eitaa logo
راه زلفا
73 دنبال‌کننده
21.1هزار عکس
9.2هزار ویدیو
51 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5791954490340935723.mp3
4.18M
صوت ۲۳ دقیقه مناجات شعبانیه مهدی سلحشور
🍃🌷نماز شب بیست و دوم ماه شعبان المعظم دو رکعت است که در هر رکعت بعد از حمد سوره کافرون و توحید هر کدام را پانزده مرتبه بخوانید 🍃🌷🍃🌷🍃
🍀 رنجور عشق دوست چنانم که هر که دید رحمت کند مگر دل نا مهربان دوست گر دوست بنده را بکشد یا بپرورد تسلیم از آن بنده و فرمان از آن دوست 🍀
ما به ظهور ولی عصر امید زیادی داریم و امید داریم که خدای متعال آن روز را هر چه زودتر برای بشر برساند. ♦️با همراه باشید @faatehaan_ir
🇮🇷🌺🍃 🌺 ❇️حاج قاسم سلیمانی: 💠 "عزت دست خداست و‌ بدانید‌ اگر‌ گمنام‌ترین هم باشید‌ ولی نیت شما‌ یاری مردم باشد، میبینید خداوند‌ چقدر با‌عزت و عظمت شما را‌ در‌ آغوش میگیرد".... 📸 حاج قاسم و پدر شهید مدافع حرم محسن حججی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تیپ» تثبیت شده‌ی مردان مذهبی‌/انقلابی در سینمای ایران عموما نمایش‌دهنده «خشونت» یا «ریاکاری» است. مردانی خشن و بی‌منطق که عامل و تشدیدکننده بحران‌اند و تحت عنوان «غیرت» یا «ایدئولوژی» هر خشونتی را توجیه می‌کنند. کاراکتر مذهبی در سینمای ایران یا خانم‌باز است؛ مانند شریفی‌نیا در دوجین فیلم شبیه «دنیا» و ... یا تندرو و خشن؛ از گروه‌های فشار در سینمای دهه هشتاد؛ «مکس»، «نان، عشق، موتور هزار»، «آواز قو» تا «عصبانی نیستم» در دهه نود، تا خشونت خانوادگی در «خانه پدری» و... «تیپ‌سازی» و تثبیت یک تصویر ذهنی مشخص از یک طیف یکی از مهمترین تاثیرات بلندمدت فرهنگی-اجتماعی سینماست و یکی از موفق‌ترین تیپ‌سازی‌های سینمای بعد از انقلاب هم تثبیت شمایل مذهبی/انقلابی. مخاطب ایرانی از جوان انقلابی/حزب‌اللهی/بسیجی تصویری جز ایست‌بازرسی، گشت ارشاد یا چماق‌دار به یاد می‌آورد؟ . حالا مهمترین ویژگی «گاندو» همین ارائه «شمایل»ی واقعی و هم‌دلی‌برانگیز از تیپ «جوان انقلابی» است. تصویر «محمد»(وحید رهبانی) در گاندو خلاف جریان تصویری است که سال‌ها در سینما و تلویزیون ایران از کاراکتر مذهبی ارائه شده است. در اینجا «محمد» به جای اینکه خود عامل بحران/تنش باشد، قهرمان است و عامل حل مسئله. او منطقی است، شجاع است و متخصص. البته بخش زیادی از جذابیت کاراکتر از دل بازی بی‌تکلف، روان و بی‌اغراق «وحید رهبانی» می‌آید و نه از دل متن یا کارگردانی. «محمد» به دلیل گستره‌ی مخاطبان «گاندو» حالا تبدیل به «شمایل» و «تیپ» جوان مذهبی/انقلابی شده است که حاکمیت/سیستم را نمایندگی می‌کند و این دستاورد کمی نیست. و گمان می‌کنم انتخابش برای «شیشلیک» مهدویان هم دقیقا برای استفاده از این پیش‌زمینه ذهنی مخاطب بوده است. استفاده از او به عنوان نماینده سیستم؛ این‌بار اما برخلاف و مطابق کلیشه‌ی قدیمی به عنوان یک ریاکار. حالا اما سازندگان و حامیان «گاندو»، بدون در نظر گرفتن ابعاد فرهنگی و اجتماعی چنین محصولی، در فرامتن‌ها و حاشیه‌های رسانه‌ای نیز اثر خود را در حد محصولی تبلیغاتی برای استفاده روزمره سیاسی تقلیل می‌دهند و نمی‌دانند که چندسال بعد، مخاطب عام اساسا متوجه هیچکدام از دلالت‌های سیاسی روز «گاندو» نخواهد شد، اما اثر همچنان زنده است و کار خواهد کرد و موضوع با اهمیت همین بازنمایی است که از سیستم و قهرمان‌هایش ارائه می‌دهد، نه طعنه‌هایی که به دولت مستقر می‌زند. کار مهم «گاندو» همین تیپ‌سازی است، تقلیل آن به یک ابزار سیاسی روزمره ظلم به محصول است. ✍ امیر ابیلی
20.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. . 💬 استاد حسن عباسی 1️⃣ جناح اول، جناح خاتمی، که خودشون رو اصلاح‌طلب می‌دونن؛ کاملا مخالف اسلام، انقلاب و ضد ولایت فقیه و قانون اساسی‌اند. 2️⃣ جناح دوم، جناح هاشمی-روحانی و جناح اعتدالیونه، که آن‌ها در ضدیت با مبانی انقلاب دست‌کمی از جناح خاتمی ندارند و لیبرالند. 3️⃣ جناح سوم، جناح احمدی‌نژاده، جناح بهاری، که این جناح رفتارهای پوپولیستی داره، هیچ طرح‌و برنامه‌ای برای اداره‌ی کشور نداره، فقط روی موج احساسات توده‌ها سوار می‌شه و بعد عملا همان طرح‌های قبلی رو دنبال می‌کنه. 4️⃣ جناح چهارم، جناح اصول‌گراهاست، که همان جریان راست سنتی بازتولید شده‌ست. کاندیدای اصلی اون‌ها یک کسی مثل علی لاریجانیه. 5️⃣ جناح پنجم هم جناح انقلابیه. یک جریان خالص متدین انقلابی که امتحان پس داده، کسانی که تفکر آن‌ها مثل حاج قاسمه که در واقع نماد کارآمدی‌ست، که چپ و راست مدرن نیست، بلکه جناح انقلابی‌ست. 🔻 17 اسفند 99
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💖 ... آقا مرا کنار خودت جای می دهی؟ لطفی بزرگ در حق این روسیاه کن یک روز، نه! ثانیه‌ای، لحظه‌ای فقط چشم مرا مسیر قدمهای ماه کن ❀🍃✿🍃❀ ❀🍃✿🍃❀