eitaa logo
راه زلفا
68 دنبال‌کننده
23.4هزار عکس
11.3هزار ویدیو
69 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
تحلیل راهبردیِ حواشی و متن مراسم عزاداری محرم امسال در حسینیه امام خمینی(ره) برگزاری مراسم عزاداری محرم در حسینیه امام خمینی(ره) و عدم حضور رسانه‌ای رهبر معظم انقلاب در سال جاری، صرفاً یک رویداد مذهبی نبود، بلکه اقدامی راهبردی با ابعاد چندلایه در بستر جنگ ترکیبی و مقابله با تهدیدات امنیتی علیه ایران بود. این تحلیل، ابعاد این تصمیم را بررسی می‌کند. ابعاد کلانی راهبردی تصمیم ۱. تثبیت هویت انقلابی و ریشه‌های ایدئولوژیک: پیام: برگزاری باشکوه مراسم، تأکید مجدد بر محوریت فرهنگ عاشورایی و شهادت به عنوان موتور محرک انقلاب اسلامی و هویت ساز نظام است. هدف راهبردی: تقویت پایه‌های استحکام داخلی و انسجام مکتبی در شرایط بحران، یادآوری ریشه‌های مبارزه و الهام‌بخشی برای مقاومت. ۲. مدیریت پیام در جنگ روایت‌ها (Narrative Warfare): پیام به دشمن (آمریکا و رژیم صهیونی): غیبت رسانه‌ای، "جدی‌گیری تهدیدات و آمادگی کامل برای جنگ" را منتقل کرد. این اقدام، هرگونه تصور "عادی‌سازی شرایط" یا "ضعف" را رد نمود و هزینه محاسبات اشتباه دشمن را افزایش داد. پیام به داخل و منطقه: حضور گسترده مردم و مسئولان ارشد (رؤسای قوا، فرماندهان نظامی) "تجدید بیعت جمعی" و "وحدت ملی در برابر تهدید" را به نمایش گذاشت. این، پیام قدرتمندی از انسجام داخلی بود. خلأ تبلیغاتی برای دشمن: عدم حضور، امکان بهره‌برداری تبلیغاتی دشمن (مثلاً نشان دادن بی‌تأثیری تهدیدات یا عادی بودن اوضاع) را سلب کرد و ابهام راهبردی ایجاد نمود. ۳. امنیت ملی و محافظت از نمادهای حاکمیت: پاسخ عقلانی به تهدید فیزیکی: غیبت، واکنشی مستقیم به تهدیدات صریح ترور از سوی رژیم صهیونیستی و آمریکا بود. این امر، اولویت‌دهی به حفاظت از بالاترین نماد وحدت و استقامت کشور را نشان می‌داد. الگوسازی مسئولیت‌پذیری: این تصمیم، الگویی از ترجیح نظر کارشناسی (امنیتی/حفاظتی) بر علاقه‌ی شخصی و مسئولیت‌پذیری در قبال حفظ نظام بود. (شبیه تاکیدات دوران کرونا). ۴. استقلال آیین‌ها از اشخاص: پیام: برگزاری باشکوه مراسم بدون حضور رسانه‌ای رهبری، تأکید بر تداوم سنت‌های دینی و انقلابی مستقل از حضور فیزیکی فرد خاص بود. این، قدرت نهادهای نظام و ماندگاری اصول را برجسته می‌سازد. تحلیل سطوح تصمیم (چندلایه‌بودن): عملیاتی: رعایت توصیه‌های حفاظتی و تأمین امنیت فیزیکی رهبری در برابر تهدیدات ترور صریح دشمن. راهبردی: ارسال پیام‌های سیاسی و تقویت بازدارندگی، اعلام آمادگی کامل برای جنگ، ایجاد ابهام برای دشمن، نمایش وحدت داخلی و قدرت جمعی. نمادین: پایداری سنت‌ها و تداوم اصول، تأکید بر ماندگاری فرهنگ عاشورایی و نظام مستقل از افراد، مسئولیت‌پذیری در حفظ نمادها. پیامدهای راهبردی کلان: تقویت بازدارندگی: ارسال پیام قاطع آمادگی برای مقابله، هزینه اقدام نظامی علیه ایران را برای دشمن افزایش می‌دهد. تحکیم وحدت داخلی: نمایش حضور گسترده مردم و نخبگان، مشروعیت و انسجام نظام را تقویت کرده و شکاف‌های داخلی را ترمیم می‌کند. افزایش انعطاف‌پذیری راهبردی: نشان داد نظام می‌تواند ضمن حفظ اصول (برگزاری مراسم)، با "حکمت و تدبیر" (تغییر در شیوه حضور) به تهدیدات نوین پاسخ دهد. کنترل روایت جنگ: ایران با این اقدام، ابتکار عمل در تعریف شرایط و پاسخ به تهدیدات را در دست گرفت و نگذاشت دشمن روایت غالب را شکل دهد. جمع‌بندی: غیبت رسانه‌ای رهبری در محرم امسال، نمونه‌ای بارز از مدیریت راهبردی پیچیدگی در شرایط جنگ ترکیبی بود. این اقدام، فراتر از یک ملاحظه امنیتی، ترکیبی هوشمندانه از عناصر زیر بود: حکمت: تشخیص دقیق شرایط، اولویت‌بندی اهداف (امنیت رهبری و حفظ نظام بر حضور رسانه‌ای). شجاعت: اتخاذ تصمیم غیرمعمول و بالقوه انتقادبرانگیز با درک پیامدهای راهبردی آن. تدبیر: برنامه‌ریزی چندلایه برای به حداکثر رساندن منافع راهبردی (بازدارندگی، وحدت، کنترل روایت) و به حداقل رساندن ریسک‌ها. این رویداد نشان‌دهنده بلوغ راهبردی نظام جمهوری اسلامی در مدیریت بحران‌های پیچیده و استفاده از نمادها و فرصت‌ها (حتی غیبت) برای پیشبرد اهداف کلان امنیتی، سیاسی و ایدئولوژیک در صحنه منطقه‌ای و بین‌المللی است. "مجید اخوان"
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
2.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 من زیر بیرق اباالفضل‌العبّاسم... 🔸 روایت آقا از پاسخ ستارخان به مأموران تزاری
‌‌‌‌‌🎆✨🌙--------------------🌟 بخوان دعای فرج را که یار برگردد بخوان دعای فرج را که شب سحر گردد بخوان دعای فرج را اگر که می خواهی حدیث غیبت یار تو مختصر گردد بخوان دعای فرج را و از خدا بطلب وجود نازکش ایمن ز هر خطر گردد 🎆✨🌙✨‌‌--------------------🌟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌿 مراقبات شب دهم محرّم 🏴 شب دهم محرّم، شب عاشورا و شبی است که امام حسین علیه‌السّلام و یارانش آن را احیاء داشته و تا صبح به قرائت قران و دعا و مناجات پرداختند. لذا احیاء این شب فضیلت فراوان دارد. در فضيلت احياء اين شب روايت كرده‌اند: ▫️مانند آن است كه عبادت كرده باشد به عبادت جميع ملائکه، و عبادت در آن، برابر هفتاد سال عبادت است، و اگر كسى را توفيق دست دهد در چنين شبى در كربلا باشد و امام حسين عليه السّلام را زيارت كند و نزد آن حضرت تا صبح بيتوته كند، خدا او را آغشته به خون امام حسين عليه السّلام در زمرۀ شهدا با آن حضرت محشور فرمايد. سيّد بن طاووس در كتاب «اقبال‌الاعمال» براى اين شب دعاها و نمازهاى بسيار، با فضيلت‌هاى فراوان روايت كرده است، از جمله: 🔘 ۱- صد ركعت نماز که در هر رکعت بخواند: ▪️سوره «حمد» یک مرتبه ▪️سوره «توحيد» سه مرتبه ▫️و بعد از پايان صد ركعت، هفتاد مرتبه بگويد: ▪️«سبْحَانَ اللَّهِ وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ وَ لا إِلَهَ إِلا اللَّهُ وَ اللَّهُ أَكْبَرُ وَ لا حَوْلَ وَ لا قُوَّةَ إِلا بِاللَّهِ الْعَلِيِّ الْعَظِيمِ» ▫️و در روايت ديگر پس از العلى العظيم استغفار هم ذكر شده است. 🔘 ۲- چهار ركعت نماز در آخر شب، كه در هر ركعت بخواند: ▪️سوره «حمد» یک مرتبه ▪️«آية الكرسى» ده مرتبه ▪️سوره «توحيد» ده مرتبه ▪️سوره «فلق» ده مرتبه ▪️سوره «ناس» ده مرتبه ▫️و پس از سلام: ▪️صد مرتبه سوره «توحيد» را قرائت كند. 🔘 ۳- چهار ركعت نماز، که درهر ركعت بخواند: ▪️سوره «حمد» یک مرتبه ▪️سوره «توحيد» پنجاه مرتبه ▫️و اين نماز برابر است با نماز اميرالمؤمنين عليه السّلام كه فضيلت بسيار دارد. و پس از نماز، بسيار ذكر خدا كند و صلوات بسيار بر رسول خدا صلّى الله عليه و آله و سلّم فرستد، و هر چه می‌تواند بر دشمنان ايشان لعن كند.
💠 صدقه برای سلامتی امام زمان ارواحنافداه 🏴 اَلسَّلامُ عَلی مَن هُوَ الطّالِبُ بِدَمِ الْمَقْتُولِ بِکَرْبَلاءَ 🚩 السَّلامُ عَلی مَن هُوَ قائِدُ جَیشُ لَثاراتِ الحُسَین عَلیه‌السَّلام. ▪️در این روز و شب‌ها، قلب امام عصر ارواحنا فداه از داغ مصائب جدِّ بزرگوارشان اباعبدالله علیه‌السّلام به شدت در فشار است. ▪️به دوستانتان توصیه کنید برای سلامتی امام زمان علیه السّلام و قلب شریف‌شان در این ایّام و لیالی بسیار دعا کنند و صدقه بدهند.
💠 حضرت اباالفضل العبّاس علیه‌السّلام 🏴 حضرت اباالفضل علیه‌السّلام چهرۀ بسیار درخشانی در جنگ‌ها بودند. در جنگ صفّین همه دیدند نوجوانی نقاب بر چهره کشیده، به میدان آمده است و «هَلْ مِنْ مُبارِزٍ؟» می‌طلبد. معاویه به اِبنِ‌شَعثاء گفت: برو به جنگ او و او را بکش. ▪️ابنِ‌شَعثاء در رزمندگی خیلی قهرمان بود. گفت: مرا به جنگ یک نوجوان می‌فرستی؟ اهل شام می‌گویند اِبنِ‌شَعثاء به اندازۀ هزار رزمنده قدرت دارد. دون شأن من است بروم با این نوجوان بجنگم. یکی از پسرانم را می‌فرستم تا او را بکشد. ▪️هفت پسر داشت. پسر اوّل را فرستاد؛ کشته شد. پسر دوّم؛ کشته شد. پسر سوّم؛ کشته شد. هفت پسر اِبنِ‌شَعثاء کشته شدند. اِبنِ‌شَعثاء به شدّت غضبناک شد. کینه به دل گرفت و گفت: می‌روم و این نوجوان را از پا در می‌آورم. به میدان آمد؛ ولی این نوجوان نقاب بر چهره با یک ضربت اِبنِ‌شَعثاء را از وسط دو نیم کرد و سپس به لشکر امیرالمؤمنین علی علیه‌السّلام برگشت. حتّیٰ لشکریان امیرالمؤمنین علیه‌السّلام حیرت زده بودند. این نوجوان کیست که با این همه دلیری و قدرتمندی جنگید؟ ▪️وقتی حضرت اباالفضل علیه‌السّلام داخل سپاه امیرالمؤمنین علی علیه‌السّلام آمدند و نقاب را از چهره برداشتند، سپاه دیدند نوجوان هفده سالۀ امیرالمؤمنین علیه‌السّلام، ابوالفضل العبّاس علیه‌السّلام است. ▪️لذا در جریان عاشورا هم سپاه عمرسعد به شدّت نگران حضور اباالفضل العبّاس بودند و سعی کردند ایشان را از سپاه امام حسین علیه‌السّلام جدا کنند. ▪️شمر به بهانۀ اینکه با مادر حضرت اباالفضل علیه‌السّلام هم قبیله است، امان نامه برای حضرت آورد تا به آن بهانه، چهار برادر را از امام حسین علیه‌السّلام جدا کند و مهم‌تر از سه تای دیگر، خودِ حضرت اَباالفضل علیه‌السّلام بودند. حضرت اباالفضل علیه‌السّلام به قدری شهامت داشتند که لشکر عمر سعد می‌دانستند با بودن ایشان کار خیلی بر آنها دشوار است. ▪️واقعۀ دسترسی به آب، در کربلا فوق‌العاده است. لااقل چهار هزار رزمندۀ مسلّح راه را برای دسترسی به شَریعۀ فرات بسته بودند و اباالفضل العّباس علیه‌السّلام لحظه‌های آخر، وقتی همه شهید شده بودند، خدمت برادر آمدند و عرضه داشتند: «يَا ابْنَ رَسولِ اللِه بِاَبِي اَنْتَ وَ امِّی» پدر و مادرم به فدایت. به سینۀ من فشار می‌آید و تحمّل ندارد. اجازه دهید من هم به میدان بروم. ▪️حضرت فرمودند: اباالفضل، اجازۀ میدان رفتن به تو نمی‌دهم؛ امّا اگر خیلی اصرار داری، برو و مقداری آب برای بچّه‌های خیام بیاور. این بار اباالفضل العبّاس علیه‌السّلام یک تنه رفتند. یکبار با پنجاه نفر حمله کردند، چندین هزار نفر را کنار زدند و برای خیمه‌گاه آب آوردند؛ امّا اینبار کسی نمانده بود، فقط اباالفضل العبّاس علیه‌السّلام بودند و بس. مشک را به دوش انداختند و یک تنه چند هزار نفر را پراکنده کردند. اقلاً صد نفر را به دَرَک فرستادند و به داخل شریعۀ فرات رفتند. مَشک را از آب پر کردند و برگشتند. این جلوه‌هایی از شهامت حضرت اباالفضل العبّاس علیه‌السّلام است. 🏴 در مواسات انسان چه بگوید؟! با برادر خود چه کردند! هر چه داشتند، هستی خود را در طَبَق اخلاص نهادند و در حقّ برادر ایثار کردند. همان وقت که در شریعۀ فرات رفتند و مشک را از آب پر کردند، دست‌ها را پر از آب کردند و جلو آوردند. نگاه خیره‌ای به آب انداختند، بعد عبارت مَقتَل این است: «فَذَكَرَ عَطَشَ الْحسَيْنِ علیه‌السّلام» یاد لب‌های خشکیدۀ اباعبدالله الحسین علیه‌السّلام افتادند و آب را روی آب ریختند. 🏴 حضرت اباالفضل علیه‌السّلام ادب فوق‌العاده‌ای نسبت به اباعبدالله علیه‌السّلام داشتند. هرگز در محضر امام حسین ننشستند. حضرت را جز یا اباعبدالله و یَابن رسول الله صدا نمی‌زدند. فقط یکبار حضرت را برادر خواندند؛ آن هم در آخرین لحظه بود که ندا دادند: «يا اَخِی اَدْرِکْ اَخاکَ»؛ برادر! برادرت را دریاب. ▪️بعضی از اهل مَقاتِل نقل می‌کنند: علّت اینکه حضرت در لحظۀ آخر به خود اجازه دادند امام حسین را برادر خطاب کنند، این بود که فاطمۀ زهرا سلام الله علیها را مشاهده کردند که فرمودند: «وَلَدِی عَبّاس» پسرم عبّاس! وقتی دیدند حضرت فاطمه سلام الله علیها ایشان را فرزند خود خواندند، جرأت کردند به اباعبدالله علیه‌السّلام بگویند: برادرم ... «استاد مهدی طیّب»
3.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مداحی‌دیده‌نشده‌ازحاج‌قآسم‌ما..💔'
3.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 هیات‌های لبنانی حزب‌الله: 🔹سلاح نمی‌دهیم، برای کربلای دیگر آماده‌ایم!