فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید
🔻من گرفتار خودم هستم ... حواسم به دیگران نیست ...
▫️امیرالمؤمین(ع): «تَفَرَّدَ بِي دُونَ هُمُومِ النَّاسِ هَمُّ نَفْسِي».
همّ خودم، مرا از توجه به دیگران باز داشته...
💠 @Rahe_Mardom | رسانه راه مردم 🎙
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 در راه ظهور
ما سختی و مشکلات داریم!!!
🎙 استاد #شجاعی
#امام_زمان
پایان شب سیه سپید است
فكر عميق
💠 @Rahe_Mardom | رسانه راه مردم 🎙
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 زنان آمریکایی کفنپوش به خیابانها آمدند
🔹زنان آمریکایی با کفنهای آغشته به خون: «ما اینجا هستیم تا فمینیستهای غربی را هم به چالش بکشیم، آنها مدعی طرفداری از ارزشهای فمینیستی هستند، اما در عمل هیچ کاری برای زنان و کودکان فلسطینی نمیکنند که دارند کشته میشوند!»
#فکر_عمیق
💠 @Rahe_Mardom | رسانه راه مردم 🎙
🔴امیرالمومنین (علیهالسلام)
«من فضل علمِک استقلالُک لعلمک؛
از فضیلت یا فزونی علم تو، این است که دانش خود را کم و ناچیز بشماری»
🔴تفسیر روایت
گرفتاران غرور علمی، هم از رشد علمی میمانند، هم از چشمها و دلها میافتند و هم رفتارشان با دیگران متکبرانه میشود.
غرور اگر آفت علم است، هم در زمینه علمهای به دست آمده است و هم در مورد دانشهای کسب نشده؛ یعنی شخص با داشتن «علم موجود» و احساس بینیازی از دانش بیشتر، از مراتب بالاتر علمی و بهرهگیری از دانش دیگران، محروم میشود.
از آنجا که علم غرورآفرین است فرمودند: العلم حجاب الاکبر یعنی وقتی غرور علمی در خانه دل یک دانشآموخته رسوخ کرد، به «خودخواهی» و «خودپسندی» و «خودبرتربینی» گرفتار میشود و حاضر نمیشود که علمی را از کسی بیاموزد یا حکمتی را از شخصی فراگیرد یا نقاط ضعف خود را در مسائل علمی، از داناتران بشنود و بپذیرد یا انتقادها و نقدهای دیگران را بپذیرد و اشتباهات و کاستیهای خود را اصلاح و برطرف کند.
چنین کسی، خود را از مشورت با دیگران هم بینیاز میبیند؛
اهل سؤال از دیگران هم نیستند و حاضر نیستند به مقام علمی برتر کسی اعتراف کنند و برای خود بالادستی تصور نمایند.
💠 @Rahe_Mardom | رسانه راه مردم 🎙
محمد بن مسلم از حضرت صادق (علیه السلام) نقل نموده است که ایشان در ذیل این فراز آیه قرآن «قال سوف أستغفر لکم ربّی؛[حضرت یعقوب به برادران یوسف] گفت: به زودی برای شما از پروردگار آمرزش می خواهم» (سوره یوسف،ایه 98)
امام صادق فرموده اند: «اخّرهم الی السحر لیلة الجمعة؛ طلب آمرزش را تا سحر جمعه تأخیر انداخت....
شب جمعه بهترین زمان برای جبران گذشته است؛
فرصت را از دست ندهیم....
💠 @Rahe_Mardom | رسانه راه مردم 🎙
و این روایت دارای مضمون بسیارعالی و سازنده ایست برای انسان.
به دو نکته توجه باید بشود:
یکی این که حضرت علیه السلام صیغه اسم تفضیل را که به صورت اضافه آوردهاند معنایش همان میشود که به فارسی عرض کردیم «محبوبترین برادران من» یعنی از همه محبوبتر؛ نه اینکه افضل از چند تا، خیر افضل از کل.
و نکته دیگر عبارت از این است که حضرت علیه السلام تعبیرمیفرمایند: کسی که به من عیبهایم را هدیه دهد و خود این خیلی نکته دارد.
یعنی دونکته را انسان باید متوجّه باشد: یکی عبارت است از اینکه خود شخص این چنین بیندیشد که وقتی دوستش عیب او را گفت، این همچون هدیهای است که برای او آورده است، انسان چطور وقتی کسی برایش هدیه میآورد شاد و خوشحال میشود، در مقام تشکّر بر میآید، وقتی کسی عیبش را گفت، او باید خوشحال شود، متشکّر شود، نه اینکه ناراحت شده، اخم کند و یا پرخاش نماید.
به یک جهت دیگر، انسان در مقام دوستی و اخوت و رفاقت،...
✍حاج شیخ محسن وحید خراسانی
💠 @Rahe_Mardom | رسانه راه مردم 🎙
بسم الله الرحمن الرحیم
محضر مبارک جناب آقای استاندار محترم
وزیر محترم آموزش و پرورش
و مسئولین ارجمند کشوری
با سلام و تحیات وافر و احترامات فائقه؛
اینجانب خادم کوچک نظام مقدس جمهوری اسلامی، به عنوان دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر بخش احمدی، با نهایت ادب و احترام، و البته با قلبی آکنده از دغدغه و نگرانی، به استحضار میرساند که وضعیت آموزشی در این منطقه محروم، به گونهای است که شایسته نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرمانهای والای انقلاب اسلامی نیست.
حضرات محترم، سروران ارجمند؛
چگونه میتوان با آرامش نظارهگر بود که در سایه پرافتخار نظام اسلامی، که با خون پاک شهیدان آبیاری شده، فرزندان این مرز و بوم، این امانتهای الهی و آیندهسازان کشور عزیزمان، بیش از یک ماه است که از نعمت حضور معلم محروم ماندهاند؟
مستدعی است عنایت فرمایید که این محرومیت آموزشی، در حالی رخ میدهد که رهبر فرزانه انقلاب (مدظله ) همواره بر عدالت آموزشی و رسیدگی ویژه به مناطق محروم تأکید اکید داشتهاند. اما آنچه موجب تألم خاطر بیشتر عموم مردم و مطالبه گران گردیده، نحوه برخورد مسئولین مرکز شهرستان حاجی آباد با مطالبهگری مشفقانه و دلسوزانه نماینده متعهد آموزش و پرورش بخش بوده است.
با کمال تأسف باید عرض کنم، همکار دلسوز و متعهدی که با حسن نیت و در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری، صرفاً خواستار رسیدگی به وضعیت آموزشی منطقه از مسئولین شهرستانی شده بود، به جای تقدیر، با برکناری مواجه گردیده است. آیا این شیوه برخورد، موجب دلسردی دیگر خدمتگزاران نظام از مطالبهگری در جهت احقاق حقوق محرومین نخواهد شد؟
در ضمن این مسئله و معضل، قبل از شروع سال تحصیلی بخشدار محترم بخش، مطالبه و پیگیری های مکرر داشته اند اما نتیجه ای حاصل نگردید.
به راستی اگر امروز امیرالمؤمنین علی (ع) در میان ما بود با دیدن این بی عدالتی چه می فرمود؟ مگر نه این است که ایشان می فرموند:
وَ اللَّهِ لَأَنْ أَبِيتَ عَلَى حَسَكِ السَّعْدَانِ مُسَهَّداً أَوْ أُجَرَّ فِي الْأَغْلَالِ مُصَفَّداً، أَحَبُّ إِلَيَّ مِنْ أَنْ أَلْقَى اللَّهَ وَ رَسُولَهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ ظَالِماً لِبَعْضِ الْعِبَادِ وَ غَاصِباً لِشَيْءٍ مِنَ الْحُطَامِ؛ وَ كَيْفَ أَظْلِمُ أَحَداً لِنَفْسٍ يُسْرِعُ إِلَى الْبِلَى قُفُولُهَا وَ يَطُولُ فِي الثَّرَى حُلُولُهَا؟
به خدا سوگند، اگر شب را تا بامداد بر بسترى از خار سخت بيدار بمانم يا بسته به زنجيرم بر روى زمين بكشانند، مرا دوست داشتنى تر از آن است كه در روز به ديدار خدا و پيامبرش روم، در حالى كه، به يكى از بندگانش ستمى كرده يا پشيزى از مال مردم را به غصب گرفته باشم. چگونه بر كسى ستم روا دارم به خاطر نفسى كه پيوسته روى در فنا دارد و سالها و سالها زير خاك خواهد آرامید؟
لذا، با استعانت از خداوند متعال و با استناد به قانون اساسی و منویات رهبر معظم انقلاب (مدظله)، مستدعی است دستور فرمایید:
۱. در اسرع وقت نسبت به تأمین معلمان مورد نیاز مدارس بخش احمدی، اقدام عاجل و شایسته صورت پذیرد.
۲. زمینه بازگشت محترمانه نماینده مطالبهگر آموزش و پرورش به جایگاه خدمتی ایشان فراهم گردد.
۳. تدابیر لازم برای پیشگیری از تکرار چنین برخوردهایی با مطالبهگران دلسوز نظام اتخاذ شود.
۴. برنامه جامع رفع محرومیت از بخش احمدی، با اولویت مسائل آموزشی و جذب دبیران جدید و بومی منطقه، تدوین و اجرا گردد.
به عنوان خادمی کوچک در ستاد امر به معروف و نهی از منکر، وظیفه شرعی و قانونی خود میدانم که تا حصول نتیجه مطلوب و احقاق حقوق دانشآموزان عزیز و معلم دلسوز، این مطالبه را از طرق قانونی با جدیت پیگیری نمایم.
یقین دارم که حضرات عالی، با درایت و حکمت خویش، به این امر مهم رسیدگی شایسته خواهند نمود و اجازه نخواهند داد خدشهای به اعتماد خدمتگزاران صدیق نظام وارد آید.
با تقدیم احترامات فائقه و آرزوی توفیقات الهی
امین آشنا
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر بخش احمدی
#حمایت_از_مطالبهگری
#صدای_دانشآموزان_احمدی_باشیم
💠ستاد امربه معروف ونهی از منکر بخش احمدی
🆔 https://eitaa.com/abm_ahmadi
هدایت شده از رضا نصیرپور
فارغ از نتیجه حمله امروز صبح، باب حمله مستقیم رژیم صهیونسیتی به ایران باز شد.
اگر پاسخ در خور دریافت نکند، ایران نیز مانند سوریه تبدیل به هدف هر روزه خواهد شد.
🔰کانال حجةالاسلام #رضا_نصیرپور
💠 https://eitaa.com/joinchat/1725891059Cccc3053758
📣تشکل حوزوی سُعداء قم
🆔 @soada_qom
💠
حفظِ عمل🔹 ولی محور اصلی، این نیست که کسی کار خوب بکند، محور اصلی، کار خوب کردن نیست! خدای سبحان فرمود ﴿مَنْ جَاءَ بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ خَیرٌ مِنْهَا﴾، من دَه برابر پاداش می دهم: ﴿مَن جَاءَ بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ عَشْرُ أَمْثَالِهَا﴾، هفتصد برابر و به 1400 برابر که درجاتش فراوان است. 👈 محور اصلی، «من فعل الحسنة» نیست، بلکه #محور_اصلی، ﴿مَن جَاءَ بِالْحَسَنَةِ﴾ است که وقتی انسان به محکمه الهی می آید، دستش پُر باشد. 🔹 اگر کسی کار خوبی کرد، بعد ـ خدای ناکرده ـ اوضاع را به هم زد، او دیگر «لم یجیء بالحسنة»؛ او «فعل الحسنة» نه ﴿جَاءَ بِالْحَسَنَةِ﴾؛ لذا می گویند کار خیری که انجام دادید مواظب باشید به هم نزنید. نه تنها ریا به هم می زند و باطل می کند، ــ چه داعی دارید که بگویید؟! ــ چه داعی دارید که خودتان را مطرح کنید؟! کار خوب کردید، به نام خدا آن را #حفظ_کنید. 🔹 فرمود کار خیری که انجام دادید، بگذارید این کار محفوظ بماند و #در_دستتان_باشد که وقتی وارد محکمه الهی می شوید، نگویید خدایا من در دنیا کار خیر کرده ام که با فعل ماضی خبر بدهید، بلکه دستتان پُر باشد؛ وقتی وارد محکمه الهی می شوید، ﴿مَن جَاءَ بِالْحَسَنَةِ﴾ باشید. ↙️ آپارات: https://aparat.com/v/qqw2yo7 ↙️ یوتیوب: https://youtu.be/ugGw-CLVua8 #آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی 📚 درس خارج فقه تاریخ: 1395/04/31 💠 @Rahe_Mardom | رسانه راه مردم 🎙
⭕️ فتنه طولانی شام/ سفیانی همه رُقبا را ترور و حذف خواهد کرد
▪️بحران جنگ سوریه، به «قتل حاکم دمشق» منتهی خواهد شد.
✍️ مصطفی امیری
▪️فرض کنید قرار است به عصر ظهور برویم. تظاهرات خیابانی در سوریه که متعاقب بهار عربی و با تظاهرات درعا در اعتراض به دستگیری و شکنجه کودکان شروع شد. این «بازی کودکانه» با دیوارنوشته هایی در اعتراض به نظام سوریه همراه گردید. اما با واکنش شدید حاکمیت روبرو شد، در تراث عامه از آن به «لعب صبیان» در ابتدای فتنه شام، تعبیر شده است:
▫️«تَكُونُ فِتْنَةٌ بِالشَّامِ، كَأَنَّ أَوَّلَهَا لَعِبُ الصِّبْيَانِ، كُلَّمَا سَكَنَتْ مِنْ جَانِبٍ طَمَّتْ مِنْ جَانِبٍ فَلَا تَتَنَاهَى»[1]
▪️فتنه در منطقه شام آنچنان طولانی میشود و هرگاه به دنبال راهحلی برای آن هستند، پیدا نخواهد شد و تا زمان ظهور، ادامه خواهد داشت:
▫️«لا یظْهَرُ الْقَائِمُ حَتَّى یشْمَلَ النَّاسَ بِالشَّامِ فِتْنَةٌ یطْلُبُونَ الْمَخْرَجَ مِنْهَا فَلَایجِدُونَهُ»[2]
▪️و هرگاه تصور میرود که بحران شام و جنگ سوریه در مسیر حل و فصل است، ناگهان شعلههای فتنه همچون آتش زیر خاکستر از جایی دیگر، خود را آشکار میسازد:
▫️«تكُونُ بِالشَّامِ فِتْنَةٌ كُلَّمَا سَكَنَتْ مِنْ جَانِبٍ طَمَّتْ مِنْ جَانِبٍ، فَلَا تَتَنَاهَى حَتَّى ینَادِی مُنَادٍ مِنَ السَّمَاءِ»[3]؛ «لَايَرْفَعُونَهَا مِنْ نَاحِيَةٍ إِلَّا انْفَتَقَتْ مِنْ نَاحِيَةٍ أُخْرَى»[4]
▪️سه جریان: اصهب: (حاکمیت)، ابقع (معارضین)، سفیانی (گزینه مطلوب غربیها و یهود) بر سر «قدرت و حاکمیت» در رقابت خواهند بود:
▫️«ثلَاثَةُ بِالشَّامِ كُلُّهُمْ یطْلُبُ الْمُلْك»[5]
▪️سرانجام با ورود سفیانی که فعالیت خویش را از وادی یابس در جنوب سوریه آغاز میکند و موردحمایت غربیها است:
▫️«يَخْرُجُ ابْنُ آكِلَةِ الْأَكْبَادِ مِنَ الْوَادِي الْيَابِس»[6]؛ «يُقْبِلُ السُّفْيَانِيُّ مِنْ بِلَادِ الرُّومِ مُنْتَصِراً فِي عُنُقِهِ صَلِيب»[7]
▪️ابتدا ابقع و حامیان اش، قتلعام میشوند و در نهایت با قتل اصهب، سفیانی بر دمشق مسلط خواهد شد:
▫️«أَرْضُ الشَّامِ...يَخْتَلِفُونَ عِنْدَ ذَلِكَ عَلَى ثَلَاثِ رَايَاتٍ: رَايَةِ الْأَصْهَبِ وَ رَايَةِ الْأَبْقَعِ وَ رَايَةِ السُّفْيَانِيِّ فَيَلْتَقِي السُّفْيَانِيُّ بِالْأَبْقَعِ فَيَقْتَتِلُونَ فَيَقْتُلُهُ السُّفْيَانِيُّ وَ مَنْ تَبِعَهُ ثُمَّ يَقْتُلُ الْأَصْهَبَ»[8]
☑️ پینوشت:
1. ابنحمّاد، الفتن، ص۲۳۵.
2. نعمانی، الغیبة، ص۲۷۹. حر عاملی، إثبات الهداة، ج۵، ص۳۶۸.
3. مقدسی شافعی، عقد الدرر فی أخبار المنتظر، ص۷۵.
4. متقی هندی، کنزالعمّال، ج۱۱، ص۱۶۳.
5. طوسی، الغیبة، ص۴۶۳.
6. صدوق، کمال الدین، ج۲، ص۶۵۱.
7. طوسی، الغیبة، ص۴۶۳.
8. نعمانی، الغیبة، ص۲۸۰.
🌹 حوزه انقلابی
💠 @Rahe_Mardom | رسانه راه مردم 🎙
♨️ حرامزادههای صهیونی، امامخامنهای رو تهدید میکنن 😡😡
🔺این تهدیدها نباید بدون پاسخ بمونه آقایان ...
آقایان منتظر هستند اونها بزنند بعد ما پاسخ بدیم چرا شما همین الان تهديد اونها را جواب نمیدید؟! چرا این سگ هار منطقه رو که به انداره شهر قم هم نمیشه ول کردید هر روز وقیح تر و هارتر شه؟!
🌹 حوزه انقلابی
💠 @Rahe_Mardom | رسانه راه مردم 🎙
#بسیار_مهم
دقت کنیم، بابِ حملهی مستقیم و رسمیِ نظامیِ اسرائیل به کشور تاکنون باز نشده بود؛ اسراییلیها خصوصا در سوریه نشان دادند که اگر احساس کنند که توانِ انجام کاری را بدونِ دریافتِ پاسخ دارند، پلکانی جلو میآیند!
"واکنشِ احتمالیِ ایران" به "حملهیِ اسرائیل به کشور وَلو محدود"، معادلاتِ آینده را مشخص میکند!
#علی_قلهکی
🌹 حوزه انقلابی
💠 @Rahe_Mardom | رسانه راه مردم 🎙
.
♻️ حمله بامداد امروز رژیم صهیونیستی به مناطقی از کشورمان بویژه در تهران، برخلاف ادعاهایش بود. یا از ترس واکنش ایران و یا از سر عجز و ناتوانی، در هر صورت جمهوری اسلامی ایران باید همانطور که اعلام کرده به پارسهای این سگ وحشی، پاسخ بدهد آن هم نه در همان سطح بلکه بر اساس استراتژی یکی بزنی، ده تا میخوری.
👈 کانال حمید رسایی:
💠 @Rahe_Mardom | رسانه راه مردم 🎙
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
♻️ جزئیات حمله هوایی بامداد صهیونیستها
۱- حمله با ریز پرندهها و از حومه تهران توسط عوامل داخلی دشمن انجام شد.
۲- هدف حمله شناسایی محل تجمع سامانه های پدافندی کشورمان بود.
۳- هدف اصلی دشمن آسیب رساندن به منطقه خجیر-پارچین وزارت دفاع بود که موفق نشدند.
۴- سازمان پدافند غیرعامل کشور با هوشیاری کامل فقط اجازه فعالیت توپ های ضد هوایی و گاتلینگ ها را به پدافند عامل ارتش و سپاه داد تا سامانه های پدافند موشکی لو نروند.
۵- مقر سامانه های پدافند موشکی لو نرفته و فقط فعالیت توپ های پدافندی را شاهد بودیم.
۶- چند عدد ریز پرنده در استان تهران ساقط شدند.
👈 کانال حمید رسایی:
💠 @Rahe_Mardom | رسانه راه مردم 🎙
تک تک عزیزانمان را کشتند تا
عقیدهمان را از بین ببرند، اما
خونهایمان که بر زمین ریخت
• جهان بیدار شد .
#حزب_الله
#شهید_صفی_الدین
#لبنان
📲 درگاه های مجازی عین قاف
💠 @Rahe_Mardom | رسانه راه مردم 🎙
😏مقایسه قدمت کشورهای حاشیه خلیج فارس با کبریت توکلی؛
➖عربستان ۹۲ سال
کبریت توکلی ۱۰۳ سال
➖بحرین ۵۳ سال
کبریت توکلی ۱۰۳ سال
➖قطر ۵۳ سال
كبريت توکلی ۱۰۳ سال
➖امارات ۵۳ سال
کبریت توکلی ۱۰۳ سال
➖عمان ۷۳ سال
كبريت توکلی ۱۰۳ سال
📲 عین قاف
💠 @Rahe_Mardom | رسانه راه مردم 🎙
وَر کُشته شَوی جُز این مَبادَت هَوَسی
کاین خانه از آنِ تُوست نی زانِ کَسی
#ملکالشعرا_بهار
#یحیی_سنوار
📲 درگاه های مجازی عین قاف
@Aein_Ghaf
https://yek.link/Aein_Ghaf
جلسه بصیرتی حجت الاسلام حسین طائب.mp3
81.68M
📣 #سخنرانی
💠 صوت نشست سیاسی بصیرتی
پیرامون مسائل منطقه
🎙 حجتالاسلام حسین طائب
📌 جهت دسترسی سریع به محتوای
موردنظر، زمانهای هر عنوان را
انتخاب کنید:
➖️ راهبرد قرآنی برتری مؤمنین
0:02:28
➖ چرا رژیم صهیونیستی تصاعد در
جنگ را دنبال میکند؟
0:08:53
➖ طرح امنیت ملی رژیم
صهیونیستی
0:14:30
➖ نقش انصارالله یمن
0:25:49
➖ سند امنیت ملی آمریکا
0:30:20
➖ محدودیت زمانی رژیم
صهیونیستی
0:35:05
➖ تحلیل عملیات وعده صادق 2
0:40:10
➖ سؤال درباره اتاق فکر مدیریت
محور مقاومت
0:58:18
➖ همراهی کامل دولت با میدان
1:03:29
➖ آیا در ترور شهید هنیه تعللی
صورت گرفت؟
1:05:27
➖ علت رخنههای امنیتی در قضیه
ترور ها و پیجر چیست؟
1:11:30
#واحد_سیاسی
#بسیج_مدرسه_علمیه_حقانی
💠 @Rahe_Mardom | رسانه راه مردم 🎙