🔰 معاونت خواهران ناحیه بسیج دانشجویی اصفهان به مناسبت دهه فجر برگزار میکند:
[ زن مسلمان ایرانی تاریخ جدیدی را در پیش چشم زنان جهان گشود و ثابت کرد که میتوان زن بود ، عفیف بود ، محجبه و شریف بود و در عین حال در متن و مرکز بود ]
رهبر انقلاب ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
مسابقه از 👇
••{ جزوه هندســـه شـناختـی الـگوی ســوم زن }••
📍مهلت ثبت نام تا ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
🗓 تاریخ آزمون و ارسال آثار ۲۲ بهمن ۱۴۰۲
📌شرکت در مسابقه برای عموم آزاد است
🎁 همراه باجوایز ارزنده
|∆ جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر و دریافت جزوه به لینک و آیدی زیر مراجعه فرمایید ؛
🌐https://survey.porsline.ir/s/Tg9jlZm
@Banoye_ensansaz
@banoyeensansaz
#معرفی_برنامه
┈┈••✾••┈┈
💠راه سوم
⏩@rahesevvom
کتاب زن در اسناد بالادستی.pdf
29.26M
📚کتاب "زنان و خانواده در اسناد بالادستی جمهوری اسلامی ایران"
اگر به دنبال یک منبع کامل راجع به قوانین مربوط به زنان در قانون اساسی کشور، سیاستهای کلی نظام، برنامههای توسعه و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و... تا سال ۱۳۹۶ هستید، این کتاب را حتما مطالعه فرمایید.
ناشر این اثر شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده میباشد.
#معرفی_کتاب
#حقوق_زن
┈┈••✾••┈┈
💠راه سوم
⏩@rahesevvom
📌بررسی کنشگری زنان در مجلسشورایاسلامی (بخش نخست)
🔹در مسیر پُر افتوخیز مبارزات تا پیروزی انقلاباسلامی، زنان در سایهی حمایت و هدایت رهبری کبیر، سطوح اولیه مشارکت سیاسی را طی نمودند. بگذریم که برای همین سطح نخست از مشارکت سیاسی به گواه مستندات تاریخی در همان مقطع، کم نبودند نجواهایی که زنان را مانع و مزاحم مبارزات خود احساس میکردند. و اگر نبود امام، آن نگارگر سترگ که زنان را نه سهیم در انقلاب که رهبر خود میدانست، تحقق عینی الگوی سوم در میدان نیز به هزلی سخیف شبیه بود. او که مبتنی بر منویات رهبری نهتنها از حضور زنان در راهپیماییها و تظاهرات علیرغم بسیاری از مخالفتها صیانت کرد، که فراتر از آن عرصههای ظهور و بروز را برای آنان بهسان آنچه در سیره معصوم بود، تجسم بخشید...
✍️الف.دال
💠@andishevarzizanan
#نقش_بانوان
#زنان_معماران_فردای_روشن
┈┈••✾••┈┈
💠راه سوم
⏩@rahesevvom
راه سوم
📌بررسی کنشگری زنان در مجلسشورایاسلامی (بخش نخست) 🔹در مسیر پُر افتوخیز مبارزات تا پیروزی انقلاب
⏪بررسی کنشگری زنان در مجلسشورایاسلامی ۱
🔹در تعریف عملیاتی، مشارکت سیاسی درگیر شدن فرد در سطوح مختلف نظام سیاسی را شامل میشود. از اقسام مشارکت سیاسی، حضور در تصمیمگیریهای اجتماعی و سیاسی (مجلس شورا و ...)، شرکت در انتخابات و برگزیدن افراد در بخشهای فوق و نیز حضور در تشکلها و احزاب را میتوان نام برد. مشارکت سیاسی سلسلهمراتبی دارد که از عدم درگیری تا گرفتن مقام رسمی یا عضویت فعال حزبی متغیر است.
🔹پایینترین سطح مشارکت واقعی، رأی دادن در انتخابات است. در بالای این سلسلهمراتب کسانی هستند که انواع گوناگون مقامات رسمی را در نظام سیاسی دارند. در سیر جریانشناسی مشارکت سیاسی در ادوار مختلف مجلسشورایاسلامی، زنان از همان ابتدا حضور داشتند؛ اگرچه این حضور از همان زمان در مقایسه با حضور مردان چشمگیر نبود اما درواقع شروع سختی بود برای راهیابی به سطوح دیگر که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.
🔹قریب به یک سال پس از پیروزی شگرف انقلاباسلامی، نخستین دوره انتخابات مجلس بعد از همهپرسی جمهوریاسلامی، انتخاب خبرگان قانون اساسی و نیز تائید قانون اساسی برگزار شد. این دوره از مجلس با مشارکت 52 درصدی و حضور طیف وسیعی از چهرههای شاخص و اصیل انقلابی که بعدها بسیاری از آنان دچار سقوط و صعود شدند، شکل گرفت. شهید آیت، شهید چمران، شهید رجایی، شهید باهنر، هاشمی رفسنجانی، مقام معظم رهبری، ابراهیم یزدی، عزتالله سحابی و... مریم بهروزی، گوهرالشریعه دستغیب، عاتقه صدیقی و اعظم طالقانی ازجمله افرادی بودند که در این دوره از مجلس حضور داشتند.
🔹کثرت طیفها و گروهها، اختلافسلیقه و نیز حجم زیاد ثبتنامکنندگان در کنار نقصان شکلگیری شورای نگهبان که به بیانی مؤید عدم نظارت قوی بود، همه و همه از عوامل کاهش مشارکت در چهارمین دور انتخابات بود. لذا پیشینهی مبارزاتی، روابط نسبی و نیز نوپا بودن انقلاب تأثیر بهسزایی درانتخاب افراد در این نهاد داشت.
🔹لازم به ذکر است هر دستگاه کار ویژه خود _یعنی مجموعهای از وظایف و کارکردها_ را دارد، که مبتنی بر آن کار ویژه عملکردها مورد ارزیابی قرار میگیرد. بدیهی آنکه مأموریت مجلسشورایاسلامی نظارت بر حُسن اجرای قوانین و نیز قانونگذاری است. لذا در این میان درواقع مجلس اول نمیتواند پاسخی در چارچوب عملکرد قوه مقننه باشد. به دلیل آنکه اولاً مجلس بهتازگی شکلگرفته بود و تا پیداکردن قاعده و اصول خود در راستای عمل به کارکرد، زمان قابلتأملی را میبُرد؛ پس بدیهی بود که مصوبه و به بیانی عملکردی درخور و گسترده نداشته باشد.
🔹اما سهم زنان از مبارزاتی که به بیان گُهربار امام در یک رده و صف برابر با مردان قرار داشتند، تنها چهار نماینده بود؛ که آن چهار نماینده نیز جدای از مرحوم بهروزی، عاتقه صدیقی (همسر شهید رجایی) و یا دختر مرحوم طالقانی و... بودند که توانستند در این عرصه حاضر شوند. مرحوم بهروزی در بخشی از خاطرات خود از چگونگی ورود زنان به مجلس میگوید: «در دوره اول مجلسشورایاسلامی، آیتالله بهشتی از من و خانم _گوهرالشریعه_ دستغیب و فرشته هاشمی و... دعوت کردند برای انتخابات مجلس آماده شویم و گفتند میخواهیم شما را در لیست کاندیداهای انتخابات مجلس قرار دهیم. من این دعوت را عادی میدانستم، اما خانم دستغیب به دکتر بهشتی گفتند آیا واقعاً لازم است ما به مجلس وارد شویم؟ دکتر بهشتی فرمود بله، حتماً. چون شاید اگر این دوره و در زمان امام عزیز خانمها به مجلس نروند، دیگر هرگز نتوانند وارد مجلس شوند». وی در ادامه بیان میکند: «در آخر دوره اول مجلس، من و خانم دستغیب از کریدور مجلس عبور میکردیم. یکی از آقایان گفت این روزها، روزهای آخر حضور شما در مجلس است. من فکر کردم منظور روزهای آخر دوره است. گفتم خب برای شما هم روزهای آخر است. گفتند نه! برای خانمها روزهای آخر است، چون قرار است برویم خدمت حضرت امام و از ایشان بخواهیم مانع ورود نمایندگان خانم به مجلس شوند، چون وکالت نوعی قضاوت است و زن نباید قاضی شود چراکه ممکن است در یک رأیگیری، با یک رأی که ممکن است رأی یک زن باشد، قانونی تصویب شود یا تصویب نشود! ازنظر این عده از آقایان، این خلاف شرع بود و قرار بود خدمت امام بروند و بگویند نماینده شدن خانمها خلاف شرع است. این کار را کردند و امام در جواب فرمودند: چه کسی گفته نماینده شدن زنها خلاف شرع است؟ این حرفی که شما میزنید، خلاف شرع است! امام در آن موقع، با این دیدگاهها مقابله میکردند».
ادامه دارد...
#نقش_بانوان
#زنان_معماران_فردای_روشن
┈┈••✾••┈┈
💠راه سوم
⏩@rahesevvom
📚 سوژه زن مبارز و تناقضات نقشی در جریان انقلاب اسلامی
🖊️به قلم سرکار خانم زهرا شیخالاسلامزاده
🔸در این کتاب کوشش شده با متمرکز ساختن توجه خود به سرگذشت و خاطرات زنان فعال در مبارزات انقلابی منتهی به انقلاب، به این پرسش پاسخ دهد که آنان چگونه با تزاحم نقـش خانوادگی (همسر، مـادر) و اجتماعی (مبارز انقلابی) خود مواجه شدهاند و با چه راهبردها و الگوهای رفتاری آن را مدیریت کردهاند.
🔸مســئله این کتاب گرچه در بستر موقعیت تاریخی طرح میشود امــا در بطن خود مسئله امروز و اکنون ما نیز هست. به ویژه که با گسترش حضور اجتماعی زنان ایرانی پرسش از نقطه تعادل و شیوۀ جمع میان نقشهای به ظاهر ناسازگار اهمیتی مضاعف یافته است.
📌برای تهیه این کتاب که توسط نشر پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی منتشر شده است، میتوانید از طریق سایت زیر اقدام کنید:
www.shpo.rcica.ir
#معرفی_کتاب
#مدیریت_نقشها
┈┈••✾••┈┈
💠راه سوم
⏩@rahesevvom
راه سوم
📌بررسی کنشگری زنان در مجلسشورایاسلامی (بخش نخست) 🔹در مسیر پُر افتوخیز مبارزات تا پیروزی انقلاب
📌بررسی کنشگری زنان در مجلسشورایاسلامی (بخش دوم)
🔹تجاوز رژیم بعث به کشور، مسئله گروگانهای آمریکایی، فعالیت مسلحانه گروهکهای داخلی، ناآرامی در مناطق مرزی کشور، تحریمهای اقتصادی و مسئله بیکفایتی رئیسجمهور از چالشهای مهمی به شمار میرفت که مجلس اول با آن روبهرو بود. افزون بر این، مجلس اول برای حمایت از رزمندگان، قوانینی برای خانوادههای نیروهای مسلح، مفقودان، جانبازان، مجروحان و اسیران به تصویب رساند که بیشتر جنبه حمایتی داشت.
🔹دور دوم در حالی شکل میگیرد که اگرچه این مجلس نه در میانهی راه، که انقلاب کماکان ریلهایی از جنس تغییر و نیز خوانشی متفاوت از خود را این بار در قاموس دفتر زرین دفاع مقدس تورق میکند. این دوره از مجلس با مشارکت حدود 65 درصد مردم کار خود را آغاز میکند. فارغ از عدم مشارکت احزاب و سازمانهای سیاسی اپوزیسیون، بسیاری از احزاب و گروههای دیگر یا بهحکم ارتداد و یا به دلیل عدم اقبال مردم نسبت به آنها و به بیانی رساتر همگی در ایستگاه خیانت به آرمانهای مقدس از قطار انقلاب پیاده شدند تا قبلهی دیگری برای آمالِ سَهو خود بیابند. در این دوره همانند دوره گذشته، زنان تنها چهار کرسی از مجلس را در تصرف دارند که این فاکتور کَمّی تا دوره بعد به قوت خود باقی میماند.
ادامه (۱)👇
راه سوم
📌بررسی کنشگری زنان در مجلسشورایاسلامی (بخش دوم) 🔹تجاوز رژیم بعث به کشور، مسئله گروگانهای آمریکا
⏪بررسی کنشگری زنان در مجلسشورایاسلامی ۲
🔹آغاز تجربههای بدیع با تفاوتهای رویکردی در چارچوب قامت ج.ا بهواقع زنانی در همان قامت و از جنسِ همان مبارزان انقلاب نیاز داشت؛ زنانی که برای نهضت در ساحتهای مختلف انفاقها کرده بودند. بدیهی بود که برای شروع این شدن نیز مرحوم اعظم طالقانی و مرحوم بهروزی و مرحوم دباغ و... به میدان بیایند تا به پشتیبانی امام، سازنده درک حضور زنان در بسترهایی فراتر از حریم خانه باشند.
🔹در این موقعیت، زنان در مصاف با دو رویکرد سهمیهبندی و یا عدم آن، که متأثر از دو دیدگاه گفتمان غرب_اَبَر گفتمان انقلاباسلامی است، مواجه هستند. مبتنی بر گفتمان اول، اگرچه حضور زنان در مجلس بهواسطه کثرت جمعیتی آنان، تجربیات بیولوژیکی یا اجتماعی متفاوت و نیز در برخی موارد تناقض و ضدیت علایق زنان و مردان با یکدیگر را شاهد هستیم، اما این دیدگاه معتقد است نظام سهمیهبندی به معنای افزودن ساده تعداد زنان در پارلمان نیست، بلکه این نظام در پی بازنویسی تأثیر حضور زنان و گسترده کردن فضای سیاسی کشور برای پذیرش کثرتگرایی و کمک به تکثر در عقاید و حضور عقاید و نظرات متفاوت در نمایندگی است.
🔹هدف اکثر نظامهای سهمیهبندی افزایش نمایندگی زنان تا سطح 50 درصد است. سهمیهبندی دو وجه، یکی تغییر در سیاست برابری عمومی از برابری فرصتها به برابری نتایج، و دیگری ایجاد پرسشهای مبنایی در تئوری دموکراسی و فمینیسم را طرح میکند. درواقع این اصول برابری جنسیتی در درک درست از دموکراسی و مدرنیته است که به سهمیهبندی ارزش نمادین میدهد.
🔹ازآنجاکه اساساً زن در چارچوب اِبتنای انقلاب بهگونهای دیگر فهم میشود بدیهی است که به همین مناسبت در کنشگریهای او در منظرهای مختلف فارغ از نسخههای مرسوم، نقطه نظراتی داشته باشد.
🔸بر اساس دیدگاه مقام معظم رهبری:
"به نظر من توجه به این قضیه، نکتهی منفی است که خیال کنیم در هر صحنه و هر عرصهای که مردها با یک تعداد کمیتی حضور دارند. زنها هم باید با همان کمیت باشند! این یک فکر ابتدایی و بسیط و کودکانه است. ازاینجهت نمیگویم خوشحالم، بلکه ازاینجهت خوشحالم که احساس میشود خوشبختانه یک حرکت جدی و حقیقی برای بازیافت شخصیت زن به وجود آمده است.
🔸افزایش تعداد نمایندگان زن خوب است اینکه خانمهای بیشتری باصلاحیت به مجلس بیایند مثل شماها باشند. تحصیلکرده، مطلع، خانمهایی نباشند که از افواه چیزی بگیرند. صلاحیتهای دینی، اخلاقی، شرع را رعایت کنند باعث نعمتی است. البته صددرصد نمیتوان تعیین کرد ولی زیاد شوید خوب است
🔸اولاً خیلی خوشحالم که میبینم بحمدالله خواهرها در مجلسشورایاسلامی یک مجموعه کیفی و کمی قابلتوجهی را به وجود آوردهاید، نه اینکه بنده دنبال این باشم که مثلاً از دویست و هفتاد نماینده، باید صد و چقدرش زن باشد؛ نه، اصلاً این مطرح نیست که چقدر از مسئولیتها را زنها، و چقدر آن را مردها بگیرند. میبینید ما الان افتخار میکنیم که فلان تعداد زن، در فلان بخشهای اجرایی کشور داریم. اشتباه نشود، از اینکه این بانوان در این مناصب اجرایی باشند من هیچ مشکلی ندارم؛ یعنی منع نمیکنم، نفی نمیکنم، ایرادی هم برایش قائل نیستم. فرض کنید وزیر بهداشت ما یک خانم بود، یا معاونین رئیسجمهور مثلاً یا بخشهای مختلف در بینشان بانوان هستند، این ازنظر من اشکالی ندارد، آنچه اشکال دارد، افتخار به این است؛ که ما به رخ دنیا بکشیم که ببینید، ما در بخشهای اجرایی اینقدر زن داریم. این همان دور خوردن است، این همان منفعل شدن است؛ این افتخاری ندارد.
🔸خیلی خب یک خانمی است، ارزشهای داشته، تواناییهایی پیداکرده، مناسب این مقام شده؛ خیلی خب، بگذارند، خلاف قانون هم که نبوده؛ اما اینکه ما به این افتخار بکنیم که ببینید، ما این تعداد خانم مسئول در بخشهای اجرایی داریم، این غلط است. اگر ما افتخار کنیم که این تعداد خانم روشنفکر، خانم تحصیلکرده داریم، این خوب است، این جا دارد؛ اگر بگوییم این مقدار خانم نویسنده، خانم فعال فرهنگی یا فعال سیاسی داریم، مشکلی ندارد؛ اگر بگوییم این مقدار خانم شهادتطلب و مجاهده کار در میدانهای گوناگون داریم، این خوب است؛ اگر بگوییم این مقدار خانمی که در عرصههای سیاسی انقلابی فعالاند گویندهاند، نویسندهاند داریم، این خوب است؛ افتخار به اینها خوب است؛ اما افتخار به اینکه ما این تعداد وزیر زن، این تعداد نمایندهی زن، این تعداد معاون بخشهای مختلف زن، این تعداد رئیس مؤسسات تجاری زن داریم، افتخار به این غلط است؛ این انفعال در مقابل آنهاست. مگر بنا بوده ما کارهای مردانه را به زنها بدهیم؟ نه".(۱۳۹۲/۲/۲۱)
ادامه (۲)👇👇
راه سوم
⏪بررسی کنشگری زنان در مجلسشورایاسلامی ۲ 🔹آغاز تجربههای بدیع با تفاوتهای رویکردی در چارچوب قامت
⏪بررسی کنشگری زنان در مجلسشورایاسلامی ۲
🔹در تحلیلی بسیطتر باید گفت ارزشها آیاتی از مبانی خود هستند. در گفتمانی سهمیهبندی ارزش تلقی میگردد که عقبهی آن بر برابری جنسیتی استوار باشد. درحالیکه اعتبار ارزش شایستهسالاری از عدالت است. به همین فراخور سهمیهبندی در مَصاف ارزشها، ناگزیر از تضاد دیدگاهی در لایههای مختلف دو گفتمان است.
🔹لازم به ذکر است که با عبور از روبنای مسئله که منتهی به تفاوت درونمایههای مبنایی در اصالت نگاه میشود با تأکید بر عدم تفاخر به حضور کَمّی زنان در پستهای سیاسی، زیربنای این مهم حاکی از ارائهی مدلی در مقابل مدل غربی است.
🔹شفافتر آنکه نمونههای عینی امام بزرگوار، زنان صدر اسلام هستند؛ حال آنکه با شکلگیری ج.ا و دفاع مقدس، انقلاب از زنان کنشگری در ساحتهای مختلف همچون دا و... که دستاورد بیبدیل خود است، رونمایی میکند.
🔹درواقع در این الگو علاوه بر رد صِرف تجویزهای عَبث، بر دادههای درونی خود که خالق آن ج.ا است پافشاری کرده و به زن نه بهمثابه جنسیت پُست میدهد و نه بهمثابه جنسیت او را حذف میکند، بلکه مبتنی بر شاخص شایستهسالاری که به عدالت نزدیکتر است، مسئله را میبیند و هضم میکند. آنچه در این چارچوب اهمیت دارد آنکه وجوهی مایهی مباهات قرارگیری که خاستگاهی مبتنی بر مبانی داشته باشد تا به این وسیله علاوه بر تحقق دیگر شقوق و ارائه نمونه، فراتر از مرزها را نیز پوشش دهد. بگذریم که زمانی برخی به تعداد حضور زنان در مجلس همسایه رَشکها میبردند، حال آنکه زنان آن جامعه از بدیهیات محروم بودند.
🔹در اولین دوره مجلس، زنان نماینده با تشکیل کمیته حقوق خانواده، فعالیت خود را در این حوزه متمرکز کردند. نمایندگان با بررسی و هماندیشی مجموعهای از آرا و نظرات کارشناسی دستگاههای قضایی و مسئولان دولتی و... جمعاً به تصویب سه لایحه در مورد خانواده رسیدند:
۱. تصویب قانون واگذاری حضانت فرزندان صغیر یا محجور به مادران
۲. تصویب قانون تأمین زندگی زنان و کودکان بیسرپرست
۳. تصویب قانون نیمهوقت بانوان در ادارات دولتی
🔹به بیانی دوره اول و دوم مجلس به تلاش برای تبیین نگرشی متفاوت و گسترده به فعالیت زنان نه لزوماً در میان جامعه که در میان نمایندگان مرد گذشت. با ایجاد کمیته حقوق خانواده و تصویب لوایح ذکرشده و پیگیری اجرایی سازی آنها، درواقع زنان با حضور خود در مجلس نقشی جامع در حمایت از زنان و خانواده ایفا کردند.
ادامه دارد...
✍️الف.دال
💠@andishevarzizanan
#نقش_بانوان
#زنان_معماران_فردای_روشن
┈┈••✾••┈┈
💠راه سوم
⏩@rahesevvom
💠 پیشرفتهای مهم زنان، بعد از انقلاب اسلامی
#نقش_بانوان
#زنان_معماران_فردای_روشن
┈┈••✾••┈┈
💠راه سوم
⏩@rahesevvom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ببینید...
🔰روایت قرآنی رهبرانقلاب درباره وظیفه خواص
"در قرآن یک نمونهای وجود دارد که به نظر بنده خیلی مهم است؛ آن قضیّهی رجل مؤمنی است که در سورهی یاسین از او نام برده شده: وَ جاءَ مِن اَقصَا المَدینَةِ رَجُلٌ یَسعىٰ قالَ یا قَومِ اتَّبِعُوا المُرسَلین؛ وقتی که سه پیغمبر از طرف پروردگار در این قوم مبعوث شدند و مردم ایمان نیاوردند و علیه اینها توطئه کردند و تصمیم گرفتند که اینها را نابود کنند، یک مرد شجاع و مؤمنی خودش را بسرعت به جمعیّتِ مردم رساند و گفت: یا قَومِ اتَّبِعُوا المُرسَلین؛ از اینها پیروی کنید؛ اِتَّبِعوا مَن لا یَسئَلُکُم اَجراً وَ هُم مُهتَدون. بعد میرسد به اینجا؛ نکتهی مورد توجّه من اینجا است: وَ ما لِیَ لا اَعبُدُ الَّذی فَطَرَنی وَ اِلَیهِ تُرجَعُونَ * اَ اَتَّخِذُ مِن دونِه آلِهَةً ... اِنّی آمَنتُ بِرَبِّکُم فَاسمَعون؛ با صدای بلند، باصراحت، ایمان خودش را بیان میکند. خواص باید صریح باشند، باید باصراحت حرف بزنند، باید شبههها را از ذهنها زایل کنند، دوپهلو و دوگونه و تردیدآمیز حرف نزنند. اِنّی آمَنتُ بِرَبِّکُم فَاسمَعون؛ بشنوید! من ایمان آوردم. این نمونهی کاری است که خواص میتوانند انجام بدهند."
〰〰〰〰〰〰〰
❓در بحث انتخابات، بانوان انقلابی دغدغهمند، چگونه میتوانند در برابر هجمه شبهات و تردیدها، نقش خود را در
🔻برگزاری پرشورتر انتخابات
🔻و انتخاب صحیحتر
ایفا کنند؟
📌ایدههای خود را با ما به اشتراک بگذارید:
⏩ @rahesevvom_admin
#نقش_بانوان
#زنان_معماران_فردای_روشن
┈┈••✾••┈┈
💠راه سوم
⏩@rahesevvom
🌱بعثت پیامبر نجاتبخش دختران
✨او که نه تنها جسم دختران را نجات بخشید که روح و جانشان را پرواز آموخت...
┈┈••✾••┈┈
💠راه سوم
⏩@rahesevvom
📺 تلویزیون و انتخاب شما
🇮🇷این روزها به مناسب نزدیکی به ایام انتخابات، شبکههای مختلف سیما اقدام به تولید و پخش برنامههای مختلف در راستای برگزاری انتخابات پرشورتر و انتخاب آگاهانه مردم نموده است.
🔻در این جدول لیستی از برنامههای شاخص، زمان پخش و توضیح مختصری پیرامون آنان برای شما آماده شده است.
#زنان_معماران_فردای_روشن
#جهاد_تبیین #انتخابات
┈┈••✾••┈┈
💠راه سوم
⏩@rahesevvom
راه سوم
🎧 بشنوید... همه مثل هم نیستند روایتی مادرانه از دعوت به انتخابات 🔺کتاب ️«مادران میدان جمهوری»،
🔴روایت زنان در انتخابات
🎙گفتگو زنده با موضوع الگو نمایی زنان در انتخابات با محوریت کتاب مادران میدان جمهوری
⏰زمان:۲۱ بهمن ماه راس ساعت ۱۰صبح
برای مشاهده لایو اینجا کلیک کنید:
@banooyeab
#معرفی_برنامه
#زنان_معماران_فردای_روشن
┈┈••✾••┈┈
💠راه سوم
⏩@rahesevvom
🌱 روایت ریحانه 🌱
✨ سلسله جلسات اندیشهورزی
در منظومه فکری رهبرمعظمانقلاب در حوزه بانوان
💡 گاه اول؛
دیدار با اقشار مختلف بانوان در تاریخ ۱۴۰۲/۱۰/۶
🗓 دوشنبه ۲۳ بهمن
⏰ ساعت ۱۵:۳۰
📍خیابان کاشانی، بنیاد امیرقلی، موسسه طلایهداران راه سوم.
https://maps.app.goo.gl/SSZpn71TQZ7rnH738
📌حضور خود را در لینک زیر اطلاع دهید:
https://survey.porsline.ir/s/pyFNzKX
#روایت_ریحانه
#الگوی_سوم
┈┈••✾••┈┈
💠راه سوم
⏩@rahesevvom
🔰 زنان و انقلاباسلامی؛ از تحول هویتی تا انقلابیگری
🔸 «اگر زنها با انقلاب سازگار نبودند و این انقلاب را نمیپذیرفتند و به آن باور نداشتند، مطمئنا این انقلاب واقع نمیشد؛ من به این معنا اعتقاد دارم. اگر آنها نبودند، اوّلاً نیمى از گروه انقلابیّون، مستقیم در میدان نبودند؛ ثانیاً بهطور غیرمستقیم اثر میگذاشتند روى فرزندانشان، روى شوهرهایشان، روى برادرهایشان و روى محیط خانه - که زن در محیط خانه، داراى تأثیر فرهنگى زیادى است - و بکلّى این کار انجام نمیگرفت. این حضور آنها بود که توانست ستون فقرات دشمن را بشکند و مبارزه را به معناى واقعى کلمه پیش ببرد.» ۱۳۶۸/۱۰/۲۶
🇮🇷🇮🇷 زنان ایرانی در هیچ مقطعی از تاریخ، نه در گذشته و نه در دوران غربزدگی، تصویری بهروشنی تصویری که انقلاب اسلامی به برکت اسلام و به برکت فکر و نظر امام خمینی(ره) ایجاد کرد، از خود نداشتند.
🖋 به قلم "هدی صادقزادگان" پژوهشگر نظام فکری حضرت آیتالله خامنهای.
⏪متن کامل یادداشت را اینجا بخوانید.
@rahbari_plus
#نقش_بانوان
#انقلاب_اسلامی
┈┈••✾••┈┈
💠راه سوم
⏩@rahesevvom
راه سوم
🌱 روایت ریحانه 🌱 ✨ سلسله جلسات اندیشهورزی در منظومه فکری رهبرمعظمانقلاب
⏰هماکنون
✨ اولین جلسه اندیشهورزی
در منظومه فکری رهبرمعظمانقلاب در حوزه بانوان
💡 گاه اول؛
دیدار با اقشار مختلف بانوان در تاریخ ۱۴۰۲/۱۰/۶
#روایت_ریحانه
#زنان_معماران_فردای_روشن
┈┈••✾••┈┈
💠راه سوم
⏩@rahesevvom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 اینجا ایران است؛ صدای حیات پرشور خانواده ایرانی را از جشنواره فجر میشنوید!
راه سوم
🎬 اینجا ایران است؛ صدای حیات پرشور خانواده ایرانی را از جشنواره فجر میشنوید!
🎥 مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر در حالی برگزار شد که صحنههای خانوادگی زیبا و پرتعدادی داشت!
خانواده ایرانی در طول چند دهه گذشته متاثر از فضای جامعه و فرهنگهای مهاجم، دستخوش تغییرات زیادی گردیده و متفکرین و اندیشمندان کشور، دلنگران چگونگی موجودیت خانواده در ایرانِ آینده، از زوایای مختلفی به آن پرداختهاند. برخی وضعیت خانواده را بحرانی خوانده و به مثابه موجودی که تمامی کارکردهای خود را از دست داده، آن را در آستانهی انحلال میدانند و برخی دیگر خانواده را مانند موجودی مقاوم و پویا، در حال بازتولید نقشهای هویتیاش تعریف میکنند.
🎥 در این میان اختتامیه فجر چهل و دوم، صحنههای زیبایی از هویت خانوادگی ایرانیان را به تصویر کشید که نشان از استحکام جدی پیوندها و عمق آن در لایههای مختلف مردمی دارد. هرچند تهدیدات زیادی پیرامون خانوادهی ایرانی وجود دارد، ولی داشتن نگرشی صحیح و مبتنی بر واقعیت از وضعیت موجود، اولین قدم در راه اصلاح امور خواهدبود.
🎞صحنه هایی از حضور رئيس سازمان سینمایی کشور با دخترانش بر روی صحنه؛ بیان ارادت به پدر مرحوم جواد عزتی؛ افتخار محمودکلاری به دریافت جایزه توسط پسرش؛ همراهی پسر خردسال شبنم قربانی بر روی صحنه برای دریافت سیمرغ بهترین نقش مکمل زن؛ و از این قبیل بود.
🎞صحنه بهیادماندنی دیگر را مارال بنی آدم خلق کرد، وقتی که سیمرغ بهترین نقش اول زن، را تقدیم به زنان تاثیرگذار و مادران این سرزمین کرد و بیتی از پروین اعتصامی خواند که:
"همیشه دختر امروز مادر فرداست، ز مادر است میسّر بزرگی پسران"
#روایت_خانواده
#جشنواره_فجر
@nehzatezanan
┈┈••✾••┈┈
💠راه سوم
⏩@rahesevvom
45.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥ببینید...
🌷 بهبهانه روز پاسدار
✨ بانوان مجاهد ایرانی، پاسداران ایران اسلامی از درون خانواده تا بطن جامعه هستند، بزرگ زنانی که به تعبیر رهبر معظم انقلاب نه تنها سنگر خانواده را پاکیزه نگاهداشتند که در عرصهی سیاسی و اجتماعی نیز سنگرسازیهای جدید کردند و فتوحات بزرگ به ارمغان آوردند.
💫بدونشک یکی از برجستهترین این بانوان، خانم مرضیه حدیدچی دباغ است؛ که چه بعنوان همسر و مادر خانواده، چه در زمان مبارزه با طاغوت، چه در همراهی با امام، چه در لباس چریکی مبارز، چه در کسوت فرماندهی سپاه همدان و چه بعنوان نماینده مجلس شورای اسلامی و حتی پس از آن به بهترین شکل حافظ و پاسدار ایران اسلامی بود.
📌 در ادامه، مصاحبه سرکار خانم منظر خیرحبیب اللهی را میخوانیم که به بیان گوشهای از مجاهدتهای بانو دباغ و دیگر زنان مجاهد، در به ثمر رساندن انقلاب اسلامی در کنار ایفای نقشهای دیگرشان، میپردازند:
⏩khl.ink/f/55214
#روایت_زن
#زنان_پاسدار
#نقش_بانوان
┈┈••✾••┈┈
💠راه سوم
⏩@rahesevvom
⏰هماکنون
دیدار با خانم ایرادا ایوپووا وزیر فرهنگ جمهوری تاتارستانِروسیه
〰〰〰〰〰〰〰〰
🎙نکات مطرح شده توسط نمایندگان تیم راه سوم:
🔻حقوق زن، و حق کرامت از مفاهیمیست که در اسناد بینالمللی به آن پرداختهاند،ولی سوال اصلی اینجاست که آیا این مفاهیم، با واقعیت انسانی زن منطبق است؟!
🔻و اگر این مفاهیم انطباق با واقعیت انسانی دارد، چرا با وجود این همه ادعای دفاع از حقوق زن، کشتارهای دلخراش زنان غزه و دیگر مناطق دنیا، جامعه جهانی را به لرزه در نمیآورد؟
🔻و البته پرواضح است که این کشتارها،از زمره ظلمهای آشکار جامعه مدرن به زن است، در حالیکه همین مدرنیسم، ظلمهایی را به اسم دفاع از زن بصورت کاملا پنهان به زنان جوامع مختلف تحمیل میکند.
🔻لذاست که زنان فرهیخته، در عرصه های بین المللی موظفند که این ظلمهای پنهان را علاوه بر ستمهای آشکار تجارت، تجاوز، قاچاق و کشتار بانوان شناسایی کنند. و در مقابل این همه ظلم، شجاعانه مبارزه کنند. در فهم و دفاع از حقوق خود فعالیت کنند و نگذارند سیاست های کور جنسیتی، و جنسیت خنثی، سیاست های ناظر بر همانندی زنان به شی زیبا، بیش از این اجازه جولان در جوامع داشته باشد و این مهم بیش از بیش بر عهده مسئولان فرهنگی کشورهاست.
〰〰〰〰〰〰
🎙نکات مطرح شده توسط خانم ایرادا:
- برای زنان تاتار، مادری در اولویت است. و از حقوق خود راضی هستند.
_تاتارستان کمیته زنانی دارد، که بر سر موضوع بانوان کار میکنند.
_ایران و تاتارستان بلحاظ فرهنگی نزدیک هستند.
#کرامت_زن
#کنشگری_بینالمللی
┈┈••✾••┈┈
💠راه سوم
⏩@rahesevvom
🏷 نشست علمی «محیط شناسی قوانین حوزه خانواده و زنان در جمهوری اسلامی ایران»
🎙 با ارائه:
#فرج_الله_هدایت_نیا
عضو هیأت علمی گروه فقه و حقوق پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
📅 پنجشنبه ۲۶ بهمن ماه ۱۴۰۲، ساعت ۱۴
🏢 قم، دانشگاه باقرالعلوم(ع)
⚠️ لینک شرکت به صورت مجازی:
➕ skyroom.online/ch/m.faghih64/eb
#زنان_معماران_فردای_روشن
#حقوق_زن
#معرفی_برنامه
┈┈••✾••┈┈
💠راه سوم
⏩@rahesevvom
مادران میدان.pdf
266.9K
🧕🏻 مادران میدان
🔰 کاملترین بسته عملیاتی کنشگری بانوان در انتخابات
💢 شامل ۱۲ طرح عملیاتی میدانی و مجازی با تمام جزئیات اجرایی و پیوستهای مورد نیاز
#زنان_معماران_فردای_روشن
#نقش_بانوان
#جهاد_تبیین_انتخابات
┈┈••✾••┈┈
💠راه سوم
⏩@rahesevvom