eitaa logo
راهبری فرهنگ
2هزار دنبال‌کننده
4.2هزار عکس
2.8هزار ویدیو
284 فایل
برای آشنایی بیشتر با ما: @admin_khaneh1 ارتباط با مدیر کانال: @admin_khaneh
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰موسسه حکمت نوین اسلامی برگزار مینماید؛ ⭕️اولین دوره جامع و مجازی ؛ 🔔 جریان شناسی عصر معصومین علیهم السلام 🔊با تدریس حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه دزفولی ✅ ١٧ جلسه ✅ آفلاین ✅ تصویری و صوتی ✅ در بستر ایتا 🔴 همراه با ارائه گواهی پایان دوره برای پذیرفته شدگان در آزمون با مجوز وزارت ارشاد ⬅️مهلت ثبت نام؛ ٢١ مردادماه تا ٢۵ مردادماه ⬅️ شروع دوره؛ چهارشنبه٢۶ مردادماه ❇️ روش ثبت نام: داخل لینک زیر رفته و پس از ثبت نام و پرداختِ هزینه دوره، نام و نام خانوادگی خود را برای ادمین ارسال نموده و لینک کانال خصوصی دوره را دریافت نمایید. ⭕️لینک ثبت نام 👇 https://payping.ir/d/w96b ⭕️آیدی ادمین دوره 👇 https://eitaa.com/Admin_hekmat_novin ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید: @rahbariefarhang
• تحلیل • استاد مطهری : «شمرِ امروز را بشناس‏» / «شمر بن ذى الجوشن انسان ضد انسان است‏» / «شمر بن ذى الجوشن، لعين ازل و ابد، صبح زود حمله كرد كه از پشت خيمه‏ها بيايد و به اصطلاح شبيخون بزند. تا آمد و چشمش به اين وضع افتاد و ديد نمى‏تواند برود، ناراحت و عصبانى شد. شروع كرد به هتّاكى و فحّاشى و جسارت كردن» ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ▫️ مویۀ شغال 1 متنی به عنوان مقدمۀ ترجمۀ عربی پیام‌های تباه آقای میرحسین موسوی در فتنۀ 88 منتشر شد و باعث هیجان جامعۀ انقلابی گشت. این نوشته را واقعاً نمی توانستم و قصد نداشتم بخوانم؛ چون منسوب به کسی بود که کارنامه‌ای گشوده پیش ما داشت، انسانی که نقشهای کلیدی شوم برعهده‌اش بود و اکنون به مهره‌ای سوخته بدل گشته است. یکی از دوستان عزیزم مطالبۀ یک بازخورد به این نوشته کرد. بدین واسطه مجبور شدم نوشته را بخوانم تا حداقل یکی دو نکته را که به ذهن متبادر می‌شود جهت به اشتراک گذاشتن با جامعۀ عزیز و پرمسؤولیت مذهبی و انقلابی مطرح کنم. 1. اگر انقلاب نمی‌تواند جانیان مسلّم کشور خود را بالای دار ببرد به خاطر کوتاهی «جهادگران تبیین» است. فتنۀ 88 از طراحی گستردۀ خارجی و داخلی شاید 10 ساله برخوردار بود، ولی عقبۀ مردمی داشت و زمان برد تا مردم نسبتاً آگاه شدند، همچنین عقبۀ نخبگانی داشت و خیلی از آنها هنوز در تعویق تحلیل قرار دارند. به همین جهت این فتنه یک حادثۀ عمیق و زیانبار بود و هست و شکاف‌های اجتماعی تلخی پدیدآورد که باید برای عواقب آن «فکرهای جدی و واقعی و غیرشعاری» کرد. جامعۀ ایران، انقلاب و دگرگونی بزرگ خود را بدون فرهیختگی و آگاهی نمی تواند به جایی برساند. به همین جهت این درست نیست که برخی جریانهای مؤثر در این چند دهه به خوبی شناخته و شناسانده نمی‌شود. این خوب نیست که نقش یک جریان نفاق‌پیشه در بسیاری از مشکلات ریشه‌ای این کشور «به خوبی» و «به صورتی مؤثر» حلاجی نمی‌شود و نسل جوان ـ که دهه‌های آینده به آنها تعلق دارد ـ از آنها بی‌خبر می‌ماند. 2. این قوم نفاق‌پیشه و بدعمل آنقدر برای ما شک و تردید آفریده است که به نظر لازم می‌رسد تمام کارهای گذشته‌شان مورد بازبینی قرار بگیرد، حتی کاری که به ظاهر صلح‌خواهانه بود و آن مجبور کردن حضرت امام به پذیرش قطعنامۀ 598 که حضرت امام آن را «نوشیدن جام زهر» نامید و صلح پیشنهادی نظام سلطه را یک سال معطل کرد و آن را خلاف مصالح ملت و در تضاد با جوهرۀ انقلاب معرفی می‌کرد و آن را «صلح بین اسلام و کفر» می‌خواند و تا یک هفته قبل پذیرش قطعنامۀ سازمان ملل ـ که با فشار این طائفه دنبال می‌شد ـ ، می‌فرمود «هر کس از صلح سخن بگوید خائن است». این طائفه پیشتر هم بر خلاف خواستۀ امام ره «جنگ را در رأس همۀ امور کشور» نمی‌دانستند و با اهمال در این دستور پرتأکید حضرت امام ره باعث یک جنگ فرسایشی شدند. سرلشگر غلامعلی رشید که یکی از 13 نظامی ارشد کشور و طراح عملیاتهای مهمی بوده است می‌گوید : «ما در سال 63 و 64 فریاد می‌زدیم که چرا دولت وارد جنگ نمی‌شود. در حالی که در سندی که در عملیات خیبر و بدر به دست ما آمده بود، مشخص شد که وزیر نفت عراق به دستور صدام سه ماه در کنار یک فرمانده لشکر در حاشیه دجله زندگی کرده و بعد گزارش داده بود که پس از سه ماه زندگی در کنار یک فرمانده لشکر چه امکاناتی را به لشکر داده است. ما آرزو داشتیم که حتی یک شب وزیر راه، مخابرات،‌ بهداشت و درمان و مسکن و وزرایی که می‌توانستند به ما کمک کنند در قرارگاه‌ها حضور پیدا کنند» و سردار کوثری که از سال 63 به مدت 16 سال فرماندۀ لشگر 27 محمد رسول الله ص بود می گوید : «عراق در زمان شروع جنگ تحمیلی در سال 1359 تعداد ۱۲ لشکر و ۱۵ تیپ مستقل داشت، اما در پایان جنگ ۶۲ لشکر داشت؛ زیرا تمام امکانات کشور را برای تقویت جبهه‌های خود به‌کار گرفته بود» ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید: @rahbariefarhang
• تحلیل • استاد مطهری : «شمرِ امروز را بشناس‏» ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ▫️ مویۀ شغال 2 3. حوادث این روزها بسیار بهتر از دیروز نشان داده است که باید با نظام سلطه با زبان اقتدار سخن گفت؛ یعنی هر برخورد ملایمی مثل خوراندن سرهای عزیزان مملکت به مارهای بی رحم ضحاک است و به انسانهای شرور و نظام سلطه روح می‌بخشد. این اقتدار تنها اقتدار نظامی نیست. مهمتر از آن اقتدارهای فرهنگی و اقتصادی است که سالها از آن غفلت شده است. همچنین همه مسائل تلخ و شیرین این سالها نشان داده است که خداوند متعال همان طور که بارها وعده داده است با مجاهدان است. باید این تجربیات توسط قوی‌ترین ذهن‌های جامعۀ عزیز و فرهیخته‌مان به‌خوبی تبیین شود و در قالب‌های متنوع آموزشی و فرهنگی به اذهان عطشناک جوانان جویای حقیقت هدیه گردد. 4. در سابقۀ این طائفه دفاع از جریان فاسد مسکن و عزل وزیر مسکنی که به دنبال اجرای دستور حضرت امام به حل واقعی مسألۀ مسکن می اندیشید(و تحلیل کارشناسان این است که مسألۀ مسکن را برای همیشه در این کشور حل می‌کرد) دیده می‌شود، یا بی‌مهری با «جهادسازندگی» که ایده و ولیدۀ شهید ژرف‌اندیش آیت الله بهشتی بود و بعدها پیگیری تشکیل «وزارت جهاد» و از روح و رمق انداختن فرهنگ و ساختار مردمی «جهادسازندگی» و ... مسائل متعددی که شاید ابتدا با نگاه سطحی نتوان فکر فاسد یا حداقل «بسیار ضعیف»ی که پشت آنها بوده است را شناخت. حضرت آقا می‌فرمودند : «جهاد حقاً یکی از برکات خدا در این کشور است»(۱۳۷۰/۰۳/۲۸) و فرموده‌اند : «جهاد سازندگی در میدان سازندگی شهید داد؛ چون كسانی دشمن این بودند كه انقلاب توفیق پیدا كند»(۱۳۷۷/۰۷/۱۵) و جریانی نیز با آنها همراهی می‌کرد. دکتر ایزدخواه (نمایندۀ مجلس) می‌گوید : «حضورمردم عامل تثبیت انقلاب اسلامی است و هیچ موضوعی پشت پرده ندارد. آنتی تز جهادمردمی، خودکامگی دولتی و تمامیت‌خواهی جناحی و سیاسی (میرحسین موسوی) است؛ چیزی که جهادسازندگی را زمین زد» جهادسازندگی یک سرمایۀ بزرگ و تاریخساز انقلاب اسلامی بود. به قول دکتر سندرلاب پژوهشگر آمریکایی که کتاب «تاریخچه سازمانی جهادسازندگی» را نوشته است : «جهادسازندگی یک حزب نیست. وقتی از جهاد صحبت می شود حرف از قوه قهریه به میان می آید، اما اینطور نیست، من خواستم چهره دیگری از حکومت نشان دهم که آن را در جهاد دیدم و آن مسئله قدرت نرم است که اصالتا به ادبیات قدرت نرم ارجاعی نداده است». جالب است که دکتر سندرلاب می گوید، جمهوری اسلامی از ادامه جنگ استقبال می‌کرد چرا که باعث توانمندتر شدن نهادهای انقلابی می‌شد. 5. صدور این نوشته شوم و بی‌فرهنگ باید انگیزه‌ای شود که صاحبان صلاحیّت در باب این وظیفۀ بزرگ ـ تحلیلهای عالمانه و نخبگانی از تاریخ انقلاب ـ هیچ کوتاهی‌ای نکنند و به داد نسل جوان برسند. حکیم فرزانۀ انقلاب در بیانیۀ گام دوم در ضرورت آن فرمودند : «برای برداشتن گامهای استوار در آینده، باید گذشته را درست شناخت و از تجربه‌ها درس گرفت؛ اگر از این راهبرد غفلت شود، دروغ‌ها به جای حقیقت خواهند نشست و آینده مورد تهدیدهای ناشناخته قرار خواهد گرفت. دشمنان انقلاب با انگیزه‌ای قوی، تحریف و دروغ‌پردازی دربارۀ گذشته و حتّی زمان حال را دنبال می‌کنند و از پول و همۀ ابزارها برای آن بهره می‌گیرند. رهزنان فکر و عقیده و آگاهی بسیارند؛ حقیقت را از دشمن و پیاده‌نظامش نمی‌توان شنید» مهمترین مسألۀ کشور وجود یک جریان فکری لیبرال است که یا از اول لیبرال و غیراسلامی فکر می‌کرده یا به خاطر بی‌ریشگی و بدعملی نهایتاً به این نقطه رسیده است و اکنون با نگاه ناب اسلامی زاویه دارد. حضرت امام می‌فرمود : «ما از شرّ رضاخان و محمدرضا خلاص شدیم، لکن از شرّ تربیت‌یافتگان غرب و شرق به این‌ زودیها نجات نخواهیم یافت. اینان برپادارندگان سلطه ابرقدرتها هستند و سر سپردگانی می‌باشند که با هیچ منطقی خلع سلاح نمی‌شوند.» باز هم جالب این که حضرت امام از «مردم» می‌خواستند با دست قدرتمند خود که قدرت الهی را به همراه دارد این جرثومه‌های فساد را از کشور خارج کنند. یعنی هیچ قدرتی را برای تقابل با آنها کارگر و مؤثر نمی‌دیدند. این یک نگاه دقیق و یک راهبرد عمیق است. اگر این راهبرد را داشته باشیم باید مردم را آگاه کنیم و این کار با وضع قوانین و زیادکردن کارهای پلیسی و اطلاعاتی و قضائی محقق نمی‌شود. باید قطعیّت و فوریّت ضرورت «جهاد تبیین» را باور کنیم. سرّ در حصر باقی‌ماندن سران فتنه نیز همین تعویق فرهنگی است. ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید: @rahbariefarhang
• تحلیل • استاد مطهری : «شمر بن ذى الجوشن انسان ضد انسان است‏» ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ▫️ مویۀ شغال 3 6. در این نوشتۀ شوم چند اتفاق افتاده است : ـ فتنۀ 88 را برای همراهی با بهار عربی خوانده است؛ ـ «بیداری اسلامی» را انکار کرده است؛ ـ همۀ مشکلات جهان اسلام را به دیدگاه «بیداری اسلامی» رهبر انقلاب نسبت داده است؛ ـ ادعای ستم‌شاهی و شکل‌گیری حکومت موروثی کرده است؛ ـ بر مواضع باطل پیشین خود اصرار نموده است؛ یک نکتۀ همیشه مهم «همراهی یا ناهمراهی جریانهای فکری و سیاسی» با خواسته‌های راهبردی نظام سلطه است. این نشانه را نباید ناچیز شمرد. حضرت آقا در سال 77 در جمع بسیجیان به تعریف «نفاق» در قرآن پرداختند و آن را بحث مهمی خواندند. «هم اين مفهوم نفاق و منافق و ديگر چيزهايى كه به اين مربوط مى‏شود، در سرتاسر قرآن، در سوره‏ى متعددى منتشر است و فهميدن اين معنا به فهم بسيارى از آيات، كمك مى‏كند؛ اين از يك طرف، از طرف ديگر فهم مسأله‏ى نفاق و آنچه را كه منافقين دنبال مى‏كردند و مى‏خواستند و مى‏كردند، اگر اين‏ها را در پرتو آيات قرآن بفهميم، به فهم تاريخ اسلام كمك مى‏كند؛ يعنى انسان مى‏تواند صدر اسلام و دوره‏ى نبى اكرم و دوره‏هاى بعد از نبى اكرم را با بصيرت بيشترى بشناسد. اين جهت دوم. جهت سوم هم اين است كه قضاياى تاريخى از اين قبيل، قضاياى يك بُرهه‏ى خاص از تاريخ نيست. رگ رگ است اين آب شيرين و آب شور / بر خلايق مى‏رود تا نفخ صور»(26/ 07/ 1377) منافق را این معرفی کردند که هرچند ظاهر اسلامی دارد ولی در باطن گونه‌ای دیگر است و خواسته‌های او با خواست دشمنان اسلام و مردم مساوی است و به همین جهت حرفهای دشمن را آشکار یا پنهان می‌زند. افزودند در گذشته شناخت منافق سخت بود، ولی اگر این علامت را بپذیریم امروزه شناختن آن سخت نیست؛ زیرا خیلی سریع به خواسته‌ها و مواضع دشمن اسلام و بشریّت می‌توان پی‌برد؛ این نوشته از جهات متعدد منطبق بر خواستۀ دشمنان قسم خوردۀ اسلام و بشریت است : ـ مشی انقلابی ایران مورد بغض دشمنان بشریت است، صاحب این قلم نیز؛ ـ نظام سلطه از حادثۀ «بیداری اسلامی» وحشت دارد و حتی سایۀ فکر آن را هم به گلوله می‌بندد، صاحب این قلم نیز؛ ـ حضور منطقه‌ای ایران و دلسوزی در حق ملتهای مظلوم، «به وضوح» خار چشم، بلکه خنجر کوفته بر قلب سفاکان تاریخ معاصر است، گویا بر قلب صاحب این قلم نیز؛ ـ دشمنی ایران با اسرائیل و زنده نگهداشتن آرمان فلسطین و شکل‌دهی به جبهۀ مقاومت و حفظ امید ملت مظلوم مسلمان و کاستن از امید اسرائیل و تلاش جهت بیرون راندن آمریکا از منطقه درد بزرگ طواغیت عالم است، گویا ... ؛ ـ کل جهان ظلم و نظام سلطه از صمیم قلب ناپاکشان با «ولایت فقیه» دشمن‌اند و هر کاری برای تضعیف آن نموده‌اند، صاحب این قلم نیز بر آن نام ستم‌شاهی می‌گذارد و بغض خود را نسبت به آن ابراز می‌کند؛ ـ نظام سلطه آشکارا از فتنۀ 88 راضی بود و سران فتنه را عزیز می‌داشت و قلبش از آن «ظلم به نظام» خشنود بود، صاحب این قلم نیز باقی بودن بر آن کج‌روی را باز هم ابراز نموده است. «خَتَمَ اَللّٰهُ عَلىٰ قُلُوبِهِمْ وَ عَلىٰ سَمْعِهِمْ وَ عَلىٰ أَبْصٰارِهِمْ غِشٰاوَةٌ»﴿البقرة، 7﴾ ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ✿شاخۀ گل صلوات، هدیه به روح بلند شهید سردار همدانی رضوان الله تعالی علیه ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید: @rahbariefarhang
9.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
زیر تیغ جراحی است! 🔹خبرگزاری رویترز درباره نویسنده موهن به ساحت پیامبر (ص) نوشته که او تحت عمل جراحی قرار دارد. رسانه‌ها نوشته‌اند از وضعیت او اطلاعات بیشتری در دست نیست. ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید: @rahbariefarhang