eitaa logo
راهی به سوی نور
71 دنبال‌کننده
5.1هزار عکس
6.3هزار ویدیو
79 فایل
پل ارتباطی ما و شما: @Sarbazekoochek14
مشاهده در ایتا
دانلود
AUD-20210128-WA0058.mp3
3.55M
🔳 (س) 🌴اشک های دل دریایی 🌴میباره این شب تنهایی 🎤 🌹 @AXNEVESHTESHOHADA
🌙⃟🌸یادآوری قرائت دسته جمعی🌸⃟🌙 📿 *صلوات خاصه حضرت زهرا (س)* 📿 به مدت *چهل روز* 🌷# *روز سی و یکم*🌷 🤲همه با هم جهت🤲 *سلامتی منجی و* *تعجیل در فرج ایشان* و *سلامتی رهبر عزیز* و *دفع بلایا و فتنه ها* و *عبور از انتخابات ۱۴۰۰* *به خیر و سلامتی* 💝 همدل باشيم.💝 @rahi_besoye_noor
7.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❇️ حضرت ام البنین چه نیت هایی کرده بود که خدا چنین فرزندانی بهش داد...؟ استاد پناهیان @sardaraneashgh
6.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
───┄┅⊱ ◈ ⊰┅┄─── 🎥 چرا رهبری ضرر بازگشت آمریکا به برجام را بیش‌تر از سود احتمالی آن می‌دانند؟ 🔹️ بند ۲ شروط نه‌گانه‌ی رهبری درباره‌ی تضمین لغو تحریم‌ها چه بود؟ 🔹️ با این مسیر نه‌تنها تحریم‌ها برداشته نشد، بلکه اضافه هم شد. •⇝⟦↯@basiratafzaeii↯⟧ ╰──𖤛══┅─────
کتاب خطبه فدکیه حضرت زهرا سلام الله علیها/ مرحوم حاج آقا مجتبی تهرانی ره 🌿بخش سوم : روی سخن با حاضران 🌿تکلیف امّت پس از پیغمبر صلی الله علیه و آله و سلم 🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿 🌿یادآوری عهد و بقیه الهی 🌿للهِ فیکُم عَهدُُ قَدَّمَهُ الَیکُم وَ بَقِیَّتُُ استَخلَفَها عَلَیکُم برای خداوند در بین شما عهد و پیمانی است که آن را سابقا به شما گفته اند و برای شما باقی مانده ای است که خداوند آن را خلیفه برشما قرار داد. در اینجا باید دید مراد از (عهد و بقیّه) چیست؟ در ظاهر (عهد) آن چیزی است که می گیرند و (بقیّه) آن چیزی است که شخص بعد از خود در اهلش باقی می گذارد. پس این ها دو چیزند نه یکی. در اینجا احتمال اظهر آن است که پیمان و عهد مربوط به عترت است، یعنی به مساله ی ولایت امام علی علیه السلام اشاره دارد. بنابراین ، حضرت زهرا سلام الله علیها می فرمایند: مگر شما نبودید که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم از شما عهد و پیمان گرفت! در اینجا صحبت از عهد و پیمان میشود ، زیرا هنوز چندماهی از غدیرخم نگذشته است. غدیرخم در هجدهم ذی الحجه اتفاق افتاد و تا برگزاری این مجلس ، دو ماه و نیم ، بیشتر نمی گذرد. پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم به همین مردم فرمود: انّی تارِکُُ فیکُمُ الثَّقَلَین کِتابَ اللهِ وَ عِترَتی بحارالانوار، ج ۲، ص ۹۹ پس در( عَهد) دو احتمال وجود دارد: یکی اینکه منظور (غدیرخم )باشد و دیگر اینکه منظور (کتاب الهی) باشد که باز در این صورت( کتاب الهی )هم خود دلالت بر (عترت) دارد، چنانچه در آیه شریفه آمده است: لااَسُئُلُکُم عَلَیهِ اجراالاالمَوَدَّهَ فی القُربی آیه ۲۳ سوره مبارکه شوری امّاظاهراًهمان احتمال اوّل صحیح می باشد ،زیرا کتاب در جمله بعد حضرت علیهاالسلام آمده است. پس مراد از( عهد) همان (عترت) است و مراد از (بَقِیه) آن یادگار و خلیفه ای است که خدا در میان انها قرار داد.این جمله نیز خود متضمّن اعتراض به عملکرد مردم است. 🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿 اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم https://eitaa.com/sharhekhotbefadak
960825-Panahian-Gomnam-TarikhTahlili-j91-18k.mp3
5.94M
🔰 تاریخ تحلیلی اسلام 🔰 ✳️ جلسه 91 (1396/08/25): آزرده شدن پیغمبر اکرم(ص) با توجه به جایگاهی که دارند http://panahian.ir/post/864#p1&gsc.tab=0 🌸🌸🌸🌹🌸🌸🌸 @tarikhe_tahlili_panahian 🌹 سهم من و شما در اعتلای ایران اسلامی: رأی درست 🌹
✨🌺✨✨🌺✨✨🌺✨ قرائت دسته جمعی 📿 *دعـــــــــــای فـــــــــــرج* 📿 (الهی عَظُم البلاء...) به یاد شهیدوالامقام ( *احمد اکبری*) شهدای ترور همه با هم برای 🤲 *ظهور منجی* 🤲 💝 *همدل* 💝 باشيم @rahi_besoye_noor
هدایت شده از نو+جوان
10.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | عارف پانزده ‌ساله 🤩 کسانی که راه چهل ‌ساله را چهار ماهه رفتند. 😉 چه خوبه یه وقتی تو روز بذاریم و وصیت‌نامه‌هاشونو بخونیم... 💎 💫 نو+جوان؛ انرژی امید ابتکار 🌱 @Nojavan_khamenei
سلام💫 صبح پنجشنبه تون بخیر🌤️ روزتون به زیبایی رنگین کمان🌈 💞مولای متقیان،حضرت علی علیه السلام فرمودند؛ ایمان بر چهار پایه استوار است: "صبر، یقین، عدل، جهاد" ... *صبر* نیز بر چهار پایه قرار دارد: شوق🌿 هراس🌿 زهد🌿 انتظار🌿 آن کس که اشتیاق بهشت دارد، شهوتهایش کاستی گیرد، و آن کس که از آتش جهنم می ترسد، از حرام دوری می گزیند، و آن کس که در دنیا زهد می ورزد، مصیبت ها را ساده پندارد و آن کس که مرگ را انتظار می کشد، در نیکی ها شتاب می کند. بخشی از حکمت ۳۱🌾نهج البلاغه🌾 🌹لا اله الا الله المَلِک الحقُّ المُبین🌹  @rahi_besoye_noor
هدایت شده از استاد محمد شجاعی
کارگاه انصاف_4.mp3
10.18M
۴ ▪️بدون مهارتِ انصاف زندگی کردن ؛ انسان را در نزد دیگران منفور می‌سازد! ✘ خودبرتربینی، بزرگترین مانعِ رعایتِ انصاف در انسان است! - اینکه تصور کنیم؛ ما همیشه در یک رابطه از دیگران برتر و داناتریم و حتماً حق باماست، دروغ بزرگی‌است که باورش میکنیم و نمی‌گذارد هرگز به رعایت انصاف موفق شویم. 🎤 @Ostad_Shojae
════ 🍃📖 💕════ *تدبر در قرآن* ════💕 📖🍃 ════ 💠 لا تَجِدُ قَوْماً يُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَ الْيَوْمِ الْآخِرِ يُوادُّونَ مَنْ حَادَّ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ لَوْ كانُوا آباءَهُمْ أَوْ أَبْناءَهُمْ أَوْ إِخْوانَهُمْ أَوْ عَشِيرَتَهُمْ أُولئِكَ كَتَبَ فِي قُلُوبِهِمُ الْإِيمانَ وَ أَيَّدَهُمْ بِرُوحٍ مِنْهُ وَ يُدْخِلُهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهارُ خالِدِينَ فِيها رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمْ وَ رَضُوا عَنْهُ أُولئِكَ حِزْبُ اللَّهِ أَلا إِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْمُفْلِحُونَ *هيچ قومى را نمى‌يابى كه به خدا و قيامت مؤمن باشند و (در همان حال) با كسى كه در برابر خدا و رسولش موضع گرفته است، مهرورزى كنند، حتّى اگر پدران يا پسران يا برادران يا خويشانشان باشند. آنها كسانى هستند كه خداوند، ايمان را در دلهايشان ثابت فرموده و با روحى از جانب خويش آنان را تأييد نموده است و آنان را در باغهايى كه نهرها از پاى (درختان) آنها جارى است، وارد مى‌كند در حالى كه در آنجا جاودانه هستند، خداوند از آنان راضى است و آنان نيز از او راضى هستند. آنان حزب خدا هستند، آگاه باشيد كه تنها حزب خدا پيروز و رستگارند.* سوره مجادله، آیه ۲۲ 🌸 *نکته ها* *مقام رضا، بالاتر از مقام تسليم است، يعنى بنده نه فقط تسليم مقدّرات الهى و امر و نهى اوست، بلكه در دل نيز به آن راضى است و از سر رضايت آن را مى‌پذيرد.* 🔹 ايمان با كفر سازگار نيست. ▫️ *به نوح درباره‌ى فرزندش گفته مى‌شود:* «إِنَّهُ لَيْسَ مِنْ أَهْلِكَ» ▫️ *هنگامى كه براى ابراهيم ثابت شد عموى او منحرف است، از او برائت جست.* «فَلَمَّا تَبَيَّنَ لَهُ أَنَّهُ عَدُوٌّ لِلَّهِ تَبَرَّأَ مِنْهُ» ▫️ *حتّى پيامبر اسلام صلى الله عليه و آله از استغفار براى مشركان منع مى‌شود.* «ما كانَ لِلنَّبِيِّ وَ الَّذِينَ آمَنُوا أَنْ يَسْتَغْفِرُوا لِلْمُشْرِكِينَ وَ لَوْ كانُوا أُولِي قُرْبى‌ مِنْ بَعْدِ ما تَبَيَّنَ لَهُمْ أَنَّهُمْ أَصْحابُ الْجَحِيمِ» 🌸 تولّى و تبرّى‌ 🔹 *در سوره مجادله بارها سخن از تولّى و تبرّى مطرح شده است كه بيانگر اهميّت دوستى با دوستان خدا و دشمنى با دشمنان خداست:* «تَوَلَّوْا قَوْماً غَضِبَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ»، لا تَجِدُ ... يُوادُّونَ مَنْ حَادَّ اللَّهَ‌ 🔹 *امام رضا عليه السلام فرمود:* «كمال الدين ولايتنا و البرائة من عدونا» *كمال دين، در پذيرش ولايت ما و دورى از دشمنان ماست.* 🔹 به امام صادق عليه السلام گفتند: *فلانى به شما محبت مى‌ورزد ولى نسبت به برائت از دشمنان شما ضعيف عمل مى‌كند.* 🔹 حضرت فرمودند: *دروغ مى‌گويد كسى كه ادّعاى محبت ما را دارد و از دشمن ما دورى نجسته است.* 🔹 *امام صادق عليه السلام فرمود:* «اوحى الله الى نبى من انبيائه قل للمؤمنين لا تلبسوا لباس اعدايى و لا تطعموا مطاعم اعدايى و لا تسلكوا مسالك اعدايى فتكونوا اعدايى كما هم اعدايى» *خداوند متعال به پيامبرى از پيامبرانش وحى فرمود كه به مؤمنان بگو: مانند دشمنان من لباس نپوشند و مانند دشمنان من غذا نخورند و در چگونگى زندگى و رفتار، مانند دشمنان من نباشند، چرا كه در اين صورت دشمنان من محسوب مى‌شوند. هم چنانكه آنان دشمنان من هستند.* در حديث آمده است: «هل الدين الا الحب و البغض» *آيا دين، جز حبّ و بغض است؟* 🔹 انواع تأييدهاى الهى در قرآن: *تأييد با فرشته خود جبرئيل.* ♡«أَيَّدْتُكَ بِرُوحِ الْقُدُسِ» *تأييد ويژه الهى.* ♡«وَ أَيَّدَهُمْ بِرُوحٍ مِنْهُ» *تأييد با يارى مؤمنان.* ♡«أَيَّدَكَ بِنَصْرِهِ وَ بِالْمُؤْمِنِينَ» *تأييد با لشكريان ناپيداى الهى.* ♡«أَيَّدَهُ بِجُنُودٍ لَمْ تَرَوْها» 🔹 قرآن در چند مورد عبارت‌ *«رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمْ وَ رَضُوا عَنْهُ»* را به كار برده است: ۱. *در مورد راستگويان راست‌كردار:* ♡يَوْمُ يَنْفَعُ الصَّادِقِينَ صِدْقُهُمْ‌ ... رَضِيَ اللَّهُ‌ ... ۲. *در مورد پيشگامان و پيشتازان:* ♡وَ السَّابِقُونَ الْأَوَّلُونَ‌ ... رَضِيَ اللَّهُ‌ ... ۳. *در مورد مؤمنان واقعى:* ♡كَتَبَ فِي قُلُوبِهِمُ الْإِيمانَ‌ ... رَضِيَ اللَّهُ‌ ... *موضع‌گيرى در برابر خدا و رسول آن قدر زشت و ناپسند است كه چهار بار در قرآن مطرح شده و هر بار با تهديد و غضب الهى همراه بوده است.* از جمله در همين سوره آيات ۵، ۲۰ و ۲۲ كه به صورت‌هاى مختلفى تهديد در پى داشته است مانند: *سرنگون شدن.* ♡«كُبِتُوا» *خوار شدن.* ♡«فِي الْأَذَلِّينَ» *مورد بى مهرى قرار گرفتن.* ♡لا تَجِدُ قَوْماً ... يُوادُّونَ مَنْ حَادَّ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ‌ ... *و دخول در آتش و جاودانگى در جهنّم.* ♡مَنْ يُحادِدِ اللَّهَ‌ ... لَهُ نارَ ... خالِداً ... 🌸 *پیام ها*🌸 ۱- *يك دل، دو دوستى بر نمى‌دارد. دوستى خداوند با دوستى دشمنان دين خدا قابل جمع نيست.* ♡لا تَجِدُ قَوْماً يُؤْمِنُونَ‌ ... يُوادُّو
نَ مَنْ حَادَّ اللَّهَ‌ (در آيه‌اى ديگر داريم: «ما جَعَلَ اللَّهُ لِرَجُلٍ مِنْ قَلْبَيْنِ فِي جَوْفِهِ» *خداوند در سينه انسان دو دل‌قرار نداده است.*) ۲- *عيب‌ها را از ريشه برطرف كنيد. مودت دشمنان خدا انسان را به گرايش‌هاى فكرى، عملى و اخلاقى به سوى آنان وادار مى‌كند، لذا بايد ريشه‌ى آن را خشكاند.* ♡لا تَجِدُ ... يُوادُّونَ مَنْ حَادَّ اللَّهَ‌ ۳- *در اسلام، روابط و علاقه‌ها بايد در شعاع رضاى خداوند باشد.* ♡«لا تَجِدُ قَوْماً يُؤْمِنُونَ» ۴- *روابط خانوادگى و خويشاوندى نيز خط قرمز و مرز دارند.* ♡وَ لَوْ كانُوا آباءَهُمْ‌ ... ۵- *خداوند به خاطر قطع رابطه با چهار گروه از خويشان اگر معاند باشند، (پدر، پسر، برادر و فاميل)، چهار نمونه از لطف خود را بيان كرده است: ايمان، امداد، بهشت و رضوان.* ♡«الْإِيمانَ‌، أَيَّدَهُمْ‌، جَنَّاتٍ‌، رَضِيَ اللَّهُ» ۶- *ارزش ايمان به ثبات آن است وگرنه ايمان‌هاى مقطعى، موسمى و عاريه‌اى‌ سيار است.* ♡«كَتَبَ فِي قُلُوبِهِمُ الْإِيمانَ» ۷- *اول ايمان پايدار، بعد امداد و دريافت.* ♡كَتَبَ فِي قُلُوبِهِمُ الْإِيمانَ‌ ... أَيَّدَهُمْ‌ ... ۸- *دين تنها يك رابطه قلبى و فردى ميان انسان و خدا نيست، بلكه تعيين كننده روابط اجتماعى است.* ♡لَوْ كانُوا آباءَهُمْ‌ ... ۹- *پاداش‌ها منحصر به آخرت نيست، بلكه تثبيت ايمان و امداد الهى، از پاداش‌هاى الهى در همين دنياست.* ♡كَتَبَ فِي قُلُوبِهِمُ‌ ... أَيَّدَهُمْ‌ ۱۰- *حزب اللّه، با دشمن خدا دوست نمى‌شود.* ♡لا تَجِدُ قَوْماً ... يُوادُّونَ مَنْ حَادَّ اللَّهَ‌ ... أُولئِكَ حِزْبُ اللَّهِ‌ ۱۱- *حزب اللّه، نژاد و زبان و منطقه خاص ندارد، بلكه هر مؤمن مقاوم و استوار، جزو حزب اللّه است.* ♡لا تَجِدُ قَوْماً يُؤْمِنُونَ‌ ... يُوادُّونَ مَنْ حَادَّ اللَّهَ‌ ... أُولئِكَ حِزْبُ اللَّهِ‌ ۱۲- *پيروزى و غلبه‌اى ارزش دارد كه همراه با رستگارى و رسيدن به هدف باشد.* *در جاى ديگر مى‌فرمايد:* «ألا فَإِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْغالِبُونَ» *و در اينجا مى‌فرمايد:* «أَلا إِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْمُفْلِحُونَ» ۱۳- *دوام نعمت،خود يكى از نعمت‌هاى بهشتى است.* ♡«خالِدِينَ فِيها» ۱۴- *اين كه ما از خدا راضى باشيم يك طرف قضيه است، مهم رضايت خدا از ماست.* ♡«رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمْ وَ رَضُوا عَنْهُ» ۱۵- *قيامت نعمت‌ها دو گونه است:* مادّى‌ جَنَّاتٍ‌ ... و معنوى. رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمْ‌ ... (چنانكه در جاى ديگر مى‌فرمايد: «وَ رِضْوانٌ مِنَ اللَّهِ أَكْبَرُ»)