هدایت شده از مهدیه صابری انصاری
شبهای قدر.pdf
606.7K
☀️ بسم الله الرحمن الرحیم ☀️
دوازده توصیه رهبر معظم انقلاب ✨
برای استفاده بهتر از #شبهای_قدر✨
به نقل از تارنمای شبکه خبر
╭⊰❀•❀✦••❁🇮🇷❁••✦❀•❀⊱╮
eitaa.com/rahejavedan
https://ble.im/rahejavedan
╰⊰❀•❀✦••❁🇮🇷❁••✦❀•❀⊱╯
☀️ بسم الله الرحمن الرحیم ☀️
🇮🇷🔹🔹🔹☀️🔹🔹🔹🇮🇷
#بزرگداشت_مقام_معلم
✨مقام و حقوق استاد از منظر #شهيد_ثاني (ره):
🌺آداب و آئين زندگاني شاگرد با استاد و راهبر و پيشواي خود و وظائف ضروري او در بزرگداشت حرمت وي از منظر شهيد ثاني (ره):
۱- ضرورت کاوش و جستجو از استاد و معلم لايق و شايسته.
۲- بايد استاد را به عنوان پدر واقعي و روحاني تلقي کرد.
۳- استاد را بايد به عنوان پزشک معالج جان و روان بر شمرد.
۴- ارج نهادن به استاد و تجليل از مقام علم و دانش.
۵- تواضع و فروتني در برابر استاد.
۶- لزوم ترجيح رأي و نظريه استاد بر رأي و نظريه خود.
۷- بايد از استاد با احترام ياد کرد.
۸- حق شناسي از استاد و سرمشق گرفتن از او.
۹- سپاسگزاري از ارشاد و هشدارهاي استاد.
۱۰- تحمل جور و تندرويهاي استاد.
۱۱- بايد در انتظار استاد و شرفيابي از محضر او بسر برد.
۱۲- رعايت ادب و نزاکت براي ورود به مجلس خصوصي استاد.
۱۳- آراستن و پيراستن برون، و آمادگي درون به هنگام ورود بر استاد.
۱۴- آمادگي روحي و ذهني شاگرد براي استاد.
۱۵- آمادگي روحي و ذهني شاگرد براي درس.
۱۶- نبايد شاگرد، مانع استراحت استاد گردد.
۱۷- وقت تدريس را نبايد بر استاد تحميل نمود.
۱۸- تنظيم کيفيت جلوس شاگرد در محضر استاد.
۱۹- تعيين جهت جلوس، شاگرد، کجا و چگونه در جلسهي درس قرار گيرد؟
۲۰- شاگرد بايد مراقب حرکات و رفتار و حالات خود در محضر استاد باشد.
۲۱- تنظيم صدا و مواظبت از رفتار و گفتار در پيشگاه استاد.
۲۲- رعايت لطف بيان هنگام گفتگوي با استاد.
۲۳- جبران و تدارک کمبودهاي سخن استاد با اشارت لطيف.
۲۴- رعايت ادب و نزاکت در خطاب به استاد.
۲۵- ناديده گرفتن سبق لسان و لغزش زبان استاد.
۲۶- پيشدستي نکردن شاگرد به پاسخ پرسشها در محضر استاد.
۲۷- لزوم تمرکز حواس و استماع دقيق به سخنان استاد.
۲۸- ارج نهادن به توضيحات استاد.
۲۹- عدم تکرار سوالهاي فرساينده و تلف کنندهي فرصت.
۳۰- سوال به موقع شاگرد.
۳۱- دلنشين بودن سوال شاگرد.
۳۲- نبايد از سوال و پرسش به خاطر شرم و حيا دريغ کرد.
۳۳- شهامت شاگرد در اعتراف به عدم درک مطلب علمي.
۳۴- ايجاد آمادگي براي سرعت انتقال در فهم سخن استاد.
۳۵- رعايت نزاکت و ادب در اخذ و عطاء.
۳۶- رعايت نکتههاي باريکتر از مو در ارج نهادن به مقام استاد.
۳۷- حفظ حريم استاد به هنگام جلوس و اقامهي نماز.
۳۸- کوششهاي بي دريغ شاگرد نسبت به استاد.
۳۹- بي بند و بار نبودن شاگرد از لحاظ جلوس در محضر استاد.
۴۰- بايد حرکت و راه رفتن در معيت استاد نمايانگر احترام و محبت به او باشد.
یامهدی💐
╭⊰❀•❀✦••❁🇮🇷❁••✦❀•❀⊱╮
eitaa.com/rahejavedan
https://ble.im/rahejavedan
╰⊰❀•❀✦••❁🇮🇷❁••✦❀•❀⊱╯
╭⊰❀•❀✦••❁🇮🇷❁••✦❀•❀⊱╮
eitaa.com/rahejavedan
https://ble.im/rahejavedan
https://chat.whatsapp.com/I9NVZpQj1vxGGeSTf4Elm6
╰⊰❀•❀✦••❁🇮🇷❁••✦❀•❀⊱╯
╭⊰❀•❀✦••❁🇮🇷❁••✦❀•❀⊱╮
eitaa.com/rahejavedan
https://ble.im/rahejavedan
https://chat.whatsapp.com/I9NVZpQj1vxGGeSTf4Elm6
╰⊰❀•❀✦••❁🇮🇷❁••✦❀•❀⊱╯
╭⊰❀•❀✦••❁🇮🇷❁••✦❀•❀⊱╮
eitaa.com/rahejavedan
https://ble.im/rahejavedan
https://chat.whatsapp.com/I9NVZpQj1vxGGeSTf4Elm6
╰⊰❀•❀✦••❁🇮🇷❁••✦❀•❀⊱╯
╭⊰❀•❀✦••❁🇮🇷❁••✦❀•❀⊱╮
eitaa.com/rahejavedan
https://ble.im/rahejavedan
╰⊰❀•❀✦••❁🇮🇷❁••✦❀•❀⊱╯