eitaa logo
راه جاودان
1هزار دنبال‌کننده
4.4هزار عکس
1.7هزار ویدیو
114 فایل
سـلام بر بنـدگانِ اللّـه🌹 همانها ڪہ تعقـل میڪنند.. ارتباط با مدیر @sajhader @Anoori80 @f_javid لینک گروه و کانال مشاوره خانواده ومذهبی ما: 👇👇 🌹 @rahejavedan 🌹http://eitaa.com/joinchat/1740570640Cb9036c01c1 
مشاهده در ایتا
دانلود
☀️بسم الله الرحمن الرحیم☀️ ۲ 🇮🇷🔹🔹🔹☀️🔹🔹🔹🇮🇷 بخش دوم ✨نمونه ي يک وصيت نامه کامل و شرعي✨ : بسم الله الرحمن الرحيم اللهم صل علي محمد و آل محمد، اينجانب در تاريخ ششم اسفند سال 91 به موارد ذيل وصيت مي کنم: وصيت نامه هاي ديگر قبل از اين تاريخ از درجه ي اعتبار ساقط است. اين وصيت نامه داراي شش بخش مي باشد : 1-تعيين وصي يعني من وصي خود قرار مي دهم فلاني را( وصي بايد مورد اعتماد باشد يعني به وصيت عمل کند. گاهي انسان به فرزندش هم اعتماد ندارد) 2- تعيين ناظر بر وصي يعني کسي را بعنوان ناظر انتخاب کنيد تا بر کار وصي نطارت کند البته اين براي کساني است که مال و اموال زيادي دارند ولي اگر کسي اموالي ندارد نياز به تعيين ناظر نيست. 3- تعيين قيم براي فرزندان صغير . وقتي فردي از دنيا مي رود که داراي فرزندان صغير است بطور طبيعي اگر پدر داشته باشد ايشان سرپرست فرزندان مي شود ولي اگر پدر هم از دنيا رفته باشد بايد به حاکم شرع مراجعه کرد تا سرپرست مشخص بشود مگر اينکه قبلا سرپرست مشخص شده باشد. در وصيت امام خميني ( در سال 1330)داريم :اکنون يک فرزند غيربالغ بنام احمد دارم، وصي من قيم اوست .(وصي امام حاج آقا مصطفي بودند) وقتي کسي فوت مي کند مردم به خانه ي او مي آيند و آنها در شب هاي اول، دوم و سوم اطعام مي دهند. بايد بدانيد که در خانه اي که فرزند صغير است بدون اجازه ي سرپرست نمي توان اين کارها را کرد و اگر سرپرست تعيين نشده باشد چه کسي مي خواهد اجازه ي اين کار را بدهد؟ اگر بخواهيم اجازه بگيريم خيلي طول مي کشد. در رساله ي امام خميني مسئله 877 داريم :اگر بعضي از ورثه ي ميت صغير باشند تصرف در ملک اين ميت حرام است و نماز در آن باطل است بدون اجازه ي ولي شرعي . اگر فردي فوت کند و اقوام به منزل او بيايند و فرزندان صغير او ولي شرعي نداشته باشند، رفتن به اين خانه و نماز خواندن در اين خانه جايز نيست. در استفتائات مرحوم آيت الله گلپايگاني در مورد مخارج تجهيز ميت سوال کرده اند يعني مصارف سوم، هفتم و چهلم( در صورتي که ميت وصيت نکرده باشد)، ميت داراي فرزندان صغير است چه بايد کرد؟ فرمودند: مخارج تجهيز به مقدار واجب از اصل برداشته مي شود ( واجبش يک کفن است) .پس اگر ميت فرزند شش ماهه يا هفت ساله يا به سن تکليف نرسيده دارد،بايد ولي تعيين بشود و تصرفات بايد به نفع صغير باشد و نمي توان از مال صغير برداشت، اگر فرزند کبير دارد بايد از مال آن برداشته شود يا خانم از مال خودش بردارد. موارد زيادي است که ميت فرزند صغير دارد و مردم به خانه ي او مي آيند و به اين مشکل توجهي نمي کنند .در وصيت ثلث مال اين مشکل حل مي شود. ميت مي تواند وصيت کند که ثلث اموالم را براي مراسم بگذاريد. اما اگر کسي وصيت به ثلث مال نکرده باشد تمام اموال به فرزندان مي رسد. حتي کفن هم بايد به مقدار واجب باشد نه مستحب . در ادامه مي فرمايد: بيش از آن چون ميت وصيت نکرده است بايد از مال فرزندان کبير خرج شود و اِلا نه . باز در مورد مجالس پرسيده اند که فرموده اند: جايز نيست. پس تعيين سرپرست مشکل در تصرف مال را حل مي کند و وصيت به ثلث، مشکل مخارج را حل مي کند. مثلا جواني از دنيا رفته است و مي خواهند مراسم بگيرند، از مال صغير نمي توان مراسم گرفت مگر اينکه ميت وصيت به ثلث کرده باشد .خوب است که انسان سرپرستي فرزندان را به مادر فرزندان واگذار کند البته اگر مادر دنبال سرپرستي است. پس بخش اول معين کردن وصي ناظر و سرپرست فرزندان است. ادامه در پیام بعد ✨👈 ╭⊰❀•❀🇮🇷❀•❀⊱╮ eitaa.com/rahejavedan https://ble.im/rahejavedan ╰⊰❀•❀🇮🇷❀•❀⊱╯
☀️بسم الله الرحمن الرحیم☀️ ۳ 🇮🇷🔹🔹🔹☀️🔹🔹🔹🇮🇷 بخش سوم بخش دوم بدهکاري هاست. بدهکاري ها عبارت است از :مهريه همسر، ما بايد مهريه همسرمان را بنويسيم. سوال کرده اند که ما بايد مهريه را به نرخ روز بدهيم ؟ اين سوال را هر کس بايد از مرجع تقليدش بپرسد. دوم اينکه اگر به افرادي بدهکار هستيم آنرا بنويسيم . سوم اينکه خمس درآمدها تا روزي که از دنيا مي رود را بنويسيم . اگر سال خمسي فردي اول فروردين است و روز ششم فروردين از دنيا رفته است پس بايد خمس تا امروز را پرداخت کند زيرا اگر از دنيا نمي رفت زمانش فرا رسيده بود که خمس را بپردازد. اگر گفته اند که خمس ساليانه باشد بخاطر اين است که انسان به زحمت نيفتد و الا هر درآمدي خمس دارد .پس در آمدهاي خمسي خودش از سال گذشته تا تاريخ فوت را مي نويسد. حتما سال خمسي خودمان که اول فروردين است را بنويسيم. چهارم اين است که اگر خمس و زکاتي را بدهکارهستيم بنويسيم. پنجم حج واجب است يعني اگر حج بر گردن من مستقر شده است و من بايد به حج مي رفتم و کوتاهي کرده ام بنويسم که حج واجب بر ذمه ي اينجانب است و شخصي از من نيابت کند. کساني که ثبت نام کرده اند بايد از مراجع تقليدشان سوال کنند. خيلي ها به نيابت پدرشان به حج مي روند، خيلي از اين نيابت ها باطل است زيرا حج نائب بايد کامل باشد و در حمد و سوره غلط دارد. اگر کسي حج خودش باشد تلاش مي کرد که حمد وسوره را درست کند و خدا مي پذيرفت ولي عمل نائب بايد صددرصد درست باشد. بسياري از اين نيابت ها مشکل دارد زيرا نمي تواند نيابت بکند. نماز، طواف و اعمال نائب بايد خيلي عالي باشد. در وصيت نامه بايد نوشت که شخصي با تاييد دفتر مراجع به نيابت اينجانب گذاشته شود. زائري بود که مي گفت من به نيابت آمده ام و وقتي نمازش را تا اياک نعبدوا خواند، متوجه شدم که نمازش قابل اصلاح نيست . داستان حج را جدي بگيريد و اگر کسي را مي شناسيد مي توانيد بعنوان نائب انتخاب کنيد. مرحوم آيت الله حکيم فرمودند که رفيقي داشتم که از دنيا رفت و قرار بود که هر کس که زودتر از دنيا رفت به خواب ديگري بيايد. بعد از يکسال به خواب من آمد و گفت که من حج را بجا نياورده بودم در حاليکه واجب الحج بودم، وقتي من مي خواستم بميرم به من گفتند که تو نمي تواني مسلمان بميري يا بايد يهودي بميري يا نصراني .چهارده معصوم در کنار من بودند و حضرت فاطمه به امام زمان(عج)سفارش کردند که شما امسال به نيابت اين آقا به مکه برو. من يکسال منتظر بودم تا امام نيابت کردند و بعد من آزاد شدم. اين داستان در کتاب روزنه هاي غيب آمده است. آيا ما مي توانيم به اين اميد باشيم که همه ي ما را امام زمان(عج)نيابت کند؟ ششم اينکه اگر بدهکاري ديگري داشتيم هم بنويسيم. در بخش سوم، وصيت به يک سوم مال است يعني مي نويسيد که يک سوم اموالم در اين امور هزينه شود.و چهار سال نماز و روزه .امام خميني در وصيت شان فرموده بودند که احتياطاً چهار سال نماز و روزه برايم بگيريد. البته اين نبايد مورد سوء استفاده ثروتمندان قرار بگيرد که اگر نماز نخوانديم بعدا وصيت مي کنيم چون عِقاب نماز نخواند باقي مي ماند. اگر ما نماز و روزه را در وصيت نامه ننويسيم ورثه تکليفي ندارند و. گناهي مرتکب نشده اند. حتي اگر ما از ثروتمندترين افراد باشيم. دوم در مورد رد مظالم احتياطي را مي نويسيم که براي مان داده بشود. سوم در مورد کفارات مي نويسيم. اگر ما قضاي روزه ي سال قبل را داشته باشيم و آنرا نگيريم تا ماه رمضان سال بعد برسد، بايد کفاره بدهيم. چهارم هزينه ي غسل، کفن، دفن و مراسم را بنويسيم. در اين صورت اگر فرد، صغير هم داشته باشد مشکلي وجود نخواهد داشت. زيرا اين از ثلث مال است و براي خود ميت است. البته هزينه ها بايد متعارف باشد. پنجم وصيت براي خويشاونداني که ارث نمي برند .فردي اولاد، پدر و مادر دارد و پسر عموي فقيري هم دارد که اين پسر عمو ارث نمي برد ولي مي تواند که وصيت کند که اين پسر عمو از او ارث ببرد. نفقه ي سه گروه به عهده ي ماست: خانم و فرزندان و نوه ها و پدر ومادر و پدر بزرگ و مادر بزرگ .البته نفقه ي همسر مقدم است. اگر ما در زمان حيات از اقوامي غفلت کرده ايم مي توانيم براي افراد فاميل وصيت کنيم. ششم اينکه مي توانيم از باقي مانده ي ثلث مال مان هزينه ي کار خير بکنيم يعني براي هزينه بيمارستان يا مدرسه خرج کنند. بشرط اينکه ورثه نيازمند نباشد و اموال زيادي داشته باشد ولي اگر اين طور نيست وصيت نکنيم بهتر است. آيت الله بروجردي وصيت کرده بودند که يک سوم اموال شان وقف عزاداري سيد الشهدا بشود. ادامه در پیام بعد✨👈 ╭⊰❀•❀🇮🇷❀•❀⊱╮ eitaa.com/rahejavedan https://ble.im/rahejavedan ╰⊰❀•❀🇮🇷❀•❀⊱╯
☀️بسم الله الرحمن الرحیم☀️ ۴ 🇮🇷🔹🔹🔹☀️🔹🔹🔹🇮🇷 بخش چهارم آيت الله احمدي ميانجي سفارش کرده اند که نگوييد: يک سوم تمام اموالم را وصيت مي کنم زيرا وقتي مي گوييد که يک سوم تمام اموالم، ورثه گرفتار مي شوند. پس بگويند يک سوم اموالم از خانه يا از پول نقد يا مزرعه يا مغازه. پس خوب است که مال معيني را بگويند. پخش پنجم اين است که مطالبات خودش را بنويسد که مثلا از فلاني اين قدر طلب دارم. بخش ششم وصيت اخلاقي است. مثلا پدر وصيت مي کند که من در ماه رمضان به فقرا کمک مي کردم يا در عزاداري ها شرکت مي کردم، شما هم اين کار را فراموش نکنيد. امام خميني در وصيت نامه سال 1330 مي فرمايند: وصيت مهم من به همه ي اولادهايم خصوصا مصطفي آن است که با مادرشان سازگار و مهربان باشند و رضايت خاطر ايشان را بعمل آورند زيرا ايشان به همه ي ما حقوق فراوان دارد و اداي آن بر من ميسر نشده است. فرزندان من بايد به اطاعت و جلب رضايت ايشان خداي تعالي را راضي کنند. و بدانند رضايت من از آنها منوط به رضايت مادرشان است. و خود فرزندان من با هم گرم باشند و مطيع برادر بزرگترشان باشند و ايشان مهربان به آنها باشد. اين توصيه ها خيلي موثر است زيرا طرف مي گويد که پدرم گفته است که هواي مادرتان را داشته باشيد و تا سي سال هم يادش نمي رود. زيرا اين تاکيد ويژه است. بحث ديگر حق واگذاري استفاده خانه به همسر است .مثلا وقتي فردي از دنيا مي رود همسرش يک هشتم ارث مي برد. اين مبلغ مقداري نيست که مادر بتواند يک خانه ي آبرومند تهيه کند، بچه ها خانه را مي فروشند و يک هشتم مادر را مي دهند. براي اينکه مشکلي پيش نيايد خيلي از بزرگان مثل امام اين کار را کرده اند يعني فرد در زمان حيات به همسرش بگويد که من حق استفاده از اين خانه ي مسکوني خودم (آدرس منزل) را تا زماني که در حيات هستي به تو واگذار مي کنم. اين غير از وصيت به ثلث است. اين بحث در کتاب تحريرالوسيله ي امام موجود است. به اين کار حق حبس مي گويند. ملک از ارث فرزندان بيرون نمي رود و وقتي مادر از دنيا مي رود مي توانند ملک را تقسيم کنند. اينکار نياز من ايجاب و قبول است يعني اين مطلب را به خانمش بگويد و خانم هم اين مطلب را قبول کند . در وصيت نامه ي امام داريم که حق استفاده از اثاث خانه را به مادرتان واگذار کردم. تا وقتي که زنده است. پس کسي حق ندارد که اثاث خانه را در زمان زنده بودن همسر قسمت کند. در پايان وصيت نامه تعداد بخش نوشته مي شود و به امضاي گواهان مي رسد. در وصيت نامه ي امام آيت الله حائري و ديگران شهادت داده اند. وقتي آيت الله بروجردي مي خواستند وصيت کنند فرموده بودند که من مي خواهم وصيتم را محضري کنم، محضردار خبر کنيد. با محضري کردن مشکلات بعدي پيش نمي آيد. نبايد بازماندگان با وصيت به دردسر بيفتند. گاهي در وصيت نامه جزئياتي مي نويسند که مثلا در کجا مرا دفن کنيد يا فلان کار را بکنيد يا ... يعني کارهايي که ديگران را به زحمت مي اندازد. امام خميني در وصيت نوشته اند که اگر ميسور باشد بدون زحمت و کلفت، کتابه هايي که نوشته ام به تدريج چاپ بشود. وصيت نامه حتما بايد در حضور عالم باشد و بدون مراجعه به عالم نباشد. اگر وارثي گفت که ديون پدر را نمي دهم و فقط مي خواهم ارثم را بگيرم، هر کس که به او ارث رسيد مکلف است که ديون را بپردازد. خوب است که هر سال در وصيت نامه تجديدنظر بشود که مشکلي پيش نيايد. منظور از حج، حج واجب است و نيازي نيست که کسي حج عمره را وصيت بکند . صغير يعني کسي که به تکليف شرعي نرسيده باشد و مکلف نشده باشد، دختر نه سال و پسر پانزده سالش تمام نشده باشد. پس هر کس به تکليف نرسد صغير بحساب مي آيد. و نمي توان د ر مال صغير تصرف کرد. تمام ديون ميت نقد مي شود. يعني اگر من يک ميليون به شما بدهکار باشم و قرار باشد که يک سال ديگر بدهم وقتي فوت مي کنم بايد همان موقع دين را بپردازند و دين نقد مي شود. مگر اينکه اين مال براي موسسه اي باشد که راضي باشد و ورثه آن مال را کنار بگذارند . نماز و روزه را نبايد به هر کس بدهيم که بخواند. مي توانيد از دفاتر مراجع سوال کنيد. انشاءالله خداوند به همه توفيق تنظيم سفر آخرت و آماده شدن به اين سفر را عنايت بفرمايد. ✨👈برگرفته از تارنمای برنامه سمت خدا، استاد حسینی قمی دامت توفیقاته✨ ╭⊰❀•❀🇮🇷❀•❀⊱╮ eitaa.com/rahejavedan https://ble.im/rahejavedan ╰⊰❀•❀🇮🇷❀•❀⊱╯
بزرگواران ان شاءالله اولین جلسه کلاسها روز سه شنبه در مسجد دایر خواهد شد یامهدی💐
🔰 راهپیمایی و اجتماع خانوادگی مدافعان حریم حیا و خانواده 🔺 استان مرکزی، شهرستان اراک 🔺 با حضور سفیر حجاب، سرکار خانم الهام چرخنده 🔸 سه شنبه ۲۱ تیر ماه ساعت ۱۸ از مصلی تا پارک ملت اراک 🔹کانال اخبار عفاف و حجاب کشور eitaa.com/goharshad1_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اژه‌ای: برای حجاب کار هیجانی نکنید 🔹رئیس قوه قضاییه: در مورد عفاف و حجاب دنبال کار زودگذر نباشیم. کار انجام شده باید متقن، توام با آرامش و تدبیر باشد. 🔹اگر اشتباهی کردیم نباید از اصلاح اشتباه خودمان ابایی داشته باشیم و کار اشتباهمان را توجیه کنیم. 🔹دشمنان قسم‌خورده ایران دنبال ترویج بی‌عفتی و بی‌حیایی هستند. اینکه یک فرد حجاب دارد یا ندارد، حجابش کم‌رنگ یا پررنگ است در جای خود مهم است اما اینکه چه کسانی به دنبال ترویج بی‌حیایی هستند مهم‌تر است. @Farsna
بسم الله سلام بر شما بله شما هر انسانی با هر روشی هستید اگر دغدغه حیا دارید و با بی حیایی مخالفید🌹 👈فردا 👈بیایید و دختر بچه ها را بیاورید با چادرهای قشنگشون 🌸🌹 مراسم فردا ساعت ۱۸ مصلا تا پارک ملت ان شاءالله با حضور کسانی که ولو روسری محکمی هم نبسته اند ولی مخالف بی حیایی و بی عفتی هستند لطفاً فیلم زیر رو ببینید با ترویج بی حیایی میخواند زنان ایرانی هم مانند زنان در این قطعه فیلم شوند👇 یامهدی💐
▫️ درباره همکاری و همفکری روشنفکران با رضاخان 🔰قلم روشنفکران؛ پشتوانه سرنیزه رضاخان 🔻رهبر انقلاب در بیانات خود پس از بازدید از نمایشگاه «حماسه گوهرشاد» فرمودند: «شخصیت‌های فرهنگی معروف زمان رضاشاه، مثلاً علی‌اصغر در قضیه‌ی کشف حجاب نقش ایفا کردند، نقش استعماری ایفا کردند، یعنی آن پشت جبهه‌ی حقیقی رضاشاه اینها بودند. رضاشاه تفنگ دستش بوده و اینها کسانی بوده‌اند که فکر می‌ساختند و به رضاشاه جهت‌گیری می‌دادند که او تفنگ را کجا به کار ببرد. 👈....اقدام و پیشنهاد نهایی به رضاشاه این بود که چون «الناس علی دین ملوکهم» پس شاهنشاه باید نمایشگاهی از زنان بی‌حجاب مقامات عالی مملکت ترتیب دهد تا ضربه‌ی نهایی وارد شود. رضاشاه پس از چند ماه تأخیر، در هفدهم دی ۱۳۱۴ «جلسه‌ی تاریخی رفع حجاب از زنان ایران» را در دانشسرای تهران برگزار کرد. جمع‌بندی رضاشاه از این مراسم این‌طور بود که «از امروز ملت ایران در صف ملل متمدن داخل شد؛ همیشه اروپاییان ما را به‌واسطه‌ی عادت زن‌ها به حجاب و جهالت و بی‌سوادی زنان مورد طعن و شماتت قرار می‌دادند ولی بحمدالله این عیب رفع شد.» پس از این رویداد بود که به‌علت حضور بی‌حجاب بانوان دربار و سران مملکتی، به «کشف حجاب» رسمیت بخشیده شد و درنتیجه بلافاصله «بعضی از زن‌های معلوم‌الحال به کافه‌ها و رقاص‌خانه‌ها هجوم آورده و همه در مرئا و منظر جوانان بوالهوس به رقص پرداخته و با آن جوانان به انواع رقص‌های معمول فرنگستان مشغول دست‌افشانی و پایکوبی شدند ... و از طرف دیگر مأمورین شهربانی ... به زنان بی‌خبر مزاحم شده و آن‌ها را به اجبار وادار به کشف حجاب می‌کردند...» 🔍متن کامل گزارش👇 http://farsi.khamenei.ir/others-report?id=41354
🔰 | ضرورت بررسی واقعه مسجد گوهرشاد با نگاه به اصل مساله حجاب 🔻رهبر انقلاب: یک مسئله که به نظر من از این دایره‌اش خیلی وسیع‌تر و مهمتر است، خود اصل مسئله‌ی حجاب است. 📸 بازدید رهبر انقلاب از نمایشگاه «حماسه گوهرشاد» ۱۳۹۶/۰۱/۰۸ 📜 مطالعه نسخه کامل خطِ۲۹۶: farsi.khamenei.ir/news-content?id=48261
🔰 اطلاع‌نگاشت | سرنیزه رضاخانی علیه حجاب زن ایرانی 🔻 حادثه مسجد گوهرشاد در تیرماه ۱۳۱۴ در پی اعتراض به مسئله‌ی تغییر لباس و ممنوعیت حجاب رخ داد. 👈 رهبرانقلاب درباره این قضیه میفرمایند: «یک عده مردم مؤمن برای خاطر مقصودی در یک جای مقدسی جمع شدند و مأمورین دولتی ریختند، اینها را کشتند.» 🔺 پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در سالروز واقعه‌ی خونین کشتار مردم معترض به رضاخانی در مشهد که در تیرماه ۱۳۱۴ به وقوع پیوست، ابعاد حادثه مسجد گوهرشاد را براساس بیانات رهبرانقلاب اسلامی مرور میکند. 🖨نسخه چاپ👇 http://farsi.khamenei.ir/photo-album?id=41355
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 اطلاع‌نگاشت متحرک | سرنیزه رضاخانی علیه حجاب زن ایرانی 🔺 پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در سالروز واقعه‌ی خونین کشتار مردم معترض به رضاخانی در مشهد که در تیرماه ۱۳۱۴ به وقوع پیوست، ابعاد حادثه مسجد گوهرشاد را براساس بیانات رهبرانقلاب اسلامی مرور میکند. 📥 سایر کیفیت‌ها👇 http://farsi.khamenei.ir/video-content?id=41356
💫لوح | حاج آقا حسین قمی؛ اولین مجاهد مقابله با کشف حجاب رضاخانی 🔻 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «نکته محوری قضیه مسجد گوهرشاد مرحوم حاج آقا حسین قمی است. ایشان یک ملّای مجاهدِ فی سبیل‌الله نترسِ آماده‌ای بود که حاضر بود برود در دهان شیر؛ ایشان سر مسئله‌ی کشف حجاب گفت من می‌روم با رضا شاه صحبت می‌کنم و مجبورش می‌کنم گوش کند.» ۹۶/۰۱/۰۸ 🔺 پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR به مناسبت در سالروز واقعه‌ی خونین کشتار مردم معترض به رضاخانی در مشهد که در تیرماه ۱۳۱۴ به وقوع پیوست، تصویری از «حاج آقا حسین قمی» را در پاسداشت اولین مجاهد مقابله با کشف حجاب رضاخانی، منتشر می‌کند. 🖨 نسخه چاپ👇 farsi.khamenei.ir/ndata/news/41357/C/13971017_0141357.jpg
🌹تیرماه ۱۳۱۴ در مسجد گوهرشاد مشهد، بدستور صدها نفر بخاطر اعتراض به کشته شدند. 🗓 بیست و یکم تیر سالروز قیام مسجد گوهرشاد و روز «حجاب و عفاف» 🌍 eitaa.com/ebratha_ir ایتا ╭⊰❀•❀✦••❁🇮🇷❁••✦❀•❀⊱╮        eitaa.com/rahejavedan    https://ble.im/rahejavedan ╰⊰❀•❀✦••❁🇮🇷❁••✦❀•❀⊱╯
🔴چادر یک حجاب‌ ایرانی است 🌍 eitaa.com/ebratha_ir ایتا ╭⊰❀•❀✦••❁🇮🇷❁••✦❀•❀⊱╮        eitaa.com/rahejavedan    https://ble.im/rahejavedan ╰⊰❀•❀✦••❁🇮🇷❁••✦❀•❀⊱╯