eitaa logo
شبڪہ‌انتشار محتواے بصیرت افزایـےفرهنگےسیاسےاجتماعـےراه امین
211 دنبال‌کننده
22.6هزار عکس
10.8هزار ویدیو
1.1هزار فایل
فَاعْتَبِرُوايَاأُولِي الْأَبْصَار «مسیری برای وحدت و به هم رسیدن اندیشه ها» تبیین منویات امامین انقلاب اسلامی باحضور همیشه سبز سربازان مقابله باجنگ نرم در فضای مجازی 🗨️ما رو در ویراستی دنبال کنید virasty.com/raheamin splus.ir/raheamin
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از کانال فرق و ادیان
الگوهای تثنیه و نه تثلیث در کتاب مقدس ۴ اگر عقل طبیعی نتواند دلیل قانع کننده ای به سود تثلیث به دست دهد، توسل به کتاب مقدس محصول بهتری نخواهد داشت. در کتاب مقدس درباره ی تثلیث، نشانه های کم فروغی هست، که بعداً در دوره ی پاتریس هویدا شده است. فرمول تثلیث با امر به غسل تعمید "به نام پدر، پسر و روح القدس" در متی ۱۹: ۲۸ شکل گرفته است؛ اما در عهد جدید الگوهای دوگانه و سه گانه هست، و هیچ اشاره ای به تثلیث نیست. جناب راش در مناقشه ی تثلیث، الگوهای دو گانه را نام می برد*. یک نمونه در افسسیان، ۱: ۱۹ - ۲۰: ‏«و آگاه شوید که چه قدرت فوق‌العاده عظیمی را در زندگی ما ایمانداران آشکار می‌کند.‏ عظمت آن را می‌توان در قدرتی مشاهده کرد. که در خصوص مسیح به کار برد،‏ یعنی زمانی که او را از میان مردگان برخیزاند و در جایگاه‌های آسمانی بر دست راست خود نشاند». در این آیه از روح القدس، ضلع سوم تثلیث، سخنی نیست. ------ https://iep.utm.edu/trinity/ لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
هدایت شده از کانال فرق و ادیان
💠کوکی به نام سماع 🔸بیشتر صوفیه سماع را نه تنها جایز دانسته‌اند، بلکه قولا و عملا آن را بسیار ممدوح و مطلوب داسته‌اند. 🔹دکتر قاسم غنی تحت عنوان سماع می‌گوید: «حالت جذبه و اشراق و از خود بی‌خود شدن و فنا، امر غیر ارادی است که اختیار صوفی، تاثیری در ظهور آن ندارد. 🔻ولی بزرگان صوفیه از همان دوره‌های قدیم به این نکته پی بردند که اضافه بر استعداد صوفی و علل و مقدماتی که او را برای منجذب شدن قابل می‌سازد، وسایل عملی دیگری که به اختیار و اراده سالک است نیز برای ظهور حال فنا موثر است، 🔻بلکه برای پیدا شدن حال و وجد، عامل بسیار قوی محسوب است. از جمله موسیقی و آواز خواندن و رقص که همه آنها تحت عنوان سماع در می‌آید.» [1] 🔰قاسم غنی می‌خواهد بگوید اگر برای صوفی حالت وجد –که اراده شخص در او دخیل نیست- حاصل نشد، به وسیله رقص سماع، وجد را برای خود ایجاد کند. درواقع سماع همچون کوکی است که وجد را با چرخیدن درویش برای او حاصل می‌کند. 📚پی‌نوشت: 1. میرزا جواد آقا تهرانی، عارف و صوفی چه می‌گویند؟، آفاق، چاپ دوم، 1395، ص 85. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 دانشمند برجسته و پارسای بی‌ادعا 🔻 رهبر انقلاب: حادثه‌ی خونین در یکی از مراکز پشتیبانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که به شهادت جمعی از عناصر ممتاز آن سازمان و در پیشاپیش آنان سردار عالی‌قدر، دانشمند برجسته و پارسای بی‌ادعا، سردار حسن مقدم انجامید، واقعیتی تلخ و اندوه‌بار بود. ۱۳۹۰/۸/۲۵ 🌷 انتشار به‌مناسبت سالگرد شهادت شهید حسن طهرانی‌مقدم 💻 @khamenei_ir |
هدایت شده از KHAMENEI.IR
9.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ماجرای دیدار رهبر انقلاب و شهید طهرانی مقدم در دوران جنگ 🔹 بعدازظهر شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۰، یکی از پادگان‌های پشتیبانی سپاه در اطراف تهران شاهد حادثه‌ای دردناک بود؛ حادثه‌ای که اگرچه سردار حسن طهرانی مقدم و یارانش را به آرزویشان -شهادت در راه خدا- رساند، اما دل‌های بسیاری را در غم فراغ این بزرگمردان اندوهناک کرد. 🔁 به همین مناسبت خاطراتی از دیدارهای شهید طهرانی مقدم با رهبر معظم انقلاب در قالب گفتگو با برادر شهید می‌شود. 💻 @Khamenei_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
مستند صوتی ولکن الله رمی.mp3
4.68M
🎧 ولکن الله رمی 🔹 مستند صوتی درباره شهید حسن طهرانی مقدم فرمانده جهاد خودكفایی سپاه 🌷 به مناسبت سالگرد شهادت شهید طهرانی مقدم 📥 کیفیت اصلی: khl.ink/f/18283 💻 @Khamenei_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
18.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 نماهنگ | "به اذن خدا" 🔻 روایت رهبر انقلاب از روند پیشرفت صنعت موشکی جمهوری اسلامی ایران 🌷 انتشار به‌مناسبت سالگرد شهادت شهید حسن طهرانی‌مقدم 📥 سایر کیفیت‌ها👇 https://farsi.khamenei.ir/video-content?id=48983
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 خط حزب‌الله ۳۱۴ | مأموریت در افق تاریخ 🔻 شماره‌ی سیصد و چهاردهم هفته‌نامه‌ی خط حزب‌الله با عنوان «مأموریت، در افق تاریخ» منتشر شد. 🔹️ در شماره سیصد و چهاردهم خط حزب الله، گزیده‌ای از بیانات منتشر نشده آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار با استانداران در سال ۱۳۶۱ با عنوان «در سراسر استان حرکت کنید و دردهای مردم را بشنوید» منتشر شده است. رهبر انقلاب در این بیانات بر اهمیت و نقش بازدیدهای میدانی مسئولان در شناخت مشکلات و اداره‌ی امور استان‌ها تأکید کرده‌اند. 🔹️ گزارش هفته‌ی این شماره خط حزب‌الله با عنوان«مأموریت، در افق تاریخ»، به مناسبت سالگرد شهادت شهید طهرانی مقدم به تامل در مفهوم انسان شناسی انقلاب اسلامی پرداخته است. 👈 خط حزب الله در سخن هفته خود با عنوان «تبیین عالمانه، رفتار عادلانه» به بررسی دغدغه‌ی رهبر انقلاب پیرامون رعایت عدالت در فضای مجازی پرداخته است. 🌷 شماره‌ی این هفته‌ی خط حزب‌الله به روح مطهر شهید مدافع حرم، محمدحسین مرادی تقدیم می‌شود. 📥 نسخه PDF👇
هدایت شده از کانال فرق و ادیان
💠دعوای یهودیان و مسیحیان بر جنازه معروف کرخی 🔸صوفیه درباره معروف کرخی داستان سرایی‌هایی کرده‌اند. عطار نیشابوری درباره او می‌نویسد: 👈«معروف ترسایی بود که به دست علی بن موسی الرضا (علیه السلام) مسلمان شده و آنگاه نزد داوود طائی رفته و ریاضت بسیار کشیده و داوود از تلامذه ابوحنیفه بود.» [1] 🔹و نیز درباره معروف کرخی نقل کرده‌اند: «چون وفات کرد از غایت خلق و تواضع او بود که همه ادیان در وی دعوی کردند. جهودان و ترسایان و مومنان هر یک گروه گفتند که او از ماست.»[2] 🔻صوفیه داستان دعوای ادیان مختلف، درباره معروف را به منظور بزرگداشت او نقل می‌کنند ولی نمی‌دانند که اگر همه ادیان مختلف درباره کسی ادعا داشته باشد، نشانه بزرگی او نیست، بلکه نشانه زندگی منافق‌گونه آن شخص است که در طول زندگی طوری زندگی کرده است که دین خود را آشکار نکرده است، بنابراین همه ادیان او را از خود می‌پندارند. 🔰اگر این کار درست بود، باید این اتفاق درباره پیشوایان دینی اتفاق می‌افتاد، نه معروف کرخی. 📚پی‌نوشت: 1. عطار نیشابوری فریدالدین، تذکره الاولیاء، اساطیر، تهران، 1394، ص 246. 2. همان عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
هدایت شده از کانال فرق و ادیان
الگوهای تثنیه و نه تثلیث در کتاب مقدس۳ اگر عقل طبیعی نتواند دلیل قانع کننده ای به سود تثلیث به دست دهد، توسل به کتاب مقدس محصول بهتری نخواهد داشت. در کتاب مقدس درباره ی تثلیث، نشانه های کم فروغی هست، که بعداً در دوره ی پاتریس هویدا شده است. فرمول تثلیث با امر به غسل تعمید "به نام پدر، پسر و روح القدس" در متی 28:19 شکل گرفته است؛ اما در عهد جدید الگوهای دوگانه و سه گانه هست، و هیچ اشاره ای به تثلیث نیست. جناب راش در مناقشه ی تثلیث، الگوهای دو گانه را نام می برد*. یک نمونه در غلاطیان، ۱: ۱: " پولس، رسول نه از جانب انسان و نه بوسیله انسان بلکه به عیسی مسیح و خدای پدر که او را از مردگان برخیزانید." در این آیه از روح القدس، ضلع سوم تثلیث، سخنی نیست. ------ https://iep.utm.edu/trinity/ لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
هدایت شده از کانال فرق و ادیان
الگوهای تثنیه و نه تثلیث در کتاب مقدس۲ اگر عقل طبیعی نتواند دلیل قانع کننده ای به سود تثلیث به دست دهد، توسل به کتاب مقدس محصول بهتری نخواهد داشت. در کتاب مقدس درباره ی تثلیث، نشانه های کم فروغی هست، که بعداً در دوره ی پاتریس هویدا شده است. فرمول تثلیث با امر به غسل تعمید "به نام پدر، پسر و روح القدس" در متی 28:19 شکل گرفته است؛ اما در عهد جدید الگوهای دوگانه و سه گانه هست، و هیچ اشاره ای به تثلیث نیست. جناب راش در مناقشه ی تثلیث، الگوهای دو گانه را نام می برد*. یک نمونه در دوم قرنتیان، ۴: ۱۴: "زیرا می‌دانیم او که عیسای خداوند را از مردگان برخیزانید، ما را نیز با عیسی برخیزانیده، با شما به حضور او خواهد آورد". در این نمونه ی یاد شده، هیچ نامی از خدای روح القدس در کار نیست. در این آیه، سه شخص (خدای پدر، خدای پسر و خدای روح القدس) با هم نیامده است. ------ *https://iep.utm.edu/trinity/ لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e