eitaa logo
راه جاودان
1هزار دنبال‌کننده
4.4هزار عکس
1.7هزار ویدیو
114 فایل
سـلام بر بنـدگانِ اللّـه🌹 همانها ڪہ تعقـل میڪنند.. ارتباط با مدیر @sajhader @Anoori80 @f_javid لینک گروه و کانال مشاوره خانواده ومذهبی ما: 👇👇 🌹 @rahejavedan 🌹http://eitaa.com/joinchat/1740570640Cb9036c01c1 
مشاهده در ایتا
دانلود
🏴🏴🏴🏴 صلی الله علیک یا ابالحسن یا علی ابن موسی الرضاالمرتضی✨ 💧آمده ام..آمدم ای شاه پناهم بده...خط امانی زگناهم بده..لایق وصل تو که من نیستم...اذن به یک لحظه نگاهم بده... ▪️▪️▪️شهادت هشتمین نور از سلاله مطهر رسول ختمی مرتبت صلوات الله علیه و آله ✨بر همه محبان و شیعیان آل الله* تسلیت و تعزیت باد... @rahejavedan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸السلام علیک یا رحمة للعالمين🌸 ✨هر شب نفحات احمدی میبینم ✨هر صبح شکوه سر مدی میبینم ✨هستی چو بهار جوشش نام شماست ✨گلها همه را محمدی میبینم... 🌸حلول ماه ربیع الاول بر همه عاشقان ✨حضرت رسول خاتم صلی الله علیه و آله و سلم✨ تهنیت باد...🌸 @rahejavedan
هدایت شده از راه جاودان
✨✨بسم الله الرحمن الرحیم✨✨ 🌹تقدیم به اندیشه جویان گرانقدر (رضوان الله * تعالی علیه) ۵ در صوتهای قبل، اشاره شد که سختی لازمه زندگی انسانهاست. دراین دنیا دو مدل سختی وحود دارد، سختیهای شریف و مبارک و سختیهای نامبارک؛ بعضی انسانها دچار سختیهای نامبارک می شوند اما چرا ... خلاصه بحث سختیها و مصائب در این جلسه جمع بندی میشود و خدمتتان ارائه خواهد شد. دلیلش اینست که اینها فراموش کردند موجوداتی ابدی و شریف هستند برای همین به چیزهای فانی و تمام شدنی وابسته میشوند، در حقیقت اینجاست که موجودی شریف، به واسطه وابسته شدن به موجودات کمتر یا در حد خودش عزت خودش را خدشه دار میکند؛ سختیهای نامبارک سختیهایی هستند که با بی تدبیری و روشهای غلط در زندگی ایجاد میشوند، این سختیها غمگینی، اضطراب، احساس پشیمانی و ناتوانی و درنتیجه افسردگی را به همراه دارند. ناآگاهی ،جهل، ندانم کاری، ناتوانی، درجا زدن ، وابستگی و تنبلی، اینها در شأن یک انسان نیست و نتیجه اش همین اتفاق خواهد بود. بعضیها بلد نیستند خوب زندگی کنند و عمر دنیا را که باید صرف رفع عیوب خودشان کنند، تا به قله انسانیت برسند صرف توقع از انسانهای محتاج و پرداختن به عیبهای آنها میکنند، اینها ناتوانند از اینکه خصوصیات مثبت دیگران را بیابند و از آنها بهره مند بشوند و از نعمتهایی که در اختیار دارند لذت ببرند ، غصه نداشته ها و بی توجهی به داشته ها، قضاوت عجولانه ، حرص خوردن، غیبت،کینه، دلخوریهای مکرر، حرص خوردن از اشتباهات دیگران، درجا زدن ، خود را کوچک نگه داشتن... این دنیامحوریها و در سطح پایین ماندن همان و خود را درمعرض سنگ آزار مردمان قرار دادن همان! ادامه در پیام بعد... @rahejavedan
۵ بنابراین در برابر سختیهایی که در زندگی، انسان میکشد باید دقت کند که دچار سختیهای مبارک شده است یا نامبارک. انسان اگر خودش را بالا ببرد دیگران نمیتوانند او را بلرزانند و بلغزانند. بنابراین باید حواسمان باشد اگر سختی در زندگیهایمان هست سختیهای زندگیمان از نوع سختیها نامبارک نباشد. اما سختیهای مبارک را انسان خودش مدبرانه انتخاب میکند؛ چون میداند زندگی قطعا سختی دارد با انتخاب سختیهای مبارک از گرفتاری به سختیهای حقیر رها میشود. سختیهای مبارک همراه با تلاش و امید به یاری خالق خلقت و تقرب به قله انساینت هست و این حس رسیدن به هدف؛ حس بزرگواری و وسعت ظرفیت باعث نشاط در اوج سختیهاست ، احساس نشاط و خوشبختی وابسته به درون خود انسان هست و در حقیقت خوشبختی و نشاطی که وابسته به دیگران باشد متزلزل و اضطرابزا هست. کسی که با جهل به خودش و دیگران ظلم میکند از آرامش و نشاط خودش کاسته اما انسانی که از دیگران ظلم میگیرد لزوما نشاط خودش را ازدست نمیدهد. انسانی نشاطش دایمی و با ثباتست که از خودش معرفت و شناخت دارد. هدف مهمی را انتخاب کرده و از روش زندگی و اعمال خودش که در جهت رسیدن به هدفش می باشد، راضی هست انسان برای داشتن زندگی رضایت بخش باید روش برقراری ارتباط با هر انچه و هر آن شخصی که در زندگیش موثر هست را بداند و در این راستا تلاش بکند. وقتی انسان دیدگاهش اصلاح بشود، نیتش درست باشد، ایمانش قوی باشد، امیدوار به آینده باشد هدفمند زندگی کند و برای هدفش تلاش کند یعنی همان هدف عالی هدفی که خداوند برایش تعیین کرده از سختیها فرار نمیکند و سختیها برایش مایه بدبختی و نکبت نخواهند شد. حقیقتا نعمتهای دنیا هم مانند مصائب و مشکلات اینها هر دو زمینه امتحان هستند... آری، انسان طوری آفریده شده و جهان طوری آفریده شده که هر انسانی امتحان شود و زمینه امتحان همه فراهم شود، هیچ انسانی در هیچ جای جهان بدون امتحان باقی نماند و این امتحان هست که انسان را رشد میدهد امتحان کلاس اول هست که باعث میشود نهایتا انسان به دکترا برسد...خب هدف کلی انسان اینست که با تلاشش به قله انسانیت برسد و این امر، قطعا سختی به همراه دارد. در صوتهای گذشته اشاره شد که نه فقر بدبختی مطلقست و نه ثروت خوشبختی مطلق؛ فقرهایی موجب تربیت و تکمیل انسانها میشوند و ثروتهایی مایه بدبختی و نکبت قرار میگیرند و لذا مولا علی علیه السلام میفرمایند که "درناز و نعمت زیستن و از سختیها دوری گزیدن موجب ضعف و ناتوانی هست"؛ البته این به این معنا نیست که انسان فقیر باشد بهترست بلکه به این معناست که حتی اگر انسان در ثروت هم باشد، باید روش تربیتی اش روش سختی انداختن باشد و خودش به استقبال سختیهای مبارک رود. امنیت و ناامنی هم همیطور هست؛ برخی افراد یا ملتها در هنگام امنیت و رفاه ، به عیاشی و تن پروری می افتند و بالنتیجه در پرتگاه خواری و ذلت سقوط میکنند، ولی بعضی از ملتها از شلاق بدبختی و گرسنگی به جنبش در می آیند و به آقایی و عزت میرسند. سلامتی و بیماری، عزت و ذلت و سایر مصائب و مواهب طبیعی مشمول همین قانون هست، نعمتها و همچنین شداید و بلاها موهبت هست چون از هریک از آنها میشود بهره برداری های عالی کرد و همچنین ممکن هست که بلا و بدبختی شمرده شوند چون این امکان وجود دارد که هریک از انها مایه بیچارگی و تنزل شوند. ادامه در پیام بعد... @rahejavedan
۵ پس هم از راه سختی میشود به سعادت رسید هم از راه ثروت و از هردو راه نیز ممکنست آدم به بدبختی برسد. تاکید میکنم اینکه میگویم فقر،منظور فقری که نتیجه تنبیلی و بی تدبیری هست نیست، چون این یعنی نکبت و این مدل فقر نتیجه عمل ارادی خود انسانهاست. بنابراین نعمت بودن نعمت بستگی دارد به نوع عکس العمل انسان در برابر نعمت و نقمت بودن و بدبختی بودن سختیها باز بستگی دارد به نوع عکس العمل انسان که اراده اش را قوی کند و صابر و خویشتندار باشد یا بی اراده باشد؛ بنابراین چیزی بلای مطلق هست که اثر عمل بد انسان و نیت بد انسان باشد، نکبت واقعی نتایج و آثار اعمال انسان هست اما بلایا و سختیها ، نکبت واقعی و بدبختی محسوب نمیشوند. لذا خداوند، خودش برای تربیت و پرورش جان انسانها دو برنامه تشریعی و تکوینی دارد و در هر برنامه سختیهایی را گنجانده است. در برنامه تشریعی عبادت را فرض کرده ؛ مانند عبادات مختلف، در برنامه تکوینی هم مصائب سر راه انسان ایجاد میشود. روزه، حج، جهاد، انفاق، نماز، امر به معروف نهی ازمنکر، در اینها شدایدی هست سختیهایی هست که با تکلیف تشریعی ایجاد شده و صبر و استقامت در انجام انها موجب تکمیل نفوس و پرورش استعدادهای عالی انسانی و کاهش سختیهای نامطلوب هست؛ از آن طرف گرسنگی، ترس، تلفات مالی و جانی شرایطی هست که در تکوین پدید آورده شده و به صورت قهری انسان را فرا میگیرد و چون این بلایا، لازمه عالم طبیعت هست، اصلا انسان به این دنیا آمده است برای همین زمینه های امتحان... در صوتهای قبلی اشاره شد که اولیای الهی از جمله حضرت پیامبراکرم(صلی الله علیه و آله وسلم)،امام علی علیه السلام؛حضرت زهرا سلام الله علیها، حضرت امام حسین علیه السلام و حضرت زینب سلام الله علیها، بیشترین سختیهای عالم را کشیدند اما همه ی سختیهایشان از نوع سختیهای مبارک بوده است. 💎 به عنوان نکته آخر اینکه خلقت، عالمانه و هدفمند است چون هدف خلقت خلق انسانی بود که با تلاش و تعقل راه صحیحی را پیدا بکند پس لازم بود که جهان به این شکل خلق شود برای اینکه انسان یک موجود انتخابگرست و باید بتواند به مراتب مختلفی از تکامل برسد و در عرصه های مختلفی به کمال اختیاری برسد یعنی مظهر اختیار الهی شود باید در عالمی آفریده شود که طبیعت آن اقتضای تغییرات مختلف را داشته باشد، برای تحقق این انتخاب باید دو راه وجود داشته باشد؛ صعود و سقوط،خیر و شر، نامطلوب و مطلوب ... تا زمینه ای برای امتحان و انتخاب آگاهانه فراهم گردد. وجود سختیها از آن جهت که از لوازم تکامل اختیاری انسان هستند بالطبع مورد اراده حقتعالی هم قرار گرفته اندو هم اراده حکیمانه الهی بالذات به این تعلق گرفته که انسان در سایه انتخاب خودش به بالاترین کمالات برسد لذا در این عالم که نظام احسن هست ،نظام کامل هست یعنی شامل همه مخلوقات هست باید انواع همه عواملی که زمینه های خیرات و شرور را جابحا کنند وجود داشته باشد. با این آیه مبارکه از قرآن کریم، بحث را کامل میکنیم: "...و عسی ان تکرهوا شیئا و هو خیر لکم و عسی ان تحبوا شیئا و هو شر لکم و الله یعلم و انتم لا تعلمون(بقره216)" طبق آیه شریفه، از جمله لطفهایی که عقل ما به آن نمیرسد و خدا خودش فرموده اینست که گاهی اموری در ظاهر برای ما نامطلوبند و ما اینها را شرور حساب میکنیم اما همین امور نامطلوب زمینه را برای کمالات بعدی فراهم میکنند؛ پس ان شاء الله همه مشکلاتی که سر راه زندگیمان می آیند را به شرط تدبیر و تلاش ، از جمله نعمتهای الهی بدانیم... ✨والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته✨ 🌸اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و العن اعدائهم🌸 یامهدی💐 @rahejavedan
🌺مطالبی تقدیم به مادر شوهرهای عزیز🌺 5 @rahejavedan
✨ بسم الله الرحمن الرحیم✨ ☀️یا مَنْ تُحَلُّ بِهِ عُقَدُ الْمَکَارِهِ، وَ یَا مَنْ یَفْثَأُ بِهِ حَدُّ الشَّدَائِدِ، وَ یَا مَنْ یُلْتَمَسُ مِنْهُ الْمَخْرَجُ إِلَى رَوْحِ الْفَرَجِ. ذَلَّتْ لِقُدْرَتِکَ الصِّعَابُ، وَ تَسَبَّبَتْ بِلُطْفِکَ الْأَسْبَابُ، وَ جَرَى بِقُدرَتِکَ الْقَضَاءُ، وَ مَضَتْ عَلَى إِرَادَتِکَ الْأَشْیَاءُ. فَهِیَ بِمَشِیَّتِکَ دُونَ قَوْلِکَ مُؤْتَمِرَةٌ، وَ بِإِرَادَتِکَ دُونَ نَهْیِکَ مُنْزَجِرَةٌ. أَنْتَ الْمَدْعُوُّ لِلْمُهِمَّاتِ، وَ أَنْتَ الْمَفْزَعُ فِی الْمُلِمَّاتِ، لَا یَنْدَفِعُ مِنْهَا إِلَّا مَا دَفَعْتَ، وَ لَا یَنْکَشِفُ مِنْهَا إِلَّا مَا کَشَفْتَ وَ قَدْ نَزَلَ بِی یَا رَبِّ مَا قَدْ تَکَأَّدَنِی ثِقْلُهُ، وَ أَلَمَّ بِی مَا قَدْ بَهَظَنِی حَمْلُهُ. وَ بِقُدْرَتِکَ أَوْرَدْتَهُ عَلَیَّ وَ بِسُلْطَانِکَ وَجَّهْتَهُ إِلَیَّ. فَلَا مُصْدِرَ لِمَا أَوْرَدْتَ، وَ لَا صَارِفَ لِمَا وَجَّهْتَ، وَ لَا فَاتِحَ لِمَا أَغْلَقْتَ، وَ لَا مُغْلِقَ لِمَا فَتَحْتَ، وَ لَا مُیَسِّرَ لِمَا عَسَّرْتَ، وَ لَا نَاصِرَ لِمَنْ خَذَلْتَ. فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ افْتَحْ لِی یَا رَبِّ بَابَ الْفَرَجِ بِطَوْلِکَ، وَ اکْسِرْ عَنِّی سُلْطَانَ الْهَمِّ بِحَوْلِکَ، وَ أَنِلْنِی حُسْنَ النَّظَرِ فِیمَا شَکَوْتُ، وَ أَذِقْنِی حَلَاوَةَ الصُّنْعِ فِیمَا سَأَلْتُ، وَ هَبْ لِی مِنْ لَدُنْکَ رَحْمَةً وَ فَرَجاً هَنِیئاً، وَ اجْعَلْ لِی مِنْ عِنْدِکَ مَخْرَجاً وَحِیّاً. وَ لَا تَشْغَلْنِی بِالِاهْتِمَامِ عَنْ تَعَاهُدِ فُرُوضِکَ، وَ اسْتِعْمَالِ سُنَّتِکَ. فَقَدْ ضِقْتُ لِمَا نَزَلَ بِی یَا رَبِّ ذَرْعاً، وَ امْتَلَأْتُ بِحَمْلِ مَا حَدَثَ عَلَیَّ هَمّاً، وَ أَنْتَ الْقَادِرُ عَلَى کَشْفِ مَا مُنِیتُ بِهِ، وَ دَفْعِ مَا وَقَعْتُ فِیهِ، فَافْعَلْ بِی ذَلِکَ وَ إِنْ لَمْ أَسْتَوْجِبْهُ مِنْکَ، یَا ذَا الْعَرْشِ الْعَظِیمِ.☀️ @rahejavedan
☀️بسم الله الرحمن الرحیم☀️ 🌸السلام علیک یا حبیب الله✨🌸 7 در صوت قبل گفتیم که معاویه بعد از خلافتش درک میکرد که برای بقای قدرت باید در تصمیماتش مصلحت مسلمین را لحاظ بکند و شیوه اسلامی را حفظ کند اما سالهای آخر ده سال دوم خشونت زیادی از خود نشان داد، قسمتی از بیت المال را برای اجیر کردن روحانیون عمامه به سری که جعل حدیث میکردند اختصاص داد دشنام و صب مولایمان علی علیه السلام و همچنین معرفی خودش به عنوان اصحاب کبار رسول الله(صلی الله علیه و آله و سلم). و همچنین کاردیگری میکرد سعی در گرفتن بیعت بود و بعد از معاوبه وقتی یزید آمد، یزید انس فراوان با لهو و لعب داشت درکی از سیاست نداشت، غرور بیحا داشت ، و از شهوت و ثروت خوشش می آمد... به اسلام و مردم رسما بی اعتنایی میکرد، رسما شراب میخورد لایغقل میشد ...یزید نه تنها فاسق بود بلکه متظاهر بفسق بود و شایستگی سیاسی هم نداشت و وجودش تبلیغ علیه اسلام بود پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم میفرمودند که در شرابطی که همه جا را فساد و طلم و تباهی فرا گرفته هرکس چنین شرایطی اوضاع را ببیند و درصدد دگرگونی آن نباشد شایسته است که چنین شخصی هم سرنوشت مشترک با ظالمان را پیدا کند و همچنین فرمودند: هر گاه مردم امر به بمعروف و نهی از منکر را فرو بگذارند برای عذاب منتظر باشند ... و آن عذاب هم سنگ از آسمان باریدن نیست بلکه افراد رها کرده امربمعروف از مافوق خودشان یا از زیردست خودشان عذاب میبینند یا زیان خودشان به خودشان میرسد و خودشان به جان یکدیگر میافتند... در همین اثنا که امام تصمیم به قیام گرفتند یزید لعنت الله علیه به والی مدینه مینویسد که از حسین بیعت بگیر بیعتی اخذا شدیدا امام بعد از اینکه حاکم مدینه از ایشان بیعت میخواهند میگویند که در این اتاق که ما سه تفر بیشتر نییستیم برای شما چه فایده دارد که من بیعت کنم حاکم میگوید که راست میگویی پس بیعت باشد برای بعد امام علیه السلام، از آنجا خارج میشوند بعد از آن تا سه شب در مدینه میمانند و شبها سر قبر پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم میروند، دعا میکنند و بعد از سه روز از مدینه خارج میشوند... آخر ماه رجب که اوایل حکومت یزید بوده حضرت از شاهراه به سمت مکه حرکت میکنند مکه مرکز اجتماع مسلمانان هست و ایام عمره که رجب و شعبان هست مردم از اطراف ، به مکه می آیند ...در این شرایط، میشد که حضرت مردم را ارشاد کنند بعد هم که موسم حج و فرصت تبلیغ مناسبتر میشد... پس امام علیه السلام، از مدینه به مکه هجرت میکنند.. حضرت علیه السلام، از سوم شعبان تا هشتم ذیحجه در مکه هستند خود این هجرت امام ارزش تبلیغاتی دارد و تکان دهنده است و سوال برانگیز... از سویی، مهاجرت ، ندای امام حسین علیه السلام، را هم بهتر میرساند و جدی بودن شرایط سبب میشود امتناع از طرف امام بروز پیدا کند همچنین دلیل دیگری که حضرت، مکه را انتخاب میکنند علاوه براینکه مکه مرکز تجمع هسنت محل گرفتن امن هست مکه، معنایش و مفهومش این هست که امنیت ایشان درخطرهست و خروج از مکه در روز هشتم ذی الحجه که روز حرکت به عرفات هست تکان دهنده تر ازخود اقامت در مکه بود از نظر رساندن پیام. پشت کردن به کعبه در تسخیر امویان و حجی که گردانندش دستگاه یزیدی هست ظاهرش اسلامی و روحش جاهلیست ...اسلام خالی و تهی از وسط نیست معنا و حقیقت دارد که این معنا و حقیقت در دست این ظاهرگراها به خطر افتاده بود. ادامه در پیام بعد... @rahejavedan
7 نکته دیگری که قابل توجه هست اینکه یزید درهرصورت قصدش کشتن امام حسین علیه السلام، بود چون امام را مانعی برای حکومت خودش می دید؛ مانعی که سبب تسلط بر قلبهای مردم مومن شده بود و او میخواست این مانع را از سر راه بردارد و امام حسین علیه السلام، تمیخواستند در خانه امن الهی خونشان ریخته شود و هدر برد و در تاریخ محو شود. در مکه نامه های کوفیان بدست امام میرسد با توجه به شناخت مردم کوفه و اوضاع سیاسی کوفه سیاستمدارانی مثل ابن عباس به امام حسین علیه السلام، پیشنهاد میکنند به هیچ وجه به سمت کوفه حرکت نکنند بلکه سمت یمن بروند..و در یمن پناه بگیرند در حالیکه امام شخصیتی نبودند که آرام بنشینند یک گوشه ای پنهان شوند، و یزید هم کاری به کارشان نداشته باشد امام حسین علیه السلام، اگر در مکه ترور میشدند یا به جای کوفه به یمن میرفتند یک داستان جنایی برایشان درست میکردند با قهرمانی یزید و ابن سعد مثل طفلان مسلم و تمام... بنابراین امام نه قصدشان ماندن در مکه بود بخاطر اینکه در حال احرام ممکن بود ماموران بنی امیه خون مبارکشان را بریرند و هتک خانه خدا شود؛ هتک حج و اسلام شود و هم اینکه خون پسر رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم هدر برود مثلا شایعه کنند حسین علی با فلان شخص اختلاف حزیی داشت و او ایشان را کشت و قاتل هم مخفی شد..این یعنی خون امام بی نتیجه در تاریخ محو می شد. بنابراین امام در صحبتهایی که با بعضی کسانی که مخالف رفتن به امام به کوفه بودند میفرمودند یزیدیان مرا رها نمیکنند تا این خون را از قلب من بیرون بریزند چون اختلاف امام با اینها اختلاف آشتی پذیر نبود.. اینها اگر بیعت هم نمیخواستند امام حسین علیه اسلام، ساکت نمینشستند تا امت جدش را اصلاح بکند و گرنه اینها تاریخ را تغییر میدادند گذشته اسلام ، روش و سنت پیامبر را دگرگون جلوه میدادند و اسلام ناب پایان میگرفت... امام که به هرحال میخواستند مکه را ترک کنند به سمت کوفه حرکت کردند یکی از اثرهای حرکت به سمت کوفه از نظر قضاوت تاریخ هست که شاید ما امروز میگفتیم فرصت مناسبی برای امام علیه السلام بوجود آمد و چرا دعوت مردم کوفه را اگر امام قبول میکردند مثلا در یمن ترور نمیشدند و غیره. امام به هرحال میخواستند نهضت را شکل بدهند حالا این دعوت مردم کوفه باعث شد نهضت در عراق شکل بگیرد نه در یمن یا مدینه و مکه یک مرور کنیم امام سه راه داشتند یک پیشنهاد مروان که با بیعت تسلیم بشوند و مهر تایید یا یزیدیان بزنند ؛ دین و آخرتشان را به دنیای یزید بفروشند به دنیای مسلمین بفزوشند به امور مسلیمن بیتوجه باشند که چنین اجازه ای را نه خدا به ایشان میدهد نه دین میدهد نه ایمانشان نه سینه ای که از آن شیرخورده و نه روح متعالی خود امام حسین این احازه را به او نمیدهد دومین راه یا فرار به دره یا دامنه کوهی مثل یاغیها بود که در مخلوطی از ترس و شحاعت زنذگی را سپری کنند که روح بلند امام کجا و فرار درکوهها کجا... ضمن اینکه ترور ناجوانمردانه و محوشدن خون ایشان در تاریخ نتیجه اش میشد.. سومین راه ایستادگی است تا شهادتی عزتمندانه شما که شیعه امام هستید کدام راه را انتخاب میکردید از ذلت بیعت و ننگ زندگی با خوک صفتان و یا فراری ذلیل به یمن یا تروری بی اثر در یمن یا مکه و یا خلق نمایشگاهی پر از معرفت و عشق و شور و بندگی ... ادامه ان شاءالله در صوت بعد... یامهدی💐 @rahejavedan
✨ بسم الله الرحمن الرحیم✨ ☀️یا مَنْ تُحَلُّ بِهِ عُقَدُ الْمَکَارِهِ، وَ یَا مَنْ یَفْثَأُ بِهِ حَدُّ الشَّدَائِدِ، وَ یَا مَنْ یُلْتَمَسُ مِنْهُ الْمَخْرَجُ إِلَى رَوْحِ الْفَرَجِ. ذَلَّتْ لِقُدْرَتِکَ الصِّعَابُ، وَ تَسَبَّبَتْ بِلُطْفِکَ الْأَسْبَابُ، وَ جَرَى بِقُدرَتِکَ الْقَضَاءُ، وَ مَضَتْ عَلَى إِرَادَتِکَ الْأَشْیَاءُ. فَهِیَ بِمَشِیَّتِکَ دُونَ قَوْلِکَ مُؤْتَمِرَةٌ، وَ بِإِرَادَتِکَ دُونَ نَهْیِکَ مُنْزَجِرَةٌ. أَنْتَ الْمَدْعُوُّ لِلْمُهِمَّاتِ، وَ أَنْتَ الْمَفْزَعُ فِی الْمُلِمَّاتِ، لَا یَنْدَفِعُ مِنْهَا إِلَّا مَا دَفَعْتَ، وَ لَا یَنْکَشِفُ مِنْهَا إِلَّا مَا کَشَفْتَ وَ قَدْ نَزَلَ بِی یَا رَبِّ مَا قَدْ تَکَأَّدَنِی ثِقْلُهُ، وَ أَلَمَّ بِی مَا قَدْ بَهَظَنِی حَمْلُهُ. وَ بِقُدْرَتِکَ أَوْرَدْتَهُ عَلَیَّ وَ بِسُلْطَانِکَ وَجَّهْتَهُ إِلَیَّ. فَلَا مُصْدِرَ لِمَا أَوْرَدْتَ، وَ لَا صَارِفَ لِمَا وَجَّهْتَ، وَ لَا فَاتِحَ لِمَا أَغْلَقْتَ، وَ لَا مُغْلِقَ لِمَا فَتَحْتَ، وَ لَا مُیَسِّرَ لِمَا عَسَّرْتَ، وَ لَا نَاصِرَ لِمَنْ خَذَلْتَ. فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ افْتَحْ لِی یَا رَبِّ بَابَ الْفَرَجِ بِطَوْلِکَ، وَ اکْسِرْ عَنِّی سُلْطَانَ الْهَمِّ بِحَوْلِکَ، وَ أَنِلْنِی حُسْنَ النَّظَرِ فِیمَا شَکَوْتُ، وَ أَذِقْنِی حَلَاوَةَ الصُّنْعِ فِیمَا سَأَلْتُ، وَ هَبْ لِی مِنْ لَدُنْکَ رَحْمَةً وَ فَرَجاً هَنِیئاً، وَ اجْعَلْ لِی مِنْ عِنْدِکَ مَخْرَجاً وَحِیّاً. وَ لَا تَشْغَلْنِی بِالِاهْتِمَامِ عَنْ تَعَاهُدِ فُرُوضِکَ، وَ اسْتِعْمَالِ سُنَّتِکَ. فَقَدْ ضِقْتُ لِمَا نَزَلَ بِی یَا رَبِّ ذَرْعاً، وَ امْتَلَأْتُ بِحَمْلِ مَا حَدَثَ عَلَیَّ هَمّاً، وَ أَنْتَ الْقَادِرُ عَلَى کَشْفِ مَا مُنِیتُ بِهِ، وَ دَفْعِ مَا وَقَعْتُ فِیهِ، فَافْعَلْ بِی ذَلِکَ وَ إِنْ لَمْ أَسْتَوْجِبْهُ مِنْکَ، یَا ذَا الْعَرْشِ الْعَظِیمِ و ذَالمنِّ الکریم فَأنتَ القادرُ یا ارحم الراحمین، آمینَ رب العالمین.☀️ @rahejavedan
همسرداری ۷.mp3
28.13M
7 🌷🍃🌷🍃🌷 موضوع جلسه هفتم : بررسی مشکلات همسر و وظایف زن در پیشگیری و حل این مسأله... ☀️کاش زنان ما به جای گریه کردن از روی ضعف با توکل به خداوند در پی حل مشکلات خویش باشند وگریه های خاضعانه خود را تنها در محضر حضرت حق و در پشیمانی از گناهانشان بریزند... . ☀️شایسته است که یک زن در عین اینکه از وظایفش در برابر همسر کوتاهی نمی کند برای رشد معنوی همسرش هم برنامه هایی داشته باشد... ☀️زنان خاطرات بد را کنار بگذارند، سعی در تذهیب نفس خویش داشته باشند و واعظ درونی خود را فعال نگه داشته و از اقدامات عملی نظیر فداکاریهای نامعقول نکردن، حرفهای تکراری نزدن و ... در مقابل خوب و به اندازه خرج کردن، ورزش کردن، مهمانی دادن و... دریغ نورزند... ☀️یک زن باید به استقلال از محیط و اطرافیان و شرایطش به ثبات شخصیت برسد بطوریکه اگر همسرش هم هرگز عوض نشود او بتواند خودش با نشاط به وظایفش عمل کند عزتمندانه و مدبرانه... @rahejavedan