eitaa logo
راه مردم
1.2هزار دنبال‌کننده
6.8هزار عکس
4.7هزار ویدیو
133 فایل
🇮🇷 حراست از بنیان های تمدنی ملت شریف ایران 🇮🇷 🏷️ادمین : @Hosseinaazf
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹گزارش راه مردم از کرسی جنبه‌های حقوقی واکسیناسیون اجباری کرونا – بخش اول ♦️ کارکنان ادارات مصداق بارز اجبار است 🔸دانیال زنگنه- این مسئله مهمی است که رسانه‌ای که در واقع در راستای روشنگری و در قانون مطبوعات وظایفی دارد و حالا در آن چارچوب یکسری مطالب و آمارهایی را بیان می‌کند که مثلا قبول ندارد و جرمی مرتکب نشده باشد، آیا باز‌هم باید با آن برخورد شود؟ معاون سابق دادگستری کل استان تهران در کرسی جنبه‌های حقوقی واکسیناسیون اجباری کرونا همچنین اعتقاد دارد: اینکه حق ندارید کار کنید مگر اینکه واکسن بزنید آیا از نظر حقوقی مصداق بارز اجبار هست یا خیر؟ اجبار و اکراه در واقع یک تغییرات مختصری دارد اما عمدتاً اجبار و اکراه را با یک معنا تلقی می‌کنند و به نظر ما این مصداق بارز اجبار است. جزئیات بیشتر در لینک زیر👇👇 https://newsrahemardom.ir/?p=145705 🔆 @newsrahemardom_ir 🔆
8.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️مقدم‌فر: انتقام سخت صورت گرفته است دبیر ستاد مردمی سالگرد بزرگداشت شهید سلیمانی: 🔹انتقام سخت با حمله به عین الاسد تمام نشده است بلکه خروج ذلیلانه آمریکا از عراق، انتقام اصلی خواهد بود. 🔸انتقام از قاتلان شهید سلیمانی یکی از انگیزه‌های دوست داران او در تمام دنیا است. 🔹به همین دلیل دشمنان امروز خواب راحت ندارند و حتی از عکس سردار سلیمانی نیز می ترسند. 🔆 @newsrahemardom_ir 🔆
♦️ توضیحات وزیر ارتباطات درباره حضور در شبکه‌های اجتماعی و فیلترینگ 🔹 عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز در نخستین نشست خبری خود با خبرنگاران گفت: من از پلتفرم‌های خارجی فیلتر نشده استفاده می‌کنم اما خط قرمزم حضور در پلتفرم‌های خارجی فیلتر شده است. 🔸 اسناد و مدارک دولتی هم‌اکنون در پیام‌رسان‌های خارجی جابجا می‌شوند و این باید سامان یابد اما اینکه مدیران در شبکه‌های اجتماعی حضور داشته باشند، کاملاً اختیاری است. 🔹 موضع فیلترینگ صفر و یک نیست اما تمامی کشورها برای سالم‌سازی فضای مجازی، اعمال محدودیت را پذیرفته‌اند. اعتقادم این است که فضای مجازی تبدیل به شئون زندگی مردم شده و باید قاعده‌مند باشد. 🔸رفع فیلتر پلتفرم‌هایی مانند توئیتر و یوتیوب یک تصمیم‌گیری جمعی است و وزارت ارتباطات تنها یک رأی دارد و هر زمان که از ما بخواهند، نظر خودمان را در قالب این رأی اعلام می‌کنیم. 🔆 @newsrahemardom_ir 🔆
♦️ توضیحات وزیر ارتباطات درباره حضور در شبکه‌های اجتماعی و فیلترینگ 🔹 عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز در نخستین نشست خبری خود با خبرنگاران گفت: من از پلتفرم‌های خارجی فیلتر نشده استفاده می‌کنم اما خط قرمزم حضور در پلتفرم‌های خارجی فیلتر شده است. 🔸 اسناد و مدارک دولتی هم‌اکنون در پیام‌رسان‌های خارجی جابجا می‌شوند و این باید سامان یابد اما اینکه مدیران در شبکه‌های اجتماعی حضور داشته باشند، کاملاً اختیاری است. 🔹 موضع فیلترینگ صفر و یک نیست اما تمامی کشورها برای سالم‌سازی فضای مجازی، اعمال محدودیت را پذیرفته‌اند. اعتقادم این است که فضای مجازی تبدیل به شئون زندگی مردم شده و باید قاعده‌مند باشد. 🔸رفع فیلتر پلتفرم‌هایی مانند توئیتر و یوتیوب یک تصمیم‌گیری جمعی است و وزارت ارتباطات تنها یک رأی دارد و هر زمان که از ما بخواهند، نظر خودمان را در قالب این رأی اعلام می‌کنیم. 🔆 @newsrahemardom_ir 🔆
♦️ماجرای اختلاف خاندوزی و میرکاظمی 🔹جزئیات مصوبات جلسه بورسی که با حضور برگزار شد چه بود؟ 🔸گروه اجتماعی: وزیر اقتصاد برای نجات بازار سرمایه یک طرح موثر به دولت پیشنهاد داده اما رئیس‌ سازمان برنامه بودجه به شدت با آن مخالفت کرده است. 🔹به گزارش راه مردم، از سال گذشته با مدیریت افتضاح و بعد از جذب سرمایه‌های مردم در بورس، شاخص کل به طرز بی‌سابقه‌ای سقوط کرد و میلیون‌ها سهامدار بازار سرمایه، هزاران میلیارد تومان از دست دادند. این موضوع موجب شد مردم بیش از پیش به دولت روحانی بی‌اعتماد و خواستار بازگشت سرمایه خود شوند. 🔸🔸جزئیات بیشتر در لینک زیر👇👇 https://newsrahemardom.ir/?p=145739 🔆 @newsrahemardom_ir 🔆
♦️نامه محرمانه ‎شورای نگهبان به ‎علی لاریجانی که دلایل ‎ردصلاحیت او را عنوان کردند منتشر شد 🔹دفاع و حمایت از افراد رد صلاحیت شده! 🔹مواضع سیاسی درمورد فتنه ۸۸! 🔹تحصیل و اقامت اعضا خانواده او در خارج کشور 🔆 @newsrahemardom_ir 🔆
🔹حفظ ارزش پول ملی وظیفه ی وزارت خارجه نیست و دولت باید بر خطوط قرمز رهبری یعنی رفع تمامی تحریم ها ایستادگی کند ♦️ یعنی بازگشت دوران ننگین روحانی 🔸با آغاز دور جدید گفت‌وگو‌ها میان ایران و ۱+۴ که پیش از این محور این گفت‌وگوها از سوی مقامات جمهوری اسلامی رفع کامل تحریم‌های ایالات متحده علیه کشور بود، خبرها حاکی از امتیاز دادن‌های ایران آن‌هم زیر‌پوستی به طرفین برجامی است که این اتفاق واکنش‌های بسیاری را در فضای حقیقی و مجازی در‌پی داشته است. 🔹هیئت ایرانی که قبل از آغاز دور جدید گفت‌وگوها محورهای اصلی خود را رفع کامل علیه ایران عنوان کرده بودند و بر این باور بودند که ما بدون دادن کوچکترین امتیاز جدیدی پایبند به اصل خنثی‌سازی تحریم‌ها داریم اما چندی پیش خبرهایی دال بر «اعطای امتیاز به غرب اما با نام دیگری به بهانه رفع سوء‌تفاهم‌ها» روی خروجی رسانه‌های ایران و جهان قرار گرفت. 🔸🔸جزئیات بیشتر در لینک زیر👇👇 https://newsrahemardom.ir/?p=145735 🔆 @newsrahemardom_ir 🔆
12.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️زاکانی در جمع شهرداران مناطق تهران: چرا باید به قیمت مفت زمین‌های مردم را بخریم در حالی که قرار است آینده آن منطقه رشد کند. ما باید طرف مردم باشیم نه طرف پیمانکار و پولدار. 🔆 @newsrahemardom_ir 🔆
🔻جرم مردم مدینه بعد از پیامبر این بود که حاضر نشدند زندگی عادی خود را تغییر بدهند! 🔻آیا ما حاضریم به‌خاطر اقتصاد مقاومتی یا فرزندآوری، مدل زندگی‌مان را تغییر دهیم؟ ➖ گاهی دین از ما می‌خواهد به اقتضای نیاز روز، وضع عادی زندگی‌مان را تغییر دهیم ➖ خیلی از دین‌داران حاضر نیستند دین تمام شئون زندگی‌شان را در بر بگیرد ➖مصائب فاطمیه را نباید صرفاً به دو سه نفر منتسب کرد. مشکل اصلی این بود که مردم در صحنۀ «ابتلا» پای کار نیامدند. ➖ گاهی در صحنۀ «ابتلا» لازم است عمل اجتماعی خاصی انجام دهیم که جزو واجب یا حرام‌های مشخص نیست ➖ سکولار نبودن یعنی اینکه بر اساس دین و به اقتضای نیاز روز، زندگی خودمان را تغییر بدهیم 🔘 مسئلۀ معنویت و بندگی خدا از جانب اکثر انسان‌ها به‌عنوان یک امر فرعی در زندگی بشر تلقی می‌شود و مردم معمولاً بندگی خدا را در متن زندگی خودشان قرار نمی‌دهند بلکه در حاشیه زندگی قرار می‌دهند. «وَ مِنَ النَّاسِ مَنْ يَعْبُدُ اللهَ عَلى حَرْفٍ» 🔘 مردم غالباً زندگی خود را بر اساس نیازهای غریزی و منافع و مضار فوری تنظیم می‌کنند و حتی بسیاری از دین‌داران هم حاضر نیستند اجازه بدهند که دین، تمام شئون زندگی آنها را در بر بگیرد. 🔘 بلافاصله بعد از رسول خدا(ص) تفکرات سکولار در جامعه حاکم شد. البته بسیاری از مناسک و عقاید دین را حفظ کردند اما وقتی دین می‌خواست به صورت جدی وارد زندگی مردم بشود و معادلات قدرت و اقتصاد را شکل بدهد، همان‌جا در مقابل دین ایستادند. 🔘 قبل از بعثت نبوی هم، علت مخالفت با پیامبر(ص) بیشتر از همین جنس مخالفت‌ها بود؛ مشکل آنها این بود که دین می‌خواست بیاید در مناسبات اجتماعی و در معادلات قدرت قرار بگیرد. 🔘 مصائب فاطمیه را نباید صرفاً به دو سه نفر منتسب کنیم. مشکل اصلی در فاطمیه این بود که مردم در صحنۀ ابتلا و امتحان، پای کار نیامدند. مسئله اصلی، مذهبی‌هایی هستند که نمی‌گذارند دین در تمام شئون زندگی و مناسبات اجتماعیِ آنها نفوذ کند و اثرات خود را نشان بدهد. 🔘 در دین، یک‌سری حلال‌ها و حرام‌های بَیّن وجود دارد که بسیاری از دین‌داران حاضرند رعایت کنند، ولی دین، فقط اینها را از ما نمی‌خواهد، بلکه دین در صحنۀ «ابتلا» یک وظایفی را برای ما تعیین می‌کند. 🔘 مثلاً شما در شرایط عادی، هفته‌ای یک‌بار به پدر و مادرت سر می‌زنی، ولی اگر آنها به یک بیماری خاص مبتلا بشوند، در این صحنۀ ابتلاء دیگر کافی نیست که هفته‌ای یک‌بار به آنها سر بزنی و شاید لازم باشد هر روز از آنها مراقبت کنی. 🔘 «ابتلا» یعنی تکلیف خاص در موقعیت خاص. یک نمونه‌اش همان جملۀ امام(ره) است که فرمود حفظ نظام از نماز واجب تر است... 🔘 گاهی در صحنۀ ابتلا لازم است یک عمل اجتماعی خاص را انجام بدهیم که جزو کارهای واجب یا حرامِ خیلی مشخص(مثل نماز) نباشد. اما خیلی‌ها چون این ابتلا، جزو واجباتِ مشخص نیست، راحت آن را پشت گوش می‌اندازند و انجام نمی‌دهند. 🔘 فرزندآوری یکی از مسائل مهم جامعۀ امروز است. آیا ما حاضریم به خاطر این مسئله مهم، فرم زندگی عادی خود را تغییر بدهیم؟ کمااینکه رسول‌خدا(ص) بعد از بعثت، و بعد از هجرت، وضع زندگی عادیِ مردم را تغییر داد. 🔘 گاهی دین از ما می‌خواهد به اقتضای نیاز روز جامعه، وضع عادی زندگی خود را تغییر بدهیم. مردم مدینه هم بعد از رحلت پیامبر(ص) جرمشان این بود که حاضر نشدند زندگی عادی خود را تغییر بدهند. 🔘 سکولار نبودن یعنی اینکه بر اساس دین و به اقتضای نیاز روز، زندگی خودمان را تغییر بدهیم. مثلاً رهبر جامعه دینی تعیین می‌کند که مرز جهاد با دشمن در عرصۀ اقتصاد است و ضرورت «اقتصاد مقاومتی» را مطرح می‌کند و اقتصاد مقاومتی هم بدون مشارکت مردم شکل نمی‌گیرد. 🔘 آیا ما برای اقتصاد مقاومتی، کار و زندگی عادی خودمان را تغییر دادیم و برای رونق تولید، سراغ ایجاد تعاونی و تولیدی رفتیم؟ آیا ما هیئتی‌ها و مسجدی‌ها و بسیجی‌ها، از کار کارمندی دست کشیدیم و سراغ فعالیت‌های مولّد رفتیم؟ آیا همۀ ما سرمایه‌های خودمان را در این عرصه آورده‌ایم؟ 🔘 حالا که این کارها را نکرده‌ایم، آیا خودمان را مقصر می‌دانیم و فکر می‌کنیم جنایت کرده‌ایم؟ نه! خُب مردم مدینه هم می‌گفتند «ما که جنایت نکردیم، فقط در خانه نشستیم و کاری انجام ندادیم!» 👤علیرضا پناهیان 🚩 دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی - ۱۴۰۰.۰۹.۲۵ 🔆 @newsrahemardom_ir 🔆
♦️دولت حامی افزایش ازدواج 🔹افزایش روزافزون جمعیت سالمند، توجه سیاستگذاران و برنامه‌ریزان کشور را به دو‌مولفه «ازدواج و فرزندآوری» جلب کرد، دولت سیزدهم نیز با تاکید بر اهمیت نهاد خانواده، ازدواج جوانان و رشد جمعیت جوان تسهیلاتی را در جلوگیری از گرداب پیری جمعیت درنظر گرفته است. 🔸تاکید دولت سیزدهم بر اهمیت خانواده، ازدواج جوانان، تشکیل زندگی مشترک و افزایش اعتبارات و تسهیلات ازدواج می‌تواند مانع از بحران پیری جمعیت در سال‌های آینده شود. 🔸🔸جزئیات بیشتر در لینک زیر👇👇 https://newsrahemardom.ir/?p=145708 🔆 @newsrahemardom_ir 🔆
♦️ حق تعیین مجازات دارد؟ 🔹حتی مجلس را نداشتی🔹 🔸بن سلمان آماده تصاحب تاج و تخت🔸 🔹گره کور بر لایحه بودجه ۱۴۰۱ 🔸آزمایش اتمی جدید هند🔸 🔹اجرای برنامه های ریاضتی آب الزامی است 🔸روزنامه راه مردم،شماره ۱۱۲🔸 🔹۲۸آذرماه۱۴۰۰🔹 https://newsrahemardom.ir/?p=145742 🔆 @newsrahemardom_ir 🔆
🔹معاون سابق دادگستری کل استان تهران و قاضی دادگستری در نشست جنبه های حقوقی واکسیناسیون اجباری مطرح کرد ♦️ حق تعیین مجازات دارد؟ 🔹معاون سابق دادگستری کل استان تهران گفت: می‌شود موضوعات امنیتی کرونا را در ستاد ملی مطرح کرد، اما موضوع مردم، اینکه چه دارویی وارد شود و چه دارویی وارد نشود، اینکه چه کسی واکسن بزند و چه کسی واکسن نزند، اینکه اگر این کار انجام نشد، چه برای آن در‌نظر گرفته شود، به دلایل مختلف و اصول مختلف قانون اساسی، همچون اصل‌۳۶ که می‌گوید تعیین مجازات باید به موجب قانون باشد، در این ستاد قابل‌طرح نیست. 🔸ما در طول سالیان پس از انقلاب چنین ستادی با چنین اختیارات عریض و طویلی که بتواند در حوزه قانون‌گذاری و مجازات هم ورود کند، نداشتیم. 🔸🔸جزئیات بیشتر در لینک زیر👇👇 https://newsrahemardom.ir/?p=145762 🔆 @newsrahemardom_ir 🔆