رمان‌ها را نباید خواند. بعضی از رمان‌ها صرفاً خیال‌پردازی است و هیچ چیزی در آن نیست. هیچ پیامی ندارد. این‌ها را اصلاً نباید خواند... رمان‌هایی هست که پیام‌های تاریخی دارد. یعنی آموزش‌های تاریخی فراوان در آن است و تصویرهای دقیق و ریزی در آن از یک بخشی از وقایع تاریخی وجود دارد.» (از خاطرات منتشرنشده‌ی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در مرکز اسناد انقلاب) 🔸 امروز هم آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای در جایگاه رهبری انقلاب، در کنار همه‌ی کارهای بزرگ و حساسشان مطالعه و کتابخوانی را به صورت جدی و اساسی دنبال می‌کنند. یکی از حوزه‌های مطالعاتی جدی ایشان رمان‌ها، داستان‌ها و تاریخ شفاهی مرتبط با انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است. @rahbari_plus
🔰 | وتو قطعنامه قطع بمباران نوار غزه توسط آمریکا 📝 «امروز در دنیا هیچ‌کس تفاوتی میان و یا انگلیس نمی‌گذارد؛ همه می‌دانند که اینها یکی‌اند. آمریکا بی‌شرمانه شورای امنیّت را برای قطع بمباران و وتو می‌کند! اینها با هم فرقی ندارند، اینها یکی‌اند. « می‌کند» یعنی چه؟ یعنی همدستی می‌کند در ریختن بمب بر روی کودک و زن و بیمار و پیر و مردم بی‌دفاع.» ۱۴۰۲/۱۰/۰۲ @rahbari_plus
🔰 | حضرت زهرا سلام الله‌علیها سرمشقی برای زن ایرانی 📝 « سلام الله‌علیها سرمشقی است برای زن ایرانی که میخواهد علیرغم تمام بدآموزیها، موجودی دنباله‌رو ایشان، یعنی دیندار، طیب و طاهر، شجاع، مبارز و وفادار باشد و در عین حال در میدانهای دشوار زندگی با تمام وجود سرمایه‌گذاری کند.» ۶۳/۱۱/۱۲ @rahbari_plus
📝 | برهان رهبر انقلاب در رد نگاه‌ تقلیل‌گرایانه به دین ✏️ نویسنده: احسان صالحی 🔸رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار جمعی از مدیران و اساتید جامعةالزهرا، بر ضرورت نظر داشتن و پاسخگویی در مسائل روز از و اقتصاد تا خانواده تأکید کردند. موضوع انتظار از و گستره شریعت، بحث دامنه‌داری است. برخی با رویکرد تقلیل‌گرایانه معتقدند باید دست و پای خود را از زندگی و حکمرانی جمع کند. جالب که این حرف از دو خاستگاه بظاهر متضاد طرفدار دارد: هم روشنفکران هم جریان قشریِ سنتی. 🔸اما در سخنان امروز رهبر معظم انقلاب، یک استناد مهم قرآنی و یک استنتاج روان از آن مطرح شد که نشان می‌دهد این رویکرد تقلیل‌گرایانه به ، خلاف قاعده‌ی قرآنی و ضدتحول است. خلاف قاعده قرآنی است چون می‌فرماید «هو الذی ارسل رسوله بالهدی... لیظهره علی الدین کله»، خداوند پیامبر را فرستاده تا دین غلبه و پیدا کند و زندگی بشر را در دست بگیرد لذا محال است که شریعت و نهاد بتواند از این مأموریت که هدف از آن است خود را برکنار بداند. همچنین انتظار حداقلی از شریعت، ضد است چرا که اجازه مواجهه فقه با مسائل جدید و روزآمدی آن برای مواجه شدن با را نمی‌دهد. @rahbari_plus
خط رهبری
🔰 #یادداشت | انس با کتاب به سبک آیت‌الله خامنه‌ای - ۳ #ادامه_یادداشت 🔸 طلاب با وجود یادگیری ادبیات
🔰 | انس با کتاب به سبک آیت‌الله خامنه‌ای - ۴ * معرفی کتاب در عین کتاب‌خوانی 🔸 رهبر انقلاب آنقدر درکتابخوانی سرآمد بودند که در جوانی محل رجوع برای معرفی کتاب هم قرار می گرفتند. ایشان در این باره می‌فرمایند:‌ «قبل‌ها در دوران مبارزات، خود من این کار [معرفی کتابهای خوب به جوانان] را می‌کردم؛ یعنی اصلاً کتابهایی را میخواندم، به قصد این که ببینیم به درد چه کسی میخورد، یا کجاهایش به درد چه کسانی میخورد و یادداشت میکردم. جوانانی که با من رفت و آمد داشتند – عمدتاً در مشهد، یا در دوره‌ای که مشهد نبودم؛ تبعید بودم - من اسم میدادم که این کتابها را بخوانید؛ این کتابها هم متنوّع بود. الان هم میشود این کار را کرد و مجموعه‌ای را در نظر گرفت... این که هرکس به ما مراجعه کرد و گفت من چه کتابی را بخوانم، بشود یک فهرست و سیاهه خوبی به او داد. البته کار قابل بررسی ای است.» ۱۳۷۷/۱۱/۱۳ * نقش‌آفرینیِ اثرگذار در حوزه‌ی کتاب 🔹 تسلط به کتب و آثار معروف در سطح جهان و آگاهی از اثرگذاری آنها علاوه بر معرفی برای مطالعه، سبب شده بود که ایشان ایده‌ی یک طرح فرهنگی مهم را با نویسندگان در میان بگذارند و آن کتابی درباره انقلاب اسلامی بود که قبل و بعد از آن را به درستی در قالب یک داستانِ گیرا به تصویر بکشد تا جایی که ناشرها از سراسر جهان خود مشتاقانه به دنبال ترجمه آن باشند. ایشان یک بار در این زمینه مثالی زدند و گفتند که شما کتاب «دن آرام» شولوخف را بینید که چقدر جهانی شده؟ همه این «دن آرام» را خوانده‌اند با این‌که دو سه جلد است. مضمون حرف آقا این بود که وقتی کتاب را می‌خوانید، چقدر لذت می‌برید و چقدر حس مثبتی نسبت به این کتاب پیدا می‌کنید. و باز تأکید می‌کردند که این کتاب را بخوانید و ما در این تراز و در این سطح، کتابی که جهانی بشود نداریم. (با محسن چینی‌فروشان در کتابخانه شخصی رهبرانقلاب) 🔸 این دغدغه را ایشان یک بار هم در زمینه زندگینامه نویسی مطرح کردند. آنجا که در جلسه‌ای مثال کتاب رومن رولان را زده و گفته بودند؛ ما کسی مثل رولان نداشته‌ایم که بیاید زندگی‌نامه‌ی بزرگان انقلاب را بنویسد. (با محسن چینی‌فروشان در کتابخانه شخصی رهبرانقلاب) 🔹 شاید همین تأکیدات سبب شد که پس از اتمام جنگ، عده‌ای کمر همت ببندند تا خاطرات جنگ رزمنده‌ها را ثبت کنند. رهبر انقلاب در ادامه‌ ترویج همین سنت کتاب‌خوانی تقریظ‌های خود بر برخی آثار خواندنی و فرهنگ‌ساز خصوصا در حوزه‌ دفاع مقدس را در اختیار جامعه قرار دادند و امروز این حرکت تبدیل به حرکتی جریان‌ساز و فرهنگ‌ساز شده است. این تقریظ‌ها علاوه بر اینکه نوعی تشویق نویسنده و تایید مطالب کتاب است حس ناب خود رهبر انقلاب را با قلم ایشان به تصویر می‌کشد و در عین حال یک دستورالعمل فرهنگی برای نویسندگان و فعالین فرهنگ و ادب است. اینکه چه بنویسند؟ چطور بنویسند؟ چه چیزهایی را چاپ کنند‌؟ و چه نکاتی را در کتاب‌هایشان مد نظر قرار دهند؟ از همین تقریظهاست که می‌توان کمک فکری و راهنمایی فرهنگی کسب کرد. این روند ادامه یافت تا جایی که بسیاری از نویسندگان نوپا با این تشویق‌ها و راهنمایی‌ها تبدیل به بزرگان ادبیات مقاومت شدند. 🔸 توجه به تولید کتاب، کتابخانه‌ها، نویسندگان، نشریات و حتی مسائلی همچون مسئله کاغذ همیشه و در همه‌ی دوران‌ها به‌دقت مورد توجه ایشان بوده است. چرا که معتقد هستند: «اگر بتوانیم فرهنگ کتابخوانی را در کشور رایج کنیم و در کنار آن، تولید کتاب را هم خوب گسترش دهیم، بخش عمده‌ای از وظایف فرهنگی دولت جمهوری اسلامی، بدین وسیله انجام خواهد گرفت... جای کتاب را هیچ چیز پر نمی‌کند و باید کتاب را ترویج کرد.» ۲۱/۰۲/۱۳۷۲ @rahbari_plus
📷 | تصاویری از «رویداد ملی قهرمان» و هفدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت 🔸 «رویداد ملّی قهرمان» و هفدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت را همراه با انتشار تقریظ‌های حضرت آیت‌الله العظمی‌خامنه‌ای بر سه کتاب مربوط به شهدای جبهه مقاومت با عناوین «هواتو دارم»، «مجید بربری» و «بیست سال و سه روز» روز گذشته برگزار شد. @rahbari_plus
🔰 | اهدای هدایای ارسالی رهبر معظم انقلاب به ۲ دانش آموز دختر بیرجندی 🔸 هدایای ارسالی از طرف مقام معظم رهبری جهت تقدیر از ۲ دانش آموز دختر بیرجندی شرکت کننده در طرح «» اهدا شد. 🔹 جمعی از دانش‌آموزان مدارس سراسر کشور به‌مناسبت ، با رهبر انقلاب دیدار کردند و در حاشیه این دیدار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از آثار هنری دانش‌آموزان شرکت‌کننده در پویش «آخراشه» بازدید و با تعدادی از این گفت‌وگو کردند. 🔸 رهبر معظم انقلاب پس از دیدار هدایایی را شامل و برای دانش آموزان ارسال کردند. 🔹 این هدایا روز سه‌شنبه ۲۹ آبان‌ماه با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی، مدیرکل و جمعی از معاونین اداره آموزش و پرورش استان به ۲ نفر از دانش آموزان هنرستان شاهد سهام خیام که در این طرح شرکت داشتند اهدا شد. 🔸 در پایان نیز این ۲ آثار هنری و دلنوشته‌هایشان را به رهبر معظم انقلاب اهدا و ارسال کردند. 🔹 پویش «آخراشه» واکنش و احساس مسئولیت دانش‌آموزان هنرمند به فجایع بود که در این طرح بیش از ۲ هزار دانش‌آموز در رشته‌های متنوع هنری مشارکت کرده‌اند. @rahbari_plus
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 | کمک‌های مردمی به لبنان چطور بدست آوارگان می‌رسد؟ @rahbari_plus
🔰 | وام قرض الحسنه مشروط @rahbari_plus
🔰 | دکتر لاریجانی مشاور رهبر انقلاب با اشاره به سفر اخیر خود به سوریه و لبنان: با روحیه‌ای که در رزمندگان حزب‌الله دیدم، مطمئناً پیروز می‌شوند 🔸 اگر از تجهیزات مهم خود استفاده کند، صحنه خیلی تغییر خواهد کرد. آقای دکتر علی مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هفته گذشته با سفر به و ، پیامی را از سوی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، به آقایان بشار اسد رئیس‌جمهوری سوریه و نبیه‌بری رئیس مجلس لبنان ابلاغ کرد. این سفر بازخوردهای زیادی به نفع در رسانه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی داشت. / رسانه KHAMENEI.IR @rahbari_plus
🔰 | انس با کتاب به سبک آیت‌الله خامنه‌ای - ۵ 🔸 از این رو نمایشگاه کتاب تهران، به عنوان رویداد بزرگ فرهنگیِ کشور با تشویق و همراهی ایشان راه‌‌اندازی شد. طی سالیان متمادی برگزاری این نیز ایشان در آن حضور پیداکرده و شخصاً به بازدید از قسمت‌های مختلف پرداخته و با ناشران و فعالان حوزه و نویسندگان و... به گفت‌وگو پرداخته‌اند. یکی از مهم‌ترین دلایل این دیدار سالانه از نمایشگاه، توجه‌دادن رسانه‌ها و افکار عمومی به موضوع کتاب است. ایشان بارها به این موضوع اشاره‌کرده و آن را به عنوان یکی از وظایف خود تعریف می‌کنند: «حضور بنده [در تهران] هم که هر سال به این نمایشگاه می‌آیم و شرکت می‌کنم، به دو منظور است: یک منظور، اشباع و پاسخ‌گویی به خواست قلبی خودم است ... مقصود دوم که شاید در مواقعی بر مقصود اوّل برتری پیدا کند، این است که می‌خواهم این کار و این سنّت، یعنی سنّت کتاب‌خوانی و کتاب‌خواهی و در جست‌وجوی حرکت‌کردن، مقداری قدردانی شود و آقایانی که زحمت می‌کشند و این نمایشگاه را می‌گذارند و کارِ به این خوبی را هر سال انجام می‌دهند، وزیر و مسئولین محترم و مسئولین نمایشگاه با این کار، مورد تقدیر ما قرار گرفته باشند.» ۱۳۷۲/۲/۲۱ * خانه‌ی کتاب‌های او 🔹 دکتر حدادعادل مشاور عالی رهبر انقلاب قلمرو متنوع مطالعاتی ایشان را اینچنین روایت می‌کند: "قلمرو علایق‌ مطالعاتی ایشان صرفا خیلی رسمی و منطبق بر حوزه‌ مطالعات متعارف روحانیون نیست. بیشتر روحانیون به اقتضای فضای حوزه و درس و بحثی که دارند، منطقه خاصی در مورد علاقه‌شان است. هر صنف و گروه دیگر هم همین‌طور هستند؛ مهندس‌ها، پزشک‌ها و... بالاخره هر کسی یک قلمرو مشخص و مخصوصی را برای مطالعه خودش انتخاب می‌کند. اما آقای خامنه‌ای غیر از فقه و اصول و که در سنت تحصیلی ایشان، رسمی و درسی بوده و جزء مطالعات تحقیقی و پژوهشی ایشان به حساب می‌آید، از ابتدای زندگی میدان وسیعی را برای پیش چشم داشته‌اند، همین قلمروهای مطالعاتی هم پیکره اصلی کتابخانه شخصی ایشان را شکل می‌دهند." (راز نسخه‌ دوم: گشتی در کتاب‌خانه شخصی رهبر انقلاب به روایت دکتر حدادعادل) 🔸 کتابخانه ایشان حاوی کتابهای بسیار متنوعی از مختلف و معروف است: مثلاً کتاب‌های نویسندگان روس مانند ، نویسندگان عرب و رمان‌های مختلفی از نویسنده‌های فرانسوی مثل بالزاک و رومن رولان. از دیگر کتبی که در کتابخانه ایشان می‌توان یافت کتاب‌های مرحوم جلال آل احمد و مرحوم شریعتی است. (با محسن چینی‌فروشان در کتابخانه شخصی رهبرانقلاب) 🔹 بخش دیگر کتابخانه ایشان اختصاص به قرآن هایی دارد که از داخل و خارج به دست ایشان می‌رسد: «مجموعه‌ای از انواع قرآن‌ها آن‌جا هست که شاید دوتا قفسه شده باشد. ایشان هم باتوجه به مضمون برخی که می‌گوید اگر قرآنی در خانه باشد و آن را نخوانند، این قرآن نزد خداوند متعال از بی‌توجهی شکوه می‌کند، به تناوب از هریک از این قرآن‌ها استفاده می‌کنند. ضمن این‌که تدبر در قرآن اصولاً مهم‌ترین مورد در میان مطالعات ایشان است.» (راز نسخه‌ دوم: گشتی در کتاب‌خانه شخصی رهبر انقلاب به روایت دکتر حدادعادل) 🔸 بخشی دیگر از ایشان حاوی کتب فلسفی است که با توجه به تصویری که از آن منتشر شده به نظر می‌رسد در این بخش کتاب هایی از فیلسوفان و متفکران گوناگون از افلاطون و هگل و کارل پوپر و ویتگنشتاین گرفته تا علامه طباطبایی و و جوادی آملی و مصباح یزدی موجود است. @rahbari_plus