هدایت شده از تشکل حوزوی سعداء قم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#حکمرانی_ریاکارانه
وقتی رئیس قوه مقننه حامی مصوبات غیرقانونی ستاد کرونا و علیه قانون عفاف و حجاب تلاش میکند
🎥 قالیباف: به چه حقی میگوییم وقتی خانمی بدحجاب است اجازه ندهیم به مترو سوار شود
🔹باید حکمرانی را به سمت حکمرانی حاج قاسم برگردانیم. ما مسئولان اگر میخواهیم جامعه را منسجم کنیم، نباید مردم را بسازیم، باید خودمان را بسازیم.
✍پ.ن
🔺به چه حقی اجازه سوار شدن مترو به افراد بدون ماسک نمیدهید؟!
به چه حقی هنوز هم اجازه شارژ کارت مترو به کد ملی واکسن نزده نمیدهید؟!
🔺بله جناب رئیس قوه قانونگذاری‼️
ظاهر جامعه ،باطن مسوولین است.
📣تشکل حوزوی سُعداء قم
🆔 @soada_qom
هدایت شده از تشکل حوزوی سعداء قم
🔻خیالبافیهای جناب قالیباف:
حاجقاسمِ لیبرال
🖊 مهدی جمشیدی
۱. واقعیّت این است پارهای از نخبگان انقلابی به جانب «اسلام رحمانی» شتافتهاند؛ همان اسلامی که به تعبیر آیتالله خامنهای، نشأتگرفتۀ از «معارف لیبرالیستی» است. اسلام رحمانی، تعبیر برآمده از خطّ فکریِ روشنفکریِ سکولار است که در جریان اصلاحات، صورت عینی یافت. چندی پس از اینان، جریان اعتدالگرا نیز چون احساس کرد که این رویکرد، «رأیساز» و «مقبولیّتآفرین» است، همین منطق را در پیش گرفت. دراینمیان، برخی گروهها و نیروهای فکری و سیاسی در جریان انقلاب نیز که با وجود ظواهرِ موجّه، سودای قدرت داشتند و میخواستند خویش را برآیندِ آرمانیِ ذائقۀ عمومی نشان دهند، به همین ورطه فروافتادند و به «سایهنشینانِ انگارۀ اسلامِ رحمانی» تبدیل شدند. بیش از همه، قالیباف و یاران و مشاورانش این جهتگیری را برگزیدند.
۲. اینک بهروشنی میدانیم که قالیباف، یک نیروی سیاسیِ «موقعیّتزده» و «اقتضامدار» است و وفاداری ایدئولوژیکش در لحظههای حسّاس، شکننده است. کافیست احساس کند که افکار عمومی یا بخشی از آن، متمایل به سویی است؛ دراینحال، او سر از پا نخواهد شناخت و بیمحاسبه و شتابزده، خواهد کوشید که خود را همداستان با آن «تمایل اجتماعی» نشان بدهد. این تمایل، ممکن است «برجام» باشد، یا «کنار نهادنِ طرح تنظیمگری فضای مجازی» یا «بیعملی نسبت به حجاب». بیجهت نبود که آیتالله خامنهای در آخرین دیدار خویش با مجلس، تعبیر «تعارض منافع» را بهکار برد.
۳. اینبار، او و دیگران از «حاجقاسم» برای روایت «اسلامِ رحمانی» بهره گرفتهاند و در جهت «چهرهپردازیِ لیبرال» از حاجقاسم کوشیدهاند. امّا واقعیّت تفکّر حاجقاسم، آن چند جملۀ بریدهشده از صدر و ذیلش نیست. اجازه دهید فارغ از این مطامع سیاسی و غرضورزانه، تأمّل کنیم که حاجقاسم چه گفته است. یک ضلع از منطق او این است که جریان انقلابی و حزباللهی، هرگز نباید دچار «بریدگی از تودهها» و «گسستگی از خُردهفرهنگهای متفاوت» شود، بلکه باید بکوشد با آنها «ارتباط» برقرار کند تا در اثر این ارتباط، سخن انقلاب را به آنها منتقل کند:
«باید با مردم گفتگو کنیم... نباید فقط به قشر مذهبیِ نزدیکِ خودمان بسنده کنیم... باید مردم را حفظ کنیم... اینان مردم ما هستند... همه مثل هم نیستند... نباید مردم را از دین برانیم... اگر بگوییم فلانی باحجاب و فلانی بیحجاب است دیگر چه کسی را میخواهیم حفظ کنیم... آن دختر بدحجاب هم دختر ما و جزو جامعۀ ماست... باید به آنها توجّه کنیم و با آنها رابطۀ صمیمی برقرار کنیم... رابطۀ حزباللهی با کسیکه دینش ضعیفتر است موضوعیّت دارد... اینکه فقط رابطۀ حزباللهی با حزباللهی را در پیش بگیریم خطاست... باید برای جذبکردن به میان مردم برویم.»
این گفتههای او به معنی آن است که نیروهای فکری و فرهنگیِ جبهۀ انقلاب نباید «خویشبسنده» و «حصارنشین» باشند، بلکه به قصد «هدایت» و «روشنگری» و «جذب»، از جماعتهای خویش بیرون بیایند و به سراغ «دیگریهای فرهنگی» بروند. این دیگریها، دچار «ضعف در دینداری» هستند، امّا باید به آنها نزدیک شد و منطق انقلاب را به آنها عرضه کرد. روشن است که در این بیان، هیچ اثری از اسلام رحمانی نیست؛ چراکه حاجقاسم، «نسبیاندیشانه» قضاوت نمیکنند و نمیگوید باید این بخش از جامعه را به حال خویش «رها» کرد، بلکه برعکس، دعوت به «امربهمعروف و نهیازمنکر» میکند.
۴. حاجقاسم در جای دیگری میگوید:
«نباید بهعنوان مسئول و به بهانۀ رقابتهای انتخاباتی، بر محفوظماندن دختر خودمان حریص باشیم، امّا بر ولنگاریِ جامعه، بیتوجّه؛ چنانکه کسی جرأت نکند در جامعه، امربهمعروف و نهیازمنکر کند، بلکه مسئول باید همانند کشاورز، علفهای هرز را هرس کند تا مزرعه از بین نرود.»
حاجقاسم در اینجا نیز برخلاف منطقِ اسلامِ رحمانی:
اوّلا، با تعبیر ولنگاریِ اجتماعی نشان میدهد که دچار «نسبیگرایی ارزشی» و فروکاهیدنِ ارزشهای شرعی به سلایق فرهنگی نیست؛
ثانیاً، ارزشها - و از جمله حجاب - را جزو «مسألههای اصلی» میشمارد که آشکارا به وضع دختران اشاره میکند و آن را مبنای قضاوت صریح خویش قرار میدهد؛
ثالثاً، به «مداخلۀ مستقیمِ حاکمیّتی» در زمینۀ ارزشها باور دارد، چون میگوید کارگزاران نباید مجال بدهند که آسیبهای اجتماعی – یا همان «علفهای هرز» – جامعه را آلوده کنند.
رابعاً، معتقد به مشروعیّت استفاده از «سازوکارهای سلبی» است؛ هرچند آن را مقدّم نمیشمارد.
خامساً، بر این باور است که باید امکان «امربهمعروف و نهیازمنکر» فراهم باشد و جامعه دچار «فردگرایی» و «خصوصیانگاریِ کنشهای عمومی» نشود.
بنابراین، روایت قالیباف از منطق حاجقاسم، آغشته به تحریف است.
📣تشکل حوزوی سُعداء قم
🆔 @soada_qom
✨﷽✨
🚨اخبار ناامید کننده در مورد قانون حجاب!
🔻به نوشته روزنامه شرق، طبق قانون جدید احتمالی در مورد حجاب، کم/بد حجابی (مانتو کوتاه و جلوباز و ساپورت و شلوار تنگ و ...) دیگر جُرم نخواهد بود و افراد کشف حجاب کرده هم به مجازات درجه ۸ (ضعیف ترین مجازات) محکوم خواهند شد و گشت ارشاد هم احتمالا جمع خواهد شد!
و همه اینها در مجلس و دولت موسوم به انقلابی اتفاق می افتد ...
گویا هدف از عفاف و حجاب، صرفا یک لچک چند سانتی بر سر است‼️
🚨✍سیاست قورباغه پز شدن توسط روباه مکار و انگل لیس خبیث در کشور امام زمان ارواحنا فداه، سالهاست که با اجرای مزدورانشان در ایران اسلامی در حال پیاده شدن است.
☝️تا جائیکه هشدارهای سه دهه ی ولی امرمان به اینجا برسد که حکم شرعی حجاب را بیان فرموده و آنرا واجب شرعی دانسته و صف کم حجاب را از کشف حجاب کننده گان ضدانقلاب، جدا سازند.
اللهم عجّل لولیک الفرج
📣تشکل حوزوی سُعداء قم
🆔 @soada_qom
🔻آیتالله اعرافی با محکوم نمودن اقدام وقیحانه نشریه فرانسوی:
⭕️اقدام وقیحانه نشریه فرانسوی نقشه شوم دین زدایی و یورش به بنیانهای هویت توحیدی و اسلامی است
✳️ ضرورت برخورد دولتهای اسلامی، مستقل و آزاده با نشریه هتاک
◻️ حوزههای علمیه ایران و جهان این حرکت ضدانسانی، ضدایمانی، نفرتپراکنانه، خشونت طلبانه و بغض آفرین را تعرض به امت اسلام، مرجعیت شیعه، ملت شریف ایران و اسلام عزیز و فراتر از یک اقدام محدود و خودسرانه ارزیابی کرده، با صدایی بلند و فریادی روشن گرانه آن محکوم میکند.
متن کامل:👇
https://hawzahnews.com/xc3SS
📣تشکل حوزوی سُعداء قم
🆔 @soada_qom
(اقسام اشک)
از زمان حضرت آدم تا کنون دو نوع گریه برای رستگاران وجود داشته است:
گریه «خَوفِ مِنَ اللّهِ» که مخصوص سحرها و اوقات خلوت با خالق است.
گریه برای مظلومیت و شهادت امام حسین(علیه السلام) و دیگر ائمه: که مناسب مجالس روضه و عزا است.
امام صادق(علیه السلام) در مورد ارزش گریهکردن برای خدا میفرماید:
«مَا مِنْ شَيْ ءٍ إِلَّا وَ لَهُ كَيْلٌ وَ وَزْنٌ إِلَّا الدُّمُوعُ؛ فَإِنَّ الْقَطْرَةَ تُطْفِئُ بِحَاراً مِنْ نَارٍ، فَإِذَا اغْرَوْرَقَتِ الْعَيْنُ بِمَائِهَا، لَمْ يَرْهَقْ وَجْهاً قَتَرٌ وَ لَاذِلَّةٌ، فَإِذَا فَاضَتْ حَرَّمَهُ اللَّهُ عَلَى النَّارِ وَ لَوْ أَنَّ بَاكِياً بَكى فِي أُمَّةٍ لَرُحِمُوا؛ هر چیزی پیمانه و وزنی دارد مگر اشکها؛ زیرا قطره ی اشک دریاهایی از آتش را خاموش میکند. و هرگاه چشم در اشک خود غرق شود، گَرد هیچ فقر و ذلّتی بر چهره آن ننشیند و هرگاه اشکها سرازیر شود، خداوند آن چهره را بر آتش حرام گرداند و اگر شخصی در میان امتی بگرید، همه آن امت مشمول رحمت میشوند.»
در روایت مشهوری امام رضا (علیه السلام) به ابن شبیب فرمودند:
یا ابن شبیب اِنْ بَکَیْتَ عَلَی الحُسَینِ علیه السّلام حَتّی تَصیرَ دُمُوعُکَ عَلی خَدَّیْکَ غَفَرَ اللّهُ لَکَ کُلَّ ذَنْبٍ اَذْنَبْتَهُ صَغیرا کانَ اَوْ کَبیراً قَلیلا کانَ اَوْ کثیراً؛ ای پسر شبیب اگر بر حسین(علیه السلام ) گریه کنی تا اینکه اشکهایت بر گونههایت جاری شود، خداوند گناهانی که مرتکب شدی، چه بزرگ و چه کوچک، چه کم و چه زیاد را میبخشد»
با عنایت به اینکه بعضی مواقع اشک ریختن حال روحی و جسمی را بهبود بخشیده و آرامش را به فرد بر میگرداند واز طرفی باتوجه به ارتکازی که در اذهان است که محیط های مذهبی وجلسات دینی ،بستر ومکانی است که به وجهی آرامش را به انسان میدهد شخص محزون وغم دیده خصوصا اگر پایه های احساس در او قوی باشد در اینگونه مجالس ،خود به خود منقلب شده وکپسول پُرشده از غم وغصه های شخصی ،سر باز کرده و همچون ابر بهاری اشکش جاری میشود واین غم وغصه شخصی میتواند از عوامل مختلفی متاثر بشود از جمله شکست عشقی،وخیانت ،فقر اقتصادی،کمبود شخصیت،بیماری ،فراهم نشدن ازدواج ....
امرعبادی خوف از خدا واشک از مصیبت در ظواهرامر نیز تجلی دارد واو را در سیر عملی یک فرد متشرع قرار میدهد ولکن کسی که اشک احساسی دارد بعداز فروریختن آن ،به همان حال وهوای سابق خویش برمیگرددو به قول معروف ،کالاول میشود ودر واقع مجلس دینی یک بستری بود برای تخلیه حالات غم وغصه شخصی واز این جنس اشکها به طور مطلق نمیشود به حال عبادت تفسیر کردچرا که در عبادت قصد قربت لازم است واین شخص، اشکش در واقع تخلیه احساسات بوده که در محیط دینی جاری شده است ودقیقا مثل حضور یک توریست مسیحی بلاد اروپا در مسجد گوهرشاد است که از حیث دیدن آثار تاریخی در این مسجد حاضرشده وحضور او امر عبادی تلقی نمیشود
هدایت شده از تشکل حوزوی سعداء قم
🔴 خدانگذارد از مسئولین اگر این بیشرف که به #حاج_قاسم توهین کرد، یک روز در دانشگاه دولتی تدریس کند.
🔹 مسئولان سریع این بیشرف را اخراج کند
📣تشکل حوزوی سُعداء قم
🆔 @soada_qom
هدایت شده از تشکل حوزوی سعداء قم
🔴 نسخه های ویرانگر....
🔹 دستیار سیاسی رئیس مجلس (احدیان) به پلمپ یک مرکز تجاری (به علت تبدیل شدن آن به پاتوق مسافران بیحجاب در حوالی قم) در زمان گرانی ارز، اعتراض کرده و خواستار تغییر ماموریت و ساختار ستاد امر به معروف شده است. (گویا از نظر ایشان عملکرد ستاد امر به معروف و پلمپ فلان مرکز، عامل گرانی دلار بوده است!)
🔹 اما همین فرد (که از مخالفان جدی تعطیلی فعالیت اینستا و تلگرام و سایر پیامرسانهای "غیرقانونی" بیگانه است) هیچ اشارهای به نقش جدی کانالهای تلگرامی در افزایش قیمت ارز نکرده و نمیکند و البته درباره نقش مجلس در وضعیت اقتصادی امروز کشور هم ساکت است!
🔹آیا بیاعتنایی مجلس به دستور صریح رهبر انقلاب درباره قانونمند کردن فضای ولنگار مجازی یا غفلت از گسترش و عادی شدن بیحجابی (و حرکت نظام به سوی سکولاریسم) ناشی از اثرگذاری این افراد بر برخی مسئولان است؟
⏪ اینکه بخاطر بی کفایتی برخی مسئولان در مدیریت معیشت و اقتصاد کشور برخی مشاوران نسخه تعطیلی احکام صریح دینی و قوانین کشور را تجویز میکنند خود قابل تامل است.....
📣تشکل حوزوی سُعداء قم
🆔 @soada_qom
هدایت شده از تشکل حوزوی سعداء قم
🔴 تو فدراسیونی که رییسش شده تاج، اسطورهاش شدن کریمی و دایی، داورش شده صفایی و بازیکناشم شدن قائدی و موسوی، اتفاق عجیبی نیست که ترابی هم فحش بخوره، هم چک بخوره هم اخراج بشه!!!
#مظلومیت_بچه_حزباللهی
📣تشکل حوزوی سُعداء قم
🆔 @soada_qom
هدایت شده از تشکل حوزوی سعداء قم
💢و باز درها بر همان پاشنهها میچرخد!💢
🔹دو روز از فرمایشات مهم حضرت آقا درباره زنان و خانواده میگذرد و تقریباً نتیجهاش در رشد همگرایی جامعه حزبالهی تا جایی که برای بنده مشهود است، تقریباً هیچ است!
🔹همه کسانی که از قبل موضعی دارند، جملاتی از حضرت آقا را گزینش کردهاند و بر درستی دیدگاه خود با تأکید بر «فصل الخطاب بودن کلام رهبری» اصرار میورزند!
🔹تقریباً گفتگویی شکل نمیگیرد و رفت و برگشتها، بیشتر شبیه «بیانیههای سیاسی پی در پی» است تا «گفت و شنودی فرهنگی»!
🔹کسی را ندیدهام که با فرمایشات حضرت آقا تکان قابل توجهی خورده باشد، کأنه آنچه در پوشش گفتگو انجام میدهیم را بیشتر ابزاری برای ابراز و تحمیل دیدگاه خود میدانیم، تا مجالی برای تأمل و شنیدن و آموختن!
🔹ایده گفتمان انقلاب اسلامی در برخورد با حجاب را میتوان در موارد زیر خلاصه کرد؛
این ایده مرزهای روشنی با جریان توسعهخواه، مدیران التقاطی و جریان تحجر دینی دارد و در ذیل #انگاره_پیشرفت قابل صورتبندی است:👇
➖بیتردید اهمال نسبت به بیحجابی، اشتباهی جبرانناپذیر است.
➖هیچ توجیهی در به تعویق انداختن توجه و حساسیت نسبت به مقوله حجاب، پذیرفتنی نیست.
➖باید حاکمیت در مسئله حجاب، مورد مطالبه و امر به معروف ونهی از منکر قرار گیرد.
➖در برخورد با پدیده بیحجابی، «تمرکز بر برخورد انتظامی و قضایی» ایدهای متحجرانه است.
➖مهمترین عامل رشد بیحجابی، تحقق پروتکلهای ایده توسعه غربی در کشور، توسط جریان مدیران التقاطی و در میانهی چُرت خرگوشی جریان متحجر است.
➖برخورد انتظامی و قضایی با بیحجابی حتما باید در جای خود مورد تأکید قرار گیرد.
➖امر به معروف و نهی از منکر درباره حجاب، نباید منجر به نفرت آفرینی و برچسب زنی ضد انقلابی و ضد دینی به بیحجابان شود.
🔹 ایده گفتمان انقلاب اسلامی درباره بیحجابی را میتوان در میان این سلب و ایجابها بهتر فهم کرد: 👇
1️⃣ در این ایده، اینگونه نیست که بیحجابی را باید پذیرفت و با آن کوتاه آمد؛ هرگز!
➖بلکه بدان معناست که در برخورد با بیحجاب، نباید نقطه برخورد را فقط نکته آشکار و هویدای آن در خیابان قرار داد.
2️⃣ در این ایده، اینگونه نیست که بیحجابی اهمیت ندارد و باید مواجهه با آن را به بعد موکول کرد؛ هرگز!
➖بلکه بدان معناست که ما با مجموعهای از منکرها مواجه هستیم که بنا به فرمایش رهبری مسئله بیحجابی به صورت مستقیم در رأس آنها نیست. از امروز باید مبارزه با بیحجابی را با شدت و حدّت ادامه دهیم، ولی در ضمن یک منظومه و نظام امربه معروفها و نهی از منکرها که در آنها رعایت اولویتها شده باشد. بیحجابی، پیوست فرهنگی فرآیند توسعه مدرن است که متأسفانه آگاهی و به تبع آن، حساسیتِ جریان دینی به علت وجود سه دیگری گفتمان انقلاب اسلامی (جریان غربگرایی، مدیران التقاطی و تحجر دینی) درباره آن کم است.
3️⃣ در این ایده، اینگونه نیست که حاکمیت، وظیفهای در قبال بیحجاب ندارد؛ هرگز!
➖بلکه بدان معناست که از حاکمیت باید مطالبه حساسیت به مقوله حجاب داشته باشیم و از او بخواهیم که از یک بام و دو هوای خواستن و نخواستن رشد فرهنگی و از جمله حجاب بیرون بیاید. باید به او بفهمانیم که مطالبه ما فقط بر روی برخورد انتظامی و قضایی با حجاب نیست، بلکه حاکمیت باید در وهلهی اول، همه تصمیمات غلطش را در عرصههای سیاسی، فرهنگی و اقتصادی که بر مقوله «فرهنگ اسلامی ـ ایرانی» و از جمله «حجاب زنان» تأثیرات منفی میگذارد، متوقف کندو از دوگانه «سیاستزدگی در شعار» و «سیاستزدایی در عمل» دست بردارد که نتیجه آن چیزی نبوده است تاکنون جز «هویتزدایی انقلابی»؛ و البته به میزان شدت و جدیتش در این کار، برخورد انتظامی و قضایی را در دستور خود قرار دهد. (تقدم دولتسازی بر جامعهسازی)
4️⃣در این ایده، اینگونه نیست که باید امر به معروف زبانی و همگانی را از دستور کار خارج کرد؛ هرگز!
➖ بلکه بدان معناست که در برخورد با بیحجابی، خط قرمز امر به معروف و نهی از منکر عمومی این است که نباید «نفرتآفرینی» کند و دلها را از هم دورتر نماید؛ نباید با برچسب «ضد انقلابی» و «ضد دینی» همراه باشد؛ نباید به گسست اجتماعی بینجامد؛ نباید اولویتها نادیده انگاشته شود؛ باید از منظر برادری و رحمت باشد؛ باید دلسوزانه و متعهدانه باشد؛ باید به دور از عصبانیت و خشم باشد. باید متوجه بود که مقوله بیحجابی هرچه باشد، بیش از هرچیز درمانش منوط بر «هویتزایی انقلابی»است که هم میتواند حاوی عنصر جهت است و هم امکان کنش و تأثیر اجتماعی را فراهم میکند و هم بستری است برای رشد عقلانیت و آگاهی....
#عقلانیت_انقلابی
#توسعه_تفاهم_اجتماعی
#بیحجابی
#دوگانه__پیشرفت__و__توسعه
📣تشکل حوزوی سُعداء قم
🆔 @soada_qom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدایت شده از تشکل حوزوی سعداء قم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🤔چرا یهو آقای قالیباف ضدربا شد؟
🔺آیا میدانید رئیس مجلس ایران، رکورددار تاسیس بانک در ایران است ؟
🔻قانون جدید بانکداری چه خیانتی است که نیاز به ضربه گیری توسط رئیس مجلس دارد ؟
👆پاسخ این پرسش های مهم را در کلیپ فوق ببینید.
#انجمن_پولطلای_ایران
📣تشکل حوزوی سُعداء قم
🆔 @soada_qom
هدایت شده از تشکل حوزوی سعداء قم
🔴 #ترابی_تنها_نیست
برای حمایت از آقای مهدی ترابی عزیز، ان شاء الله هشتگ #ترابی_تنها_نیست را ترند میکنیم ❤️🙏🏻
📣تشکل حوزوی سُعداء قم
🆔 @soada_qom
هدایت شده از تشکل حوزوی سعداء قم
💢 ایران جزو ۵ توربینساز برتر جهان
🗣مدیرعامل توانیر:
🔹روزی در این کشور برای تعویض روغن یک ترانسفورماتور باید از کارشناسان خارجی استفاده میکردیم، اما امروز به خودکفایی بیش از ۹۸ درصد در ساخت تجهیزات صنعت برق رسیدهایم.
🔸به همت نخبگان کشورمان، ایران جزو ۵ کشور توربینساز برتر در دنیا شده است
🔹طی ۴ دهه گذشته در ظرفیت نصب شده برق در کشور ۱۳ برابر رشد تولید داشتهایم و در منطقه و بین کشورهای خاورمیانه رتبه اول را داریم.
📣تشکل حوزوی سُعداء قم
🆔 @soada_qom
تصویرِ یک بنر متفاوت درباره مقابله با بدحجابی
📣تشکل حوزوی سُعداء قم
🆔 @soada_qom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انتقاد امام جمعه نوشهر از مسئولین در خطبه های نماز جمعه امروز
ببینید امیرالمومنین با مسئول خطاکار چگونه برخورد می کرد!؟
📣تشکل حوزوی سُعداء قم
🆔 @soada_qom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 ارادت ویژه علی دایی به مردم تبریز!
🔹 علی دایی: ۹۸ درصد مردم تبریز گوه هستن، ۲ درصد شون آدم حسابین
🔹 حالا برای ما ادای مردمی بودن درمیاره!
📣تشکل حوزوی سُعداء قم
🆔 @soada_qom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
(حاشیه دیگر قالیباف)
قالیباف طوری صحبت میکند که گوئی نیروی انتظامی در مرگ مهسا امینی مقصر است واین تلویحا حرف معاندین را اثبات میکند اقای رئیس مجلس !!!!!!
قالیباف:
.. به دوستان نیروی انتظامی گفتم به هر حال این خانم در مجموعه پلیس این اتفاق برایش افتاده، یک عذرخواهی که اشکالی ندارد!
حرف و اقدام اشتباه نیاز به عذرخواهی دارد.
عذرخواهی شفاهی هم کفایت نمیکند!
هدایت شده از تشکل حوزوی سعداء قم
📋 نامه ۱۱ نماینده مجلس به شورای رقابت برای توقف عرضه خودرو در بورس
به گزارش خبرنگار اقتصادی تسنیم، در این نامه آمده است: اینجانبان نمایندگان مجلس ضمن اعتراض و شکایت از وزارت صنعت و شرکت های خودروساز مربوطه، اعلام می داریم شیوه کنونی عرضه خودرو در بورس کالا به دلایل متعدد غیرقانونی و ضد رقابتی است از جمله آنکه ؛
1- هیچ قاعده و ضابطه ای در خصوص دستورالعمل تعیین قیمت در این شیوه لحاظ نشده و لذا شاهد سفته بازی های فاحش و نوسانات غیر موجه و بدون ضابطه در قیمتهای معاملاتی خودرو در بورس کالا هستیم.
2- اضافه درآمد حاصل شده برای خودروسازان در بورس کالا یعنی (مابه التفاوت قیمت معاملاتی و قیمت تمام شده واقعی) نبایستی تماماً به جیب خودروساز برود چرا که حاصل از عملکرد خودروساز نبوده و به دلیل ساختار شبه انحصاری بازار خودرو ایجاد شده است.
3- طرح تهیه شده در کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در حال حاضر در کمیسیون در دست بررسی است ضوابط و قواعد دقیقی را برای عرضه خودرو در بورس کالا طراحی کرده که به موجب آن ضمن تنظیم بازار خودرو به حذف سوداگری و سفته بازی هم در سمت عرضه و هم در سمت تقاضا خواهد انجامید.
از رو با استناد به قانون اجرای سیاستهای کلی اصل 44 و به ویژه مواد 58 و 61 از آن شورا انتظار می رود از اختیارات قانونی خود غفلت نکرده و ضمن توقف فوری رویه ضد رقابتی کنونی عرضه خودرو در بورس کالا و مجازات مدیران متخلف نسبت به سود عودت اضافه درآمد صورت گرفته در معاملات اخیر بورس کالا تدبیر لازم اعمال شود.
📣تشکل حوزوی سُعداء قم
🆔 @soada_qom