ShahadatImamSajjad1390[01].mp3
2.28M
🏴🕊️🏴🕊️🏴
سلام و صلوات خداوند بر امام زین العابدین
🏴🕊️🏴🕊️🏴
أللّهمَّ صلِّ وَ سَلِّم وَ زِد وَ بارِک عَلی الامام بالحق زین العابدین،
سراج الاُمة ،
و کاشف الغُمّة ،
و محیی السّنّة ،
و رفیعِ الرّتبة ،
وأنیس الکربة،
🏴 حضرت زین العابدین
🏴 سید الساجدین
🏴سیدالعابدین
🏴زین الصالحین
🏴 وارث علم النبیین
🏴 وصی الوصیین
🏴منارالقانتین
🏴امام خاشع
🏴 المجتهدالزّاهد
🏴العابد
🏴 البكاء
أبی محمد ،
🏴علیّ بن الحسین صلوات الله عليه
علت نام نهادن حضرت به🏴 سیدالساجدین🏴
ابن بابویه از حضرت باقر (ع) روایت كرده است: پدرم علی بن الحسین (ع) هرگز یاد نعمتی از خدا را نكرده مگر اینكه سجده كرد برای شكر آن نعمت و هرگز آیه ای از كتاب خدا را نخواند، مگر آنكه سجده كرد و هرگاه حق تعالی از او بدی را دفع می كرد كه از او در بیم بود یا مكر مكركننده ای را از او می گردانید سجده می كرد و هرگاه توفیق می یافت میان دو كس را اصلاح كند، برای شكر آن سجده می كرد و اثر سجده در جمیع مواضع سجده آن حضرت بود، و به این سبب آن حضرت آن حضرت را سجاد می گفتند.
علت نام نهادن حضرت به 🏴 زین العابدین 🏴
امام سجاد(ع) شبی در محراب به نماز شب ایستاده بود که شیطان به صورت مار بزرگی در نظرش جلوه کرد تا توجه او را از عبادتش سلب کند. اما امام به او هیچ توجهی نفرمود. شیطان انگشت پای امام را گزید و امام همچنان به نمازش ادامه داد. پس از نماز، صدایی را شنید که سه بار میگفت: «انت زین العابدین، تو زینت عبادتکنندگانی»؛ از آن پس این لقب به امام سجاد(ع) اختصاص یافت.
سیره عملی حضرت در🏴بخشش🏴
بـخـشـش بـه نـیازمندان و رسیدگى به مشکلات آنان، خصلت فراگیر همه امامان معصوم(ع) بود که در زندگى هر یک از آن بزرگواران نمونه هاى فراوانى به چشم مى خورد. اما درباره این ویژگی امام سجاد(ع) روایات دینی و تاریخی متعددی به دست ما رسیده است. به گونه ای که ایشان زندگى تعداد زیادى از خانواده هاى مستمند را تأمین مى کرد و هر شـب بـا انـبـانـى انباشته از نان و خرما و ... به طور ناشناس به خانه هاى آنان مى رفت. تا وقـتـى کـه آن حضرت زنده بود کسى نفهمید که نیازهاى آنان را چه کسى تأمین مى کند. پس از شهادت آن حضرت دریافتند که آن فرد ناشناس على بن حسین(ع) بوده است.
پیشواى چهارم هیچ غذایى نمى خورد مگر آن که همانند آن را صدقه مى داد و مى فرمود: هـرگـز بـه (حـقـیـقـت) نـیـکـوکـارى نمى رسید مگر آنکه از آنچه دوست مى دارید (در راه خدا) انفاق کنید. روش امـام زیـن العـابـدیـن (ع) در انـفـاق و صـدقـه دادن ایـن بـود کـه قـبـل از آنـکـه صـدقـه را بـه نـیـازمـنـد بـدهـد آن را مـى بـوسـیـد. وقـتـى از عـلّت آن سـؤال شد، فرمود: من دست سؤال کننده را نمى بوسم، بلکه دست پروردگارم را بوسه مى زنم. صدقه پیش از آن که به دست نیازمند برسد به دست پروردگارم مى رسد. روش دیـگـر آن گـرامـى در صـدقـه، سـرّى انـجـام دادن آن بـود. آن بزرگوار در این باره مى فرمود: صدقه پنهانى، (آتش) خشم پروردگار را خاموش مى کند.
خطابه های زین العابدین در برابر امویان و مروانیان
حضرت زین العابدین(ع) شجاع، دلیر و ظلم ستیز بود. موضع سخت و سـخـنـان کـوبـنـده حـضـرتش در بـرابـر ستمگران خودکامه اى همچون عبیداللّه، یزید و عبدالملک بهترین گواه قوّت روحى و شجاعت آن بزرگوار در جریان های بعد از قیام کربلا و دوران امامت آن امام همام است. در بـرابـر عـبـیـداللّه کـه آن حـضـرت را تـهـدیـد بـه قتل کرده بود فرمود: آیا مرا به کشتن تهدید مى کنى؟ مگر نمى دانى که کشته شدن (در راه خدا) روش ما و شهادت، کرامت ماست؟
در برابر یزید فرمود: اى پـسر معاویه و هند و صخر! تو مى دانى که جدّم على بن ابى طالب (ع) در روز بدر، احد و احزاب پرچمدار اسلام بود؛ ولى پدر و جد تو پرچمدار کافران بودند. حضرت سیدالساجدین(ع) در برابر عبدالملک که آن حضرت را احضار کرده و گفته بود : من که قاتل پدر شما نیستم، پس چرا با ما رفت و آمد نمى کنید؟ امام فرمود: قـاتـل پـدرم هـر چند به زندگى دنیوى او خاتمه داد؛ لیکن آخرت خویش را با این جنایت، تباه ساخت؛ اگر تو هم دوست دارى مانند او باشى باش!
و نیز هنگامى كه امام سجاد(ع) را در ماجراى كربلا، به صورت اسير، همراه بازماندگان شهداى كربلا به شام، نزد يزيد بن معاويه بردند، آن حضرت را در برابر يزيد نگهداشتند. يزيد(مغرور براى نيكو جلوه دادن كار خود به يك توجيه مزورانه مذهبى پرداخت، آيه اى از قرآن خواند، و علت مصائبى كه خاندان رسالت به آن دچار شده اند را، عمل خود آنها دانست و گفت): خداوند مى فرمايد: (و ما اصابكم من مصيبة فبما كسبت ايديكم: هر مصيبتى به شما رسد، به خاطر اعمالى است كه انجام داده ايد).(شورى/ ۳۰)
امام سجاد(ع ) بى درنگ در پاسخ فرمود: اين در شأن ما نيست، بلكه در شأن ما اين آيه (۲۲ حديد) است : ما اصاب من مصيبة فى الارض ولافى انفسكم الا فى كتاب من قبل ان نبراءها ذلك على الله يسير( هيچ مصيبتى در زمين و نه در وجود شما روى نمى دهد، مگر اينكه همه آنها قبل از آنكه زمين را بيافرينيم در لوح محفوظ ثبت است و اين امر براى خداوند آسان مى باشد) (حديد/۲۲)، بنابراين مصيبت ما، از مصائب مورد قبول ما، براى تقويت دين است و دستورش در لوح محفوظ الهى آمده است نه اينكه اعمال نامناسب ما باشد.
اتـخـاذ چـنـیـن موضع قاطع و بیان چنین سخنان عتاب آمیز در برابر این حاکمان قلدر و مستبد، در کاخ و محل حکومت آنان، شجاعتى فوق تصور مى طلبد. به علاوه خطبۀ آتشین آن حضرت در کاخ یزید که به افشاگری جنایت ها و ظلم و فساد دستگاه بنی امیه و خصوصاً یزید انجامید نیز نشان از اوج قدرت روحی و شجاعت آن حضرت دارد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امروز همنوایی کنیم این دعای هفتم صحیفه سجادیه
برای رفع گرفتاری همه ی مسلمین و شیعیان در هرجای جهان (نیجیریه،یمن، ....)
•
خاکستری تا سیاه
آدمهایی بودند هم رنگِ من و تو؛ خاکستری.
پردهشان را هزار بار توی ذهنم تصویر کردهام.
همانهایی که روز دهم زهیر نبودند،
حر نبودند، حبیب و مسلم و بریر نبودند.
اما از مریخ هم نیامده بودند.
توی همان کوفهای بزرگ شده بودند
که مسلم و حر نفس میکشیدند،
توی همان مدینهای که زهیر و بریر،
روز دهم اما آن روبرو ایستاده بودند.
وسط سیاهیها، چرا؟
همینطوری، سَرسَری که نیست.
چه طور اثرات وضعی را
برای همه ذرات عالم از نانو تا مگا و گیگا قائلیم،
اما به خودمان که میرسد باورمان نمیشود این
عمل ما، همین گناههایی که از بس تکرار میشود،
قبح گناه بودنش برایمان ریخته،
تصاعدی که بالا برود به جاهای بدی میرسد.
این خاکستریها هی تیره و تیره می شوند و
آخرش تا چشم کار میکند، سیاهیست.
عاقبت گناههای پی در پی، تکذیب است رفقا،
یعنی عمل، ریشه اعتقاد را هم میخشکاند.
به استهزاء آیات میکشاند آدم را.
من پیشانیام تیر میکشد
هر وقت به این آیه میرسم،
یاد آن روبروی سپاه میافتم، وسط سیاهیها؛
بسم الله الرّحمن الرّحیم
ثُمَّ کَانَ عَاقِبَةَ الَّذِینَ أَسَاؤُوا السُّوأَى
أَن کَذَّبُوا بِآیَاتِ اللَّهِ وَکَانُوا بِهَا یَسْتَهْزِئُون
[ روم، ۱۰ ]
آیه آشنا نبود برایتان؟
جایی، توی مجلسی،
کسی نخوانده بود این آیه را؟
بانویی؟ توی دربار سیاهیها؟
اول خطبهاش؟...
روزی، جایی، بانویی از جنس سپیدیها،
راست ایستاده بود،
وسطِ دربار سیاهیها و
به یاد همهشان آورده بود،
ریشه این رنگ سیاه،
همان خاکستریهای ذره ذرهای بود
که جدی نگرفته بودندشان؛
قال الرّاوی: فقامت زینب بنت علیّ بن ابیطالب
فقالت: صدق الله سبحانه کذلک یقول: ثُمَّ کَانَ
عَاقِبَةَ الَّذِینَ أَسَاؤُوا السُّوأَى أَن کَذَّبُوا بِآیَاتِ اللَّهِ
وَکَانُوا بِهَا یَسْتَهْزِئُون.
#مریم_روستا
...💔
✳️ مراقبهی بعد از عاشورا
🔻 برای انسانی که به عاشورا رسیده است، مراقبهی بعد از عاشورا، مراقبه در مراتب حضور است. چنین فردی باید محاسبه کند که آیا توانسته است به آنهایی که همهچیز خود را در راه #ولی_خدا بذل کردهاند، بپیوندد؟ آیا به جایی رسیده است که حاضر باشد در مقابل ولی خدا قطعه قطعه شود، فقط برای آنکه ولی خدا بتواند یک نماز دیگر بخواند؟
👤 استاد محمدمهدی میرباقری، کتاب مراقبههای عاشورایی، ص۱۱۸
#انسان_سازی
#روز_شمار_در_محرم
روز دوازدهم
1. ورود اهل بیت علیهم السلام به کوفه
2. شهادت حضرت سجاد علیه السلام بنابر قولی سال 95 قمری.
3. دفن پیکر شهدای کربلا توسّط امام سجّاد علیه السلام و جمعی از بنی اسد
●➼┅═❧═┅┅───┄
" اَنا اَبنُ مَن قُتِلَ صَبرا* "
من پسر کسی هستم که
او را با شکنجه کشتند ...
• ازخطبههای امام سجاد علیهالسلام
* " قتل صبر" یعنی کسی را محصور کنند
واز همه طرف بهاو حمله کنند برای کشتنش
یعنی با شکنجه کشتن ؛ یعنی زجرکش کردن
می گویند این نوع کشتن در آیین مسلمانی
حرام است.
#السلام_علیک_یاعلیبنالحسین
📿 تسلیم ؛ تمامِ حقیقت سجده است!
سَری بر نیزه،
و سر دیگر بر سجده ...
سجدهای در اوج قلّهی تسلیم؛
که مایه فخر "أهل السّمٰوات" است!
▪️ #یا_سید_الساجدین
@ostad_shojae
بسم ربّ المنتظَر
موضوع: امر به معروف و نهی از منکر(واجب فراموش شده)
جلسه:۳۳
◀️امر به معروف و نهی از منکر راه رسیدن به جامعه کاملاً اسلامی
⏪مـا هنوز تـا یـک جـامعه کاملـاً اسـلامی که نیکبختی دنیا و آخرت مردم را به طور کامل تأمین کنـد و تباهی وکـجروي وظلم و انحطـاط را ریشه کـن سـازد، فاصـله زیـادی داریم.
⏮این فاصـله، بایـد بـا همت مردم و تلاش مسؤولان طی شـود و پیمـودن آن، با
همگانی شدن امر به معروف و نهی از منکر آسان گردد.*
*کتاب واجب فراموش شده: راهبردهاي مقام معظم رهبري در زمینه امر به معروف و نهی از منکر
نویسنده:
سید علی خامنهای
سلامتی و فرج حضرت ولیعصر ارواحنافداه صلوات🌷
🔰 از ملت عزیز بخاطر حسن رفتارشان در دهه عاشورا تشکر میکنم
🏴 عزاداری امسال در تاریخ کشور ماندگار شد.
🔻 رهبر انقلاب در ارتباط تصویری با اجلاس آموزش و پرورش:
از ملت عزیز ایران تشکر میکنم به خاطر حسن رفتارشان در دههی عاشورا که واقعاً امسال را به عنوان یک پدیده در تاریخ کشور ماندگار کرد.
وجود محدودیتهای شدید ناشی از بیماری و انتشار بیماری و مراقبت از اینکه این انتشار انجام نگیرد، در عین حال حفظ شور حسینی و حفظ مجالس. این مجالس عظیمی که تشکیل شد و حرکت عظیم معنویای که مردم از خودشان نشان دادند.
همچنین از گویندگان محترم، مداحان و مرثیهخوانان محترم و عزیز من واقعاً صمیمانه تشکر میکنم. بنده کسی نیستم که تشکر کنم، به عنوان یک فرد مرید اهل بیت علیهمالسلام و مرید عاشورا، حقیقتاً متشکرم. ۹۹/۰۶/۱۱
✅ @iransiasat_ir👈
.
.
🔰 حمایت مجدد امروز رهبر انقلاب از مدارس سمپاد
🔻 رهبر انقلاب مدارس پرورش استعدادهای درخشان یا همان سمپاد را از مسائل مهم و اساسی آموزش و پرورش خواندند و با اشاره به ابلاغ مصوبه مربوط به مدارس سمپاد که با تأخیر هم انجام شد، بر جدی گرفتن موضوع شناسایی و پرورش استعدادهای درخشان تأکید کردند و افزودند: جایگاه کشور در المپیادها نیز باید بهبود و ارتقاء یابد زیرا در سال های اخیر وضعیت ما برجسته نبوده است. ۹۹/۶/۱۱
✅ @iransiasat_ir👈
.
.
🚨فوری// واکنش امروز رهبر انقلاب به توافق اخیر امارات و رژیم صهیونیستی
🔻 رهبر انقلاب، امروز: امارات متحده عربی هم به دنیای اسلام خیانت کرد، هم به ملتهای عرب و کشورهای منطقه خیانت کرد و هم به فلسطین خیانت کرد.
البته این خیانت دیر نخواهد پایید اما این لکه ننگ بر آنها خواهد ماند.
پای صهیونیستها را به منطقه باز کردند و مسئله فلسطین را که مسئله غصب یک کشور است به فراموشی سپردند و عادیسازی کردند.
ملت فلسطین زیر فشارهای شدید قرار دارند از همه جهات، آنوقت آنها میآیند با اسرائیلیها و عناصر پلید آمریکایی مثل آن یهودی که در خانواده ترامپ وجود دارد علیه مصالح دنیای اسلام کارمیکنند و با قساوت تمام با دنیای اسلام برخورد میکنند.
امیدوارم اماراتیها زود بیدار شوند و کاری که کردهاند را جبران کنند. ۹۹/۶/۱۱
✅ @iransiasat_ir👈
.
.
🔰 هشدار امروز رهبر انقلاب درباره آسیبهای آموزش مجازی دانش آموزان در دوران کرونایی
🔻 رهبر انقلاب اسلامی درخصوص آموزش مجازی و برخی زیانهای احتمالی آن خاطرنشان کردند: راه اندازی شبکه شاد، اقدام بسیار خوبی است اما آموزش مجازی نباید موجب شود که دانش آموز در معرض آسیبهای فضای مجازی و خطرات اخلاقی و اعتقادی قرار گیرد. ۹۹/۶/۱۱
✅ @iransiasat_ir👈
.
.
🚨جلوی اجرای سند۲۰۳۰ را بگیرید
🔻 رهبر انقلاب: به این فکر کنیم چرا انقدر طواغیت عالم و فراعنه عالم اصرار دارند که در آموزش و پرورش کشورها گاهی اوقات با سر و صدا مثل سند ۲۰۳۰، نفوذ کنند؟ اصرار آنها به نفوذ به خاطر تاثیر آموزش و پرورش است.
دشمن قصد دارد کاری را که بوسیله نظامی از انجام آن ناتوان است، با نفوذ و از راههایی مانند سند ۲۰۳۰ و ساختن انسانهایی تربیت کند که مثل او فکر و اهداف عملیاتی او را پیاده کنند تا زمینه غارت ملتها فراهم شود.
الان هم شنیدهام #سند۲۰۳۰ در گوشه و کنار بوسیله آدمهای ناباب یا غافل دارد اجرا میشود؛ این را باید به طور جدی دنبال کنید. ۹۹/۶/۱۱
✅ @iransiasat_ir👈
.
.
🔰 تاکید امروز رهبر انقلاب بر اجرای عدالت آموزشی برای دانشآموزان مدارس دولتی
🔻 رهبر انقلاب: در مورد عدالت آموزشی و بهرهمندی دانش آموزان از سهم مناسب خود در همه نقاط کشور بویژه مناطق دوردست و شناسایی و پرورش استعدادهای درخشان در مناطق محروم بارها صحبت شده است و اکنون که مسئله آموزش مجازی مطرح است، موضوع عدالت آموزشی حساستر از گذشته است.
باید سطح و کیفیت مدارس دولتی از لحاظ آموزشی و تربیتی به گونهای شود که دانشآموزان احساس نکنند با تحصیل در این مدارس امکان قبولی آنها در کنکور کمتر است و خانوادهها نیز تصور کنند فرزندانشان را به یک جای بیپناه میفرستند. ۹۹/۶/۱۱
✅ @iransiasat_ir👈
📸 رهبر انقلاب، امروز: سطح مدارس دولتی نباید طوری باشد که دانشآموز احساس کند شانس کمتری برای قبولی در کنکور دارد.
✅ @iransiasat_ir👈
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸«آموزشوپرورش» و «علوم انسانی»؛ دو هدف استعمار نو🔸
استعمار به دو روش و صورت است:
یک. استعمار کهنه و قدیمی؛ در این نوع از استعمار، کشوری که استعمارگر است، کشوری دیگر را فقیر، عقبمانده، ضعیف و ناتوان نگه میدارد تا فقر و جهل و بیماری بر آن مسلط باشد. این استعمار آشکار و کهنه است.
دوم. استعمار نو؛ یعنی اینکه استعمارگر، کشوری را آباد کند، وضعیت بهداشت آن را بهبود بخشد، و فقر و بیسوادی را از چهرۀ آن برچیند؛ اما این کشور سالم، قوی و ثروتمند در جهت منافع استعمارگر مصرف شود؛ یعنی بهداشت، ثروت، سواد و معلوماتش در خدمت استعمارگر قرار گیرد.
این دو شیوۀ استعمار با هم متفاوتاند. شیوۀ اول، استعماری اجباری و تحمیلی است. در این شیوه، کشوری را فقیر، بیسواد، ناتوان و دور از بهداشت نگه میدارند تا بتوانند بر آن تسلط پیدا کنند. شیوۀ دوم، استعماری بهظاهر غیراجباری و غیرتحمیلی است. در این شیوه، کشوری را درعین باسوادی، استعمار میکنند، و درعین خوب بودنِ وضع بهداشت، در چنگ میگیرند، و درعین قدرت نظامی و ثروت، آلت دست نگه میدارند. نوع دوم، استعمار پیچیدهتری است. در این شیوه، برنامۀ استعمارگر کار کردن روی #کتابها، روی #درسها و روی #آموزشوپرورش است؛ چشم او به #علوم_انسانی دانشگاههاست. اگر استعمارگر بتواند در کشوری علوم انسانی دانشگاهها را در چنگ داشته باشد، آن کشور بیزحمت در چنگ اوست؛ یعنی چنین کشوری خرج استعمار خودش را هم خودش میپردازد، و هزینۀ استعمار را خودش به عهده میگیرد! حتی وسیلهای میشود برای اینکه استعمارگران بتوانند کشورهای دیگر را نیز استعمار کنند.
#آموزشوپرورش
#سند2030