eitaa logo
حجاب
180 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
2.4هزار ویدیو
57 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اگر خدا شهادت را نصیبم کرد بنده از شهدایی هستم که در قیامت حتماً یقه‌ی بی حجاب ها و کسانی که ترویج بی‌حجابی میکنند را می‌گیرم..! 🌷اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ 🌷 وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ 🌷 وَعَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ 🌷وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شهیدمدافع حرم جوادمحمدی(ره) ماملت امام حسینیم 🚩
کشف حجاب حرام سیاسیه😳 یعنی چه؟دقت نمودین؟؟ آقا می‌فرمان کشف حجاب یه حرام سیاسیه دعوت می‌کنم روی این تعبیر فکر کنیم. کاری نداریم حجاب خوبه یا بد آیا قبول داریم مسئله‌ی حجاب الان فراتر از یه بحث فرهنگیه و تبدیل به یه قضیه‌ی سیاسی شده؟ آیا قبول داریم حجاب یه وسیله شده برای مبارزه با حکومت جمهوری اسلامی؟ خب حالا سوال اینه؛ کدوم شبکه‌ها و کدوم دولت‌ها دارن بی‌حجابی رو برای ما تبلیغ می‌کنن؟ خودم بگم؟🤔 ▫️بی‌بی‌سی انگلیسی ▫️منوتوی انگلیسی ▫️صدای آمریکا ▫️رادیو فردای آمریکایی ▫️اینترنشنال سعودی و انگلیسی 🔺خب آیا قبول داریم انگلیس دشمن سیصد ساله‌‌ی ایرانه و اون وقتی که اصلا جمهوری اسلامی‌ای درکار نبود، انگلیسی‌ها هر ضربه‌ای تونستن به ما و به خاک ما و به وطن ما زدن؟ 🔺آیا قبول داریم دشمنی آمریکا با ایران به هشتاد سال پیش بر می‌گرده، اون‌وقتی که اصلا حرفی از جمهوری اسلامی نبود؟ (اگه قبول ندارین اینجا رو بخونین) حالا چی شده که این دشمنان چند‌ده‌ساله و چندصدساله‌ی ما نگران حجاب و حقوق زنان ایرانی شدن؟ 🔺جز اینکه حجاب و مسئله‌ی زن رو یه وسیله کردن برای اهداف خودشون؟ برای تحت فشار گذاشتن ما ایرانی‌ها؟ 🔺خب ما اصلا مسلمون نیستیم، اصلا از جمهوری اسلامی هم خوشمون نمیاد. آیا به عنوان یک ایرانی نباید حواسمون به برنامه‌ی دشمنِ این خاک باشه؟ نباید به عنوان یک ایرانی این وسیله رو از دشمن ایران بگیریم؟ نباید فکر کنیم که چرا دشمنان وطن ما دارن حرف از حقوق ما میزنن؟ آیا بر منِ ایرانی حرام نیست اون کاری رو انجام بدم که دشمن چندصدساله‌ی وطنم میخواد و داره تبلیغش‌ می‌کنه؟🤷‍♂
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📿دعای روز هفدهم ماه مبارک رمضان بسم الله الرحمن الرحیم 🔰اللَّهُمَّ اهْدِنِي فِيهِ لِصَالِحِ الْأَعْمَالِ، وَ اقْضِ لِي فِيهِ الْحَوَائِجَ وَ الْآمَالَ، يَا مَنْ لا يَحْتَاجُ إِلَى التَّفْسِيرِ وَ السُّؤَالِ، يَا عَالِماً بِمَا فِي صُدُورِ الْعَالَمِينَ، صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِينَ. 🔹خدایا مرا در این ماه به سوی کارهای شایسته هدایت فرما، و حاجت‌ها و آرزوهایم را برآور، ای آن که نیاز به روشنگری و پرسش ندارد، ای آگاه به آنچه در سینه جهانیان است، بر محمّد و خاندان پاکش درود فرست.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔅بسم الله الرحمن الرحیم 🔅 🌺چرا امیرالمومنین علیه السلام شب هفدهم ماه مبارک رمضان را احیاء می گرفتند؟🌺 ✅ امشب شب هفدهم ماه رمضان است؛ مى دانيد چه شبى است؟ شبى است كه پيغمبر با اميرالمؤمنين و تمام اصحاب در معركه بدر حاضر شدند و فردا جنگ بدر شروع شد كه در اين جنگ، غلبه با مسلمان ها بود. 🔹 و اميرالمؤمنين فرمود: من از همان شب بدر تا آخر عمر، به بركت و يُمن آن فتوحاتى كه خداوند در روز بدر كرد، شب هاى هفدهم را احيا مى داشتم. خيلى شب مهمّى است! می دانيد كه در جنگ بدر به اميرالمؤمنين عليه السّلام ذكرِ «هو» داده شد. 🔹 اميرالمؤمنين مى فرمايد: من در شب بدر حضرت خضر را در خواب ديدم و گفتم كه: عَلِّمنى دُعاءً، به من يك دعايى ياد بده كه من آن دعا را بخوانم و بر اعدا غلبه پيدا كنم. حضرت خضر به من فرمود بگو: "يا هو، يا مَن لا هو إلّا هو، يا هو، يا مَن لا هو إلّا هو." و من در آن روز بدر، شمشير دست گرفتم و با «يا هو، يا مَن لا هو إلّا هو» مى كُشتم. اين خواب را كه براى پيغمبر تعريف كردم، حضرت فرمودند: «عُلِّمتَ الإسمَ الأعظَم». (خداوند متعال اسم اعظم را به تو تعلیم داده) 📚 شرح فقراتی از دعای افتتاح، ص 145. 📝 مرحوم علامه طهرانی رضوان الله علیه. 🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: «هر کس به فرزندش قرآن بیاموزد روز قیامت پدر و مادر او را فرا می خوانند و دو جامه بر آن دو می پوشانند که از نور آن چهره های بهشتیان روشن می‌شود.» 📚مفاتیح الحیاة، صفحه ٢۴٧
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مسأله‌ی پوشش ✍️ مهدی عسگری🇮🇷 نماینده مردم نجیب کرج، اشتهارد و فردیس پوشش عفیفانه، فرهنگ جاریِ ما درطول تاریخ این کهن سرزمین بوده و در آموزه‌های دینی ما نیز مورد تأکید قرار گرفته است. سبک پوشش و آرایش، به‌عنوان یکی از شاخه‌های «سبک زندگی» به‌شدت تحت تأثیر عوامل زیرساختی و کلان جامعه قرار دارد و به‌عنوان یک کنش اجتماعی، متأثر از ساختارهای فرهنگی، آموزشی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی می‌باشد. بنابراین با یک موضوع تک‌بعدی و جزئی مواجه نیستیم که به‌طور مستقل مورد تحلیل و تجویز قرارگیرد؛ لذا هرگونه برنامه‌ریزی در این حوزه، بدون نگاهی کلان و طرحی جامع، اثربخشی مطلوب، عمیق و پایداری را نخواهد داشت. البته این نکته به معنی بی‌تفاوتی حاکمیت و جامعه دینی به مسأله پوشش و عفت عمومی نیست، بلکه التفات‌بخشی نسبت به رویکردها و اقداماتی است که فارغ از ریشه‌ها، بسترها و مقیاسِ درگیری فرهنگی، صرفاً به سطوح خُرد، میدانی و فردی بسنده می‌کنند. الگوی‌ پوشش، یکی از وجوه درگیری تمدنی غرب با اسلام است که غرب برای آن به‌صورت سازماندهی‌شده، برنامه‌ریزی و هزینه می‌کند، آنها در این‌ تقابل، هدفمند و هم‌افزا عمل می‌کنند و ما _به لحاظ نظری و عملی_ پراکنده و ناهماهنگ. از طرف دیگر، سکولاریسم پنهانی که در سیستم آموزشی و رسانه‌ای ما جریان دارد نیز پازل جریان معارض را تکمیل می‌کند. احکام پوشش در اسلام نه تنها نشانگر منع حضور زن در اجتماع نیست بلکه نشان می‌دهد اسلام روابط اجتماعی زن را مبتنی بر نگاه انسانی و باتوجه به عواطف فطری و لطافت وجودی او تنظیم و بر استحکام خانواده و سلامت اخلاقی جامعه تأکیدکرده، اما غرب، حضور زن را برمحور جنسیت و مادی‌گرایی ترسیم کرده است. تمدن غرب، حجاب را سدی بزرگ در برابر رواج نظام سرمایه‌داری و سبک زندگی غربی می‌داند که برای شکستن مقاومت فرهنگی جامعه‌ی ایرانی و فعال‌سازی گسل‌های درونی، بر روی آن تمرکز کرده است. از سوی دیگر نواقص نظام حکمرانی بویژه درحوزه معیشتی و نابرابری در توزیع فرصت‌ها، بستر و شیب جامعه را برای نمادهای ارزشی همچون حجاب، نامناسب و منفی می‌نماید. درحالیکه حاکمیت شیب محیطی را درجهت الگوی تراز باید تنظیم کند اما اینک عرصه عمومی برای رعایت پوششِ تراز هموار نیست و به طور مثال به لحاظ اجتماعی و اقتصادی، هزینه‌ها و محذورات خاصی را در پی دارد. در این‌ میان اتفاقات تلخی نیز روی می‌دهد که بر نگرانی جامعه می‌افزاید؛ گاهی حوادثی چون ماست‌پاشی در شاندیز، (فارغ از چند و چون ماجرا) تصویری بی‌منطق و مشمئزکننده از حامیان حجاب را ترسیم می‌کند و گاهی شاهد برخوردهای تند و خشن در برابر تذکرات برخواسته از حساسیت‌های مذهبیِ جامعه هستیم. این چالش‌های اجتماعی ریشه در کم‌توجهی‌ها، تناقضات و دوگانگی‌هایی دارد که در عرصه‌ی سیاست‌گذاری و تصمیم‌سازی در کشور وجود دارد و این‌گونه خود را در سطح جامعه نشان می‌دهد. ما از سویی درصدد حفظ فرهنگ بومی، معنویتِ تاریخی و ارزش‌ها و نمادهای مذهبی در جامعه هستیم و از سویی با تجویز الگوی توسعه غربی و ترویج تفکرات سرمایه‌داری و نئولیبرالی، به‌جای حرکت به سمت عدالت، (به‌عنوان یکی از آرمان‌های اصلی انقلاب) به سوی شکاف طبقاتی حرکت کرده‌ایم و این شرایط باعث شکل‌گیری و تشدید گسل‌های اجتماعی می‌شود. یکی از مهمترین بخش‌های زیرساختی در معماریِ سبک زندگی، نظام آموزش‌ و پرورش است که عملاً کارکرد مطلوبی در این حوزه نداشته‌ و با وجود تجارب موفق (که به‌صورت موردی اجرا شده) و طرح‌ها و ایده‌های مؤثر که نمونه‌ای از آنها را در ماه‌های گذشته به وزیر آموزش‌وپرورش ارائه کرده‌ایم و علی‌رغم تمرکز جریان معارض، بر مدارس دخترانه برای ایجاد گسست و التهاب، همچنان با کوتاهی و غفلت جدی در این حوزه مواجهیم. موارد مؤثر دیگری همچون سازمان رسانه‌ای، فضای مجازی، مدل شهرسازی و الگوی ساخت مسکن، صنعت مدلینگ و زنجیره‌ی طراحی، تولید و توزیع پوشاک، فضای اداری و نحوه مواجهه دستگاه‌های اجرایی با این موضوع، از جمله عوامل مهمی است که نیاز به توجه جدی دارد که در این خصوص با از وزیر فرهنگ و وزیر صمت، از آنها خواسته‌ایم تا نسبت‌ به مسئولیت‌هایشان در این حوزه پاسخگو باشند. طرح فعلی کمیسیون فرهنگی مجلس نیز که بدون توجه به اهمیتِ هنجارپذیری و درونی‌سازی این حکم الهی، بر و محدودیت‌های اجتماعی تمرکز کرده دارای نواقص، آسیبها و تبعات زیادی است و نیاز به بازنگری اساسی دارد. آنچه به اجمال مورد تأکید این یادداشت قرار دارد، ضرورت نگاه جامع و شبکه‌ای به الگوی پوشش است چراکه برخورد با منکر، اگر خلاصه در عوامل خُرد شود و از برخورد با ریشه‌ها و جریان‌های سازماندهی‌شده که به اشاعه منکر می‌پردازند غفلت شود، اثر مطلوب را نخواهد داشت بلکه ممکن است ناخواسته در طرح جریان معارض قرار گرفته و پازل آن‌ها را تکمیل کند. 🔗 @mahdiasgari133